Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 53 reacties
Bron: Gamesindustry.biz

E3 Logo 2004Gamesindustry.biz heeft op een Microsoft-conferentie voorafgaand aan E3 een de meest recente releasedata van een aantal langverwachte spellen weten te bemachtigen. Zo zal Bungies Halo 2 op 9 november in de winkels verschijnen, in zowel een normale versie als een gelimiteerde editie die naast het spel ook een dvd met een documentaire en diverse extra's bevat. Id Softwares Doom III zal iets eerder verschijnen; naar alle verwachting zullen zowel de pc- als de Xbox-versie deze zomer uitgebracht worden. De conversie naar de Xbox wordt dan ook momenteel uitgevoerd door Vicarious Visions. Over de verschijningsdatum van Half-Life 2 bestaat nog enige twijfel, maar steeds meer gegevens wijzen in de richting van september.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (53)

Ik ben benieuwd hoe Halo 2 zal gaan lopen op de PC. Met deel 1 was het nu eenmaal zo dat deze nooit echt lekker liep. Zelfs op mijn 9800pro zijn er nogal wat fps-inzinkers te zien en dat speelt nou niet bepaald lekker. En ik zou er denk ik voor proberen te zorgen als developer dat de pc versie tegelijkertijd uitkwam. Dan is de hype groter. Zie deel 1 voor meer uitleg zou ik zeggen. Want eerst zou hij op de pc komen, toen xbox only en na 2 jaar toch op de pc, jammer.

Doom3 is inderdaad ook al een aanzienlijke tijd in development. De gelekte bta draaide best aardig en hoewel niet geoptimaliseerd draaide het best redelijk op nogal wat videokaartjes. Geoptimaliseerd moet dat een stuk beter zijn neem ik aan. Met aparte dx8 en 9 paths zoals HL2 die heeft moet dat goed te doen zijn, met name voor de oudere kaarten. En hoewel ik er toch naar toe wilde, inderdaad, HL2.

HL2 komt 30 september 2003 uit. Ok tof dacht de community. Oh ooh source & werkende bta gejat, maaruh nee hij komt met de holiday-season 2003. Yeah right. Overigens speelde die bta een stuk beter dan de Doom3 bta. HL2 was al wel geoptimaliseerd. De physics waren al best goed op enkele bugs na. Vreemd dat het nu ineens zolang moet duren want na een gerucht voor april 2004 lijkt het er nu steeds meer op dat hij september 2004 uitkomt (hij was echt al een heel eind af, maar ineens dus 1 jaar erbij, ach eigenlijk net als Doom3). En dat is jammer want de hype is nu weer behoorlijk minder dan 11 maanden geleden. De filmpjes vlogen je om de oren en iedereen kwijlde. Helaas is nu FarCry uitgekomen die ragdolls, physics, dynamic lighting etc allemaal al heeft. Flinke misser voor HL2 want die hadden daar eigenlijk een beetje de primeur mee. FarCry was, zoals iedereen weet erg goed en had diverse toffe nieuwe features zaken zoals hierboven beschreven, maar tevens de shader-zaakjes welke er behoorlijk leuk uitzien ingame.

Ik wacht in spanning af op HL2 en HALO2. Doom3 is niet echt mijn genre, maar wordt vast een goede game hoor.
HL2 was al wel geoptimaliseerd. De physics waren al best goed op enkele bugs na. Vreemd dat het nu ineens zolang moet duren want na een gerucht voor april 2004 lijkt het er nu steeds meer op dat hij september 2004 uitkomt (hij was echt al een heel eind af, maar ineens dus 1 jaar erbij, ....).
De rede waarom het weer een jaar duurt, had o.a temaken met het feit dat ze het volledige geheugen mangement opnieuwe hebben gemaakt.
door dat de code "gelekt" was. Dit hebben ze gedaan om te verkomen dat er al cheats zijn voor de het spel uberhoud af is.. (denk dat ze niet weer net zo veel cheats willen als voor CS1 het geval is.)
overigens heeft gabe laatst nog meegedeelt dat de delay inderdaad niet door de leak kwam maar door "mismanagement"
was het niet dat ze beweerden dat na een paar dagen er iets van een halve gig geupload was vanaf hun mail server waar ze later achter kwamen de HL 2 engine was en hun firewall niet door had ? of ben ik in de war
inderdaad, en ze zeiden dat het spel al bijna af was en opeens wordt hun code gestolen en moeten ze een jaar lang dingen gaan veranderen ofzow :?

het spel was gewoon nog lang niet af, en dat wist de hacker ook.
Dude,
door een veelvoud aan spel- en taalfouten is je post bepaald onduidelijk, maar als je bedoelt dat HL2 zo'n vertraging heeft opgelopen door de code-diefstal, dan moet ik je toch op de hoogte brengen van het feit dat Valve inmiddels heeft toegegeven dat dat de reden in ieder geval niet was.

Alles wat we zeggen over de 'langverwachte' games als HL2, Doom3 of Duke Nukem Forever is giswerk. Gewoon hopen dat het geen Daikatana's worden...
Op http://www.tomshardware.com/game/20040512/index.html staat ook een preview van STALKER, dat volgens dat artikel blijkbaar ook zou uitkomen in september.

Het is bikkelharde concurrentie blijkbaar.

Dat worden in elk geval spannende tijden voor de enthousiaste gamer onder ons :)
Misschien leuk om te vermelden dat vandaag ook bekend gemaakt is wanneer GTA San Andreas uitkomt, namelijk Oktober van dit jaar:
http://www.rockstargames.com/sanandreas/

Iets minder "lang verwacht" dan de games die hierboven vermeld staan, maar toch :).
duh maar het was niet bekend wanneer ie kwam :>
Laten we hopen dat het ook zo is. Wan ik vind het een beetje minder al die geruchten. Eigenlijk zou hL 2 er vorig jaar al zijn. Maar dan gebruiken ze als reden dat de source code is uitgelekt. Ok kan ik me voorstellen, maar om dan een spel een jaar lang uit te stellen. Ik heb wel zin in weer een nieuwe versie van HL. Maar goed houd me nu wel zoet met Far cry
Dat hele jaar lang is o.a. door het feit dat ze de GEHELE netwerkcode hebben herschreven en enigzins ook andere gamecode. Dit puur om eventuele cheaters tegen te gaan.

Wij hebben hier toch geen verstand van? Ze willen een dijk van een spel neer zetten en geen half-afgewerkt product wat om de week geupdate wordt.

Voor een spel als dit, wacht ik net zo lief wat langer ;)
Mwah.. Ben ik niet geheel met je eens. Zoals Tactical Ops, een mod voor Unreal Tournament. Dit begon bij versie 1.0 en vanaf 1.6 was het goed speelbaar. Nu zitten ze aan 3.4 geloof ik.. Er is enorm veel veranderd maar de gameplay/levels/wapens/geluiden zijn eigelijk nog hetzelfde. Alleen zijn er zoveel bugs uit gehaald, de gameplay is alleen maar beter erop geworden... Ze kijken/luisteren naar de mensen die het spelen en passen daarop de patches aan. Daardoor kan een spel, een dijk van een spel worden!
Gelijk heb je, maar ook ik ben het niet helemaal eens met wat jij zegt helaas ;). Er is natuurlijk een moment waarop zij zeggen, hij is stabiel genoeg, we gooien hem in de retail.

Echter, waar jij het over hebt is een mod, wat op het moment dat het werkbaar is, meteen haar feedback/inbreng nodig heeft van haar gebruikers. Ik persoonlijk vind een mod wat minder 'gevoelig' liggen dan een game wat geld kost. Een mod kan natuurlijk ook een complete game bovenop een game zijn, maar sinds wanneer kosten die geld? Zeg ik er met zin bij, dat ik in mijn bescheiden mening een mod niet als uitbreiding zie.
Opposing force voor half-life bijvoorbeeld is een mod en kost geld (ik spreek niet over de stand-alone versie).
tsja precies hetzelfde met condition zero.. het word jaren gehyped en tegen de tijd dat het uit is heeft niemand er meer interesse in.. het was juist de tactiek van valve om hun mond over hl2 te houden tot dat het bijna af was.. het is ze helaas toch niet gelukt
Vergeet niet dat games die meestal onwijs veel gehyped worden ook snel flops worden omdat mensen er teveel van verwachten
en laten we niet onze all time beste
Duke Nukem forever vergeten zijn nog steeds mensen die jaren terug een kaartje kregen om het te ontvangen bij videokaarten maarre denk dat tegen de tijd die uitkomt al die kaartjes al zijn weggerot :P
Herinnert iemand zich Black and White nog? Het "spel der spellen" ? is ff een hit geweest en daarna bijna nix van gehoord... enorm gehyped en keihard geflopt.

Denk dat spellen die een verrassing hebben veel beter aanslaan. Zoals de eerste Max Payne enzo
Enne...Is Halo2 Xbox only of komt ie ook meteen op de PC ?? Dat kan ik namelijk niet afleiden uit het bericht.

Edit: Never mind. Xbox only at this time staat in de FAQ op de site van Bungie
Halo 2 zal ook op de PC verschijnen. Wanneer is niet bekend. Maar ik denk niet dat het weer 2 jaar gaat duuren. Want de Online code is er al, nu hoeft de online code alleen omgezet te worden naar pc online code.
Bron? Ik heb namelijk nog niemand gehoord over een PC versie.
Aangezien Halo ook op de pc is verschenen, neem ik aan dat Halo 2 ook op de pc verschijnt.

Ik zie geen rede, waarom Halo 2 niet op de pc zou moeten verschijnen.
Ik mag ook aannemen dat het geen 2 jaar gaat duren. De PC versie van HALO is daardoor vet geflopt.

Volgens mij moet je een conversie niet later dan een half jaar op de markt brengen. Rockstar (GTA3, GTA:VC) heeft wel bewezen dat je dan nog wel geld verdient met een PC versie.
Halo was wel ongeveer een jaar lang het best verkopende xbox spel....misschien wel mede doordat het niet op PC beschikbaar was
Ken er nog 1 ...Duke Nukem Forever ! .....maar die duurt echt "forever" :+
maar duke nukem forevers datum staat op "when its done"
Wat een positief idee zou lijken als ze het eens een keer af gingen ronden. In de hoeveelheid tijd die ze er aan besteed hebben, zijn er oorlogen uitgevochten, naties tenonder gegaan, schokken door de westerse wereld getrokken, openbaringen in IT-technologie geweest, en is MacDonalds ineens een health-center geworden.
In die tijd mt je gewoon een spel kunnen schrijven, weet je.
ik ben het niet meer zo aan het volgen.. sinds 2000 ofzo al niet meer eigenlijk :+ , maar ik kan me niet voorstellen dat DNF nog in ontwikkeling is. Geen enkel "geweldig revolutionair" spel rechtvaardigd nog de ontwikkeltijd die hier in is gegaan (7/8 jaar ofzo ondertussen?), zowel financieel als qua gameplay. Om maar te zwijgen van de zwaar verouderde 3D enigine. Of zijn ze ondertussen wr geswitchd?

Duke3D is dood, en al sinds 1997 ofzo. Spijtig.
Magoed dit is vast ook al 100x gezegd. sorry voor de rant :)

Ik heb goeie hoop voor Doom 3. Dit is toch wel een van de weinige spellen waar ik echt op zat te wachten.
Het wordt alleen erg duur omdat er ook een nieuwe videoplank bijmoet :+
Herriner je jezelf die demo nog die door nVidia gebruikt werdt om de Geforce 2 te promoten? Die demo heette volgens mij X-Isle, moest je op dino's knallen...

Dat spel is nu een van de best verkopende spellen van het moment, namelijk FarCry. Dat spel heeft dus jaren in ontwikkeling gezeten, maar nu het er eindelijk is, is het ook een dijk van een game!

Zo zie je maar dat een lange developement time niet slecht hoeft te zijn voor een spel, zolang ze het maar blijven aanpassen aan de hedendaagse pctjes.
Gabe Newel van Valve heeft bevestigd dat het uitlekken van de sourcecode niet de reden van de vetraging is van HL2, maar door de slechte planning.

Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/21785
Weten we nog hoe lang het duurde voor Half-Life eindelijk uit was? Dat is alles bij elkaar een jaar of 3 uitgesteld ofzo. Maar o o o wat vond iedereen het geweldig toen het uitkwam, draaiend op een toen al oude engine (Quake 1, beetje verbouwd).

Wacht nou maar gewoon af, snap niet dat iedereen nou zo'n drama maakt van dat ene jaartje uitstel. Gameplay is wat telt, en Valve kennende zal dat helemaal goed komen.
Ik vond Halo eigenlijk maar een kort spel, duurde voor mij maar 2-3 avonden om et uit te spelen.
Maar er zit wel enige goede replay value in, qua humor.

Ik hoop dat Halo 2 toch wat langere speeltijd kan garanderen.

Doom III gaat mijn PC niet trekken.. oh well :(

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True