Door

Alien Isolation Preview

Wordt het nu echt eng?

Een wereld van verschil

Eén letter kan een wereld van verschil betekenen. Dit is Alien Isolation en geen Aliens Isolation. Net zoals het vorig jaar verschenen Aliens: Colonial Marines geen Alien: Colonial Marines heet. Die 's' achter Alien wil zeggen dat de shooter die Gearbox vorig jaar afleverde meer op de latere films uit de serie gebaseerd is dan op de eerste, de doorbraak van regisseur Ridley Scott uit 1979. Dat is hier anders. Door de 's' weg te laten, maakt The Creative Assembly, de Engelse studio achter Alien Isolation, duidelijk waar het de inspiratie voor de game vandaan haalde.

Videopreview van Alien Isolation.

Dat de Britse studio een heel andere game af wil leveren dan Gearbox is maar goed ook, want de Amerikaanse studio leverde een veel te obligate shooter af die weinig te maken had met wat Scott ooit voor ogen had; pure horror, maar dan in een science-fiction-omgeving. Dat probeert The Creative Assembly anders te doen. Minder schieten, meer horror, dat is de bedoeling. Meer Ridley Scott dus, en minder James Cameron en David Fincher, die veel meer actie in de twee opvolgers stopten.

Terug naar de bron

Om dat te bereiken, is de studio teruggegaan naar de bron; naar de filmstudio waar het eerste deel van de filmserie is gemaakt. Het heeft decorstukken en props opgezocht die in de film gebruikt zijn en de schetsen bekeken die aan het visuele ontwerp ten grondslag liggen. Het heeft bovendien een deel van de originele geluidsbestanden kunnen achterhalen die vervolgens zijn gebruikt voor de effecten in de game. Dat is overigens niet nieuw. Ook Gearbox kreeg de beschikking over dergelijk bronmateriaal. Het is dus geen garantie voor succes.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*