Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 20 reacties

In het half jaar na release van Alien: Isolation zal uitgever Sega vijf add-ons voor de game op de markt brengen die ook gebundeld als season pass te koop zijn. De add-ons bevatten extra maps voor de spelvorm Survival Mode. De game zelf bevat één map voor Survival Mode.

Wanneer de vijf add-ons verschijnen, maakt Sega nog niet duidelijk. De uitgever stelt alleen dat de eerste uit de serie op 28 oktober verschijnt, ruim twee weken nadat de game zelf op de markt is verschenen. De overige vier zouden binnen een half jaar na release op de markt moeten komen. Wat de uitbreidingen gaan kosten, is ook niet bekend. Wel dat spelers een season pass kunnen kopen waarin alle vijf add-ons gebundeld zijn, wat een korting van 25 procent oplevert.

Alle vijf add-ons bevatten extra maps en ook extra speelbare personages voor de spelvorm Survival Mode. Daarin wordt de speler uitgedaagd om zo snel mogelijk de uitgang van het level te vinden, waarbij de ronddolende Alien, die ook in de campagne de enige tegenstander vormt, ontweken dient te worden. Het gaat in Survival Mode om snelheid. Wie snel de uitgang weet te vinden, zonder onderweg door de Alien gegrepen te worden, krijgt een hoge plek op de online leaderboards. Alien: Isolation verschijnt op 7 oktober, voor Windows, Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en 4. De game zelf bevat met Basement slechts één map voor Survival Mode, die dient als demo voor de spelvorm.

Survival Mode

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (20)

Dat wordt dus bij voorbaat al wachten op een goty edition oid.
1 map voor gamemode X is echt veel en veel te weinig voor een full-price game.
Waar zijn de tijden van UT2k4 dat je een sloot aan maps kreeg met custom mod/map support.
Goed punt inderdaad, misschien, omdat destijds maps wat "makkelijker" te maken waren en er minder details in levels waren? Nu moet ik bekennen de laatste 5 jaar geen moderne game te hebben gespeeld zelf maar ik zie wel filmpjes en bij sommige vrienden van me de games van nu, levels zien er complex uit! Vroega maakte je in Wolf3D zo even een eigen leven in een halfuur :)
Makkelijker te maken? Het level-design van shooters is het afgelopen decennium alleen maar slechter geworden en hoewel de fidelty (betere textures, wat tesselation) en eye-candy allemaal hoger/beter is, is het moeilijkste aspect (hoe maak ik een leuke, gebalanceerde map) voor de gemiddelde studio anno 2014 regelrechte hocuspocus.

Ooit komt er een tijd dat de gemiddelde gamer gaat beseffen dat gameplay (en bijbehorend level-design) belangrijker is dan betere textures, meer polygonen of 100% getrouwe physics.

offtopic:
Zal wel met de tijdsgeest van de wegwerpmaatschappij te maken hebben + het feit dat de gemiddelde jonge gamer de glorie dagen van het FPS en RTS genre nooit heeft meegemaakt toen skills belangrijker waren dan de diepte van portemonee en het creeren van een hype ondergeschikt was aan de gameplay. Tel daarbij op dat er een verschuiving plaatsvind in budgettering bij gametitels van primaire focus op ontwikkeling naar primaire focus op marketing (verhouding 10:1 is niet ongewoon) en je begrijpt het gebrek aan kwaliteit. Gelukkig, mede dankzij steam, zijn indies mijn hoop in bange dagen.

[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 18 september 2014 12:35]

Eye-candy, ik ben UT fan, UT99 is voor mij perfect: no BS shooter :) Heel erg goede gameplay, daarna kwamen alleen wat mooiere versies met meer eye-candy/details en onnodige zaken wat voor mij persoonlijk juist af deed aan het schietgenot, het leidde af van het schieten naar iets wat er niet toe doet. En dan nog hou ik erg van 2k4 en 2k3 is ook niet te vergeten hoewel 2k4 eigenlijk de verbeterde en uitgebreide versie van 2k3 is.

EDIT: typo's

[Reactie gewijzigd door 610862 op 18 september 2014 14:59]

Ik heb precies hetzelfde, UT99 = TOP! UT2k3 was echt een domper en daarna steeds saaier, terwijl UT99 nog steeds beter te doen is.

Dat iets er goed uit mag zien tegenwoordig ben ik van mening, maar je kan nog steeds geometrie redelijk simpel houden. Textures moeten er goed uit zien, extra poespas aan polygonen toevoegen heeft voor mij niet zo veel extra waarde. System Shock 2 is nog steeds 1 van mijn favo horror/rpg spellen, het enige wat ik doe om het vandaag de dag te spelen zijn de texture mods installeren. Met bumpmapping, goede textures en lichteffecten kom je al heel ver, verder dan je met extra details komt in je meshes. Heb je ook geen invisible wall bugs meer omdat er ergens iets uitsteekt (zoals een steen op een pad) waar je niet overheen kan lopen terwijl dat wel zou moeten.
Een gang kan gewoon een recht stuk zijn, vooral bij scifi spellen zie je vaak dat in een gang onnodige dingen zijn toegevoegd aan muren om het er minder kaal uit te laten zien...

Als ik men over leveldesign hoor praten haal ik vaak dit erbij:
http://www.infinitecities.com/gamepics/fpsdesign.jpg Doom vs ModernFPS
http://www.dosgamers.com/...es/original/descent1f.jpg Descent 2
http://my.voyager.net/~jhermann/sshock/maps/7thfloor.jpg System Shock 1
En system Shock 2 heb je meerdere levels waartussen je steeds weer heen en weer gaat. Net zoals je met Skyrim (Elder Scrolls is 1 van de weinige spellen die wel trouw zijn gebleven) ook sommige locaties weer moet herbezoeken.
1 level: http://www.gamebanshee.co...ges/operationssectord.jpg
Fijne van het hetbezoeken van een locatie waar je al eerder bent geweest is dat het harde werk voor een level design niet na 1 keer tonen weg is.
Hallo Radiokies,

Dan zitten we dat betreft op 1 lijn :)

Overigens een erg leuke afbeelding die van Doom vs ModernFPS!!! Inderdaad, dat "cinematig" gebeuren in games heeft me een tijd geleden gewoon weg gejaagd van games. Mijn persoonlijke voorkeur is de nadruk op gameplay, niet op filmpjes, verhaal of omgevingsdetails, ik weet dat dit voor iedereen anders is, maar ergens ook weer niet! Pacman en andere 80s games zien er "slecht" uit, en toch hebben 100.000'en, wat, miljoenen mensen zich er bijzonder mee weten te vermaken, dus misschien is gameplay dan toch van grootste invloed op succes?
offtopic:
Zal wel met de tijdsgeest van de wegwerpmaatschappij te maken hebben + het feit dat de gemiddelde jonge gamer de glorie dagen van het FPS en RTS genre nooit heeft meegemaakt toen skills belangrijker waren dan de diepte van portemonee en het creeren van een hype ondergeschikt was aan de gameplay. Tel daarbij op dat er een verschuiving plaatsvind in budgettering bij gametitels van primaire focus op ontwikkeling naar primaire focus op marketing (verhouding 10:1 is niet ongewoon) en je begrijpt het gebrek aan kwaliteit. Gelukkig, mede dankzij steam, zijn indies mijn hoop in bange dagen.
Nee, want PC games zoals Command&Conquer, Doom, Wing Commander, Z, Daikatana, Dark Forces, Jedi knight etc etc werden natuurlijk helemaal niet gehyped :+

Nostalgie is fijn...maar probeer wel realistisch te zijn AUB!

En games kosten toen ook veel minder om te maken.....
Om vroeger gehyped te worden moest je lid zijn van een gameblad of een magazine zoals die van Nintendo. Niet iedereen had die vroeger, in de tijd van Red Alert en C&C 95 had ik spellen zoals dat omdat ze in de winkel lagen en ik ze daar zag (het hielp wel dat ik de naam Westwood bijv al kende van Dune 2 en Land of Lore) een andere manier dat ik aan de spellen kwam was omdat je eens in de zoveel tijd iemand tegenkwam met een Twilight CD.

Het algemene hypen begon pas rond de tijd dat C&C RA2 uit ging komen, toen zenders zoals MTV en TMF een gamesectie hadden.

Als je kijkt naar de kosten dan moet je ook relativeren. Vroeger verdiende men bijvoorbeeld minder op games in hoeveelheid verkopen en prijs. Je hebt wat spellen die erg duur zijn om te maken tegenwoordig (voor redelijk onzinnige redenen), maar je hebt zat spellen die voor een stuk minder kosten worden gemaakt en toch zeer succesvol zijn. Bijv. SPAZ, FTL, Minecraft, Castle Crashers en Xenonauts.
Beetje voorbarig. Ik vraag me af hoe die survival map echt werkt. Ik heb zelf het idee dat er randomization bij te pas komt, anders is het hele "vind zo snel mogelijk de uitgang" principe maar bij een enkele keer spelen een uitdaging.

Voor alsnog wil ik hierin lezen dat je meerdere -type- maps kunt kopen.
Nu is het toch jammer dat deze game geen Multi-player bevat. 1 speler is de Alien en 4 andere zijn survivors die zsm van A naar B moeten gaan. Dit kan zorgen voor leuke Party Games.
Juist! Dat is ook wat ik dacht. Alleen lijkt dat misschien wat te veel op Evolve...

Maar 1 niet al te krachtige Alien, 2 Survivors :*) lijkt me zeer gaaf.
Verschil met Evolve is dat je in Alien de alien niet kan doden, je kan alleen maar op verschillende manieren vluchten en verstoppen.

MP zou wel erg koel kunnen zijn, vooral als je een soort van ArmA voip doet waarbij je bij elkaar in de buurt moet zijn om elkaar goed te kunnen verstaan en anders over een luid krakende radio met elkaar praat als je te ver van elkaar bent. Dan heb je ook nog weer de factor stil zijn met praten waar de Alien op kan reageren.

[Reactie gewijzigd door RadioKies op 18 september 2014 11:41]

Inderdaad, weer eens wat anders, dan zoveel mogelijk knallen bij een gemiddelde shooter, met zn allen lekker savonds laat koptelefoon op en de pleuris schrikken waarbij iedereen 1 voor 1 gepakt wordt (of niet). Misschien komt er toch later multi mogelijkheid, je weet het nooit.
Ah, eindelijk een uitgever die het snapt! Ik wilde het spel toch alleen maar kopen voor de single player, en nu hoef ik niet te betalen voor de extra multiplayer content die ik zelf niet gebruik.

Dat is dan ook terug te zien in de prijs ... oh, wacht. Nou ja, ik heb zometeen in ieder geval niet diskruimte nodig voor overbodige multiplayer maps.

[edit]
Hmmm... dit is dus geen multiplayer mode, maar een ander single player mode. Nou ja, ik ging eigenlijk toch in eerste instantie voor het single player verhaal. Dus deze content zal ik alsnog links laten liggen.

[Reactie gewijzigd door Cameleon73 op 18 september 2014 12:32]

Gaat die ook een soort van competitive vibe met zich meebrengen? Zodat je in samen verband missies en of tegen elkaar zoiets kan doen?
Ligt het aan mij, of is dit eigenlijk geen "Survival", maar meer een "Race", die je dient te overleven?
Survival, voor mijn idee, is het blijven zitten in 1 gebied, waar je moet surviven.
Een uitgang vinden is nou niet echt overleven.

Toen ik het las, dacht ik geinteresseerd te raken.. Je zoekt een leuk hoekje/kamertje uit en probeert de Aliens zo lang mogelijk buiten te houden.
Of zou dit juist "Last Man Standing" moeten zijn als game modus?
Leuk, dus je betaalt de prijs voor 1 kaart, met de belofte op 5 meer, waar je ook weer extra voor mag betalen en niet weet of die ze nu beter zijn of niet. Waarom niet 3 kaarten bij het spel, en elke 2 maanden een nieuwe map die je weer kan bundelen tot je een ons weegt?
Zal wel net zo vet zijn al Outlast. Het ergste van deze game is geen wapen.... Griezelige muziek.. Je concentreert je heel erg... En dan boem sta die wezen naast je. Enigste wat je dan kan doen is vluchten. Daar door is het spel bloed eng.. Ik kan niet wachten tot hij uit komt
Een magere season pass, voor een single player game.. :X

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True