Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Corsair geeft One Pro-game-pc een upgrade met RTX 2080 Ti en Intel Core i9-cpu

Corsair laat in het kader van de CES-beurs weten dat het zijn One Pro-game-pc's van een upgrade voorziet. De Corsair One Pro i180 krijgt een Intel Core i9-9920X en een Nvidia RTX 2080 Ti. De fabrikant brengt ook twee goedkopere, nieuwe modellen uit.

Corsair meldt dat de Intel Core i9-9920X, die over twaalf cores en vierentwintig threads beschikt, in de One Pro i180 watergekoeld wordt en een kloksnelheid van 4,5GHz haalt. Daar worden vier reepjes van 8GB aan ddr4-geheugen op 2666MHz bij gestopt. De RTX 2080 Ti-gpu wordt bijgestaan door een nvme-ssd met een capaciteit van 960GB en voor opslag is een hdd van 2TB met een snelheid van 5400rpm beschikbaar.

De fabrikant brengt ook twee goedkopere varianten uit. Zo is er de Corsair One i160, die over een Intel Core i9-9900K-cpu en eveneens een RTX 2080 Ti beschikt. De Corsair One i140 moet het doen met een Intel Core i7-9700K en een Nvidia GeForce RTX 2080. De drie varianten beschikken allemaal over gigabit-ethernet, bluetooth 4.2 en wifi volgens de 802.11ac-standaard.

Links de Corsair One i140 en i160, daarnaast de Corsair One Pro i180

De Corsair One Pro i180 gaat 5000 dollar kosten, terwijl de One i160 een prijskaartje van 3600 dollar krijgt en de One i140 3000 dollar kost. De One i140 is in de Verenigde Staten al beschikbaar, maar de drie varianten komen ergens begin 2019 ook beschikbaar via de Corsair-webwinkel.

Deze upgrade maakt de nieuwe varianten van de Corsair One krachtiger en duurder dan de laatste versies, die vanaf augustus 2017 op de markt kwamen. Deze hadden allemaal een Core i7-7700K, een Nvidia GeForce GTX 1080 of 1080 Ti, maximaal 16GB of 32GB ddr4-geheugen en nvme-ssd's van maximaal 480GB. De duurste versie was toen 3039 euro. De nieuw uit te brengen versies zijn met een inhoud van 12 liter vergelijkbaar wat de grootte betreft, al zijn ze nipt kleiner.

Model Corsair One Pro i180 Corsair One i160 Corsair One i140
Processor Core i9-9920X Core i9-9900K Core i7-9700K
Gpu GTX 2080 Ti GTX 2080 Ti GTX 2080
Koeling (cpu/gpu) Water/water Water/water Water/water
Geheugen 4x8GB ddr4 2x16GB ddr4 2x16GB ddr4
Opslag 960GB-nvme-ssd, 2TB-hdd 480GB-nvme-ssd, 2TB-hdd 480GB-nvme-ssd, 2TB-hdd
Moederbord X299E, mitx Z370, mitx Z370, mitx
Voeding SF 750W SF 600W SF 600W
Afmetingen 200x172,5x380mm 200x172,5x380mm 200x172,5x380mm
Besturingssysteem Windows 10 Home Advanced Windows 10 Home Advanced Windows 10 Home Advanced
Prijs 5000 dollar 3600 dollar 3000 dollar

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

07-01-2019 • 16:38

49 Linkedin Google+

Reacties (49)

Wijzig sortering
Mooie kast, die zou ik wel los willen kopen. Gevuld is die me te duur.
Corsair wil de kast niet los verkopen:
Unfortunately there are no plans to release the Corsair ONE chassis as a standalone product at this time. The Corsair ONE was designed to be a complete pre-built solution and will likely remain that way for some time.
lees: we verkopen liever een PC van $5K dan een case van maximaal $200 ;)

[Reactie gewijzigd door kiang op 8 januari 2019 09:22]

Hopen dat iemand het ding koopt en zonder garantie naar de klote helpt. Kun je de kast overkopen, alles eruit slopen en je eigen build erin zetten :)
LinusTech gaf als advies om de i9 niet te kopen omdat het zijn geld niet waard is. Maar op vrijwel elke gaming product zie je de i9 komt dit echt door Intel omdat ze veel betalen en AMD niet of klopt het verhaal van LinusTecg niet en kan je hem niet echt serieus nemen ?
LTT is een van de eerlijkste kanalen op Youtube wat betreft tech. Als iets goed is melden ze het. Als iets kut is ook, ongeacht welk merk. Een i9 is gewoon overkill voor gaming. In de meeste gevallen is zelfs een i5 al meer dan voldoende. AMD is voor gaming ook meer dan prima. Waarschijnlijk zit er op een i9 simpelweg meer marge en zie je ze daarom meer in de high-end gaming systemen. En een i9 klinkt beter dus verkoopt waarschijnlijk ook beter.

Maar goed, als je een beetje verstandig bent laat je de prebuild computers links liggen en stel je zelf wat samen. Hardware die beter op elkaar afgestemd is en beter voor de portemonnee.
Waarschijnlijk zit er op een i9 simpelweg meer marge en zie je ze daarom meer in de high-end gaming systemen.
Interessant. Heb 3 Pricewatch-wenslijstjes uitgewerkt (voor als je deze specs zelf zou bouwen) - natuurlijk met zoveel mogelijk Corsair onderdelen.

Slaat natuurlijk nergens op, Corsair betaalt nooit de 'winkel - prijzen' aan Intel / Nvidia, laat staan 'aan zichzelf'. Maar gewoon 'voor de fun' het resultaat:

Corsair i140 T.net PW: € 2.245,75 / Corsair Prijs: $3000 / Marge 16%
Corsair i160 T.net PW: € 2.909,60 / Corsair Prijs: $3600 / Marge: _8%
Corsair i180 T.net PW: € 3.922,16 / Corsair Prijs: $5000 /Marge: 11% *

* Zoals @landcross terecht opmerkt: De SF750 voeding is onvindbaar!!! Net zoals de behuizing overigens, die zal wel 'custom' zijn?

(Onrealistische maar wel superinteressante) conclusie:
-Als Corsair naar verhouding hetzelfde betaalt 'als wij' , en ik enigszins de juiste onderdelen heb gekozen (ik weet het, is veel op af te dingen), haalt Corsair op de i7 9700k-bak de meeste marge!

O, trouwens, mijn totaal oninteressante mening:
-Die i9 is helemaal niet bedoeld om 'mainstream' verkocht te worden (daarvoor kan Intel er te weinig maken en is het TDP te bezopen), zowel bij Intel als Corsair; het is de 'aandachtstrekker' die klanten naar het mainstream-spul moet leiden.

Ed - pvd 2 voedingen vergeten, lijstjes en marge-berekening aangepast!

[Reactie gewijzigd door kidde op 7 januari 2019 20:32]

Nice! :)
Wilde dit zelf ook al even checken.
Na een vluchtige blik op jouw info zag ik al dat je er flink wat uit zou kunnen halen.
Had ik eerlijk gezegd ook niet anders verwacht.
Ja dat is altijd een keuze wat je moet maken, als je zelf bouwt en je weet dat een processor goed bijv een i7, dat in samenwerking met een moederbord dat je in het verleden veel plezier mee hebt gehad of je leest of dit forum wat de beste componenten zijn voor dat budget wat ze je daar aanbieden 5000$.
Kan je leuk zelf een systeem samenstellen en dan heb je een grotere kast met veel meer inbouw mogelijkheden en rond die prijs zit je als snel op het hedt platform waarvan je weet dat je er etterlijke jaren kunt overbruggen, dat met alles in gedachte zal ik nooit zo een systeem kopen of althans niet in die prijsklasse.zelfbouw zou het dan worden en misschien nog goedekoper ook, en tevens zou ik ook nooit een i9 erin stoppen.Ik zou eens beginnen met een i7 in de 8 of 9 series van intel processoren.
Ik denk dat een i9 echt overkill is.
@kidde leuke lijst. Maar let er wel even op dat het om so dimm's gaat op het mini itx moederbord.
Uh, als je denkt dat 16% marge op $3000 meer is dan 11% marge op $5000 zou ik toch eens investeren in de aanschaf van een rekenmachine.
En van welke denkt u dat het meeste verkocht worden?

Doe dan vervolgens de berekening nog eens?
Het hoeveelheid verkoop verandert niets aan de absolute marge.

Het punt van het topmodel is niet alleen om verkocht te worden, maar ook om het middenmodel redelijker te laten lijken.
Tegelijk gaat LTT toch ook redelijk voor click baiting hoor. Laatst een video om VR helemaal af te branden (inclusief een behoorlijk aantal twijfelachtige statements), om dat een halve dag later ofzo ineens de titel toch significant te wijzigen.
Muah, de meeste titels zijn misschien wat schreeuwerig en de thumbnails wat apart, maar echt clickbait hebben ze er niet meer tussen zitten (tenzij ze het ironisch doen). Een hele tijd terug hebben ze ook uitgelegd waarom ze deze vorm van titels en thumbnails hanteren. Ging over het opvallen tussen de rest. Ze doen het niet graag, maar je ontkomt er haast niet aan. De titels en thumbnails passen overigens wel bij hun content. Het is vaak wat overdreven op een luchtige manier en er zit vaak een flinke dosis humor in.

Dus echt clickbait? Niet echt. Eerder te vergelijken met de man op de markt die hard schreeuwt hoe lekker zijn appels zijn.
Tja, dat het clicks oplevert geloof ik wel. Dat is het hele idee natuurlijk van clickbait. En eerlijk is eerlijk, ze gebruiken geen extreme vormen van click bait. Maar voor mij zitten ze iig wel in een grijs gebied.
Je valt voor een valse dichotomie.

Linus heeft groot gelijk dat de i9 zijn geld niet waard is voor gaming. Een i7-9700K presteert (marginaal) beter in veel games dan een i9-9900K en dat voor minder geld. In nieuwere DX12 games presteert de i9 verwaarloosbaar beter of gelijk. Je betaald dus bijna letterlijk meer voor niets/minder.

Dat die gaming machines desondanks met core i9 zijn uitgerust heeft echter niets met betalen door intel te maken, maar eerder met betalen door gamers. Zolang er genoeg gamers zijn die te veel geld hebben en niet weten wat ze doen verkopen ze de te dure PCs en laten die nu juist de grootste winstmarge hebben voor de fabrikanten.
Je hebt op zich gelijk behalve dan dat vaak de lifespan niet meegenomen wordt. Als je iedere 2 a 3 jaar je processor (danwel gehele computer) vervangt, dan dien je inderdaad te zoeken naar de ideale prijs/prestatie verhouding.

Echter, ik doe een jaartje of 7 met een desktop en koop iedere keer high-end en zou dus wel voor een i9 gaan. Dat dat nu niet de ideale prijs/prestatie verhouding is wordt verzacht over een lange looptijd en je bent meer future proof.
Dat doe ik met grafische kaarten, mijn 780Ti is nu vervangen door een 1080Ti. De 2080Ti sla ik over, aangezien ik op 1440p game en raytracing niet meer dan een gimmick is voor actiespellen, aangezien je de tijd niet hebt om het verschil te zien.

Daarentegen heb ik net mijn i7-4771 door een Ryzen 7 2700X vervangen. Niet voor het gamen, maar in de eerste plaats voor deveen upgrade tot een goed development workstation. Voor gamen was de oude nog voldoende. Voor de i7 had ik een Xeon based gaming systeem met 8 core/16 thread CPU, die Haswell maakte daar gehakt van twee jaar later!

De i9-9900K biedt tov de i7-9700k voor ca 140 euro alleen 8 'virtuele' hyperthreading cores. Wat in meer spellen een last dan een lust is. Ik had indertijd ook al snel spijt, ik had voor hetzelfde geld ook een i5-4690k kunnen hebben, goedkoper en overklokbaar en in games dus sneller.

Ik heb geen enkele illusie dat de 9900k die extra 140 euro waard zal zijn voor de PC helemaal aan vervanging toe is.

De Core i9-9920X heeft een boost clock die 600MHz lager is dan de i9-9900K, SLI is leuk voor benchmarks, maar bijna geen game meer die het fatsoenlijk ondersteunt. Dus de extra PCI-E lanes zijn nutteloos voor gaming. Zelfs als je uitgaat van een levensduur van 7 jaar zie ik niet dat in die tijd er games zullen zijn die een noemenswaardig voordeel gaan halen uit. 1400 euro voor een langzamere CPU en een iets grotere SSD kan ik echt niemand aanraden.

Voor 1400 euro vervang je halverwege die 7 jaar CPU/MB/geheugen vor het dan courante normale desktop product en ben je sneller dan die HEDT ooit was.

[Reactie gewijzigd door Omega Supreme op 7 januari 2019 20:41]

Ik heb niet het idee dat Linus bevooroordeeld is richting een bepaald merk. Wat ik hem geloof ik heb horen zeggen is inderdaad de prijs/prestatie verhouding zoek is in de i9 serie, en dat je beter een i7 op de kop kan tikken en zo een paar honderd euro kan besparen.
Manufacturers stoppen graag het hoogste nummertje in hun product omdat de onwetende consument dan denkt: 'hoger is beter, ik wil de hogere!'. Ik ben geen fan van LinusTT maar hier heeft hij wel gelijk, de i9 is niet nodig en zijn geld niet waard voor gaming doeleinden.
De i7 9700K heeft al 8 cores, dan heb je echt geen baat bij de Hyperthreading die komt bij de i9 9900k.

...maar als je 3000 dollar uitgeeft, doe dan maar gewoon een i9 erin, omdat het kan
Komt door de marketing afdeling die i9s wil verkopen aan niets wetende mensen die alleen maar hoge cijfers willen zien.
Omdat de i9 zijn geld eigenlijk niet waard is wil niet zeggen dat het een miskoop is. Mensen die veel geld hebben en het beste van het beste willen hebben die kopen wel een Intel i9. Voor mensen die gewoon het beste willen voor het geld wat ze uit kunnen geven kunnen ze beter een andere processor kopen.

Ik vindt het geen raar advies en ik denk dat iedereen hetzelfde advies zou geven.
Nog steeds een betere deal dan de Mac Pro :+

Waarom zit er nog steeds een HDD in voor dat geld? Is het nou zo moeilijk om er gewoon een 2TB SATA-SSD in te prikken naast die NVME SSD? Ik bedoel, dan geef je 3000$ tot 5000$ uit aan een PC en dan zit er een harde schijf in te ratelen die je nodig hebt omdat de SSD te klein is voor meer dan een paar games... dat is toch droevig?

(note: De games die baat hebben bij een RTX2080 (TI) zijn al gauw tegen de 100GB aan, of zelfs meer)

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 7 januari 2019 16:43]

staat er gewoon bij, 480GB SSD, 2TB HD.
Je kan er wel een SSD van 2TB instoppen maar dan ben je een hoop meer geld kwijt.
SSD voor de bootdrive en program files en de HD voor de games, films, muziek etc.
Een hoop meer geld kwijt?

pricewatch: Crucial MX500 2,5" 2TB

Dat is 175 euro duurder dan een 2.5" 2TB HDD (€75), op een PC met een startprijs van 3000$. Jaja doller prijzen != euro prijzen, maar je snapt het idee: SSDs zijn niet zo duur meer, en een HDD in een systeem als deze is gewoon stom.

Wil je het systeem niet onnodig duur maken? Haal dan die NVME drive eruit EN de HDD eruit en plaats alleen de 2TB SATA SSD erin.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 7 januari 2019 20:56]

Een Sata SSD van 2TB kost 250€, teriwjleen 2TB HDD iets onder de 100€ zit. De meerprijs is dus 150€, wat niets is op een PC van €5k, en met zelfs deze goedkope SSD ga je ZO veel meer performance zien.

Mensen zeggen wel eens dat je voor documenten en bestanden geen SSD nodig hebt, maar zij hebben nog neit goed opgelet wat er gebeurt als je een mapje met 2k foto's opent: op een HDD zie je traag de thumbnails laden, op een SSD zoeft alles zo in beeld.

Ik heb dit zelf net ervaren door mijn secundaire HDD door een SATA SSD te vervangen (nu ja, om rpecies te zijn: ik had een sata SSD+HDD, heb een nvme ssd bijgekocht, en alles doogreschoven), en de ervaring is echt merkbaar zo veel beter.

Ik vind het dus enorm cheap van corsair om nog een idiote HDD te shippen in een PC met zo een prijskaartje.
Ik weet even niet meer hoe het heet. Maar is het mogelijk dat ze de SSD/HDD samenvoegen?
Is een keer bij Linus tech tips langs gekomen
SSHD bedoel je, maar ook dat soort disken horen imho niet in systemen als deze thuis.
Voor zo'n prijs zou ik het ook raar vinden idd. Maar heb verder geen idee hoe goed zoiets zou werken.
Moet ik eens gaan onderzoeken.
Bij Linus werd het software matig samengevoegd trouwens. De link die ik bekeek bij het zoeken naar SSHD was hardware matig.
Ja dat. blijkbaar is PrimoCache een software programma wat dat kan doen.
https://www.romexsoftware.com/en-us/primo-cache/

een SSD gebruiken om je HDD snellere lees (en schrijf?) snelheden te laten hebben
In de Pro i180 staat er dat er een i9-9920X op een Z370 moederbord in zit. Dat moet een foutje zijn. Dat zal een Skylake-X moederbord zijn met quad-channel, vandaar ook de 4x8GB ipv 2x16GB.

[Reactie gewijzigd door unilythe op 7 januari 2019 16:45]

Dacht net hetzelfde, moet X299 zijn denk ik...
Ja klopt, scherp, heb het meteen aangepast. Moest een X299E zijn bij de i180.
Pc van 5000 euro en dan Windows home ipv pro?
Vergeet "Advanced" niet. Ik moest het even opzoeken, maar blijkbaar heeft dat op een manier betere ondersteuning voor highend hardware dan de normale home. Geen idee waarom er dan niet gelijk een Pro versie op wordt gezet.
Wat zijn de voordelen van pro voor een game systeem? Domains en verdere bitlocker support zijn niet bepaald game features
Iemand die dit soort bedragen neertelt zal vast wel wat meer doen dan alleen gamen? En sowiezo alleen al omdat het kan.
Volgens de Corsair website zit er op de i180 ook Pro, denk een foutje in de specs hier op Tweakers
Deze is echt voor de 'rich kids' die geen concessies willen doen en niet zelf willen of kunnen bouwen.
Ik kan mij niet voorstellen dat er een grote markt is voor deze bakbeesten?
Of moeten we denken aan sponsored events zoals Starcraft toernooien?
Je kunt ook bij iedere willekeurige webwinkel de onderdelen kiezen en laten assembleren. Heb je meer keuze ben je goedkoper uit en hoef je geen pc te ontvangen met een mechanische HDD.
voor deze prijzen verwacht ik eerder RTX 2080 (ti) dan de gewone gtx 2080. of licht dit aan mij?
Als je de specificaties bekijkt dan zie je dat er in 2 van de 3 dus inderdaad de 2080TI in zit. Lezen is ook een vak.,
.

[Reactie gewijzigd door tongribnau op 7 januari 2019 20:25]

Is een type fout. het zijn RTX kaarten. GTX 2080 of 2080TI bestaan niet. https://www.corsair.com/e...C-2TB-HDD/p/CS-9040001-EU

[Reactie gewijzigd door Grovdna op 7 januari 2019 20:28]

Die 750W SF voeding valt me op. Op het moment heeft Corsair in de SF voedingen lijn alleen een 450W en een 600W model. Zou dit 750W model ook los te koop komen?
Voor het 5000$ model: indien je niet zelf bouwt en bijvoorbeeld een Alienware desktop of andere samensteller kiest, dan nog kom je rond de max 3.500 euro uit gegeven de belangrijkste onderdelen: i9, RTX2080TI, 32GB DDR4, 1TB SSD.

Waar raakt die overige 1500 euro/dollar zoek? Kast? Koeling? Design?
Aardig prijsje die 9700K...

2000 voor de PC en 1000 voor Crosair?


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.