Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 208 reacties
Bron: Half-Life2.com, submitter: sjaakie

Het zal voor de meeste gamers te lang geduurd hebben, maar vanaf vandaag is Half-Life 2 daadwerkelijk speelbaar en in de winkels te vinden. Klokslag negen uur heeft Valve het Steam-stoplicht op groen gezet waarmee het spel na een éénmalig verificatieprocedure van circa een kwartier direct speelbaar is. Tenminste dat is de theorie. Ondertussen zijn de Steam-servers overbelast door het grote aantal aankopen van Half-Life 2 waardoor de registratieprocedure niet bij iedereen succesvol afgerond kan worden. Overigens is niet alleen Half-Life 2 vandaag uitgebracht door Valve, ook Half-Life 1 in een Source-engine jasje heeft het daglicht gezien.

Half-Life 2 screenshot

Lees meer over

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (25)
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (208)

-12080205+1156+246+317Ongemodereerd50
1 2 3 ... 8
Goed, Valve heeft dus een vrij krachtige verificatiemethode ontwikkeld waardoor het spel tot op heden nog niet illegaal te spelen is ... ik betwijfel of het langer dan 24 uur duurt voordat er een hack/crack is, waarmee deze verificatie niet meer nodig is om het spel in singleplayer te spelen.

Hoelang zal het duren totdat gamedevvers beseffen dat het beveiligen van spellen en programma's een verloren zaak is ?
Hoelang zal het duren totdat gamedevvers beseffen dat het beveiligen van spellen en programma's een verloren zaak is ?
Een VEEL belangrijker vraag is: hoe lang zal het duren totdat gamedevvers als DICE besluiten om er maar helemaal mee op te houden omdat het beveiligen van spellen en programma's een verloren zaak is.

Iedereen hier zie ik klagen over de activatie en andere 'onzin' die in HL2 zit, maar dat spul was er nooit in gekomen als games niet zo massaal gekraakt en gekopieerd werden.

Het is dus simpelweg wachten totdat gamedevelopers er massaal mee ophouden. Als je tegenwoordig geen instant hit scoort, verlies je als gamedeveloper alleen maar geld. Ik weet zeker dat er al potentieele gamedevelopers zijn die al niet eens meer beginnen aan het developen van games omdat ze er toch niks aan zullen verdienen.

Wie heeft er wel eens geklaagd dat er tegenwoordig alleen nog maar sequels gemaakt worden en dat er niks echt nieuws meer gemaakt wordt? Rara hoe zou dat nou komen, denk je...?

Vroeger had je veel kleine studio's die vaak met nieuwe, innovatieve, ideeen kwamen. Maar door het kraak- en kopieergedrag van tegenwoordig kunnen die kleine gamesstudios geen fuck meer verdienen. En dus beginnen mensen er al niet eens meer aan.

Tja, life sucks als je je eigen leefomgeving verpest, nietwaar?
Er valt nog genoeg te verdienen aan spellen, ondanks dat er een hoop illegaal gekopieerd wordt. Het is nog steeds een gouden business.

Het probleem is echter dat er tegenwoordig enorme investeringen gedaan moeten worden om een spel te maken, dat voldoet aan de gevraagde eisen. Soms al meer dan voor een dure actiefilm. Dit zijn bedragen die kleine bedrijven (ook in de filmindustrie) niet kunnen opbrengen. Verder maakt je dat voorzichtiger in het kiezen van nieuwe projecten.

Verder kopen veel mensen het spel pas als de prijzen zakken naar een (in hun ogen) redelijk niveau. Zo heb ik thuis een paar spellen nog gesealed liggen omdat ik ze al uit had voor ik ze kocht.
Niet zo negatief RetepV: De teokomst in de gamesonwikkeling ligt in INGAME reclame: daar haal je je basis/ontwikkelings kosten uit en breng daarna via internet of DVD (a ¤10) het spel uit.

Jij schiet dan in HalfLife 3 aliens neer en tijdens het loaden krijg je reclame van Nvidia, ATi, Cocacola of wat dan ook. Ook ingame zal je ECHTE reclame borden zien, of echte modellen van bijvoorbeeld bestaande auto's. Ik noem maar wat. (of reclame voor andere games)

Ik denk dat dit meer succes zal bieden dan de verkoop van games. kijk maar naar de populariteit van bijvoorbeeld iTunes. P2P kan een superdistributiekanaal zijn, als men daar de potentie maar van inziet. Torrent links aanbieden op een iTunes achtige site voor een bedrag van ¤5. En in de winkel betaal je ¤5 voor een editie met een handleiding en mooi hoesje.

Ah! de toekomst.... 8-) :Z
Geef ik je 100% gelijk in Firststop

De makkelijkste manier om het te bewijzen is natuurlijk RACE games
Gran Turismo Need for speed ga maar door
allemaal grote merken erin mercedes jaguar ferari

en natuurlijk niet met die laatste 2 need for speeds underground 1 en 2 het tunen
je wil niet weten hoeveel auto's er opeens met spoilers rond rijden en een andere uitlaat
(ok voordat iedereen begint het gebeurde wel maar sinds underground is de kans van auto's met spoilers en mooie uitlaten wel een stuk meer geworden)

daar is nou bakken met geld mee te verdienen
(ook al vondt ik in need for speed 4 de reclame van een mercedes benz CLK-GTR een beetje slecht ik vloog in de eerst bocht eruit en moest een berg aan repair kosten betalen :P)

en ik denk niet dat echt grote gamemakers het wat boeit dat er echt gekopiert wordt
de beveiliging wordt juist steeds harder gemaakt zodat het minder aantrekkelijk wordt om hem te kopieren zie nu BV je moet registereren via internet doe dat maar is met een kopie als het per serienummer geregistreert staat wordt dat erg lastig

(en ik denk dat duizenden Counter-Strike spelers wel willen updaten :))
Jij hebt zeker niet gehoord hoeveel MS binnen heeft getrokken met halo 2 (in het eerset weekend?)

120 !!! miljoen dollar!
daar moet een developper toch van kunnen leven of niet soms?
@RetepV

blaat blaat blaat, NGC anyone ;). Dit voegt behalve moraal gezien echt niets toe. Oei moraal hangt tegen normen & waarden aan. Nu weet ik echt niet meer wat ik moet doen. Iig heb ik geen keuze dan HL2 niet te kopen aangezien ik voor een 'spelletje' mijn privacy moet opgeven.

Aan jou de vraag wat ergers is, ik heb in ieder geval mijn beslissing genomen. En die is het spel kopen zodra er een optie is om anoniem van de Single player mode te genieten. Wat de wet er dan van vind zal mij een worst zijn, ik heb het spel legaal gekocht en dan is het aan mij om te zien hoe ik ermee omga.
Half life 2 is vanmorgen 'uitgegeven'' in het warez circuit, door Emporio.
Misschien een idee om deze tijdelijk te spelen aangezien m;n Collectors Editon begin december verwacht wordt
De NFO heeft al een appart plekje gekregen op nforce.nl (terwijl de mainpage op het moment van schrijven down is).

http://www.nforce.nl/hl2.txt
De bedoeling van de beveiliging (of zowat elke beveiliging) is imo ook niet dat _niemand_ het spel/programma illegaal zou kunnen gebruiken, maar wel dat het 'de gemiddelde gebruiker moeilijk genoeg gemaakt wordt zodat die het spel maar gaat kopen... MS heeft het ook gedaan met XP en het loont blijkbaar de moeite, want anders zouden andere publishers niet met dezelfde methode voor de dag komen.
+1 Daar zeg je wat.

Komt er dus eigelijk op neer dat mensen die andere wegen ter beschikking hebben een extra keuze kunnen maken :) Is dit nu eigelijk disccriminatie of schiet de wet, europeese regelgeving hierin tekort?

Het is niet mijn bedoeling om 'illegaal' aan games te komen (of aan te moedigen), maar met dit soort acties ben ik het min of meer wel verplicht. Wat krijgen we hierna? een ferrari spel waarbij je verplicht in het bezit van en geregistreerd moet zijn als eigenaar van een ferrari?

Zolang ik het spel koop en gelukkig in NL woon zal niemand er tegenzijn.

Tenslotte staat in hun ua dat er geen geld terug gegeven wordt. Foei foei foei, het kan erger hoor. Mijn broertje heeft het spel en daar kan ik het ook spelen. Of staat er ergens dat niemand anders het spel op JOU pc mag spelen?

Bah, iedereen maar mopperen over MS maar valve probeerd hetzelfde in mijn ogen.

Principeel koop ik het spel nu dus niet totdat er een acceptabele oplossing is voor de single player mode. Aan de rest die het spel wel heeft, enjoy.. volgens mijn broertje is het het geld waard. Ik en hopelijk met mij meerdere geef niet toe aan deze verkapte vorm van terrorisme!!!

*edit* en Valve doet een struisvogel na, emails worden totaal niet beantwoord.
In de eerste paar maanden word de meeste winst gemaakt op games, als het dus een paar maanden nog niet gehackt is en als de hacks steeds moeilijke zijn om toe te passen, (mensen zijn maar bereid tot bepaalde inspanning om een game gratis te spelen) dan zijn de producenten al blij.

Dus copieer beveiligingen werken.
(al is het niet eindeloos)
ben inmiddels al een gekraakte versie aan het downloaden..
die zijn er dus al..
en die developers zullen waarschijnlijk nooit inzien dat een beveiliging niet helpt...
Ik ook.
Maar de vraag is of het wel echt is.
Totdat je er achter komt dat het een pr0n film is die je aan het downloaden bent. :+

Dat hoop ik temminste want je hoort gewoon te betalen voor wat je gebruikt... :Z
Dat hoop ik temminste want je hoort gewoon te betalen voor wat je gebruikt...
for the record:
90% van mijn spellen is legaal in de winkel gekocht

maar de laatste tijd worden de spllen te duur en leggen ze mij te veel beperkingen op.
zie o.a transport giant banelijk:
Als daemon tools is gelockt weigert hij op te sraten, als clonecd geinstalleerd staat dan wil hij niet opstarten, dit werd (deels) gecompenseerd door de lage prijs (30 euro) en het feit dat ik helemaal weg ben van dit soort spellen

sinds wanneer bepaald een gamedeveloper wat ik wel en wat ik niet mag draaien???
ik koop een spel en verwacht dat deze 100% draait als mijn systeem aan de minimum eisen voldoet..
als ik vervolgens programma's moet gaan uninstralleren om het werkende te krijgen ga ik toch grote vraagtekens neerzetten wie hier nou verkeerd bezig is...
Valve legt zelf al uit op hun eigen steam site hoe je een installatie op de ene PC doet en vervolgens de backup dvd in een andere stopt en daar gaat spelen (zonder op de laatste pc een internetconnectie te hebben). Dus wat dat betreft hebben we geen crack nodig.
Goed, Valve heeft dus een vrij krachtige verificatiemethode ontwikkeld waardoor het spel tot op heden nog niet illegaal te spelen is
Legaal ook niet, tenminste ik heb het nog steeds niet aan het werk.
bij gehackte versies kun je (bijna) niet op internet spelen of is het heel lastig om te doen.
bij singleplayer versies zie je steeds minder dat er protecties op zitten.
Redelijk lamme actie dat activatie via internet verplicht is voor een singleplayer game. :(

Voor Windows en Office, soit, maar nu ook voor games? Anderzijds, welke fanatieke FPS-gamer heeft er geen internet, en met de huidige piracy-praktijken is het wel geoorloofd om je software te beschermen, en heeft de wereld het toch aan zichzelf te danken.

Al ben ik wel bang dat de fanatieke piraten er, as usual, wel een patch of zo voor vinden, zodat zij weer de enigen zijn die NIET hoeven te activeren. Nogmaals het is toch singleplayer, dus het spel heeft niks op internet te zoeken, dus het is ook niet te controleren als het gehacked is. (Fanatieke CS-spelers kopen het toch wel.)

MS heeft het met Windows XP ook geprobeerd, en heeft er ongetwijfeld een paar miljoen tegenaan gegooid om de activatie-technologie te ontwikkelen, en dat is ook gehacked. Zou me verbazen als Valve (ook rijk, maar niet zo rijk als MS) een onfeilbaar systeem heeft bedacht.
Overigens is niet alleen Half-Life 2 vandaag uitgebracht door Valve, ook Half-Life 1 in een Source-engine jasje heeft het daglicht gezien.
Wat HL:Source betreft: dat krijg je alleen als je de Silver of Gold-versie koopt, en die zul je in Europa niet in de winkels aantreffen. Gold is sowieso alleen via Steam te koop, Silver weet ik even niet zeker of die in de USA in de winkel te koop is.

De bedoeling van HL:Source (=Half-Life 1 met Source-engine, verder geen enkele extra content) is trouwens om de mod-community een jump-start te geven om alvast te wennen aan de nieuwe engine om mods voor te klussen.

HL:Source was al een tijdje verkrijgbaar (en speelbaar) door HL2 Silver of Gold te kopen: dan kon je al HL:Source spelen, terwijl HL2 nog locked was. Dus HL:Source zag al eerder het levenslicht.

Edit @eppie: Nee, ik bedoel HL:Source. CS:Source wordt met elke HL2 meegeleverd, en HL:Source alleen bij Silver en Gold.

Edit 2: on 2nd thought twijfel ik nu wel of HL:Source al eerder speelbaar was, of pas tegelijk met HL2 unlocked werd vandaag. :?
je kan ook gewoon Half Life 2 Collectors Edition kopen. die komt 10 december uit en beval wel hl source.

en die is wel degelijk in europa te koop
Wordt dus nog even wachten tot na de man met de baard en het paard.

Net gekeken maar $89.95 voor Gold en dan $29,95 shipping en handeling en dan nog iets van $15 aan Tax. Die ga ik dus niet bestellen voor bijna $140 :(

Misschien dat ik wel wacht tot mijn broertje het uitgespeeld heeft (is nu 5 uurtjes bezig) en dan even 7 dagen daar logeren.

Persoonlijk vind ik de verplichting van i-net connectie voor een in weze single player game zuigen. Nu moet je verplicht een steam account aanmaken met valid email etc, activeren via telefoon had een mooie optie geweest.

Ook wel jammer dat je niet een bronze pakket kan kopen of de normale 'cheap' retail en dan omdat je HL1 orgineel heb (en ja steam account) gewoon HL-Source krijgt.

Nu ik er zo over nadenken ga ik HL2 niet kopen vooral het laatste punt zit mij dwars, HL1 heb ik al orgineel en nu zou ik silver of limited moeten aanschaffen om HL1-Source te kunnen spelen.
Heb afgelopen vrijdag maar de silver edition online gekocht. En ik moet zeggen een en ander werkte perfect. Vanochtend om 9:00 begonnen met unlocken van de game en speelklaar om 9:15.

Ik vind het echt super dat er eindelijk een developer is die met een goed systeem komt om patching van games en drivers te regelen. (steam geeft ook aan of nieuwere drivers of andere versies beter werken met de huidige versie van de verschillende software onderdelen). In mijn geval pointe die naar de versie van catalyst drivers die voor mijn kaart het beste presteerde. (scheelde toch bijna 4 fps in de video test van de source engine).

Jamer dat iedereen weer een vernieuwend concept afkraakt. Eindelijk geen gedoe meer met DVD\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s of cd\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'s die niet goed werken of niet meer up to date zijn.
meen je dit?

Lekker is dat. Ik heb thuis geen internet, maar wel zojuist 't spel besteld. Hoera, lang leve (anti-)piraterij.
Je moet iedere keer dat je HL2 opstart verbinding maken met de Steam server :)

Op de site van steam staat echter hoe je dit kunt omzeilen cq uitschakelen.

Zie dit topic : How to Make Steam Offline mode work

*klik*
Sorry maar dan is het een beetje je eigen schuld.

Er staat duidelijk op de doos, en bij de meeste (goede) webshops tevens ook vermeld, wat de requirements voor Half-Life 2 zijn. Waaronder dus:

"requires an active internet connection"

Zelfs onder het spelen vindt er verificatie plaats. (zeer kleine pakketjes worden heen en weer gestuurd)

Dus :Z
Het staat er anders niet erg duidelijk bij.

* 786562 Voordeur
Dus als je een inbelverbinding hebt moet je je lijn openzetten, kun je mogelijk niet telefoneren én je betaald telefoontikken om een singleplayer spel te spelen.

Volgens mij heeft Valve een andere definitie van singleplayer dan de rest van de wereld, die hoeven daar nl. niet voor online te zijn :?
Bedoel je niet Counterstrike: Source? Die is namelijk al wel een tijdje uit en te spelen.

Dit is echter ook alleen een port van de oude CS naar de nieuwe Source engine. Wel mega vet trouwens :9~
Kan ik CS: Source spelen zonder een exemplaar van HL2 te hebben? HL1 heb ik wel origineel en (dus) ook een werkende Steam account.
Welk van de 4 woorden zie jij als geen woord ?
ik noem maar 1 woord: emporio ;)
3 woorden: wat lul jij nou?
Inmiddels al een paar levels gespeeld..., dit is geen spel, dit is fucking virtual reality! :P Als je al jaren droomt hoe een computerspel er uit moet zien, nou, hier is het. Doom3 en FarCry zijn hierbij vergeleken een grap. :)
Als ze een beetje zouden nadenken hadden ze er een registratie procedure via de telefoon er nog bijgezet.
Vinden de Steam-servers een stuk prettiger.
Das een beetje duur want
1- Of je zet telefonistes neer (duur grapje)
2- Of je zet er een ivr oplossing neer maar die herkennen nog steeds geen letters. Alleen cijfers en aangezien een 2 een a b of c kan zijn is dat ook niet optimaal.

Dan kom je ook nog met het probleem dat deze gegevens ook in een DB geplaatst moet worden en als je dat realtime wilt doen zit je nog steeds met het server probleem. Een batchopdracht met behulp van een controle met een algoritme, zou dit op kunnen lossen maar dan kun je dus dubbel reggen.
[sprong naar de toekomst]
Wat ik me afvraag als naderhand de steam servers uit de lucht zijn, en je halflife wil spelen wat je 3 jaar geleden hebt gekocht. Hoe kun je dan het spel activeren en daadwerkelijk spelen????
[/sprong naar de toekomst]

Moet je nu bij elke reinstall activeren??? Wat als je geen internet connectie hebt op die bepaalde pc??
Kan ik het spel op meerdere pc's tegelijk spelen??

Wat een wazige protecties tegenwoordig. Dit is dus de enigste reden dat ik wacht op een gekraakte versie en dan wel verder zie....
Volgens mij zie jij het niet helemaal duidelijk meer...

Als er geen gekraakte versies waren, waren dit soort maatregelen ook niet nodig.

Dus: bedankt aan alle studenten en andere lamzakken die zich zo nodig bezig moeten houden met het massaal verspreiden van Warez. :(

Dit is de realiteit. Live with it. Je hebt jezelf in je voet geschoten, want zo te zien zit jij er ook niet mee om gekraakte versies te downloaden en spelen. En naast dat jij jezelf in je voet geschoten hebt, heb je mij ook in mijn voet geschoten. En iedereen die WEL gewoon legaal games koopt.

Moet ik nog een :r smiley plaatsen?
Bullshit. 4 jaar ontwikkelen met meer dan 50 man. Denk je niet dat die wat terug willen zien voor al hun moeite en afzien? In de afgelopen 4 jaar hebben die lui een stuk minder geslapen en een stuk meer gepresteerd dan jij, dat durf ik wel te zeggen.
er is een heleboel software die ik nu download maar ik zou kopen als t gewoon wat goedkoper zou zijn.
er is een heleboel software die ik nu download maar ik zou kopen als t gewoon wat goedkoper zou zijn.
Maar doe je dat ook? Veel spellen zijn op een gegeven moment verkrijgbaar voor een lagere prijs. Als je bovenstaand argument eerlijk hanteert zou je op dat moment het spel moeten kopen. Ook al heb je het al uitgespeeld.
Bullshit, productie van games gaat tegenwoordig wel omhoog maar ligt niet op 4 jaar. Wie zegt dat het idee voor half-life 2 er zo lang al ligt...
Ik. Nu is Half-Life 2 met zijn extra jaar vertraging misschien geen goed voorbeeld, maar normaal gaat er een lang proces aan een product vooraf alvorens men met de daadwerkelijke ontwikkeling begint. Nu zal dat niet altijd 4 jaar zijn, soms sneller en soms ligt het een tijdje te verstoffen.

Nu hangt e.e.a. natuurlijk ook van het product af. Zo moest er voor HL2 een geheel nieuwe engine geschreven worden alvorens het spel zelf gemaakt kon worden. Dat neemt extra tijd in beslag. Terwijl er vast bedrijven zijn die nu een idee krijgen en dit binnen een jaar op de markt zetten. Op basis van deze engine. Over de kwaliteit van dat spel zal ik maar geen uitspraak doen.

Verder heb je vooraf nog het politieke proces om het spel bij de juiste personen te laten aanslaan. Kun je er geld voor krijgen?

Het idee voor HL2 lag er waarschijnlijk al voor HL1 in de winkels lag. Je mag zelf nagaan hoe lang geleden dat is.
moeten ze die games maar goedkoper maken dan word t meer gekocht
Bullshit, productie van games gaat tegenwoordig wel omhoog maar ligt niet op 4 jaar. Wie zegt dat het idee voor half-life 2 er zo lang al ligt...

Dan nog, fijn voor die mensen die o zo hard gewerkt hebben en leven op energiedrankjes..
Dat bepaalt nog niet dat ze de prijs niet omlaag kunnen gooien.. Zoiets heet vraag en aanbod, hetzelfde gebeurd bij de muziekindustrieen.
4 jaar met meer dan 50 man? Ik ben een half jaar terug zelf op het kantoor van Valve geweest en heb er hoogstens 15 medewerkers gezien.

edit: moet dus reactie op RepetV zijn andere post zijn.
quote: "Bullshit. 4 jaar ontwikkelen met meer dan 50 man."
er is een heleboel software die ik nu download maar ik zou kopen als t gewoon wat goedkoper zou zijn.

Van heel veel softwareprodukten zijn goedkopere versies voor studenten te vinden. Het te duur zijn van games is natuurlijk helemaal onzin.

Het is ook niet zo dat je een auto gaat stelen omdat je er geen een kan betalen. Je download warez omdat je het (zo goed als) ongestraft kan doen.

Het is echt niet zo dat gameproducenten zomaar binnenlopen met het verkopen van een paar spellen. In tegendeel, met het ontwikkelen van spellen worden vaak grote financiele risico's genomen. Zodoende gaan er ook vaak genoeg softwarehuizen failliet.

Misschien wordt het tijd voor een bijbaantje?
Bullshit: ik wilde dit spel graag legaal kopen (wat ik trouwens doe met alle spelen die ik echt mooi vind), maar als ik nu hoor hoe moeilijk het registreren is, dan kunnen ze me de pot op en wzcht wel af totdat ik ergens de illegale versie kan vinden.

Ze schieten zichzelf in het been op deze manier. Ze kunnen het beter simpel houden en daardoor meer legale spelers aantrekken, gekraakt wordt het toch wel hoeveel moeite men er ook voor doet.
Die moeite om het te beveiligen is dan wel een maat voor niets geweest: (uit de nfo (en nee, ik heb hem niet))

[quote[This is the FINAL copy from STEAM, it emulates steam so you DO NOT NEED
TO Û
Û install steam, just apply the crack. [/quote]

Denk toch dat ze moeten uitkijken naar andere manieren.
Ook bv games downloadbaar maken via internet om de prijs te drukken zoals je nu bij muziek meer en meer ziet.
@ RetepV

Het is maar de vraag ofdat het illegaal kopieren de kleine developers de nek omdraait.
HL2/Doom3/HALO2 etc DE games waar iedereen op wacht. Ook de crackers want HL2 als eerste cracken is natuurlijk prestige.
De kleinere games. Erm who cares. Ik denk dat die vaak niet gehackt worden omdat het niet hot is.
Wat de kleine developer echt de das omdoet is m.i. concurrentie van de grote developers.
HL kost miljoenen om te ontwikkelen. Dat kunnen kleine developers niet betalen. Zelfs niet als iedereen legaal speelt.
En dat is niet alleen zo met games. Lang geleden dat ik een nieuwe spreadsheet gezien heb. Behalve Excel van MS.

"Wie heeft er wel eens geklaagd dat er tegenwoordig alleen nog maar sequels gemaakt worden en dat er niks echt nieuws meer gemaakt wordt? Rara hoe zou dat nou komen, denk je...?"
Omdat de gamers over een maandal gaan speculeren over HL3.
Pas als HLxx flopt zal er een nieuw spel komen.

Tenslotte iets over de beveiliging op zich. Alles is gecrackt. Ofdat het binnen een uur of binnen een dag is maakt niet zoveel uit. 'Weinig' mensen hebben toegang tot die versies. Dus lijkt mij dat een 'onkopieerbare' CD al een voldoende beveilging is tegen de piraat zonder connecties.
Maar Valve denkt daar anders over :-)
Tis offtopic, maar een andere spreadsheet dan excel is bijvoorbeeld 602 Tab van 602 Software.

Kun je gratis downloaden van www.software602.com voor persoonlijk non-commercieel gebruik.

Hebben een hele office-suite staan (die op zich als twee druppels water lijkt in gebruik op MS Office (dus hoeft niet alles opnieuw te leren)).
in de toekomst download iedereen ze games van het internet, het enige wat ze dan nog moeten doen is naar de zogehete "gamewinkels" toe, om daar een licentie te kopen.
Tja ik heb het spel gratis via zo'n coupon bij mijn videokaart. Was mooi meegenomen want ik wist niet dat ik die erbij kreeg maar ga toch wel effe de reeds gereleasde illegale versie downen.... Ik heb geen zin in dat gekke registratie gedoe..... brrrrrr
Dit is net zoiets als met muziek CDs met zo'n rare fout beveiliging. Leuk dat je je muziek nu kunt afspelen, maar op de PC kan dus niet. Mischien zijn in de toekomst wel alle CD spelers van een dergelijk type (de pure CD speler sterft toch al uit) en kun je je eigen muziek niet meer legaal luisteren.

Zelfde met DVDs met DRM, moet je een verbinding hebben om te kunnen kijken. Leuk als over 10 jaar de producent niet meer bestaat.

Nu dus weer zoiets met Halflife. Toch te zot voor woorden die registratie. Ik speel nu nog met plezier games van mijn C64, NES, SNES, Amiga en velen anderen. Bijna 90% van al die fabrikanten bestaat niet meer of zijn in heel andere verbanden verder gegaan en leveren 0.0% support meer op hun oude games.
ik ga geen oude spellen kopen wat is daar t nut van.

ik bedoel te zeggen dat ze meer zouden verkopen als ze meteen te prijs lager zouden maken.
Onzin.

Wie zijn de dupe van al die anti-piracy maatregelen?
Juist, degene die het spel legaal aanschaffen.
De kopieerders zelf hebben er geen last van.

Dus wie zijn de lamzakken?
De ontwikkelaars die blijkbaar geen klantvriendelijke anti-piracy methode kunnen ontwikkelen, of degene die het spel kopieren ook omdat ze dan geen last meer hebben van diezelfde kopieerbeveiligingen?
en jij hebt geen illegale software op je PC staan? Dan ben je toch één van de weinigen in Nederland
Als ze een beetje zouden nadenken hadden ze er een registratie procedure via de telefoon er nog bijgezet.
Ik zie de ambulances al richting callcenter van Valve rijden.
hah, dat vind iedereen prettiger, een telefoon lijn wil zeggen dat de data van keys opgeslagen moeten worden in een database óp de cd..! dat will zeggen dat het volledig toegankelijk is voor elke idioot met een dll opener ofzo.. :) niet erg natuurlijk, alleen dat zou valve een hoop centjes kosten..!
Heb hem gekocht en het is naar mijn mening zo goed als de reviews zeggen :)


Helaas zijn ze weer zo dom om die steam servers overbelast te laten worden, dat hadden ze kunnen verwachten. Gelukkig was ik vroeg genoeg vanochtend (rond 12 uur)

edit:

Tis vloeiend speelbaar, alles op medium, 1280x1024 en geen AA met een barton 2600+ en gf4ti4200. (512 mb dual channel)

Straks nog even op de laptop met mobile r9700 proberen, zou daar iets sneller moeten draaien.
"Helaas zijn ze weer zo dom om die steam servers overbelast te laten worden, dat hadden ze kunnen verwachten."

ja, want het is echt wel de moeite voor die ene keer per drie-vier jaar dat de servers overbelast raken, een heel pak servers bij te kopen ...
even nadenken ... nope, toch ni de moeite
Je kunt ook extra servers tijdelijk inhuren. Dat is niet zo duur en staat een stuk professioneler en klantvriendelijker.

Wat ik me wel afvraag, kun je dit spel wel single user spelen, of zit je altijd aan dat STEAM gebeuren vast? En wat als ik mijn systeem weer re-image en het spel opnieuw moet installeren? Is dit dan ook zo'n soort Windows activation troep?

(Ben zelf niet een echte gamer en al helemaal niet online. Maar zo'n spelletje af en toe in single user als verzetje vind ik nog wel leuk.)
Je kunt je steam bestanden back-uppen (dat is een optie in de steamsoftware) en activatie gaat via je login+password.

It's that simple.
Ik zie dat je nog nooit CS via steam gespeeld hebt, iedere keer als er een "grote" update uitkomt liggen die servers van steam plat. Ze mogen dus echt wel wat beters neerzetten/huren

edit: typo
want het is echt wel de moeite voor die ene keer per drie-vier jaar dat de servers overbelast raken, een heel pak servers bij te kopen ...
Je kunt ook servers huren. Je hoeft alleen remote de software te installeren (en een verdeelsysteem te hebben). De servers staan en worden verder beheerd bij de provider. Ideaal voor drukke periodes als vandaag.
Nou ik ben in elk geval blij dat ik TOEN geen nieuwe videokaart heb gekocht, want het zou toch een redelijke tijd uitgesteld worden daarna achteraf gezien.
Nu is mijn pc toch alweer verouderd.
Ik zie wel, als de "demo" wil werken, dan zou ik hem wel eens kunnen gaan kopen, maar vooralsnog eigenlijk niet zo'n haast meer.
Half Life zal op een oudere kaart ook prima lopen. :)
Vriend van me speelt het noodgedwongen op een GF4 MX. Alles op laag is het gewoon speelbaar, alleen jammer dat bumped textures enzo dan niet werken.

Hij zit trouwens te wachten op een Asus V9999Ultra maar die zijn gewoon niet leverbaar op dit moment :(
ik draai het op een radion 9600 pro met alle settings op max en op een res van 1280 x 1024 zonder schokken. uiteraard faa en antie aliasing niet op max.

kan maar een ding zeggen goed gedaan valve
Rest van je systeemspecs?
:DEindelijk, anderhalf jaar na de aanschaf van mijn systeem, dat destijds bedoeld was voor Hl2 kan ik dan eindelijk de game spelen, het systeem is ondertussen niet meer wat het was, super systeempje, Athlon 3200+ met Radeon 9700 Pro en 512Mb was anderhalf jaar geleden nog een perfect pctje, loopt ie nu achter de feiten aan, maar toch, de game draait, daar gaat het om, wel jammer dat het met toen al met al ¤800 heeft gekost en ik er eigenlijk niks mee heb gedaan in de tussen tijd :P
Dat is niet bepaald een systeem dat achter de feiten aanloopt... videokaart een beetje overclocken et voila!
videokaart overklokken is nog nergens voor nodig, doom3, HL2, alles draait op default settings met goede of full detail zonder problemen. zodra het de bottleneck gaat worden ga ik er eens over denken om hem over te clocken (tijdens een test was 10 % trouwens mogelijk)
Er zijn ook mensen die HL2 al voor de serveractivation in de winkels hebben kunnen kopen!!! Dit was origineel NIET de bedoeling, omdat er mensen bij zouden kunnen zitten die geen weet hebben van Steam, en ineens met hun neus op de feiten gedrukt worden als ze hun HL2 willen spelen, maar dat niet kan.

Valve wilde toen de servers eerder unlocken, maar dat mocht niet van Vivendi, die wilde de servers pas vandaag geopend hebben.

Nu vraag ik me af, of er ook al winkels in NL zijn die het spel verkopen. Dan kan ik er namelijk voor vrijdag nog om. De normale datum van een spelrelease is de Vrijdag NA de officiele release. Net als dat films in NL op donderdag in premiere gaan voor het publiek, is het vrijdag voor games. Weet iemand mss een winkel waar hij al te koop is? Ik heb namelijk geen trek in online kopen via steam, (extra kosten ivm belastingen, en het vele downloaden).
De boete voor verkoop vóór deze dinsdag bedroeg 50.000 euro en mogelijke uitsluiting van leveringen in de toekomst.
Ik ben vandaag al begonnen met de verkoop van HL2. (Dixons Hoofddorp) Verkoop+++++ :D
verkeerde plekkie
Heb ik weer :( :
Steam has detected that your copy of Half-Life 2 Retail Standard has already been registered to another Steam user. Your product's CD-Key (the number printed on the CD case which you were asked to type in after installing the game) matches one already in our database.
Hier was ik idd al bang voor.. Als ze eenmal de manier van de keyts hebben uitgevogeld kunnen andere users de key al innemen.. Zo ontstaan dus flinke problemen, en dat voor een Single Player game.. :(
Is ook moeilijk om zelf te vinden lijkt me....... Bij de Media Markt is hij op het moment 45euro.
weet je dat zeker? bij MM in R'dam zeiden ze 54¤ tegen mij.
Is ook MM... Prijs verschilt per vestiging!!
En ik dan, ik moet er gewoon 58 euro voor betalen in de mm in rotterdam alexandrium :(
44 euro zelfs.
Uit 1 van de pagina's van de reclame folder van MM Rijswijk
Misschien heeft hun kassa geen AA?
Geweldig als je het grote Half Life 2 topic leest op Got. Varierend van mensen die (nog) niet kunnen activeren tot aan mensen met waarschijnlijk brakke DVD's. Ik ben blij dat ik de collectors edition heb besteld... Hopelijk valt die buiten de misschien rotte lading dvd's...
Wat moet hij gaan kosten ongeveer :?
50 voor de gewone versie, 70 voor de collector's edition. Zoals te verwachten dus

Aankopen via Steam kan ook: http://www.steampowered.com/

Dat is zelfs goedkoper: 45$ voor HL2 Bronze, en daar hoef je dus denk ik geen transportkosten voor te betalen.
Geen transportkosten nee, je download het spel namelijk via internet, maar je speelt het dus ook rechtsstreeks via Steam. Een fysieke kopie heb je dus niet (en nee, de download branden kan ook niet, alleen de install dir).

Wat je wel betaald is een extra 19% belasting omdat wij hier in Europa belasting moeten betalen over alle internet aankopen buiten de EU. Je betaald dus ongeveer 57 euro voor de silver versie (waar je dan geen t-shirt en doosje bij krijgt, want silver + t-shirt en doos is de collectors editie in NL).
Je kan een backup maken door in de 'Play games' lijst op de game rechts te klikken en 'Backup game files' te kiezen. HL2 en CS:S backuppen is 4304MB, moet op een DVD-R passen. :)
zolang je geen gold pakt ... kan je kiezen in welk land je de aankoop laat registreren...

Beline staat net onder Belgium... en dat scheelt toch lekker 21% :)
Ja hoor... Alleen jammer dat je CC nummer dan niet meer klopt. |:(
"silver + t-shirt en doos is de collectors editie in NL"


Sorry, maar de collecters edition is geen silver versie.

2. "Silver" -- $59.95 / ¤ 49,84
-- Half-Life 2*
-- Counter-Strike: Source
-- Half-Life 1: Source*
-- Day of Defeat: Source*
-- Valve's back catalog currently available on Steam *(To be made available upon products' release.)


Bij de silver versie heb je recht op het spelen van Day of Defeat source versie. (wanneer die af is). Dat krijg jij niet bij de collecters editie. Waarschijnlijk zijn er nog meer punten op te noemen.
Oh je betaald belasting in het land waar je koopt hoor.

Je bent alleen verplicht invoer rechten te betalen als de doane je pakketje fysiek pakt.

Als je software via internet koopt is het jouw eigen zaak om aangifte te doen van belasting, maar als jij geen aangifte doet komt de belastingdienst er ook nooit achter want zijn hebben geen inzage in jouw CC afschriftje.

Je bent belastingplichtig in het land waar je de aankopen doet als je van binnen de EU (wij verkopen zelf software via internet, en wij moeten voor klanten binnen de EU 19% belasting innen) en voor mensen buiten de EU niet.

Als dus valve vanuit de USA verkoopt hoef je dus geen belasting te betalen.

(maar ik weet niet waar valve fysiek zijn producten verscheept)
$ 45 is excl. BTW, maar met de huidige koers van de dollar komt dat toch op ¤ 41,51.

Ik heb zelf de Silver versie via Steam gekocht. Dit komt incl. BTW op ongeveer ¤ 55,00!
35 euro bij CDWOW met 10% kortingslink }>
1 2 3 ... 8

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True