Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Need for Speed Payback komt op 10 november uit op Xbox, PS4 en pc

Door , 107 reacties, submitter: MazzaG

Electronic Arts en Ghost Games hebben bekendgemaakt dat de nieuwe Need for Speed-game, Payback genaamd, uitkomt op tien november. Het spel komt beschikbaar voor Xbox One, PlayStation 4 en pc. Een week voor release is er toegang tot een 10 uur durende trial.

Volgens EA speelt de nieuwste game in de serie zich af in Fortune Valley en kunnen spelers kiezen uit drie personages, genaamd Tyler, Mac en Jess. Zij moeten het opnemen tegen een kartel, dat de naam The House draagt. Net als in de voorgaande games zijn er verschillende elementen, zoals heist missions en car battles. Daarbij is het mogelijk om weddenschappen af te sluiten om zo meer winst te behalen. Ook de bekende politieachtervolgingen maken weer deel uit van de racegame.

Ook de mogelijkheid om auto's aan te passen, zoals in Need for Speed Underground en andere titels, keert terug in de serie. Uit de berichtgeving komt naar voren dat er deze keer veel nadruk is gelegd op dit onderdeel en dat het gaat om de 'meest vergaande customization uit de gehele serie'. Zo kunnen spelers bijvoorbeeld 'een wrak door tuning veranderen in een supercar'. Er zijn vijf voertuigklassen: race, drift, off-road, drag en runner.

Ontwikkelaar Ghost Games maakte eerder al bekend dat de nieuwe Need for Speed-titel over een offlinemodus zal beschikken, omdat het bedrijf 'veel feedback' had ontvangen over de always online-functie uit een eerdere titel.

Reacties (107)

Wijzig sortering
Ik haak (alweer) af. In een racing game wil ik racen, niet een of ander over de top verhaal spelen. Sowieso vind ik het jammer dat veel racing games zich tegenwoordig afspelen in één stad of regio. Geef mij maar de oude games. Vette wagens, geen bullshit eromheen en tracks rond de hele wereld.
Zowiezo het afgezaagde over de top wraak verhaal wat we al tig keer gespeeld hebben waar nu al 8-9 furious films mee gemaakt zijn knapt mij af.

Waarom niet zoals bijv. racedrive serie. Je begint vanuit je eigen passie te racen (met een schroothoop) Doet wat "klusjes". Verdiend wat. En groeit zo door.
Want jezelf vanuit het niets omhoog werken is nog niet te vaak gedaan? Zelfs in racegames is dat concept vrijwel de norm geworden.
Klopt maar daar hoef je geen eens verhaal element aan toe te voegen.
Of heel summier zoals in de eerste racedriver game.

Deze hollywood actie sluit gewoon niet aan op race games.
Helaas verkoopt deze hollywood actie wel. Kijk maar naar de F&F films.
Need For Speed moet juist lekker arcade racing zijn. Er zijn toch genoeg (alternatieve) sim racing games beschikbaar? Juist het 'tunen' van de vroege series spreekt men aan, en persoonlijk hunker ik naar een Need for Speed Underground opvolger!
De vroegere NFS's waren best arcade ;) Ik vind juist dat ze tegenwoordig doorslaan qua arcade. Er is gewoon 0 uitdaging in de huidige NFS-games. Arcade betekent niet dat er geen uitdaging hoeft te zijn. Arcade betekent dat de natuurwetten niet zo nauw genomen worden, en dat is exact wat NFS vroeger deed. Snel kunnen rijden, maar ook aardig hard bochten kunnen nemen. Zelfs nu nog speel ik Need for Speed 4 echt 100x liever dan de nieuwere edities van de franchise.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 2 juni 2017 16:23]

Dan moet je die moeilijkheidsgraad eens wat hoger zetten of online beetje goede lui vinden.
Deel 4, dat was High Stakes. Man dat is imo misschien wel de beste, echt Arcade, prachtige landschappen en zeker voor die tijd, mooie graphics voor die tijd en je kon alle maps uit need for Speed III Hot pursuit spelen in deel 4. Need for Speed III heb ik destijds nog speciaal een 3dfx voodoo 2 aangeschaft met maar liefst 12mb videoram. (Kun je nagaan dat de voodoo 2 nog geen 20 jaar geleden uitkwam)

Maar ja het is vaak zo dat eerdere delen beter zijn (zie bijvoorbeeld call of duty). Terugkeren naar de roots zegt niet automatisch dat het dan ook een goed spel wordt. All we can do is hope!
Need for Speed 4 speel ik hier ook nog wel eens, blijft een geniaal spel en met zijn handling zijn tijd vooruit, speelde toen moeiteloos op een 4MB GPU (Diamond Viper V330) & Pentium 3.
Overigens vereist de gameplay meer skills dan de nieuwere meuk.

Gebruik het met nGlide wrapper (3DFX) en kan native 1440P spelen (en mogelijk hoger), werkt uitstekend, inclusief een soort expansion pack patch gemaakt door wat mensen wat geloof ik ook wat probleempjes oplost.

Een video ervan: https://www.youtube.com/watch?v=88S-GBk0aSM
+2 van mij voor het terug halen van herinneringen aan 3dfx.. Wat een geweldige vooruitgang op het gebied van videokaarten was dat destijds. Ik wist niet wat ik zag op grafisch gebied in games.
Zo werkt het mod-systeem niet. Hier vind je uitleg hoe het wel te gebruiken:
https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem/
Deel 1 ("Road & Track Presents: The Need for Speed") was bedoeld als simulatie. Deel 2 gooide dit overboord met tracks in een vulkaan en op de Mount Everest.
De allereerste need for speed hadden dit :)
Die games zijn er al genoeg, waarom zou de nfs serie ook die kant op moeten? Genoeg mensen die graag een arcade racer spelen.
Hopelijk wordt deze wel 'weer' goed, NFS (2015) is namelijk volgens mij en vele anderen een flop.
Underground 1 en 2 een flop? Ik vond het juist één van de beste NFS games die er zijn uitgebracht. Alles wat na NFS Carbon uit kwam vond ik niet zo mooi.
Underground 1 en vooral 2 was echt het hoogtepunt uit de Need for Speed serie!
De kracht, denk ik, van de beidde UnderGround games was dat je "over-the-top" kon gaan. Neon, nitrospray, dikke soundsystems, duotone lak. En, gewoon, je race uitkiezen en klaar... Bam. Heerlijk!

Al moet ik ook zeggen dat ik heel erg goed genoten heb van NFS: The chase. Run

:)

[Reactie gewijzigd door SkyStreaker op 2 juni 2017 21:39]

Underground kwam ook precies uit in de tijd waarin 'tuning' een hype werd, ten tijde van de eerste fast and the furious films etc.
Kwam de 1e niet ruim voor de 1e fast/furious?
Nope, kwam erna. De eerste The Fast & THe Furious film kwam uit 2001, NFS underground uit 2003.
Bedoel je The Run?
Ik zou zeggen dat Most Wanted de allerbeste was die ze uitbrachten. Maar nfsu1&2 zijn natuurlijk fantastische voorlopers. Hot pursuit 2 was de eerste die ik speelde en zelfs die vond ik leuk, al lijkt die totaal niet op de eerder genoemden.
Samen met de eerste Most Wanted. Die was ook best prima.
Na Porsche Unleashed ben ik afgehaakt. :+
Mee eens! NFS Porsche beste ooit. De rest vond ik niet zo boeiend.
Juist ja vanaf Carbon (inclusief Carbon) was een regelrecht drama en voor mij het einde van de serie. Most wanted de 2005 editie vond ik dan wel een goed spel (die kwam voor Carbon).

Daarna alleen nog de nieuwe Most wanted van 2012 en dat was niet zo slecht als Carbon maar nog steeds niet wat het geweest is. Ik ben nu sinds een aantal jaar overgestapt op de Forza Horizon serie en die bevalt me heel goed. Hoewel ik 1 ding wel mis in Forza en dat is de optie voor politie.

We gaan t afwachten, het klinkt in ieder geval interessant en zou zo maar eens mijn volgende race game kunnen worden.

Edit: is dit OFF TOPIC ja? Sorry zal voortaan meer over the sims praten als het onderwerp Need For Speed is goed? Misschien dat jullie t dan wel on topic vinden!

[Reactie gewijzigd door jimzz op 2 juni 2017 22:19]

Most Wanted 2005 was inderdaad zeer goed. Naar mijn mening veel beter dan de Underground reeks.
Maar een versie zoals Porsche Unleashed was ook zeer leuk. Zo'n versie van Ferrari lijkt mij ook wel wat.
Idd Most Wanted 2005 en Porsche 2000 waren de beste. Schitterend hoe je door die kleine straatjes kon driften in Porsche 2000. Dat motorgeluid van de Porches kan ik me nog steeds voor de geest halen. Rijden met de oude modellen was wel moeilijk door slechtere wegligging.

[Reactie gewijzigd door Fredi op 3 juni 2017 07:11]

Aanvankelijk was je reactie in principe off topic ja. Het artikel gaat over den nieuwe NFS die het einde van het jaar uit komt. Niet NFS Carbon en Forza. Maar +1 was ook prima voor deze reactie. Maar het moderatiesysteem is sowieso zwaar broken. Wordt voor 80% op mening gemodereerd. Dat zal nu ook zijn gebeurd.
Edit: is dit OFF TOPIC ja? Sorry zal voortaan meer over the sims praten als het onderwerp Need For Speed is goed? Misschien dat jullie t dan wel on topic vinden!
Alleen jammer dat je zo je post moet aanpassen. Eerst was het 0/+1, nu is het een -1 post.
"We gaan t afwachten, het klinkt in ieder geval interessant en zou zo maar eens mijn volgende race game kunnen worden."

Dat is toch vrij on topic dacht ik? Ik doel hiermee uiteraard op het aankomend spel en niet carbon of forza.

Maar ik kan wel inzien dat het niet helemaal on topic was ;) ach ja.

[Reactie gewijzigd door jimzz op 3 juni 2017 17:31]

Één zinnetje uit je post was on-topic, de rest niet. En zoals ik zei, kan ik dus 0 en +1 begrijpen. En ik zei dat waarschijnlijk ook het slachtoffer van meningmodden bent geworden.

Het jammere is vooral je latere toevoeging. Maar ok.
Underground 1 en 2 een flop? Vind jij dat? Jelle spreekt over 2015, undergroud 1 en 2 zal eerder 10 jaar geleden zijn, niet 2 jaar.
Grappig, Jelle geeft aan de meest recente NFS zoals velen anderen een flop te vinden. En jij begint over underground 1 & 2, gevolgd door een hoop reacties die hun favoriete deel opnoemen.

Krijg soms de indruk dat mensen elkaars comments totaal niet lezen op deze site :/
Underground was qua gameplay best prima, vooral het gefaseerd levelen vond ik goed.
Handling daarentegen...
Das een kwestie van oefenen. Ik kon met nfsu 2 iedere race wel winnen met mn vauxal corsa ;-). Was een prachtige ricer geworden.
Driften in een Civic, 206, Golf.. het kan allemaal :+
Euhm, je kan met FWD auto's ook driften hoor. De techniek is anders dan bij RWD, maar t kan wel.
Underground was juist de vetste in reeks!
Dat lees en hoop ik bij elke NFS titel die wordt aangekondigd.. Maar sinds Most Wanted is dat eigenlijk iedere keer treuriger geworden..

Het liefst zie ik een High Stakes Remake, Super cars, Exotische banen en nog enigszins realistische besturing en natuurlijk Politie. :)
Reken er maar niet op, het zijn dezelfde developers als bij NFS 2015.
Need for Speed: Hot Pursuit 2010 was in mijn ogen de laatste goeie NFS
Sorry, mijn fout ik bedoelde inderdaad Need For Speed (2015). Undergroud 1 & 2 waren dan ook mijn favorieten.
Een "slechte console port" maakt iets nog geen slecht spel. Dat is net zoiets als zeggen dat app X troep is omdat de Windows Phone versie achterloopt op de iOS/Android variant. Je zit dan gewoon op een platform dat ze niet als hoogste prioriteit beschouwen. Maar het spel zelf kan nog steeds geweldig zijn. Of dat voor de laatste NFS games geldt weet ik niet, ik heb alles na Carbon niet gespeeld, maar bv GTA4/5 vond ik super (op de PS3/4), en schenen op de PC ook slecht te draaien.

Een spel als NFS (of eigenlijk iedere racer) is imho sowieso beter met een controller dan met een keyboard, dus ik snap niet zo waarom je het jezelf aan zou doen om het op de PC te spelen (tenzij je een controller aan de PC hebt hangen natuurlijk).
De oude NFS games waren echte pc games. Weet nog wel dat ik bij een maatje even op zijn PS2 underground ging spelen.

Wat was dat een slechte poort zeg, bakte er niks van met 20 FPS. Kreeg ook kramp in me klauwen met die DS 2 controller gelukkig is de DS4 controller veel beter.
De oude NFS games waren echte pc games.
De eerste NfS (The Need for Speed) was gemaakt voor de 3DO, en een jaar later(!) pas naar PC.
De tweede NfS kwam als eerste na PlayStation, en een maand later pas naar PC. Een half jaar later kwam pas de versie speciaal voor PC's, met 3Dfx support.
De derde NfS (Hot Pursuit) kwam als eerste uit op de PlayStation en een half jaar(!) later pas naar PC.
De vierde NfS (High Stakes) kwam ook als eerste naar de PlayStation, en drie maanden later pas naar PC.
De vijfde NfS (Porsche Unleashed) kwam wederom als eerste naar PlayStation en vier weken later naar PC.
En de zesde NfS (Hot Pursuit 2) kwam als eerste naar de PlayStation 2, en drie weken later pas naar de PC.
Hierna kwamen de verschillende platformen tegenlijk uit, op één uitzondering na.

De oude NfS games hadden dus wel degelijk ook de consoles als leading platform. En daarna gepoort naar de PC. Zo ver ik weet is dat voor elke NfS geweest die naar PC is gekomen.
Bovendien heb ik nooit klachten gehad over hoe de NfS games draaide op de PS2.

[Reactie gewijzigd door lars_jj op 3 juni 2017 15:51]

Il hoop stiekum op een nieuwe porsche unleased
Gewoon een vernieuwde NFS3/4/5. Grafisch wat oppoetsen en de physics iets vernieuwen. Verder gewoon laten zoals 't is :)
Vergeet deeltje 1 niet :)

de rest van de serie vind ik eigenlijk al niet meer onder NFS vallen. Heel andere look&feel
5/porscheunleashed was op zich nog goed

[Reactie gewijzigd door Waterkoker op 2 juni 2017 16:23]

Ja, helemaal mee eens. Wat dat betreft speelt EA heel erg in op de hype van het moment. Dat zag je met NFS Underground (The Fast and Furious 1/2), Carbon (het driften dat opeens hip was) en nu met deze titel (weer the Fast and Furious, dat nu ook gewoon stomzinnig over the top is).
Precies dat. Met nfs 1 was ik verkocht. Steevast elk deeltje gekocht tot en met porsche unleashed. De laatste was een beetje een vreemde eend maar de details, rijden en omgeving kon ik van genieten. Daarna kwam idd dat hele mtv pimp my ride ala fast n furious opduiken. Sindsdien geen enkele deel meer gekocht. Was nog even enthousiast geworden van een nfs die terug leek te gaan naar de roots maar op het moment dat er exploderende tonnetjes vanuit een helikopter gegooid werd wist ik genoeg. 1tm5 kunnen ze niet meer evenaren. Zal wel generatie verschil zijn en een veranderende vraag qua speelervaring maar ik vind het eeuwig zonde
De licentie is net een tijdje verlopen. Daarom zie je nu steeds meer in andere games Porsches verschijnen. Ik zou er niet te veel van verwachten. Maar eventueel een focus op een ander merk kan wel een leuke throwback zijn. Ik vrees alleen dat weinig mensen nu zo'n concept zouden snappen.
Ik denk dat er meer bedoeld wordt dat het type game terug moet komen. Het lijkt me ook heel ver om een nieuwe Porsche Unleashed te hebben maar heb al vaker op tweakers gezegd dat dit ook heel prima met andere legendarische merken kan. Ferrari of wat andere exoten. Tot en met Porsche Unleashed was het gewoon uren en uren genieten met Need for Speed. Daarna ging het qua graphics wel omhoog maar qua de rest gewoon omlaag. Helaas..

Kijk ook wel uit naar goede racer voor de Switch!
Hier word ik dan wel weer blij van. Nu maar hopen dat ie net zo goed is underground, alles daarna was volgens mij iedereen vrij snel op uitgekeken...
Vergeet de oude Most wanted niet :) daarna ging alles hard downhill in mijn ogen.

Ik moet zeggen dat ik de laatste need for speed toch al weer een aardige stap in de goede richting vond kwa gameplay en customizen. Als ze die lijn kunnen doorzetten dan ga ik deze met veel plezier spelen.
Goed nieuws dat er weer een race game aankomt.
Het gaat nog druk worden met de race games die
dit jaar nog uit gaan komen.
Need for Speed Rivals was en is nog steeds vermakelijk op de PS4. Ben benieuwd naar deze release.
Doet me denken aan NFS The Run: spectaculaire trailer maar een rechtlijnige gameplay. Goed voor het verhaal echter geen enkele bewegingsvrijheid.
NFSUG1 en 2 waren ook mijn favorieten. Gewoon je kofferbak volstouwen met displays, speakers en versterkers en dikke neon verlichting. Ik was daar uuuuuren zoet mee. Als de opties die in die games zaten in deze terugkeren, hopelijk krijgen we dan weer UG kwaliteit games ipv de bagger slechte console port dat NFS 2015 is. Overigens hoop ik dat Volkswagen ondanks het diesel schandaal in het spel komt. Ik mis de Golf GTI in bijvoorbeeld Forza Horizon 3.
De Need For Speed serie gaat alleen maar achteruit vind ik.
Ik dacht dat die laatste (Need For Speed) weer een leuke game zou worden, maar ik zat er helaas naast (vind ik in ieder geval).

Ten eerste zou je denken dat NFS mooie graphics mee krijgt zoals bij de vorige spellen in de serie, maar tijdens het spelen doen ze er een filter overheen waardoor het lijkt alsof je in 480p speelt en ook nog eens in 30 fps (op de PS4).

Ten tweede, niet dat het verhaal belangrijk is in NFS games maar die ze bij de laatste hebben toegevoegd is volgens mij een slechte grap. En nog slecht acteerwerk ook.

En dan als laatste en belangrijkste: De gameplay.
Customizen van auto's was wel leuk.
Dat was het.

Zelf heb ik denk ik niet meer dan 4 uur in het spel zitten, maar heb er gelukkig maar ¤10 voor betaald.
Ik begrijp je helemaal
Maar neem dit ook eens mee.
Need for speed 2015 was ghosts eerste need for speed game.
En nu was need for speed 2015 niet fantasctisch en het acteer werk was bagger en de physics waren gewoon echt slecht.
Hebben ze voor hun allereerste race game en nog wel need for speed een nette poging gedaan.

Maar goed ik heb nog geen oordeel over deze game behalve dat het interesant lijkt en ik graag zou willen zien hoe het uitpakt.

Ik heb 2015 met mijn jongere broertke veel gespeeld en de customization was super en op pc waren de graphics ook best wel goed (als je film grain uitzette)

Maar goed nfs payback gaan we nog zien hoe het komt en ik ben benieuwd
Mee eens. Ik vind het zo jammer dat de core van gamen zo uit het oogt raakt bij franchises als NFS.

Kijkend naar NFS III - Hot pursuit: de auto's reden prettig, zag er goed uit voor de tijd, gesloten banen met enkele shortcuts, geen verhaal, leuke gameplay met politieachtervolgingen (als overtreder of politieagent) die ook spannend bleef omdat de banen gesloten waren, ofwel je komt de tegenstander alsnog tegen in de volgende lap. Elke baan had dan ook voldoende visuele details, een sfeer, een verhaal dat het bijna vertelde en kwaliteit. Terwijl we nu het van grote steden met enorm veel straten en wegen die nauwelijks iets persoonlijks vertellen, moeten hebben. Een cheap verhaal dat op IMDB hoogstens een 3 zou krijgen, en zoveeeel verschillende soorten opties dat wat je krijgt nauwelijks speciaal is.

Kijkend naar MK8, gesloten banen, vast aantal characters en voertuigen met 3 opties voor tuning (vleugels, wielen, voertuig). Maar wel fun (uiteraard ook door alle power-ups en hele andere setting). Het punt is dat kwantiteit niet nodig is en minder maar wel kwaliteit veel beter verkoopt.
NFS III - Hot Pursuit heb ik heel veel tegen mijn huisgenoten gespeeld, heerlijk. En ook met Underground heb ik me prima vermaakt, hoewel dat weggedrag verre van realistisch was: het was leuk om een auto flink op te pimpen tot een racemonster :)

Maar Porsche Unleashed vond ik echt de top die ze ooit hebben gehaald. Die auto's hadden karakter. Die oudere Porsches (356 B 2000 GS Carrera 2 bijvoorbeeld) en de eerste 911 modellen waren _zo_ tricky te besturen. Of zo'n 935/78 Moby Dick... Om wat heb ik toch lopen vloeken als er weer een achterstevoren stond halverwege een time trial. Moest ik weer opnieuw beginnen. Helemaal top: je had skills nodig om het spel uit te spelen :)

Ik heb daar ook vaak 2e hands Porsches gekocht, helemaal gerepareerd en doorverkocht met winst. Je kon heel veel repareren / upgraden meen ik me te herinneren :) Daar moeten ze eens een remake van maken d:)b

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 2 juni 2017 19:27]

Man dat was inderdaad de aparte uit de serie, maar wel zeer goed. Ik vond die trials dat je een auto zonder schade binnen een bepaalde tijd moest afleveren geweldig en die waren naar mijn weten nog moeilijk ook.
Dit voelt als een Fast & Furious game die we nog niet hebben gehad.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*