Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 262 reacties

Volgens een Spaanse website gaat HP zijn Slate in juni uitbrengen voor een prijs van 400 euro. Wanneer de tablet dan in de winkel ligt is niet bekend, maar de verwachting is dat de Slate nog voor de herfst te koop moet zijn in Europa.

De Spaanse nieuwssite Clipset heeft de HP Slate korte tijd in handen weten te krijgen en is te weten gekomen dat de fabrikant de tablet voor een prijs van 400 euro wil verkopen, zo meldt Engadget. De prijs is daarmee ongeveer even hoog als de goedkoopste versie van Apples iPad. In juni zou de Slate door HP officieel voorgesteld moeten worden, waarna in september de tablet ook daadwerkelijk te krijgen moet zijn. Een prototype van de Slate werd door Steve Ballmer getoond op de CES.

HP levert de Slate met Windows 7 aan boord. In reclamefilmpjes benadrukt de fabrikant dat de tablet ondersteuning heeft voor Adobe Flash, waaruit blijkt dat HP waarschijnlijk de concurrentie met de tablet van Apple aan wil gaan: de iPad bezit geen Flash-ondersteuning. Verder beschikt de Slate over een Atom-processor van Intel, al wordt niet vermeld welk type de tablet aan boord heeft. Ook is er een usb-aansluiting, een cardreader en een webcam. Volgens Clipset is de achterkant van de Windows-tablet afgewerkt met rubber om houvast te bieden.

Hp Slate tablet Hp Slate tablet Hp Slate tablet
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (262)

Er komt wel weer een hoop niet onderbouwd geschreeuw en gezeur voorbij.
Hoe kunnen mensen nu al roepen dat windows steeds gaat crashen op dit ding terwijl het ding nog niet eens in de schappen ligt. De meeste mensen met deze mening werken waarschijnlijk ook al vanaf XP sp0 niet meer met degelijke windows machines.

Mensen moeten eens van het idee afstappen dat alles wat Microsoft is niet deugt en niet stabiel is. De problemen rondom windows liggen vaak bij de gebruiker of gewoon bij de hardware. Als een mac een brakke voeding heeft zal die ook instabiel worden, nou kun je zeggen dat gebeurt bij Apple niet vanwege betere componenten maar die mac is ook iets duurder als de gemiddelde hp of acer machine.

De ipad is niet 100% geschikt voor de zakelijke markt de slate is dan gewoon beter.
Ik wil de ipad wel eens probleemloos zien synchroniseren met een exchange server.
Daarnaast heeft HP ook al de TX2000 welke ook goed bruikbaar is dus hp heeft echt wel ervaring met touch oplossingen op kleinere schermen.
Mijn mening is dat de ipad door het ontbreken van een standaard usb poort gewoon belangrijke functionaliteit mist, ik wil geen gedoe met adapters welke kwijt raken en waardoor je maar 1 usb poort krijgt.

Maar ik ga niet roepen dat de ipad een waardeloos product is omdat ik toevallig een windows gebruiker ben en dus niet zonder rdp en exchange/outlook kan.
Want wat de ipad doet doet ie goed, alleen doet het ding niet genoeg in mijn ogen :).

[Reactie gewijzigd door dutch_warrior op 20 maart 2010 11:54]

De ipad is niet 100% geschikt voor de zakelijke markt de slate is dan gewoon beter.
Jij hebt blijkbaar al ervaring met de slate. Waar blijft je review?

Wat beter is voor de zakelijke markt is nogl afhankelijk van welke markt. In mijn persoonlijke omgeving zijn Windows based produkten vaak niet de beste oplossing.
De problemen rondom windows liggen vaak bij de gebruiker of gewoon bij de hardware.
Ik ben een paar maanden geleden bij Microsoft Benelux op bezoek geweest en daar waren ook diverse problemen met Windows 7. Als ze het daar niet goed aan de praat krijgen, wat verwachten ze dan van mij?

Aan gezien de slaate een speeldingetje is en niet 24/7 hoeft te draaien kan Windows prima voldoen. Maar ik zal het niet zien als meer dan speelgoed.
Da's grappig! Ik kan gewoon syncen met Exchange op m'n iPhone (native, zo uit de doos..). Oh, guess what, ik kan ook RDP'en (via een App). :D
Succes met je 3.5 inch RDP'en LOL!
ik kan ook RDP'en
Het kán... :9 Heb het nog nooit echt gebruikt behalve het uittesten, maar ik wou er meer mee aangeven dat het u mogelijk is, dus ook mogelijk zal zijn op de iPad, daar wordt het een stuk fijner op. :)
Las dit bericht gisteren al op Engadget.

Wat is het grootste verschil tussen deze slates, en bijvoorbeeld een netbook? (beide rond de 400) kun je dan niet beter een netbook kopen? Is het enige verschil, dat je met de slates touchscreen hebt?

[Reactie gewijzigd door SalimRMAF op 20 maart 2010 10:23]

Klopt. De Slate is als het ware een laptop/netbook zonder toetsenbord maar dan met touch screen.

Wil je een echte tablet is de iPad en later misschien een tablet gebaseerd op Android de beste keuze aangezien deze operating systems speciaal voor touch screens ontworpen zijn. Windows 7 is een desktop OS ontworpen rondom een toetsenbord en muis, met touch screen ondersteuning. Totaal niet voor tablets geschikt dus.
HP kennende hebben ze zich op de besturing via touch vast wel voorbereid, gezien dit niet hun eerste touch toepassing is.

Ze hebben in het verleden al heel wat all in one touchscreen pc's (TouchSmart Serie) gemaakt met een extra grafische schil om Windows heen. Dus ze zullen wel genoeg foefjes bij deze slate hebben toegevoegd naar mijn mening.

[Reactie gewijzigd door Swordlord op 20 maart 2010 10:36]

Ik geloof best dat die TouchSmart shell lekker werkt zonder toetsenbord en muis , maar heb je daar daadwerkelijk iets aan?

HET grote voordeel van Atom+Win7 is dat je al je (voor de desktop ontworpen) Windows meuk kan daaien. Daar heb dan wel gelijk weer een stilus en virtual keyboard voor nodig.
Als je de Desktop UI apps (van de Windows legacy) echter niet gebruikt kan je net zo goed voor een efficientere ARM oplossing gaan, lijkt mij.
Ik heb die apparaten vaker uitgeprobeerd maar het is net als Windows Mobile. Je valt vaak terug op de onderliggende Windows laag. Resultaat is geen fijne ervaring/werkwijze met deze apparaten.

Mensen vergeten dat applicaties het apparaat goed of slecht maken. Ik kan wel een supersnelle atom en 100GB geheugen in het apparaat hebben maar als Paint en Calculator mijn enige touch vriendelijke programma's zijn mag je em houden :)

/edit zie ook reactie Supernull hierboven.
Ik zie het alleen het gebruik van legacy programma's niet echt als voordeel maar als nadeel.

[Reactie gewijzigd door dycell op 20 maart 2010 15:36]

Wil je een echte tablet is de iPad en later misschien een tablet gebaseerd op Android de beste keuze aangezien deze operating systems speciaal voor touch screens ontworpen zijn. Windows 7 is een desktop OS ontworpen rondom een toetsenbord en muis, met touch screen ondersteuning. Totaal niet voor tablets geschikt dus.
Omdat Windows 7 ook op een desktop PC werkt, is het gelijk maar niet geschikt voor tablets? Sinds Windows 7 is er juist heel erg veel verbeterd aan de touch ondersteuning in het OS, of wil je zeggen, dat jij er al ervaring mee hebt? ;)
Daar ben ik dus zeer benieuwd naar. Wat gebeurt er nu precies als Windows 7 op een tablet draait, komt er dan een iets andere GUI naar voren speciaal voor deze formfactor, of zie je gewoon een iets vergrote desktop? Dit laatste zou mij dan totaal niet trekken met alleen een touchscreen.
Zie daarvoor bijvoorbeeld Windows 7 multi touch en Windows 7 Touch Features - Präsentation

Er komt geen andere GUI, er komt als het ware een soort laag er tussen, waarmee interactie via de touch-features mogelijk is.

[Reactie gewijzigd door CH40S op 20 maart 2010 14:12]

Thanks! Dus voor redelijk wat feautures toch een aparte laag, maar niet voor het OS. Dat vind ik dus nog steeds half/half en het is puur een keuze die je moet maken als je een tablet wilt, wat wil je er precies mee doen. Dan vind ik persoonlijk dit met Windows 7 niet geheel wat ik zoek.
Gewoon precies de zelfde GUI
in plaats dat je met je muis ergens klikt, doe je dat nu met je touchscreen.
Rechter muis knop menu's komen te voorschijn als je even je pennetje op één plaats drukt
Dit voldoet prima aan de definitie van een tablet. Sterker nog, voordat Apple met z'n iPad kwam waren er vrijwel alleen maar tablets met toetsenbord en draaibaar touchscreen. Wat hier gebeurd is, is dat het toetsenbord dus verdwenen is. Maar op die apparaten loopt vrijwel altijd een of andere Windows.

Er zit bij die apparaten vaak een pennetje als je precies bezig wil gaan, en dat werkt prima. Maar voor de gemiddelde gebruiker heeft zo'n tablet waarschijnlijk weinig meerwaarde, anders dan werden ze wel meer verkocht.
Lijkt me een niet geheel juiste conclusie. Zelfs met de tablet versie van Windows XP was altijd goed te werken op een tablet. Het lijkt me logisch dat Microsoft deze trend wel heeft doorgezet richting Windows 7. Uiteraard blijft het wachten op een review, maar ook ik heb het idee dat een volledig besturingssysteem een betere ervaring geeft dan één die gemaakt is voor een telefoon.
Windows 7 kan je gewoon perfect met alleen touchscreen bedienen hoor.
Het is even wennen, maar het is prima mogelijk

Heb er namelijk een tijdje mee kunnen spelen met een of ander gigabyte netbook die je dubbel kon vouwen

[Reactie gewijzigd door Sinester op 20 maart 2010 14:09]

Heb je al eens gewerkt op zo'n touchpad icm met win7?... Overigens is het OS van een iPad ook niet meer dan een smartphone OS, zelfde geldt voor Android... Ik denk toch echt dat je met win7 op zo'n apparaat een veel vollediger OS-ervaring zal hebben, de smartphones OS-en zijn daarvoor toch echt te beperkt.
Ook hier gaat het niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit. Een tablet is geen volwaardige PC kwa besturing, CPU en grafische kracht en daar speelt Apple goed op in door een lichtgewicht OS voor z'n iPad te gebruiken.

Wil je een fully loaded Windows of OS X draaien, is een desktop of laptop/netbook de betere keuze.
Je zegt hier zelf nou Netbook...
Is dit ding in prestaties gelijk aan een netbook: Ja
Dus jij hebt nou alles wat je zei over power direct onkracht.

Daarbij.
Heeft Windows 7 de aanpassingen gedaan voor een touch besturing: Ja
Heeft HP genoeg ervaring in de touch wereld om er aanpassingen aan te doen: Ja
Dus er is genoeg potentieel voor een goede ervaring.

Edit: typo

[Reactie gewijzigd door Swordlord op 20 maart 2010 10:55]

Is Windows 7 speciaal voor touch besturing gemaakt: Nee

Icoontjes en dergelijke zijn op Windows 7 gewoon te klein voor een touchscreen. En met zo'n tablet wil je echt geen pennetje nodig hebben. Echt lekker zal het dus nooit gaan werken.

Het iPhone OS daarentegen is speciaal gemaakt voor touchscreens (mooier nog, voor slechts 3 apparaten). De ondersteuning zal dus vele malen beter zijn.

Ook heeft de iPad vanaf de lancering 150.000 Apps die speciaal voor touchscreens gemaakt zijn en heeft Apple speciale versies gemaakt van haar iWork producten. Windows 7 daarentegen heeft bijna alleen maar software die gemaakt is om te bekijken op een beeldscherm en te bedienen is met muis en toetsenbord.

Al met al denk ik niet dat dit product veel kans gaat maken. HP zal echt met een speciaal OS moeten komen om nog een beetje als concurrent van de iPad gezien te worden.
Je bedoelt 150.000 apps die speciaal voor de iPhone zijn gemaakt... dat is een ander apparaat dan de iPad die niet standaard 3G heeft en een groter scherm. Tijdens de presentatie van de iPad was al duidelijk dat de kleine weergave van een iPhone app op de iPad er niet uitzag.

[Reactie gewijzigd door RoccoS op 20 maart 2010 12:37]

Tijdens de presentatie van de iPad was al duidelijk dat de kleine weergave van een iPhone app op de iPad er niet uitzag.
En speciaal daarvoor is upscaling gemaakt. Ook is het mogelijk Apps speciaal voor de iPad te maken.

Verder nog wel interessant: Rupert Murdoch, ongeveer de grootste mediaman ter wereld heeft de iPad bestempeld als 'Het apparaat dat alle media gaat domineren'.

Hier een quote van hem:
quote: Rupert Murdoch
All media is going to go on to the iPad, whether it be music or books or newspapers or movies, you’ll be able to get on your iPad… they’ll get better and better and you’ll be able to do more tricks with it.
Dergelijke publieke uitspraken zullen ongetwijfeld wel doordacht zijn. En mijn gevoel zegt mij dan ook dat er commerciële belangen waren om dit te roepen.
Wat het natuurlijk niet tot een slecht product maakt maar enige nuancering zou wel op zijn plaats zijn.
Rupert Murdoch is ook de man die al zijn krantensites betaalsites wil maken en denkt dat dat gaat werken (wat tot nu toe niet zo is), dus ik denk dat Murdoch een beetje zijn voorspellende gaven kwijt is.

Tevens is dat een argumentum ad verecundiam: beroep op autoriteit. Alsof alles wat hij zegt waar is omdat hij toevallig eigenaar is van een groot aantal bedrijven.

Het is vast een leuk speeltje, de Ipad, maar ik denk dat het ook overbodig is. Op mijn lijst 'Wat te doen met 50 miljoen' komt het dan ook na "flatscreen op het toilet".
En daarom zijn de ontwikkelaars ondertussen ook al een tijd bezig om nieuwe iPad applicaties te maken. Let maar op dit wordt de tweede 'gold-rush' voor applicaties.

Misschien wat minder groot dan de iPhone, maar ik denk dat er toch zeker goede applicaties voor uit gaan komen.

Apple krijgt met dit apparaat waarschijnlijk de ontwikkelaars weer aan zijn kant, en dat gaat voor veel mensen de doorslaggevende factor worden, gewoon omdat er veel applicaties voor komen die daadwerkelijk voor een tablet zijn gemaakt.

Sure, op dit apparaat zullen veel applicaties zijn, immers het is Windows, dus je hebt veel keuze.. maar hoeveel van die programma's zijn daadwerkelijk gemaakt voor een tablet of multitouch...

Daarnaast kan jan en alleman straks 'meteen' met de tablet overweg, voor alle mensen met een iPod/iPhone is het direct herkenbaar. En voor de mensen zonder iPhone/iPod is het ook makkelijk, dat heeft de iPhone/iPod touch zelf wel bewezen.. je kan die aan iemand geven die het nog nooit heeft gebruikt, en die kan er zo applicaties op installeren, ook al is die persoon bij lange na geen IT-persoon.

[Reactie gewijzigd door ZpAz op 20 maart 2010 12:53]

Ik hoop het echt, de iPad an sich vind ik niet echt speciaal danwel interessant (buiten de geweldige accuduur en het mooie touchscreen om dan). Apps, daar gaat het hier om. Als de iPad apps krijgt waar ik op zit te wachten (mijn eigen krant, etc.) dan komt er 1 hier in huis. Ik zie veel meer in een tablet waar een enorme ontwikkelaars-groep achter staat en waar het OS en de apps helemaal voor deze formfactor gemaakt zijn. Dat het dan geen Flash kan boeit me dan echt niet, Apple heeft al laten zien zeer goede ondersteuning te bieden voor zijn producten (zie de iPhone) en dat is wat ik als consument graag zie, het nieuwste OS altijd op deze devices, zonder meteen een nieuwe te hoeven kopen.
Binnen een half jaar staat de app store vol met 100,000 iPad-native applicaties, dus ik zie het probleem niet zo. Voor developers is het in veel gevallen een relatief snel klusje om je iPhone app te transitionen naar iPad formaat en de controls wat aan te passen voor de extra schermgrootte. Natuurlijk is een volledig van de grond af voor de iPad gemaakte applicatie altijd mooier, maar ook die zullen niet lang op zich laten wachten vermoed ik.
Maar hoeveel mensen zullen dan een iPad kopen als ze vervolgens dezelfde apps tegenkomen als ze op hun iPhone of iPod hebben staan? Ik ben erg benieuwd of de iPad niet kannibaliseert van andere apple producten.
Zo'n lichtgewicht os gaat dan wel ten koste van multitasking, flash, een webcam en usb. Tja net wat je wilt natuurlijk.
Geen enkele van de dingen die je opnoemt heeft ook maar in de verste verte iets met het OS te maken. Multitasking, webcam en USB zijn alledrie volledig ondersteund door iPhone OS, en dat Flash er niet op draait is omdat Apple dat op principiele gronden niet wil toestaan (of je het daar nu mee eens bent of niet).
Behalve dan dat er vollop apparaten zijn met zo'n lichtgewicht OS die wel multitasking, flash, webcam en usb hebben.
Een tablet/slate kan perfect even krachtig zijn als een volwaardige PC. Hangt gewoon af van de hardware die men er in steekt. Uiteindelijk is het ook maar een vorm van een all-in-one PC. Windows 7 zou perfect kunnen werken op zo een systeem.
Wel grappig dat je denkt dat een slate minder krachtig is dan een netbook omdat er geen toetsenbord op zit (dat is feitelijk wat je hier zegt) 8)7

Als je met een netbook prima kunt werken, kun je dat met de Slate ook. Het enige wat ik niet direct zie is waarom je met een Slate beter op de bank kunt werken dan met een netbook: dat gaat bij mij nml gewoon prima en ik denk dat ik het toetsenbord bij de Slate toch zou missen (een on-screen tobo geeft geen feedback).
Zei ik vorige keer ook al toen hij diezelfde opmerking maakte (dat windows met touch niet zo lekker werkt), wat uiteraard persoonlijk is maar uit ervaring kan ik ook zeggen dat het prima werkbaar is. Een muis om ergens te klikken of dat je het met je vinger doet is echt heel weinig verschil, dus als touches goed werken (en dat doet het met windows, zelfs multitouch) dan is het niks anders als je met je muis ergens naar toe gaat en klikt :)

Daarbij heeft windows al sinds jaren onscreen toetsenbordjes, en misschien heeft HP wel een toetsenbord app die beter is (kan me voorstellen dat het wel beter kan als het huidige toetsenbordje)... Tenslotte een Android toestel kan ook verschillende toestenborden weergeven (verschillende apps dus geen skins)... Lijkt me voor windows helemaal geen probleem dus ;)

En er zijn al jaren all-in-ones inderdaad en ook al tablets en laptops met een scherm wat je om kan draaien zodat het ook een tablet is... heb nog nooit iemand daar over horen klagen dat windows daar niet lekker mee over weg kon/kan, en dan heb ik het nog over XP ook niet eens over vista of windows 7 waar het uiteraard weer verbeterd is ;)

Enigste nadeel voor mij zou eventuele accuduur zijn maar 4+ uur is voor mij al meer dan voldoende ;)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 20 maart 2010 10:44]

Het punt is niet dat je met Windows 7 op een tablet iets wel of niet zou kunnen doen, maar dat het vertrekpunt van zoiets als de slate bij voorbaat al verkeerd is. Een HP slate is precies waar veel mensen bij de iPad het nut niet van inzagen: een netbook zonder toetsenbord. Het draait hetzelfde OS, dezelfde applicaties, heeft de zelfde voordelen en irritatiepunten als een computer, met andere woorden: het biedt exact dezelfde gebruikerservaring als een computer, maar dan op tablet formaat. Dit concept heeft in het verleden al meerdere keren gefaald, omdat het niet is waar mensen op zitten te wachten.

De iPad daarentegen is sterk gelimiteerd in wat je er op kunt draaien en hoe, en moet een gebruikerservaring bieden die 100% op de applicaties zelf is gericht, met het OS of de hardware heb je simpelweg niks van doen. Je hoeft geen installers te draaien om er iets op te zetten, elke applicatie heeft dezelfde look & feel, voldoet aan de zelfde interface richtlijnen, en de complete opzet van het OS en de applicaties is gericht op 1 ding: een full-screen interface voor 1 specifieke taak. Punt. Als de iPad een succes wordt (wat dus door de applicaties bepaald zal gaan worden) dan is het dankzij de limitaties en de opzet van het OS, niet ondanks dat. Mensen (dus niet: tweakers) zullen van het apparaat moeten kunnen verwachten dat ze het oppakken, op een icoontje wijzen en doen wat ze wilden doen. Een applicatie installeren is een kwestie van 1 knopje klikken in de store. Er is geen taakbeheer, geen filesystem, geen muispointers, geen vensters, geen installers, niks van al die dingen die mensen als typische computer ellende ervaren, en waar velen al de hele dag van mogen genieten tijdens hun werkdag.

Kortom: HP richt zich net als zoveel andere bedrijven die nu ineens een tablet willen uitbrengen weer veel te veel op de hardware. Hadden ze een succesvol product op tablet formaat willen brengen, dan hadden ze 5 jaar geleden al moeten beginnen met een heel platform en framework op te bouwen (op welk OS gebaseerd dan ook). Nu komen ze met yet-another-PC-op-tablet-formaat, bij voorbaat gedoemd om te mislukken vanwege gebrek aan visie en momentum.
Je vergeet dat het ontwikkelaars niet belemmert programma's te maken die wel compleet zijn gericht op het gebruiksgemak van een touchpad. Eigenlijk kan je dus met de HP profiteren van beide werelden; je hebt in principe een volledige pc tot je beschikking, plus dat je dus gebruik kan maken van specifieke apps. Dit apparaat is dus al veel interessanter voor een tweaker, de mogelijkheden zijn beperkt tot de hardware en niet het OS.
Hadden ze een succesvol product op tablet formaat willen brengen, dan hadden ze 5 jaar geleden al moeten beginnen met een heel platform en framework op te bouwen (op welk OS gebaseerd dan ook).
gelukkig zijn ze ook al 5 jaar dit apparaat aan het ontwikkelen volgens officiele statements van HP zelf. verder is Windows 7 gemaakt met touch ondersteuning in het achterhoofd, en levert HP hier waarschijnlijk nog een hele zooi apps mee. HP heeft namelijk ook nog de touchsmart serie wat hetzelfde principe is alleen dan desktop.
Het verschil is, dat het een totaal andere manier van gebruiken is. Een netbook is gewoon een kleine notebook, met minder kracht, minder mogelijkheden (kleiner scherm, toetsenbord etc.), die hoogstens wat langer op een acculading meegaat. Voor de meeste consumenten niet heel interessant dus.

Zo'n tablet heeft volgens mij de mogelijkheid om een redelijk groot succes te worden (wat ook wel blijkt als je ziet hoeveel bedrijven ineens in deze markt springen). Hij is misschien nog wel makkelijker mee te nemen dan een netbook, terwijl de processorkracht min of meer gelijk blijft.

Wat zo'n tablet vooral erg interessant maakt, is dat je niet altijd een plek hoeft te zoeken waar je kan gaan zitten werken. Met een netbook ben je altijd nog afhankelijk van het toetsenbord dat erop zit, waardoor je hem moet uitklappen en je dus eigenlijk wel moet gaan zitten (of een plek hebben om dat ding op te zetten). Een tablet kun je gewoon in je ene hand houden en met de andere hand het ding besturen. Op die manier kun je dus (net als met een mobiele telefoon) even snel op internet kijken o.i.d., maar dan met de kracht van een kleine notebook.

Het beste van twee werelden dus :)
Zo'n tablet heeft volgens mij de mogelijkheid om een redelijk groot succes te worden (wat ook wel blijkt als je ziet hoeveel bedrijven ineens in deze markt springen). Hij is misschien nog wel makkelijker mee te nemen dan een netbook, terwijl de processorkracht min of meer gelijk blijft.
Nou ben ik het helemaal met je eens op dit stukje na, dit gebeurde exact hetzelfde bij de netbooks, maar dan zonder Apple ;) Ondertussen zie je bij die netbookjes door de bomen het bos niet meer zoveel merken/varianten zijn er!
Is toch niet erg. Elke persoon heeft zijn eigen smaak.
Is toch niet erg. Elke persoon heeft zijn eigen smaak.
En concurrentie is goed voor de prijs! :)
Of je koopt een netbook waar je het scherm over het toetsenbord kan vouwen en je hebt het beste van drie werelden in een device voor minder geld. Tablets zijn puur voor mensen met teveel geld, dat is voor Apple niet zo'n probleem ... die verkopen puur op image en op computer gebied aan mensen met teveel geld. Maar voor de rest van de markt denk ik niet dat tablets een groot succes gaan worden.
Denk dat je moet afwegen wat je ermee gaat doen. Ga je voornamelijk lezen (in de trein bijvoorbeeld) en weinig typen? Dan lijkt een tablet me heerlijk. Laag gewicht, lange accuduur en lekker groot scherm. Wil je e-mail beantwoorden en stukken tekst typen? dan zou ik voor een netbook gaan. Daar heb je toch net effe een beter toetsenbord en wat meer mogelijkheden.

Deze slate lijkt me trouwens een fijn apparaat; de features zijn redelijk compleet dacht ik (flash, wifi etc). Ben benieuwd naar de eerste volledige reviews.
Ik denk dat het toch gebruiksgemak is :)

Je kunt lekker op de bank hangen met zon ding. Met een netbook gaat dat net niet lekker :)
Met mijn lenovo x200 tablet gaat het prima op de bank, deze kan ook helemaal plat worden ingeklapt en weegt 1,3 en dat voor een volwaardige notebook. (met een echte cpu enzo)
en hoeveel kost jouw tablet |:(
De X200 is vanaf ongeveer 1150 euro te krijgen.Zijn punt was meer dat een netbook ook prima op de bank te gebruiken is, maar raakte daarna een beetje offtopic.

Dit berichtje komt via een 13" MacBook (op de bank). Gaat prima. Een netbook (kleiner) zal alleen maar makkelijker zijn. Zelf ben ik erg benieuwd naar de nieuwe (ARM) smartbooks. Vooral de accuduur zal erop vooruit moeten gaan.
Ik kan me toch voorstellen dat je een tablet een stuk makkelijker op de bank gebruikt. Dit ding gooi je zo alle kanten op, een netbook moet je toch altijd weer oppassen met het uitgeklapte schermpje. Als je het scherm te ver uitklapt valt het ding weer van schoot, etc.

De vergelijking met de x200 is dan wel realistisch: deze kan als tablet worden ingezet doordat je het scherm kunt inklappen. Ik kan me inderdaad voorstellen dat dit ding prima kan op de bank en dat 'ie beter werkt dan deze.

Jammer genoeg is een vergelijking tussen een 400 euro tablet en een 1150+ euro tablet/mini laptop gewoon niet logisch. Ik heb zelfde 10.000 euro kostende MS surface tafel thuis staan en heb dus helemaal geen netbook nodig. Handig hoor die tafel, de afstandsbedieningen liggen er niet op: het IS de afstandsbediening. Oh wacht: mijn tafel is 20 keer zo duur, maar dat maakt natuurlijk niet uit...

Deze tablet lijkt me een geduchte concurrent voor voor de iPad. Want alhoewel ik de restricties op mijn iPhone nog eenigzins kan indenken (ik heb ze er wel afgehaald) moet ik er toch niet aan denken zoiets als tablet te moeten gebruiken. Geen flash, alleen goedgekeurde en toegestane apps en voor de rest geen noemenswaardige nieuwigheden. Vendor lock in op mijn telefoon maakt me nog niet zo heel veel uit, maar op mijn pc beslis ik toch echt zelf wat voor troep ik er op wil draaien!

Ik wacht overigens gewoon op een sub 200 euro a4 e-ink apparaat welke lekker wat formaten ondersteund, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. :)
Het zwaartepunt van een netbook zit niet in dat lcd schermpje maar in de accu enzo dus dat probleem bestaat niet.
Niet helemaal mee eens. Mijn Eee 1005HA-H heeft toch wel de neiging snel achterover te vallen.
Dan heb je toch geen netbook maar een tablet-pc. Een Tablet is weer anders dan een Tablet-pc.
Wanneer jij een een tablet-pc of een netbook fijner vindt, dan hoef je dus geen tablet te kopen... ;)
Ik bedacht me dat het een ideaal familyplanner ding was. Plaats hem in een houdertje aan de muur, screensaver met een mooie klok en wat widgets oid.
Agenda voor de family, foto's viewen vanaf de (home) servert, beetje internetten, flashgame, filmpje. Heerlijk. Doet er maar 1.
Zonder de bijbedoeling om hier de iPad aan te halen: voor de iPad is al een prachtige muur-oplossing. Ongetwijfeld ook straks verkrijgbaar voor de iSlate.

http://modulrcase.com/accessories.php

Ik heb zelf ook al het idee om een tablet als familyplanner in te zetten in combinatie met Google Calendar of zo. En daarnaast als extra internetpunt. Even een receptje opzoeken of zo (komt in de keuken te hangen).

Volgens mij zijn er een tal van toepassingen voor de tablets waar we nog niet aan gedacht hebben. Zoals infopunt in musea en dergelijke.

[Reactie gewijzigd door mr.maestro op 20 maart 2010 14:44]

Ik dacht direct aan het toilet. Een smartphone kan nog wel eens tussendoor glippen en kopje onder gaan in de smurrie...
Het lijkt me net als 'de netbook' een leuke toevoeging op het gamma aan computer-mogelijkheden:
smartphone-slate-netbook-kleine laptop-grote laptop-desktop

Mensen die niet kunnen kiezen zullen een hoop van de mogelijkheden in huis halen, wat een leuke stimulans voor de economie is.
Maar of het nou een nuttige toevoeging is, dat is een compleet andere vraag. Mijn antwoord zou zijn "totaal overbodig", maar dat is slechts mijn mening.
Leuk dat er in ieder geval wat geinnoveerd wordt.
De tablet pc was een grote mislukking. De kleine uitvoering zal echter een geheel nieuwe markt openbreken. Het hele concept sluit zo goed aan bij de behoefte van mensen.

Voor het doorgaans behoudende MS inderdaad een enorme innovatie. Het verkleinen van een apparaat is toch het het toppunt van creativiteit. En dan nog uitgerust met hun allernieuwste desktop-os, Windows 7. Wow, hoe komen ze erop? Is dit gekomen uit het creatieve brain van de heer Steve Balmer? Het kan niet anders. Trots toont hij de wereld zijn nieuwe geesteskind: de verkleinde tablet-PC.

Samen met HP heeft MS er vijf jaar over gedaan dit unieke, gewaagde concept tot wasdom te laten komen. Naar ik heb begrepen komt er zelfs een speciale wallpaper voor de slate ( het "blue tiles-project"?). Maar vrees niet, dankzij gepatenteerde technologie zal de gebruiker nog steeds zijn eigen wallpapers kunnen kiezen.

Ruiken jullie het succes? Straks kan je op de bank met windows 7 spelen. En in bed ook! De droom van MS gaat uitkomen. In bed spelen mensen met Windows 7 op de slate, bij het onbijt switchen ze naar de netbook met windows 7, in de auto naar hun onboard windows 7 systeem. Op kantoor werken ze op de windows 7 desktop. Bij de klant op de Windows 7 laptop. Als ze thuis op de bank voor de buis liggen pakken ze wederom hun slate met windows 7. Als ze vast zitten in de lift gebruiken ze Windows 7 op hun mobiele telefoon.

Het is duidelijk dat Balmer hiermee een onverslaanbaar concept heeft bedacht. Het kan niet anders dan de Windows 7 honger zal mensen in drommen naar de winkels doen komen. Maar Balmer zou Balmer niet zijn als hij al niet aan de volgende innovatie zou werken. Windows 7 op het toilet (nooit meer een gemiste afspraak!).

En zelfs daar zal het niet ophouden. de grootste innovatie van Balmer heet: "dromen van Windows 7". Er wordt gewerkt aan nieuwe technologie zodat mensen ook Windows 7 in hun dromen zullen gebruiken (speciale implantaten met windwows 7!).

Ja, de innovatiehonger is niet te stillen bij microsof t en ik twijfel niet over de toekomst van dit gigaflop-apparaat.

[Reactie gewijzigd door degener op 20 maart 2010 14:55]

Wauw, wat een verhalen. Ik juich dit ding alleen maar toe, kost minder dan de iPad, heeft heel wat meer aan boord en lijkt me heerlijk makkelijk om overal mee naartoe te nemen. En dan heb ik nog één laatste punt: Age of Empires 2. Serieus, stel je voor, AoE2 op zo'n dingetje gewoon met je vingers spelen ^^.
ik gebruik mn vingers ergens anders voor :Y)
Dat laatste, dat is echt het enige voordeel wat een apparaat met Windows heeft.... Age of Empires 1 en 2 kunnen spelen... voorderest ligt ie op alle vlakken achter ;)
Ben ik nu zo'n digibeet dat ik de ipad nog niet in mijn handen gehad heb en deze slate ook niet? Ik heb geen idee waar wat achter ligt?
Kijk de schavlic statistieken eens na voor je deze onzin verkoopt. Adobe 1 & 2 (PDF Reader en Flash) en Apple 3 & 4 (Safari, al dan niet in combo met iTunes) trekken deze lijst met het meest aantal ungepatchte security problemen. Microsoft heeft maar een enkele vermelding met Office in de top 10, IE8 staat op plaatse 42 duidelijk lager dan alle andere browsers.
Je fairuse opblazen met windows updates is al helemaal te gek, als je met WU meer dan 200MB haalt per maand dan was het een erg slechte maand.
Ik heb 4 PC's draaien op W7, waarvan 2 met de XP extentie met zijn appart WU en ik haal amper 5% van mijn abo van 35GB met het up-to-date houden van deze configuraties.
of je verhuist naar een land zonder datalimieten

aka

ik heb met alle pc's hier in huis nog nieteens last van datalimieten, dus waar hebben jullie t over, neem aan dat je in belgië woont?
Windows 7 lijkt mij wel wat zwaar voor op een atom... iemand hier ervaring mee?

Android is toch een stuk lichter en populairder op dit gebied lijkt me.
Windows 7 draait prima op een Atom CPU hoor
Overigens is er (zo ver ik weet) nog geen een Android device met een Atom cpu?
Het leuke aan een open systeem is dat je in de toekomst wrsk gewoon een Android versie erop kan installeren en misschien zelfs wel een Hackingtosh van maken kan.
En dan zit je met OS X waar je niks mee kan met touchscreen, daar wordt je gelukkig van... :+
OS X ondersteunt touch screens maar is echter net als Windows 7 niet echt geschikt voor tablets. Daarom dus dat Apple daar een apart OS voor gebruikt, afgeleid van iPhone OS.
Ik geloof er niks van dat OS X (multi-)touch ondersteund. Waarom zouden ze dat ondersteunen? Ze hebben geen enkel product waar OS X op draait én een touchscreen heeft. En aangezien OS X alleen maar op Apple hardware mag draaien, lijkt het me zeer onwaarschijnlijk... :+
OS X ondersteunt al heel lang touch screens. Zie hier een Hackintosh voorbeeldje.
Ah, omdat mensen hem met heel wat aanpassingen gefixt krijgen, op niet eens een Apple pc, ondersteunen ze het opeens? :+
Touch screen functionaliteit zit al lang in OS X, alleen gebruikt Apple het niet voor zijn producten, net als Microsoft dat niet zou moeten doen voor Windows 7 dat ontworpen is rondom een toetsenbord en muis.

Daarom gebruikt Apple iPhone OS met wat aanpassingen voor z'n iPad omdat dit OS speciaal voor touch screens is ontworpen.
Nee, ze ondersteunen wel degelijk multitouch, sterker nog elke Apple laptop die de winkel uitgaat kan tot 11 punten op de trackpad herkennen. En standaard worden tot 4 vinger gestures ondersteund.

Daarnaast kan je op een 'officiele' macbook(pro) ook een touchscreen plaatsen dmv bijvoorbeeld mod-book.
Niet iedere Atom is hetzelfde, is nog even afwachten welk model precies erin komt te zitten.
Mijn HTPC met Atom draait op Windows 7 ult en draait erg goed. Beter dan mijn HP laptopje met celeron cpu´tje eigenlijk.
Windows 7 is gelukig niet zwaarder als vista.
Hoor van veel mensen waar vista echt bagger op draaide waar windows 7 nu heel soepel op draait.
Draai al maanden Windows 7 (Ultimate) op mijn Aspire One tot volle tevredenheid (en dat is me de Atom N270 (de traagst verkrijgbare zeg maar) en de stront-trage SSD die er standaard inzit :) )

Zie oa dit topic en dit filmpje :P
Ik zei het al in een ander topic, maar ben toch benieuwd:

Moet je nu ook een extern toetsenbord pakken als je weer eens Ctrl Alt Delete moet indrukken? Of doet je onscreen toetsenbord het dan wel?

En zijn er ook al tablet versies van virusscanners?

En kan je bv een acceloremeter gebruiken voor spelletjes? Of de mic zoals in Ocarina.

Kortom: WAT MOET JE MET EEN DESKTOP OS OP EEN MULTIMEDIA TABLET?

De iPad is niet volmaakt, verre van. Een android tablet heeft ook kuren. Maar een windows 7 tablet? Waarom zou dat opeens WEL aanslaan en al die andere windhoos tablets niet?

Voor productivity: daar hebben ze toendertijd de laptop voor uitgevonden. Met een muis en een tobo. En voor tekenaars is er de Cintiq. Voor consumentjes moet je geen desktop OS leveren!

[Reactie gewijzigd door Edwin88 op 20 maart 2010 15:35]

Voorgaande Windows tablets waren bedoelt als desktop/laptop vervanger en konden alleen met een stylus bestuurd worden. Nu worden de slate tablets in een ander marktsegment neergezet, namelijk tussen de mobiele telefoons en de nettops/laptops. Iets als een Cintiq display is natuurlijk compleet niet te vergelijken met een op zichzelf draaiende tablet. Noch qua prijs, noch qua invoer (stylus vs vingers), noch qua doel. Ergo, dit is iets voor twee heel andere doelgroepen.
En dit windows tablet heeft een gelijkend OS. Zo anders is 7 niet.

1 OS voor 2 families van apparaten gat gewoon nooit beter werken dan 2 dedicated OSen.

Kortom: Mac OS X en iPad OS. Killer combi! Beide volkomen gemaakt voor wat er mee moet: desktop productivity en entertainment, en mobiel content platform.
Mee eens, een desktop OS is een desktop OS en werkt gewoon niet fijn op mobiele apparaten (die je in je hand gebruikt, dus zonder 'desk'), gelukkig lijken er toch al een tijdje plannen te zijn van MS om ook hier iets aan te doen:

http://gizmodo.com/536529...-microsofts-secret-tablet

Maar ik denk dat dat nog minstens een jaar duurt voordat een dergelijk apparaat er is,
waarschijnlijk pas ruim na de release van de windows phone eind dit jaar.

[Reactie gewijzigd door J27 op 20 maart 2010 16:11]

Je kunt zeggen wat je wil, maar met windows 7 zijn de mogelijkheden bijna oneindig :)
En ik heb vertrouwen dat het op touch ook gewoon goed werkt. Daarvoor is de UI ook veel beter geschikt dan windows xp bijvoorbeeld

Trouwens de laatste keer dat ik keek was de iPad echt geen 400 euro. ALs we alles omrekenen + belasting mag je er lekker van uitgaan dat de iPad gwn 500 euro kost :)

[Reactie gewijzigd door Relief2009 op 20 maart 2010 10:34]

Je kunt zeggen wat je wil, maar met windows 7 zijn de mogelijkheden bijna oneindig
De vraag is dan ook vooral of je oneindige mogelijkheden wilt op zo'n apparaat, als dat bijvoorbeeld ten koste gaat van gebruiksgemak en accuduur.
Windows 7 is naar mijn idee gebruiksvriendelijk en herkenbaar genoeg. Accuduur kunnen we niets over zeggen tot het apparaat daadwerkelijk in de schappen ligt.

En geef mij lekker de vrijheid om alle soorten applicaties te kunnen installeren en openen, zonder de controlegekte van Apple.
En geef mij lekker de vrijheid om alle soorten applicaties te kunnen installeren en openen, zonder de controlegekte van Apple.
Gelukkig kunnen we dus kiezen :)
En met die controlegekte valt het, itt wat sommigen je willen doen geloven, allemaal wel mee hoor.
En met die controlegekte valt het, itt wat sommigen je willen doen geloven, allemaal wel mee hoor.
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Mijn vriendin heeft nu bijna 2 jaar een iPhone en het is dat haar contract nog een paar maanden loopt, anders zouden we dat ding het liefst gisteren uit het raam gooien. Je kunt verdorie nog aan toe niet eens een eigen ringtone op dat ding zetten om maar eens iets te noemen. En Apple bepaalt welke apps er in hun store mogen en welke niet.
Wij zijn voorlopig in ieder geval helemaal klaar met Apple.
Je kunt verdorie nog aan toe niet eens een eigen ringtone op dat ding zetten om maar eens iets te noemen.
Niet? Gutjes, ik heb hier al 30 ringtones op mn toestel.. zonder ook maar één bij Apple weg te hebben gehaald.
Klopt, maar zeg er wel even bij dat het errug omslachtig is om een ringtone van jezelf er op te zetten want een mp3-ringtone vreet ie niet. In tegenstelling tot alle andere GSM's.
Mag toch hopen dat Apple dat bij de komende update aanpast maar ze hebben natuurlijk liever dat ik een ringtone bij hun koop.
middels itunes is het maken van je eigen ringtone echt makkelijk. kost je nog geen minuut. en een ringtone kopen is dus echt geen noodzaak!
en hoevaak maak jij een ringtone? een keer per maand? een keer per week? per dag??
Een..

Twee..

Drie..

Vier..

En ga zo maar door. Die controle gekte valt helaas niet mee.

[Reactie gewijzigd door DrPoncho op 20 maart 2010 12:59]

En ga zo maar door. Die controle gekte valt helaas niet mee.
Nee die controle is inderdaad vreselijk en daarom is de App Store met 150.000 applicaties de meest succesvolle ooit tot nu toe.

Gelukkig is er enige controle anders zouden we nu aan de 1 miljoen Apps zitten waarvan er 10.000 een scheet-App zijn.
Je wil het gewoon niet snappen he? Apple bepaalt wat je wel en niet ziet op je iPhone, dat is toch gewoon niet juist? Totaal tegenstrijdig met al het hele "vrije" concept waar (oa) Tweakers voor staat?
Je wil het gewoon niet snappen he?
Ik snap je best hoor. Ik ben het alleen niet met je eens. Want ik ervaar de restricties op het assortiment van die appstore nou niet echt als "controlegekte". En volgens mij de meeste van hun klanten niet.
Apple bepaalt wat je wel en niet ziet op je iPhone
Overdrijf niet zo. Ik kan bellen en smsen wie/wat ik wil, ik kan webbrowsen naar wie/waar ik wil (voor 't eerst zelfs een beetje bruikbaar op een mobiel). Ik kan heel makkelijk emailen met wie/wat ik maar wil. Ik kan op mn macs elk stukje software installeren wat ik maar wil. Ik kan in iTunes muziek kopen en kopieren zo vaak ik maar wil en ik heb zelfs geen Apple politie aan de deur gehad toen ik m'n eerste iPhone jailbreakte en unlockte.

Welke "controlegekte" bedoel je dan? Alleen de controle over het assortiment in hun eigen winkel ?

[Reactie gewijzigd door edwingr op 20 maart 2010 15:27]

Als er geen controle was... werd er weer gezegd dat elke applicatie dubbel was... dusja.. sommige mensen zijn nooit tevreden...
Je maakt een denkfout als je beweert dat het meeste succes / de meeste apps hebben gelijk staat aan de beste zijn.
Bovendien betekent 'de meest succesvolle' zijn natuurlijk niet per definitie dat er niets op aan te merken valt.
Je maakt een denkfout als je beweert dat het meeste succes / de meeste apps hebben gelijk staat aan de beste zijn.
Dezelfde denkfout als "bepalen welk assortiment je in je winkel zet" als "controlegekte" bestempelen en het hele platform daarvoor meteen als slechtste wegzetten. En dat in elk iPhone/iPad gerelateerde onderwerp tot vervelens toe komen vertellen.

[Reactie gewijzigd door edwingr op 20 maart 2010 15:54]

Het woord controlegekte heb ik niet gebruikt. Noch heb ik beweerd dat het hele platform daarom het slechtste is. Ik heb enkel aangegeven wat ik er van vind en waarom ik dat vind. Ik vind het zwak om mij dan te verwijten dat ik één of andere troll ben die in elk topic komt Apple-bashen.
En om even in te gaan op jouw opmerking "bepalen welk assortiment je in je winkel zet": stel je voor je koopt een auto, en je kunt alleen maar tanken, onderhoud plegen en accesoires kopen bij de fabrikant. En die fabrikant bepaalt op arbitraire gronden wat hij jou wel en niet te koop aanbiedt.
Daar hoeft niets mis mee te zijn, want het betekent ook dat die fabrikant ervoor zorgt dat alles wat je koopt goed past en werkt en dat het je auto niet vernaggelt. Maar ik persoonlijk wil die controle graag zelf houden en daarom ben ik voorlopig klaar met Apple gadgets.
@real[B]art: Sorry als het zo overkwam, maar dat was geen verwijt aan jou. Eerder een nuance aan je opmerking en een verwijt aan al die mensen die steeds met hetzelfde argument komen vertellen hoe slecht het iPhone platform is. Terwijl er toch echt hele volksstammen vreselijk blij zijn met dat telefoontje en de appstore. Maar ik ben het helemaal met je eens dat iedereen vooral zelf moet beslissen welke telefoon of computer hij gebruikt.

Overigens ben ik wel benieuwd welke apps je vriendin dan mist op haar iPhone, die door Apple niet toegelaten worden.

[Reactie gewijzigd door edwingr op 20 maart 2010 20:06]

Probleem zit 'm wellicht vooral in het beleid van Apple. Zo keuren ze een app goed en zo halen ze diezelfde app een paar maanden later zonder reden uit de appstore. En ze bepalen voor jou bv ook welke browser je moet gebruiken. Waarom geen concurrentie toelaten? Ik kan met zoekmachines toch ook kiezen?

Ik mis zelf geen apps op mijn 3GS maar ik ben wel blij dat Android ook steeds groter wordt met eindelijk ook fatsoenlijke toestellen zodat ik eind volgend jaar kan kiezen of ik weer een iPhone neem. Want ik kan niet zeggen dat ik dat wispelturige gedrag van ze nu zo geweldig vind. De iPhone is een geweldig toestel, het moest alleen niet van Apple zijn.
Probleem zit 'm wellicht vooral in het beleid van Apple. Zo keuren ze een app goed en zo halen ze diezelfde app een paar maanden later zonder reden uit de appstore
Waarschijnlijk wel mét reden, alleen die zeggen ze er niet bij. Maar ik ben het met je eens, dat appstore beleid zou een stuk doorzichtiger moeten zijn. Maar om daaruit steeds de conclusie te trekken dat Apple bepaalt wat je wel en niet mag zien op je iPhone slaat natuurlijk nergens op. Ze bepalen hooguit dat je bepaalde toepassingen niet bij hun kunt halen en je daarvoor moet uitwijken naar jailbreak+cydia.
En ze bepalen voor jou bv ook welke browser je moet gebruiken.
Volgens mij zijn er wel alternatieve browsers, alleen moeten die wél de ingebouwde webkit renderer gebruiken. Voor de massa boeit dit ook totaal niet natuurlijk. Die gaat niet voor de lol alternatieve browsers zitten proberen.
maar ik ben wel blij dat Android ook steeds groter wordt
O maar ik ook hoor, ik twijfel zelfs op dit moment om eens een Android toestelletje te proberen. Maar als ik dan bijvoorbeeld deze 'switchers' review lees, met als belangrijke minpunten: minder goede multitouch en het mindere aanbod van toepassingen, dan vraag je je meteen weer af waar je dat dan voor zou doen. Alleen voor die zogenaamde vrijheid hoef 't niet, want ik ondervind geen beperkingen op m'n 3G iPhone.

[Reactie gewijzigd door edwingr op 21 maart 2010 09:39]

Een..

Twee..

Drie..

Vier..

En ga zo maar door. Die controle gekte valt helaas niet mee.
Da's 4x dezelfde 'controlegekte': nml. toelatingseisen van de appstore.
oeww wel een mooi dingetje hoor.. echter denk ik toch dat apple hier de grote winnaar wordt,.. dit omdat ik denk dat hier binnenkort de beste apps voor komen, dat zie je ook bij de iphone,..een iphone zonder goede apps is slechts een mooie telefoon meer niet..daarom hoop ik dat er een jailbreak komt voor de ipad en op die manier de ipad voorzien van alle top apps die vrij komen..zonder dat apple weer eens dwars ligt..ik vind het we jammer voor andere fabrikanten die toch ook mooie producten hebben..maar deze slag gaat denk ik toch naar apple.. puur om de hype die ze rond een product hangen..

maar deze tablet ziet er erg goed uit..
denk toch dat deze meer voordelen heeft dan een ipad. Al is het alleen maar omdat je met deze een draadloze beamer kan aansturen en je powerpoint kan starten. Zie je altijd voor je wat er achter je op het scherm staat, en daarnaast kun je on the fly dingen aanwijzen, highlighten etc.

Denk dat HP zich met deze versie zowel op de consumenten als de zakelijk markt kan richten.
Haha de beste apps?

Misschien werk je op een mac of zo, maar windows heeft heel veel meer applicaties beschikbaar. De applicaties in de appstore zijn een lachertje vergeleken bij de veeeel uitgebreidere applicaties van windows.
Wow, nu ga je zeggen dat windows betere applicaties heeft dan momenteel in de App-store...

Okee, je vergelijkt dus Mobiele applicaties met Desktop applicaties... uhu... tsja.. als je de vergelijking eerlijk zou maken.. zou ik OSX applicaties met Windows applicaties vergelijken.. (en daar ga ik maar niet op in dat is smaak).

Daarnaast... zijn zowel desktop-apps als mobiele-apps niet geoptimaliseerd voor een tablet... de beste applicaties voor een tablet worden de applicaties die voor het apparaat zijn geoptimaliseerd... en nu is het afwachten welke daarvoor de beste applicaties krijgt....
Ziet er erg nice uit !, van uit me bedje lekker me server opruimen en sorteren via het web en vpn etc.
Vervolgens lekker een usb stickie met een filmpje erin en je kan lekker ermee aan de slag, remote je pc besturen ( media center ) dat klinkt wel belovend en als de prijs er na is.
Gaat die zeker bij mij in huis komen :)
Interessant idee.
Want de atom-processor is niet al te sterk. Voor internetten, muziek afspelen en dergelijke sterk genoeg.
Als je nu de tablet aan je pc koppelt, dan heb je opeens een heel sterke pc ter beschikking. Dan kan je dus inderdaad vanaf je bank zware dingen doen.
In dat geval zie ik nog wel wat voordeel aan een tablet. Nog helemaal niet aan gedacht.
Een usb stick met film erin en vervolgens remote je media center besturen, klinkt omslachtig :p
Het zou mij niet verbazen als tablets helemaal niet zo'n succes gaan worden, van welk merk dan ook. Er wordt hier wel afgegeven op netbooks, maar de verkoopcijfers van dat segment zijn gigantisch en zijn in deze crisis industrie-reddend geweest. Of tablets dat ook gaan worden? Pas als er een echte killer-app voor komt. Supersnel draadloos internet in combinatie met goede on-demand video zou dat kunnen zijn.
Mijn idee.

Ik zie er geen groot voordeel in. Voor het normale werk heb ik m'n desktop/laptop, en voor onderweg m'n telefoon (Nokia N97, dus met toetsenbord).
Wat kan ik er veel beter mee, wat met m´n smartphone )die gewoon in m´n zakken past) niet kan en wat moet ik ervoor laten in vergelijking met een laptop?

Maar misschien heb ik het wel bij het verkeerde eind en wijst de praktijk uit dat zulke apparaten dusdanige voordelen hebben tov smartphones/laptops dat het de toch niet malse prijs van 400,- waard is.

1 ding lijkt mij zeker, het is niet echt iets voor de doorsnee gebruiker.

Ik vraag me wel af in hoeverre deze apperaten te gebruiken zijn als alternatief voor een E-reader, maar dan 1 met extra functionaliteit. De afmetingen heeft 'ie.
De killer-app voor een tablet lijkt mij gewoon een flex OS ervoor, dan heb je een killer-concept. Een bestaand OS dat niet als zodanig bedoeld is, lijkt mij tot een mislukking te leiden..? Persoonlijk vind ik W7 al enigzins log op mijn pc, laat staan op een tablet.

Wat dat betreft slaat Apple de plank dan toch niet al te mis, imo.
Nu nog zien hoe het echt uitpakt...stabiel/onstabiel en soepel/log.
Ik denk dat de uitspraak "less is more" toch wel opgaat voor tablet.
Less is more is voor fanaten die de beperkingen van Apple proberen goed te praten.

Windows 7 heeft zich bewezen heel goed te draaien op netbooks. En met windows wordt het helemaal een piece of cake om applicaties te bouwen die volledig op touch gericht.

Ik zie het al helemaal voor me dat een snel hobbyisten een prachtige interface zal coden die je dan als een soort extra laag kunt gebruiken boven windows 7.
Handig toestel om je domotica te besturen. Klein compact met touch ondersteuning!

[Reactie gewijzigd door FloRadix op 20 maart 2010 11:38]