Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 150 reacties
Submitter: HaRdWaVe

Steam LogoVanaf volgende week zal de bŤtaversie van het vernieuwde 'Valve Anti-Cheat'-systeem (VAC) worden getest. Het is de bedoeling dat met deze software het valsspelen tijdens de multiplayersessies van Half-Life 2 en andere Steam-producten tegengaat. Gebruikers kunnen de regels van een online spel omzeilen door middel van programma's die tijdens de multiplayersessie het geheugen van de pc controleren en aanpassen als dit gewenst is. Op deze manier kan de computer de gebruiker helpen met bijvoorbeeld schieten en het lokaliseren van vijanden. Tijdens de testfase van VAC worden overtredingen gelogd en opgeslagen, maar straffen zullen pas ingevoerd worden zodra het systeem klaar is voor gebruik. Vanzelfsprekend raadt Valve gebruikers aan om alle geÔnstalleerde cheatsoftware te verwijderen, zolang de bŤta nog getest wordt. Het bedrijf waarschuwt dat het geen officiŽle melding zal geven wanneer het systeem in gebruik wordt genomen. Overtreders zullen vanaf dan worden gestraft door het permanent blokkeren van hun Steam-account.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (150)

1 2 3 ... 6
Goede zaak!
Het stilletjes invoeren van VAC2 vind ik een prima idee.
Geen bombarie zodat hackers tijd hebben om hun cheats te verwijderen en ze weer te gebruiken zodra VAC2 (onvermijdelijk) gehackt wordt.

Gelukkig is het ook nog eens zo dat HL2 nog redelijk wat geld kost, dus cheaters die gepakt worden zullen niet zo snel naar de winkel rennen om een paar nieuwe HL2 keys te bemachtigen, zodat ze weer op STEAM kunnen inloggen. Dit ging met HL helaas wel zo.
Zo moeilijk is het vaak toch niet.. als je opbelt naar Bartje met de melding dat de cdkey van je net aangeschafde game niet werkt, krijg je vaak zonder problemen een nieuwe, gewoon over de telefoon.
Het is toch een kwestie van tijd voordat iemand weer een manier vindt om te cheaten. :)
Als je kijkt wat voor cheats er bestaan dan zal je ontdekken dat er hele creatieve mensen aan de slag zijn gegaan.
Niet dat ik het goedkeur ofzo. :)

Valve zou gewoon een apart cheat-server moeten draaien. Laat iedereen die wil cheaten maar daar lekker op gamen.

Ik heb ook wel eens iemand gebanned zien worden die werkelijk extreem goed was en zonder cheats speelde.
Natuurlijk kan je steeds weer een nieuwe manier zoeken (en waarschijnlijk ook vinden) om te cheaten, maar als als je ook steeds een nieuwe HL2 moet aanschaffen als je een keer gepakt wordt is de "lol" er snel vanaf denk ik zo..

Prima zaak dus dat meteen voor lange termijn bannen van accounts bij detectie van een cheat.. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.. Cheaters zijn de kankergezwellen in een online gamingcommunity, die moet je meteen en voor lange termijn wegsnijden wil zo'n community gezond blijven leven..
En als coder zou je ook moeten weten dat dit het rekenwerk dat de server moet uivoeren verveelvoudigt, iets waar niemand op zit te wachten
Als coder van game apps vind ik eigenlijk dat de games moeten veranderd worden

nu wordt de positie van players gewoon naar alle clients gestuurd (quake3 engine en gelijken)

als de server nu eens aan de hand van de speler zijn positie uitmaakt adhv waar mapinfo (waar welke muur staat) slechts de posities van de spelers stuurt die je werkelijk KAN zien in normale omstandigheden,

dan zijn wallhacks verleden tijd !!!!!!!
maar dan moeten wel de engines zelf gewijzigd moeten worden, ipv de exploits nadien te patchen met externe anticheat software

enige wat dan nog overblijft zijn aimbots
daar kun je alleen encryptie voor gebruiken en hopen dat niemand je exe kan decompilen


't is allemaal vrij simpel hoor
Wat vindt je stilletjes? Als er al een nieuwsitem op Tweakers.net staat vind ik dat persoonlijk niet stilletjes. Nee, cheaters zullen het zo onderhand wel weten. Zij het via hun forumpjes dan wel via sites als deze.
en watn ogal jammer is dat veel van de die hard cheaters gewoon een lading steam id's hebben, eentje gebanned pakken ze de volgende. Er zitten nog steeds mensen op css zonder legale hl2 versie hoor! Mooi dat ze eindelijk eens wat doen want speedhack aimbot wallhack etc.. ik word er echt schijtziek van!
Overtreders zullen vanaf dan worden gestraft door het permanent blokkeren van hun Steam-account.
ik vind dit wel heel erg overdreven
dat ze je nou van de server weren dat vind ik nog gaan
maar dit vind ik toch echt te ver gaan dan heb je niks meer aan je spel en nieuwe spellen koop je al helemaal niet meer

ech slecht :( (ook voor hun zelf :+)
dan moeten ze maar niet cheaten he :)
Jij vind zeker ook dat iemand die een keer 6km/h te hard rijdt nooit meer in een auto mag rijden.
@ Ithaca81:
Dat spel is mijn eigendom, daar mag ik mee doen wat ik wil. Als ik wil cheaten is dat mijn beslissing. Daar heb ik ook voor betaald. even tussendoor: waar staat dat cheaten verboden is? :s
Dat spel is niet jouw eigendom! het recht om de software te gebruiken is dat wel. Maar valve mag, wanneer jij de gebruikersovereenkomst (waarin het gebuiksrecht wordt vastgelegd) schend, jou dat recht ontzeggen

Dit staat uiteraard allemaal in de EULA
(je weet wel, dat stuk tekst wat niemand ooit leest)
voor de volledigheid: in de EULA wordt dus ook beschreven dat je niet mag cheaten.
Reactie op whieee: Je moet wel met de EULA akkoord gaan voor je verbinding mag maken met hun server, en die is toch niet publiek maar prive-eigendom. Daar mogen ze wel dus die regels instellen. Net zoals je op forums geen "freedom of speech" hebt.

Volgens mij staan ze op die manier nog wel in hun recht.
Het verschil is dat je bij "te hard rijden" gradaties kunt aangeven. Bij vals spelen in een spel niet. Je speelt vals, of niet.
Daarnaast is het Valve's wegen net, ze bepalen zelf wie er wel en niet op komt.

Cheaten = permban! en terecht!
Naja zie cheaten ook als een overtreding die je de aanschaf van een nieuw spel kost anders ?
leuk dat dat in de EULA staat, maar in Nederland is dat ding niet geldig, aangezien je de EULA niet kan lezen voor aankoop van het product. Ik kan dus niet van tevoren weten dat ik niet mag cheaten met HL2, en ben daar dus niet van op de hoogte als ik het spel koop.

De EULA is dus niet geldig in Nederland, dus als ik besluit te cheaten en ik krijg een permban, kan Valve zich niet beroepen op de EULA. 'Helaas' kan Valve zich wel beroepen op het feit dat het zelf mag bepalen wie toegang heeft tot Steam.

Desalniettemin vind ik het een goede zaak dat er hard tegen cheaters wordt opgetreden :) (vandaar ook de aanhalingstekens bij 'Helaas')
Dat is geen vergelijking!
Te hard rijden kan alles en iedereen. Cheaten is het met opzet jezelf een voordeel geven en andere dus benadelen, terwijl het gelijk zou moeten gaan.
De vergelijking is beter als je zegt dat persoon A te hard mag rijden en persoon B een dikke bekeuring krijgt, vindt je het dan nog eerlijk?
Dit is een goede actie, van mij mogen ze cheaters zelfs permanent bannen van al hun spellen die ze van de banner kopen. Het verpest al het vermaak voor alle spelers als er cheaters zijn en dat mag zonder pardon afgestraft worden.
Doping zou een betere vergelijking zijn imho.
De EULA is perfect geldig in europa. Je gaat pas met de EULA akkoord wanneer je de software installeert en niet wanneer je ze koopt. Kan je de EULA niet lezen, of versta je ze niet omdat ze in het engels is, dan heb je het recht om een vertaling aan te vragen. Ga je niet akkoord met de EULA dan kan je je geld terug gaan vragen. De winkel zal waarschijnlijk wel weigeren, maar de uitgever kan dit niet. Temeer omdat jij als gebruiker de EULA pas kan lezen na aankoop.

Uiteindelijk is de EULA een legaal document, een overeenkomst tussen de speler en de ontwikkelaar. En dit document is rechtsgeldig. Zonder ermee akkoord te gaan kan je het niet installeren.

Als een EULA niet geldig zou zijn dan zou dit betekenen dat we van nu af aan legaal games mogen downloaden, dat we legaal een kopie van Windows, Office enzomeer mogen gebruiken. Want het enigste wat alle software beschermt is de EULA.
De Servers waarop jij cheat zijn niet jouw eigendom...
Ik kan maar een ding zeggen: GOOD JOB Valve! Bannen die valsspelers.
De vergelijking met hardrijden is wat lastig. Beter was geweest een vergelijking met het hebben van een radar-detector. Ook als die uit staat is het doel ervan duidelijk: de regels ongemerkt overtreden. Of een opgevoerde brommer. Je kunt er te hard mee rijden, en dat mag niet. Daarom is een omgebouwde of opgevoerde brommer verboden, ongeacht hoe hard je er mee rijdt.

Dat geldt ook bij VAC2: het hebben van cheats kan alleen maar bedoeld zijn om de regels van het spel te omzeilen. Een permanente ban lijkt mij fair - het is uiteindelijk een boete ter hoogte van de kosten van het spel. Koop een nieuwe en maak een nieuwe steam account.

Ik kan je overigens uit eigen ervaring vertellen dat een boete voor 6km/u duurder is.
De EULA is wel geldig, maar ondergeschikt aan onze wetgeving. Bepalingen uit de EULA die je in je rechten beperken en strijdig zijn met de Nederlandse wetgeving zijn dus eenvoudigweg niet van toepassing.
Je rijdt OF te hard, Of je houdt je aan de regels... Net zo simpel.
Toch is dit niet waar. In het spel zoals door Valve wordt geleverd zit standaard GEEN mogelijkheid om buiten de regels te treden (cq. het bevat geen cheat programma oid).
Bij een auto daarintegen heb je het probleem dat je vanwege de verschillende toegestane snelheden wel te hard kŠn rijden met een standaard geleverde auto. Hiermee kan je dus de overtreding maken zonder iets aan te passen. Dit neemt niet weg dat je uiteraard zŤlf de overtreding maakt en dit niet primair de verantwoordelijkheid is van de fabrikant.

Een nuancering van je stelling is dus gewenst.

cheaters zijn te lam(e) om skill op te bouwen
Dat spel is mijn eigendom, daar mag ik mee doen wat ik wil. Als ik wil cheaten is dat mijn beslissing. Daar heb ik ook voor betaald.
tuurlijk. Je mag je CD opeten. Je mag cheaten wat je wil in de singleplayer enz

Maar als je multiplayer speelt, zit je te spelen op het netwerk van Valve.
Zij geven iedereen een toestemming om daar gratis te spelen zolang dat ze het spel officieel gekocht hebben.
Maar die toestemming kunnen ze zonder probleem intrekken als jij cheat.

't is zoals een auto: jij mag daar 300km/h mee rijden in je tuin.
Maar op straat rijd je 50km/h en zoniet mag je niet meer rijden.

snappie
Je rijdt OF te hard, Of je houdt je aan de regels... Net zo simpel.

Bannen van de steam servers vind ik een buiten proportionele maatregel. Ban zo'n iemand dan van de reguliere servers maar laat dan iig de toegang tot 'open' servers open waar meer cheaters zitten.
Dat spel is mijn eigendom, daar mag ik mee doen wat ik wil. Als ik wil cheaten is dat mijn beslissing. Daar heb ik ook voor betaald. even tussendoor: waar staat dat cheaten verboden is? :s

En dan zal Valve met zijn grote bek ff mijn software of mogelijkheden blokkeren. Oke, dan koop ik het volgende keer gewoon niet. Hebben ze aan zichzelf te danken. Klinkt misschien krom maar ik kan me prima vinden in een dergelijke redenatie.

tot ziens.

EDIT: dit was een reactie op de post van Croga.
De EULA is niet geldig. Je kan deze niet voor aankoop lezen, pas nadat je de doos geopend hebt kan je de EULA lezen. Echter zijn winkeliers niet verplicht om geopende software terug te nemen als jij de EULA niks vindt, en vaak doen winkeliers dat dus ook niet. Het kan namelijk net zo goed zijn dat je even het spel hebt geinstalled, CDkey hebt overgeschreven, CD hebt gekopieerd en dan het spel terugbrengt. De meeste winkeliers stellen dat software alleen in ongeopende doos geruild mag worden.

Derhalve kun je dus na aankoop de EULA niet weigeren, waardoor deze niet rechtsgeldig is. Valve heeft -zoals ik al eerder zei- wel het recht om te bannen wie ze wil van Steam, omdat Steam niet publiek is, maar Valve kan zich in Nederland onder geen beding beroepen op de EULA van het spel, want die is hier simpelweg niet rechtsgeldig.
Je rijd met of zonder licht op je fiets, maar word je aangehouden dan krijg je wel een boete en mag je niet verder fietsen. Dus met vergelijking als dat lul je je wel overal tussenuit want er is overal wel wat op te vinden. Ik als HL2 bezitter ben alle cheaters meer dan scheitziek en zie dit dus als een stap in de goede richtig. En weet je wie altijd het hardst lopen te zeuren en te mekkeren over dit soort dingen? Degenen die zelf lopen te cheaten! Dus ga iemand anders lastig vallen dan degenen die normaal proberen te spelen via internet. :(
Ha !
Daar ga je scheef de bocht in.
Je zegt je mag cheaten in Single Player ja.
Hoe wil je dat doen als je via Steam niet meer kan inloggen ?!
Ja dan gaat het lastig he, single player spelen -_-
Valve moet maar eens goed kijken naar het verleden.
Dat vond ik perfect.
Alle cheaters konden niet op VAC enabled servers komen maar wel op niet VAC servers.

Valve doet z'n best, maar ze gaan te overdreven ver.
Leuk en aardig dat ze die cheaters naaien, maar dan nog hebben ze niet het recht om een spel die je koopt, compleet naar zn klootje te helpen omdat ie even 1x cheat.
Iedereen heeft wel eens in een spel gecheat (nou ja, de meeste dat is).
Kijk maar eens naar die console spellen.
Ik vind gewoon dat ze het verleden idee moet handhaven en gewoon op servers waar VAC is enabled, gewoon te bannen vanaf daar inplaats van Steam zelf.

Verder vind ik Steam er goed aan gedaan heeft.

Nog even over die EULA, dit is in europe geen fuck waard zoals dat daarboven al is gezegd.
Het klopt dat je de stuff niet ziet wanneer je het spel koopt, dus is er al een schending en klopt de EULA al niet meer, want er staat in dat wanneer je het spel koopt je ermee akkoord gaat.. WTF ik heb die EULA nog niet eens gezien.
Daarnaast heeft europe andere regels dan landen zoals Amerika dus klopt er alweer geen f@ck van....

Mijn conclusie: de VAC van vroeger was velen malen beter kwa bannen van cheaters dan nu ze grofweg iedereen het spel compleet onbruikbaar maakt zodat ze nog bijv. wel HL2 zelf kunnen spelen, alleen niet online.
moet het ook cheaten zijn. vaak zat zijn specifieke bugs die 'gexploit' worden of gewoon gebeuren en daar gebruik van gemaakt wordt wat dan als cheaten bestempeld wordt. tevens is er ook zo dat 95% vd mensen die andere beschuldigen van cheats dat ze zelf ongelooflijk slecht zijn in cs en zodra ze iemand tegen komen die ietsjes beter speelt dat dat direct cheaters zijn.
daarnaast als je cheaters vervelend vind speel dan ook niet op public servers en als je op public servers speelt wees er zeker van dat mensen cheaten. instant shots, speed runs etc zijn vaak een cheats maar gewoon het beter zijn in het spel
Vooral als je denkt eventjes een paar beta drivers uit te proberen van je videokaart en je plots gebant wordt van steam omdat je cheat. Dit is namelijk wel eens voorgekomen met bepaalde Asus drivers voor de Geforce, als het nu nog een keer gebeurt heb je meteen een grote kostenpost (niet dat Asus je dan een nieuwe HL2 key gaat geven, de consument moet immers betalen :+ )
logboek word waarschijnlijk doorgegeven aan valve
dan kan je zien wat voor cheat je gebruikte
en hoe
Met een beeeeeetje geluk was het een Asus bord waar je zo'n ATI voucher bij kreeg. Had je HL2 toch al gratis :)
Oooo denk je dat nou ik denk dat ik zou stoppen met spelen als ik elke keer word afgeslacht door dat een of andere lomperik het niet zonder cheaten kan

en als je bevoordeeld naar sport kijkt worden cheaters toch ook zo zwaar gestraft met een ban van een of twee jaar en soms levens lang

nee als het aan player-x licht worden ze permanent ge-band en zouden ze van mij part nooit meer mogen spelen dan kijken ze wel linker uit
in de topsport word er als je gepakt wordt met een tijdelijke ban tot permanent (als het heel erg is) gereageert.

maar we gaan toch niet stellen dat hl2 tot de topsport behoort. mischien kun je het vergelijken met amateur voetbal. ik denk niet dat iemand daar ooit gebanned is for life
60 euro voor het spel niet voor de online experience... angezien daar never nooit een garantie over gemaakt kan worden.
HL2 is geen topsport ... maar bedenk dit.

Een ban for life in topsport wil ook zeggen "dag, met het inkomen".

Ik vind het niet meer dan normaal dat cheaters gebanned worden.
Ze vergallen het speelplezier van veel andere mensen.

Als ik een kaartje voor een film koop en dan effen wat amok ga liggen maken in de zaal, dan zal ik er toch ook uitgezet gaan worden.
Dan geldt, voor dat kaartje, een levenslange ban. Wil ik de film nog es zien zal ik een ander kaartje moeten kopen en me beter gedragen.
Hetzelfde nu bij half life ... wil ik terug spelen zal ik een nieuw spel moeten kopen en een nieuw steam account moeten maken.
wat denk je dat er gebeurd als je word gepakt op de kaart klub met cheaten.
denk je dat je nog welkom bent ?

of zo als vroeger in het wilde westen daar werden cheaters met pek en veren ingesmeerd

en nee geloof niet dat er veel mensen in amateur voetbal een permanete ban hebben gekregen.

maar ik zou er heelemaal geen probleem mee hebben als je gepakt word er mee.

cheaters zijn spel verziekers
en ik heb 60 euros betaalt voor een goed spel en heb totaal geen behoevte aan spelverziekers.
er zijn weldegelijk mensen die Half Life beoevenen als topsport, maar dat heeft er niet zoveel mee te maken en is ook helemaal niet relevant voor deze discusie, het gaat hier over of Valve mensen kan/moet bannen ivm cheaten.
Waar het op neer komt is dat ze alle recht hebben dit te doen, als speler kan je namelijk nogsteeds off-line spelen door je internet connectie er uit te trekken, het enige wat ze je ontzeggen is het recht om gebruik te maken van de online steam service, dit is een service en service mag ontzegt worden bij het overtreden van de "huisregels" ze zijn niet verplicht deze dienst te bieden.
eigenschuld,
dat veroorzaak je zelf.
je verpest het speel plezier voor anderen.
goed trainen en veel toewijding, dan word je tenminste goed op een eerlijke manier
en anders moet je maar wat anders gaan doen!
Volgens Valve is cheaten een inbreuk maken op de software en dat is illegaal. Overigens kan je nog wel op non-secure (dus zonder VAC) servers spelen.
Mensen die niet cheaten hoeven dus helemaal niet ervoor bang te zijn en uit jouw reactie kan ik waarnemen dat je ook cheat gebruikt? Zowiezo mensen die geld betalen voor goeie games gaan bijna nooit cheaten.
hmm ik denk dat jij niet echt een gamer bent of in ieder geval niet echt een fanatieke. cheaters is als gamer het ergste wat er is haast buiten lag na dan :p. ik speel tactical ops daar hebben ze ook een beveiliging met een global banlist en dit is echt de beste methode om ervoor te zorgen dat je cheaters overal weerd.
Ik stel lijfstraffen voor :Y)
Een schot door je kop zeker, en dan levensgroot "headshot" op je scherm :)
Ik zeg 220 door de muis bij detectie van een cheat.. :7
Goeie zaak.. ik vraag me alleen af of keybinds ook onder cheaten valt
geheugen van de pc word gescanned.
dus keybinds vallen daar NIET onder,

ze checken gewoon de processen die lopen.
en zit daar een hack/cheat tussen. dan word die geregistreerd.
Tja als ze dan toch bezig zijn kunnen ze meteen je cookies & ww kopieren, de volgende keer dat jij een spel bij valve koopt kunen ze zo geld van je rekening afschijven
Daar hebben ze een overeenkomst voor die je accepteert wanneer je het spel installeert.

En denk je nu werkelijk dat valve interesse heeft in het wachtwoord van je hotmail? Zodat ze met alle chickies van jouw msn lijst kunnen kletsen?
Verder hebben ze daar centjes genoeg en per verkochte kopie krijgen ze ook al geld dus ik denk dat je je daar niet zo druk over hoeft te maken.
Daar hebben ze een overeenkomst voor die je accepteert wanneer je het spel installeert.
Ten eerste zijn die overeenkomsten in Nederland zowiezo niks waard, en ten tweede, als ze dat wel waren zouden ze nog steeds niet boven de wet staan.
en dan krijg je dus dat je in die progs de procesnaam zelf kan aangeven.
Keybindings staan ook in het geheugen. Of denk je dat 't spel iedere keer dat je op een toets drukt op de hardeschijf gaat zoeken of die toets toevallig een betekenis heeft? :P
geheugen van de pc word gescanned.
Dat vind ik dan toch wel weer een interessante opmerking. In feite installeert Valve dus spyware?
Keybinds vallen niet onder cheaten. Dat is gewoon een manier om bepaalde acties snel te kunnen doen, wat de gameplay bevordert.
Als ik door een keybind te gebruiker beter kan richten dan een andere speler, is dat niet ook cheaten?
Als jij met een keybind beter kan richten mag jij een keybind gebruiken. Immers gebruik je de mogelijkheden van de game. Als je externe programma's of bugs gaat mis/gebruiken is het wel cheaten.

Waarom ik hier niet moeilijk over doe? Omdat je in geen een game beter kan richten door een keybind ;). Je zou keybinds kunnen gebruiken om minimale correcties uit te voeren als je richt, maar die opties zitten standaard in de game en dat is nog steeds niet meer dan een control.
jammer, dat kan niet.
daar heb je weer andere programmatjes voor nodig die in het geheugen zitten en dus gescanned worden.
Kan iemand mij als niet gamer even kort uitleggen wat een keybind is?
keybind is een mogelijkheid om met 1 toets een commando te geven. bijv: dat als ik op k druk dat ik dan een standaard text zeg "cover me" ofzo. hoef je dat niet allemaal uit te tikken.
vaak worden deze binds gebruikt om wapens te kopen, met 1 druk op de knop zowel primary.secundairy, armor en ammo kopen. erg handig en ligt binnen de mogelijkheden van het spel.
Het toewijzen van specifieke commando's aan een toets of toetsencombinatie(Voorbeeld: W voor vooruit te lopen, S voor achteruit te lopen). Is ook van toepassing op andere software.
Is niet meer dan een "sneltoets". Bijvoorbeeld als je wapen ABCD hebt, is de "normale" gang van zaken dat als je wapen B vast hebt en je wil naar wapen D je door je wapenlist scrollt...
Maar sneller: elk wapen een toetsje geven waardoor je ze sneller kan vastnemen.

Uiteraard is dit voorbeeld beetje simpel, want elk spel heeft zoiezo al standaard toetsen voor elk wapen :)
Maar hier komt het op neer.

edit:
ooooops, al 2 antworden voor mij, niet gezien...... |:(
Key binds zorgen er voor dat je bepaalde acties uit kan voeren door het indrukken van 1 knop. dit kan zowel spel gerelateerd zijn (in een rts bijvoorbeeld het selecteren van een groep tanks), maar ook kan het vaak in shooters gebruikt worden om bepaalde testen te chatten zodat als je wat wilt zeggen tegen 1 of meerdere personen tijdens de game je alleen bijvoorbeeld 3 of 4 in hoeft te drukken om te vertellen: 'Ik ga links via de achterdeur' bijvoorbeeld
een keybind is
bijvoorbeeld net zoals bij het oude prince of persia ctrl + k da t je vijand dood viel met die toetsen combinatie.
(dit was met cheats jaja ik heb ook gezondigd)

nu speel ik zelf counter-strike;
daar heb je dus een bepaalde toetsen combinatie nodig om een wapen te kopen

b = het menu om te kopen
1 tm 5 zijn de catagoriŽn
1 tm 9 zijn de wapens in deze catagoriŽn

dus een toetsen combo zou zijn b43
dan koop je dus een colt "rifle"

dit kan je vergemakkelijken door keybinds te maken
AKA buyscripts.

zodat je met 1 knop een wapen + kogels en armor kan kopen en soms zelfs nog een nade. ligt eraan wat je het makkelijkst vind en hoe intelligent je bent
(economie met het kopen).
als je op de A drukt komt er een A te staan.. dit is een key bind..

Je kunt bijv. de A indrukken en dat er dan een B komt te staan, aanpasbaar dus..
Lollig dat er een hele off-topic discussie onstaat over keybinds terwijl keybinds heel simpelweg niet eens worden gecontroleerd. De standaard toetsaanduidingen zijn ook gewoon keybinds die in de .cfg staan.

Er word gecontroleert op CVARS, het geheugen, de gamedirectory, enz. Valve geeft natuurlijk niet vrij hoe het programma scant, maar het zal veel lijken op een anti-virusscanner (lijkt mij dan als progameer-noob)
nou ja aangezien het oude counter-strike nog steeds werkt met een opengl.dll is deze nog steeds te makkelijk te hacken.

er zijn al zoveel programma's die scannen op cheats.
maar het feit blijft dat je de echte "cheaters" (en hiermee bedoel ik de mensen waar ik respect voor heb, mensen die lekken zoeken in het spel en hier een exploit voor schrijven)
niet voor blijven. op het moment dat er een anti cheat uitkomt zijn die mannen al bezig met een nieuw cheat die de anti cheat makers niet kunnen voorzien, zo zijn er tussenpozen waarin er weldegelijk gecheat zal kunnen worden. hierdoor zie je dus ook dat steeds meer bedrijven die games maken "cheat schrijvers" gaan inhuren om hun spel te beveiligen omdat er nu eenmaal een bepaalde denkwijze achter het cheaten zit.

en ik heb het nu dus niet over de n00b die ze download en installeerd ik heb het over de geniŽn die deze cheats bedenken. klasse progammeer werk :9~
@Xandra

"En dat bestaat dus never nooit niet"

En zeker bestaat dit wel, ook ik game al heeel wat jaartjes fanatiek. En heb hetzelfde probleem een aantal jaartjes geleden gehad in cs 1.3, 1.4 en 1.5, waar dit aan lag weet ik niet.

Ik liep ook veel sneller dan de rest, maar het werkte alleen als ik zelf de game hoste, als ik een server joinde, was het nie te spelen, omdat hij dan steeds heel snel een klein stukje liep, waarna een haper volgde.

Kortom: Het kan dus zeker wel en het was zeker geen cheat, na een clean install had ik het namelijk nog. Op mijn volgende pc had ik hier geen last meer van.

Even ontopic dan: Cheaten is goed om even te doen, zodat je weet wat het is en ook weet wanneer iemand cheat en wanneer niet (want vals beschuldigd worden is nog veel irritanter). Maar als je cheats wilt uitproberen, doe dit dan niet online, maar tegen bots, of thuis op LAN tegen je kleine broertje.

Mensen die online cheaten mogen wat mij betreft gelijk gebanned worden van heel steam, willen ze weer meedoen, dan kopen ze maar een nieuw exemplaar.
Denk nou eens na... Omdat je zelf een server startte liet de server toe de standaard speed (320) te verhogen naar een andere waarde. In jouw config wordt dus niet gezegd dat je speed 320 is maar iets hoger, terwijl dat bij andere wel in de config staat. Echt je gaat heus niet sneller lopen als je een snellere pc hebt. echt niet ;)
Nee ik snap ook wel dat het niet om een snellere pc ging (een amdk6 500 is nou niet echt top ofzo) (alhoewel dit bij sommige oudere games wel zo is, maar daar hebben we het nu niet over :)) en de settings waren default, zelfs nog verschillende cfg's geprobeerd.

En als ik een andere server joinde had ik die snelheid nog steeds, alleen liep hij steeds maar een heel klein stukje waarna een haper volgde, zodat ik in principe niet sneller was dan de anderen.

Als het daadwerkelijk aan de speed zou liggen, zou ik er in die server helemaal niks van moeten merken, aangezien die mijn settings niet zou toelaten.

Kortom: jouw verhaaltje klopt ook niet :), maar wat maakt het allemaal uit, het probleem is voor mij al heeeeeel wat jaartjes de wereld uit ;), misschien kan je die knakker met zijn laptop helpen :)
Laukui wrote:
Even ontopic dan: Cheaten is goed om even te doen, zodat je weet wat het is en ook weet wanneer iemand cheat en wanneer niet (want vals beschuldigd worden is nog veel irritanter). Maar als je cheats wilt uitproberen, doe dit dan niet online, maar tegen bots, of thuis op LAN tegen je kleine broertje.
Denk je dat als iemand dat van plan is het daar daadwerkelijk bij houdt? Stel.. Net even cheat geinstalleerd, doet eventjes op LAN wat schieten, denkt van hmm dit is saai die zijn niet echt, en probeerd het gewoon uit op een buitenlandse onbekende server waar niemand je kent. Zo gaat dat nou eenmaal en zo doen buitenlanders dat ook bij ons. Als de mogelijkheid wel heel dicht bij is wil iedereen wel eventjes de slechteman proberen uit te hangen om te voelen hoe het echt is.
Gepost door MaSTahB - vrijdag 1 april 2005 - 22:33 Score: 1
Nou een vriend van mij heeft een tijdje geleden een Samsung laptop van ze werk geleend en als hij daar CSS op speelde dan liep ie gewoon veel sneller als de rest zonder ook maar enige cheats / hacks.

Ben je lekker mee dan. En ik ken die jongen, die cheat echt niet.
En dat bestaat dus never nooit niet, of diegene heeft je maar wat wijsgemaakt, of stiekum toch een cheat, want in mijn "carriere" (anno 1999) heb ik zoiets nog nooit meegemaakt (of iemand anders zien meemaken).

Ik moet biechten, dat ik wel eens gecheat heb, maar meer om te kijken hoe dat nou was. Niet om de lol voor anderen te bederven, maar meer om te zien wat de mogelijkheden zijn.

Ik was toen al redelijk ver gevorderd in skillz, en moet zeggen dat ik het niets aan vond, maar ik heb er 1 goed ding aan overgehouden: de meest "onopvallende" cheater pik je er met firstperson meekijken eruit. Met die ervaring kun je skillz en subtiele cheats makkelijk onderscheiden.

Ik ben ook van mening dat ze de keys gwoon moeten inleveren als het geconstateerd wordt, ik wordt er redelijk ziek van: n44bs noemen geskillde mensen cheaters, en cheaters juist goed....:S.......

Gwoon zero tolerance, want cheaters spelen alleen maar om anderen te irriteren.......voor de score hoef je het niet te doen :D.
[offtopic misschien]
Ik heb een soortgelijke ervaring gehad. Alles ging zowat sneller dan normaal. Reloaden ging sneller, schieten ging sneller. Ik heb geen bewijs maar kan je verzekeren dat het er zo echt uitzag/aanvoelde. En dat was zonder enige vorm van cheats/mods/hacks...
Jongens... heeft er nu nog niemand in de gaten dat het toevallig vandaag wel 1 april is?

Hoe dan ook, mensen bannen zonder waarschuwing vind ik eerlijk gezegd op z'n minst erg radicaal, om niet te zeggen een beetje ongeloofwaardig...
Dat wordt al gedaan met third-party software bij andere games. Zoiezo controleerd het hele steam gebeuren al je actieve proccess list, maar er wordt nog te weinig actie gedaan na een negetiefe melding en hetr is nu nog mogelijk om er omheen te gaan. Ik verwacht dat er altijd cheats blijven bestaan. Wel is het zo dat je hele groepen het een heel stuk moeilijker gaat maken en als je ze pakt dat ze heel lang niks meer kunnen down.(hardware checking)

Nadeel is dat je met privacy regels zit te knoeien, maar dat wordt nu onderzocht wat wel mag en wat niet.

By the way: Ik ben gestopt met cheaten nadat ik in Prince of Persia 1.1 een score had van 999 seconde.
NERD VALVe heeft dit vorige week al officieel aangekondigd via Steam. Dus niks 1 april grap... het is al 2 keer aangekondigd, tis oud nieuws zelfs.
en toch gebeurt het, als je een illegale versie van HL2 hebt wordt je al gebanned van steam....
Ik hoop dat ze dan het verschil kennen tussen cheaters en mensen waar het spel bij crasht .. hl2dm crasht behoorlijk vaak bij mij ondanks het feit dat ik een snelle pc heb.

Ik weet in het verleden dat er mensen onterecht gebanned zijn in verband met geheugenproblemen en dergelijke.
Op zich zou een game die de allernieuwste patches/drivers/ software niet moeten crashen. Laat eens memtest86+ draaien, controlleer temps (event met de hand. heet= te warm). En maak je PC stabiel
Memtest werkt niet lekker, ik heb ook problemen met HL2 gehad en memtest lopen draaien welke aangaf dat geheugen gewoon goed was, totdat ik later met Prime95 ging testen die wel aangaf dat er iets niet goed was (wat na lang uitvogelen het geheugen bleek te zijn) heb nu nergens meer last van.
Er worden op dit moment nog geen bans uitgedeeld en jij kent al meerdere mensen die wel gebanned zijn? Hoe zou het plotseling verlaten van een game omdat je spel crasht als cheaten gezien worden? Jouw geheugenfouten hebben denk ik heel weinig effect op de betreffende gameserver omdat ook je verbinding waarschijnlijk vrij direct erna uitvalt.
Ik trek je verhaal echt niet in twijfel, ik ben alleen geinterresseerd in het VAC systeem en hoe het cheaten wordt gedetecteerd.
Hier ook, en dergelijke zaken kunnen te wijten zijn aan slecht geheugen dat corrupt raakt. Ik vind de gevolgen drastisch, en de genoemde technische implementatie (scannen of geheugen wordt gewijzigd door externe factoren, zij het een app of corruptie) niet fool-proof genoeg.
Maar misschien hebben de jongens bij Valve er wel een andere kijk op.

Daarbij weet ik zo net nog niet hoe sterk valve juridisch in zijn schoenen zal staan. Het blokkeren van personen, en daarbij het minder waard maken van de gekochte software, op basis van een paar vage factoren lijkt me niet helemaal zuivere koffie.
Valve weet heel goed weat die progjes doen, en het gaat waarschijnlijk niet om een enkele overtreding maar na verdracht gedrag wordt je gemonitord. Waarschijnlijk kunnen ze zelfs zeggen welke cheat je gebruikt op basis van het gedrag van die cheat.
"en dergelijke zaken kunnen te wijten zijn aan slecht geheugen dat corrupt raakt"

Sorry, maar waar de f&*k haal je dat vandaan? Je stelt echt je onbenul ten toon, met zo'n opmerking: je weet weinig van programeren, hardware en/of hoe een bedrijf omgaat met cheaters.

Mijn advies? Als je niet weet waar je het over hebt, l*l dan niet uit je nekharen. En ga tenminste google-en over het monitoren van cheaters (copy/paste eens 'monitoring cheaters' in google).

Zucht...of je bent natuurlijk een script-kiddie, die vage .exe's download (waarvan de helft je pc infecteren [net goed]), en geen idee heeft van wat een process is, of een thread, of hoe die wall-hack die je nou hebt gedownload hebt werkt.
Ik heb vertrouwen in VAC2. Waarom?

Dit is Valve's eigen engine, build from scratch. Zij weten nu meer dan ooit waar eventueel cheats kunnen ontstaan.


Edit: Veel mensen vergelijken VAC1 met VAC2. Dat VAC1 niet succesvol was/is, wil niet zeggen dat VAC2 dat ook is. Vergeet niet, VAC1 is actief op een engine die Valve niet zelf heeft ontwikkeld (de Quake Engine). VAC2 is zij aan zij ontwikkeld met Valve's Source Engine.

Edit2: Sorry mijn fout, het is niet de Unreal maar de Quake engine inderdaad }:O
De Half-Life 1 engine (en al zijn mods) is gebaseerd op de Quake 1 engine, en hele kleine delen van de Quake 2 engine, de rest is door Valve zelf toegevoegd..

Nu hanteren ze btw, dat je een half-jaar ban hebt van secure-online servers. Je kan dan nog steeds op niet-secure servers spelen en hebt een veel grotere kans tegen andere cheater te spelen ;)
Half-Life 1 gebruikte toch echt wel een getweakte versie van de Quake 2 engine hoor ;)
Niet de eerste keer dat iemand die vergissing maakt (en was het maar de laatste keer ;) ). Waarschijnlijk maken mensen die vergissing omdat HL vrij laat uitkwam, tussen een paar games die op de Q2 engine waren gebaseerd.

HL1 geniet een verregaand gemodificeerde Q1 engine, waaronder elementen die je (inderdaad) ook in de Q2 engine terug zag. Neemt niet weg dat de basis gewoon Q1 is.
Goed nieuws van valve! Dat cheater geband worden kost ze geld(levert geen geld meer op). Dat cheaters geweerd worden levert daarentegen wel weer geld op. Het speelplezier blijft en de groep gamers groeit dan alleen maar.

Steeds vaker ervaar ik nu dat een cheater een tijd lang een goeie server loopt te verzieken. Dat is echt balen, zeker als je op een goeie server zit.

OffTopic:
weet iemand waar cheater-demo's heen gestuurd kunnen zorden bij valve. Ik kon geen site/mailadres vinden.
Dit kan niet dus. Als het om de vorige generatie Steamgames gaat kun je terecht bij www.steambans.com
hmmm nee; het gaat om Counterstrike Source
Dit is dus alleen voor de Source (HL2) games

Helaas niet voor Counter-Strike 1.6
DoD etc..
Waarom zou het niet voor cs1.6 zijn. Volgens mij wel hoor.
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True