Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 70 reacties

Microsoft gaat valsspelers op de Xbox 360 aanpakken. Gamers die hun Gamerscore hebben verhoogd door te rommelen met savegames en Achievements, zullen al hun punten kwijtraken en als cheater bekend komen te staan.

Xbox Live logoDe spelcomputerfabrikant neemt drie maatregelen tegen de cheaters. Allereerst zullen alle profielen waarbij vals spel geconstateerd is, de punten kwijtraken die in Xbox 360-games met het behalen van Achievements te verdienen zijn. Bovendien kunnen zij die Achievements niet opnieuw halen, ook niet op een eerlijke manier, waardoor ze hoe dan ook op nul blijven staan met de games die al eens onder hun profiel gespeeld zijn. Alleen bij het spelen van nieuwe games kunnen de cheaters weer punten halen, mits dat natuurlijk op een eerlijke manier gaat. De laatste, en misschien wel hardste maatregel, is dat de cheaters als zodanig herkenbaar worden gemaakt op Xbox Live, waardoor andere leden online een valsspeler direct kunnen herkennen. Dat heeft Larry Hryb, hoofdprogrammeur van Xbox Live en beter bekend als 'Major Nelson', op zijn weblog bekendgemaakt.

Microsoft wil met deze maatregelen het bewerken van Achievements en Xbox 360-software aanpakken. De 'klassieke' manier van valsspelen, bijvoorbeeld door cheat codes of bugs in een game te gebruiken, blijft onbestraft. "Tampering is een schending van de Xbox Live-gebruikersovereenkomst. We hebben nu actie ondernomen tegen de zwaarste overtreders", aldus Hryb, die al eerder waarschuwde voor de gevolgen van het kunstmatig verhogen van de Gamerscore.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (70)

Voor alle platforms, console en pc word het eens tijd dat de games op een dermate manier gemodificeerd worden dat je als gebruiker zelf geen vernaderingen meer kan doorvoeren aan een spel, met name de MP games.

Ten tijde van CS en Source zaten een hoop spelers alleen al met hun rates te rommelen om een voordeel te behalen op anderen. Zolang het spel bestond heeft dat niet meer opgeleverd dan politie agentje spelen op je favo servers.

Voor SP games die vaak ingebouwde cheats toestaan is het geen probleem, veel mensen kunnen vaak niet op een gewone manier verder komen en dan is het een leuk alternatief om toch je spel uit te spelen, al heb ik nooit begrepen hoe je daar dan ook maar een haartje beter van werd.

Dus weg met die ingame console en iedere keer als je inlogd op een server de server je gamemap laten controleren op modificatie's. Als ze dat doen dan word gamen weer een beetje leuk. En als ik kijk hoeveel cheaters ik heb meegemaakt in 8 jaar tijd dan hebben ze maar 1 reden om te cheaten in het algemeen, een ander zijn spelplezier verzieken. mYgot was daar een naar voorbeeld van.
Wordt het denk ik wel een beetje tricky misschien dan om dat echt goed waterdicht te krijgen, maar nog steeds de (op de PC) belangrijke Mod markt toegankelijk te houden.

Maar ik ben geen programmeur, misschien kan het prima :)
Zolang je niks buiten het spel kan kopen met de archiveringssysteem punten en er geen andere mensen mee lastig valt mag je voor mij niet bestraffen. Ik kan het goed voorstellen dat mensen ook de laatste presentatie van een game willen zien. Waardoor je eerste alle archiveringssysteem punten nodig heeft. I

k heb laatst Gears of War gespeeld.(door middel van een walktrough heb ik daar ook alle archiveringspunten en kan ik ook het laatste gedeelte zien.

Is het gebruik maken van een walktrough dan in eens ook cheaten.

Ik vindt dat dat je van te voren een verklaring dient te lezen , te tekenen (handteking of ik accepteer de voorwaarde, of een andere mogelijk) waar in duidelijk staat wel en niet mag.
Afgezien van "bragging rights", wat is de slechte invloed van het cheaten voor achievements? Heb geen X360, maar persoonlijk vind ik dat cheaten mogelijk moet zijn in single player games als de koper van het spel dat wil.
Dit is niet voor singleplayer, dit is voor multiplayer. En behalve dat, ze passen de software aan zonder toestemming van de maker (MS), dat alleen al is al een reden om ze aan te pakken, of het hacken van achievements nou wel of niet enige zin heeft.
Lees het artikel nog eens goed
De 'klassieke' manier van valsspelen, bijvoorbeeld door cheat codes of bugs in een game te gebruiken, blijft onbestraft.
Je kan dus gerust je godmode aanzetten of welke cheat de makers ook in het spel gestopt hebben meestal hebben de makers het behalen van achievements gedisabled als je een cheat gebruikt! (Zoals de keys to the city bij Crackdown)

Voordat iedereen verder gaat met 'goed dat ze multiplayer cheaters aanpakken' of spellen niet meer speelbaar door ban, even heel duidelijk maken Cheaten hier gaat gewoon over achievements die je Gamerscore omhoog doen! Dat stomme getalletje dat aan je account is gekoppeld...

Er zijn manieren om savegames die bepaalde achievements hebben al unlocked op jouw account te krijgen en daarmee meteen alles ook unlocken (zonder het dus zelf te doen)

Alleen die personen worden nu aangepakt doordat ze reset krijgen van hun score en al hun onterechte en terechte achievements nooit meer kunnen terug verdienen.

Voor MS is het niet zo moeilijk cheaters op te sporen denk ik, alleen al de tijdsinterval voor het behalen van een achievement kan een makkelijke maatstaf zijn. False positives verwacht ik hier dan ook niet...
grappig artikel :D
hoe zit het dan met de cheaters op sony PS3 ? of zijn er daar minder van te bespeuren, wat ik sterk betwijfel
/typpo

[Reactie gewijzigd door Rigs op 26 maart 2008 10:47]

Volgens mij is dat (nog) niet mogelijk, de 'savegames' voor Multiplayer staan op Sony Servers. En de lokale, zijn voor offline status.

Volgens mij zit het zo wel goed.
Ja en nee, bij Devil May Cry 4 is het zo dat je single player score wordt gesubmit door jou PS3 en ze dan online vergeleken worden met andere. Dit 'cheaten' is net zoiets, het gaat hier dus niet over clippen in multiplay games of godmodes of unlimited ammo. Ze verhogen gewoon kunstmatig hun scores en kunnen zo met hun e-pik stoer doen...... Maar dan ben je als gamer al triest bezig, dus mooi dat dit zo aangepakt gaat worden, mits ze natuurlijk geen mensen duperen die niks gedaan hebben.
nog leuker:

als je DMC4 bijvoorbeeld meeneemt naar een maat van je en daar opstart krijg je in het begin jou online naam te zien dat je al een aantal zaken vrij hebt gespeeld en vice versa

hetgeen je doet wordt dus elke keer gewoon naar Sony geupload.
Niet? op de ps3 nog net wat erger,quote van gamekings site:

Call of Duty 4 PS3 hack
18-03-2008 17:51 door RDJ134

Terwijl de Xbox 360 versie van Call of Duty 4 geplaagt wordt door mensen met ‘Lag Switches‘, gaan de cheaters op de Playstation 3 nog een stapje verder. Want deze kunnen nu via een simpele methode wall hacks, aimbots en andere ellende toevoegen aan de PS3 versie van COD4. De hele methode en een filmpje die laat zien hoe mensen gebruikt van van deze hack maken, kan je hier op Maxconsole.net bekijken. Vergeet niet cheaten is voor lamers!!
Het gaat hier over achievement cheaters, vermits op de PS3 zo geen globaal systeem bestaat kunnen er moeilijk mensen zijn die er mee cheaten (al komen ze binnenkort wel met Home).
En terecht, mits ze met zekerheid cheaters kunnen identificeren...

Wel mooi dat het kan :) Hoe heerlijk zou het zijn, online gamen zonder cheaters :P
Imo komt het ietwat middeleeuws over en dan komt er nog bij hoevaak zitten ze fout? Je zal maar eens niet gecheat hebben en zo alles kwijt raken en probeer dan maar eens aan te tonen dat het niet zo is. Ik ben altijd ietwat huiverig voor dat soort oplossingen. Geef mij maar de oude admins die je gewoon van de server bannen. Zo heb je toch een hogere vorm van controle doordat een potentiele cheater door meer admins bekeken wordt.

[Reactie gewijzigd door n4m3l355 op 26 maart 2008 10:10]

Admins inzetten om continu servers te monitoren kost ook veel meer personeel. Bovendien, hoe kan je als serveradmin vaststellen dat iemand de unlocks die hij of zij gebruikt 'legaal' zijn verkregen?

Microsoft's neiging tot overontwerpen kennende (vooral bij server-side producten, wat Xbox Live voor een deel is) zullen ze de achievements die je maakt op zo'n manier opslaan dat, mochten je achievements onterecht worden verwijderd, ze dat eenvoudig weer kunnen herstellen. Microsoft is niet helemaal achterlijk.
Bovendien, hoe kan je als serveradmin vaststellen dat iemand de unlocks die hij of zij gebruikt 'legaal' zijn verkregen?
Het is natuurlijk nogal logisch dat iemand heeft zitten rommelen met savegames (wat volgens de EULA van Xbox LIVE dus NIET is toegestaan als je gebruik wilt maken van Xbox LIVE) als hij/zij:

Bijvoorbeeld eerst Achievement B unlocked die je pas veel later in een spel kan halen waneer je Achievement A hebt unlocked maar Achievement A nog helemaal niet had?

Iemand alle Achievements van bijvoorbeeld PGR3 binnen 1 uur unlocked terwijl je daar in het echt weken zo niet maanden voor nodig hebt?

Het gaat imo echt om gevallen die gewoon binnen enkele dagen/weken tientallen spellen 'uitspelen' terwijl je dat in het echt nooit zou kunnen halen. En ik kan me best indenken dat mensen die hun stinkende best doen om op een leaderboard omhoog te kruipen er 'doodziek' van worden waneer er van die cheatende gasten tussen zitten en daar dan ook nog eens mee gaan lopen pronken...

Bovendien is het toch echt te zot voor woorden dat mensen Gamerscore punten KOPEN! Voorbeeld 1: PGR 3 860 / 1000 Gamerscore , voor $9,99 ... Of nog gekker: 160k gamerscore.. voor $350,00!

Nee, ik vind het meer dan terecht dat ze dit soort mensen flink met de feiten op de neus drukken... dit is niet alleen meer cheaten, maar het wordt langzamerhand gewoon 'big business'...
win2000, winxp en win vista crashen over het algemeen door drivers die niet door Microsoft zijn gemaakt.
Een xbox heeft standaard hardware en crashed daardoor vrijwel niet.

ie8 is net in beta en daar is het normaal dat ie problemen geeft. Bedoeling is die tijdens beta's op te sporen en eruit te halen voor de final release.

vergelijking tussen console en windows gaat dus totaal niet op.
win2000, winxp en win vista crashen over het algemeen door drivers die niet door Microsoft zijn gemaakt.
Een xbox heeft standaard hardware en crashed daardoor vrijwel niet.
Dus die massale RROD berichten zijn allemaal onzin ? Een XBox crashed namelijk niet volgens jou...
Even op dit stukje inpikken:
MS 'Windows' is niet MS 'XBox', zijn twee redelijk op zich zelf staande takken.
Hoevaak ze fout zitten? Nou niet. Het is een kwestie van synchroniseren.

Een speler heeft een spel gespeeld en zijn score wordt opgeslagen op internet. De volgende keer dat hij aan een spel begint, moet deze opgeslagen score worden opgeroepen en vergeleken met de savegame van de speler. Komt deze niet overeen dan is de enige mogelijkheid dat hij handmatig aangepast is.

Een onfeilbare methode, in mijn optiek. Nu nog afwachten hoe MS het gaat oplossen.
Technisch misschien onfeilbaar, maar je praat nog altijd over mensen, dus volgens mij is er altijd wel een situatie te bedenken waarbij een verdachte cheater verminderd toerekeningsvatbaar is. Je klaagt toch ook geen 13-jarige meisjes aan voor het sharen van MP3s?? "Wat is sharen mama???"

Het gaat ook wel een beetje ver om iemand als cheater aan te merken online, je zet toch ook niet in de krant wie er heeft ingebroken en waar en wanneer, en dan nog, het gaat hier over een spel. Misschien dat er omzet derving is door cheaters, maar die omzet krijg je echt niet terug door mensen op de schandpaal te hangen zeg.

Aan de andere kant, MSFT kennende zal het ook wel zoiets worden als "this person may be suspected of cheating" ofzo, lekker mild.

Persoonlijk ben ik meer voor een andere procedure, waarbij cheaters worden aangesproken per email, en bijv 2 weken de tijd krijgen om hun score te cancellen, OF bezwaar aan te tekenen. Geen reactie, account afgesloten, klaar. Bezwaar aangetekend? Okee, misschien was het een foutje van de buurman, maar uw score wordt op 0 gezet, en uw status gecleard. Duidelijk geen excuus? Sorry, uw account wordt gecancelled.
mensen gaan soms offline spelen en dan komen de achievements er als nog bij dus dit klopt niet helemaal
Mijn ervaring met bannen van servers is dat je zo cheaters absoluut niet afvangt.

Ik heb zelf 6 jaar in een UT clan gespeeld, en kan je zeggen dat cheaters in no-time een andere server +clan hebben gevonden om zo alsnog Jarenlang onopgemerkt vals te spelen.
een andere server is wat lastig in het geval van xbox live. Je kunt niet zomaar zelf een xbox live server starten namelijk
Bij Xbox live heb je ook per speler een unieke GUID, en dat is bij UT99 niet het geval. Daar moet je het hebben van iemand z'n IP-adres en gebruikte nicknames.

Een anticheat kan dus effectief zijn. Denk maar aan een hash opgeslagen over de bestandsinhoud, en zodra deze buiten het spel zelf aangepast is > rood alarmpje :)

Ik vindt het een goede zet, want immers is cheating lame in welk opzicht dan ook.
In UT kan je gewoon je nick veranderen en niemand die meer weet dat jij die cheater was. Zo'n cheater-flag op je xbox account kun je niet weghalen, die wordt gewoon in je account toegevoegd. Enige wat je kan doen is een nieuw account aanmaken, maar dan ben je als het goed is de rest ook allemaal kwijt.
en als je dan weer online wilt kan je weer 60 euro betalen

edit: typo's

[Reactie gewijzigd door jibjqrkl op 26 maart 2008 11:09]

Het heeft niets met online cheaten te maken, maar met het unlocken van achievements zonder te spelen. Door bijvoorbeeld savegames uit te wisselen via een speciale add-on.
Heel goed. Ze verpesten het voor de eerlijke spelers. Blijft wel de vraag open of dit niet vooraf in de voorwaarden had moeten staan.
Zelf kan ik er als niet-vals-speler echter niet mee zitten. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Beetje streng straffen wordt men groot van!
http://www.xbox.com/en-US/live/legal/

THIS IS A CONTRACT BETWEEN YOU AND MICROSOFT
(...)

Some examples of harmful activity that we do not permit include: (...)
(vi) using or distributing unauthorized cheats, macros or scripts; (vii) exploiting any bug, or making unauthorized modifications to any software or data, in the Service or particular game to gain unfair advantage in a game.


Het staat vast in alle talen van de eula wel er in.

[Reactie gewijzigd door Pozo op 26 maart 2008 11:10]

er stond duidelijk in de voorwaarden dat je niet mag tamperen
ik zal t thuis wel even nakijken hoe het er precies in staat (zit nu op school :) )
Voor online gaming/mplayer vind ik het goed dat men hard wordt aanpakt. Die mensjes mag je gewoon helemaal de grond in boren imho.

Maar voor offline dingen in single player, wat maakt het uit? Laat ze lekker, vroeger deden we dit ook al met de Pro Action Replay of the GameGenie. Het maakte de game weer leuk wanneer je echt helemaal vast zat of dat je gewoon lekker wilde rommellen. Ik snap het punt niet helemaal echt voor dat. Want die achievements zijn toch compleet waardenloos.
Van de ene kant klopt dat wel, maar er zijn blijkbaar mensen die dit soort dingen heel serieus nemen. En ik kan me voorstellen dat ze een top100 van beste gamers eerlijk willen houden, ookal gaat het nergens over en heb je er, behalve je ego dan, niks aan. Misschien moet je het vergelijken met de competitie van korfbal, er is geen hond die er geld mee verdiend, maar dat wilt nog niet zeggen dat iedereen maar aan de doping kan gaan :P
En zo moet het ook, ik ga u zeggen, ik heb die achievements nooit graag gehad. Het klopt gewoon niet, je speelt King Kong uit en je hebt 1000 bij en je speelt op elke moeilijkheid Far Cry (beide verhalen) en je hebt maar 200 of minder...

Ik vind dat ze gewoon het hele achievement gedoe moeten schrappen...mensen denken echt dat ze "beter" zijn gewoon omdat ze meer punten hebben. Kben toch al blij dat deze zieligaards aangepakt worden!
Hoezo weghalen? Het is juist een motivatie om een game dieper in te gaan, mits de achievements echt goed geregeld zijn. Ok bij Far Cry was het raar omdat je te weinig kreeg en teveel moeite moest doen. King Kong was daarentegen weer te makkelijk. Maar dit waren de eerste games met achievements en het was toen nog niet helemaal uitgekristalliseerd. Net als met de 2K/EA sport games aan het begin, allemaal te simpel.

Het leuke aan achievements vind ik dat je bepaalde dingen die je normaal niet zou doen, en waarbij je de game al lang zou hebben weggelegd, hierdoor juist wel doet. Het is als vroeger op school: als je er punten voor krijgt is er motivatie om iets juist wel te doen. Het verlengt de levensduur van een game vind ik.
Ik ben niet helemaal thuis in de achievements bij de Xbox, maar het lijkt alsof je hiermee dingen van een spel kunt unlocken. Het lijkt me dan wat overdreven om mensen te gaan straffen wanneer ze saves van andere mensen te gebruiken.

Ik kan me zo voorstellen dat sommige mensen bepaalde achievements niet kunnen halen maar toch graag iets in een spel willen unlocken. Zolang het andere mensen niet dwars zit (of is dit wel het geval?) kan het toch niet zo'n probleem zijn?
nope, het is eerder andersom, je unlocked iets (door stel nu 10.000 kristallen te verzamelen) dan krijg je het unclokte item en een 'erkenning' (achievement)

Iedereen kan dus nog perfect het spel spelen en alles doen wat er voorheen kan... alleen krijg je de erkenning niet meer!
Ik ben blij dat Microsoft dit gaat doen.
Cheaten is gewoon lame, vooral als je achievements gaat unlocken via een illegale weg.

Het is veel leuker om een hoge gamerscore te krijgen door een wedstrijdje tegen elkaar te doen, behaal in een weekend zoveel mogelijk punten (hebben 2 mensen gedaan die ik ken op een LAN). Dat is toch veel leuker dan wat achievements te gaan unlocken zonder er moeite voor te doen.

Cheaten is lame en je zal hoe dan ook ooit gepakt en gestraft worden.
Dat wedstrijd idee is leuk ja. Dat hebben ik en een paar vrienden ook vaker gedaan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True