Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 256 reacties

Google heeft de nieuwste versie van Android gepresenteerd: Gingerbread. De nieuwe versie kent ondersteuning voor internetbellen en ondersteunt draadloze communicatie via nfc. Ook komt Google met een nieuwe telefoon: de Nexus S.

Google heeft in de nieuwste editie van zijn smartphone-os de interface een opfrisbeurt gegeven. Zo zijn er nieuwe iconen, waarbij de kleur groen de boventoon voert, en ook hebben knoppen en checkboxes een ander design gekregen. Daarnaast is ook het standaard onscreen toetsenbord vernieuwd, en is de copy/paste-functionaliteit verbeterd. Het toetsenbord ondersteunt nu multitouch, waardoor tekens die eerst op een aparte pagina stonden, nu via een shift-combinatie te selecteren zijn. Google noemt de interface zelf 'versimpeld' en stelt dat er minder stroom nodig is om deze weer te geven. Met Gingerbread komt er ook native ondersteuning voor internetbellen via een sip-account. Gebruikers kunnen in het adresboek bij contacten een voip-adres invullen, en vanuit de interface kiezen op welke manier ze een gesprek op willen zetten.

De nieuwste Android-versie zou ook beter om moeten gaan met applicaties die in de achtergrond draaien, zodat de batterij langer meegaat. Daarnaast kan de gebruiker nu meer informatie opvragen over welke applicaties de meeste stroom verbruiken. Verder heeft Google onder de motorkap nog verder gesleuteld aan de snelheid van het besturingssysteem. De JIT-compiler is verder geoptimaliseerd, en de Dalvik Virtual Machine bevat nu een concurrent garbage collector wat vertragingen en korte freezes tegen zou moeten gaan.

Met Gingerbread hoopt Google het leven van gameontwikkelaars ook een stuk makkelijker te maken. Zij krijgen nu betere toegang tot api's, waaronder OpenGL ES en OpenSL, en ook kunnen de gegevens van sensors nu beter uitgelezen worden. Samen met de aanpassingen in de Dalvik VM en de onderliggende systemen, zouden games op Gingerbread vloeiender moeten draaien. Verder heeft Google aan de multimediakant nog ondersteuning voor de VP8-codec en WebM-container toegevoegd, en is er ook ondersteuning voor nieuwe audiocodecs en -effecten.

Een andere grote wijziging in Gingerbread is de ondersteuning voor near field communication. Toekomstige Androidtelefoons die uitgerust zijn met een dergelijke nfc-chip kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om betalingen te verrichten, of om tags met url's draadloos te scannen. De techniek ondersteunt tweerichtingcommunicatie op korte afstanden tot 10cm. In Japan wordt de techniek op kleine schaal al toegepast als betalingsmogelijkheid.

Samen met Gingerbread, lanceert Google ook een nieuwe telefoon, die voorzien is van een standaard Gingerbread-installatie. De Nexus S, die gefabriceerd wordt door Samsung en op de Galaxy S gebaseerd is, moet de opvolger worden van de Nexus One. De nieuwe smartphone beschikt over een 1GHz Hummingbird-soc, 512MB geheugen, 16GB aan opslag en een lichtelijk gebold 4" Super Amoled-scherm. De camera heeft een resolutie van 5 megapixels, en kan tevens video opnemen in 480p. Aan de voorzijde is een tweede camera aanwezig waarmee videogesprekken gevoerd kunnen worden. Ook is er een nfc-chip in de telefoon terug te vinden.

Vermoedelijk stond de aankondiging van Gingerbread al eerder op de planning, maar gooide een productiefout bij de Nexus S roet in het eten. Recentelijk bleek dat Samsung de wifi- en gps-antennes van het toestel op het laatste moment nog gewijzigd heeft. De Nexus S is vanaf 16 december in Amerika verkrijgbaar, en het Verenigd Koninkrijk volgt op de 20e. Het is nog niet bekend wanneer de telefoon in Nederland uit zal komen. Verscheidene Nexus One gebruikers in Amerika melden dat zij momenteel de update naar Gingerbread over the air aangeboden krijgen.

Update dinsdag 17.30: Google laat weten dat de Nexus S in het eerste kwartaal van 2011 in Nederland beschikbaar komt. De prijs meldt het bedrijf nog niet.

Google Nexus S met Gingerbread Google Nexus S met Gingerbread Google Nexus S met Gingerbread Google Nexus S met Gingerbread Android Gingerbread Android Gingerbread Android Gingerbread Android Gingerbread Android Gingerbread

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (256)

1 2 3 ... 8
Review van Techcrunch is al verschenen:
The bottom line is this. If you are an iPhone user this isn’t going to make you switch. If you’re an Android user you will want this phone more than any other. If you’re currently neither, we recommend that you go with the Nexus S. It is better than the iPhone in most ways. What you lose with the slightly less impressive screen and iOS’s slightly slicker user experience you will more than make up for with the Nexus S’s ability to actually make phone calls that don’t drop and Google’s exceptional Navigation and voice input applications. The fact that the phone is unlocked and can be used abroad with other carriers is also a very big plus
http://techcrunch.com/2010/12/06/google-nexus-s-review/

En hier een filmpje van de making of de NS: http://www.youtube.com/wa...Q&feature=player_embedded

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 6 december 2010 17:46]

Wat een onzin conclusie. Ik ben geen iPhone fanboy, maar om nou een Nexus S te kopen omdat de iPhone gesprekken dropt? Dat gebeurt bij mij toch al nooit. Navigatie heb ik ook al (TomTom of gratis Navigon van T-mobile) en voice input gebruik ik nooit, en ken ook verder niemand die dat gebruikt. Simlockvrij is dan nog wel een goed argument, maar een Belgische/Duitse/Engelse iPhone is ook simlockvrij.

Neemt niet weg dat Android een heel mooi OS is en de Nexus S een hele goeie telefoon, maar de conclusie van die review slaat nergens op.
Wat ik begrepen heb is het bereik van de mobiele netwerken in de US een stuk minder dan wij hier gewend zijn. Het antenna gate had daar dus een stuk meer impact dan bij ons. Waarschijnlijk vandaar die opmerking
draai een om,,,dus om nou een iphone te kopen ipv nexus s omdat...schermen ios??? dat vinden velen ook onzin!
hoe moet de conclusie dan luiden volgens jou? wat die conclusie ook zijn moge... er zullen ongetwijfeld nog meer mensen zijn die jou conclusie nog grotere onzin vinden dan die van het artikel.
iPhone 4 scherm beter? laat me niet lachen!
Helaas, het is niet anders, maar zal in de toekomst best goed komen. Daarnaast, het scherm in de SGS is op zich best ok.

[Reactie gewijzigd door Kura op 6 december 2010 19:28]

Volgens gsmarena.com scoort de super amoled van Samsung allround net iets beter dan de retina (lcd basically) display van iPhone.
Het zal maar een marginaal verschil zijn, maar super amoled slechter noemen lijkt me straf!

edit: url

[Reactie gewijzigd door LxxFxx op 6 december 2010 19:51]

Engadget / Anandtech geeft weer voorkeur aan retina. Ik denk wat vooral ligt wat je doet, als je veel video kijkt doet de SGS het goed (beter zwart, fellere kleuren) maar voor correcte kleuren of het lezen van tekst (mail, web etc.) is retina toch wel heel erg fijn, rustig en scherp. Misschien komt het door pixel plaatsing of whatever maar het is veel minder korrelig. Maarja, persoonlijke voorkeur, ieder wat wils :)

http://www.engadget.com/p...display-face-off/#3115588

[Reactie gewijzigd door Kura op 6 december 2010 20:01]

Het zal maar een marginaal verschil zijn, maar super amoled slechter noemen lijkt me straf!
Ik heb de Galaxy S'en van m'n collega's naast mijn iPhone 4 gehouden, en ik vind die retina display toch echt mooier. Ik vind de kleuren bij S Amoled wat dof en onnatuurlijk ogen om eerlijk te zijn. Het is wel veel mooier dan het scherm in de iPhone 3G.

Maar goed, over <x> tijd is er wel weer een scherm wat beter is.
Ik vind de kleuren bij S Amoled wat dof
Dan ga ik toch echt aan jouw ogen twijfelen, iedereen zeurt over oversaturatie en dan ga jij ff vertellen dat het dof is XD

Maak is een foto, houd die foto op je scherm naast het voorwerp en je zal never NOOIT exact dezelfde kleuren krijgen dus wat is onnatuurlijk? Alle beeldschermen (en de camera gooit ook wle beetje roet in het eten)?

Anyway, het is wat je mooi vind natuurlijk, ik vind de FELLE (dus niet doffe) kleuren veel vetter, spat ten minste beetje van het scherm af :) En ik ga heel bewust voor SAMOLED, ondanks de pentile matrix verkies ik toch dat scherm!

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 december 2010 09:41]

Filmpje van de officiele release notes / highlights:
http://www.youtube.com/watch?v=RPhhzUdj0UQ

Had ik wel in het nieuwsbericht zelf verwacht eigenlijk...
Net even uitgetest in de emulator, wat natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar is, maar het geeft wel een impressie.
Het eerste wat je denkt:
Het ziet er echt mooi uit. Praktisch alle menu's e.d. zijn nu uitgevoerd in zwart, wat veel beter correspondeert met rest van het OS. De looks zijn gewoon geweldig.

De task-manager:
Mooi. Echt netjes uitgevoerd. Helaas nog geen auto-kill optie, maar het is mooi gentegreerd met de rest van het OS en als je een short-cut op je homescreen plaatst is het een perfecte vervanging voor de third-party apps.

De mail-app:
Niet bijzonder, gewoon mooi.
En het laatste, waar Google heel trots op is, het toetsenbord.
Het zuigt nog steeds, HTC_IME anyone?

[Reactie gewijzigd door thijsje66 op 6 december 2010 21:47]

Nais!

Deze telefoon heeft zo'n beetje alles wat ik zoek in een telefoon:

- 4" prachtig Super Amoled scherm (sorry, is toch vaak net ff mooier)
- hoge resolutie
- een snelle 1GHz Cortex A8 (Hummingbird) processor (als in de iPhone4/Galaxy S)
- 16GB opslaggeheugen / 512 MB intern
- Veel sensors: waaronder ook een gyroscoop (naast digitaal kompas, accelorameter etc)
- 1500 mHa accu (Talk time up to 6.7 hours on 3G, Standby time up to 17.8 days on 3G)
- front- en rearcamera (videobellen, spiegeltje)
- Native VOIP/SIP-support
- NFC Chip (leuk, via customhacks je paspoort/ov-chip zelf gaan uitlezen!)

- echte multitasking
- een geavanceerd OS (Gingerbread 2.3)
- veel apps / games (ook NL)
- open source
- snelle updates van Google zelf!

Hier kan volgens mij niet zo snel een Symbian of Windows Phone 7 tegen op.

[Reactie gewijzigd door bobwarley op 6 december 2010 18:12]

ja joepie een groot scherm met een niet zo hoge resolutie! altijd lekker. En als je dan toch 16 gb doet, doe dan tenminste een memory slot.
800x480 is prima hoor, zelfs op een 4.3" scherm... Daarbij weet ik vrijwel zeker dat er een micro SD slot in zit.
Je hebt nog nooit 800x480 gezien denk ik? Eer je de lettertjes van een webpagina niet meer kunt lezen omdat ze bestaan uit te weinig pixels kun je ze al niet meer lezen omdat ze zo klein zijn.

Ja, de iPhone 4 heeft een iets scherper scherm, maar nodig is het zeker niet.

Op 800x480 kun je elke priegel in een website of spelletje zien, dus wat wil je nog meer?
De iphone heeft wel een scherp scherm. Maar de letters zijn dan toch al te klein om fatsoenlijk te lezen... Dus heb je weer een loep nodig ofzo...

Dan liever een groter scherm ( 4 inch etc) zodat de letters WEL fatsoenlijk te lezen zijn..
3,5 inch is echt zooo uit de mode.. :)
Jij hebt het dus nog nooit geprobeerd? Prima, maar als je mening nergens op gebaseerd is houd hem dan ook voor je. Dat jij denkt dat het niet goed werkt is weinig relevant voor anderen. Als Desire HD gebruiker kan ik melden dat het heerlijk werkt, die resolutie.
Hier kan volgens mij niet zo snel een Symbian of Windows Phone 7 tegen op
Inderdaad de concurrentie krijgt niet voor elkaar dat Google updates gaat leveren. Maar voor de rest kunnen Apple, Nokia, HTC en consorten al deze wensen ook vervullen, misschien met net iets andere details maar behoorlijk gelijkwaardig. Eigenlijk heeft deze niets wat de mensheid niet al eerder gezien heeft.
Het ziet er uit als een erg leuke telefoon, maar absoluut niks baanbrekends inderdaad. Vergeleken met de nexus one en de HTC desire vraag ik me zelfs af wat er nou zoveel aan verbeterd is in de tussentijd. Gewoon een eenvoudige update van de N1 eigenlijk, niks meer, niks minder.
Ik vind de NFC-reader (en writer schijnt) toch behoorlijk baanbrekend. Ok sommige Nokia's hadden het ook al, maar niet zonder zulke goede software-support als Google nu brengt.
Maar in februari komen de eerste smartphones met Tegra-2 naar buiten en van wat ik daarvan gezien heb is dat een veel grotere stap voorwaarts dan dat deze Google-foon doet.
Voordeel van dit toestel is wel dat je meteen de nieuwste updates hebt maar als Google woord houdt gaat dat na komend voorjaar ook niet meer op als ze nog maar eens per jaar een serieuze update uit gaan brengen.
It comes with 16 GB of internal flash memory; there is no expansion slot.

Dat is dan wel weer jammer :'(
Ik weet niet hoe vaak jij je sd kaartjes verwisselt, maar als ik eerlijk ben heb ik, sinds ik m'n 8GB kaartje in m'n Desire stopte, het er niet meer uitgehaald. Gezien dat al meer ruimte is dan ik nu gebruik zou op dit moment 16GB intern zonder micro SD card support in elk geval voor mij geen probleem zijn (toegegeven, ik gebruik m'n telefoon niet om muziek te luisteren vanwege de batterijduur, maar dat zou met Gingerbread nog wel eens kunnen veranderen).
Ik heb nu een 16GB kaartje in mijn desire, maar is nu al niet meer genoeg met muziek en nav. Bij dalende prijzen zie ik mij nog wel een 32GB kopen, iets wat niet kan bij de nexusS
16 GB is op zich redelijk wat, en het is natuurlijk Google's wens dat je zoveel mogelijk cloud-apps gebruikt zoals Spotify en YouTube voor je media :)
Nice, eindelijk een fatsoenlijke audio API, hopen dat er nu wat meer mooie audio apps komen ala Iphone.
klopt, zat ik ook op te wachten: nu hebben we eindelijk equalizer support!
PowerAmp heeft volgens mij zelf drivers en zeer goede EQ voor elk device gemaakt... Weet niet precies voor welke toestellen maar op me SGS maakt het een behoorlijk verschil :)
Eindelijk! Het bleef maar weg :P Ik vind de hoekerige interface er overigens inderdaad beter uit zien (veel volwassener en duidelijker ook) :) Ik ben benieuwd hoe snel telefoonfabrikanten deze update gaan implementeren.

[Reactie gewijzigd door Petervanakelyen op 6 december 2010 17:43]

Meer informatie over de Google Nexus S (en Android 2.3 Gingerbread) is beschikbaar op www.google.com/nexus
Gelukkig staat het in jouw bron wel juist, ik kreeg al schrik..

"De camera heeft een resolutie van 5 megapixels, en kan tevens video opnemen in 480p" 8)7

dit moet dus 720p zijn


lap, ik zit er dus toch naast, het is geen fout.
de max resolutie is idd 720 x 480 ipv 1280 x 720 :'(
(en ik maar denken dat het binnenkort full hd zou worden..)

[Reactie gewijzigd door Lambo LP670 SV op 6 december 2010 23:57]

De Galaxy S kan ook maar maximaal 480p opnemen. Als je 720p instelt wordt er opgenomen in 480p en wordt de opname vervolgens uitgerekt naar 720p. Veel zin om 720p in te schakelen heeft het dus niet. Schandalig als je het mij vraagt. Als ik dit eerder had geweten had ik de Galaxy S namelijk nooit gekocht.
Dit was een gerucht maar is niet waar. Sterke compressie haalt de kwaliteit van 720p naar beneden.
Meen je dat nou echt??
Dat is gewoon pertinent niet waar. :P. En als dat wel zo is dan zou ik erg graag kennis willen maken met die upscaler! :o.
Uhm, ook op die webpagina staat een resolutie van 480p vermeld...
Cameras and multimedia

Back-facing: 5 megapixels (2560x1920)
720 x 480 video resolution
Wellicht gaat dat over Android 2.1. Bij de Desire was het zo dat je een radio nodig had die bij 2.2 zat om "720p" op te kunnen nemen.
google translate doet het goed op de phone.... ze vertalen in het filmpje een Nederlands woord via de camera :)

ben benieuwd welke phones allemaal een update gaan krijgen
ja want reclames zeggen iets over hoe het in het echt werkt..?
De spraakherkenning werkt werkelijk fantastisch, dus ik zou niet weten waarom dit niet werkt.
mja, googgles werkt wel verassend goed op de Desire...

Ze hebben wat extra tijd gestoken in de cam en tekst herkenning... Als dingen zo duidelijk zijn als dat bord, dan gaat dit wel werken. En gebroken talen spreken in google translate gaat ook redelijk, zolang je het tot n woord beperkt.

Hoop dat de code snel online verschijnt en er wat apk's van deze Galaxy lekken, dan kan ik er binnenkort ook van genieten.
Is die site HTML5?
Nou ik hoop dat alle toekomstige telefoons deze versie krijgen, de verbeterde batterijduur is nu net ht zwakke punt van de Android telefoons. (Alleen LG schijnt hier relatief goed te scoren terwijl dat merk onder tweakers nou net niet zo'n goede roem heeft) Wat mij betreft mogen de bestaande modellen ook wel deze update krijgen al vermoed ik dat de telefoonnetproviders niet echt zullen meewerken vanwege de native ondersteuning van internetbellen. Alles ouder als 2.2 mag wat mij betreft echt uit de winkels verdwijnen.
hopen op een update voor de HTC Desire, of zit dat er niet in?
Dacht hetzeflde, en waarschijnlijk wel, based on "Verscheidene Nexus One gebruikers in Amerika melden dat zij momenteel de update naar Gingerbread over the air aangeboden krijgen." - dat is in feite hetzelfde toestel, dus dat zal hopelijk niet te lang duren.
dit nieuwsitem is van Engadget helaas weer verwijderd, wsl. waren het grappenmakers die aankondigden de update al te ontvangen...
Los van of het een prank was of niet maakt het niet zo gek veel uit dat de nexus one en desire intern dezelfde hardware hebben. De nexus draait namelijk vanilla android terwijl HTC geen update gaat geven zonder sense, dus die zal eerst geport moeten worden.
Dat moet je HTC vragen.... :) En ik denk dat je niet te hard moet hopen... ;) Ik zit hier nog steeds op 2.2 voor de Wildfire te wachten. Die had er toch al een maand of 2 geleden moeten zijn.
Er is wel een duidelijk verschil tussen de Desire en de Wildfire: de Desire was, toen het uitkwam, een top-end toestel, en daarbij mag je dan ook betere service verwachten dan bij een mid-range of een low-end toestel. Dat gezegd hebbende: ik zou Gingerbread niet verwachten voor maart-april op de Desire, als HTC 'm al daarvoor beschikbaar stelt.

Op een persoonlijk niveau moet ik zeggen: Het moment dat Cyanogenmod met een Gingerbread versie komt gaat het verdomd verleidelijk worden om daarop over te stappen, vanwege de enhancements en het veel hogere update tempo. Ik gebruik nu al LauncherPro als home app (ik vind de widgets beter dan de Sense widgets, ze zijn in grootte aan te passen en er is landscape mode, o.a.) dus zo'n grote sprong zal het niet worden. Ik moet alleen wel ff een vervangende Alarm app schrijven :P
Mja, maar de Desire marketten ze nog steeds, zij het naast de nieuwere Desire-Z en Desire HD.

Overigens, als er voor de Z een 2.3 update komt, is deze met bijzonder weinig aanpassingen naar de reguliere Desire te porten, mits de kernel gelijkt blijft.
Gezien er enkel van een update in de JIT VM aan zit te komen, denk ik dat dat het geval wel is.
Dt betwijfel ik! Eerst maar zien of de Sense van de HD naar de Desire komt..
Geniaal zou zijn als ze tegelijk werden gereleased! :)

[Reactie gewijzigd door PerfectLight op 6 december 2010 18:11]

Ik hoop ook op een een update voor de desire. Hopelijk verbeterd het de accuduur zoals aangegeven word.

Ik vind die nieuwe nexus S niet echt mooi, de nexus one is qua design een stuk interessanter.
Is vandaag uitgekomen, android 2.3 :)
Op plaatje 8 staat dat het display 76% verbruikt heeft van de 5h45 op de batterij.
Is dit plaatje gemaakt op die Nexus S? Dan lijkt dat 'zuinige' OLED toch niet zo zuinig...
Dat ligt er ook nog aan of men het scherm constant aan heeft gehad of niet denk ik.
Misschien is alleen maar een voorbeeld (misschien dan een beetje een verkeerd voorbeeld)
Als het dan maar iets zuiniger zou zijn, het is wel veel beter leesbaar op z'on schem!
Dat ligt er ook nog aan of men het scherm constant aan heeft gehad of niet denk ik.
Als het scherm al die tijd aan is geweest, zou ik ook verwachten dat er meer CPU verbruikt zou zijn...
Hoe kan je die conclusie nou trekken? Als ik gewoon browse/youtube kijk zit me CPU gewoon uit ze neus te eten maar me scherm staat toch echt aan.

Het is echt onzinnig om aan de hand van 1 plaatje zonder enige andere info over het gebruik van de telefoon z'n conclusie te trekken!

Ik neem aan dat ie langer doet als me SGS als die verbeterd is :) Dus dat betekend gewoon een aardig goede accuduur (veel gebruik 1 dag, normaal gebruik 2 dagen, weinig gebruik 3+ dagen)...
Hoe kan je die conclusie nou trekken? Als ik gewoon browse/youtube kijk zit me CPU gewoon uit ze neus te eten maar me scherm staat toch echt aan.
Dan gebruik je de GPU. Zit het verbruik daarvan in deze energiemeter onder het kopje 'Display' of onder de browse/youtube app?
En waar is die browser/youtube app dan in het lijstje?
Ik geloof er weinig van dat die voor 5 uur browsen/youtube kijken minder dan een 'voice search' verbruikt, of minder dan 'GMail'. Als een email programma in die 5 uur al 3% verbruikt, geloof ik er niets van dat een browser/youtube app op 0% zit. Ook die app moet wat doen, bijvoorbeeld data ophalen of de GUI tekenen.
Het is echt onzinnig om aan de hand van 1 plaatje zonder enige andere info over het gebruik van de telefoon z'n conclusie te trekken!
Toch kun je dat wel, door te vergelijken met andere systemen...
Ik neem aan dat ie langer doet als me SGS als die verbeterd is Dus dat betekend gewoon een aardig goede accuduur (veel gebruik 1 dag, normaal gebruik 2 dagen, weinig gebruik 3+ dagen)...
Nu trap je er zelf in: Kun je kwantificeren 'veel gebruik', 'normaal gebruik' of 'weinig gebruik'?
Sorry dat had ik inderdaad niet gezien, maar dan nog de telefoon is gebruikt voor een presentatie, misschien staat scherm wel op een time-out van 30 minuten of 60 minuten zelfs... Zolang we niet de inhoud zien van het schermverbruik (is aanklikbaar en dan krijg je de tijd te zien dat het scherm aan stond :))

Ik ben er nog steeds van overtuigt dat ik aan de hand van dit plaatje (wat ik dus bij me vorige post niet zo goed bekeken had als ik dacht, sorry) niet overtuigd ben van wat jij er bij denkt te vertellen!
Ik begin als Apple iPhone user toch wel erg jaloers te worden.... Heb op Youtube een paar Android Gingerbread filmpjes bekeken en ziet er goed uit. Misschien een iets wat oude touchscreen Android toestel binnenkort kopen....
Misschien als iPhone user je eerst goed informeren over Android. Een "ietwat oude touchscreen antrdoid toestel" gaat geen Gingerbread kunnen draaien. Net zoals de eerste generatie iPhones geen iOS4 kunnen draaien. Zelfs met een nieuw toestel zoals de Galaxy S kan het nog maanden duren voor je Gingerbread zal kunnen installeren. Kijk dus goed uit welke Android phone je koopt. Want de merknaam Android staat niet garant voor de nieuwste Android experience.
Wat ook gelijk het grootste nadeel is aan Android. Update'tje hier, update'tje daar, maar vaak loop je toch een aantal maanden achter. Geen last van met iOS ;)
Wat ook gelijk het grootste nadeel is aan Android. Update'tje hier, update'tje daar, maar vaak loop je toch een aantal maanden achter. Geen last van met iOS ;)
Want voor de iPad was firmware 4.x ook meteen beschikbaar toen die uitkwam voor de iPhone! Oh, wacht...

En nee, ik heb geen iPad of ander spul van Apple. Maar bedankt voor het vragen. :)

Iets meer on-topic:
Als je Android-based apparaat in deze lijst staat, is de kans groot dat de community zelf met Gingerbread voor je apparaat aankomt wanneer de fabrikant het laat afweten. :)

[Reactie gewijzigd door The Zep Man op 6 december 2010 19:49]

De iPad is dan ook geen telefoon en had initieel niet eens een iOS versie die ook op de iPhone werkte, maar een aangepaste versie met iPad specifieke UI elementen. Nu die aanpassingen samengevoegd zijn met iOS 4.x (binnen een half jaar na introductie trouwens) loopt de iPad gewoon weer gelijk. Dus totaal niet vergelijkbaar met de Android update perikelen, als iOS 5.x ergen volgend jaar uitkomt heb je 3 *major* updates (3.x, 4.x, 5.x) binnen anderhalf jaar.
Dat ligt niet aan Android maar aan de fabrikanten...
Dat ligt niet aan Android maar aan de fabrikanten...
Dat klopt helemaal, maar het geeft wel aan dat er een versplintering is in de Android markt. En dat zie ik er eigelijk niet beter op worden, aangezien ze ook nog eigen markets lopen te pushen, iplv 1 common market.
aangezien ze ook nog eigen markets lopen te pushen
Valt toch wel mee? Noem is een telefoon(fabrikant) dan die ze market gepushed heeft :D

Enige wat ik in de Samsung Market kan is Apps downloaden VAN SAMSUNG en een paar die ik GRATIS krijg omdat ze in de echte market betaald zijn :) Gewoon goed bedoelt dus, niks pusherigs aan, tevens staan er 20 items in denk je dat dat tegen 100.000 apps op kunnen?

Denk dat je een beetje in de war bent met tablets die logischerwijs niet aan de huidige eisen voor de Android Market voldoen (je moet kunnen bellen als het goed is, en resolutie moet aan eisen voldoen) en dus inderdaad een alternatieve market installeren :) Dat is een kwestie van tijd en staat los van de telefoontjes :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 7 december 2010 10:00]

1 2 3 ... 8