Specificaties Socket AM4 • ATX • AMD B550 chipset - Bekijk alle specificaties

Review door de redactie

Round-up - AMD B550-moederborden - Negen borden tot 200 euro op de testbank

Wat is het beste betaalbare AMD B550-moederbord? Dat zoeken we uit in deze test van negen B550-modellen, waarin we borden van ASRock, Asus, Gigabyte en MSI op de proef stellen.

131    2 sep

Reviews door gebruikers

Scoreverdeling

Gemiddelde gebruikers score Score: 4.5
Indigenous 14 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

-PCI-E 4.0 -2x M.2 slots met beiden een koeler (foto 1). -Optimem II tot 128Gb ramgeheugen (foto 2) -14 fase power delivery ---> overclocking (foto 3). -2.5 Gb/s Ethernet aansluiting -RGB logo (foto 4) -Goed geluid (foto 5) -€171

Pluspunten

• PCI-E 4.0 support
  • 2x M-2 slots
  • Goed geluid
  • Goede stroomtoevoer voor overclocking
  • pre-attached IO-shield
  • 2.5 Gb/s ethernet

Minpunten

• Geen USB-C aansluiting voor case

Layout Score: 4

Monkie 25 september 2020

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Een prima B550 moederbord met moderne hardware zoals PCIE 4.0, 2.5Gb LAN, 2x M2 slots en degelijke VRM.

Pluspunten

• Ruime aansluitmogelijkheden
  • Heatsink op beide M2 slots
  • Ruimte gereserveerd onder eerste PCIE 16x slot voor multi-slot videokaarten
  • Uitgebreide BIOS

Minpunten

• Geen interne USB-C header
  • Netwerkcontroller niet herkend tijdens Windows installatie
  • Uiterlijk, is een kwestie van smaak

bonusbartus 18 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Na lang twijfelen tussen De ROG Strix B550-F Gaming en de Asus TUF Gaming B550-Plus gekozen voor de ROG na het lezen van de Tweakers B550 Review. Dit vooral vanwege de betere Audio codec, VRMs en Intel NIC. Erg tevreden

Pluspunten

• 2x M2 slot met heatsink
  • Realtek ALC S1220A
  • Intel I225-V
  • Zonder Wifi verkrijgbaar
  • AURA SYNC kan uitgeschakeld worden

Minpunten

• Geen interne USB-C/USB3.2 Header
  • Vage Audio driver installer

Layout Score: 5

dhoogsteenNewbie 30 juni 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Ik heb dit moederbord vervangen voor mijn B450 wat ook tevens de F-Gaming variant was. Ik wou graag heatsinks voor beide M.2 slots en de mogelijkheid om sneller geheugen te gebruiken. Heb voornamelijk gekozen voor dit model vanwege de looks en de goeie ervaringen met Asus producten.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Heatsinks voor beide M.2 slots
  • Ruim voldoende aansluitingen

Minpunten

• RGB Logo voor gedeelte niet zichtbaar door achterste fan

xqlusive83Newbie 27 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Voor deze prijs, het beste B550 moederbord wat er te krijgen valt. Verslaat met gemak de gemiddelde X570 moederborden.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Snel ethernet van Intel
  • Veel ruimte

Minpunten

• Geen interne USB-C Header

Layout Score: 4

Dodoking2 29 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Bord ziet er goed uit. 2 keer m.2 heatsinks, PCE-I 4.0. Werkt out of the box met ryzen 5 3600 en draait ram op de juiste snelheid. Met 170 euro is het wel enigsins aan de dure kant

Pluspunten

• PCI-E 4.0
  • m.2 Shields
  • Veel usb aansluitingen

Minpunten

• prijs

Layout Score: 5

Cobaltjeh 21 september 2020

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Moederbord geschikt voor AM4 3000 & 4000 serie met strak uiterlijk, en goede prijs verhouding.

Pluspunten

• Goede afwerking, en strak uiterlijk.
  • Luxere materialen gebruikt zoals aluminium.
  • Geschikt voor de aankomende 4000 serie van AMD
  • Weinig overbodige luxe die je wel betaald, en niet gebuikt.
  • Geïntegreerde backplate.
  • Verlichting die ook uit kan.
  • M-2 Koeling

Minpunten

• DVD in doos waarom?
  • Ik mis het stukje schuim in de doos, wat ik altijd gebruik bij de montage van het moederbord.
  • Netwerk kaart niet werkend te krijgen bij oude Windows 10 installatie stick.

John_11Newbie 29 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Gewoon mijn eigen persoonlijke ervaring, maar ik heb vaak problemen gehad met moederborden van andere merken, maar NOOIT problemen met een van de ASUS-mobo's. Dit moederbord is tot dusver geen uitzondering. Onberispelijke bouwkwaliteit, uitstekende prijs-kwaliteitverhouding en makkelijke installatie. Ik verwacht dat dit systeem minstens een paar jaar betrouwbaar zal werken.

Pluspunten

• Hoge kwaliteit
  • Zeer betrouwbaar
  • Goed uiterlijk

Minpunten

• Geen usb-c connector

Rotinomm 28 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Moederbord voldoet aan de verwachtingen. De B550 chipset is futureproof voor de Ryzen 4xxx series. Helaas moet je zelf de drivers voor de LAN-verbinding updaten om deze werkend te krijgen. Met een USB en een andere pc/laptop is dit zo opgelost. Dit is helaas een bekend probleem bij dit moederbord.

Pluspunten

• Aura Sync
  • 2 x m.2 aansluitingen
  • RGB Headers
  • Future proof

Minpunten

• drivers zelf updaten

Chaosstorm 23 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Passieve chipset koeling en pci express 4 en M4 pci express 4 zijn welkome verbeteringen. Wordt geleverd inclusief 4 sata kabels wat je tegenwoordig ook niet overal ziet. De stroomvoorziening (vrm's) zijn ook aanzienlijk verbeterd vergeleken met de voorganger. Stabiliteit en bios updates zijn bij asus prima voor elkaar.

Pluspunten

• Ziet er goed uit

ilife 16 september 2020

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Gekozen voor een B550 moederbord, vanwege de mogelijkheid om over te stappen naar de nieuwere Zen 3 processoren. Met behulp van de handige B550 review op Tweakers gekozen voor de Asus ROG Strix B550-F Gaming. Dit moederbord is zeer mooi afgewerkt en voelt solide aan.

Pluspunten

• Klaar voor 3e generatie AMD Ryzen™ processors
  • Intel® 2.5Gb Ethernet
  • Audio S1220A

Minpunten

• Geen interne USB Type-C

TeTeman 8 september 2020

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Fijn moederbord met veel extra's zoals dubbel m.2 (met heatsinks, waarvan één met PCIe 4.0), bios flash zonder cpu en een A-RGB header (met adapter). Daardoor is dit moederbord wel wat duurder dan andere B550's, maar naar mijn mening de moeite waard. BIOS werkt prettig en overzichtelijk.

Pluspunten

• Connectivity
  • Q-LED (RAM, CPU, VGA, Boot)
  • Asus BIOS

Minpunten

• Duurder dan andere B550 modellen

SandovitzNewbie 1 september 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Dit moederboord straalt niet alleen door de mooie bouw, ook is deze gebouwd voor de aankomende SSD kaarten. Daarnaast is de prijs kwaliteit verhouden erg goed en is het bijna een koopje!

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding
  • Hoge kwaliteit
  • Werkt super

Minpunten

• Geen onboard Wifi (daar is een andere versie van)

Yari_irayNewbie 27 augustus 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Goed B550 bord met uitstekende VRM's. De twee m.2 sloten met heatsink zijn handig & het geïntegreerde i/o shield is ook fijn om te hebben. Het BIOS is zeer prettig in gebruik en de bios-flashback feature kan nog eens van pas komen. Ik mis alleen echt de interne type-c header.

Pluspunten

• Geïntegreerd I/O shield
  • Led's/Aurasync
  • Dual m.2 met heatsinks
  • VRM's
  • Bios flashback

Minpunten

• Interne Type-c header mist

djs909 11 juli 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Ik had een mooie review geschreven. Krijg ik ineens te zien dat het maar max 50 woorden mag zijn. Fuck jullie Tweakers.

Pluspunten

• Prachtig om te zien
  • Ledjes
  • Veel extra's

Minpunten

• Wilde niet booten van M2 voordat je handmatig de bios aanpast.
  • Geen WiFi, maar dat wil ik ook niet geintegreerd in m'n mobo
  • Verder niks, kopen dat ding.

ZiSE 4 juli 2020 Product gekocht

Asus ROG Strix B550-F Gaming

Een prima ASUS bord uit de ROG serie met niet al teveel RGB circus. Heeft voor een B550 bord een flink aantal features zoals 2,5Gb ethernet, 2 M.2 sockets (1 x met PCI 4.0 support en 1 met 3.0 support),

Pluspunten

• Niet al teveel RGB
  • 2.5Gb ethernet
  • M.2 PCI 4.0
  • Bord layout

Minpunten

• Geen onboard Wifi (daar is een andere versie van)
  • Prijs relatief hoog voor een B550 bord

Resultaten per pagina: 25 | 50 | 100

Heb jij ook een Asus ROG Strix B550-F Gaming?

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite