Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties

2K Games en Blammo Events hebben bekendgemaakt dat Duke Nukem Forever aanwezig zal zijn op Firstlook. Het game-evenement wordt op 2 en 3 oktober in de Westergasfabriek in Amsterdam gehouden.

Duke Nukem ForeverMet Duke Nukem Forever in de line-up voor het evenement scoort organisator Blammo Events een primeur; het is de eerste keer dat de shooter van 2K Games in Europa te zien zal zijn. Eerder deze maand maakte de uitgever bekend over de rechten op de game te beschikken en dat ontwikkelaar Gearbox Software het spel zal afmaken. De uitgever kondigde aan dat Duke Nukem Forever in 2011 op de markt komt.

"We zijn er trots op dat we Duke Nukem Forever na al die tijd gaan uitbrengen en dat Firstlook de primeur heeft door het spel als eerste in Europa te laten zien", verklaart Jean-Paul Hardy, marketingmanager van 2K Games Benelux aan Tweakers.net. Hardy wilde desgevraagd nog niet ingaan op de vraag wat de uitgever zal laten zien van Duke Nukem Forever, maar bevestigde wel dat de game op Firstlook aanwezig zal zijn.

Het evenement wordt op 2 en 3 oktober dit jaar voor de derde keer georganiseerd, net als vorig jaar in de Westergasfabriek in Amsterdam. Bezoekers kunnen voor 22 tot 25 euro, afhankelijk van hoe de kaarten worden gekocht, kennismaken met games die eind dit jaar of begin volgend jaar uitkomen. De aanwezigheid van onder meer Fallout: New Vegas, Gran Turismo 5, Killzone 3, Shogun: Total War 2, Medal of Honor en Assassin's Creed: Brotherhood is al door de organisatie bevestigd.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (65)

In de reacties zullen hoogstwaarschijnljik weer allemaal "meme's"" zoals "duke nukem never" en "vaporware" etc. komen te staan.

Ik vind het in ieder geval mooi dat ze toch nog wat van de game gaan maken en kijk stiekem ook nog best uit naar de game. 's avonds na het werk een beetje semi-hersenloos knallen met een echte Duke Nukem sfeer en Duke one liners.

Ik vraag me wel af wat ze hadden meegekregen om aan duke nukem te werken, of dat ze vanaf scratch the sfeer op hebben moeten bouwen, daar heb ik namelijk zo mijn twijfels over. Het zal een fatsoenlijke game worden, ja.. maar what about the duke setting?!

Ben benieuwd wanneer de eerste youtube filmpjes verschijnen ;).

Aan de andere kant heeft deze game al zo een grote bekendheid dat mensen toch wel een AAA+ game gaan verwachten. Als je naar vorige duke nukems kijkt, was het grafisch niks speciaals en qua gameplay ook niet. Het was gewoon een vette "relaxation" shooter met ales wat los en vast zit aan clichť.

Het zal heus geen in depth super grafisch strategisch supershooter spel worden, maar gewoon Š la serious sam met Duke Nukem setting.

Ik vrees voor lage verkoopcijfers door tegenvallende reviews.

Maar laten we nu niet te pessimistisch zijn.. :)

Voor de doelgroep waar het voor bedoeld is zal het kont schoppen en kauwgom kauwen!

[Reactie gewijzigd door kaluro2 op 9 september 2010 12:28]

Foto's en films van Duke Nukem Forver zijn al beschikbaar. Er was namelijk een demo op Pax op 3 september 2010.

Twee filmpjes:
http://kotaku.com/5629655/your-first-look-at-duke-nukem-forever-in-action

Goede kwaliteit foto's:
http://kotaku.com/5629778...ds-photo-gallery/gallery/
hmm, mooie graphics, maar ze komen me erg bekend voor... als in je kan bijna Duke Nukem 3D High Resolution pack spelen...
De originele Duke3D was grafisch en kwa gameplay best speciaal hoor.
Hij gebruikte daadwerkelijk een boel kleuren (Doom & RoTT niet),
functionele spiegels, remote-camera's, poolhall-physics, pipebombs, shrinkrays..
Da's 10x meer gameplay dan de rest van de shooters toen :)
De Duke zal zeker wel goede verkoopcijfers hebben.... er is nog nooit een game geweest die ZO ONTZETTEND LANG gehypt is.... hoe slecht de game misschien, dat zal alleen maar bijdrage aan de charme van de game..... slecht = goed, zkeer in het geval van Duke!
Maar dan krijg je slechte reviews waardoor niemand zin heeft om er voor te betalen (behalve de 30-plussers die Duke3D toen ook speelden.)
Ik neem echter aan dat een professionele studio dat ook wel snapt.
Misschien ligt offtopic, maar Nederland is groot in het klein zijn :).

Wordt dit dan DE nieuwe computerbeurs die hoge ogen moet gaan gooien in NL. HCC is "weinig" meer en de markt verschuift meer van hardware naar software(games).

De echte PC gamer weet toch wel waar hij/zij zijn hardware moet/wil kopen.

Voor games wordt er ook meer reclame(sneak previews/reviews/console's etc.) gemaakt dan voor hardware(pc's/servers/media centers etc).
Wordt dit dan DE nieuwe computerbeurs die hoge ogen moet gaan gooien in NL. HCC is "weinig" meer en de markt verschuift meer van hardware naar software(games).
Correct me if i'm wrong. Volgens mij was firstlook eerst een onderdeel van de HCC. Of iig het werd op dezelfde dag gegeven (volgens mij moest je een paar euro betalen voor toegang)

Het is dus meer zo dat het beste stukje van de HCC gebleven is en de rest zal spoedig verdwijnen (de HCC is allang niet meer wat het geweest was)
Dat was de gameplay, die werden tegelijkertijd gehouden op dezelfde locatie. Als je een kaartje voor de gameplay had, en je was uitgekeken kon je bij de HCC zo voor 5 euro een kaartje kopen en daar een kijkje nemen.
Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan de kermis in Leiden op 2 en 4 oktober :)
Dan mogen ze wel wat getrainde personeel aan de ingang zetten want vorig jaar stonden er een paar kleuters wat aan te kloten, werkelijk niet om aan te zien.

Overduidelijk personeel ingehuurd omdat ze maar 4 euro per uur kosten.
Als je naar vorige duke nukems kijkt, was het grafisch niks speciaals en qua gameplay ook niet.
Ik kan het niet sterker met je oneens zijn. De Build Engine is een van de meest geavanceerde 2.5D engines ooit gemaakt en was ook in die tijd nog uitstekend. (Eigenlijk werd Duke3D pas door Quake en Unreal onttroond; niet de minste spellen en bovendien later gereleased.)

Als ik in je profiel kijk, zie ik dat je uit 1988 bent, en dus drie jaar was toen de eerste Duke Nukem game uitkwam, en zeven jaar oud ten tijde van Duke Nukem 3D. Ik hou er niet van om op de man te spelen, maar ik denk niet dat je oud genoeg was om de sensatie die Duke3D in die tijd was op waarde te kunnen schatten. Zowel qua singleplayer maar zeker ook in multiplayer gameplay was het spel behoorlijk baanbrekend. Dat kun je ook lezen in reviews uit die tijd.

Ik snap wel dat voor de nieuwe generaties gamers Duke Nukem niet zo veel meer te beiden heeft, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat je als gamer in de jaren 90 er toch niet omheen kon. Door te doen alsof het spel in die tijd "niets bijzonders" was doe je de geschiedenis geweld aan.

[Reactie gewijzigd door Soultaker op 10 september 2010 01:14]

Ben ik de enige die een beetje moe wordt van The Duke? Waarschijnlijk wordt het gewoon een dertien-in-een-dozijn shooter die binnen een maand vergeten is. Het lijkt wel of Duke het spel der spellen wordt dat nooit meer geevenaard kan worden. Als het nog even duurt weet niemand meer wie Duke Nukem uberhaupt is.

(Wie mod dit nou weer -1; mag je niks negatiefs zeggen over The Duke? Ik denk gewoon dat het een vrij slecht spel wordt; ik zeg toch niks over het artikel of de nieuwswaarde.)

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 9 september 2010 13:07]

Waarom gaan zoveel mensen er van uit dat het een slecht spel wordt? Ten eerst kan het al geen 13 in een dozijn shooter worden want die nemen zichzelf allemaal veel te serieus. Het enige dat een beetje lijkt op Duke qua humor en stijl is Serious Sam of misschien Bulletstorm. Ten tweede, er hebben een heleboel hele goeie ontwikkelaars achter deze game gezeten, waarom zouden die rotzooi opleveren? De reden dat DNF steeds is uitgesteld is omdat de ontwikkelaars te ambitieus waren en daardoor het spel nooit af konden maken, waarom zou het dan een slecht game zijn?

Let wel, ik zeg niet dat het gegarandeerd een goeie game wordt, ik zie alleen geen enkele reden om bij voorbaat aan te nemen dat het een slechte game wordt.
Naast alle juridische perikelen vraag ik mij af met wat voor materiaal ze gaan werken. Is er al een storyline, zijn ze al uit de engine, werken er nog de orginele mensen aan mee?

Waar ik bang voor ben is dat ze het inderdaad volledig opnieuw gaan ontwikkelen, waardoor er een grote kans is dat de orginele "look and feel" uit de reeks verloren gaat. En dat het dus een shooter van 13 uit een dozijn word.
Bijna alles is al gedaan bij 3D Realms, het enige dat Gearbox nu doet is het spel afronden. Vandaar ook dat het spel zo snel uitgebracht kan worden.
Gearbox is tevens al sinds 2009 bezig met de game. Dat is ook niet sinds gisteren.
Neuh, maar een jaar heb je nodig voor polish, in enkel een jaar kun je niet veel nieuws bedenken, toevoegen, testen EN polishen.
Bijna alles is al gedaan bij 3D Realms, het enige dat Gearbox nu doet is het spel afronden.
Toch geeft het te denken. Als het inderdaad een kwestie is van simpelweg afronden, waarom deed 3D Realms dat dan niet? Het is moeilijk voor te stellen dat je een bijna vijftien jaar aan een spel laat werken en het dan cancelt als het bijna klaar zou zijn.

Ik ben benieuwd of we een straks een sterk uitgeklede of buggy versie voorgeschoteld krijgen, of dat het spel inderdaad bijna af was. In dat geval vraag ik me wel af waarom 3D Realms niet zelf gewoon voor de release gegaan is.

[Reactie gewijzigd door Soultaker op 10 september 2010 22:49]

Lees dit maar, dan snap je waarom het niet lukte om het spel af te maken: http://www.wired.com/magazine/2009/12/fail_duke_nukem/
Als ze de game opnieuw gaan ontwikkelen is 2 oktober wel heel vroeg om de game te laten zien. Ik neem toch aan dat de met de bestaande content door gaan.
Gearbox heeft er al een tijdje aan lopen sleutelen hoor, het is niet alsof ze nu pas gaan beginnen. Toen het 3D Realms team wat aan DNF werkte werd ontslagen (2009) heeft gearbox vrij snel daarna het ontwikkel stokje overgenomen.

Dat is in ieder geval wat ik heb gegrepen van vele bronnen op de interwebs
Wanneer je wat leest wat op inet al is gepost omtrent deze game zou je al weten dat men verder is gegaan met wat al gedaan is.
Dus er is niks opnieuw ontwikkeld of iets dergelijks.
Waar ik bang voor ben is dat ze het inderdaad volledig opnieuw gaan ontwikkelen
In de vorige nieuwspost over Gearbox stond dat ze het af zouden gaan maken, niet weer opnieuw beginnen.
Heb afgelopen weekend gwoon nog een potje Duke3D gespeeld.
Gelukkig had ik de CD nog liggen en eduke32 was ook snel gevonden _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Een pack met DN Forever + DN3D zou trouwens ook wel fijn zijn. Lekker nostalgisch!! (mss een wat grafisch opgekuiste versie, maar voor de rest 100% zelfde game..)

Just a thought..
Misschien kun je nu DN3D op de arcadekasten in DN Forever spelen ;)
Hoor je duke zeggen hey i know that guy. hes fookin awesome!

ooooooooooooooohhhh yyyyyyyeeeeeeeeeeeeeaaaaaaaaaaahhhhhhhh
"Don't have time to play with myself" ;)
Er is een high res pack voor Duke 3D

http://hrp.duke4.net/
Misschien ook wel handig om het hier ook een keer te melden. De credits moeten toch voornamelijk naar de medewerkers van 3D Realms en Triptych Games gaan.

3D Realms heeft echt een hele berg werk verzet en het spel was al een heel eind af toen helaas vorig jaar het geld op was. Een aantal ex-ontwikkelaars van 3D Realms, die tijdens de geld problemen naar huis zijn gestuurd, hebben toen het bedrijf Triptych Games opgericht en hebben de ontwikkeling van DNF voortgezet. Dit groepje is later door Gearbox ingelijfd en is nu druk bezig met de afronding. Voordat Gearbox zich er in mengde had Triptych het spel al grotendeels afgerond (voor de PC).

Zie o.a. de blog van Tramell Isaac, een oud medewerker van 3D Realms. Daarin zegt hij dat van de PC versie ongeveer 85% van 3D Realms afkomstig is, 10% van Triptych en de resterende 5% is inbreng van Gearbox. Het grootste werk wat Gearbox heeft moeten verzetten (en nog moet verzetten) is de portering van het geheel naar de PS3 en Xbox. Het spel zelf was al zo goed als af.

Helaas raken deze feiten nogal ondergesneeuwd door alle berichten rondom Gearbox. Het is dan ook grappig om te lezen hoe Tramell Isaac zich daar over kan opwinden.
No offence, maar ik heb in '99 of 2000 al de preview in de PC Gameplay gelezen, toen was ie ook bijna af. Het spel is al 13 jaar bijna af. Je denkt toch niet dat je ook maar enig waarheidsgehalte aan de uitspraken van een bloggende ex-medewerker kunt hangen? Iedereen zou zeggen dat ze 85% van 't werk hebben gedaan. Als ze daar dan dertien jaar over gedaan hebben, zou het spel 28 campanges en 254 levels mogen hebben. Om te beginnen natuurlijk.

Maar kom op zeg, dit is gewoon nog even de aandacht naar jezelf verplaatsen in positieve zin. "Nee, het is geen epic fail dat een andere ontwikkelaar na 13 jaar de boel moet afmaken, want we waren echt bijna klaar." Joran had het goed gedaan bij 3D Realms.
Deze game heeft wel direct al een grote bekendheid vůůr het uitkomt..

"Duke Nukem Forever" dan jaren lang een welles-nietes polemiek (nog steeds trouwens) en nu gaat er iets meer concreets komen.

Denk dat dit game wel eens problemen zal hebben met verwachtingen en al..

Hoewel.. The Duke _/-\o_
Veel plezier aan DN3D gehad, dus deze komt zeker ook in de collectie!
Ik heb begrepen dat ze de naam gingen veranderen naar: "Duke Nukem: Finally"

Ik vraag me wel af hoe erg 3d Realms zich zal schamen als dit spel na een jaar bij Gear box te zijn geweest al in de winkel ligt :P
Ik vraag me wel af hoe erg 3d Realms zich zal schamen als dit spel na een jaar bij Gear box te zijn geweest al in de winkel ligt :P
Dat schamen mogen (en doen ze hopelijk) toch al. Zoveel miljoen verkwist, zoveel keer opnieuw begonnen door engine switches. Dat is gewoon beschamend. Ik zal de eerste zijn om te beamen dat een goeie titel tijd nodig heeft, maar wat 3D Realms heeft gedaan is een belediging voor hun eigen roemrijke verleden.
Voor zover ik weet heeft 3d realms een al redelijk final product aan gearbox gegeven.
Gearbox doet dus eigenlijk alleen de polish en bug fixing.
2K is wel met een groot media-offensief bezig. Ook wel nodig met de geschiedenis van DNF.

Ben wel erg benieuwt naar deze game. Gearbox heeft wel een aardige reputatie dus hopelijk houden ze deze hoog. Ook al is het niet echt hun game maar maken ze het slechts af.
The Duke is back!

Nice maar euhm. Met 2012 in eht verschiet EN The Duke die terug komt begin ik me toch wel zorgen te maken over de apocalypse om eerlijk te zijn. :P

We mogen verwachten dat The Duke geen complexe shooter zal zijn maar ongetwijfeld voorzien is van de nieuwere grafische engine e.d.
2012 is nog even afwachten natuurlijk. Maar van The Duke is zeker dat het niet komt. Toch?! :)
Ik ga er van uit dat de meeste fans inmiddels de beelden van DNF op de PAX 2010 al gezien hebben?
goed nieuws. zo kunnen Nederlanders ook eens zien wat er nu van DNF is geworden.
de titel is inmiddels een typisch ''haat het of hou van het '' geworden. je kan beweren dat het achtelijk is dat zon titel nu toch uitkomt na zon lange tijd, je kan ook beweren dat het wel weer de typische duke humor zal bevatten.

ikzelf ben voor deze titel. de flauwe moppen en lange ontwikkeltijd nagelaten, is dit wel een shooter die zich qua ideen kan meten met een titel als Serious Sam. hopelijk wordt DNF minstens zo fun als deze shooters.

wat betreft het department graphics ben ik twee-ledig. het moet inmiddels geen verrassing meer zijn dat George Broussard erop gebrand was een Duke titel af te leveren die alles en iedereen zou wegblazen. vandaar de constante switch van engines.

grafisch ziet DNF er wat gedateerd uit. het moet gezegd. als het zo blijft, zal het zeker niet een grafisch monster worden.
tegelijkertijd prijs ik de graphics ook aan. zeker gezien de engine ze worden geproduceerd: een zwaar aangepaste Unreal Engine 1.5. geen Unreal 2 tech, en zeker geen Doom 3 of Unreal 3 tech, in wezen is het nog dezelfde engine als de allereerste UT.
(zie hiervoor ook: http://wiki.beyondunreal....gine_1#Announced_Projects) en om dit zulks beelden uit deze engine te zien, is toch behoorlijk indrukwekkend gezien de leeftijd van de engine.

Gameplay wijs kan ik alleen maar beroepen op previews die gemaakt zijn op PAX. daarin wordt vermeld dat de heerlijke humor die DN3D zo leuk maakte er ook weer in zit. oftwel: was je gek hiervan, dan vindt je dit ook leuk.

concluderend moet ik zeggen dat DNF, op basis van de huidige info, alles in zich heeft om net zo leuk te worden als de Serious Sam en Painkiller reeks. geen moeilijke, innovatieve gameplay, maar gewoon simpel knallen met de Duke.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True