Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Elden Ring bevat ongebruikte bestanden die mogelijk wijzen op 'bestiary'

Elden Ring bevat bestanden die verwijzen naar een 'bestiary', een functie die niet in de huidige game beschikbaar is. Spelers zouden in een dergelijk boekwerk informatie kunnen opzoeken over de verschillende wezens en monsters uit de game.

Het gaat om 64 verschillende afbeeldingen die ontdekt werden door twitteraar JesterPatches. Ieder van de afbeeldingen heeft twee varianten, een lichte en donkere versie, wat in totaal dus goed is voor 128 plaatjes. Een donker plaatje zou volgens de bron betekenen dat de speler het wezen nog niet ontdekt heeft, terwijl een verlichte afbeelding bevestigt dat de speler het monster wel ooit tegen het lijf is gelopen. Hij zou verder geen eindbazen in de gamebestanden hebben gevonden. Vermoedelijk gaat het dus om een niet geïmplementeerde bestiary waar alleen npc's en normale vijanden in verwerkt zijn.

Het is niet duidelijk waarom ontwikkelaar FromSoftware de eventuele functie niet heeft toegevoegd aan de game. Elden Ring is een rpg die boordevol verhaalelementen zit, maar het aan de speler overlaat om veel van deze lore te ontdekken. Door gesprekken met personages, cutscenes en beschrijvingen van objecten kunnen spelers het door George R. R. Martin verrijkte verhaal uitpluizen.

Afbeeldingen via Twittergebruiker JesterPatches

Wat vind je van dit artikel?

Geef je mening in het Geachte Redactie-forum.

Door Yannick Spinner

Redacteur

28-03-2022 • 15:46

83 Linkedin

Reacties (83)

Wijzig sortering
Een journal met een bestiary en ook questlogs zou een goede toevoeging kunnen zijn geweest.
Ja en quest markers zodat je weet welke kant je op moet gaan. En een minimap waarop je objectives en vijanden kunt zien.

edit na de zoveelste serieuze reactie hierop: ik had gehoopt dat mijn sarcasme obvious genoeg was. Bij dezen dus een disclaimer!

[Reactie gewijzigd door snmght op 29 maart 2022 13:35]

Nou nou nou, we hoeven niet meteen helemaal Ubisoft te doen...

De map waar je zelf markers op kunt zetten is genoeg momenteel. En markers hebben we helaas al met die stomme grace pijlen op de kaart en deadroot indicator standbeelden. bah bah bah.

Misschien dat ze met die bestiary wat leuke obscure unlocks mogelijk kunnen gaan maken? Of een beetje kunnen aangeven hoe veel van de wereld je hebt gezien. Nu in m'n 2e speelsessie al gemerkt dat ik echt hele stukken van legacy dungeons heb gemist. Soms werkelijk niets aan gemist, maar toch.

Persoonlijk verwacht ik dat dit voor PvP elementen is. Die arena's die je nu niet kunt gebruiken b.v. Wat als je daar niet alleen PvP kan spelen maar ook b.v. een krab of een setje hondjes los kan laten om je te helpen. Maar dan wel pas als je zelf 50 stuks hebt verslagen. Oid.
Zijn opmerking is volgens mij sarcastisch bedoeld ;)
Dan had hij even een /s moeten toevoegen aan zijn opmerking, want sarcasme werkt vaak niet zo best als tekst ;-)
Dit zit er niet in? Ik was aan het twijfelen of ik de game zou halen maar aangezien ik geen tijd heb om elke dag een paar uur te spelen heb ik geen zin om elke keer weer opnieuw bekend te moeten worden met de wereld.
Ik was volledig nieuw met dit type game en alhoewel de entree niet geheel vloeiend verliep, is deze game echt een unieke ervaring. Je moet je wellicht afvragen waarom deze game zo bizar populair is ondanks de vele "gebreken".

Deze game brengt je terug naar een tijd waar je niet overspoelt wordt met HUD elementen, maar in plaats daarvan gewoon de wereld verkent. Je mist de quest markers niet. Zelfs als je geen idee hebt wat je doet, kan je altijd gewoon vragen aan diverse NPCs wat de bedoeling is, en die geven altijd wel iets van een hint of richting. Doe je dat niet, en ga je gewoon blind verkennen? Dan kom je er ook wel.

Elden Ring gaat niet om de bestemming, of het halen van quests. Quest markers zijn irrelevant, omdat je alle quests volledig kan negeren. Als je gewoon rondloopt en ieder gebouw en grot verkent, kom je overal langs en mis je niks. Vele quests zijn "ga naar deze grot" of "ga naar dit gebouw en doe dit". Echter, als je zonder de "quest" gewoon uit jezelf naar die grot gaat, haal je je "quest" ook.

Elden Ring kan je net zo goed zien als een grote sandbox met 1000 bosses die eerst bizar moeilijk zijn en onmogelijk lijken, en na een beetje verkennen en experimenteren met andere wapens/skills opeens heel makkelijk worden. Je bent volledig vrij in deze game om meteen naar diverse story-bosses te lopen en ingemaakt te worden, of deze te verslaan als je speedrun-skills hebt. Je kan dat ook gewoon niet doen en allerlei meuk verzamelen en de bosses verslaan met veel te sterke wapens.

Zelfs na upgraden van je wapens ben je nog steeds zeer kwetsbaar. Als je je omgeving niet respecteert, ga je alsnog dood door een groep ratten, of een paar simpele "zombies".
Vele quests zijn "ga naar deze grot" of "ga naar dit gebouw en doe dit". Echter, als je zonder de "quest" gewoon uit jezelf naar die grot gaat, haal je je "quest" ook.
Kleine nuance.

Quests hebben vaak wel een bepaalde progressie route. Het is dus zeker mogelijk om een "gebroken" questline te krijgen als je al te ver gevorderd bent in de story of bepaalde locaties/bazen hebt verslagen.

Wat dat betreft is er eigenlijk niets veranderd en is dit een typische souls game. Ik heb de game nu bijvoorbeeld uitgespeeld maar sommige dingen kan ik dus nu niet meer krijgen tenzij ik aan NG+ begin.

Voor een eerste playthrough is dit vaak ook geen probleem, aangezien het juist "leuk" is om er achter te komen wat je de eerste keer allemaal gemist hebt. (Er van uitgaande dat je de 2de playthrough jezelf wel wat meer inleest of Youtube of uiteraard de Wiki: https://eldenring.wiki.fextralife.com/General+Information
Ik heb dat idd, lol. Ik probeer de FOMO te weerstaan door quests - sowieso nog even - niet op te zoeken op het internet, ik weet dat ik sowieso nog een replay of twee nodig heb om alles te doen. Ik zit >120 uur in mijn eerste playthrough en alhoewel het spel me doet denken dat het einde in zicht is, deed het spel dat 60 uur geleden ook al dus :+.
Dit dus. 100%

Iedereen moet het sowieso lekker op zn eigen manier spelen.
Dat is juist het leuk van From en ER bij uitstek. Trek lekker je plan.

Zit er 120u in, lekker op de lounge modus en nog velen uren tegaan. Elke dag genieten
Ik hou er enorm van om gewoon een beetje rond te lopen ipv het op een vaste lijn te moeten doen, maar als dat zorgt dat je een quest later niet meer (goed) kan doen, nee, da's een afknapper voor mij..
Ik heb Bloodborne en Dark Souls ook gekocht ooit... Beide binnen een uur in de hoek gesmeten. Elden Ring is niet perse makkelijk, maar wel zelfs voor mij heel erg vermakelijk. Gewoon de gok nemen en er aan beginnen. Je zal juist vanzelf merken dat je er meer tijd aan wil besteden en het is ook niet zo dat je hele 'mechanics' vergeet of dat het onduidelijk is wel kant je op 'moet'..
Het speelt best natuurlijk allemaal en zelfs al zou je een paar weken het niet aangeraakt hebben dan weet je precies waar die boss staat die je nog niet aan kan en je voor aan het 'grinden' was.. 'grinden tussen aanhalingstekens want het is gewoon leuk om te verkennen en beter te worden in het afmaken van ook lagere level enemies.
Ik denk ook dat als Elden Ring wèl voor je werkt, dat je weer terug zou kunnen gaan naar bijv. Bloodborne of DS 3 (zeker die laatste) omdat je het idee en de 'pacing' nu begrijpt.

Ik bedoel in Elden Ring heb je van die catacombs bijvoorbeeld, dat zijn op zich leuke, compacte levels waar je vaak een paar keer opnieuw moet beginnen. Maar tegen de tijd dat je bij het einde bent yolo je binnen een minuut van begin tot eind, als je het eenmaal verkend hebt weet je het wel.

Zo ook met Bloodborne, het eerste gebied is super intimiderend en moeilijk, maar na 40x er doorheen gelopen te hebben weet je het wel. En je kunt beargumenteren dat dat slecht game design is, maar aan de andere kant geeft het (mijzelf persoonlijk) een enorm gevoel van voldoening dat een locatie waarbij ik de eerste keer enorm veel moeite had om zelfs maar voorbij het eerste groepje vijanden te komen, nu gewoon doorheen loop alsof ik de baas ben. En alles wat ik tegenkom dood maak voordat ze kunnen reageren.

[Reactie gewijzigd door YopY op 29 maart 2022 09:57]

Dark Souls verplicht je steeds opnieuw dezelfde monsters te killen op weg naar de boss telkens je dood gaat. Dit is je reinste tijdverlies en respecteert de tijd van de speler niet. Geef me maar Elden Ring.
Ik wil niet vervelend doen, maar dat is bij Elden Ring precies hetzelfde als in Dark Souls.
Elke keer als je rust bij een Bonfire in Dark Souls en een Site of Grace in Elden Ring worden (bijna) alle vijanden weer opnieuw tot (on)leven gewekt.
Mag ik dan vragen waarom je Dark Souls en Bloodborne zo snel aan de kant hebt gegooid en Elden Ring wel langer speelt? Alle 3 deze games zijn, mijns inziens, ongeveer hetzelfde als het op de hoeveelheid trial and error aankomt. Ja Elden Ring geeft op zich wat meer tips / duidelijkheden aan nieuwe spelers, maar makkelijk is het spel zeker niet.

Bloodborne is voor mij persoonlijk de beste FromSoft game ooit (kan over Elden Ring nog geen compleet oordeel geven omdat ik die nog lang niet heb uitgespeeld, maar het bevalt tot nu toe erg goed). Ik moet daar wel bij opmerken dat ik in het begin onwijs veel moeite had om aan de manier van combat te wennen in Bloodborne nadat ik net duizend uur Dark Souls 1/2/3 had gespeeld (ja ik ben pas aan Bloodborne begonnen nadat ik DS3 had uitgespeeld). Gascoine was een hel voor mij en heb ik minstens 50x opnieuw moeten proberen voordat het 'klikte' en ik er eindelijk voorbij kwam. De sfeer in Bloodborne vind ik echt episch, die hele Lovecraft uitstraling doet het echt goed.
Tja. Goeie. Wellicht dat ik hierna Bloodborne nog wel een keer probeer. Mss had ik nu meer rust om vaker opnieuw te proberen. Snelle laadtijden op mn series X zorgen er ook voor dat je binnen no time weer verder kan. Dit gecombineerd met het feit dat je heel makkelijk de andere kant op kan lopen om wat te grinden.. is een groot verschil met Bloodborne (dacht ik).
10 keer dood gaan vind ik nu minder erg, maar nu ga ik tussendoor ff 'grinden' met plezier trouwens en probeer het dan nog een keer. Ik moet Stormveil Castle nog door zien te komen en ben al level 30... denk dat ik alles redelijk overleveled aanpak...
Ik moet Stormveil Castle nog door zien te komen en ben al level 30... denk dat ik alles redelijk overleveled aanpak...
Het mooie aan deze games is dat dat allemaal niet zoveel uit maakt. Als jij wil rushen op lvl1 is dat te doen, maar als jij lekker rustig wat lvl's wil grinden en het een beetje voorzichtiger aanpakken, dan is er ook niemand die je tegen zal houden.

Bloodborne beloont de speler wat meer als je een beetje brutaler speelt, omdat je verloren health voor een korte periode na het verliezen ervan kan terug krijgen als je vijanden snel weer aanvalt.

Ook de soundtracks van de boss fights zijn om van te smullen.
Dat zit er allemaal niet in, mijn opmerking was sarcastisch. :)

Je zult dus in meer of mindere mate moeten onthouden welke richting je ook al weer uit ging of waar je ongeveer naar toe moest. Er zit wel iets in wat op markers lijkt: vanaf checkpoints (graces) kun je soms een lichtstraal zien in de richting die je op moet en ook op de kaart (er zit gelukkig wel een kaart in) kan je soms zo een indicatie zien. Het is niet recht toe recht aan though.

Ik zou de game er persoonlijk niet om laten liggen maar ik ben dan ook een ontzettende FromSoftware fanboy. ;)

Je kunt altijd nog actief worden in [Multi] Elden Ring als je het even niet meer weet. Er wordt volop elkaar geholpen en waar nodig vrij goed met spoiler tags gewerkt.

[Reactie gewijzigd door snmght op 28 maart 2022 17:00]

Geen questlog en dat is mogelijkerwijs nog wel te overkomen.
Ook spaarzaam qua uitleg over de interface zelf en dat maakt het wel iets uitdagender

Op de PS5 kan je in de map
met driehoekje "gewoon" door de lijst van graces (bonfires) heen scrollen gesorteerd per gebied
met vierkantje heb je een kleine 20-tal verschillende icoontjes die je zelf kan plaatsen (met een maximum van 100 in totaal).

Vooral dat laatste maak ik gebruik van om Points of interest te markeren, want dit spel leent zich uitermate voor het volgende scenario "Ik heb besloten om deze gamesessie naar punt X te gaan om die te gaan exploren / verder te gaan, om 3 uur later (uiteraard) punt X nooit bereikt te hebben omdat je afgeleid wordt door van alles en niets". Daarnaast is het spel immens en ook wel doolhofachtig op veel momenten (als je echt specifiek op een plek wenst te komen / verder te gaan), met de extra icoontjes kan ik zaken weer sneller terug vinden. Ze hebben wel later een versie uitgerold om NPC's en Traders te markeren uit hunzelf (daar gebruikte ik dus ook de markers voor), maar voor mij werkt dit uitermate prettig.
Nee dank je. Ik hoef niet als een kleuter bij de hand gehouden te worden. Dat doen al genoeg spelletjes.
Deze is lekker ouderwets waarbij je zelf nog een beetje na moet denken.
Is dit niet jou kommetje soep? Prima, daar is het schap met de 200 titels en kloons die dat wel hebben. Veel plezier! :)
Sarcasme blijft een ingewikkeld iets..
Vergeet je zo maar de rewind functie. ;)
Wat je opnoemt is juist exact de reden waarom ik onwijs geniet van Elden Ring. Het geeft me zoveel meer voldoening dan een Ubisoft game met een lijstje dat afgewerkt moet worden.
Ach ik heb Ranni's Quest moeten Googlen. Was nog steeds een behoorlijk lijstje. Enige voordeel is het ontbreken vaan de 10000 markers op de kaart. Daar moeten we inderdaad van af.
En daily / weekly challenges!
Vergeet niet voice acting voor je karakter, die 'zo nu en dan' een beetje hardop denkt.

"He! Deze baas heeft een oog laten valle? Ik denk dat je die op moet pakken, misschien mee moet nemen naar dat kerkje van x regio en misschien moet je het dan gewoon eens in een beeld proppen dat lijkt op de baas.... miss was het wel tweede gangpad, derde zuil links... misschien hoor"
Ik denk dat een soort godmode als je 10x een baas niet gehaald hebt ook fijn is. Je doet dan 3 keer zo veel damage en de baas maar de helft. Anders zit je ook maar zo lang vast.

Microtransacties voor armorsets en neon-zwaarden lijkt me een vette update!
Lol. Indd. Marvel outfits, star wars, alles.

En dan kunnen ze voor Elden Ring 2 de ultieme feature bewaren.

Auto battle.
hahaha. dat zou daadwerkelijk een item naam kunnen zijn.
Liever niet. Dat verpest het hele idee van het spel. Pff. Questmarkers is echt bagger.
Sarcasme werkt slecht zonder context of non verbale communictie
Ja of iig iets van een logboek waar je zelf aantekeningen kan maken. Het is nu te lastig om questlines bij te houden. Hierdoor ben je genoodzaakt om het buiten de game te doen en dan doe je (ik iig) gewoonweg niet. Het gevolg is dat ik zaken toch online opzoek waar alles is voorgekauwd en dat vind ik dan weer jammer.
Je hebt een mobiel of notitie blok toch?
Dan ben je uit het spel, als je dat soort dingen moet bijhouden in een notitieboek of op een mobiel. (In het geval van Myst gaat het nog wel, omdat je in dat spel al constant met boeken van doen hebt.)

Zelfs een oude Point-and-Click adventure zoals Shannara had al een journal waar het spel de voortgang van het verhaal bijhield, en waar je zelf tekst in kon typen... en dat was 1995. Daarom vond ik het uiterst vervelend dat Baldur's Gate (1998) dit niet had; volgens mij had BG2 (2001) wel een journal met eigen aantekeningen.

In 2022 lijkt me iets als dit gewoon een vereiste in een spel waarin je veel taken tegelijk hebt open staan. Minimaal een lijst met lopende quests en links naar de entries in je log, en een lijst met afgeronde quests.
Misschien leuk voor PC users maar zie je jezelf al op console met je joysticks over dat toetsenbord dansen voor een aantekening? Dan is het notitieblokje van @Loei123 toch prettiger lijkt me. :)

Overigens kun je wel zelf diverse icoontjes op de map plaatsen, daar kom je ook al weer iets verder mee.

[Reactie gewijzigd door snmght op 28 maart 2022 17:11]

Sluit dan een Bluetooth-toetsenbord aan of iets dergelijks. Ik weet niet of dat kan. Ik houd me niet bezig met consoles. (Of spellen via de cloud... of met afhankelijkheden van ontwikkelaars of uitgevers... of met afhankelijkheid van een specifiek apparaat of dienst.... enz.)
Veel mensen zien het ontbreken ervan juist als iets positiefs. Geen honderd iconen op je map zeg maar, geen handje dat wordt vastgehouden.

Het is ook iets wat bij het genre hoort wat from software neer heeft gezet, hetzij nu wel voor het eerst in er open wereld game.
Ik heb het niet over quest markers en "wat is het volgende dat ik moet doen"-aanwijzingen. Die had je in oude RPG's niet eens. Daar kon je alles zelf vanaf scratch uitzoeken. Ik heb het enkel over het maken van aantekeningen in een journal in het spel, zodat je niet "uit" het spel hoeft te gaan om in een notitieblok te schrijven.
Dat is zoals gezegd niet handig op een console.

En in een menu uit de spelwereld is net zo uit de game als even naar beneden kijken op een notitie blok lijkt me.
Wat is het probleem om zelf even een notitieblokje te pakken dan? Ben je zo gedigitaliseerd dat je geen pen en papier meer in huis hebt?
Nah... in het verleden was ik zelfs een verzamelaar van vulpennen. (Nu heb ik er nog maar 3: degene die ik vroeger het meest gebruikte.) Ik maak nog vaak (aan)tekeningen en diagrammen waar mensen vaak met een telefoon of computer lopen te rommelen.

Als ik een spel speel, wil ik eigenlijk niet weg kijken van de monitor. Dan wil ik gewoon op een sneltoets kunnen drukken, een aantekening kunnen typen, ENTER, en verder spelen.
Hierdoor ben je genoodzaakt om het buiten de game te doen en dan doe je (ik iig) gewoonweg niet.
Hij zegt zelf dat ie het niet buiten de game doet.

[Reactie gewijzigd door vanthome op 28 maart 2022 16:21]

Een bewuste keuze, dan moet je niet gaan klagen als je zelf bij guides en walkthroughs terecht komt. ;)
Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Ik vond het wel heel verfrissend (en heel goed passen bij dit type game) om gewoon in een wereld gedropt te worden en alles zelf uit te moeten zoeken. Erg leuke ervaring. Ik denk dat het niet hoeven afwerken van het "zoveelste lijstje" erg goed uit heeft gepakt. Dat je het feitelijk nog steeds doet is natuurlijk waar, maar dat je het niet opgelegd krijgt is wel onderdeel van het avontuur.
Dergelijke logs worden vaak aangevuld op basis van wat je tegen bent gekomen. Soms gebruiken spellen het inderdaad als checklist, maar het kan leuk zijn om een lijstje te hebben van wat je allemaal al gezien hebt in het spel.

Zeker als je zoals ik soms dagen/weken/maanden tussen spelsessies hebt zitten.
Dat is de charmé van de Souls-games en ook Elden Ring: het ontbreken van een quest log. Je wordt in het diepe gegooid en dat is het hele idee van de game. Zoek het zelf uit, maar hoe je het uitzoekt, is aan jou. Sommige spelers halen veel voldoening aan het zelf uitzoeken. Anderen raadplegen bronnen, zoals de wiki of een YouTube video.

Met een questlog, quest markers, minimap etc. krijg je een dertien in een dozijn RPG en daar hebben we er al genoeg van.
questlogs zou een goede toevoeging kunnen zijn geweest
god nee alsjeblieft. ik heb al genoeg questlogs in 50 andere games.
Mischien , dat ze niet genoeg tijd hadden om t er in te stoppen, als je de pc versie zag op release day , krijg ik een gevoel , dat t zeker nog een paar maanden ontwikkelingstijd nodig had.

nietermin .. een erg toffe game _/-\o_ de " once in a decade RPG "
... en ja er zit een easy-mode in , maar je moet t zelf ontdekken :9 ikzelf ben van een astrologer naar een vagabond gegaan , omdat het met mn astrologer te gemakkelijk werd .. met zn azure comet :D

[Reactie gewijzigd door Metallize op 28 maart 2022 15:57]

Leuk dat er weer eens wat onder water wordt gevonden in een From game, maar is dit nou echt voorpaginanieuws? Voortgaande games zaten ook bomvol met cut content, hell - vrijwel elk spel op de markt bevat wel iets van cut content.
Mischien , dat ze niet genoeg tijd hadden om t er in te stoppen, als je de pc versie zag op release day , krijg ik een gevoel , dat t zeker nog een paar maanden ontwikkelingstijd nodig had.
Speelden wij het zelfde spel? Op DX12 shader compilation stutters na was de launch zo goed als feilloos, zeker in verhouding met vrijwel elke andere AAA launch van de laatste tijd. :')

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 28 maart 2022 16:04]

Heb hem niet direct op launch day gespeeld, maar het afwerkingsniveau is er eentje waar veel developers wat van kunnen leren.
ehhh... Prima spel over het algemeen maar er zitten wat bugs in; een hoekje ergens waardoor ineens een bossfight start achter de muur, en sneeuw op de grond geeft (op mijn PS5 versie) enorm veel driehoekige artifacts. D'r was ook ergens een raam waar je op kunt springen waardoor je ineens door alle muren kunt zien. En d'r was een grove "save corruption" bug die ze gelukkig gefixed hebben, evenals een hacker die je in een "death loop" kon teleporteren.

Dat zijn dingen die ik zelf tegengekomen heb of over gehoord heb. Over het algemeen goed, maar niet vlekkeloos en ik vind het kut voor de mensen die zo een save verloren zijn.
Feilloos is dan weer de andere kant van het spectrum. Voor een goede samenvatting wat er nou precies mis is/was met Elden Ring bij launch verwijs ik mensen graag naar de review van Digital Foundry. Gezien de bevindingen daar vind ik dat het zeker beter had gekund. Als je daar dan ook de relatief slechte performance van de PlayStation en Xbox versie bij optelt denk ik dat @Metallize gelijk heeft in de observatie dat een paar maanden de game goed hadden gedaan.
Het zou best kunnen dat het onderdeel is van een easter egg.
Verwar dit niet met beastiality
Dat is wat ik eerst las inderdaad.
elden ring rule 34 melina x leonard
"Het is niet duidelijk waarom ontwikkelaar FromSoftware de eventuele functie niet heeft toegevoegd aan de game"

Ik kan er wel naar raden, FromSoft maakt er toch wel een gewoonte van om het verhaal abstract te houden. Ik vermoed dat ze geen goede balans konden vinden tussen het gecontroleerd blootstellen van de geheimen van de wereld en de karakters en de bestiary daadwerkelijk leuk in het gebruik te maken.

Of misschien was het gewoon tijdnood. Ik bedoel Dark Souls 1 was uiteindelijk ook niet af voordat het op de markt kwam en nu mogen we voor altijd in Lost Izaleth vechten tegen dragon butts die maar willekeurig copy/pasted zijn. Ik voel nog steeds de WTF in me toen ik daar voor het eerst doorheen moest. Ten eerste al de verblinding van de veel te felle lava texture en dan nog die rare verspreiding van wat lijkt op half-afgemaakte vijanden.
Ik mis sowieso de hele quest log, bestairy, betere info over de stats changes etc. Het is allemaal zo mager en doet voor mij echt af op de ervaring. Een volgende Fromsoftware game zal ik dan ook aan mij voorbij laten gaan.
Het is niet mager, maar je mag het zelf lekker ontdekken; een beetje zoals Morrowind ook geen quest markers had. Wel een quest log, maar in dit spel ben je nog anoniemer / persoonlijkheidsloos dan in Morrowind.

Stats changes zijn subtiel idd, 20 levels voor je karakter maakt weinig verschil uit. Maar het bouwt wel op, en natuurlijk kun je wapens e.d. ook levelen.
Paid DLC incoming.

Lekker boeiend weer. Dit heeft bijna iedere game. Alle DLC zit er al vanaf de launch in maar word later pas vrijgegeven voor een premium bonusbetaling.
Het is niet duidelijk waarom ontwikkelaar FromSoftware de eventuele functie niet heeft toegevoegd aan de game.
Ik vraag me altijd af waarom ongebruikte bestanden toch worden meegenomen in de release.
"If it works, don't touch it." Zeggen ze vaak in de programmeur-wereld. Vaak zijn programmeurs bang iets weg te halen als het puur voor de aesthetics is. Omdat het zomaar kan dat de code dan door een of andere reden stopt met werken.
Maar dan heb je je hele build en rest proces toch niet op orde.
Ik zou het een doodeng idee vinden om iets te released waarvan ik weet dat er overbodige dingen inzitten maar ik durf het niet weg te halen want wie weet wat er dan weer gebeurd.
Haha ik snap je, maar het gebeurt wel.
Troll comment, daag
Nog nooit een early access game gehad die op launch day zo veel content had moet ik zeggen.
Exact waar heb je het over? 1.03 voegde wat extra content toe aan 4 5 van de 29 28 questen welke er sinds launch in zitten, en 1 nieuwe welken samen knoopt met een van de andere. Bij mijn weten was enkel de Nepheli questline niet te finishen voor 1.03.

[Reactie gewijzigd door D4NG3R op 28 maart 2022 17:02]

Performance is nog steeds om te huilen, maar echt om te huilen. Game draait op een 5600x en 6900xt op gemiddeld 45fps met gigantische drops.

Constante disconnects tijdens coop/invasions.

Anti cheat die nutteloos is.

Quests die gewoon geen conclusie hebben omdat er bugs in zitten, de enige manier om dit toch nog te ervaren is om de hele game nog een keer te spelen, maar daar is de game gewoon echt niet goed genoeg voor.

Vergelijk dit bijv. met een early access game als Subnautica below zero, hier heb ik heel lang op gewacht om dat ik het COMPLETE spel wou spelen, maar dat is mij ontnomen bij Elden ring.
Mijn 5700xt + 3700x houden strak 60 aan anders (@1440p). Op de stutters die iedereen heeft na dan

En de game meerdere keren spelen is letterlijke de enige manier om alles te ervaren, be design. Er zijn meerdere exclusive keuzes bijvoorbeeld, en verder is het gewoon helemaal de bedoeling dat je meerdere dingen zult missen de eerste keer.

Sterker nog, de eerste keer blind spelen, zo min mogelijk opzoeken en kijken waar je uit komt is juist de charme van een eerste playthrough. De 2de keer kan je de guides erbij pakken en elk item en quest vinden en doen als je dat wilt.

Dus die een quest die niet afgemaakt kan worden is nu ook weer niet zo'n ramp.
Ik speel op 4k, misschien is dat het verschil.

Dat zou inderdaad een goede keuze geweest zijn als het een goede game was geweest, maar dat is in mijn ogen niet het geval. Er is enorm veel loze ruimte door de nutteloze open wereld. De bazen zijn in mijn ogen slecht ontworpen en worden te vaak herhaald.

Bloodborne heb ik denk ik wel 10x gespeeld, en elke keer was dat leuk.
Ik draai op 4k op een 3090 strak 60fps. 5800x.

Kaart gebruikt daarbija ongeveer 175 watt van de max 450. Wordt niet warm dus.

De stutters zijn soms wel frustrerend. En kunnen je zomaar doen overlijden in een gevecht.

Maar je was al aan het trollen bij eerdere berichten....dus ik laat t maar hierbij.

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 29 maart 2022 13:41]

Klopt, meestal duur het wat langer voor de extra content patches komen inderdaad. En moet je er waarschijnlijk extra voor betalen tegenwoordig.
Je begint zelf over quests toevoegen
Klopt, excuses, ik had moeten zeggen dat de quests door bugs niet afgemaakt konden worden en dat die pas na een maand gepatched werden
Maar je zei ook dat je dat nog nooit had meegemaakt in een niet early access game...
Niks van Bethesda gespeeld zeker? om maar iets te noemen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True