Netflix neemt Fins gamebedrijf Next Games over

Netflix kondigt aan het Finse gamebedrijf Next Games over te nemen. De gamestudio uit Helsinki maakt mobiele games en gaat dit ook voor Netflix doen. Netflix heeft sinds vorig jaar een eigen gamedienst. Next Games zal hiervoor games gaan ontwikkelen.

Netflix kondigde de overname dinsdag aan. De streamingdienst heeft volgens Next Games 2,10 dollar geboden per aandeel, waarmee er in totaal 65 miljoen dollar gemoeid is met de overname. De aandeelhouders moeten de deal nog goedkeuren.

De overname komt niet uit het niets. Next Games ontwikkelde namelijk al Stranger Things Puzzle Tales. Die game is gebaseerd op de Stranger Things Netflix-serie. Netflix heeft zelf voor zijn gamedienst ook al een game gebaseerd op Stranger Things uitgebracht. Next Games ontwikkelde ook twee mobiele games gebaseerd op de HBO-serie The Walking Dead.

Netflix-topman Michael Verdu hoopt met de overname het gameportfolio van Netflix Games sneller te kunnen uitbreiden: "Hoewel we pas net zijn begonnen met het maken van games, zijn we ervan overtuigd dat we samen met Next Games een gamesportfolio van wereldklasse kunnen opbouwen."

Netflix Games werd vorig jaar november geïntroduceerd en is inmiddels beschikbaar voor Android- en iOS-apparaten. Op dit moment zijn er een tiental games speelbaar via de gamessectie van de streamingdienst. In tegenstelling tot de series en films, stream je de games niet. Je moet deze installeren op je smartphone of tablet.

Door Robert Zomers

Redacteur

02-03-2022 • 09:42

57

Reacties (57)

57
56
22
0
0
28
Wijzig sortering
Ik betaal Netflix omdat ik films en series wil zien.
Spelletjes interesseren mij niet, anders neem ik wel een abonnement op Xbox, PS, weet ik veel wat.
Dus hopelijk beginnen ze ofwel met een apart abonnement of krijg ik korting.
Sorry, maar val je nu af op netflix omdat ze niet exact cateren naar jouw voorkeuren? Mij part beginnen ze een bbq restaurant en noemen ze het Netflix & Grill. Als het niks voor jou is interesseert het je toch gewoon niet?
op zich heb je gelijk maar het toevoegen van een games library was voor Netflix wel een van de redenen waarom het maandelijkse abonnement duurder werd.
op zich heb je gelijk maar het toevoegen van een games library was voor Netflix wel een van de redenen waarom het maandelijkse abonnement duurder werd.
Hoe kom je daar bij? Kijk naar hoeveel abo's er zijn, doe dat maal de prijsverhoging, maal 12 maanden en je komt op een enorm bedrag per jaar (bijna een miljard). Een budget waarmee je meerdere AAA games kan ontwikkelen, wat bij Netflix zeker NIET het geval is, we hebben het over relatief goedkope mobile games. Als een fractie van die verhoging is gebruikt voor die games is het al veel. De laatste keer dat we hier naar hebben gekeken zou met 1 cent per maand per abo, Netflix al een budget hebben van 25 miljoen per jaar, wat significant is voor het type mobile games wat ze ontwikkelen.

Nu heeft men 65 miljoen betaald voor een game studio, maar dat wordt afgeschreven over vele jaren, net als elke investering.
Ik zeg niet dat dat dé rede was maar wel één van de redenen die Netflix ons abonnees gaf.
Ze hebben het niet letterlijk gezegd maar als ik me niet vergis werd de prijsverhoging aangekondigd op (kwasi) dezelfde dag als dat de game library werd uitgebreid van 3 naar 10 games.
Het is in ieder geval een zoethoudertje waarbij Netflix tussen de regels in zegt "beste klant, wij gaan jouw abonnement duurder maken maar ga aub niet lopen want wij bieden jou vanaf nu iets extra aan".
1+1=2, die redenering is wel snel gemaakt, of wij die redenering hier ook volgen, dat is dan weer wat anders.
"maar wel één van de redenen die Netflix ons abonnees gaf"

Ik probeer terug te vinden waar Netlfix heeft gezegd dat de prijsverhoging komt door het aanbieden van games? Of is dit puur en alleen jouw aanname? Prijsverhogingen zijn al eerder doorgevoerd, zonder dat er sprake was van uitbreiding met mobiele games. Ik zie geen relatie tussen die twee, maar jij brengt het als feit.
ja, "niet letterlijk" en "tussen de regels in".
Lees de andere artikels op tweakers over Netflix games er even op na, daar werd dezelfde redenering gemaakt.
Als er geen game-stream-dienst bij was gekomen, was er wel een ander "excuus" gegeven waarom de maand prijs omhoog was gegaan.

[Reactie gewijzigd door DiaZ_1986 op 23 juli 2024 12:14]

Een “excuus” ? Het is een commercieel bedrijf. Die willen winst maken en dat geldt de regel: de prijs is wat de gek er voor wil betalen. Niet meer dan dat.

En dat ze een breed mediabedrijf willen worden is gezien de markt helemaal geen rare actie als ze hun positie op de markt willen behouden.
Daarom ook een "excuus" en geen excuus. :+
En dat ze een breed mediabedrijf willen worden is gezien de markt helemaal geen rare actie als ze hun positie op de markt willen behouden.
Nou, dan moeten ze in Nederland juist de prijs verlagen, want met de €2,99 per maand van Amazon kunnen ze op deze manier niet concurreren.
Nee, het was een van de verantwoordingen. De reden is dat Netflix denkt er mee weg te komen en zo meer geld te verdienen. De verkoopprijs van een product heeft veel minder te maken met de kosten van dat product dan mensen denken, maar omdat mensen dat denken gebruiken bedrijven het natuurlijk wel om mensen prijsverhogingen beter te laten accepteren.
En ze hebben ook meer geld nodig voor producties. De verhoging staat niet vast aan alleen maar voor de games.
De profit stabiliseert, alles wordt duurder, ook voor Netflix, En het is niet meer dan logisch dat de gebruiker dat uiteindelijk dan betaald.

Ik juich de verhoging niet toe, maar reken maar uit wat het je kost als je elke film/serie zelf koopt of huurt, of naar de biosscoop gaat.
Het is gewoon puur strategie, lage prijzen, zoveel mogelijk klanten werven, prijzen verhogen, en het gros van de klanten dat wacht gaat, wordt weer flink gecompenseerd met de verhogingen.

Ja kut voor mij als consument, maar business blijft business.
Anoniem: 1486766 @Christoxz2 maart 2022 13:13
Kortom tijd om over te schakelen naar HBO. :P
En daar zal (waarschijnlijk) exact het zelfde gaan gebeuren. Lage introductie prijs, klanten werven, en dan pas focussen op een hogere omzet/winst.
Anoniem: 1486766 @Christoxz2 maart 2022 15:01
Dat zit er inderdaad dik in.
Nee jij denk dat het komt door een game library. Maar dat staat nergens vast. Sommige landen hebben geen verhoging gehad. Andere landen zijn duurder geworden en die kosten moeten betaald worden. Netflix verhoogd al een tijdje de prijzen per x tijd. En toen werd er nog niets gezegd over Gaming.
De prijs ging niet omhoog hier in Scandinavië, dus dat argument houdt geen stand.
Oké ze beginnen een BBQ restaurant en ze zeggen dat ze daarmee de prijs moeten verhogen voor €5 per maand voor iedereen. Je gaat en wil er geen gebruik van maken maar moet er toch voor betalen omdat je wel films en series wilt zien.

Ik vind het raar dat dit soort verschillend aanbod onder 1 product mag vallen en zie dit eigenlijk gewoon als koppelverkoop. Hetzelfde verhaal met ViaPlay en de F1. Als je deze dienst afneemt en alleen F1 wilt zien ben je ook verplicht om Bundesliga, Darts en hun films en series af te nemen en hier dus voor te betalen. Hier weer hetzelfde. Ik zie films/series kijken en gaming als totaal verschillende activiteiten dus het is niet meer dan logisch dat de vraag hiernaar verschilt per gebruiker. Als consument zou je hier gewoon de keuze moeten hebben om wel/geen toegang te hebben voor bepaalde content die een partij aanbiedt en alleen te betalen voor hetgeen wat je wilt gebruiken.

Maar goed, het interesseert me niet dus het probleem bestaat niet. 🤷‍♀️
Omdat men nu geen extra kosten in rekening brengt. Netflix zal eerst zorgen dat er meer games zijn die zij kunnen aanbieden voordat ze de prijs kunnen laten stijgen. Mogelijk gaat dat opgevuld worden met een nieuwe tier bij de abonnementen en tot die tijd kost het nauwelijks extra, naast de content die je toch al niet kijkt, maar ook op Netflix staan... Ik zie werkelijk het probleem niet die mensen nu maken, gebaseerd op een aanname (zolang Netflix niets erover heeft laten weten is het altijd de kat uit de boom kijken en dus een aanname).
Mogelijk gaat het opgevuld worden met een extra tier. Die mooie tiers bij Netflix waardoor je het idee hebt dat je iets kan kiezen maar dat eigenlijk helemaal niet hebt. Dat je niet alle content op Netflix kijkt maar wel voor betaalt vind ik dan wel redelijk. In de bieb lees je ook niet ieder boek als je abonnement hebt.

Als Netflix gaming gaat aanbieden moeten gebruikers gewoon de keuze hebben om dit wel of niet aan hun abonnement toe te voegen zonder dat dat tot extra kosten leidt voor gebruikers die dit niet willen. En ik zie dat laatste niet gebeuren.
Mogelijk gaat het opgevuld worden met een extra tier. Die mooie tiers bij Netflix waardoor je het idee hebt dat je iets kan kiezen maar dat eigenlijk helemaal niet hebt. Dat je niet alle content op Netflix kijkt maar wel voor betaalt vind ik dan wel redelijk. In de bieb lees je ook niet ieder boek als je abonnement hebt.

Als Netflix gaming gaat aanbieden moeten gebruikers gewoon de keuze hebben om dit wel of niet aan hun abonnement toe te voegen zonder dat dat tot extra kosten leidt voor gebruikers die dit niet willen. En ik zie dat laatste niet gebeuren.
Nogmaals, wat is het probleem als de content inbegrepen is in het abonnement? Bij het abo van de Bieb kun je ook CD's of DVD's lenen, doet ook niet iedereen (of misschien zelfs niemand meer anno 2022...).

Waarom zou het als gratis optie aan/uit te zetten moeten zijn? :? Als je het niet gebruikt, is er toch ook geen mens overboord? Een storm in een glas water dit, wat mij betreft.
Daar heb je zeker wel een punt. Het blijven toevoegen van niet direct relevante diensten en daarmee de prijs rechtvaardigen, is niet zo netjes. Want ook al kunnen ze zelf de prijs bepalen, sentiment - of te wel - krijg je waar voor geld, telt nu eenmaal mee.
Dankzij de concurrentie is de vijver met beschikbaar materiaal kleiner geworden. Een deel is niet meer beschikbaar (vooral dankzij Disney+). En dan zul je toch content moeten gaan maken - dat is vermoedelijk veel duurder. Maar dat geeft een minder positief sentiment.
Maar dat koppelen blijft een vervelende marketingtruc. Ik wil ook liever alleen betalen voor wat ik echt kijk/wil hebben.
Maar dat koppelen blijft een vervelende marketingtruc. Ik wil ook liever alleen betalen voor wat ik echt kijk/wil hebben.
Inderdaad. En het is ook helemaal niet moeiljk om dat te doen. Onder meer Amazon en Google bieden ook alles los aan. Je krijgt bij die €2,99 per maand voor Amazon Prime Video geen Amazon Photos, en voor €9,99 per maand voor YouTube Premium krijg je geen Google Stadia. Om maar even wat te noemen.

[Reactie gewijzigd door TheVivaldi op 23 juli 2024 12:14]

Netflix heeft op geen enkel moment gezegd "de prijs gaat omhoog omdat we nu games aanbieden", dus jouw vergelijking houdt geen stand. In Scandinavië is de prijs bijvoorbeeld al een lange tijd niet gestegen, ook niet toen er games aan het abonnement toegevoegd werden.

Je betaalt voor alles dat op Netflix staat, terwijl er duizenden uren aan content opstaan die je nooit gaat kijken, maar nu het om spellen gaat is het opeens een probleem?
Ja want in mijn optiek zijn spellen een heel ander soort media dan films/series. Er zullen genoeg mensen zijn die hier niet geïnteresserd in zijn en geen gebruik van willen maken. ALS Netflix dan de prijs verhoogt met als reden het toevoegen van games aan hun dienst, zou ik het apart vinden dat de mensen daar geen keuze over hebben. Daar ging de discussie over. Niet over dat het nu nog gratis is en je niet moet zeuren. Als Netflix hier geld aan uit gaat geven gaat dit voor de consument ook gewoon ooit geld kosten.

Ik snap ook niet dat mensen hier zo hun best doen om Netflix hierin te verdedigen. Als je als consument wel de keuze krijgt om dingen wel of niet aan je abonnement toe te voegen is dat toch alleen maar fijn? Nu worden er dingen toegevoegd aan de dienst en is het geweldig want het is gratis. Over 6 maanden moet je er voor betalen en geeft iedereen de reactie: "Ja logisch want de dienst is uitgebreid."
Netflix & Grill, haha, leuke woordspeling!

Verder wil ik ook korting omdat ik niet van anime hou maar Netflix ook anime maakt en aanbied. En ik wil korting op mijn TV-aansluiting omdat ik helemaal geen kookprogramma's kijk maar daar wel voor betaal! Oh wacht, nee, zo werkt het niet. Ik wil ook korting op de maaltijdsalades van albert heijn omdat ik maar 50% van de zakjes saus gebruik trouwens. /s
Anoniem: 562971 @leverage0102 maart 2022 14:07
@Stroper Een (vermoedelijke) prijsverhoging omdat er extra content bijkomt waar hij toch geen gebruik van maakt, geef hem gewoon gelijk.
Kijk jij alle zenders in je TV pakket dan?
Mja, het zal wel kortzichtig van me zijn en er zal wel een goed doordacht business plan aan ten grondslag liggen, maar het kan toch bijna niet anders dan dat de kosten die gepaard gaan met de introductie en uitbreiding van Netflix games, ten koste zal gaan van het film en serieaanbod (en diens kwaliteit)

Is er al iets bekend over hoe succesvol Netflix games zijn? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er veel mensen van boven de 10 jaar zijn, die graag Netflix spelletjes gaan zitten spelen.
Heb je gemist wat voor een enorme markt de mobile gaming markt is? Die is groter dan pc en console gaming bij elkaar. Denk je dat die markt bestaat uit die geweldig kapitaalkrachtige <10 jarigen? :?

Ik had er zelf nog niet echt naar gekeken maar net bv wel eens Knittens geïnstalleerd. Nou was dat zo te zien een bestaande candy crush kloon die nu van Netflix is, maar op het eerste gezicht lijkt me dat al best leuk. Candy crush heeft als nadeel dat je continu gepusht wordt om geld uit te geven... Als Netflix me zoiets kan bieden zonder die microtransacties dan vind ik dat al best leuk om af en toe eens een paar loze minuten mee te vullen. Je ziet in dit geval wel dat die microtransacties er wel in zaten en het lijkt er op dat Netflix gewoon een hoop gratis gemaakt heeft (afgaande op net even een kwartiertje spelen), maar bij games die vanaf de basis voor Netflix gemaakt zijn hoeft dat dan niet natuurlijk.
Heb je gemist wat voor een enorme markt de mobile gaming markt is? Die is groter dan pc en console gaming bij elkaar.
Ik lees hier op Tweakers altijd dat dat vooral in China zo is, en laat Netflix nu net niet beschikbaar zijn in China.
Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om heel diep te graven, maar als ik even snel Google op hoe groot Mobile gaming is in Europa, de VS en China dan kom ik op respectievelijk zo'n 11, 25 en 33 miljard dollar. Dus ja, China heeft een aanzienlijk aandeel maar dat betekent niet dat het in de VS en Europa peanuts is.
Weet niet waarom je -1 krijgt. Ik ben het wel met je eens. Netflix is een streamingdienst. En hoewel games nu misschien nog maar weinig kosten, is het wel hun intentie hier veel groter in te worden. En dan gaat het wel serieus geld kosten. En dan zie ik liever dat ze hier een aparte dienst van maken. Zodat voor hen die niet gamen er niet voor hoeven te betalen.
En misschien zijn er nu mensen die en gamen en films kijken en nu juist naar Netflix gaan. Of hun Netflix account nog net iets langer aan houden. En betalen dus misschien wel voor jou films/series.
Als er mensen zijn die zowel de films als de games willen, kunnen dan gewoon een abonnement op beide diensten nemen. Mensen die de series en films van Netflix niet interessant vinden, nemen dan alleen een abonnement op de games dienst en zijn ook goedkoper uit. Simpel toch.
2 diensten tegelijk onderhouden is lastiger als een alles in 1 dienst. En gaat ook nog eens om een extreem klein bedrag wat Netflix er aan uit geeft. Dat is niet voldoende om daar al een losse dienst voor op te zetten. En op deze manier kunnen ze laag drempelig kijken of het aanslaat. Deze kosten zullen mogelijk gewoon onderzoeks kosten geboekt en merkt de gebruiker niets van.

Of ga je ook zeuren dat MS de verdiensten van Windows heeft gebruikt om Xbox op te zetten tot wat het nu is?
De toekomst zal het leren. Zolang nu de games niets extra kost, zie ik werkelijk niet wat het probleem is. Meer mogelijkheden, voor hetzelfde geld...
Netflix spendeert een kleine 17 miljard dollar per jaar aan de productie van films en series (https://variety.com/2021/...nd-17-billion-1234955953/). Ik verwacht niet dat de 65 miljoen dollar die hiermee gepaart gaat (die dus een verhoging van dit budget van 0.4% inhoudt) veel zal gaan uitmaken voor de bottom-line die Netflix aan klanten presenteert.
Dat is juist precies de reden waarom dat ik alleen prime als doorlopende sub heb.
Twitch sub, prime gaming, prime video, prime delivery, prime deals en dat allemaal.voor 3 of 4 euro.
Ik juich dit alleen maar toe. Netflix zal zichzelf op een gegeven moment wellicht uit de markt prijzen, maar dat zien we dan wel weer.
Je betaalt Netflix voor duizenden series en films die je nooit gaat kijken, daar klaag je toch ook niet over? Als je alleen wil betalen voor wat je kijkt, moet je maar DVD's en BluRays gaan kopen.
Toen ze maar liefst twee documentaires over mandelbrotfractals toevoegden ging bij mij wel even de gedachte op "betaal ik hier nou voor?".
Zolang je meer krijgt en de kosten gelijk blijven, wat is dan het probleem precies? :? Misschien dat Netflix inderdaad met een aparte tier gaat komen waarbij je wel de games krijgt, maar dat nu nog niet doet omdat de spelletjes bibliotheek te klein is en men jou eerst wil enthousiasmeren voor de games, zodat je later eerder wel geneigd bent om wel er (extra) voor te betalen? ;) Jammer dat mensen gelijk moeten zeuren en korting willen omdat ze iets (voorlopig) gratis krijgen en men 'daarvoor niet betaald'.

Het punt dat je maakt is nu dus niet echt valide; je betaald hetzelfde, maar krijgt er meer voor dan voorheen. Later komt dan mogelijk een extra tier bij de abonnementen die dan ook toegang geeft tot de games. Mogelijk doet Netflix dat nu niet om een beetje hun strategie toe te passen: jou eerst in het systeem krijgen, zodat je later eigenlijk niet zonder hun content wilt en daardoor jouw abo houdt. Voor de games hetzelfde; eerst bibliotheek opbouwen, daarna geld vragen wanneer jij aan de games gewend bent en daardoor ook de tier met de games afsluit. Maar dat is voor latere zorg, eerst maar eens zorgen dat er wat is, in de tussentijd dus klanten zoveel mogelijk paaien. Lijkt me niets mis mee, zolang je toch niet extra betaald.

[Reactie gewijzigd door CH4OS op 23 juli 2024 12:14]

Wordt het abbonement duurder dan? Ik zie dat nergens terug ook niet in het artikel dat is gedeeld over de release van Netflix Games.

Prijzen zijn nogsteeds 7,99/11,99 en 15,99 deze prijzen handteren ze volgens mij al enkele jaren als ik mij dat goed herinner.

Ik denk dat er dus qua prijs niets gaat veranderen en dat je dit gewoon kan negeren verder.
Of ik zit er naast dan hoor ik dat ook graag, maar als ik de prijzen hier zo lees dan lijkt her onveranderd.
€17,99 in België voor het 4K abo…. Net gecontroleerd op m’n Visa afrekening.
Heeft Netflix geen gelocaliseerde prijzen? In nederland zijn de prijzen anders namelijk.

Nu moet ik ook bekennen dat ik aan het freeloaden ben op het account van mijn neef die mij gratis toegang geeft tot netflix... Dus dat houd ik ook vol tot 'ie mij er aftrapt.
Volledig mee eens, volgens mij willen ze diverser worden zodat ze de prijsstijgingen kunnen onderbouwen.
Dat wordt een extraatje voor de kinders, ik verwacht niet dat het grote gros naast series kijken ook nog is aan het gamen gaat slaan op Netflix.
Je weet nooit waar de toekomst zich brengt, maar voorlopig zal het te simpel zijn en dus niet interessant voor de meesten.
nadeel is dat Netflix compete met bedrijven die hun geld uit 5 of meer verschillende markten haalt. Apple heeft Iphone, appstore, apple music etc. Amazon heeft... amazon, AWS, een gamecompany etc. Disney heeft Disneyland, enorme merchstores, etc.

Als het ook maar een jaar slecht gaat met videostreaming ligt netflix eruit, al hun inkomsten weg. Ieder ander bedrijf kan gewoon geld tappen uit de andere markten om zo hun videostreamingdienst levend te houden tot de volgende boom/hitserie etc.

Dit is waarom, ze diversificeren. Kan jij heel naar vinden, maar nu is het gewoon een tikkende tijdbom voor Netflix.
Ik hoop echt dat ze een aparte stream dienst maken zoals netflix games en dat je die erbij kan nemen als upgrade op je film pakket. Ik heb geen zin om om zometeen 20 euro te gaan betalen, want dan houdt het op voor me en ben zoiezo al een beetje klaar met Netflix voor 15,99 en zit er langzaam er over na te denke om al die extra diensten stop te zetten.

Ik heb reeds Ziggo sport en ESPN al opgezegd (Het lukt me niet eens om alles te bekijken in het weekend) en Via-play qua streaming dienst blijf ik ook van af. Disney is ook niks ,Apple play had ook niet veel, hoewel dat alternatieve ruimte serie wel leuk is qua twist. Ik hou denk ik alleen videoland over voor de dochter :)

Spotify houd ik ,want dat is betaalbaar. Ik kocht vroeger echt 10 cd's per maand en kan ze nu lekker goed luisteren en veel meer. lekker zoeken naar leuke albums.

[Reactie gewijzigd door Noresponse op 23 juli 2024 12:14]

Denk dat ik Netflix nog max een jaar neem dan stop ik ermee. Ze verliezen wekelijks veel content aan disney, amazon, hbo max en later dit jaar aan peacock en paramount. Zie laatste tijd heel veel b-films voorbijkomen en veel films buiten amerika zoals Bollywood, Turkse, Spaanse, Franse films etc. Nu games dus ook. De route die zij nu nemen bevalt me niet en het word ook nog eens duurder en duurder. Ik kijk nog een aantal series af. Als dat klaar is stop ik met netflix.
Tot heden nog geen spelletje gespeeld die door Netflix word aangeboden, misschien ook omdat je elke game apart moet zoeken, tenminste toen ze er voor het eerst mee kwamen. Zolang het abonnement hierdoor niet weer omhoog gaat kan ik ermee leven.
Ik heb gisteren hun interactieve 'quiz-cartoon' eens geprobeerd, en was best leuk. Weet niet hoeveel varianten ze voorzien hebben, maar we hebben toch paar keer fout gehad, en na 3 'restarts' hebben we het einde gehaald, maar ondertussen geen enkel scenario dubbel gehad, dus toch best netjes :)

Nu weet ik wel niet of dit als 'spelletje' zou moeten tellen of niet.
Netflix gaat dus hetzelfde doen als Spotify. Ik heb spotify puur voor de muziek en hoef al die podcasts niet. Je kan het ook niet uitzetten, helaas. Netflix precies hetzelfde; Ik wil al die games niet, ik gebruik het puur voor de films, series en docu's.
Tja, zolang je er niets extra's voor betaald, wat is het probleem dan? :) Er zullen genoeg mensen zijn die er wel baad bij hebben. Jij bent dat wellicht niet, maar staat het jou zo ontzettend in de weg, dat jij de dienst niet meer kan gebruiken zoals je gewend was?

Ik speel de games ook niet, ik luister af en toe een podcast (via Spotify) en vind het dan dus wel een fijne optie die erbij gekomen is. Zou ik het missen als het er niet was, nee, dat zeker niet. Maar zolang het niets extra's kost, is er ook geen man overboord, toch?
Precies dit. Ik snap het geneuzel sowieso niet.

I.g.v. spoty vind ik podcasts(en daarmee e-books) een logische vooruitgang van de service. Wat netflix doet is wat vreemder gezien een game wat interactiever is dan een film kijken. Mensen doen net of hun hele ervaring anders word.

Voor mij een gevalletje:
"Waarom moet IK een netflix app kunnen downloaden op mijn telefoon? IK gebruik het niet op mijn telefoon.. IK heb mijn telefoon puur voor bellen en chatberichten via whatsapp, discord, signal etc. Dus wat moet IK met Netflix op mijn telefoon?"

mensen doen onnodig moeilijk. als het abbonoment duurder werd dan kon ik de reacties nog begrijpen
Hoe doen jullie dat als je naar de Efteling gaat? Wil je dan ook niet betalen voor de attracties waar je geen gebruik van maakt?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.