E3: Aliens - Colonial Marines

Timing

Het was donderdag 9 juni, de laatste dag van de E3, en midden in de stand van Sega stond een wat mysterieuze kubus waar een lange rij wachtenden voor stond die werd tegengehouden door twee militairen. Toen de deur even kort op een kier ging, konden we binnen een groot scherm zien en twee mannen die in het donker voor een groep stonden. Tot onze verbazing herkenden we de gezichten van Steve Gibson en Randy Pitchford, die hoogstpersoonlijk Aliens: Colonial Marines stonden aan te prijzen bij een kleine groep nieuwsgierige journalisten.

Dat de twee heren - die toch de top van ontwikkelaar Gearbox Software vormen - de game aan stonden te prijzen, was op zich niet eens zo vreemd, maar het tijdstip was dat wel. Nog geen dag later zou Duke Nukem Forever, een game waar Gearbox sinds eind 2009 erg veel tijd en aandacht aan heeft besteed, het licht zien. Niemand had er vreemd van opgekeken als beide kopstukken zich met de lancering van Duke zouden bemoeien, maar in plaats daarvan stonden ze in een bordkartonnen bunker een ander geesteskind aan de man te brengen. Het tekent de liefde van Gearbox voor Colonial Marines, een game waaraan de studio al sinds 2006 sleutelt. Tegen de tijd dat het spel op de markt komt, ergens in de eerste helft van 2012, is de game zes jaar in productie, en dat is zelfs naar hedendaagse maatstaven lang.

* Op verzoek

Steve Gibson, die we eerder dit jaar uitgebreid spraken over DNF, is dan ook nog steeds blij dat zij destijds door filmmaatschappij 20th Century Fox werden benaderd om een nieuwe Aliens-game te maken. "Het is een geweldige franchise om aan te werken," aldus de vice-president van Gearbox. "Bijna alle games stelen van Alien. Kijk alleen maar naar de games waar wij zelf iets mee te maken hebben gehad. In Duke Nukem heb je Face Huggers, die zijn gejat van Alien. In Half-Life heb je Headcrabs, dat is hetzelfde verhaal. In Halo zitten dropships, ook al gejat van Alien." Colonial Marines gaf de mannen van Gearbox bovendien de kans om kennis te maken met Ridley Scott, de regisseur van de eerste film in de serie. "Hij heeft ons zelfs het aantekenboek laten zien dat hij gebruikte in de voorbereiding van de film, met daarin alle ideeën voor de wereld, de personages en het verhaal."

Inhoudsopgave

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.