Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 140 reacties

Brein heeft donderdag de ftp-servers van de topsite TV Land offline laten halen. Volgens de stichting werd er 45 terabyte aan content aangeboden en was 'TVL' daarmee een van de grootste topsites ooit.

Vanwege het besloten karakter gebeurt het niet vaak dat Brein een topsite offline weet te halen. De piraterijbestrijder slaagde hier slechts eenmaal eerder in met de sluiting in 2006 van de topsite Madbiker. Volgens Brein is TVL een van de grootste topsites en werden via de ftp-servers films, tv-series, muziekbestanden, games, programmatuur en audioboeken verspreid. Bestanden van de topsite zouden onder andere doorsijpelen naar de torrentsite Scenetorrents.org. De beheerder van de site zou downloadaccounts met een limiet van 400GB voor 40 euro per maand verkopen, en in ieder geval een deel van de servers zou bij Leaseweb staan.

Tim Kuik, directeur van Brein, wil niet in detail uit de doeken doen hoe zijn organisatie de ftp-servers op het spoor is gekomen, maar wel dat er infiltratie aan te pas is gekomen. "Het probleem is om voldoende bewijs te verzamelen. De servers bevinden zich bij verschillende hostingproviders", zegt Kuik. Volgens hem zijn er geen huiszoekingen of aanhoudingen verricht en bevindt de eigenaar en beheerder van TVL zich in het buitenland. "We gaan nu de server doorspitten op zoek naar sporen, waarbij we met name geďnteresseerd zijn in Nederlandse uploaders", aldus de Brein-directeur.

Brein stelt dat er wereldwijd honderden topsites zijn, waarvan tweederde zich in Nederland bevindt. De piraterijbestrijder heeft meerdere grote sites in het vizier, maar zou zijn focus niet naar de bestrijding van de 'ondergrondse scene' verlegd hebben. "We zijn hier al tijden mee bezig. Ik sluit echter niet uit dat we binnenkort meer van dit soort verklaringen de deur uit kunnen doen", aldus Kuik.

Het is echter de vraag of Brein daadwerkelijk binnen TVL heeft geďnfiltreerd, of dat de stichting de informatie in de schoot geworpen kreeg. Smokin1, zoals de beheerder van TVL zich noemt, zou onlangs een waarschuwing van een ontevreden gebruiker hebben ontvangen: "Smokin1, ik raad je aan je onveilige p2l/p2p-site binnen 24 uur te sluiten of ik zal alle Nederlandse antipiraterij-organisaties alle informatie over de site verstrekken, inclusief complete releaselijsten en voldoende bewijs om de site aan te laten pakken. Je bent gewaarschuwd!" De onbekende zou TVL onder andere een bedreiging voor andere topsites vinden omdat de beheerder Scenetorrents als klant aanhield.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (140)

Vaag verhaal.

Tweederde van alle topsites in NL? Als ik een topsite zou moeten plaatsen, dan is NL wel een van de laatste landen waar ik het ding neer zou zetten. Bandbreedte is bv. reteduur in NL.

Brein die een server in beslag neemt? Moeten ze me toch eens uitleggen hoe zij zoiets als stichting voor elkaar kunnen krijgen. Volgens mij kunnen ze hooguit justitie verzoeken tot bv. in beslagname waarna de betreffende server in handen van justitie terecht komt.

Brein infiltreert? Ben dan erg benieuwd of deze infiltrant zelf strafbare dingen heeft gedaan want ik kan me niet voorstellen dat iemand die voor een stichting werkt en onderzoek verricht, immuniteit geniet.

Het berichtje dat smokin1 kreeg werpt een heel ander en aannemelijker licht op de situatie.
Waarschijnlijk heeft iemand van Brein zich geregistreerd op de site om te kijken, en noemen ze dat 'infiltreren'.

Wat betreft de immuniteit: Ja, de stichting Brein heeft van veel muziek en film maatschappijen toestemming om hun producties te kopieren. Dit om verspreiders ervan te vinden.

Wat ik me wel afvraag is in hoeverre je als burger aan uitlokking mag doen... Tientallen eigen liedjes op een site zetten, maar de namen geven van populaire nummers. En dan zodra iemand van een Brein IP het download ze aanklagen wegens het verbreken van je copyright ;)
Wat ik me wel afvraag is in hoeverre je als burger aan uitlokking mag doen... Tientallen eigen liedjes op een site zetten, maar de namen geven van populaire nummers. En dan zodra iemand van een Brein IP het download ze aanklagen wegens het verbreken van je copyright ;)
Leuk, maar 't valt niet te handhaven, tenzij Brein het vervolgens ook gaat aanbieden. Bij mijn weten (IANAL) is het downloaden van content nog immer niet strafbaar, het aanbieden echter wel.
Als je brein heet noem je een verklikker infiltrant.

Naast dat het stoerder klinkt heeft het het voordeel dat je kunt verklaren waarom je zoveel kost en met weinig resultaten komt. (infiltraties kosten een hoop en ziij langdurende projecten)
Ach ja dat soort dingen gebeuren nu eenmaal wel eens als je als grote FTP site bestanden ook naar torrents door laat filteren dan hoor je niet echt bij de scene (vinden ze niet leuk het moet exclusief blijven) Dat zo'n site plat gaat maakt niet uit er zijn er nog zo veel... :)

Kijk maar naar Operation bucaneer DoD ging dood, en toch is er niets verandered dan een hele korte dip in de hoeveelheid releases omdat de scene zich aan de nieuwe dreigingen heeft aangepast. De rotte appels worden er uit gegooit de angsthazen vluchten en de rest gaat sterker dan ooit gewoon weer door waar men gebleven was. En TVL was duidelijk een rotte appel een beetje torrents seeden en waarschijnlijk ook uploaden naar usenet dat is gewoon not done.

Brein blij en trots, de scene blij en weer een klein beetje meer underground geen probleem toch. Wat betreft de Nederlandse uploaders die er vast en zeker waren, laat Brein eerst maar eens bewijzen dat ze ook echt iets gedaan hebben dat niet mag. Een IP address is 1 ding maar ik denk toch eigenlijk dat als TVL zich een beetje aan de gangbare normen hield er niet veel IP's te vinden zullen zijn op hun servers gewoon omdat die logs niet bewaard worden, of in ieder geval anoniem worden gemaakt. Als brein nu echt slim was geweest (zijn ze niet) hadden ze de servers een tijdje zelf laten draaien er zijn altijd mensen die niet op letten en het niet merken dan had brein voor het eerst in zijn bestaan einedlijk eens echt bewijs gehad voor een rechtzaak in plaats van alleen maar een beetje schreuwen en dreigen zo als ze nu steeds doen.
Als brein nu echt slim was geweest (zijn ze niet) hadden ze de servers een tijdje zelf laten draaien er zijn altijd mensen die niet op letten en het niet merken dan had brein voor het eerst in zijn bestaan einedlijk eens echt bewijs gehad voor een rechtzaak in plaats van alleen maar een beetje schreuwen en dreigen zo als ze nu steeds doen.
Dat mag niet zonder gerechtelijk bevel in nederland en aangezien Brein een stichting is en geen overheids orgaan mogen ze dit niet, leuke he wannebe agentje spelen ;)

Overigens mag de FIOD het wel. Maar das brein natuurlijk weer niet.
...maar wel dat er infiltratie aan te pas is gekomen
Daar gaan ze het nog heel moeilijk mee krijgen, want dan valt het al heel snel onder uitlokking, wat in Nederland verboden is. Is er daarintegen iemand gaan blaten, dan kunnen ze op basis van getuigenissen en in beslag genomen hardware (ik neem aan dat er bij de inval niet alleen de harde schijven zijn meegenomen) proberen uit te vissen wat er stond.
De onbekende zou TVL onder andere een bedreiging voor andere topsites vinden omdat de beheerder Scenetorrents als klant aanhield.
Betekent dat dat ze niet onafhankelijk werken? Lijkt me vaag, volgens mij is de reden eerder dat deze figuur iets tegen TVL had, en niet dat hij voor z'n andere topsite vreesde. Wellicht schiet hij zichzelf wel in de voet, omdat er zo ook info over uploaders naar buiten kan komen, die dan 'verdwijnen', en niet erg blij met hem zijn.
Dit las ik vorige week op het net.
Brein heeft geen insiders, ze bluffen.
INSECURE.SITE.CALLED.TVLAND.PAY2LEECH.SELLING.LEECH.SLOTS.TO.P2P.TORRENTSITES-SCENENOTICE

Ok, first of all lets start with some information about the site:

NAME: TVL, aka TVLAND
BNC : lvt.dnavlt.com:48596
IP1 : 85.17.230.77 (master & slave)
IP2 : 85.17.230.76 (slave)
IP3 : 85.17.230.78 (slave)

The site consists of 3 gbit rented dedicated servers from LEASEWEB each seems to have 15TB of hdd space (total of 45tb), the software used for the site is DRFTPD
As you can see here, at the time the 'site slaves' command was executed there was no race, however, over 20 people are leeching something from the site
[1] 200- LVT1: ( UP: 0 @ 0B/s )-( DN: 8 @ 14.4MB/s )-( DF: 190.2GB/14.8TB )
[1] 200- LVT2: ( UP: 0 @ 0B/s )-( DN: 7 @ 6.1MB/s )-( DF: 153.5GB/14.7TB )
[1] 200- LVT3: ( UP: 0 @ 0B/s )-( DN: 10 @ 7.5MB/s )-( DF: 189.3GB/14.8TB )

In their "private" ircd main site channel, there are over 150 users ideling (at least half of those users are obviously payers, the site don't have any affils, and you can be sure they don't have 150 racers)
IRCD: lvtirc.redirectme.net:+7539 password=lovetv
The siteop sells 400GB credits for 40Euros a month (that's the offer i got)
So all of you p2pers who wants to pay for leech access, go ahead to the above ircd and message smokin1 (siteop of TVL)

Ok, now for the real interesting info:

SceneTorrents, aka ScT uploaders/staff are payers of TVL, and use it as their main source for uploading torrents very fast after pre. Every single release raced to TVL is uploaded after few seconds from complete time to SceneTorrents (i stucked some files on some releases to make sure, and i can assure you they use TVL for uploading to their auto torrents uploaders)
Another proof is that TVL was down for a week and came back online few days ago, and the result was that during TVL downtime ScT uploaded their torrents much much slower than usual, and missed a lot of releases which are uploaded usually. As soon as TVL came back, ScT started uploading fast again. TVL siteop allowed 7 days backfill for the days the site was down and ScT started uploading bf stuff, immediately after they were completed on TVL....

smokin1, I recommend you to close your insecure p2l/p2p site within 24 hours, or I will provide all dutch anti-piracy organizations all information about the site, including complete releases list and sufficient proof to get the site busted, you have been warned!

TVL TOP racers:

Mega
MYSTiCAL
TVLover
liverpool
dope
MoNS
g0lf
h00ters
bluerprynt
NuTcaS3
meis
MOOO
Tricky
Hotknife
Juggernaut

For the above fucking leakers, you fucking don't understand you are risking the scene? we all can get busted cause of your insecurity, use you brain before supporting a site, next time your ips will show up on the scenenotice!

Get the hell out of this p2l/p2p/rented/insecure site before it will be

http://sound-load.com/cat...O-CDS-2008-TMI_48532.html

[Reactie gewijzigd door serfbaws op 27 november 2008 13:54]

Release spread Date : 19.11.08 06:22

das dus 8 dagen eerder dan het "busten" van deze site. Is dus niet een kwestie van infilterern zoals BREIN zegt maar meer een kwestie van verlinken.
Het kan nog erger hoor: http://www.anti-piracy.nl...t.asp?nieuwsberichtid=151
Grootste illegale topsite ooit offline gehaald

Piraterijbestrijder stichting BREIN haalde vandaag de ftp servers van de illegale topsite TVL offline. De site met 45 terabyte illegale content stond ook bekend als TV Land, en hostte films, tv series, muziek, games, business software, audiobooks, etc. Het was een van de grootste illegale topsites ooit. 1 terabyte is 1000 gigabyte, dat zijn ongeveer 250 films of games of 25.000 liedjes. Deze site had daar 45 keer zoveel van.

Een topsite bestaat uit ftp servers die door 'the scene' gebruikt worden om de nieuwste illegale content op te slaan en te verspreiden. De 'scene' bestaat uit onderling min of meer verbonden groepen mensen die zich ten doel stellen nieuwe content zo snel mogelijk illegaal op Internet te zetten. Topsites vormen daarmee de bron van de meest schadelijke illegale verspreiding van populaire content op Internet. De illegale content van TV Land werd onder meer gebruikt voor de illegale bittorrent site Scenetorrents.org.

Het onderzoek naar de daders achter TV Land is nog niet afgerond. De servers zullen onderzocht worden op sporen naar de eigenaars/beheerders van de site, illegale uploaders en verspreiding van de content.
Foute kop, en nog foutere inhoud (wel 45 keer zoveel!!!!oneone).
1 TB is geen 1000 GB
Ach, ik heb die kneus op nationale radio horen vertellen dat een DVD 4Mb is, dus sja...
Ik snap ook niet waar de diverse nieuwssites de onzin vandaan halen dat het om een ontevreden gebruiker zou gaan...het is een scenenotice over een onveilige site, puur puur om dergelijke p2l losers uit de scene te houden. Overigens zullen die racers wel degelijk in de scene zitten. Het uploaden naar TVL levert ze hopelijk in ieder geval een sceneban op...
Een topsite, laat me niet lachen.

Zoals hierboven al aangehaald zal geen enkele zichzelf respecterende scene group plaatsnemen op een gehuurde server bij een commercieel bedrijf. Elke echte topsite word gehost op een private line. Laat staan dat een group/scener ook maar geld zou betalen om op een topsite te mogen affillen/traden/leechen. Kom aan. De hele scene heeft totaal NIETS met geld te maken. Enkel met respect, vertrouwen en het verlangen om bepaalde races te winnen.

Daarnaast is de aanname dat 2/3 van de topsites in nederland zou staan ook grote kwats. Het is algemeen bekend dat de zweedse wetgeving zulke sites in de handen speelt en dat daardoor vrijwel elke particulier met een 10/10 lijntje een topsite opzet. Massa's komen er daar vandaan.

Ach, laat hem maar lekker die zogenaamde 'topsites' bij commerciele providers oprollen. I don't mind at all :)

[Reactie gewijzigd door rmaas op 27 november 2008 13:47]

Denk je werkelijk dat er bronnen zijn over een illegaal circuit ? Lekker makelijk voor justitie das hetzelfde als dat de mafia zijn geldstromen bij de ficus aanbied.

Misschien iets overdreven vergelijking maar de essentie is hetzelfde.
Je vraagt om een bron die deze feiten uit de illigale wereld kunnen bevestigen? Hehe, laten we het er op houden dat ik via via wel eens wat verhalen heb gehoord ;)

Als je daar geen genoegen mee neemt, dan nodig ik je graag eens uit voor een tas koffie.
"We gaan nu de server doorspitten op zoek naar sporen, waarbij we met name geďnteresseerd zijn in Nederlandse uploaders", aldus de Brein-directeur."

Interesant stukje, nu is eigenlijk mijn vraag. Mogen zij dit zomaar? Als ik het zo lees heeft Brein de spullen in beslag genomen (wat ik op zich al apart vindt zonder een aanhouding te verichten) wat wel kan maar vervolgens dien je het dan over te dragen aan justitie voor verder onderzoek.
BREIN doet snel alsof zij een handeling verrichten terwijl de zaak bij de FIOD of politie ligt. edoch, brein kan, zij het na verlof van de voorzieningenrechter, beslag laten leggen op servers waarvan in redelijkheid vast is komen te staan dat ze gebruikt worden om inbreuken op intellectuele eigendommen van de organisaties die zich door BREIN laten vertegenwoordigen. Eenieder die roept dat dit niet kan moet voor de gein artikel 1019 Rv eens nalezen.
Ik neem aan dat brein in dit geval assistentie verleend aan de juiste diensten om mee te kunnen bepalen welke bestanden in overtreding zijn.
*ALLES* wat de mensen van Brein aanraken wordt nietig verklaard als bewijsmateriaal.

Het zou maar al te gek zijn dat ik je zou kunnen aanklagen en ook eventjes het 'bewijs' verzamel die je nekt. :P Wat die Kuik zegt en denkt is wat anders dan de realiteit...

Als Brein zich onrechtmatige toegang verschaft op een computersysteem (ook al zijn er filmpjes te vinden) is dat voor de wet hacking. Dus laat Tv Land (of who the hell) hen maar aanklagen. En bewijsmateriaal door een illegale huiszoeking (hacking) is gewoon ongeldig.

btw kan iemand me een lijstje geven van succesvolle processen gewonnen door Brein van al dit soort acties die ze 'doen'? Dat zo'n servertje niet mag ok, maar telkens zo hoog van hun toren blazen moet ook niet.

[Reactie gewijzigd door ? ? op 27 november 2008 17:32]

Wet hacking?!? Waar héb je het over? Sowieso ooit een wetboek van dichtbij gezien? Hoef je het dus niet eens voor gelezen te hebben. Je praat kul.

ALLES wat brein verzamelt kán als bewijs dienen in een civiele procedure. Het enige waar het van afhangt of het als bewijs wordt toegelaten is of de rechter het accepteert als bewijs. Afkomstig van hacking? In beginsel geen enkel probleem. Artikel 152 Rv. Ga maar nalezen.
Je gezwam over huiszoeking (waar haal je dat trouwens vandaan) en ongeldig bewijsmateriaal raakt kant noch wal. Ga ajb óf rechten studeren of hou dit soort onzin voor je.

[Reactie gewijzigd door Ithaca81 op 27 november 2008 20:56]

Ga ajb óf rechten studeren of hou dit soort onzin voor je.
Pardon? Ik ben het met je eens dat je met enige redelijkheid mag verwachten dat men hier een beetje kennis van zaken heeft, maar om daarom maar te blaten dat men hier alleen mag reageren als ze rechten gestudeerd hebben is natuurlijk bull :o
ls ik het zo lees heeft Brein de spullen in beslag genomen (wat ik op zich al apart vindt zonder een aanhouding te verichten) wat wel kan maar vervolgens dien je het dan over te dragen aan justitie voor verder onderzoek.
Kan ook niet met gehuurde servers die staan in een datacenter en niet bij iemand thuis of op het bedrijf.
Bangmakerij.

Net als die bluf over infiltratie. Angst zaaien werkt, zo heeft Timmetje geleerd van Machiavelli.
Natuurlijk kan BREIN dit niet doen, dit is alleen voorbehouden aan de recherche.
De FIOD-ECD (bijzondere opsporingsambtenaren) in dit geval schat ik zo in. Als Tim Kuik dit echt zo gezegd heeft, is dat wel een behoorlijke misvatting natuurlijk. Aan de andere kant, what's new. Het is bekend dat hij graag de Peter R. de Vries van het auteursrecht zou willen zijn toch? :)
Brein stelt dat er wereldwijd honderden topsites zijn, waarvan tweederde zich in Nederland bevindt.
Dat is nog zo'n bewering die niet hard gemaakt kan worden. Alsof Nederland het slijk der aarde is waar alle criminaliteit zich centreert.
Die vergelijking met Peter R. gaat niet echt op, ik denk niet dat Kuik ooit in aanmerking komt voor een Emmy Award, eerder voor de "dweilen-met-de-kraan-open-troffee" of de "Rob Geus Beker" vanwege de meest kansloze bezigheden ooit.
"Brein stelt dat er wereldwijd honderden topsites zijn, waarvan tweederde zich in Nederland bevindt."
Enthousiast, zijn hier ook bronnen voor?
"Brein stelt dat er wereldwijd honderden topsites zijn, waarvan tweederde zich in Nederland bevindt."
Enthousiast, zijn hier ook bronnen voor?
Wees gerust, hier klopt niets van.

Nederland had vroeger inderdaad best een aantal grote sites, maar qua aantallen zou ik eerder zeggen ongeveer 5% van alle topsites. Qua .EU scene zat inderdaad het meeste in de scandinavische landen (.se/.no/.dk), Rusland en Engeland (meestal vanwege de goeie uplink naar de rest van de wereld). In Azie werd vooral binnen de landsgrenzen getrade, omdat de uplink naar de rest van de wereld niet echt opschoot en de US scene was ook vrij geisoleerd.
Er zijn 27 "topsites" waarvan ongeveer de helft in NL. En Brein heeft een Leaseweb site te pakken. Nou ik denk niet dat daar enige scener somber van kan zijn, het doet ze alleen maar goed dat BREIN helpt dat scum op te laten rotten.

Samenwerkings contractje opzetten? :) BREIN werkt de leakers weg en de scene word weer wat het ooit was ;)

[Reactie gewijzigd door Sluuut op 27 november 2008 15:10]

Dat is een goed idee inderdaad. Dan wordt het inderdaad mss weer wat het ooit was ja..
cassettebandjes ruilen op het schoolplein?
2 derde hiervan staat in zweden niet in .NL ;) maar you can't blame them for trying
Ze moeten wat blaten om genoeg subsidie te krijgen.

Ik denk dat ze nooit naar oosteuropa/azie hebben gekeken....
2/3 in nederland... Zo'n uitspraak zegt genoeg over hoe betrouwbaar deze stichting is.

Ik ben niet geheel tegen het doel wat brein nastreefd, maar de arrogantie die ze hebben is werkelijkwaar kansloos. Een hoop uitspraken van brein komen voort uit frustratie...

Als brein echt zo succesvol is als ze claimen te zijn zouden ze niet elke keer met elk pietlullig item proberen het nieuws te halen want dan hadden ze daar een dagtaak aan. Al die items (2 per jaar) die je hoort van brein is meer een uiting van "we leven ook nog"
Dus Brein heeft zich laten gebruiken om een conflict tussen 2 illegale sites te beslechten?

Maar iemand die bakken met geld verdient (40 euro/maand per gebruiker) aan illegale content mogen ze ook wel keihard aanpakken. Snap niet dat ze achter de Nederlandse uploaders aanzitten, die hebben er waarschijnlijk niets mee verdient, wellicht hooguit in natura gratis mogen downloaden ofzo.
Het is die ene gast niet te doen geweest om een conflict tussen 2 sites te beslechten, maar om iemand aan te pakken die andere mensen tegen betaling toegang verschaft tot scene-releases. Dergelijk gedrag (geld verdienen met de verkoop van zulke releases) wordt in De Scene niet gewaardeerd (understatement).

Met pay FTP-servers waar iedereen tegen een x-bedrag toegang kan kopen loop je al snel een groot risico om ongewenste personen (BREIN of andere opsporingsinstanties) tot je klantenbestand te mogen rekenen wanneer ze je in de smiezen krijgen. Bewijsvoering zal in zulke gevallen niet echt meer een issue zijn.

Tevens krijg je dan idd nog eens het feit dat men kan gaan onderzoeken waar al die releases vandaan gekomen zijn (hetzij via logfiles wanneer de beheerder echt dom is om dit niet uit te zetten, danwel via ISP gegevens indien ze die info opgevraagd krijgen). Hierdoor lopen echte topsites uit De Scene het gevaar om ook aangepakt te worden.
Bakken met geld verdient? Je krijgt er 400GB datatraffic voor terug he, enig idee wat dat kost in NL?
Valt alles mee. Bij strato heb je bijv. al een complete virtuele server met root access + 1TB data/maand voor 15 euro. Daarbij neem ik aan dat je voor zoiets als dit wel voor een flat fee 100mbit gaat.
LoL

bij telenet betaal je +40¤ voor 25Gb...
en dan een euro per gigabyte extra...
Ja, ¤ 6,35 per 5 tera, hoezo?

Misschien een beetje flauw, omdat deze partij in Duitsland staat, maar toch.
Zou Brein al deze commentaren niet lezen? Ze kunnen wellicht het een en ander oppikken aan de hand van deze uitspraken.
Ik geloof niet dat ze bij BREIN -of welke instantie dan ook- zo naief zijn om te denken dat ze nu een echt zware klap hebben uitgedeeld aan de scene, of dat ze een van de wortels van het probleem hebben aangepakt.

Hoe de scene werkt, het piramide stelsel, de groepen, traders etc.. is een vrij algemeen bekend verhaal, en daarnaast makkelijk te vinden op diverse websites op het internet. Het lastige is dat deze sites & mensen extreem lastig op te sporen zijn.

hou het er maar op dat het extreem beveiligd is.

Het enige zwakke punt is -zoals altijd- de mens zelf. Het vertrouwen winnen van bepaalde hoog geplaatste personen en vervolgens gevoelige informatie inwinnen.

[Reactie gewijzigd door rmaas op 27 november 2008 15:16]

Ik mag toch hopen voor brein dat er geen nieuwe dingen voor ze verteld worden hier...
Op zich allemaal niet zo gek dat men als men kan illegale content download.
Jaren lang heeft met vanuit de muziek en filmindustrie de prijzen kunstmatig hooggehouden hier in het westen om maar zoveel mogelijk geld te kunnen verdienen.
Nu krijgt met een koekje van eigen deeg.
Dan is er ook nog het punt van branders en lege dvd's,kijk eens naar producenten als sony philips en consorten,ze verkopen branders,lege cd en dvd's afspelers die alles afspelen en nu zeuren ze nog ook.
Ha ik weet nog brein met kuikje gingen destijds wel eens napster aanpakken in de hoop verlost te zijn van het p2p gebeuren hihi,wat gebeurde er binnen no time massa's nieuwe napster clones.
Ik weet zeker dat kuik en consorten met hun acties op termijn veel meer schade aanrichten dan oplossen op deze manier aan hun opdrachtgevers,alleen die moeten dat nog leren beseffen.
Op zich allemaal niet zo gek dat men als men kan illegale content download.
Jaren lang heeft met vanuit de muziek en filmindustrie de prijzen kunstmatig hooggehouden hier in het westen om maar zoveel mogelijk geld te kunnen verdienen.
Nu krijgt met een koekje van eigen deeg.
Ik vind dit altijd zo'n lul-smoes om alles maar goed te praten. Noem mij 1 commercieel bedrijf wat niet probeert zoveel mogelijk geld te verdienen? Je doet 't waarschijnlijk zelf ook.

Verder zijn game en andere software programmeurs ook al jaren met kunstmatige prijzen bezig? Of hebben we daar een ander excuus voor?
Dan is er ook nog het punt van branders en lege dvd's,kijk eens naar producenten als sony philips en consorten,ze verkopen branders,lege cd en dvd's afspelers die alles afspelen en nu zeuren ze nog ook.
Ik heb Philips nog nooit horen klagen over "file sharing". Of je 't nu zelf op een Compact Disc™ brandt, of een bedrijf doet 't voor je, ze krijgen hun geld wel.
Ha ik weet nog brein met kuikje gingen destijds wel eens napster aanpakken in de hoop verlost te zijn van het p2p gebeuren hihi,wat gebeurde er binnen no time massa's nieuwe napster clones.
Klopt. Ik vermoed dat hetzelfde effect te zien is na invoering van de 100% controle op Schiphol. Als je vanuit de Antillen 100% kans op een controle hebt, vervoer je je drugs dus eerst via een ander land.

Downloaden van muziek / warez is tegenwoordig echter wel een stuk lastiger gemaakt voor de doorsnee internetter. Vroeger napster installeren, klaar. Nu moet je in "de scene" duiken, of moeilijk doen met torrents, usenet, etc.