Death Stranding en Control krijgen meeste nominaties bij Game Awards

Death Stranding heeft nominaties in zeven categorieën in de wacht gesleept bij The Game Awards en Control heeft er zes. Beide games zijn onder andere genomineerd voor game van het jaar. Ook The Outer Worlds en Super Smash Bros. Ultimate komen daarvoor in aanmerking.

In totaal zijn er zes games die in aanmerking komen voor de titel Game of the Year. Ook Sekiro: Shadows Die Twice en Resident Evil 2 zijn genomineerd. De winnaars van The Game Awards worden in december bekendgemaakt. Dinsdag zijn de nominaties gepresenteerd.

Death Streanding van Hidejo Kojima heeft in totaal negen nominaties gekregen. Onder andere voor art direction, audio design, de soundtrack, het verhaal en de acteerprestaties van Norman Reedus en Mads Mikkelsen. Control van Remedy Games heeft acht nominaties. Daaronder zijn ook nominaties voor de beste art direction en game direction en nominaties voor de acteerprestaties.

The Outer Worlds van Obsidian is niet alleen genomineerd voor de titel game van het jaar, maar heeft ook een nominatie binnen voor de beste rpg. In die categorie moet de game het onder andere opnemen tegen Kingdom Hearts III en Final Fantasy XIV.

Fortnite heeft drie nominaties en Fortnite-speler Kyle "Bugha" Giersdorf is genomineerd als best e-sportspeler. Hij won dit jaar het WK Fortnite. Ook Call of Duty: Modern Warfare, Gears 5 en Sayonara Wild Hearts hebben drie nominaties binnengehaald. Borderlands 3 was goed voor twee nominaties.

De nominaties zijn gekozen door een internationale jury waar deelnemers van tachtig mediapublicaties bij betrokken zijn. De winnaars worden gekozen door de jury en het publiek. De stemmen van het publiek tellen voor 10 procent mee.

Op 12 december worden de Game Awards uitgereikt. De winnaars worden dan bekendgemaakt tijdens een show waar naar verwachting ook nieuwe games worden aangekondigd. Vorig jaar werd bijvoorbeeld The Outer Worlds aangekondigd. De wedstrijd is in 2014 opgericht door Geoff Keighley; hij is ook de presentator van de show.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

19-11-2019 • 20:47

100

Lees meer

Reacties (100)

100
94
46
2
0
25
Wijzig sortering
Ben benieuwd hoeveel invloed Geoff op de juryleden heeft. De beste man speelt notabene in Death Stranding
Ik kan je nu wel vertellen dat dit invloed gaat hebben. Death Stranding zal hoogstwaarschijnlijk wel GOTY worden. Geoff Keighley komt bij iets teveel over als typisch amerikaans achterbaks figuur.
Speelde hij ook mee in andere Kojima games?
Als dat zo zou zijn, zouden wij dat wel horen. Onder andere Jeff Gerstman zit in de jury, en die zou zoiets publiek maken als hij er tegenaan loopt.
Hmm... Zit me altijd weer af te vragen hoe veel invloed de grote bedrijven hebben bij deze 'jury'. En er zijn er tegenwoordig zoveel dat ze imho amper waarde hebben, behalve nog meer hype creëren voor titels waar al bakken marketing geld inzit.

Dit zouden best hele goede games kunnen zijn, maar voor een oordeel van wel/niet kopen/spelen ga ik liever het internet op en ga dan kijken in de iets minder grote media kanalen...
Het is opgericht door Geoff Keighley, de grote vriend van Hideo Kojima.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 juli 2024 20:08]

De games worden genomineerd door de games media, die niet altijd objectief zijn, de game awards heeft daarom voor mij geen waarde. Het is slechts een hype machine.

Je kunt inderdaad beter zelf je oordeel vellen door veel verschillende meningen te lezen en beelden te kijken.
Alle oordelen zijn inherent subjectief. Of ze nou van fans of journalisten komen.

Persoonlijk vind ik het wel interessant om te zien wat een jury zoals deze de beste games vindt in een aantal categorieën. Er staan een hoop bekende outlets tussen. Plus dat ik de show, afgezien van de reclame, best leuk vind om te kijken.
Uiteraard is elk oordeel subjectief. Dat is het probleem ook niet. Veel games media zijn niet objectief omdat hun "mening" gekocht is.
In dat geval zou je de game zelf moeten uitspelen en niet naar andere kijken.
Het zijn echter de meer eruit springende triple-A titels en niet een Battlefield 5, Fifa 2019, remaster van WC3 of een CoD 23.
Ik zou Death Stranding van harte de titel game of the year gunnen
Absoluut. Het is een unieke game. Geen andere game op de markt kan je hiermee vergelijken. Het is iets nieuws en gewaagd. Geen sequel, prequel of wat dan ook. Alleen al hiervoor mag het voor mij het spel van het jaar worden.
Uniek en gewaagd betekent niet automatisch GOTY.

Juist deze opmerking wordt onderuit geveegd, omdat de gameplay gewoon schijnt te zuigen. Geen uitdaging, geen motivatie om verder te gaan, alleen rondlopen, je balans houden, bruggetjes bouwen, pakketjes bezorgen, etc. Dat is niet GOTY waardig in mijn ogen.
De storyline prijkt ook niet echt van de complimenten en wordt veelal vaag of raar genoemd.

Met die informatie is het voor mij ook verre van, een motivatie om de game (volle pond) te kopen en te gaan proberen.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 22 juli 2024 20:08]

Grappig, de gameplay is juist het beste onderdeel van death stranding en helemaal niet saai.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Zoals Bor al zegt, Death Stranding is een schoolvoorbeeld van love it or hate it.

Ik vind het een oersaai en geestdodend spel, andere mensen vinden het fantastisch.
Het is denk ik inderdaad afhankelijk van wat je wil van gaming. Wil je iedere tien seconden een lekker dopamineshot zoals COD dan zal het niks voor jou zijn.
Sta je open voor slow paced serene ervaringen die onderdompelen in een interessante wereld dan zou ik death stranding zeker proberen.
Dat is wel erg zwart of wit. Slow paced games kunnen geweldig zijn, Death Stranding is dat voor mij niet. Het is de saaiste walking simulator die ik tot nu toe gespeeld heb. Het is wel de leukste post-apocalyptische PostNL simulator ooit maar dat komt omdat het ook de enige is die er bestaat (volgens mij). Toegegeven, ik heb het spel "maar" 10 uur gespeeld, dat waren wel 10 hele vermoeiende uren die voelde als werk in plaats van entertainment. Gelukkig kon ik iemand anders blij maken met het spel.

Er zit voor mij geen enkele uitdaging in Death Stranding, ik vind het wel leuk als je ook iets moet doen om te slagen in een spel. Death Stranding geeft helemaal nooit een dopamineshot (ja misschien aan het einde maar ik heb geen zin om 40 uur te wachten).

[Reactie gewijzigd door EnigmaNL op 22 juli 2024 20:08]

Post-apocalyptische PostNL simulator.... heerlijk :D
Ieder zijn mening natuurlijk, maar het lijkt alsof het tegenwoordig allemaal maar makkelijk moet zijn, zonder gedoe oid. 10 uur in de game is voor Death Stranding ook nog niet veel, dus zul je ook niet veel tools tot je beschikking hebben waardoor de gameplay veranderd. Dus dat je nu DS nog steeds een “Walking sim” noemt, zegt voor mij dat je ieder geval nog ver in de game zit.

We kunnen zo iedere game wel bestempelen met “sim” erachter, is dat meteen slecht? Voor mij is dit refreshing, na alle standaard meuk die we aan het einde van het jaar zien, zoals CoD, Fifa etc.
Ieder zijn mening natuurlijk, maar het lijkt alsof het tegenwoordig allemaal maar makkelijk moet zijn,
Death Stranding is makkelijk. Ik wil juist games met uitdaging. Death Stranding heeft mij in 10 uur geen uitdaging geboden maar alleen een boel ergernis. En nee, ergernis is geen uitdaging.

10 uur vind ik behoorlijk veel tijd, als een spel mij in die tijd niet kan bekoren is het mijn tijd niet waard.
We kunnen zo iedere game wel bestempelen met “sim” erachter, is dat meteen slecht? Voor mij is dit refreshing, na alle standaard meuk die we aan het einde van het jaar zien, zoals CoD, Fifa etc.
Nee, integendeel juist. Simulators vind ik erg leuk maar dan moet er ook wel iets gebeuren (en dan graag wel binnen 10 uur).
Eens. Je moet er van houden.

Ik koop zelf hooguit 2 a 3 games per jaar. Death Stranding was er daar één van. Heb de collector's edition gepre-ordered destijds en daar geen cent spijt van (ook al was het best wel een boel centjes...). Geniale game! Maar het vergt soms wel wat geduld... En ja - daar moet je op zitten te wachten. Kan me er alles bij voorstellen dat mensen dit vertalen naar oersaai en geestdodend. En dat heeft niets te maken met hoge/lage intelligentie zoals sommigen willen laten geloven. Het is gewoon een kwestie van smaak. Het bezorgen van pakketjes is inderdaad een belangrijk onderdeel van de game en onderdeel van het verhaal. De gameplay hiervan vind ik briljant. Niet eerder zag ik een game waar het lopen zelf tot een uitdaging gemaakt werd! Niet eerder was er (bij mijn weten) een game waar je spullen mee sjouwt en deze als karakter ook daadwerkelijk zichtbaar mee moet zeulen. Ik vind het lef van de makers om zoiets te doen en dat mag beloond worden. Ze durfden iets te doen waarvan te bedenken was dat niet iedereen het zou kunnen waarderen. Van mij zouden er meer games mogen zijn die hate-it-or-love-it zijn in plaats van altijd maar net-niet omdat er allerlei compromissen gedaan worden zodat de doelgroep groter is.
Precies, ik vind het hartstikke goed dat games zoals deze gemaakt worden! Het is alleen niets voor mij, ik vind het ook jammer dat er fanboys mensen zijn die er inderdaad een intelligentie dingetje van gaan maken terwijl het daar niets mee te maken heeft.

Ik hoop dat er meer developers zijn die een bijzondere game zoals deze durven te maken, alleen hoop ik dat er dan ook eentje tussen zit die bij mij wel in de smaak valt :).

Ik heb Death Stranding een kans gegeven door het spel te kopen (de normale editie dan ;) ) en hem 10 uur te spelen, daarna kon ik gewoon niet meer verder en heb ik het spel weer van de hand gedaan. Zo gaat dat soms.
Grappig, de gameplay is juist het slechtste onderdeel van Death Stranding en extreem saai.
Zelf had ik het wellicht saai gevonden. Dat had ik na een tijdje ook met MGS5, maar een streamer het zien spelen vind ik nog wel vermakelijk.
Saai is subjectief natuurlijk. Maar de gameplay zit op zichzelf meer dan prima in elkaar. Het is intuïtief en het is, áls je ervan houdt, vermakelijk. Dus, prima geslaagd.
Anoniem: 1216024 @LocK_Out19 november 2019 22:22
"Een beetje rondlopen", "Vaag of raar", "Je balans houden", "Bruggetjes bouwen"

In Death Stranding loop je niet zomaar wat rond. De verhaallijn is mysterieus en op zeer hoog niveau, dat men het verhaal niet begrijpt maakt het niet meteen "raar" of "vaag". Dat klinkt als een simpele manier om een spel af te kraken omdat je het intellect niet hebt om het verhaal fatsoenlijk te kunnen volgen (Niet persoonlijk naar jou bedoeld maar naar de reviewers).

Je bouwt niet alleen "bruggetjes", je bouwt o.a.

Postbox
Watchtower
Bridge
Generator
Safehouse
Zipline
Timefall Shelter
Ladders & Anchors
Wapens, voertuigen.

Je plant je routes, vermijd BT's of valt ze juist aan met een scala aan verschillende wapens en tactieken, ook de Mules / Homo gestalts bieden genoeg variatie om het spel spannend te houden, samen met de verschillende weersomstandigheden.

De omgeving is mooi, de muziek en het geluid is fantastisch en zo zijn er nog tig dingen op te noemen.

Er is niks running simulator aan zoals men zegt. Als we daar een spel voor af moeten keuren dan kunnen we bijna alles als running simulator bestempelen.

Vergeet ook een van de belangrijkste zaken in het spel niet, andere spelers kunnen je helpen door bijvoorbeeld loot achter te laten, samen gebouwen neer te zetten en routes uit te zetten met de Ziplines.

Je balans houden is een extra, maar wordt veelal gebruikt om het spel flink af te kraken omdat ze eigenlijk niets anders kunnen vinden wat ook maar een beetje logisch is.

Een van de boodschappen van het spel is om elkaar te helpen, de wereld beter te maken, en niet alleen maar bezig te zijn met het disliken van anderen.
Vandaar dat je bijv. ook alleen maar likes uit kunt delen aan neergezette gebouwen e.d. door andere spelers.
Kijk dat klinkt al anders! Zoals ik eerder al zei is mijn mening gevormd door wat ik gelezen heb. Dat betekent niet dat die niet kan veranderen.

Ik begrijp uit jouw verhaal dat er veel meer diepgang in zit, maar het er op lijkt dat niet iedereen dat ziet, waardeert of in sommige gevallen zelfs snapt.

Ik ga de game sowieso proberen, ik wacht alleen de price drop af.

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 22 juli 2024 20:08]

Hij maakt er veel van, maar in de praktijk is iedere opdracht exact hetzelfde. Je kan gewoon rechtstreeks naar je doel lopen en de tegenstanders zijn van een lachwekkend niveau (net als de bazen) dat er geen enkele uitdaging is. Daarom noem ik het wel een walking simulator, want je bezorgt pakketjes en wacht op de volgende cutscene. Alles ziet er mooi uit, hoewel dat ook wat makkelijker is te realiseren in een nagenoeg dode wereld. De arrogantie van RS2K1993 is precies wat veel mensen aanspreekt, omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat je een intellectueel moet zijn om deze game te spelen en te begrijpen. Dat zie je ook in de reacties hier, iedereen die negatief is 'snapt het niet', 'heeft de game niet gespeeld' en is een 'domoor'.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 22 juli 2024 20:08]

Ook ik ben helemaal weg van Death Stranding maar ik vind het inderdaad ontzettend tenenkrommend dat mensen net doen alsof je een intellectueel moet zijn om de lol van de game te begrijpen.
Wat ik wel snap is dat het spel niet voor de massa is en ik vind het super tof om een keer iets heel anders te spelen.
Qua gameplay kan ik me heel goed voorstellen dat niet iedereen dit kan waarderen, maar voor mij helpt de gameplay mij om me helemaal in het verhaal te kunnen onderdompelen.. Ik zou het bijvoorbeeld heel jammer vinden als Kojima alleen maar films ging maken.. juist het interactieve element zorgt er voor dat je je zo goed kan inleven in de fictieve wereld.

Een andere game welke ik geweldig vond was Nier: Automata en ook daar snap ik wel dat mensen die gameplay saai vinden (vooral het hacking gedeelte) maar ik ben blij dat er ontwikkelaars zijn die dit soort games durven maken.
uit de reacties blijkt het anders wel dat men er geen reet van snapt, en alleen ander mans meningen proberen te delen (negatieve). Het woord “walking sim” komt ook ergens vandaan en dat pik je op en roep je ook maar in de ronte.

Ik heb eerder het idee dat men moeite heeft dat DS geprezen word als game. Stond hierboven CoD ipv DS, dan zat je niet te klagen.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 22 juli 2024 20:08]

Oftewel je hebt je niet genoeg verdiept van tevoren. Dit gegeven was al lang bekend, maar jij koos ervoor om bij je standpunt te blijven. Laat het spel links liggen, je verdient het niet.
Jeetje wat een frustratie 8-)
De verhaallijn is mysterieus en op zeer hoog niveau, dat men het verhaal niet begrijpt maakt het niet meteen "raar" of "vaag".
Nee het is raar op zeer hoog niveau. Omdat iets mysterieus is betekent niet gelijk dat 't ook maar goed moet zijn, want; allemaal rare dingentjes in deze wereld.
Ik zou eens wat gameplay video's bekijken in plaats van review en daar je mening op baseren. Want als jij leest dat de gameplay zuigt dan baseer je je mening op een mening van iemand anders. Dat kan maar niet reëel.
Bor Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod @LocK_Out19 november 2019 21:15
Misschien moet je het eerst zelf eens gaan spelen voor je een oordeel uit. Het is een unieke game maar wel een beetje een love it or hate it geval. Ik juich de moed om eens echt wat anders te doen in ieder geval enorm toe.
Heb hem gespeeld. De gameplay is zwak. De verdere productiewaarde is wel hoog. Het is bekend dat Kojima graag films zou maken. Dit is de eerste stap daarheen.

Love it or hate it. Maar game of the year materiaal? Nee.

[Reactie gewijzigd door FrankoNL op 22 juli 2024 20:08]

Waar kan ik de demo downloaden? Je weet wel, dat wat we vroeger hadden om een game uit te proberen.
Doe ik!

Als ie in de budget bak ligt.
En terecht, wat een heerlijke game is dit.
In een sandbox open world vind ik lopen al zo saai :(

Ik word oud...
Maar naast het lopen bezorg je ook pakketjes toch? :+

[Reactie gewijzigd door LocK_Out op 22 juli 2024 20:08]

Misschien in een maand of 6 komt Battle Royal net als alle andere spelen. :+
Er is een reden dat ik geen pakketbezorger ben geworden :+
Ik vind het alleen leuk om ze in ontvangst te nemen bij de voordeur, morgen komt er weer 1 binnen :P

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 22 juli 2024 20:08]

Er is een reden dat ik geen pakketbezorger ben geworden :+
Ik vind het alleen leuk om ze in ontvangst te nemen bij de voordeur, morgen komt er weer 1 binnen :P
Voor mij precies het zelfde, een beetje UREN lopen met pakketjes op je rug en zo, en waardeloos moeten vechten maakt voor mij Death Stranding geen bal aan, als ik wou lopen met pakketje uren lang had ik wel een pakketbezorger geworden.

https://www.youtube.com/watch?v=jihiTMbDv7E&t=302s

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 22 juli 2024 20:08]

Bestel dan Star Wars Fallen Order. Echt een tof spel!!
Ergenissen door gebrek aan creativiteit:

1 lopen
2 pakketjesbezorgen....

:+
In een sandbox open world vind ik lopen al zo saai :(

Ik word oud...
Vertel dat niet tegen postbodes en pakketbezorgers :')
Apart, ik lees veel negativiteit namelijk (nee de game nog niet gespeeld en wat ik hoor motiveert ook totaal niet).
Ik denk als je reacties leest van mensen die death stranding hebben gespeeld, 4 van de 5 het geweldig vonden en de ander geen zak aan.
Ik denk dat alleen Sekiro en RE2 zeker waren van hun plek in de top 6, voor de andere 4 plekken waren er 8 gelijkwaardige kandidaten.

Daarnaast kan je veel zeggen over Death Stranding, maar als je de game hebt gespeeld kan je niet ontkennen dat de nominaties voor beste soundtrack, art style, level design en acting niet onverdiend zijn.
En dat is jammer. Het game aanbod verschraalt. Ik koop veel games, al jaren lang. En meer en meer loop ik van punt a naar b. Om nu een game als goty te markeren die dat tot de gameplay heeft gemaakt, maakt mij bezorgd over welke games ik ga krijgen.
Het gaat om "HOE" je je bestemming haalt, wat de game super interessant en uitdagend maakt. Mensen zien alleen trailers waar Sam loopt, maar Kojima heeft ook werkelijk niks laten zien in de trailers. Je komt telkens weer iets nieuws tegen of je krijgt telkens weer nieuwe tools/voertuigen of wat dan ook tot je beschikking.

Mensen die roepen dat je alleen maar een beetje doelloos "loopt", weten echt niet waar ze het over hebben en zitten gewoon elkaar vooral na te praten.

Death Stranding is zo'n game die je moet spelen wil je er überhaupt over mee kunnen praten.
Precies. Het is een game waar lopen (traversal) tot het hoofd element van de gameplay is gemaakt. Er komt veel skill en finesse bij kijken en het past perfect in het verhaal en de setting.
Inderdaad, als je van trailers uitgaat is er weinig te zien over deathstranding en geeft je eigenlijk een verkeerd beeld maar als je de game speelt dan zie je de techniek erachter en ziet hoe hier een nieuwe manier van multiplayen ontstaat die het spel heel interessant maakt.
Deze game staat toch wel in mijn top 3 van beste games ever. Dit is geen game, dit is een ervaring en een onvergetelijke ervaring ook nog ook.
Ik hoor of zie of lees vaker dat mensen geen zin hebben in een zg 'walking simulator', dit was mijn idee ook toen ik de trailers zag maar dat komt omdat men zo weinig mogelijk van de game wilt verraden en de speler het zelf wilt laten ondergaan en wat een ervaring.
Daarbij kan je wegen bouwen en voertuigen en dan hoef je niet meer te lopen maar dan scheur je rond en andere spelers die in hun wereld aan de wegen bouwen zie je terug in je eigen wereld als plots een stuk weg af is of dat je plots motoren overal ziet of autos en andere bouwwerken ziet verschijnen.
Gameplay is juist erg goed. De game geeft je alle tools om de job done te krijgen. Het level design is erg goed, er zijn meerdere manieren om van A naar B te komen, dit mag je zelf invullen.
Je hoort veel mening van mensen die de spel nooit aangeraakt hebben. Ze luisteren naar een anders mening en volgen de kudde. Deze game is net als een kunstwerk, de ene gaat aantallen keren per jaar naar museum en vindt het tof , maar de ander gaat nooit naar de museum en vindt het helemaal niks.Ik zou zeggen, kijk is naar paar afleveringen van middelgrote youtubers en kijk of iets voor je is. Nogmaals de game is uniek en is niet voor iedereen.
Het is sowieso een populariteitswedstrijd. Je kunt ook games stemmen die je niet eens gespeeld hebt, dus ik denk niet dat je echt conclusies kunt koppelen. Het is vooral voor de devs leuk om een gala-avond te hebben, denk ik.
Die is makkelijk terug te kaatsen met de opmerking 'Ook van de kudde Kojima fanboys'.

Voor €20 was het een leuk "probeersel" geweest.
Bij een triple A prijs van €60 moet er mijn inziens geen twijfel zijn of de kwaliteit ook naar die prijs is.
De kwaliteit is er. Zonder meer. De afgelopen jaren zelden zo'n goed uitgewerkte/afgewerkte game gezien. Volgens mij verwar je wat jij leuk vind met kwaliteit, gezien je andere reacties. Dat de gameplay jou niet aanspreekt, wil niet zeggen dat de kwaliteit niet in orde is.
Het is zeker een AAA game, net zoals TLOU dat ook is. Het is alleen een totaal ander genre wat we op deze manier nog niet hebben gezien. En het is ook een game waar je uren / dagen aan kunt spenderen of waar iemand na enkele uren al klaar mee is.
Tja. Ik heb 200 euro neer gelegd voor de Collector's edition. En dat was het geheel waard. Briljante game, maar je moet er wel van houden. Wat dat betreft was er tevoren voldoende gecommuniceerd over hoe de game zou zijn en dat dit tamelijk compromisloos zou zijn... Ik kan dat waarderen. Maar ik snap ook geheel dat het niet voor iedereen weg gelegd is.
Heb death stranding niet gespeeld, maar sekiro wel. Deze laatste heeft me echt soms tot waanzin gedreven qua moeilijkheid en ook qua originaliteit. Eindelijk een game die me veel uren en voldoening heeft opgeleverd.

Ben benieuwd wie de uiteindelijke prijs krijgt.
Sekiro game of the year gaat me echt te ver, onbegrijpelijk dat er weeral geen easy, normal, hard mode aanwezig is. Ik ben dus voortijdig afgehaakt. Star Wars: Jedi the fallen order heeft aardig wat elementen overgenomen van een Sekiro, Dark Souls etc. maar geeft je wel die keuze. Doet verder niets af aan die game.
FromSoft doet geen concessies qua moeilijkheidsgraad. Love it or hate it. Dat siert wat mij betreft het bedrijf ook. Je weet bij deze games per definitie dat je één moeilijkheidsgraad hebt en dat je je moet voorbereiden op het ergste.

Iedere “SoulsBorneKiro” game is uit te spelen, sommige die hard spelers hebben zelfs alle games achter elkaar uitgespeeld zonder een enkele keer geraakt te worden. Uiteraard gaat daar een hoop tijd in zitten, maar dat is wat de games onder andere maakt wat ze zijn en dat laat de overwinning ook des te zoeter smaken.

Daarom zijn deze games, ondanks dat iedereen er met genoeg oefening doorheen kan komen, niet voor iedereen bestemd. Maar het ontbreken van een moeilijkheidsgraad vind ik een redelijk bullshit argument om een game uit te sluiten van dergelijke nominaties of geen GOTY status te gunnen.
Death Stranding is mooi en ooh en aaah... Maar de funfactor, meh..
Ik ga hem ook niet spelen, maar het is wel goed dat er ook eens wat anders is dan running and gunning of standaard rpgs
Disco Elysium heeft gelukkig ook een aantal nominaties... en dat mag ook wel want het krijgt fantastische reviews (meesten zijn 9+)

Maar waar blijft de Tweakers review ??
Ik denk dat die review uit is gebleven door gebrek aan naamsbekendheid.
Tot ik jouw opmerking las had ik er nooit van gehoord.
Wel ben ik blij dat ik hem nu ken, het ziet er leuk uit!
Ik ben een enorme MGS fan en nadat Hideo losgekomen was van Konami en de ruimte kreeg om iets nieuws te proberen tot daar aan toe allemaal nog prima.

Maar om dit product zo te prijzen en te promoten zoals dat nu gebeurt met Death Stranding is absurd. Zoals velen al benoemd hebben betwijfel ik zeer sterk of dit spel ook zo goed was ontvangen als het door iemand anders was gemaakt.

De film Dunkirk is ook zo een voorbeeld. Ontzettend zwak en mager en totaal niet meer dan maximaal een Vijf waard en toch roepen de zogenoemde proreviewers en filmcritics "het is allemaal is zo prachtig en het kan niet beter." Ik weet niet waar ze naar gekeken hebben maar het was bagger.

Datzelfde is ook het geval met Death Stranding. Bagger en al die aandacht is echt onzin.

[Reactie gewijzigd door Mainstay op 22 juli 2024 20:08]

Zo werkt dat nou eenmaal tegenwoordig in het gaming-scene. Youtube, Twitch, eSports, enz enz. Enkel geld genereren. Pewpewpew. Deze awards zelfde. Slaat nergens op.

Neem bv Game Awards 2016. Racing award.
Forza Horizon 3
FIFA 17
MLB The Show 16
NBA 2K17
Pro Evolution Soccer 2017
Allemaal franchise games. Elke jaar minimale verbeteringen. Pewpew popijopi. Dit jaar hetzelfde. Gek, hé? Gaat enkel om marketing. Naamsbekendheid creëren. Wie het meeste geld heeft wint.

Laat nou in dat jaar op 26 februari 2016 Automoblista uit zijn gekomen. Een mijlpaal in het racing-wereldje. Een pareltje op zich. Heel erg ondergewaardeerd, want iedereen kent Project Cars en Assetto Corsa wel. Niet eens genomineerd.

Haha. Een soort veredelde TMF/MTF awards is dit. Leuk voor het peupel dat Fortnite speelt en uren streamers zit te kijken.

[Reactie gewijzigd door Ivysaur op 22 juli 2024 20:08]

Automoblista is zo te zien meer een sim, we hebben het hier over games. Maar als je Forza horizon 3 afdoet als een franchise game met 'elk jaar' minimale verbeteringen dan ben je zelf ook niet echt objectief. Het is ook de enige race game in je lijstje dus ik vraag me af waar je het over hebt.
Het klinkt eerlijk gezegd alsof je gewoon zuur bent dat jouw favoriet, een niche game, niet door het grote publiek omarmd wordt (terwijl dat grote publiek waarschijnlijk niet eens met die 'game' uit de voeten zou kunnen).
Nee. Het gaat er om dat het spel doet wat er moet doen innovatief zijn, verbeteringen uitvoeren, mensen laten voelen hoe het is om een bepaalde auto te kunnen besturen en de hele ambiance van een echte raceweekend. Maar ipv dat kiest de jury er voor om voor het grote geld te gaan; de grote studio's die elke jaar een franchise game afleveren.
Ja maar dat is dus gewoon niet zo voor Forza horizon 3... Die leveren sowieso niet elk jaar een deel af en deel 3 had significante verbeteringen... Deel 4 wat minder, maar juist 3 was wel vernieuwend.
Dit. Vind het dan ook jammer dat Tweakers ook 'meedoet' aan dit soort nonsens door er dit artikel aan te wijden.
Luigi's Mansion 3.
/Contest

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.