Onaangekondigde game van Elden Ring-studio zit in laatste fases van ontwikkeling

De Japanse gamemaker FromSoftware heeft sinds 2016 een game in de maak die nu 'in de laatste stadia van ontwikkeling' zit. Deze game van de studio die Elden Ring uitbracht, is nog niet aangekondigd.

Daarover vertelt FromSoft-topman Hidetaka Myazaki in een nieuw interview met een Japanse publicatie. Die is vertaald door de redactie van VGC, die een kleine reconstructie van dit en een voorgaand interview maakt. Enkele jaren terug meldde Miyazaki namelijk al in een interview dat er '3,5' games in ontwikkeling waren op dat moment, allemaal sinds 2016. Die halve was PSVR-game Déraciné, een hele was Elden Ring, een andere hele Sekiro en die laatste is nog niet onthuld. Nu, in dit nieuwe interview, geeft Miyazaki een kleine update over die laatste nog onbekende: nog steeds in ontwikkeling en in een zeer vergevorderd stadium.

Meer informatie wil de gamemaker er nog niet over geven; hij vindt de tijd nog niet rijp. Wel stelde hij in het eerdere interview al dat de game 'typisch voor ons zal zijn'. VGC speculeert dat het een nieuwe Armored Core-titel kan worden. Een gebruiker van het forum ResetEra zou in het kader van een 'consumentenonderzoek' een vragenlijst hebben gehad over een nieuwe Armored Core-game. Hij kreeg een beschrijving, screenshots en video's te zien. Van de teksten heeft hij screenshots gemaakt. De rest van de materialen hadden watermerken, waardoor hij terughoudend was.

De laatste mainline Armored Core-titel kwam in 2012 uit. FromSoftware was vanaf de eerste titel in 1997 de ontwikkelaar van de games. Dit zijn third-person mecha-actiegames en geen 'Soulslikes'.

Door Mark Hendrikman

Redacteur

25-06-2022 • 13:59

60 Linkedin

Reacties (60)

Wijzig sortering
Die halve was Déraciné, een hele was Elden Ring en die laatste hele is nog niet onthuld. Nu geeft Miyazaki een update over die laatste:
Tel ik nu fout en tel ik er 2.5? Oftewel, waar is die andere hele?
Sowieso, ik lees die 2 alinea's en denk, "wat heb ik nou precies geleerd?".
Misschien is 'Sekiro' de andere? Uitgebracht in 2019.

[Reactie gewijzigd door Yonix op 25 juni 2022 15:56]

Mijn fout, dat was Sekiro. Is aangepast.
2,5 is blijkbaar het nieuwe 3,5 :+
En toch wil ik nog steeds bloodborne op pc, maar dat zal wel een droom blijven vrees ik.
Snap ook niet dat ze dat niet doorzetten. Het is instant winst (nouja het porten kost nog een beetje).
Reden is simpel: de rechten hiervan liggen bij Sony en niet From Software. En Sony gebruikt de PC ports voornamelijk om hun PS5 games een push te geven. Winst maken op de PC ports is een leuke bonus, maar niet het doel.

Ze brengen niet voor niets de PC port na een paar jaar uit, maar wel net voordat er een sequel ervan op de PS5 verschijnt. Het doel is dat je de PC versie speelt, verliefd raakt op de game en dan wanneer de opvolger er binnen een paar maanden is op PS5 je eigenlijk niet weer 3 jaar wil wachten op de PC release. Als je dan ook een aantal andere PC ports van Sony 1st party titles hebt gespeeld wordt het verleidelijker om te denken: met een PS5 kan ik ook de sequels daarvan spelen.

Zodra Bloodborne 2 is aangekondigd, zal Bloodborne op PC snel uitkomen. Eerder dan dat hoef je het niet te verwachten.

Days Gone is hierin de enige uitzondering. Daar is de opvolger ervan geannuleerd (of geen groen licht gegeven). Maar wie weet wat er achter de schermen allemaal al gepland stond waardoor de PC port al in maak was.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 25 juni 2022 15:34]

Een ps4 is ook niet zo duur meer, dus mensen die echt willen kunnen Bloodborne spelen.
Als je een locked 1080p30 anno 2022 nog acceptabel vind.
Locked maximum van 30... die 30 heeft BB wel veel moeite mee in bepaalde gedeeltes.
En ook al haalt ie 30 fps is de frametime ten allen tijden erg inconsistent waardoor het alsnog erg schokkerig aanvoelt.

Dat gezegd te hebben is Bloodborne een geweldige game. M`n absolute favo From Software "3rd person RPG" - heb Elden Ring gespeeld en dat kon me na 6 uurtjes toch niet bekoren. Maar BB start ik zo nu en dan op als ik er weer zin in heb.

Maar ik ben een armored core fan van het eerste uur, dus kom maar op met (eindelijk) nog een AC game. Fingers crossed , ik vond de richting waar het met AC V inging vrij dramatish (armor systeem met 3 properties was een beetje onnodig complex, en game vloeide niet lekker)
30 fps vind ik ook niet echt optimaal, 60 zou inderdaad minimum moeten zijn
Je hoeft er geen PS4 voor aan te schaffen, PS+ (Premium) geeft ook de mogelijkheid om games te streamen. Volgens mij is Bloodborne er daar een van... Kan je dus prima op je PC spelen.
PS Now om Bloodborne te spelen op je PC hint hint hint. Prima te doen. Sony heeft zijn infrastructuur voldoende op orde (relatief gezien met andere game streaming diensten). Hoe goed de ervaring is bij jou zal voornamelijk liggen aan je eigen infrastructuur en voorzieningen thuis :) .
Als je ziet met welke snelheid FromSoft games uitbrengt is dat wel opmerkelijk. Aan de andere kant, de games hergebruiken wel veel assets, game engine en de opzet is wel vaak hetzelfde.
Ik vind het ook wel grappig dat een paar grote uitgevers (vooral Ubisoft) ontzettend veel haat krijgen voor het hergebruiken van assets en mechanics, terwijl FromSoftware dit in veel grotere mate doet.

Vind het persoonlijk sowieso geen probleem dat uitgevers dit doen, als de game maar vermakelijk is is het toch prima?
Dat komt ook omdat het vaak cool is om op Ubisoft te sh*tten als je in sommige communities kijkt. Zeg je dan hetzelfde over FromSoft, ho maar, dat kan niet, terwijl die ook veel hergebruiken. Lijkt soms een cult wel.
Ubisoft krijgt geen haat omdat ze assets en mechanics hergebruiken, maar omdat de gameplay van spellen vaak hetzelfde is en de spellen bij release vol van bugs zitten. Hergebruik van assets wordt dan wel aangehaald maar het is niet de reden waarom Ubisoft zo'n slechte reputatie heeft.
Elden Ring zit technisch gezien ook niet goed in elkaar, dus ik zou dat niet als argument gebruiken. De gameplay is wel wat interessanter, hoewel dat ook vaak relatief hetzelfde is bij From Software.
Kan geen lof of fame geven op eldenring en comsoorten want die heb ik niet gespeelt, maar
Die farcry games zijn gewoon repetifieve shit. Constant de zelfde farm toestanden. Dat hou ik geen hele game vol..
Elden Ring zit technisch gezien ook niet goed in elkaar
Hoe kom je daar bij? Hoeveel games heb jij gemaakt? Ik verbaas me er altijd over dat mensen kritiek hebben zonder enig verstand van zaken.
De game heeft maanden na de launch nog steeds frame pacing issues. Er zijn kleinere games gemaakt door kleinere studio's die technisch beter in elkaar zitten.

Als jij je auto laat uitlijnen bij de garage en je banden staan nog steeds zo scheef. Zeg jij er dan wat van? Of accepteer je het gewoon omdat je het zelf niet kon doen? Neem aan het eerste. Omdat je dat gewoon verwacht van een garage. Als jij games maakt om je boterham ermee te verdienen, dan verwacht ik toch wel minimaal van je dat je frames op het juiste moment rendert.

[Reactie gewijzigd door Koeitje op 26 juni 2022 14:10]

.

[Reactie gewijzigd door LurkZ op 26 juni 2022 14:56]

Mensen op het internet redeneren vaak in extremen. Dan krijg je dat.
Voor mij zij ubisoft open world spellen (AC, Far Cry, Watchdogs etc) extreem saai tegenwoordig omdat ze allemaal exact hetzelfde aanvoelen. Ze hebben een ander schilletje, maar het voelt verder exact hetzelfde na een aantal uur spelen: icoontjes op een map wegwerken. Wil niet zeggen dat ik geen lol heb beleefd aan een aantal ervan. Ik vond de setting van FC Primal fantastisch, Black Flag had een geweldig ship battle systeem en ik vond Cassandra de beste protagonist van een AC game.
Dark Souls vind ik helemaal fantastisch, elk gevecht voelt anders, waar in ubisoft spellen de meeste gevechten exact hetzelfde voelen. Maar ook from software valt in valkuilen waar ubisoft telkens in valt: Dark Souls 2 had bijvoorbeeld wel erg veel dezelfde eindbazen en Elden Ring herhaalt ook enorm vaak hetzelfde trucje. Blijkt toch moeilijk om een goede open world game te maken.
Dit* zelf heb ik eldenring niet gespeeld maar wel de farcry, en dzt is constant de zelfde sidequests, jeetje..
Gleie open worlds find ik dan ala bethesda, ook al hebben die dan een achterhaald engine. Die weten tenmiste hoe die openworld gevuld te krijgen
FromSoft is om onbegrijpelijke reden tot soort heiligdom verklaard, ook hier bijvoorbeeld op Tweakers onder velen. En vermoedelijk dat ze een degelijke console game ervaring wegzetten. Maar hun eigen in house releases op PC bijvoorbeeld zijn gewoon ondermaatse ports.
Bij Ubisoft voelt het voor mij toch anders. Ubisoft neemt niet alleen de assets en animaties over, er gaan ook hele spelsegmenten en soms zelfs hele maps mee. Een Ubisoft-game met gekopieerde assets heeft in mijn ervaring ook sneller het gevoel dat het allemaal een beetje hetzelfde is, waar ze bij FromSoft beter zijn in het geven van een divers genoege feel. Zie ook TES en Fallout, die franchises hergebruiken echt vanalles maar de games voelen niet alsof ze van elkaar gekopieerd zijn.

Persoonlijk scheelt het me niet zoveel als het spel maar goed is, maar zodra ik het gevoel krijg dat ik het spel al eerder heb gespeeld onder een andere titel dan knap ik toch af. Far Cry is daar een goed voorbeeld van, het verhaal is anders en er zijn wel een paar dingen aangepast, maar na Far Cry 3 kon ik de interesse niet echt vinden om de opvolger te spelen.
Het je voorbeelden van wat Ubisoft zou hergebruiken / kopiëren? Is dat binnen of ook tussen franchises?
Far cry primal map is zelfde als fc4

In Assassin's Creed heb je eagle die vijanden identificeren

In fc6 doet smartphone van protagonist hetzelfde

In Assassin's Creed Valhalla heb je de mogelijkheid om verschillende gebouwen in je nederzetting te maken waardoor je een event kunt starten met tijdelijke buffs voor je Character

Zelfde bestaat in fc6

Legendary animals dus zeg maar xl versie van normale dieren die je tegenkomt bestaan in zowel Assassin's Creed Odyssey en Valhalla maar ook in fc6 heb je ze

Bovenstaande is niet uitputtend en is soms wat gesimplicifeerd weergeven ivm typen op mobiel
Voor mij is het probleem met Ubisoft games niet zo zeer dat ze steeds dezelfde formule en assets/mechanics gebruiken, wat From Software ook al een tijdje doet. Maar dat de formule van Ubisoft gewoonlijk erg repetitief en voorspelbaar is. Niet alleen dat elke Ubisoft game hetzelfde is, maar ook dat vrijwel elke missie hetzelfde is.

Valhalla was voor mij weer een uitzondering, want dat waren meer verhaalgedreven missies. Maar na de eerste Watch Dogs vond ik bijna elke Ubisoft game slecht, omdat de missies leken alsof ze door AI zijn gegenereerd.

Overigens is het mogelijk dat ik op een gegeven moment ook de From Software games zat ben. Al helemaal als andere games er meer op gaan lijken, net als dat de formule van Ubisoft ook door veel andere ontwikkelaars wordt gebruikt.

[Reactie gewijzigd door NoThankYou op 26 juni 2022 01:01]

je moet er maar van houden inderdaad een vriend van mij houd ervan die geniet van hoe je nooit een tutorial nodig hebt in de FC/AC series want als je er 1 gedaan hebt heb je ze allemaal gedaan zeg maar

zelf vind ik het geen ramp ik speel vooral voor de story/setting zeg maar

maar kan me voorstellen dat je het op den duur zat bent zeker waar
Elden Ring is letterlijk de feel van DS combat. Ben het met je eens dat Ubisoft veel recycled, maar we moeten nu niet net doen alsof From Software alleen maar super unieke titels uitbrengt. Het is geen (bijv.) Supergiant Games.
Of konami in de 80's en 90's
Heb echt al zolang geen Ubisoft game meer gespeeld, sinds ze niet meer op Steam zitten ben ik ze helemaal uit het oog verloren (op Siege na).
Hergebruiken van Assets is prima, mits het wel tot een nieuw product leidt. En daar wringt 'm bij Ubisoft nou net de schoen, al hun games lijken qua gevoel op elkaar. Het gaat dan niet alleen om de assets, maar de gameplay structuur, missie structuur, map structuur, alles lijkt op elkaar.

ER hergebruikt ook veel eerdere modellen uit FS games, en zelfs in de game zelf worden assets regelmatig opnieuw gebruikt, maar de game als geheel voelt wel als een stap vooruit.

Overigens moet ik wel zeggen dat ik tegen het einde van ER ook bij die game wel uit gekeken was op de standaard dungeons. Altijd weer diezelfde grijze gangen en trappen met grote kans dat er zo'n kattenstandbeeld of Ulcerated tree spirit als baas in zat... nee daar had nog wel iets meer variatie in mogen zitten van mij om een game die 120 uur lang is ook echt tot het einde interessant te houden
Eens, enorme fan van From Software maar die dungeons vond ik niet zo goed, haalde de totaal waarde van het product omlaag
Ik denk meer dat het gaat om het feit dat Far Cry de complete game mechanics hergebruikt. Het verschil tussen de far cry games is in principe puur visueel (met een bijpassend verhaal). In de basis zullen de fromsoft games ook hetzeflde zijn, maar zij kunnen middels de vijanden er een hele andere draai aangeven. Persoonlijk denk ik dat daar het verschil in zit.

Maar je hebt daar ook in zekere mate wel gelijk in.
Ze hebben Sekiro ook tegelijk met Elden Ring ontwikkeld, je kan als studio prima je capaciteit spreiden
De pc ports zijn ook wel echt notoir brak. Nou is dat natuurlijk niet het grootste aandeel ontwikkeltijd, maar er worden echt wel wat bochten afgesneden á la triple A developer.
als ze een keer een game kunnen maken die ultrawide support zou dat wel prettig zijn
Gewoon een OLED pakken, ben je van al het gezeik af.
Er komen vanzelf ook ultrawide OLED panelen. Sterker nog, in mobiele telefoons zitten die al.
Wordt prijs technisch niet interessant tegenover een custom resolution instellen.
Er is al een ultrawide qd oled dell :Y)
OLED heeft niks met ultrawide te maken?
In 2018 meldde Miyazaki al in een interview dat er '3,5' games in ontwikkeling waren op dat moment, allemaal sinds 2016. Die halve was Déraciné, een hele was Elden Ring en die laatste hele is nog niet onthuld. Nu geeft Miyazaki een update over die laatste
Volgens mij is dit 2,5? :?
Het woord ‘stadia’ gebruiken als synoniem voor fase is wat ongelukkig in de wetenschap dat er ook een game stream platform bestaat genaamd Stadia.
Die vent vertelde een paar jaar geleden dus al dat ze hier mee bezig zijn. In welke zin is dat “onaangekondigd”?
Hopelijk een nieuwe Sekiro :)
Benieuwd! Hopelijk een nieuwe IP!
Speculaties modus:

Demon Souls 2
Dark Souls 4
Bloodborne 2
Sekiro 2

Maar wellicht een Armored Core game, of iets compleet nieuws.

Edit: of misschien een nieuwe KingsField

[Reactie gewijzigd door Bulls op 25 juni 2022 23:27]

Ik zou een nieuwe ip ook waarderen.

Misschien eens kijken wat het team kan maken in een sci-fi setting...
Ik hoop erg op een Sekiro 2, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat ze werkte aan de sequel terwijl ze nog bezig waren met het origineel. Hoewel ze vast weer meerdere projecten op zich nemen, dus het kan best dat ze inmiddels al zijn begonnen of binnenkort beginnen aan een nieuwe Sekiro.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee