Aliens - Colonial Marines

Enthousiaste directeur

Als we Randy Pitchford, directeur van Gearbox Software, moeten geloven, was het zijn collega Brian Martel die het voor elkaar kreeg om een gesprek te versieren met Ridley Scott, de regisseur van de eerste Alien-film. In dat gesprek lukte het Martel, zelf een groot fan van de Alien-films, om Scott te overtuigen dat er ruimte was voor een nieuwe game rond de films. Martel kreeg Scott zelfs zover dat deze materiaal leverde voor de game. Zo kreeg Gearbox beschikking over de aantekeningen die Scott voor en tijdens het filmen maakte, net als over diverse schetsen die als basis dienden voor het ontwerp van de ruimteschepen, wapens en monsters in de film. Daar maakt Gearbox uiteraard graag gebruik van, en het maakt Pitchford nog enthousiaster dan hij doorgaans al is over de projecten van zijn studio.

Live action trailer van Aliens: Colonial Marines.

Het is niet alleen een mooi verhaal van een enthousiaste directeur die naar eigen zeggen al zijn hele carrière dankbaar gebruikmaakt van de ideeën die Scott in zijn film stopte. Het is ook een manier om te zeggen dat Aliens: Colonial Marines een waardig equivalent is van de films en dat het dezelfde kwaliteit heeft. Pitchford hoopt dat een deel van de roem van de films en de faam van Scott afstraalt op de game. Duidelijk is in ieder geval wel dat Gearbox de tijd heeft genomen om aan het project te werken. Het spel werd al meer dan vier jaar geleden aangekondigd, toen nog met de intentie om het eind 2008 op de markt te brengen.

Geen opdrachten

In de tussentijd heeft Gearbox de opzet van het spel iets aangepast. Het uitgangspunt is nog steeds hetzelfde. Je bent ene Winter, een United States Colonial Marine zoals je die kent uit de film Aliens. Je bent op weg naar de USS Sulaco, het ruimteschip uit de tweede en derde film, om te zoeken naar Ellen Ripley en andere overlevenden van de missie naar planeet LV-426, die centraal staat in de tweede film. Waar je in 2008 nog de squadleader was van een team Marines waar je opdrachten aan kon geven, heeft Gearbox die opzet inmiddels verlaten. Je bent nog steeds een Marine, maar staat er nu alleen voor.

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3