Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 91 reacties
Bron: Gamer.nl, submitter: MARTIJN_

Gamer.nl springt in op de roddels omtrent de nieuwe topgame Half-Life 2 van Valve Software en doet daarmee het vuur omtrent de kwestie weer oplaaien. Eerst was daar het uitlekken van een deel van de soucecode en dit schijnt nu de aanleiding te zijn geweest voor het uitstellen van de game naar 2004. Na de feestdagen moet het spel dan eindelijk uitkomen. Dit zou de chief executive van de uitgever Vivendi Games hebben bevestigd. Anderen beweren weer dat er door Valve bewust voor is gekozen om de source te lekken, om zo een excuus te hebben voor de opgelopen vertraging. Voorlopig zullen de fans in ieder geval nog even geduld moeten hebben.

Half Life 2 screenshot
Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (91)

1 2 3 ... 6
Het is een goed excuus, maar wisten we allemaal niet al dat dit ging uitlopen ;). Laten we eerlijk zijn, er is al een hele tijd speculatie over het fijt of Valve echt op tijd ging komen met HL 2. Valve wist dat de game-gemeenschap erg kwaad zou worden als ze met een zwak argumentje zouden komen als: we moeten de gameplay nog wat aanpassen, zodat dit een unieke ervaring wordt. Hoe vaak hebben wij gamers dat niet aan moeten horen. Dit lekje zou een goede uitkomst kunnen zijn. Als er details in staan over de engine, tsja jammer dan. Vroeg of laat zal de concurent toch wel zoiets uitvinden en het is nu te laat om nog een spel volledig te gaan bouwen, dan komt dat spel als nog later op de markt en is HL 2 toch nog de eerste om zulke graphics op het scherm te toveren. Als het gaat over het al dan niet onder steunen van DirectX 9.0, nou dan weten we dat ook weer. Cheaters zullen wel aangepakt worden op een manier die misschien niet in het stuk gelekte code staat, zeker nu Valve weet dat er cheat-progjes op gebaseerd kunnen worden.

Wat betreft dat cheaten: die programma's zouden ook gemaakt kunnen zijn door goed naar de beta van HL 2 te kijken.

Wat jreijmer hier boven al zegt: het bedrijf heeft een vertrouwen opgebouwd bij de gamers. Ze houden zich niet aan de deadline, dus schaden ze het vertrouwen. Het zou natuurlijk ook voor extra aandacht kunnen zorgen. Of dit positief is maakt niet uit; alle aandacht is meegenomen en als het negatief is, dan wordt dat toch gewoon weer recht gezet bij de release?
WAT NOU WEER???


http://halflife2.homelan.com/forums/showthread.php?s=&postid=228559#po st228559

er staat:
From the french site Overgame (http://www.overgame.com/page/20577.htm) HLČ is NOT delayed to April 2004 !

The french division of Vivendi Universal Games was contacted, and deny all the recent declarations published in the french economic magasine 'Les Echos' by C.Ramboz.

VUG said too, than they're not abilited to communicate any infos about HLČ (VUG is just the distributor remember), but only VALVe.

However, C.Ramboz affirm than the Valve hacking is responsible of the actual delay.

IMO trust no one, only Gabe Newell !
hoezo zou je door uitlekken van source nu weer te laat komen met je release?

die code heb je toch al geschreven.. dus hoeft toch niet opnieuw?

hooguit een extra bug fix over die code.
Omdat als je weet hoe bepaalde dingen werken je makkelijk cheats kan maken.

Denk bijvoorbeeld aan geheugenadressering. Als jij precies weet naar welke geheugenblokken bepaalde calls worden gemaakt, bijvoorbeeld voor bepaalde multi-players aspecten (denk aan playerlocatie, aiming) dan kan je supersnel en supersimpel een client hook bouwen die dat geheugenblok leuk kan aanpassen naar wens.

Of denk aan bepaalde encryptiemethodes, je leest nu misschien wel zo makkelijk decryptiemethodes af (ik heb de source niet gezien), dat zijn allemaal dingen die je moet herschrijven. Niet alleen bugfixes.
Ze moeten inderdaad enkele keys aanpassen (voor auto updates bijvoorbeeld, geloof dat de secret key erin zat..), de encryptie algoritmes an sich hoeven natuurljk niet veranderd te worden.
Een bedrijf gaat echt niet zomaar een spel uit laten lopen tot na de feestdagen, dat is het stomste wat ze zouden kunnen doen, ik vermoed dus wel dat het aan de source lek ligt. Hoewel een sourcelek ook wel erg onwaarschijnlijk is. Wat een kwestie weer in gamesland!
Dat zegt ook niemand, ze gebruiken het uitlekken van de sourcecode als excuus omdat er nog veel werk aan is en daarom het later zullen moeten uitbrengen.

Elk excuus is goed dezer dagen :Y)
En zichzelf daarmee op allerlei mogelijke manieren in de vingers snijden? Zich zelf door het opzettelijk laten uitlekken van de code buitenspel zetten, zodat andere software 'ontwikkelaars' met hun programma'tje aan de haal kunnen gaan? En dit alleen maar om een excuusje te hebben om het spel enkele weken later uit te brengen? Ik denk dat het spel gewoon botweg uitstellen zonder iets te zeggen minder zelfdestructief werkt, dan het opzettelijk laten uitlekken van de broncode.

Al met al heeft deze roddel meer iets weg van het redenatievermogen van een kleuter.
Waarom moeten zij een excuus hebben eigenlijk?
omdat de halflife crew in alle intervieuws en teasers enzo hebben GEZEGD dat alle code in princiepe af is en dat alles wat ze in het spel wilden hebben er in zat en dat ze dus alleen nog maar een beetje hoefden te fine tunen.
Na dat soort uitspraken moet je wel een beetje uitleg gaan geven als je nu opeens zegt dat het spel moet worden uitgesteld omdat het nog niet af is.... Vandaar dus dit "excuus" om het uit te stellen.
Als ze nog moeten fine-tunen is het dus nog niet af :)
Bovendien kan finetunen veel tijd in beslag nemen. Zeker als er onvoorziene problemen bij optreden.
Kweet niet of je het zo mag zeggen...

Als ik een software bedrijf was zou ik echt niet zo maar de source code uit laten lopen! iig niet de goede :P
Zo maak je het wel heel makkelijk voor concurenten en mensen die kwade bedoelingen hebben met het spel, zoals cheaters etc
Multiplayer is the future... Ik ben ook gestopt met het spelen van halflife/Cs omdat het gewoon niet meer leuk was met mensen die "cheatte".
Lijkt mij sterk dat dit de reden zou zijn, hiervoor gebruiken namelijk alle developers gewoon de updates en patches.

Dit is echt een behoorlijke schadepost voor Valve en ik vind het ook jammer en 1 ding is mooi, diegene die het heeft laten uitlekken snijdt zichzelf in de vingers... en heeft daarmee niet meer vrienden
Ik volg het al vanaf de minuut dat dit begon en ik baal er zo erg van dat Valve te lui is om een statement te zetten op hun eigen site. Ongehoord slecht. Ik vertrouw al die sites namelijk niet die zeggen dat ze Gabe interviewen en Half Life Radio etc. Ik wil een statement op www.valvesoftware.com.

Ach dat is waarschijnlijk teveel gevraagd |:(
Die site is zo outdated, er staat niet eens op dat ze aan Half-life 2 werken, dat viel me een maand geleden namelijk al op. Vind ik erg slecht en onbegrijpelijk voor een website.
Is er wel een Half-Live 2??? :+
Valve bewust voor is gekozen om de source te lekken, om zo een excuus te hebben voor de opgelopen vertraging.
Lijkt me niet dat je 1000en euros aan code spontaan laat lekken, dat doet een developer gewoon niet, en zeker niet met een engine als deze.

Tis iig wel erg dat de fans nu weer moeten wachten op deze game, boeit mij heel die sourcecode, kwil de game zelf!
alles sites die dit bericht brengen verwijzen tot nu toe alleen maar naar Les Echos (een of andere Franse nieuwssite). Er is nog geen officieel persbericht geweest van Vivendi. Daarbij heeft Gabe Newell gisterenavond op Half-Life Radio verklaard dat er van verder uitstel geen sprake zou zijn.

Het kan dus wederom zijn dat er een bogus bericht de wereld ingestuurd is.
er zit peperdure code in van Miles Audiosystem etc, allemaal tools die gelicensed zijn door andere bedrijven aan Valve, je mag die code niet doorspelen aan 3en. Nu kan je dit onmacht noemen maar goed.
Dat er dure code van 3en inzit lijkt me een goede reden aan te nemen dat het niet express is gelekt of iets dergelijks.
Als men die onderschepte email via steam leest van Munro (halflife2.net) en iemand van Valve dan heeft diegene erover dat hij heel veel tijd nodig heeft om steam beter en sneller te maken. Mischien is dat een reden waarom HL2 is verzet naar + - de kerstdagen?

En Gabe Newell heeft gisteren nog gezegt dat HL2 niet voor de 2e keer wordt vertraagd.

Of mischien is het een truckje van Valve om 'mislukte code' -> mengelmoes van HL1 en andere meuk zonder DX9 features met de levels van E3 movies re releasen om zo cheaters en andere gebruikers op het verkeerde been te zetten...

Valve heeft er 5 jaar aan gewerkt... het zou best kunnen zijn dat ze 2,5 jaar terug hebben gezegt dat ze de complete code opnieuw gaan herschrijven omdat de alpha versies niet goed genoeg werkten.
Let wel, de bron van dit verhaal is Gamer.nl, dat niet bekend staat als de meest fantastische gamesite, en 't gaat hier sowieso om roddels, wat duidelijk in het bericht staat vermeld. Ik zou dit verhaal over uitstel dus wel met een grote korrel zout nemen.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True