Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties

John Carmack heeft op QuakeCon bekendgemaakt dat er een betaalde variant van Quake Live komt, waarbij spelers in ruil voor een maandelijkse betaling een 'premium account' krijgen. Over de inhoud van het abonnement is niets bekend.

De 'premium service' van Quake Live werd aangekondigd tijdens QuakeCon, de jaarlijkse bijeenkomst die id Software organiseert voor zijn fans. Quake Live zal echter ook een gratis speelbare shooter blijven, zo garandeerde John Carmack tijdens de bijeenkomst in een interview met VG247. Wat de betalende speler voor extra's krijgt, maakte de programmeur niet bekend.

Quake Live is een webbased versie van Quake III: Arena, de shooter van id Software uit 1999. Het spel is al geruime tijd in bèta. In het interview weersprak Carmack de geruchten dat het spel een mislukking is. De toekomst van Quake Live is volgens hem ook niet in gevaar.

Quake Live
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

Tja, Quake Live moet nou eenmaal winstgevend worden aangezien het zowel geld kost om te ontwikkelen en om die dure servers draaiende te houden. Toch denk ik dat er genoeg potentieel voor reclame is, vooral nu id Software door ZeniMax overgenomen is. Je hebt nu twee grote game studios onder een "dak", welke gezamelijk gebruik kunnen maken van de advertentie mogelijkheden van Quake Live, en bovendien heeft ZeniMax een raad van bestuur met allemaal hoge pieten vanuit diverse bedrijven uit de entertainment industrie, welke ook gebruik kunnen maken van Quake Live's reclame mogelijkheden.

In de keynote zei Carmack ook dat id origineel een hoop externe technologie licenseerde voor de infrastructuur van Quake Live, maar dat ze dat langzaamaan vervangen voor in house technologie omdat ze niet altijd even blij waren met wat die externe bedrijven opleverden en dat ze bovendien te fragiel waren (ze konden bijvoorbeeld plots failliet gaan en dan zaten ze daar met een legacy codebase). Dat zou wel extra geld gekost hebben, maar wel voordelig in de toekomst aangezien ze daar in ieder geval geen licentiekosten voor te hoeven betalen.
Er werd nog meer bekend gemaakt voor QuakeLive

Quote van techradar.com
Mac and Linux support
In other QuakeLive news, id President Todd Hollenshead confirmed some cracking news for non-Windows gamers, announcing that Quake Live is set to fully support both Mac and Linux operating systems.

Mac and Linux versions of the QL client were available for gamers to try out on the show floor at QuakeCon.
Voor de mensen die ook graag nu al in linux willen spelen:
http://arenalive.zexos.org/
Onder GPL License, dus helemaal gratis!!
Je kon allang al quake 3 spelen onder linux. Waarom je het in een browser zou willen spelen is me sowieso niet duidelijk als je er alsnog software voor moet installeren.
Voornamelijk omdat er volle servers zijn, statistics, awards etc. Plus je kan zien wanneer je vrienden online zijn en in welke server etc.

Persoonlijk wacht ik ook al een hele tijd op de linux versie:)
Dinsdag gaat de patch met Linux en Mac ondersteuning gelanceerd worden, ik kan niet wachten! :)
Nu vraag ik me af waarom hij zich verdedigt ""In het interview weersprak Carmack de geruchten dat het spel een mislukking is. ""

Vind het niet terug in de blog, wat de aard er van is, quake live loops volgensmij erg goed, speel het zelf ook zo af en toe, enige game die ik speel eigenlijk, gewoon even knallen, en klaar.

te druk om storyline games te spelen, en het is gratis, browser based (wel met install) super naar mijn idee.

Daar en tegen is company of heroes wel meer een failure aan het worden..

[Reactie gewijzigd door Daikiri op 14 augustus 2009 10:11]

Bedoel je niet Battlefield Heroes?
Ik kon mij gisteren herinneren dat hij vertelde dat Quake Live kostelijker (be -> nl: duurder) is dan ze hebben gedacht en de ads brengen niet genoeg op om het winstgevend te maken.

Maar hij voegde er aan toe dat er wel iets zou blijven bestaan zoals quake live, hoe het business model er uit zou zien weten ze nog niet maar het zou niet zo zijn dat mensen zouden moeten betalen om te gamen.

De abonnementen zouden zoals hierboven aangehaald waarshijnlijk een aantal sweet spots reserveren op volle servers of toegang tot bepaalde extratjes waar ze het nog niet over eens zijn waarschijnlijk...

Belangerijker was de uitleg over Tech5 imho :)

[Reactie gewijzigd door chaos.be op 14 augustus 2009 10:33]

kos·te·lijk: bn, bw 1 heerlijk: ~e gerechten 2 voortreffelijk: zich ~ vermaken

Verder vreemd dit.. Volgens mij kunnen programmeurs beter blijven bij programmeren en dit soort marketing achtige zaken aan de kenners overlaten...
Karmack is niet zomaar een programmeur, hij is de (of een van de) founder(s) van ID en dat hij uitspraken doet over z'n eigen bedrijf vind ik daarom zo gek nog niet. Bovendien is hij niet "zomaar" een programmeur, hij weet echt wel wat z'n bedrijf aan het doen is.
Kostelijker is vlaams voor duurder...
Kostelijk is een wat archaďsch synoniem voor duur, vermoedelijk wordt het in België meer gebruikt.
Niet bizar dat Cormack er niet meer over te zeggen had. EA begint daar de touwtjes in handen te houden, dus het zal aan hen gevraagd moeten worden willen we er het fijne van weten.
ID is door het moederbedrijf van Bethesda overgenomen, niet door EA ;)

[Ongewenst intimiteiten mode met kleine insecten on] De beste man heet overigens Carmack, niet Cormack[Ongewenst intimiteiten mode met kleine insecten off]
Lol dat was inderdaad het eerste wat in mij op kwam.

Het enige wat ID en EA met elkaar te maken hebben is het publishen van Rage voorzover ik weer

Hoe Rizon hier op kwam mag die ons wel even vertellen :P

Of ben je nog van mening dat EA oppermachtig is in games land (wat allang niet meer zo is :))
EA is niet meer even machtig in het hardcore segment maar nog steeds venijnig. 'T is in bed kruipen met een HIVhoertje dat ID nu doet en bidden dat je er niets aan overhoud.
het is volgens mij meer je spellen uitbrengen onder een eigen publisher en zo minder tijd kwijt zijn aan uitgever geneuzel. En daarom meer mankracht en geld hebben om meer projecten te maken.
Het is wel grappig,
maar ik zou er geen X bedrag per maand voor over hebben om het te kunnen/mogen blijven spelen.
Of leest even....

Blijft gewoon gratis, je betaald alleen voor extra content.
Tja ... ik denk dat ingame reclame door bedrijfen ook nog niet zo serieus neemt en er eerder voor web advententies gekozen zal worden.

Online web advertenties kan op geklikt worden (soms onbewust) en zijn vaak effectiever omdat ze op de content afgericht kunnen zijn. Hier komt ook nog eens bij dat het eenvoudiger is om in een web page op te vallen. Dit laatste kan vrij lastig zijn als het publiek het heel erg druk heeft met bullets te dodgen in contrast met het rustig lezen van een pagina.
Daarnaast geeft het klik gedrag een directer beeld van hoe effectief de reclame is.
Reclame is niet zo moeilijk, een poster van bijvoorbeeld intel op de muur herken je wel. Wel moeten reclame makers bereid zijn buiten het doosje te denken, simpel en pakkend is de enige manier om goede reclame in games te stoppen.
Quake Live ... leuk dat je het gratis kan spelen. jammer dat in CTF de teams 99% van de tijd zwaar ongebalanceerd zijn. dan is de lol er wel snel af.
Bah, maak dan een nieuw spel waar je knaken mee wilt verdienen. Quake is altijd gratis geweest om te spelen, voor iedereen en iedereen had alles. Het past mijn inziens niet in het straatje om ook betaalde accounts aan te bieden voor quake. Net toevallig gelezen dat ze nog 2 andere A titels kunnen maken, dus ze hebben een aardige back up.
Er is wel degelijk het een en ander bekend over een premium account;

- likely less than $5 per month
- the ability to start and manage private games

en meer details:
[part1] http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=11016
[part2] http://www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=11017
misschien betalen als je een eigen server wil opzetten... zodat je een eigen goede claserver kan maken en zo ID hun servers kunnen afbouwen door meer mensen op dedicated eigen server te laten lopen...
Ja is wel vanzelf weer een extraatje voor hun, als je dan een premium account hebt.
Ik hoop alleen dat premium niet te over welmenend word, want anders zou dat voor mensen zonder premium geen lol meer aan zijn.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True