Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

The Last of Us Part II en Hades krijgen meeste nominaties bij Game Awards

The Last of Us Part II heeft tien nominaties in negen categorieën van de Game Awards gekregen. Daarmee heeft die game dit jaar de meeste nominaties in de wacht gesleept. Indiegame Hades krijgt acht nominaties en Ghost of Tsushima heeft er zeven.

The Last of Us Part II sleept onder andere nominaties voor Game of the Year en beste game- en art-direction. De game maakt ook kans op prijzen voor zijn narrative, soundtrack en audio design. Ook krijgen Ashley Johnson en Laura Bailey nominaties voor hun acteerprestaties als Ellie en Abby in de game.

Ook indiegame Hades doet het goed onder de nominaties; die roguelike-game wordt genomineerd voor acht verschillende categorieën. De titel wordt onder andere overwogen voor Game of the Year, maar krijgt ook nominaties voor de beste game direction, soundtrack, indiegame en actiespel. Hades kwam in september uit voor de pc en de Nintendo Switch. De game werd lovend ontvangen door critici en heeft momenteel een Metacritics-score van 93.

Hades krijgt nominaties in acht verschillende categorieën

Ghost of Tsushima en de Final Fantasy VII Remake krijgen respectievelijk zeven en zes nominaties, onder andere voor hun narrative en game direction. Beide games maken ook kans op de titel Game of the Year, net als Doom Eternal. Die game wordt ook overwogen voor beste actiegame en beste soundtrack. Voorganger Doom (2016) won die laatste categorie enkele jaren geleden.

Nintendo sleept met Animal Crossing: New Horizons drie nominaties in de wacht, waaronder een nominatie voor Game of the Year en beste multiplayergame. New Horizons is een van de best verkochte Switch-games tot nu toe, met momenteel ruim 26 miljoen geleverde exemplaren. Alleen van Mario Kart 8 Deluxe, een game die in april 2017 uitkwam, zijn op het moment van schrijven meer exemplaren voor de Switch geleverd.

Fortnite krijgt net als vorig jaar drie nominaties, onder andere voor beste esportsgame. Onder die categorie vallen ook games als Counter-Strike: Global Offensive, Valorant en League of Legends. Verder krijgen Half-Life: Alyx en Fall Guys vier nominaties. Among Us, Spider-Man: Miles Morales, Assassin's Creed: Valhalla en Apex Legends worden ieder genomineerd in twee categorieën.

De nominaties zijn gekozen door een internationale jury die onder andere bestaat uit deelnemers van verschillende mediapublicaties. De winnaars worden gekozen door diezelfde jury en het publiek, dat kan stemmen op games uit de verschillende categorieën. De stemmen van het publiek tellen voor tien procent mee.

De Game Awards worden op donderdag 10 december uitgereikt. De winnaars worden aangekondigd tijdens een show, die dit jaar volledig digitaal wordt gehouden. Tijdens de Game Awards worden geregeld nieuwe games aangekondigd. Vorig jaar werd bijvoorbeeld de releaseperiode van Ghost of Tsushima bekendgemaakt. Ook Godfall werd voor het eerst getoond tijdens de Game Awards.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter / Videostagiair

18-11-2020 • 19:44

124 Linkedin

Reacties (124)

Wijzig sortering
In plaats van hoeveel keer games zijn genomineerd, is het wellicht handiger om gewoon de hele lijst te plaatsen van nominaties. Of op zijn minst de belangrijkere categorieën:
Game of the Year

Animal Crossing: New Horizons (Nintendo)
DOOM Eternal (id Software/Bethesda)
Final Fantasy VII Remake (Square Enix)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch/SIE)
Hades (Supergiant Games)
The Last of Us Part II (Naughty Dog/SIE)

Best Game Direction

Final Fantasy VII Remake (Square Enix)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch/SIE)
Hades (Supergiant Games)
Half-Life: Alyx (Valve)
The Last of Us Part II (Naughty Dog/SIE)

Best Narrative

13 Sentinels: Aegis Rim (George Kamitani)
Final Fantasy VII Remake (Kazushige Nojima, Motomu Toriyama, Hiroki Iwaki, Sachie Hirano)
Ghost of Tsushima (Ian Ryan, Liz Albl, Patrick Downs, Jordan Lemos)
Hades (Greg Kasavin)
The Last of Us Part II (Neil Druckmann, Halley Gross)

Best Art Direction

Final Fantasy VII Remake (Square Enix)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch/SIE)
Hades (Supergiant Games)
Ori and the Will of the Wisps (Moon Studios/Xbox Game Studios)
The Last of Us Part II (Naughty Dog/SIE)
Best Score and Music

DOOM Eternal (Mick Gordon)
Final Fantasy VII Remake (Nobuo Uematsu, Masahi Hamauzu, Mitsuto Suzuki)
Hades (Darren Korb)
Ori and the Will of the Wisps (Gareth Coker)
The Last of Us Part II (Gustavo Santaolala, Mac Quale)

Best Audio Design

DOOM Eternal (id Software/Bethesda)
Half-Life: Alyx (Valve)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch/SIE)
Resident Evil 3 (Capcom)
The Last of Us Part 2 (Naughty Dog/SIE)

Best Performance

Ashley Johnson as Ellie, The Last of Us Part II
Laura Bailey as Abby, The Last of Us Part II
Daisuke Tsuji as Jin Sakai, Ghost of Tsushima
Logan Cunningham as Hades, Hades
Nadji Jeter as Miles Morales, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

Best Ongoing

Apex Legends (Respawn/EA)
Destiny 2 (Bungie)
Call of Duty Warzone (Infinity Ward/Activision)
Fortnite (Epic Games)
No Man’s Sky (Hello Games)

Best Indie

Carrion (Phobia Game Studio)
Fall Guys: Ultimate Knockout (Mediatonic/Devolver)
Hades (Supergiant Games)
Spelunky 2 (Mossmouth)
Spiritfarer (Thunder Lotus Games)

Best Action

DOOM Eternal (id Software/Bethesda)
Hades (Supergiant Games)
Half-Life: Alyx (Valve)
Nioh 2 (Team Ninja)
Streets of Rage 4 (DotEmu)

Best Action/Adventure

Assassin’s Creed Valhalla (Ubisoft Montreal/Ubisoft)
Ghost of Tsushima (Sucker Punch/SIE)
MARVEL’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games/SIE)
Ori and the Will of the Wisps (Moon Studios/Xbox Game Studios)
Star Wars Jedi: Fallen Order (Respawn/EA)
The Last of Us Part II (Naughty Dog/SIE)

Best Role Playing

Final Fantasy VII Remake (Square Enix)
Genshin Impact (miHoYo)
Persona 5 Royal (Atlus, P Studios)
Wasteland 3 (inXile Entertainment/Koch)
Yakuza: Like a Dragon (Ryu Ga Gotoku Studio/Sega)

Best Family

Animal Crossing: New Horizons (Nintendo)
Crash Bandicoot 4: It’s About Time (Toys for Bob/Activision)
Fall Guys: Ultimate Knockout (Mediatonic/Devolver)
Mario Kart Live: Home Circuit (Velan Studios/Nintendo)
Minecraft Dungeons (Mojang/Double Eleven/Xbox Game Studios)
Paper Mario: The Origami King (Intelligent Systems/Nintendo)
Verder kun je al wel zien hoe waardeloos dit jaar is geweest voor games, gezien een game als Hades overal bij komt te staan. Een game die imo niets nieuws doet en eigenlijk ook al 20 jaar geleden gemaakt had kunnen worden.

Persoonlijk heb ik nog niet echt een GOTY kunnen kiezen. Er sprong voor mij eigenlijk niets uit. Het enige wat ik het hele jaar door wel heb gedaan is Wreckfest. Het was vooral wachten op een aantal games die pas nu of later uit moeten komen. Valhalla en Watch Dogs weten me nog niet echt te overtuigen en Cyberpunk komt pas in December uit, dus dat is nog afwachten. Ik denk dat ik Warzone het meest heb gespeeld, maar als ik eerlijk ben vind ik ook die game niet echt GOTY waardig.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 18 november 2020 20:14]

Geen Risk of Rain 2 op de indie lijst = geen serieuze lijst ;)

[Reactie gewijzigd door jellybrah op 19 november 2020 08:09]

Sowieso mijn goty van dit jaar _/-\o_
Risk of Rain 2. <3

Epische Game.
Ik vind de constatering dat een game 20 jaar geleden al gemaakt had kunnen worden absoluut niet in het nadeel van de game spreken.

Het pushen van de techniek vind ik niet zo spannend. Mij draait het toch echt om de gameplay en storytelling. Dat Hades daar, 20 jaar na het ontstaan van de technische mogelijkheid, nog steeds zulke hoge ogen scoort, vind ik meer bewonderenswaardig dan dat een studio raytracing implementeert.
Dat mag je vinden, maar ik vind dat een GOTY wel iets aan innovatie moet hebben, anders hadden we net zo goed bij Tetris kunnen stoppen met ontwikkelen. Verder is het een game voor een redelijk klein (maar erg fanatiek en vocaal) publiek, dus vraag ik me af of ie uberhaupt nog wel thuis hoort bij een dergelijke verkiezing.

Maar goed, zoals ik al zeg verwacht ik wel wat innovatie en dat een game op meer dan 2 elementen goed scoort. Verder ga je natuurlijk al door gebrek aan concurrentie al snel door zo'n nominatielijst heen en dat kun je Hades natuurlijk niet kwalijk nemen, maar het doet me echt helemaal niks. Het combineert de genres en elementen die me het minst trekken in games.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 18 november 2020 21:52]

En ook jij mag dat uiteraard vinden, maar ik vermaak me kostelijk met Hades! Voor mij echt een van de betere spellen van de laatste tijd, met een origineel verhaal, leuke karakters, grappige stijl en gewoon lekker veel aktie. En waarschijnlijk denken meer mensen er zo over, gezien de stemmen.
Maar echt een top game jaar? Nee, agreed :-)
Ik ken dit spel niet (wel eens langs zien komen). Maar ik moet zeggen dat dit soort kleine titels meestal mij veel meer plezier opleveren dan grote titels. Daarom kan ik mij goed voorstellen dat deze titels zeker in aanmerking komen.

Onlangs via Epic in het bezit gekomen van 'Enter The Gungeon' ook een roguelike bullethell shooter. Wat een knaller van een game is dat zeg. Ik had er veel positiefs over gehoord maar het is allemaal waar ook.

Ja, 16-bit pixel art, maar alles is zo lekker uitgewerkt. Alles speelt zo vloeiend is zo gebalanceerd. Druipt gewoon van de passie. Heeft dat spel me wat uren van m'n leven gekost.
Gameplay design is ook innovatie.

Vergeef mij de korte reactie, ik zit mobiel.
Een GOTY is ieder jaar anders, want het hangt ook af van de markt. Je ziet steeds meer remasters en remakes, opvolging op opvolging, waardoor een volledig nieuwe game gewoon een fijn iets is. Hades is dan zo'n game die een bestaand concept pakt, maar op veel vlakken anders aanpakt. Innovatie is ook subjectief, maar ze zijn op zijn minst fors geëvolueerd. Ik vind het 10x beter dan Dead Cells. Sterker nog, ze hebben voor mij een van de grootste minpunten van een roguelike - het hele replay gebeuren - leuk gemaakt door er constant goede variatie in te houden. Niet alleen via random effects, maar ook via keuzes en ook via verhaal.

Nu is voor mij Doom Eternal de duidelijke GOTY, want het is gewoon alles wat ik wil in een game. Die is ook op zijn best een evolutie, maar verdomme wat speelt het lekker, en dat is voor mij toch meestal het belangrijkste in een game. Dat het zowel op vlak van audio en graphics ook een pareltje is helpen dan alleen maar mee.
Op audio was Doom 2016 innovatief in hoe ze de muziek zo dynamisch hebben gemaakt, maar dat kun je Eternal niet meer geven.
goty half life alyx, baanbrekend nieuw.
Inderdaad, het is alleen jammer dat zo weinig mensen dit hebben kunnen beleven.
Geen ‘Best VR’ rubriek?
Die is er wel, maar van de copypasta heb ik die niet erbij zien staan. Er zijn nog een paar rubrieken, maar de meesten zullen dit toch de belangrijksten vinden.
Best Ongoing nominaties geeft ook wel aan wat voor jaar we hebben gehad... Ze hadden net zo goed een willekeurige freemium mmo kunnen kiezen "Kijk eens! Ze verdienen er nog steeds bakken met geld aan, en ze gaan gewoon door!". Enige uitzondering is No Mans Sky, die de prijs alleen daarom al zou moeten winnen.
Had No Mans Sky die prijs ook al niet vorig jaar? :P
Bedankt voor de lijst, veel overzichtelijker hierdoor.

Op gamepass heb ik Ori, Doom eternal, Jedi fallen order, wasteland 3, spiritfarer en no man's sky gespeeld. Allemaal leuke games, maar het is niet het niveau van een nieuwe Halo game bijvoorbeeld. Hopelijk volgend jaar een sterkere lineup.
Hades is echt een geweldige game en de beste game die ik dit jaar gespeeld heb. Gameplay pur sang.
Hades is voor mij easy GOTY. Gameplay, unieke storytelling, geniale soundtrack en ultieme replay value. En al helemaal als ik uit dat lijstje genomineerde games moet kiezen. Ik vind het vreemd dat ie ook niet voor komt bij Best Audio Design. Iedereen zijn keuze natuurlijk, maar ik vind Hades uiterst vermakelijk en denk niet dat ik dit jaar een beter spel ga spelen.
Hoewel het geen geweldig game jaar was doe je hier Hades echt tekort. Goed uitgedachte game wat heerlijk speelt en er vet uit ziet. Mag van mij GOTY worden. Een klassieker beter uitgewerkt.
TLOU2 (itt tot deel 1) was mweeh. Grafisch prima, gameplay vrij repetitief, verhaallijn en toneelspel tenenkrommend. Cutscenes pasten niet bij daadwerkelijke gameplay die volgde. Daarbij bruut bruut bruut. De balansact van deel 1 was volkomen zoek. Jaja, we weten het nu wel, the dark side. De zwaar erbovenopliggende boodschap was irritant, zeker gezien je 0 input had op de cruciale events die hiertoe lijden. Deel 1 en de verfrissende addon waren heel fijntjes. Deel 2 heeft me teleurgesteld.
The Last of Us: Part II is grafisch mooi maar wel een game die je heel erg snel uitspeelt en dat is heel erg goed te zien aan de prijs daling die dit spel heeft door gemaakt.
Van €69 naar nog geen €30 bij Amazon en zelfs bij de Lidl waar je ook volgende week deel 1 kan krijgen voor de PS4.
Snel uitgespeeld? Heb je de game überhaupt zelf gespeeld?
Erg zit natuurlijk wel verschil in de manier van spelen. Speel je het op makkelijk? Ben je van de collectables verzamelen of alleen verhaal. Ben je goed in shooters? Ga je van punt a naar b of geniet je ook van het verhaal en omgeving? Gebruik je een oplossing van internet voor alle puzzels/collectables? En uiteindelijk wat is lang natuurlijk. Voor de ene is 20 uur lang en de andere kort. Al denk ik wel dat er een verschil hoort te zijn per game genre. Games waar je veel moet grinden, vaak random battles krijgt of vaak dezelfde stad moet bezoeken dan is het natuurlijk makkelijker om extra tijd in de gameplay te krijgen natuurlijk. Dit had TLOU2 allemaal niet. De collectables zoeken koste tijd maar dit is natuurlijk niet verplicht voor het verhaal.

[Reactie gewijzigd door Daoka op 19 november 2020 00:56]

Zeker, maar dit is gewoon een filmachtige ervaring (in mijn ogen) en dan is 20 tot 30 uur lang bovengemiddeld. Als je het gaat vergelijken met Valhalla dan is dat misschien kort, maar die game zit volgestopt met allerlei side missions en eindeloze grinds. Ik vond de game voor zijn genre in ieder geval erg lang.
En ook hoeveel tijd heb je zelf om te gamen, of spendeer je om te gamen ook al zal je meer tijd hebben.
Ik hoef niet het hele weekend een hele dag een spel te spelen, meestal alleen eens op zaterdag op zondag een middagje 4 uurtjes ofzo.

Ik was dus met the last of us 2 prima aantal weken bezig, en heb ook niet alle collectables gehaald.
Maar geniet ook wel van de omgeving enzo, het is een prachtig spel vind ik zonde om zo snel naar a naar B alleen maar te rennen.
Ik heb zelf helaas geen tijd meer om meerdere 100en uren in 1 game te stoppen. The last of us part 2 was met 25 uur voor mij dan ook perfect. Denk dat ik met God of War en Spider Man rond de 30u zat en bij Horizon zag ik het einde na 40u maar langer dan dat gaat moeilijk. Bij Persoma 5 heb ik de eerste Arc gedaan en eindbaas verslagen maar dat heeft al best lang geduurd (meerdere weken tegen de tijd ik daar was) dat ik helaas ben gestopt omdat er dan iets anders uitkwam.

Als het een goede ervaring is betaal ik er graag voor. Heb 75 voor God of war met figurine betaald en qua waarde gewoon veel beter dan een jaar game pass of Humble Bundle bijv.
Persona staat inderdaad bekend om de lange verhaallijnen. Ik heb er uiteindelijk 118 uur in gestopt, behoorlijk completionist gespeeld maar daarna helemaal opgebrand en het spel nooit afgemaakt, helaas.
God of War, Uncharted en Horizon waren voor mij ook goede games qua duur. Het werd niet repetitief, zaten weinig fillers in het verhaal, waar veel lange games vaak last van hebben..

Vind het jammer dat sommige games dan een "Kort" als minpunt krijgen. Heb liever een spel van 20-40 uur met een sterk verhaal dan een spel van 40-80 uur met een uitgemolken verhaal.
Een trend die zich ook voortzet in de filmwereld, vaak zijn films tegenwoordig 2 á 2.5 uur terwijl het helemaal geen toegevoegde waarde heeft en de vaart uit het verhaal haalt.
Dus een figurine die daar ergens stof vergaard heeft meer waarde voor jou dan een jaar humble waar je zoveel pauze kan nemen als je wil. Wauw |:(
Persona 5 is inderdaad gewoon veel en veel te lang, en voor de meeste mensen simpelweg niet uit te spelen. Ik heb er ruim heel jaar over gedaan met de relatief weinige uurtjes die ik per week speel, uiteindelijk een uur of 150 speeltijd. Echt een top spel met een unieke stijl en alles, maar aan het einde was ik er echt zo ontzettend klaar mee. Helpt ook niet dat je na 120 uur ofzo overtuigd bent dat je nu echt bijna klaar bent en er dan nog een dikke 30 uur achteraan blijkt te komen 8)7

Dus helemaal mee eens dat 40 uur wat mij betreft echt de max is, en 20 tot 30 prima. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, Witcher 3 deed ik 120 uur over ofzo en dat ging me op geen moment vervelen of tegenstaan.
Ik heb die op zich wel zou elke dag kunnen gamen, maar dat doe ik niet want dan speel je zowat alles snel uit.
Ik heb mij dus ook lange tijd prima vermaakt met the last of us 2, zelfs als je niet alle items zoekt in een level kan je er nog best wel even mee zoet zijn.
Maar dat heeft weinig met het type game te maken. Sony gebruikt deze strategie altijd bij 1st party games, zodra de hype er vanaf is gaan ze in de discount. Kijk maar eens op psprices.com.
Hades verdient wat mij betreft ook GOTY op elk platform, meer waarde uit een game van 20 euro gehaald dan menig 60 euro game van de afgelopen jaren. Geweldig verhaal, verslavende gameplay en ontzettend leuke soundtrack en achievements/mogelijkheid om alles aan te passen.

[Reactie gewijzigd door ItsNotRudy op 18 november 2020 20:57]

Volledig akkoord. Hades had wat mij betreft Diablo III moeten zijn. Ik zit zelfs niet te wachten op Diablo IV. De spirituele perfecte opvolger op Diablo II is wat mij betreft Hades. Echt quasi alles is perfect aan Hades.
Ik durf me zelfs af te vragen of ze deze game in dat genre ooit gaan overtreffen. Een legende is opgestaan. En dat is heel lang geleden in gameland.
Heh ik ga al snel naar de 100 runs too, main story afgerond, maar wacht, hij blijft maar verder gaan :D
Mee eens. Ik heb me verbaasd over hoe ontzettend goed de game in elkaar zit. Ondanks dat ik groot fan ben van eerdere games van Supergiant Games (Bastion en Transistor) hebben ze me weer kunnen verrassen. Ik zit pas op 32 runs, en heb er nog flink wat te gaan :+
Volledig mee eens, het spel wat ik dit jaar veruit het meeste gespeeld heb. Zoveel aandacht en liefde aan de personages (wat een bizarre hoeveelheid voiceacting!), muziek, vechtsysteem, omgevingen, etc. Vrijwel eindeloos speelbaar. Technisch vrijwel perfect. Wat een heerlijk spel en verdient GOTY volledig in mijn ogen.
Leuk dat Hades zoveel aandacht krijgt. Geweldige game, veel lol mee gehad.
Supergiant Games deed 't weer, als je hem gespeeld hebt; Bastion, Pyre en Transistor zijn ook erg leuke games van dezelfde ontwikkelaar. Bastion waarschijnlijk zelfs in mijn top 10 leukste games ooit gespeeld.

[Reactie gewijzigd door Valandin op 18 november 2020 20:55]

Eens. Heb Hades al vanaf Early Access gespeeld en ik had toch echt wel het gevoel dat die gasten wisten wat ze aan het doen waren. Niet alleen met de game maar in mijn ogen ook de community. Terechte hoeveelheid nominaties dus vind ik persoonlijk.

Andere Super Giant games zijn inderdaad ook zeer zeker een aanrader als je van zulke soort games houdt.
Voor de liefhebbers van Hades, er staat een interessante documentaire op youtube van NoClip over de hele ontwikkeling van Hades, zeer leuk om te kijken:

https://www.youtube.com/p...nvU4JEVov1tMlFThNYS92F8uC

Door deze documentaire zit ik ook te denken om Hades te halen voor de switch, zeker nu zoveel mensen vol lof over deze game zijn.

Andere documentaires van NoClip zijn ook zeer de moeite waard. Half Life, Doom, C&C, Arkane, Horizon Zero Dawn en nog veel meer.

[Reactie gewijzigd door iwaarden op 18 november 2020 22:02]

Absoluut doen, beste game die dit jaar op de Switch is uitgekomen in mijn ogen. En dat voor 25 euro!
Ik heb The Last of Us 2 nog niet gespeeld (want pc) maar ik vond het gebrek aan (goede) sfeerverhogende muziek in deel 1 best opmerkelijk. Helemaal als je je bedenkt dat zo'n soort game en scènes zich daar buitengewoon goed voor lenen. Als ik dat vergelijk met bijv. indie games LiS en LiS BTS, dan deden die laatste het 10x beter dan TLOU.

Desalniettemin nog steeds een hele goede game. Ik ben benieuwd of deel 2 prijzen weet te winnen voor de soundtrack. Ik vond die gitaar stukjes van Ellie die ik op Youtube heb gezien erg gaaf.
Ik ben gigantisch fan van TLOU + DLC mede om de muziek. Het gebrek aan een vergelijkbaar memorabel muzikaal thema in TLOU2 is een van de vele punten van mijn persoonlijke kritiek op de game.

Het lijkt er op dat ik sterk in de minderheid ben als ik deze game een 6 geef, maar ik proefde de emotie uit TLOU niet in TLOU2. Enkele scènes voelden wel goed (no spoilers) maar oh wat vind ik TLOU2 een gemiste kans.
Ik ben het met je eens en een 6 is ongeveer wat ik er ook voor over heb.
Er is echt te veel niet in orde met het spel om hoger op de ladder te klimmen tussen alle games die wel goed (beter) in elkaar zitten.
Ja waar heb jij het over? Er is zelfs een hele docu gemaakt over de muziek van TLOU. Die was echt ontzettend goed gedaan en paste zo ontzettend goed bij de game.
Die mening deel ik niet. Deel 1 heeft in m'n beleving wel veel bijna generieke achtergrond deuntjes zoals in wel meer games zijn te horen, maar geen expliciet aanwezige muziek die de scènes en de game goed ondersteunen. Sommigen zullen daarover zeggen dat dat juist bij de game past en in dat laatste kan ik mij wel in vinden, immers smaken verschillen, maar wat mij betreft hadden ze er veel meer uit kunnen halen.
Je kunt het niets vinden, zeker, maar je kunt niet stellen dat er geen aandacht aan de muziek is geschonken, dat is gewoon pertinent niet waar; zie die docu waar cmegens het over heeft.

Daarbij kan ik beamen dat muziek in TLOU2 verder op de achtergrond ligt dan in deel 1, mede dankzij de bijdrage van Mac Quayle en zijn electronica. Maar echt, zoek die soundtracks eens op op Spotify; het is echt geen generieke achtergrondmuziek. Echt. Niet.
Een stukje uit de docu: https://youtu.be/Ejdjcun2Jo4

Echt, ik vraag me bijna af of je TLOU wel echt gespeeld hebt... die game benaderde perfectie voor mij, op alle fronten: verhaalllijn, character development, graphics, gameplay, sfeer, muziek, alles was zo goed. Echt zo ontdaan toen ik me uitgespeeld had.... sindsdien heeft nog geen game, film of boek me zo vervoerd als TLOU.

[Reactie gewijzigd door cmegens op 18 november 2020 23:54]

ik doe er niet dramatisch over, vind het gewoon vreemd dat de consensus over het geheel is dat de muziek fantastisch is en dat er dan iemand zo'n afwijkende ervaring kan hebben. Smaken kunnen verschillen natuurlijk, niks mis mee, ben gewoon verbaasd. Niks persoonlijks tegenover jou.
Is inderdaad heel vreemd. Dat komt omdat mensen een mening geven over iets waar ze eigenlijk geen mening over moeten hebben maar dit toch vaak uiten en verder negatief aandikken. Ik vind Mozart niet mooi dus het is slechte muziek. Iedereen moet maar een mening hebben vaak zonder enige onderbouwing of verstand van zaken.
ik denk dat je daar de spijker op de kop tikt, ik mis de onderbouwing waarom de muziek zo slecht was. Vind best dat als je de moeite neemt om je mening te uiten je ook de moeite mag nemen om het te onderbouwen.
Rustig aan, niemand neemt je iets kwalijk of beschuldigd je ergens van. Je hoeft je niet aangevallen te voelen of zo los te gaan.
Ik hoeft het niet te onderbouwen want ik geef geen mening over de muziek namelijk. Jij hebt het over 'generieke achtergrond deuntjes' en dan is het terecht dat cmegens vraagt naar jouw vreemde opmerking. Subjectief mag maar mijn subjectieve mening is namelijk dat je gewoonweg geen verstand heb van muziek.
Euhm, de muziek die gebruikt wordt voor spanningsopbouw is ongekend.
Bizar! Deel 1 (en 2) hadden echt een iconisch unieke soundtrack, vond het perfect passen, super sfeervol en kan hem dromen. Het is geen Hans Zimmer maar dat had ook echt niet gepast in de setting, maar ieder zijn ding uiteraard, jammer dat je het niets vind, deel 2 zal voor jou het zelfde zijn dan verwacht ik.
Games die sfeerverhogende muziek gebruiken:
- mafia 1 remastered
- ori
Hades kende ik nog niet, een score van 93 is erg hoog; á la HL2. Klinkt veelbelovend, ga er eens naar kijken.

Die awards zijn dus geen 'populariteitsverkiezing'? :)
In principe is alles van Supergiant Games de moeite waard om te checken.
Hades paar keer zeer positieve dingen over gehoord. Lijkt me een goed uitgedacht game. Qua polish en gameplay was The last of Us geniaal maar weet niet of ik die hoger zou plaatsen dan Ghost of Tsushima, Demon Souls, Doom Eternal of Half life Alyx. Natuurlijk compleet andere type games. In ieder geval een goed jaar geweest zo te zien.
Hades mag wat mij betreft zelfs Game of the Year krijgen. Persoonlijk verslaat het zelfs Diablo II vind ik.
Zelden zo een perfect spel gespeeld dat tegelijkertijd ongelofelijke voldoening geeft qua progress.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Black Friday 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True