Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 55 reacties

Gearbox Software werkt aan een patch voor Duke Nukem Forever. De patch is er voor de pc-versie van de game, maar moet ook verschijnen voor de consoleversies. Na de patch kan de titelheld vier wapens bij zich dragen in plaats van twee.

Chris Faylor, community manager van Gearbox Software, heeft op het forum van de ontwikkelaar losgelaten dat er gewerkt wordt aan een patch voor Duke Nukem Forever. De patch verschijnt voor de pc-versie van het spel, hoewel er volgens Faylor ook gewerkt wordt aan updates voor de consoleversies van de game. De pc-patch breidt het arsenaal van de titelheld uit. Die kon tot nu toe slechts twee wapens bij zich dragen. De ontwikkelaar heeft echter geluisterd naar kritiek van fans van de game en breidt dat aantal uit naar vier. Volgens Faylor geldt het nieuwe aantal echter alleen tijdens de singleplayer-campagne van het spel. Verder wordt het Valve Anti-Cheat System ingebouwd, krijgt het spel voice chat en wordt het mogelijk om de field of view aan te passen. Faylor maakt niet bekend wanneer de patch verschijnt.

Schietspel Duke Nukem Forever verscheen in juni, na een moeizaam ontwikkeltraject, dat meer dan een decennium in beslag nam. De game werd over het algemeen slecht beoordeeld, maar door fans van de voorgangers toch massaal gekocht, hoewel sommige marktanalisten meer hadden verwacht.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (27)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (55)

Wat???? :?
Met 2 wapens is de single player al met 2 vingers in je neus uit te spelen. Met 4 wapens is het gewoon niet grappig meer. Krijg je dan ook EXTRA ULTIEM OMEGA UBER DUKE HARD mode ofzo? |:( |:(
Het probleem is volgens mij toch dat ze er juist een modern spel van hadden willen maken:

regenerating health, lineair, mini-games, regenerating health, 2 wapens, te veel turret-sections, weinig tegenstanders, poging tot verhaal, regenerating health, ... We mogen al blij zijn dat er geen cover systeem in zit.

Als ze er een echt ouderwetse FPS van hadden gemaakt, met meer wapens dan je ooit zult nodig hebben, vrijheid binnen de levels, massa secrets, snelle actie tegen een massa monsters, vreugde als je een health package vindt, geen ander verhaal dan "schiet op alles wat beweegt", m.a.w. Duke Nukem 3D met moderne graphics, dan zou het juist wel een succes geworden zijn.

Ik denk dat ik Duke Nukem 3D + HRP toch maar op mijn computer geinstalleerd laat voorlopig.
In Duke Nukem 3D, had je onbeperkt. Ze hebben het nu naar 4 verhoogd om een beetje in de oude stijl te blijven.
Ik snap dat ze de nostalgie factor willen behouden, maar heb je het spel al gespeeld?
Juist om de nostalgie factor heb ik dit spel gekocht, maar zoals hier boven ook al ergens staat heb je het spel zo uit. Met 4 wapens op zak is dit helemaal een eitje geworden.
Duke3D was dan ook nagelbijtend moeilijk (nog niet zo genadeloos als Shadow Warrior echter), dus alle beetjes hielpen.
Loopt de verkoop nou een beetje goed? Want ondanks dat het zo lang duurde hoor je eigenlijk vrij weinig over DNF. Toch een flop?
Ik denk dat een groot deel van de verkoop op preorders en nostalgie gedaan is. Veel mensen wilde natuurlijk toch zelf even zien waar ze zo lang op gewacht hebben.

4 wapens nu in eens? Waarom niet gewoon lekker ouderwets alles wat je tegenkomt.
Mosterd na de maaltijd. Na de demo te hebben gespeeld en de playthrough van TotalHalibut te hebben gekeken kan iedere Duke fan concluderen dat dit gewoon geen Duke-waardige game is. En wat ze ook nu doen met patches om het te verbeteren, de game heeft een stigma waar het niet meer vanaf komt.

Een beetje zoals Age of Conan na die rampzalige launch. Zonde van die situatie is alleen dat de game nu écht sterk verbeterd is, maar de imagoschade die ze hebben opgelopen na de beroerde launch raken ze moeilijk kwijt.
Want?
Het spel is gewoon best leuk. Of het de hoofdprijs waard is, daar valt misschien over te twijfelen. Maar ik heb zat spellen gespeeld die ik gewoon niet leuk vind.
Dit spel had gewoon wel leuke gameplay, natuurlijk op heel andere manier dan moderne spellen van nu.

Teveel spellen nemen zich veel te serieus. Alles moet realistisch.
Noem eens een spel wat en:

- mooier is (dat is een makkie -> het spel is niet mooi te noemen
- arcade spelplezier geeft
- humor bevat (al is de humor wenig vernieuwend -> het zijn vooral de knipogen naar het orgineel die het leuk maken)

Zoveel zullen er niet zijn.
Nou, dan moet ik hem maar even snel uitspelen voor de patch... Toch wat meer uitdaging zo.
Hoop dat ze met de patch ook dedicated server support toevoegen met een console, etc.
Haha, maar de exacte meerwaarde hierin zie ik zelf niet zitten eerlijk gezegd.
En om het dan alleen bij de Single Player te doen al helemaal niet..
Ze hebben vantevoren genoeg tijd gehad om de game te ontwikkelen dan hadden ze toch vast wel in een Beta dit aan kunnen merken of sla ik nu de plank mis ?
Als ze gebruik gaan maken van VAC, gebruiken ze dan ook andere Steamworks features? Ik heb de multiplayer maar kort gespeeld omdat de server browser niet goed werkt en er geen dedicated servers waren.
Klinkt als een goede patch, ik irriteerde me al mateloos aan het regelmatige ammogebrek en dat je dan verplicht een minder wapen moest oppakken!
FOV is toch wel erg welkom, voelde soms toch net iets te veel als het kijken in een kijkdoos. Gelukkig gewacht met tweede keer uitspelen :P
Ik had mijn special edition gecancelled na het spelen van de demo. Echt een slecht spel...
Mijn vermoeden is dan ook dat veel mensen het spel blind gekocht hebben, inderdaad ook uit nostalgische overwegingen.
Twee wapens, vier wapens... Dit maakt het spel écht niet beter!
De consoles hebben dit spel mijn inziens verbrod:

- Het spel is te rechtlijnig (typisch voor shooters in consoles)
- Auto-shit-aim ... want je je kan niet aimen met een pad.

Die twee zaken alleen al hebben het spel verbrod wat gameplay betreft. Dat valt niet te patchen met 2 extra wapens.

[Reactie gewijzigd door F!SH op 29 juli 2011 16:16]

Jahoor :+

PC heef t eker geen rechtlijnige shooters...Half Life 2 anyone :+
De voorgangers van DNF waren echt veel minder rechtlijnig.
met een controller kan je prima aimen. Ik zet auto-aim altijd uit als het kan. En buiten dat, rechtlijnige games hebben niets te maken met consoles. Eerder met de huidige generatie gamers, die misschien idd veelal een console hebben.
Maar goed, je kan niet van iedereen verwachten dat ze continue hun game-pc up-to-date houden met nieuwe hardware.

Zoals idd Hubman aangeeft. HL2. Een rechtlijnige shooter, maar nog steeds (1 van) de beste FPS ooit.

Ik word een beetje moe van de eeuwige console haat, er zijn zat pc-only games, en er zijn zat innovatieve niet-recthlijnige games die al dan niet op alle platformen te spelen zijn.

The duke is niet geworden wat we hadden verwacht, maar een direct verband met de consoles is wel heel erg ver gezocht.
Ik heb nergens beweerd dat het PC-only moet zijn.
Ik zeg enkel dat het ontwikkeld moet worden voor PC en niet gewoon domweg geport moet worden naar PC - zoals nu wel het geval is.

Op je andere lijnen commentaar ga ik niet ingaan daar deze puur speculatieve antwoorden zijn op zaken die ik zeg. Trek je conclusies gebaseerd op zaken die effectief verwoord worden en berust niet te sterk op je eigen fantasie.

[Reactie gewijzigd door F!SH op 1 augustus 2011 15:37]

ik beweer ook niet dat jij dat beweert. ik ga in op jouw commentaar dat rechtlijnige shooters typisch voor consoles zijn, wat mijn insziens gewoon niet waar is.

Vandaar dat je ook wijzelijk niet ingaat op HL2, wat een pc-game pur sang is en zo rechtlijnig als wat.

maar goed we gaan nu heel zwaar off-topic. Ik ben het met je eens dat de duke's revival tegenviel.
Ik ga niet in op HL2 omdat dat voor mij, persoonlijk, een dikke flop was. Ik heb het gespeeld en ben niet verder geraakt dan missie 2 vanwege zijn rechtlijnigheid. Mijn inziens heeft mijn bij Valve te veel gekeken naar de console shooters.

Het enige wat ik beweer is dat rechtlijnigheid zeer vaak voorkomt bij console-shooters --> hence typisch voor consoles.

Verder impliceer je anders wel heel keurig dat ik die zaken wél zou beweren, nu ja zand erover het boeit me eerlijk gezegd voor geen meter.

[Reactie gewijzigd door F!SH op 1 augustus 2011 16:20]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True