Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 28 reacties

Filmmaatschappij 20th Century Fox blijkt de merknaam Alien: Isolation vastgelegd te hebben, die het wil gebruiken voor een game. Het gaat waarschijnlijk om de Alien-game die het Engelse Creative Assembly in de maak heeft. De dochter van Ellen Ripley zou de hoofdrol spelen.

Volgens website Siliconera heeft filmmaatschappij 20th Century Fox de merknaam Alien: Isolation vastgelegd, die het wil gebruiken voor 'computer game en video game software'. Daarnaast wil het de merknaam gebruiken voor 'downloadable mobile software' en voor 'decorative magnets'. De filmmaatschappij heeft een deal met uitgever Sega, die games rond de filmserie op de markt mag brengen. De titel wordt dan ook waarschijnlijk gebruikt voor de game die Creative Assembly in de maak heeft. De Engelse studio, eigendom van Sega, huurt al sinds mei extra personeel in voor de productie van een Alien-game, die verschijnt voor zowel de huidige als de komende generatie consoles.

Volgens Kotaku probeert Creative Assembly in Alien: Isolation de sfeer te vangen van de eerste Alien-film, waarin Sigourney Weaver de rol van Ellen Ripley speelde. In de game speelt niet Ellen Ripley de hoofdrol, maar haar dochter Amanda. Die was tot nu toe enkel te zien in de special edition van de film Aliens. Het grootste gedeelte van de game zou zich afspelen in één enkel ruimteschip en Amanda heeft ook slechts één alien als tegenstander. Daarnaast heeft Ripley clones en soldaten als tegenstanders. Luchtkokers en handwapens vormen een belangrijk deel van de gameplay, volgens de bron van Kotaku. Hoewel Sega al in 2011 bekendmaakte dat Creative Assembly aan een Alien-game werkt, heeft de uitgever nog niet gereageerd op het registreren van de merknaam.

Sega bracht eerder dit jaar Aliens: Colonial Marines op de markt. De game, gemaakt door Gearbox Software, werd slecht ontvangen.

Ellen Ripley in Alien

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (28)

Ik krijg hier een heel kinderlijk "Jippieeeeeeeeeeeeeeeeee" gevoel van.
De sfeer van de eerste Alien film was zo gruwelijk gaaf, heel specifiek. Hebben veel oudere films wel (Lees films als Bladerunner, Starwars IV).

We shall see!
Ja precies, de eerste film(qua sfeer). De tweede was ook goed (qua effects), maar daarna was het gewoon echt slecht. Drie was een ongelofelijk slecht verhaal en vier tja...
Alien vs predator pffff uitmelken van 2 filmkarakters
Als ze de sfeer weten te krijgen van een en twee ben ik helemaal voor want fan van de Alien serie benik nog steeds !
Zolang Michael Bay van de scripts afblijft zal het wel goed komen met de sfeer. :+
En niet te vergeten: The Thing (1982) of The Andromeda Strain (1971) _/-\o_
En een van persoonlijke favorieten, nog een eindje terug. Metropolis
Ik weet het niet zo goed: Het is al de zoveelste alien game die wordt aangekondigd en bijna alle voorgangers waren grote flops...
De eerste 2 Alien (versus Predator) games waren volgens mij geen flop, ik heb deze met veel plezier op lans gespeeld. Zoveel diepgang zie ik tegenwoordig nauwelijks meer met FPS games.

http://en.wikipedia.org/w...Predator_%28video_game%29

De laatse paar Alien games waren inderdaad een grote flop die waar je het er echt van af zag dat ze voor consoles waren ontworpen. Waarom zou je anders de crouch button wegslopen :S.
Ik vrees dat deze game ook voornamelijk voor consoles ontworpen wordt.
Daarom zei ik ook zoveelste en niet allemaal :)

De eerste paar waren inderdaad wel bruut.
Vreemd dat de Creative Assembly deze opdracht krijgt. CA doet normaal alleen Total War games en daar zijn ze goed in - misschien op Rome 2 na dan |:( waar ze nog wel even door kunnen patchen. Ze zijn goed in turn-based RPG's en similaties van een echte veldslag. Dan is ineens een soort van shooter maken toch wel een heel andere stap. Ik ben benieuwd wat ze ervan maken, al zou ik toch een andere studio hebben gevraagd om het spel te maken zodat CA zich kan richten op Medieval 3 of iets dergelijks :)
Ze maken wel meer uitstapjes. Zie Viking: Battle for Asgard
Klopt, dat is een hack-and-slash game die overigens niet al te goed werd ontvangen (zo rond de 7), waarbij nog steeds een deel van het vecht systeem werd gebruikt dat ontwikkeld is bij Total War.
Aliens is toch meer een shooter gezien de setting. Daar heeft, zover ik weet, nog geen ervaring mee. Ik vind het daarom ook wel fijn dat ze als setting alleen het ruimteschip gebruiken met slechts een alien; om sfeer te creëren is het principe less is more soms erg effectief.
We laten ons maar eens verrassen :)
Soort Doom3 misschien?
Ik kreeg in D3 soms al Alien (1 of 2) flashbacks)
inderdaad, en ik vind de doom3 engine uitermate geschikt voor een spel als aliens. Vette lights, wat een belangrijk onderdeel is in zo'n game. Ben erg beniewd wat er nu weer op de markt gezet gaat worden. De oude twee spellen blijven eigenlijk imo de enige goede (waarvan deel 1 nog t vetst).

Kom maar op, but please dont f*** it up this time !
ow de rillingen over mijn rug als ik dat piepje op mijn radar weer hoor. :+
Mijn grootste bezwaar lijkt me toch dat je maar één alien als tegenstander krijgt. Hoe moet dat in het verhaal passen als ze het op moet nemen tegen andere mensen of zelfs mariniers?

De setting van Aliens blijft volgens mij toch het meest geschikt om een game van te maken, hoewel dat bij de laatste poging goed mislukt is ;)
Het zou toch wel heel vet zijn als deze goed is. De voorganger zag er in de trailer prachtig uit, maar was gewoon een grote faal. Hopelijk zetten ze dat recht met deze en hopelijk krijgen ze de sfeer van de films erin. Als ze dat lukt hebben ze echt een meesterwerk.
Tijd om weer een adrenaline kick te krijgen, te beven van angst als het ineens te stil wordt en als je het DING in beeld krijgt krijsend ''STERF STERF STERRFFFFF!!!'' terwijl je de gamepad bijna kapot knijpt en/of je computer muis door het bureau heen drukt om het beest kapot te schieten.

I LIKE IT

[Reactie gewijzigd door Dr.Root op 22 oktober 2013 11:57]

Als ze de sfeer van de eerste film willen evenaren dan moet dit geen fps worden waarbij je tot de tanden bewapend bent. Ze moeten hier een survival horror van maken waarbij je constant op je hoede bent (amnesia:dark descent comes to mind), maarja dat is niet mainstream en dus zal het wel weer een dumbed down shooter worden. Hopelijk durven Creative Assembly en Sega wat risico te nemen en er een intelligente survival horror game van te maken. Wat is er nou enger dan een Xenomorph die achter je aan komt zonder dat je de wapens hebt om hem af te schieten en net de deur achter je dicht kan trekken voordat ie je te pakken krijgt....laten we het hopen.
Het grootste gedeelte van de game zou zich afspelen in één enkel ruimteschip en Amanda heeft ook slechts één alien als tegenstander. Daarnaast heeft Ripley clones en soldaten als tegenstanders. ;(

Die game moet gewoon niet meer zijn dan sicke (MP) shooter waarbij je leger na leger aliens dient af te schieten. Beetje tactisch mag ook om het leuk te houden maar in hemelsnaam; één alien als tegenstander? Clones en soldaten als tegenstanders? Hou de film nou toch eens in gedachte stelletje spacers :D

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True