Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 141 reacties
Bron: Gamespot, submitter: markvt

Uit de financiŽle details die de game-uitgever Take-Two Interactive heeft vrijgegeven is bekend geworden dat het bedrijf weer in overleg is met 3D Realms omtrent Duke Nukem Forever. Dit spel, aangekondigd in 1997 en sindsdien geplaagd door regelmatige vertragingen, heeft vanwege zijn vele niet nagekomen productiebeloftes inmiddels de cultstatus gekregen van schoolvoorbeeld van vaporware. Het lijkt er nu niettemin op dat er schot in de zaak zit. 3D Realms zou van plan zijn om het spel nog voor het einde van het jaar gereed te krijgen voor lancering. Als het de Texaanse gameontwikkelaars lukt om de pc-variant van het spel voor 31 december commercieel beschikbaar te krijgen, dan keert Take-Two een half miljoen dollar als bonus uit. Dit bedrag krijgt 3D Realms bovenop de vaste beloning van 4,25 miljoen dollar. Over een variant voor gameconsoles is nog met geen woord gerept, alhoewel er - Duke Nukem Forever eigen - wel geruchten zijn over een Xbox 360-versie die in de pijpleiding zou zitten. Mocht het spel ooit echt op de markt verschijnen, dan zal Wired een nieuwe prijswinnaar voor de jaarlijkse Vaporware Awards moeten zoeken. Er is voor de lijstopstellers gelukkig nog geen nieuws gesignaleerd dat The Phantom eerdaags in de winkels terug te vinden is.

Duke Nukem Forever wallpaper
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (141)

1 2 3 ... 7
Altijd weer "interesant" om te zien hoeveel er gebashed word op DNF als het weer in het nieuws komt.
Alleen maar omdat met 10 jaar bezig is geweest betekend het niet dat het een verouderde game is, of dat alles een lage qualiteit heeft.
DNF is een aantal keer van de grond af opnieuw ontwikkeld. De game die aan het eind van het jaar gereleased wordt is misschien wel de 4e iteratie van DNF. In de 10 jaar zijn ze een paar keer van engine veranderd om uiteindelijk te eindigen met de UnrealEngine (Prey engine -> Quake2 -> UnrealEngine1 -> UnrealEngine2) die ze verder zo veel veranderd hebben dat het bijna een compleet andere engine is.
Het ontwikkel team heeft ook grote verandering ondervonden.
Maar de hoofd gedacht achter het maken van DNF is altijd hetzelfe gebleven. Ze maken het zoals zij het willen, of anders niet. Iets wat redelijk zeldzaam is in de game industrie.

Ik verwacht dat DNF een groot success gaat worden. Ten minste, als ik er vanuit kan gaan dat het spel in dezelfde verhouding staat tenopzichte van andere spellen zoals het bij de volgende e3 filmpjes stond met spellen uit die tijd:
1998: http://video.google.com/videoplay?docid=6607510621229530870
2001: http://video.google.com/videoplay?docid=6429304191141948624
En we zijn nu 5 jaar later.
Ik vraag me af of de mensen nog wel houden van dit soort 'recht-toe, recht-aan' shooters. In de 10 jaar (!) na Duke Nukem 3D is er nogal wat veranderd in de smaak van gamers. Tactische shooters zijn nu veel populairder en de meer traditionele FPS-en zijn lang niet zo populair meer.

Een groot deel van de gamers van nu zal vermoedelijk niet eens gehoord hebben van Duke Nukem. Ik bedoel: 10 jaar is heel veel tijd in de game-wereld.
Half Life 2 was blijkbaar ook succesvol. En dat had nauwelijks, misschien wel niks, meer te bieden dan wat Duke3D al te bieden had.

En ik denk dat het niet veel uit maakt of men Duke Nukem wel of niet kent. Deze game zal met behoorlijk wat geluid gereleased worden. Ik denk niet eens dat Take Two een budget hoeft te maken voor marketing van deze game.
Een simpele foto van de final package zal genoeg zijn. Internet en de game media zorgt voor de rest wel.
Half Life 2 was blijkbaar ook succesvol. En dat had nauwelijks, misschien wel niks, meer te bieden dan wat Duke3D al te bieden had.
OMG, je vergelijkt Duke Nukem 3D van destijds met Half-Life 2? En vind dat er geen verschil tussen zit? "was blijkbaar ook succesvol"? |:( Dat je geen fan van Half-Life 2 bent, okee, maar met alle respect, zo'n opmerking kan toch niet serieus genomen worden?

DN3D was voor zijn tijd niet echt revolutionair, maar qua game play en humor was het ronduit geweldig. Als ze nu nog succesvol willen worden na zo lang er uit geweest te zijn (DN-MP niet mee gerekend) zullen ze de humor en sfeer van destijds moeten zien te evenaren en niet met cutting edge technologie proberen te scoren. De Duke was juist zo populair van wege de absurditeit en de lol, that's what the duke was all about and ofcourse Kicking ass and chewing bubblegum... and I'm all outta bubblegum...
Duke Nukem was een ander soort shooter inderdaad. Maar recht-toe-recht-aan zou ik het niet willen noemen.

Het was een aktie-comedie. Ik bedoel .. je zat alleen in een porno-studio/groothandel af te knallen. En dan hoor je 'if these guys think i'm gonna let them take our girls, their wrong'. Niet te vergeten de subtiele grapjes (posters van 'Sister Act' enzo)

Je heb nu ook wel van dat soort 'humoristische' spellen, maar die zijn een stuk politiek correcter dan deze shit was.
Het enige wat qua humor en stijl vergelijkbaar is is de Half-life 2 mod: Day Hard. (aanrader!). Dan ben je de broer van Gorden, die gewoon lekker zit te gamen op z'n kamer op 10-hoog, terwijl de pleuris uitbreekt ('where the fuck is my brother when i need him')..

Voor de rest zie je die combinatie van humor/aktie niet echt. Serious Sam bijvoorbeeld is zo grappig bepaald niet.

Dus er is wel degelijk markt voor!
Ik vond Duke al leuk toen het nog gewoon 2d was! 3D nog nooit gespeeld, misschien toch maar eens zien te krijgen!

Maar je hebt wel gelijk: er zit gewoon te weinig humor in de meeste games!
Ik vraag me af of de mensen nog wel houden van dit soort 'recht-toe, recht-aan' shooters. In de 10 jaar (!) na Duke Nukem 3D is er nogal wat veranderd in de smaak van gamers.
Ik denk dat je daar beter van kan maken: "..in de smaak van de game-ontwikkelaars" want zij bepalen nog steeds wat wij voorgeschoteld krijgen.
Ik behoor nog tot de oude stempel (zeg maar oude lullen generatie), en ik kan me amper nog herinneren hoe Duke Nukem 3D eruit zag, maar ik weet wel dat ik er enorm veel plezier aan heb beleefd. Ik heb er behoorlijk wat tijd in gestoken (heb het spel zelfs uren per modem gespeeld tegen anderen).
Dus als het spel in de winkel verschijnt, dan neem ik het mee. Zonder een review af te wachten.
Pure nostalgie. :)
Ik ben van de jonge generatie (14 jaar) en ik heb Duke Nukem nooit gespeeld (wel doom, quake, wolfenstein 3D en dat soort maffe klassiekers) maar ik hou wel van recht-toe, recht-aan spellen. Ik vind dat dat juist de leukste spellen zijn. En het is een nog steeds goed concept, kijk maar naar Unreal Tournament (aan het einde van dit jaar UT 2007).
Als ik er nog een keer aan dit spel kan komen ga ik het wel spelen }> !
Ik kan je garanderen dat daar nog markt voor is naast de fanboys van duke zelf. Ik ken zat mensen die na een intensieve wedstrijd WoW of iets dergelijks terugvallen op Q3, Ut99/04 en dergelijke.
Tactische shooters zijn nu veel populairder en de meer traditionele FPS-en zijn lang niet zo populair meer.
Misschien zit daar de kans voor DNF, weer eens wat anders als al die traditionele FPS-en.
Je vergist je in de recht toe recht aan gedeelte. De omgeving was ongelooflijk interactief relatief gezien. Deze in verhouding hogere mate van interactie in vergelijking tot andere games wouden ze aanhouden.
je zegt precies wat ik wou zeggen. Had dit al ergens anders gelezen en al gereageerd. Ik kan maar 1 ding zeggen:

Always bet on duke!
even when it takes a little longer

damn als deze in de pre-order komt(bij amazon zit ie al in pre-order voor oktober september) in de winkel sta ik als eerste in lijn :). Maar eerst prey
DNF heeft alleen de Quake en de Unreal-engines gehad. Inmiddels draaien ze op iets dat ooit een of andere incarnatie van de Unreal-engine geweest is maar effectief een volledig zelf geschreven engine is, gebaseerd op die van Unreal.
ja, maar nu tien jaar later zeg ik: "I don't have time to play with myself" ;p
"mogelijk dit jaar klaar"?

echt niet :+


Duke Nukem Forever Unfinished xD
Sommige mensen noemden het spel ook wel: Duke Nukem: If ever...

Denk dat als het toch uiteindelijk op de markt komt, het spel zal tegenvallen. Misschien wordt dit spel een 2e Daikatana.
"Forever Unfinished"
Ik zie het probleem niet, EA brengt ook altijd games uit die niet af zijn...
Dat klopt zeker. EA verkoopt spellen zodra ze geld op kunnen brengen, en laten ze dan verrotten. De lui van Pure Pwnage vinden EA ook niet zo leuk...
Eerder duke nukem for never :)
Duke Nukem: Whenever....
Om het rijtje compleet te maken.
Duke Nukem. Whatever.
is dit wel een +3 inzichtvol waard? volgens mij niet hoor.
10 jaar, en wat krijgen we? De tigste FPS :Y)
hey hey hey.. een beetje respect voor de duke!

De graphics van deze topper zullen ons allen van de kaart blazen!

De beloofde graphics!
Ik meen me nog te herrineren dat je bij een nVidia Geforce 2 een demo van een of ander vaag spel kreeg, zat je op een eilandje met allemaal dino's om je heen die je neer mocht schieten.

In de uiteindelijke versie van dit spel zijn de dino's uitgeroeid, en de naam is toen omgedoopt tot FarCry, wat toch grafisch gezien een ontzettend mooi spel was.

Dus een lange ontwikkeltijd kŠn wel samengaan met mooie graphics!
Die demo heette X-Isle en was een techdemo voor Geforce 3.
Daar is later de Cryengine uit voortgekomen waar Far Cry mee gemaakt is.
Bedoelde je niet toevallig "Turok 2: Seeds of Evil"?
http://www.3dgamers.com/games/turok2/
Volgens mij hebben ze door de jaren heen hun graphics aan moeten passen met de ontwikkelde technologiŽn. Als ze iedere keer dat moeten aanpassen kunnen ze wel bezig blijven met ontwikkelen ;)
Wow, ik herinner mij nog dat ik die screenshot impressionant vond. Da's wel al ettelijke jaren geleden, maar toch. Wat ooit hot was is nu al klaar voor het museum.
Ik kan je vertellen dat het nooit impressionant geweest is. Wil je nu het engelse impressive vertalen naar het nederlands met het woordje imposant?
De ontwikkeling duurt zo lang dat de Hummer inmiddels uit productie is :D
net zoals ze de engine op waarderen zullen ze ook wel hummer versies hebben opgewaardeerd :) dus na de hummer de hummer 2 en als ie er is dan hopelijk de hummer 3 :)
Dan is mijn stoel kapot
want van het zien van deze beelden, flikkert mijn stoel van ellende uit elkaar....
is dit de Top of The Bill graphics??

Dan vind ik Mario Smash Football mooier eruit zien :? :?
Nooit van cynisme gehoord?
spel is al 9 jaar in ontwikkeling.. die screenshot is ongeveer even oud ;)
Dat screenshot is "oud", heeeeeeel oud.
halflife 1 ziet er nog beter uit.


filmpje iets verder omlaag lijkt op halflife 2.
zullen zien waar ze uiteindelijk mee aan komen.
Pfff ;) dan ben je vast te jong om ooit Duke Nukem 3D op de i386 gespeeld te hebben. Dat was een revolutie (naast Doom natuurlijk).

Man, wat een tijden! Ik hoop dat de nieuwe hetzelfde gevoel nog weer een beetje kan oproepen.

*Hoort nog steeds allemaal stoere oneliners :Y)
Heb je het hier nou over Duke Nukem 3D of het platform spel?
Duke liep volgens mij pas vanaf een 486DX2 een beetje soepel.
Hij draaide iig niet lekker op mijn 486SX met 8 MB geheugen... :(

btw, er zijn nog leuke dingen te verkrijgen voor Duke3D:

EDuke32
http://sourceforge.net/pr...files.php?group_id=126745

High Resolution Pack
http://hrp.planetduke.gamespy.com/

JonoF's Duke Nukem 3D Port
http://jonof.edgenetwork.org/index.php?p=jfduke3d
Laten we dan maar niet over Duke 1 en 2 beginnen.... Apogee _/-\o_

2D sidescrolling shooter/platform

Mara goed... ze zijn een paar keer van scratch weer begonnen omdat ze een aantal keer van engine verwisselden...
Zal dit net zoiets worden als "Stalker: Shadow of Thernobyl"?
Duke spant al jaren de kroon. Stalker is een absolute newbie op het gebied van uitstelgames... :P
De top3 is volgens mij:

1 - Duke Nukem Forever
2 - Starcraft Ghost
3 - S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Thernobyl

Welke zal als eerste uitkomen? Volgens mij staan ze alledrie voor dit jaar op de planning :Y)
Starcraft ghost is niet gecancelled alleen onbepaald uitgesteld.
stalker staat voor 2007 en Starcraft:ghost is voor Current gen(X-Box) gecancelled.

edit: verduidelijking
1 - Duke Nukem Forever
2 - Starcraft Ghost
3 - S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Thernobyl
Team Fortress 2 nu al vergeten? }:O

[edit]

@CR35, hieronder
[quote]
Always bet on duke!
even when it takes a little longer
[/quote]

Ik herinner me nog dat de Duke ooit zei: "I'm afraid of no Quake...". Ondertussen is deel 1, deel 2, deel 3 en zelfs deel 4 uitgekomen. Bij elkaar denk ik toch dat ze meer verkocht zijn dan Duke Nukem 3D en Duke Nukem Forever bij elkaar. :+
Ik ook :(
Carmageddon is toch wel de leukste game ooit gemaakt, zouden ze die in een nieuw jasje steken, dat heb je echt een HELE vette game.
Maar zal ongetijfeld 18+ worden }>
@Zepman:

Prey is een gecancelled project geweest. Heeft zover ik me kan herinneren maar iets van een jaartje gedraaid tot ze het in de koelkast zette. Werkten ook maar 1 of 2 personen aan op het einde. Rest van het team was nodig voor Duke Nukem. Prey was toendertijd ook een eigen ontwikkelde engine. Nu hebben ze het idee weer uit de koelkast gehaald en een derde party het laten maken, met behulp van een bestaande engine. Dus het valt niet helemaal in dit rijtje :D
Vast niet aangezien je ws. geen tepels kan zien.
Vergeet je niet:
* Prey (tegelijk begonnen als DNF, een paar jaar dood geweest, en komt dit jaar uit)
* Battlecruiser: 3000AD (7 jaar tot de eerste buggy release, 10 jaar tot de final release)
En ja, allebei waren ze gelabelt als vaporware
Starcraft Ghost is gecancelled.
Ik wacht nog altijd op de nieuwe Carmageddon. :'(
@Niels
net zoals DNF
Ik verwacht niet dat Stalker ook nog gereleased wordt. De release is al meerdere malen ťťn jaar verschoven en de x-ray engine draait nog op direct-x 8...
Ik heb ooit de alpha gespeeld en het was wel vet. Zag er toen erg mooi uit. Denk dat het nu wel wat sloom aan zal voelen :)
Ik wacht nog steeds op Microcosm voor de CDI. :Z
Het gaat financieel niet fantastisch met TakeTwo.

Het zou kunnen dat ze ofwel:

1) Deze game toch van plan zijn zo snel mogelijk uit te brengen, om een positief financieel resultaat te bekomen. Gevaar: rushen.

2) Ze dit bericht de wereld insturen om de aandeelhouders een beetje te sussen (er komt een kaskraker aan!). Gevaar: uiteindelijk komt ie er toch niet dit jaar.

@aval0ne: zie bronbericht, in de financial statements werd duidelijk dat ze er niet echt goed voorstaan.
Ik hoop alleszins vurig dat ze idd van plan zijn het toch ooit nog es te releasen (en vele ander met mij neem ik aan ;)).
gaat alleen niet zo goed met taketwo omdat ze een aantal overnames hebben gedaan en deze in de jaarresultaten negatief moeten afschrijven.
Of ze winst of verlies maken hangt af van GTA. En dan vooral de PS2 versie.

Dus ze zoeken nu naar een andere topper voor de feestdagen.
Gaat het niet goed met Take Two? Vanwaar haal je dat? Ze bezitten enorm veel kaskrakers....
Ooit al van Grand Theft Auto gehoord? Midnight Club?Max Payne? Manhunt? Age of Wonders? Mafia? Serious Sam ? Stronghold ? Amped?
kan zo wel effe doorgaan
Als het de Texaanse gameontwikkelaars lukt om de pc-variant van het spel voor 31 december commercieel beschikbaar te krijgen, dan keert Take-Two een half miljoen dollar als bonus uit.
\
Dus ze gaan hem alsnog rushen? :?
Als je dit nog een rush kunt noemen... xD

Als ze de graphics een revamp willen geven gooien ze er wel wat el cheapo shaders overheen... een bloom ofzo; doet wonderen!
Ach, ik kan het Duke niet kwalijk nemen. Ik heb zoveel plezier beleefd aan Duke Nukem 3D dat hij toch niet meer stuk kan. Duke Nukem ifever, forever, whatever...

Sinds ik dat plaatje zie heb ik trouwens meteen weer de tune in mijn hoofd, de Megadeth-uitvoering. "Let's rock!" |:( :9~ :+ (kan niet echt de juiste smiley vinden)
Voor de mensen die het liedje niet kennen hier kan je hem downloaden... althans een klein gedeelte:

ftp://ftp.3drealms.com/misc/megaduke.mp3
Hopelijk blijft de humor en de erotiek hetzelfde.
""Show me the money!!!"", Yeah :+

Zonder de humor en erotiek is het geen Duke Nukem meer.
Hopelijk brengen ze dan een Europese en een Amerikaanse versie uit, want anders zal de erotiek zeker verdwijnen.
of de tepels vertoppen, zodat het spel aan 17 jarige kan verkocht worden en als er iemand met een mod eraan komt het verkopen als 18+ :P
Zouden we eindelijk weer het "sh.t happens" en het ".. all out of gum" horen?
De laatste keer dat ik het hoorde was op mijn 486 aan het "langamen" met een seriele kabel.
Veel lol gehad trouwens, kan de leveltjes nog steeds wel dromen.

Ik ben alleen bang dat het nu wordt afgeraffeld om het op tijd af te krijgen.
Die uitspraken kunnen tegenwoordig echt niet meer... ik hoop dat ze dat eruit flikkeren. Ik vind Gordon Freeman dan een veel fijner personage om mee te gamen. Die zegt nooit wat, en dat heeft toch ook wel z'n charmes, op een bepaalde manier.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True