Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Mobiele game Alien Blackout heeft Amanda Ripley als hoofdrolspeelster

Nadat eerder al wat hints online verschenen waren, is Alien: Blackout nu officieel aangekondigd. De game heeft Amanda Ripley als hoofdrolspeelster en verschijnt later dit jaar voor Android en iOS. Amanda Ripley gaat een rol spelen in meer uitingen.

Op de site van uitgever D3 Go! is de aankondiging te vinden van Alien: Blackout, een mobiele game waarin de speler de rol van Amanda Ripley aanneemt. Amanda is de dochter van Ellen Ripley, het karakter dat door Sigourney Weaver gespeeld wordt in de eerste Alien-films. Amanda Ripley was eerder al hoofdrolspeler in Alien: Isolation, de game uit 2014.

Als Amanda Ripley is de speler verantwoordelijk voor de bemanning van een ruimteschip van de Weyland-Yutani Corporation. Uiteraard is er een Xenomorph aan boord van het schip en Ripley moet de bemanning van het schip in veiligheid zien te brengen, waarbij ze gebruik kan maken van een holografische kaart en een bewegingssensor. Het lijkt er op dat keuzes die de speler onderweg maakt invloed hebben op het verloop van het verhaal en de game daarmee verschillende keren gespeeld kan worden.

De afgelopen dagen verschenen op de officiële Twitter-account van de Alien-franchise al twee berichten die op de aankondiging van Alien: Blackout vooruit liepen. De game wordt gemaakt door FoxNext Games en het Finse Rival Games. Blackout moet niet het enige product worden rond Amanda Ripley. In de hints die via Twitter verspreid werden, wordt gesproken van Read, Play, Watch. In de loop van de maand zou daar meer duidelijk over moeten worden.

Door Paul Hulsebosch

Redacteur games

07-01-2019 • 16:43

43 Linkedin Google+

Reacties (43)

Wijzig sortering
Het lijkt er op dat keuzes die de speler onderweg maakt invloed hebben op het verloop van het verhaal en de game daarmee verschillende keren gespeeld kan worden.
Deze keuze kost 1 munt. Koop nu 10 munten voor maar $9.99!
Koop nu de Xenomorph-spotter voor 5 munten!
Gratis revival nodig? Koop het nu voor 2 munten!

De trailer gaat overigens ook erg lekker op Youtube. 45 likes tegen 681 dislikes. Hier wat fijne reacties:
- April Fools Day?
- I was going to cry, but this thing... Doesn't deserve my tears
- Alien Immortal.
- what a bummer. Many people actually thought it's going to be Alien Isolation 2.
- Now I understand diablo fans....
- Aaaaaaand the winner in category "Disappointment of the Year" is .....
- I hope this is joke ...
- Alien: DEGRADATION
- Nobody wants this! You're wasting precious time with the license!
- Blizzard already made that joke.
- I expected nothing yet I'm still disappointed 😞
- Five nights at Ripley's
- Are you going to ask us if we have phones too ? Pathetic....

Ja, gegarandeerd succes dit. Een paar mensen van corporate zijn nu waarschijnlijk flink aan het zweten.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 7 januari 2019 16:55]

Zweten om een paar dislikes op Youtube... Het gaat uiteindelijk om de sales, en de meeste sales, zeker in de mobiele tak, komen van mensen die überhaupt niet naar reviews kijken.
Ik verwijs je graag naar Battlefield V. Die had ook een 'paar' dislikes op de trailers op Youtube. Gevolg:
- Tegenvallende verkopen
- Al heel snel in de sale
- Aandeel van EA kelderde
- Verwachte omzet van EA naar beneden bijgesteld.

Een video die het dermate slecht doet wordt opgepikt door andere media, ook op Youtube. Vervolgens komt zo'n game in een neerwaartse spiraal terecht. Gevolg is dat veel mensen de game links laten liggen. Het publiek dat Alien vet vindt zit ook voornamelijk op consoles en PC. Het heeft ook geen vrolijke kleurtjes en een cartoony uitstraling dus grote kans dat veel mensen die het niet kennen puur daarom al links laten liggen op mobile. Als de game gratis is dan heb je kans dat mensen het wel proberen omdat het toch niks kost, maar in hoeverre de game dan succesvol kan zijn? Geen idee. Ze zeggen dat een goed begin het halve werk is, maar Alien Blackout heeft allesbehalve een goed begin.
Ik verwijs je graag naar
En? Ik kan je ook zat voorbeelden geven van echte kutgames met slechte reviews die heel goed zijn verkocht. Kan jij bewijzen dat de slechte resultaten puur kwamen door de dislikes op Youtube, of was er eigenlijk toch meer aan de hand?

Bovendien vergelijk je nu een typische PC game met een mobile game. Dat is sowieso al een compleet andere tak van sport. En laten we wel wezen, de dislikes komen voornamelijk van het feit dat er een mobile game is aangekondigd terwijl er een PC/console game werd verwacht (Isolation 2). Het zegt weinig over de kwaliteit van de game zelf.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 7 januari 2019 18:04]

Kom dan eens met voorbeelden :+ Ook wat bewijs voor het volgende: "en de meeste sales, zeker in de mobiele tak, komen van mensen die überhaupt niet naar reviews kijken."

En natuurlijk komen de slechte verkopen niet alleen door de dislikes op Youtube, maar die dislikes geven wel een tendens. Je hebt zo in één klap een enorme groep mensen die X associëren met iets negatiefs. Die mensen zijn vervolgens terughoudender dan normaal wat aankopen betreft. Uit reviews blijkt dat Battlefield V eigenlijk best wel goed is, maar toch verkoopt het voor geen meter. Een ander voorbeeld van slechte verkopen én veel dislikes op Youtube is CoD Infinite. De reveal trailer van BFV heeft tientallen miljoenen views. De invloed van zoiets kun je niet onderschatten.

Er zijn ook voldoende kutgames die goed verkocht zijn ondanks slechte reviews, echter zat er dan vaak flink wat hype aan vast óf de reviews verschenen pas na de release. No Man's Sky is daar een mooi voorbeeld van. En last but not least: slechte pers is slechte pers, of het nou om een PC-game, console-game of mobile game gaat.

[Reactie gewijzigd door SomerenV op 7 januari 2019 18:12]

Alien... ik hoopte echt op een volwaardige nieuwe game voor PC en consoles. |:(

Mobiele games boeien mij niet. Nooit.
Mobiele games boeien mij niet. Nooit.
Don't you people have phones? ;)

Verder ben ik het met je post eens. Spellen op smartphones neem ik niet serieus. Zelfs als kort tijdverdrijf prefereer ik het eerder om iets te lezen.

De trend is helaas anders. De misplaatste opmerking van Blizzard is vanuit een zakelijk perspectief een goed punt. De groep smartphonegebruikers is groter dan de groep gamers op consoles en PC.

De uitgever is eigendom van Bandai Namco, en Bandai Namco is een beursgenoteerd bedrijf. Daarmee vallen ze in hetzelfde rijtje als Activision (Blizzard), EA, Ubisoft... en zijn ze min of meer verplicht om huidige trends te blijven volgen om aandeelhouders zoet te houden.

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 7 januari 2019 17:03]

De groep smartphonegebruikers is groter dan de groep gamers op consoles en PC.
Maar een groot deel van die groep speelt hooguit wat casual spelletjes. Die gaan niet los op een game als Alien Blackout. De groep die Alien tof vindt vind je vooral op console en PC. Hetzelfde met Diablo. Met Fortnite is het anders vanwege de lage instap en de (gemiddeld genomen) jonge doelgroep.

Alien heeft een stuk oudere doelgroep en die doelgroep zit niet te wachten op een mobiele game. Die willen gewoon een fatsoenlijk vervolg op Isolation. Datzelfde zag je ook met Diablo. Hadden ze Alien Blackout aangekondigd náást een vervolg op Isolation dan was de backlash vele malen minder erg geweest. Wat je nu ziet is gewoon een herhaling van Diablo Immortal en iedereen met meer dan een halve hersencel kon dit van mijlenver aan zien komen.
Yup, zelfde met die mobiele command & conquer. Op zich geen slecht spel, schijnt best goed in elkaar te steken, maar dat is echt niet waar c&c fans op zitten te wachten.
Wat dat betreft blijven ze die fout maken (zal stiekem toch wel genoeg opleveren).

[Reactie gewijzigd door Zoop op 7 januari 2019 20:36]

Je hoeft mij niet te overtuigen. Ook ik weet dat dat argument nergens op slaat. Het verkoopt echter lekker naar aandeelhouders, die uiteindelijk het salaris van ontwikkelaars en alle managementlagen betalen. :P
Zelfs als kort tijdverdrijf prefereer ik het eerder om iets te lezen.
Kun je ook prima doen op een smartphone :P

Game zelf: leent zich uitstekend voor een smartphone, als het een soort strategisch puzzelspel is, die je gewoon kan pauzeren/onderbreken. Dan is het net een spannend, interactief boek ;)
De trend is helaas anders. De misplaatste opmerking van Blizzard is vanuit een zakelijk perspectief een goed punt. De groep smartphonegebruikers is groter dan de groep gamers op consoles en PC.
Het mag dan wel groter zijn maar vanuit een zakelijk perspectief is het juist waardeloos. Ze hadden al jaren een bepaalde demografie als klant waar ze op konden vertrouwen een voortborduren. Ze hebben echter gekozen om een heel ander demografie aan te spreken in een zaal met fanaten die wel tot 2000 dollar willen betalen om er bij te zijn.
De trend is echter wel dat er overal CFO's opstappen omdat ze het toch goed mis hadden.
Alien... ik hoopte echt op een volwaardige nieuwe game voor PC en consoles. |:(

Mobiele games boeien mij niet. Nooit.
Helaas... ze hebben wel toekomst, want de computer zal in de toekomst ook een mobiele device genoemd worden, denk maar aan een (game) laptop, dat is in feite ook een mobiele device. Stand alone computers zullen uitsterven, misschien over 30 of 50 jaar of hopelijk eerder... Een andere soort computers worden in het interieur ingebouwd. Tablets worden erg vaak gebruikt, dat moet ik ook toegeven.
Maar persoonlijk hoop ik dat we in de toekomst vergevorderd vr brillen krijgen, holobands (net als in tv serie Caprica), alsof je in een soort holodeck bevindt. Dan kun je pas echt genieten!

[Reactie gewijzigd door Dark Angel 58 op 7 januari 2019 19:30]

Dat is jammer, zitten toch echt wat juweeltjes tussen. Sommige die echt niet misstaan bij de top X games aller tijden. Tuurlijk.... een heel groot (F2P)gedeelte is bagger.
Persoonlijk vind ik het erg jammer dat goede namen verwateren richting mobiele games.
Dit vooral doordat deze games vaak ver onder het niveau van een PC of console game blijven en er nogal vaak een verdienmodel wordt gehanteerd dat mij niet past (maar dat bij PC en Console vaak wordt geprobeerd en vervolgens keihard wordt afgestraft).

Laat ze voor mobiele games nieuwe namen/series bedenken waarbij de echte mogelijkheden van mobiele games goed benut worden zonder een link (en vaak teleurstelling) naar de PC of Console naam.
Helemaal mee eens.

Nu vind ik het nog niet zo heel erg dat een mobiele game voor een franchise komt. Maar vaak zijn bij verhalende games de gebeurtenissen canon. Wanneer dan de volgende game weer op de normale platforms wordt gereleased mis je een deel van de verhaallijn. Dit vindt ikzelf het meest jammere.

En natuurlijk dat, wanneer een uitstapje naar de mobiele wereld een succes blijkt de ontwikkeling van de game serie op console/pc platformen op een laag pitje komt te staan. Want ja, in de mobiele wereld valt nou eenmaal veel meer geld te halen.

Ikzelf vind gamen op een telefoon echt verschrikkelijk. Ik kan niet wennen aan dat kleine schermpje, touch screen, en het verschrikkelijke verdienmodel dat bij de meeste mobile games gehanteerd word.
Aaand mobile game...gevalletje Blizzard Diablo mobile anouncement anyone?
dus naast een PC en console, moeten we nu ook een game telefoon aanschaffen?

Ik vind persoonlijk die verschuiving maar niets..
Dit is dus jammer genoeg de zoveelste op een rij, waarbij PC gamers wachten op een (goed) vervolg, maar er komt weer een mobile versie uit.

Ik durf te wedden dat dit weer een cash cow gaat worden waarin je omkomt in de micro transaction (looking at you Dungeon keeper and harry potter).

Het moet echt eens stoppen met deze onzin, zoals Jim Sterling al tijden zegt, AAA game developers willen niet geld verdienen dat is niet genoeg ze willen als het geld in de wereld verdienen.

Het is zo jammer dat je nu een spel koopt voor 60 euro, deze na 1 week al in de aanbieding gaat en dan daarna nog vol zit met microtransations, koop je die niet dan ben je uren aan het grinden waarin het een deel ervoor (zonder de MT's) gewoon in een paar minuten kon.

Voor mij de reden om nooit meer een AAA spel te kopen zonder dat deze minimaal 75% is afgeprijsd.
Oww ja en voor iedereen hier, alsjeblieft stop met pre-orderen en microtrans actions te accepteren in een spel waar je al voor betaald, pas als je daarmee stopt gaan we weer terug naar echte games waar het om de gameplay gaat en niet om hoeveel geld je met microtransactions kan verdienen. (Heb het dus vooral over grote AAA developers).

RIP The aliens series.
Het valt wel mee, zo erg is het allemaal niet. Afgelopen jaar zijn enkele van de beste singleplayer games van de laatste 10 jaar uitgekomen zonder ingame currency.

Maar ja voor dit spel is het wel een gigantische tegenvaller..had op meer gehoopt. Is dit nu dan het grote geld voor de developers??
Ze maken ook nog eens dezelfde fout als Blizzard, video opnieuw uploaden om de downvotes te managen :D

Nieuwe video staat op 13 up 222 down.. Vorige was 64 up en 1,2k+ down.
Nu al 104 up en 2,1k down... Ik denk dat er ergens nu alarm bellen beginnen te rinkelen }> O-)
PS, ik heb het niet zo op grote franchises die ' vermobielt' worden. Ik denk dat EA en consorten dat verpest hebben...
NEEEEEEE Niet een mobiele game!!! Bah!!!
Geef nu hartjes aan al je vrienden zodat jij ook weer kan spelen!

Leven weer niet gehaald? Probeer een eenmalige gratis dmg booster uit!
Ik wist het.... Zij al enkele maanden geleden dat het een mobiele game zou worden... Helaas..


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True