Door , , 489 reacties

• Samsung Galaxy S8
  • Samsung Galaxy S8+

De Galaxy S8 imponeert met zijn gebolde, grote scherm in verhouding tot zijn slanke behuizing. Samsung kiest voor een afwijkende schermverhouding, wat ons in de praktijk niet in de weg zit en prettig is bij het lezen van artikelen. De smartphone is razendsnel, hoewel we hier en daar wat framedrops tegenkwamen. De gezichtsontgrendeling werkt goed en snel, en dat is maar goed ook, want de vingerafdrukscanner zit op een onhandige plek. De accuduur van de S8 is prima. Op cameragebied maakt de frontcamera de grootste sprong en de camera achterop is net als die van de S7-serie goed en betrouwbaar. De uitgebreide en fris ogende software versterkt het ontwerp van de S8, net als het gebolde, contrastrijke scherm. Standaard krijg je 64GB opslag. De prijs is aan de hoge kant, maar voor dat geld heb je wel een luxueus en zeer compleet toestel.

Prijs bij publicatie: € 799,-
Verkrijgbaar vanaf: € 799,-
Geteste uitvoering: Samsung Galaxy S8 Grijs

De Galaxy S8+ imponeert met zijn gebolde, grote scherm in verhouding tot zijn slanke behuizing. Samsung kiest voor een afwijkende schermverhouding, wat ons in de praktijk niet in de weg zit en prettig is bij het lezen van artikelen. De smartphone is razendsnel, hoewel we hier en daar wat framedrops tegenkwamen. De gezichtsontgrendeling werkt goed en snel, en dat is maar goed ook, want de vingerafdrukscanner zit op een onhandige plek. De accuduur van de S8+ is goed. Op cameragebied maakt de frontcamera de grootste sprong en de camera achterop is net als die van de S7-serie goed en betrouwbaar. De uitgebreide en fris ogende software versterkt het ontwerp van de S8+, net als het gebolde, contrastrijke scherm. Standaard krijg je 64GB opslag. De prijs is aan de hoge kant, maar voor dat geld heb je wel een luxueus en zeer compleet toestel.

Prijs bij publicatie: € 899,-
Verkrijgbaar vanaf: € 899,-
Geteste uitvoering: Samsung Galaxy S8+ Zwart

Waarschijnlijk heb je ze al gezien: de Galaxy S8 en S8+, is het niet in onze uitgebreide preview, dan is het wel op televisie of bij het bushokje om de hoek. Waarschijnlijk heb je er dan ook al een mening over, want ze springen nogal in het oog met hun ronde, maar niet zo voluptueuze vormen en hun langwerpige schermen met schier afwezige bezels. Ja, Samsung heeft dit jaar flink uitgepakt op het gebied van ontwerp en scherm, en het is dan ook bij veel mensen die wij erover spraken, liefde op het eerste gezicht.

Toch vroegen we ons in de preview af of het toestel ook op andere gebieden, zoals de camera en de accuduur, voldoende vooruitgang heeft geboekt; niet in de laatste plaats omdat de Galaxy S8 bij release honderd euro duurder is dan de Galaxy S7 en de S8+ honderd euro duurder dan de S7 edge. Vernieuwend of niet, de vraag is Samsung het nodige heeft verbeterd aan de nieuwe high-end smartphones.

Daarnaast heeft het feit dat de voorkant bijna alleen uit scherm bestaat, een aantal gevolgen, zoals de plaatsing van de vingerafdrukscanner. Nu we een tijdje hebben rondgelopen met de smartphones, kunnen we je vertellen of die veranderingen simpelweg even wennen zijn of dat er blijvende bezwaren aan kleven. De antwoorden op al dit soort vragen vind je op de volgende pagina's.

Populaire gebruikersreviews Alle gebruikersreviews over:

Samsung Galaxy S8

Samsung Galaxy S8+

Door Chris Broesder

- Reviewer mobiele apparaten

Chris werkt sinds 2015 bij Tweakers en is sinds begin jaren negentig bezig met tech. Hij schreef toen al reviews over games en had geen handleiding nodig bij zijn Transformers. Voordat hij bij Tweakers werkte, studeerde Chris Media & Cultuur richting Film aan de UvA en schreef hij voor diverse andere tech-platforms. Verder is hij niet vies van een (computer)spelletje op zijn tijd.

Volg Chris op Twitter

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True