Hoofdcategorieën
Device Settings

Ziggo: uiterlijk in november 120Mbps in hele servicegebied

Door Dimitri Reijerman, donderdag 1 juli 2010 15:55, views: 41.218

Ziggo heeft aangekondigd dat het uiterlijk in november de downloadsnelheden in zijn verzorgingsgebied naar maximaal 120Mbps zal hebben verhoogd. Inmiddels is de snelheid in de regio's noord, zuid, oost en zuidwest opgehoogd naar 80Mbps.

De downloadsnelheid van 120Mbps, die met het Alles-in-1 Extra-pakket wordt geleverd, is al doorgevoerd in negen plaatsen: Amersfoort, Enschede, Heerhugowaard, Maastricht, Meppel, Tilburg, Utrecht, Den Haag en Houten. Ziggo maakte donderdag bekend dat het in de regio's noord, zuid, oost en zuidwest de snelheid van Alles-in-1 Extra van 50 naar 80Mbps heeft opgetrokken.

De uploadsnelheid gaat van 5 naar 10Mbps. Ook bij de overige abonnementsvormen zijn de snelheden opgehoogd. Alles-in-1 Plus heeft nu download- en uploadsnelheden van respectievelijk 22 en 4Mbps, Alles-in-1 Basis gaat van 1,5 naar 2Mbps, terwijl de upload ongewijzigd op 0,25Mbps blijft. Verder gaat de downloadsnelheid bij Z3 van 25 naar 40Mbps, bij Z2 van 10/1,5 naar 15/2,5Mbps en bij Z1 van 3/0,5 naar 5/0,5Mbps. De prijzen van alle pakketten blijven ongewijzigd.

Gebruikers die hun docsis-modem zelf resetten, zouden de nieuwe snelheden direct kunnen benutten. In de andere gevallen zal Ziggo de komende twee weken zelf de modems resetten.

De kabelaar laat verder weten dat de downloadsnelheid in zijn hele verzorgingsgebied uiterlijk in november zal zijn opgehoogd tot 120Mbps voor het Alles-in-1 Extra-pakket. In februari liet Ziggo nog doorschemeren dat het deze zomer deze snelheid in zijn servicegebied gaat aanbieden, maar dat de uitrol mede vanwege de beperkte voorraden docsis 3-modems stapsgewijs wordt doorgevoerd.

InternetpakketDownload &
upload
voor 1 juli
Download &
upload
na 1 juli
Download &
upload
Najaar 2010
Prijs per
maand
Internet Z1 3/0,5Mbps 5/0,5Mbps 5/0,5Mbps 19,95 euro
Internet Z2 10/1,5Mbps 15/2,5Mbps 15/2,5Mbps 29,95 euro
Internet Z3 25/4Mbps 40/4Mbps 50/5Mbps 47,95 euro

Triple-play-
pakket
Download &
upload
voor 1 juli
Download &
upload
na 1 juli
Download &
upload
Najaar 2010
Prijs per
maand
Alles-in-1 Basis 1,5/0,25Mbps 2/0,25Mbps 2/0,25Mbps 41,50 euro
Alles-in-1 Plus 20/3Mbps 22/4Mbps 22/4Mbps 51,50 euro
Alles-in-1 Extra 50/5Mbps 80/10Mbps 120/10Mbps 66,50 euro

Ziggo snelheidsverhogingen

Volgende 16:11 Nokia en Intel brengen testversie MeeGo voor N900 uit
Vorige 15:06 'Wifi-netwerk Thalys-treinen is slecht beveiligd'
Advertentie

Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

Yay, dus vandaag m'n internet naar 22 ipv 20 ;p ?

Of ik val net in het gebied die niet verhoogt wordt. Althans tot het najaar.


Edit 21.88 dus verhoogt ;D

[Reactie gewijzigd door Peter91 op donderdag 1 juli 2010 16:34]


Het vage is dat AiE-plus in veel regio's begin dit jaar en eerder al zijn opgehoogd naar 30/4. De gebieden die toen niet zijn meegenomen stijgen dus maar naar 22/3

Overigens:
Yay, dus vandaag m'n internet naar 22 ipv 20 ;p ?
Nee, er staat na 1 juli. Dus dat is sowieso niet vandaag, en kan net zo goed pas in 2413 zijn :P

[Reactie gewijzigd door .oisyn op donderdag 1 juli 2010 16:10]


Per 1 juli ;)
En vrij jammer dat ik geen 30/4 krijg dan. Want ik heb nog usenet server lopen voor 30Mbps.

Woon sinds kort in Tilburg en 30/4 was een aangename verassing toen ik het kreeg!

Het vage is dat AiE-plus in veel regio's begin dit jaar en eerder al zijn opgehoogd naar 30/4. De gebieden die toen niet zijn meegenomen stijgen dus maar naar 22/3
Niet in veel regio's hoor. Zoals in de tekst staat in een beperkt aantal steden waar men is gaan testen met het supersnelle internet (120 Mbps voor Extra). De rest van Nederland blijft op 22. Ik heb een tabel gezien waarin Plus dit najaar wel naar 30 gaat maar die kan fout geweest zijn natuurlijk.

Zojuist even speedtest gedaan hier en ja heb 80/10 _/-\o_

Heb Z2 maar nog steeds 10/1,5Mbps ipv 15/2,5Mbps :/

[Reactie gewijzigd door Murk op vrijdag 2 juli 2010 12:39]


Vaak werkt het pas naar het resetten van je modem... Of hebn je dat al gedaan?

Dat gat tussen Z1 en Z2 wordt steeds groter. Misschien wordt het eens tijd om over te stappen naar Z2.

Het gat tussen Z2 en Z3 is nog groter en groeit met honderden procent tegelijk ^^. Volgens mij zou het plus-pakket meer tussen de twee andere pakketjes in moeten zitten. Momenteel heb je drie pakketten: micro, klein en mega .

Volgens mij klopt de prijs presatie verhouding van de Z1 en Z2, A1 en A2 nog steeds niet met wat ADSL kan. Z1 zou toch minimaal 8 megabit moeten hebben voor deze prijs.

Met wat ADSL theoretisch kan.
99.9% van de bevolking haalt die "tot 20mbit" echt niet.
Ben niet voor niks overgestapt op kabel.

De meeste niet nee, maar anders is het wel een lekkere deal. Betaal 20 per maand voor 18 Mbit, mij hoor je iig niet klagen over mijn "achterhaalde ouderwetse ADSL lijn".

Alles-in-1 Plus word maar met 2/1Mbps verhoogd :|

Kijk een gegeven paard niet in de mond. Je betaalt niks extra's en toch is je internet sneller! Wil je nog sneller moet je een sneller pakket nemen :)

Het is niet gegeven, we hebben de toezegging gekregen dat het naar 30 zou gaan.

Snelheidsverhogingen horen erbij. Als we de afgelopen 10 jaar geen verhogingen mochten verwachten voor dezelfde prijs zaten we nog op 1Mbit.

je betaald niks extra?? pas geleden nog een verhoging gehad van wel 1,50 gehad..ook niks maar ik vind de stap van ziggo alles in 1 plus mager als je die vergelijkt met de extra.

Ja, grappig. Ik had een brief gekregen:
Gefeliciteerd met de snelste internetverbinding van Nederland! Uw snelheid gaat omhoog naar 120Mbps per 7 juni.
Is tot op heden nog niet gebeurd. Er zit dus een verschil wat Ziggo ons verteld en de praktijk blijkbaar? Ik kom namelijk nog niet hoger dan 50Mbps, wat het voor 7 juni dus ook al was. Op zich niet erg, snel zat voor wat ik doe, maar raar is het natuurlijk wel.

(uiteraard modem keer uitgezet e.d. Helpt allemaal niks. Ga ook niet bellen, kost mij teveel)

edit: ik woon dus in Houten

[Reactie gewijzigd door beany op donderdag 1 juli 2010 16:00]


Als je Alles-in-1 Extra hebt, dan bel je gratis naar de klantenservice door 1200 vanaf je (Ziggo) toestel te bellen!

Uit jouw bericht lees is dat je Alles-in-1 Extra hebt maar geen gebruik maakt van de telefoon. Leen er 1 van je buren of vrienden, dan kan je je gratis de helpdesk bellen op nummer 1200.

Veel oudere routers kunnen 120Mbps niet aan op de WAN-poort.
Heb je wel een recente router?

kost je te veel?
Wat dacht je van gratis?
Als je 50 mbit/s haalt dan heb je blijkbaar een Alles-in-1 Extra dus heb je ook Ziggo telefonie. Je kan dus naar het gratis nummer 1200 bellen om de klantenservice te bereiken.
Niet dat je er veel aan hebt omdat je hier al je antwoord leest. Per 1 juli...

Dan nog is het niet erg netjes van Ziggo om geen tweede brief te sturen om hun fout te verbeteren. Blijkbaar hebben zij een eerdere datum beloofd aan (een deel van) hun klanten.

Nou, in de brief stond heel duidelijk 7 juni. Leuk dat ik hier kan lezen dat het 1 julie is, maar dat is wel verkeerde voorlichting van Ziggo. Misschien weet ik wel waar het vandaan kwam, want in dezelfde periode kwam er ook post van Lijbrandt en KPN met aanbiedingen voor glasvezel(ze zijn in Houten momenteel glasvezel aan het aanleggen).

Blijft toch slordig, ik heb ook geen brief verder van ze gezien. Maar ik wacht nog wel even af, anders toch maar even gratis bellen ;)

al eens direct je pc aan modem gezet? Bij mij was de router ook de vertragende factor.
(Linksys WRT54GL)

WAN -> LAN is 62.5mbit over NAT bij een WRT54GL met Tomato firmware. Ik kan me niet voorstellen dat de default firmware dit trager doet.

Bij mij stond hij rond de 50mbit, sneller werd het niet. (speedtest.net)
Nadat ik mijn pc direct gekoppeld had, en later met nieuwe netgear router (wndr3700) gaat alles als een speer op de volle 120mbit (weer gemeten met speedtest.net)

Mijn WRT54GL doet maar 43 mbit/s met dd-wrt vpn firmware. Dus een nieuwe router is onderweg.

Laptop rechtstreeks aan de modem geeft 78-82mbit/s (een aantal keren getest) download aan.

Kortom de firmware is toch wel van invloed op de snelheid.

Router overklokken naar 215MHz ipv 200MHz geeft een downloadsnelheid van 50mbit/s... Maar met deze temperaturen is dat niet aan te raden.

De snelheid wordt alleen doorgevoerd als je de modem reset...

Heb je dat al gedaan?

En tevens klopt die zin "snelste Internet van Nederland" niet in de brief van Ziggo.

Snelste consumenten verbinding: Fiber to the home Zeewolde: 200/200 Mbit!
Een na snelste: Onsnetbrabant: 150/150 Mbit

Bij mij is Ziggo het beste qua snelheid. Maar zodra glasvezel er is, ben ik over.

Leuk dat glasvezel, hebben ze hier ook aangelegd (KPN). Hogere prijs, lagere up en download snelheid, minder tv kanalen......fantastisch....allemaal redenen om over te stappen....NOT

Ik heb op dit moment ook glasvezel: 35/35 mbit. Ik kan 200/200 krijgen... Niet bepaald langzamer dus. :+

Bij mij is Ziggo het beste qua snelheid. Maar zodra glasvezel er is, ben ik over.
Waarom zou je overgaan? Wil je dan 200/200 Mbit internet?
A. Waar is het momenteel goed voor?
B. Heb je er werkelijk ? 150E ? In de maand voor over om zulk snel internet te hebben?

Ik vind die snelheids verhogingen allemaal heel leuk, juich het ook zeker toe. Maar voor de 90% van de particuliere consumenten is 25 Mbit rete snel en zeker snel genoeg.
Dan is er nog een groep die torrents of usenet download, die hebben zeker wat aan een snelle down en upload. Maar of je nu 120 down of 200 hebt... Met het download limiet dat Ziggo op de nieuwsgroepen heeft zal dat niet veel uitmaken. En of je nu 15 min of 25 min over een DVD doet... Who cares?

Ik stap pas over op glasvezel als ik een betere verbinding kan krijgen OF als ik hetzelfde krijg voor minder geld!

Maar of je nu 120 down of 200 hebt... Met het download limiet dat Ziggo op de nieuwsgroepen heeft zal dat niet veel uitmaken. En of je nu 15 min of 25 min over een DVD doet... Who cares?
Die datalimiet is er niet bij Alles in 1 Extra en als je een payserver gebruikt heb je bij alle abonnementsvormen geen datalimiet. Enkelt en alleen een datalimiet (muv Extra) op de nieuwsserver van Ziggo.

Ik ben dan waarschijnlijk toch beter uit met mijn 50/50Mbit van XMS voor 47,50 ;)

Met deze snelheid heb je ook geen andere dingen meer nodig, telefonie en zelfs streamen van tv kan allemaal over dezelfde lijn :)

bel dan 1200 met je vaste (ziggo) telefoon, dan is het gratis

Leuk, maar kunnen ze ook niet zorgen voor meer landelijke dekking? Lijkt me iets nuttiger...

De rest wordt verzorgd door UPC (en andere). Uitbreiden is enkel een optie door overname, en overname is geen optie vanwege monopolie :P

Alsof er nu geen monopolie is, alleen is het geen landelijk monopolie, maar een regionale...

En ja, er zijn alternatieven, hierzo kan ik toch wel als alternatief van Caiway, die overigens niet sneller gaat dan 32 mbit voor dezelfde/hogere prijs dan Ziggo rekent voor 120 mbit, of een 8 mbit ADSL1 lijntje, of mobiel internet (dat is wat hoor hierzo, ik heb geeneens normaal gsm bereik in m'n eigen huis, laat staan iets als mobiel internet...)

Monopolie is maar een betrekkelijk begrip, IMHO heeft Caiway hier gewoon een monopolie op een snelle internetverbinding, die ze vervolgens geeneens leveren...

Tuurlijk, wij hebben meer HD-zenders. Handig, al die nederlandse HD-herhalingen kijken, maar de HD-uitzendingen uit Amerika amper kunnen binnenhalen...

Nee, want ze bezitten niet alle kabelnetten.
De overige bekabelde gebieden zijn in handen van andere aanbieders waar Ziggo dus ook geen invloed heeft.

[Reactie gewijzigd door cohn op donderdag 1 juli 2010 16:06]


landelijk gaat niet echt als de andere gebieden van UPC zijn en zeelandnet

Ja mee eens, zitten genoeg gebieden bij die geen verhoging krijgen.

Je moet de contrast instellingen van je monitor verbeteren. Alleen boven in Friesland is er een gebied waar er geen verhoging zal plaatsvinden. Al het lichtgrijze is waar Ziggo hun diensten niet aan kunnen bieden door het ontbreken van concurrentie op de kabelmarkt.

ontbreken van concurrentie?

in den haag hebben ze ook geen concurrentie.. dan mogen ze hier ook hun dienstenaanbod maar stoppen ...

Sorry zie net dat Kampen op het blauwe gedeelte zit. Heb helaas op mijn werk niet zo'n goede monitor als dat ik thuis heb :( maar goed daar game ik ook niet op de pc.. ;)

Het verschil tussen Plus en Extra vind ik echt heel erg vreemd,. 22Mbps tegen 120Mbps dat is zeg maar 1/5 en de prijs is15 euro meer..

Het zou veel beter zijn
80Mbps tot 120 = 40Mbps = 50%
22Mbps tot 33 = 11Mbps = 50%

Het is nu maar 10% tegenover 50%..

Het is juist het doel van Ziggo jou te prikkelen 15 euro extra per maand uit te geven. Vandaar dat de verschillen groter worden, in de hoop dat je hierdoor toch het snelste abo neemt.

Dat begrijp ik, maar dan nog 10% tegenover 50% vind ik belachelijk maar goed marketing he :).

Of overstapt naar de concurrent, daar moeten ze natuurlijk ook rekening mee houden. Ze hebben in veel gebieden volgens mij geen monopolie (in ieder geval in de 020-regio niet).

Nope, dat klopt niet.

De snelheid van het plus pakket wordt niet hoger dan 22 omdat ze problemen hebben met de aanvoer van geschikte modems.

Ik heb zelfs een week zonder internet gezeten omdat mijn oude provider was afgelopen maar ziggo nog geen modem geleverd had. Ik had keurig de overzetting aangevraagd voor een week dat mijn oude abbo afliep. Door problemen met de levering kwam die 2 weken te laat.

Omdat ze voorang geven aan mensen die een extra pakket aanschaffen zal het plus pakket niet hoger kunnen doordat je dan een docis 2 modem hebt die niet veel sneller kan dan 22. Als er meer modems beschikbaar komen zal die snelheid zeker omhoog gaan.

Het is dus zeer zeker niet dat ze je daarmee willen prikkelen, het is voor ziggo wel mooi meegenomen natuurlijk maar er zit dus een andere reden achter.

Maar ik ben blij met de verhoging naar 80 en straks 120. Ik ga nu direct maar even mijn modem resetten om te kijken of het al werkt.

Het zou me niks verbazen als mensen met een Docsis3 (Ubee) modem al "stiekum" de 30Mbps halen. We shall see

Nope, AIE plus hier met arris tm702b modem, max 22/4.

Hij zei ook Ubee modem en jij hebt een arris. :P
Maar dan nog heeft die niet gelijk want ik heb een ubee modem en ik krijg ook maar 22/4.

AIE en een Ubee modem hier en ook 22/4.

Ik heb hier al ruim een half jaar een strakke 30/4 verbinding met een AIE Plus verbinding over zo'n Ubee modem...

Mij hoor je niet klagen :)

Deze reactie is juist.

De AIE+ abonnees zouden naar 30 gezet worden (2x Z2) maar om grote capaciteits problemen te voorkomen zetten ze eerst alle AIE:E over naar 120mbit zodat ze tenminste kunnen pronken met het grote 120mbit abbo.
Zodra dat allemaal goed loopt zal de AIE+ stijgen naar 30 (met de docsis:3 modems) en geleidelijk aan naar de 60.

Maakt verder niet veel uit hoor, de EuroDOCSIS 2.0 standaard doet ook prima 30mbit hoor. De EuroDOCSIS 2.0-standaard doet namelijk tot 55 Mbit/s downstream en 30 Mbit/s upstream. Zal eerder een backbone issue zijn.

EuroDOCSIS / DOCSIS Speedtables @ Wikipedia

[Reactie gewijzigd door Clueless op vrijdag 2 juli 2010 15:03]


Lekker is dat. Ik zit bij de randstad, Amsterdam, in het " snelheden worden niet gewijzigd" gebied. Wat is dit nou weer voor bullshit..

Is er niet een plaatje waar je je woonplaats kan invoeren op dit kaartje?

EDIT:

Volgende postcode's krijgen de snelheid doorgevoerd NAJAAR 2010

Klik hier voor de postcode lijst

[Reactie gewijzigd door brambest op donderdag 1 juli 2010 16:07]


Dat is logisch, aangezien UPC de kabelaar van Amsterdam is en niet Ziggo. Ze hadden wellicht het kaartje iets anders moeten maken. Door neer te zetten 'Geen Ziggo dekking'.

Ik denk dat hij bedoelt dat ie wel in het Ziggo-gebied zit, regio Amsterdam en dus geen verhoging krijgt naar 80Mbps. Hier trouwens nog zo'n iemand. Ga straks mn klacht maar insturen.

Op zich klopt het kaartje dan wel...die snelheden van UPC worden niet gewijzigd O-)

Ziggo levert toch helemaal niet in die regio. Volgens mij is dat allemaal UPC.

Dat "snelheden worden niet gewijzigd"-gebied is het donkergrijze deel in Friesland. Het lichtgrijze gebied (o.a. Amsterdam) is geen Ziggo-gebied.

Amsterdam zit in een gebied zonder legenda verwijzing. Het snelheden worden niet gewijzigd gebied bevindt zich alleen in noord Friesland.

Een tweaker die niet weet welke internetprovider hij heeft???
Amsterdam is UPC gebied.

Het enige plakje "niet gewijzigd" gebied is een stukje Friesland en twee van de waddeneilanden. Amsterdam valt daar niet onder, al valt een deel niet onder de dekking van Ziggo. Daar kun je dus sowieso lang wachten.

Nee, Wijk bij Duurstede (postcode 39xx) valt in het Ziggo gebied maar staat niet op de lijst voor verhoging. Ben benieuwd of we het volgend jaar wel krijgen :/

Hmmm, helaas staat m'n postcode in die lijst. Maar is dit voor de 80 of voor de 120? Zal thuis iig even een reset doen om te checken.

Dat ligt er natuurlijk aan welk pakket jij hebt...

Shit, mijn postcode staat op die lijst.. Lekker gedetailleerd: Najaar 2010. Afwachten maar.

Zonder dat de prijzen echt omhoog gegaan zijn, zijn de snelheden in een jaar tijd meer dan verdubbeld. Dus mij hoor je niet klagen :P

Ik vraag mij alleen af wat de volgende stap word, of zullen ze nu een jaar of wat pauze nemen, om hun schuld wat af te bouwen?

Ze zullen snelheden verhogen als de concurrentie (aka weglopende klanten) ze ertoe dwingt. Als de rest hier niet in mee kan/wil, dan doen ze gewoon een tijdlang niks.

Zo, was ik nog niet van op de hoogte, dus maar ff mn router herstart en idd, 80mbit nu :D Nice, op naar de 120!

Nou, het modem straks maar even resetten, wellicht dan 22 Mbit..

Wordt wel tijd voor een nieuw modem, kunnen we naar 30 Mbit, volgens mij..

Maar voor 15 euro extra zou je bijna overstappen naar Ai1Extra
«  1  2  3  4  5  6  7  8  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Volgende 16:11 Nokia en Intel brengen testversie MeeGo voor N900 uit
Vorige 15:06 'Wifi-netwerk Thalys-treinen is slecht beveiligd'
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011