Razer introduceert draadloze muis, toetsenbord en headset voor gamers

Razer introduceert de Deathadder V2 pro, BlackWidow V3 Pro en BlackShark V2 Pro. Dat zijn respectievelijk een draadloze muis, toetsenbord en headset. De producten zijn vanaf deze week beschikbaar.

De Deathadder V2 Pro is een draadloze variant van de Deathadder V2. De fabrikant maakt de accucapaciteit niet bekend, maar volgens Razer gaat de muis tot 70 uur mee wanneer de Razer HyperSpeed-technologie wordt gebruikt. In bluetoothmodus bedraagt de accuduur volgens de fabrikant maximaal 120 uur. De muis weegt 88 gram en kost 150 euro.

De muis is voorzien van een Razer Focus+-sensor, die het bedrijf in samenwerking met Pixart heeft gemaakt. De sensor heeft een gevoeligheid van 20.000 dpi en ondersteunt versnellingen tot 50G. De huidige, bedrade Deathadder V2 beschikt ook over die sensor. Het nieuwe Deathadder-model is net als de reguliere Deathadder V2 voorzien van optische switches die tot 70 miljoen muisklikken mee moeten gaan. Razer noemt niet over welke connector de muis beschikt, maar de draadloze Viper Ultimate van Razer heeft een Micro-USB-aansluiting. De muis kan ook worden opgeladen met een dock, dat los wordt verkocht.

Razer Deathadder V2 ProRazer Deathadder V2 ProRazer Deathadder V2 Pro

De BlackWidow V3 Pro is een draadloos mechanisch toetsenbord, met Razers eigen gele en groene switches, die respectievelijk een lineaire en tactile toetsaanslag hebben. Het bedrijf levert daarbij abs-keycaps en een polssteun. Het toetsenbord maakt gebruik van Razers HyperSpeed-technologie, hoewel bluetooth ook wordt ondersteund. De BlackWidow V3 Pro is voorzien van vier mediatoetsen en een draaitoets die bijvoorbeeld gebruikt kan worden om het volume of de schermhelderheid aan te passen.

Razer spreekt voor het toetsenbord van een accuduur tot '200 uur', wanneer de rgb-leds zijn uitgeschakeld. Vermoedelijk is dit bij gebruik van een bluetoothverbinding. Het toetsenbord wordt opgeladen via een USB-C-kabel en kan ook bedraad gebruikt worden. De BlackWidow V3 Pro kost 250 euro.

Razer BlackWidow V3Razer BlackWidow V3Razer BlackWidow V3

De Razer BlackShark V2 Pro is een draadloze variant van de huidige BlackShark V2-headset en gaat 200 euro kosten. De Pro-variant beschikt over dezelfde 50mm-drivers. Razer spreekt verder van een microfoon met een supercardioid-polar pattern. De accu van het Pro-model gaat volgens tot 24 uur mee en het draadloze bereik van de headset bedraagt met twaalf meter, zo claimt het bedrijf. De BlackShark V2 Pro weegt 320 gram. De headset wordt opgeladen met een kabel.

De headset is compatibel met PC, Mac en PlayStation 4. De Nintendo Switch wordt ook genoemd, maar die console ondersteunt niet standaard draadloze headsets. De headset wordt geleverd met een 3,5mm-kabel en is dus ook bedraad bruikbaar.

Razer BlackShark V2 ProRazer BlackShark V2 ProRazer BlackShark V2 Pro

Door Daan van Monsjou

Nieuwsredacteur

23-09-2020 • 11:39

78

Lees meer

Reacties (78)

78
77
38
0
0
36
Wijzig sortering
De prijzen zijn echt niet normaal meer, 150 euro voor een muis :(
Er zijn ook zat bedrade muizen die veel goedkoper zijn.

Persoonlijk heb ik ook liever een bedraade muis, draadloos is leuk maar een goedkope draadloze muis voor gamen is vaak niks en de muizen die draadloos en voor games beter geschikt zijn vrij duur (wel fors goedkoper dan dit over het algemeen)

Plus vaak heb je een ingebouwde accu die op ten duur de geest geeft, en ik ben nou net iemand die het lang genoeg doet met een muis voor deze stuk is (ik heb nog steeds een CM Storm Sentinel III bijvoorbeeld)

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 08:06]

Ik heb een draadloze muis voor gaming en wil niet meer anders. Ligt er aan wat je speelt denk ik.
Ik heb een logitech performance mx muis.
Het is niet zozeer dat ik tegen draadloze muizen ben, sterker nog ik had er vroeger 1 en terug naar draad had zo z'n nadelen.

(draadloze gaming toetsenbord zie ik voor mijzelf de nut ervan niet, muis opzich wel)

Maar mijn probleem is meer dat zelf nu paar jaar later de accu in mijn ogen nog steeds een issue is, minder dan toen maar nog steeds aanwezig.

De prijs laat ik in het midden, je kan prima draadloze muizen onder 100 euro vinden zonder enige problemen.
Mijne heeft baterijen die ik lekker kan opladen. Gaat echt 4-5 weken mee ofzo en onder de 100 euro. Gaming toetsenbord draadloos lijkt me ook niks..
Ik heb een Logitech G pro wireless, dat is een lichtgewicht muis van 80 gram ofzo, en die heeft 60 uur batterij tijd gemiddeld, en opladen doet ie in een half uurtje/uurtje aan de snoer. Dus dat is imho echt geen enkel probleem meer.
Draadloze muizen en keyboards zijn ideaal voor gamen op tv's bijvoorbeeld. Voor PC-gamers niet per se nuttig om een draadloos keyboard te hebben.
Daarnaast kan ik me indenken dat het voor kantooromgevingen (al dan niet gaming gerelateerd) interessant kan zijn om een set te hebben die draadloos is voor presentatie ruimtes of review rooms.

Ik gebruik zelf al jaren de Razer Mamba (nu de Hyperflux) heerlijke snelle muizen met goeie accuduur en altijd draadloos gehad. Ik vind het erg fijn dat er geen draad aan zit.
draad had zo z'n nadelen. welke?

Ik wil geen draadloos.
En de prijs vind ik ook te hoog { merk natuurlijk }.
En meesten zijn te licht en te klein.
Draad gaat sneller kapot dan de bluetooth/2.4 ghz module in een draadloos apparaat. Daarbij kan draad ook blijven hangen achter een voorwerp zoals je monitor.

Zelf heb ik liever draad, maar voor mijn opleiding is een draadloze muis wel echt ideaal.

[Reactie gewijzigd door ElectroHawk op 23 juli 2024 08:06]

Draad is gewoon een wat onvoorspelbare bron van weerstand. En het is rommelig.
Accu hangt ervanaf. De accu van mijn Logitech MX Ergo gaat ruim 3-4 maanden mee op 1 acculading en ik heb gebruik hem elke dag heel vaak voor allerlei soorten taken. Dus ik neem aan dat er ook gamingmuizen met zo'n goede accu zullen zijn.
Dat viel mij dus ook op met normale draadloze muizen, ze gaan over het algemeen heel lang mee op één acculading.

Gaming muizen daartegen zijn een ander verhaal, ik zie links en rechts bedrijven wel roepen dat ze 50, 80 of zelfs 100 uur op 1 lading halen, maar dan kijk ik naar vrienden die 1 van die muizen hebben en hoor over het algemeen lagere aantallen (met rgb uit)

Zelf heb ik afgelopen weekend de Logitech G502 aangeschaft, maar die gaat waarschijnlijk binnen die 14 dagen wel terug, sinds volledig opladen afgelopen zaterdag heb ik deze ongeveer 25 uur kunnen gebruiken en de accu is al onder kwart lading (rgb is uit) terwijl Logitech tot 60 uur belooft met RGB uit.

Ik kijk erna wel verder, maar het zou een stuk makkelijker zijn als ik geen gaming muis wou die draadloos is, ik heb hier een oudere normale draadloze Logitech muis en die houdt het na al die jaren op 1 lading langer vol dan die G502.

[Reactie gewijzigd door Mizgala28 op 23 juli 2024 08:06]

Een draadloos TKL mechanisch toetsenbord kun je op zich prima gebruiken voor meerdere doeleinden. Bijv op je werk en dan weer naar huis. Ze zijn klein/compact genoeg.

Ik gebruik Logitech G903 Lightspeed + Powerplay en ik vind het heerlijk. Ik zou deze ook kunnen gebruiken voor onderweg.

Overigens zijn al die draadloze apparaten niet zo kind-proof. Wat dat betreft een knappe versie van planned obsolescence.
Ik ook en ben er zeer te spreken over, ook gaat de accu ruim voldoende mee
Ik vind persoonlijk bedraad muis fijner tijdens het gamen.

heb zelf de corsair m65, ben er ook blij mee.
De G305 kan prima voor competitive play worden gebruikt.
Hier de Logitech pro g, wil nooit meer wat anders!!
Ik wou dat Logitech hun switch problemen zou oplossen, hun muizen zijn erg fijn namelijk.
Tsja, ze maken de beste muizen, ze kunnen vragen wat ze willen.

[Reactie gewijzigd door Henk Poley op 23 juli 2024 08:06]

Dat is natuurlijk heel suggestief. een muis is van meerdere factoren afhankelijk en kan je nooit zomaar bestempelen als beste.

het prijskaartje is gewoon belachelijk en je betaald puur voor het merk. Ik zou wel 2x nadenken voordat ik zo'n dure muis overweeg.
Je betaald voor het logotje hé
Dat klopt echt zeker!

Bij meeste A merken is dat zo.

Je betaald aantal tientjes of zelfs soms honderden euro's meer voor alleen het logotje!
Nou moet ik zeggen dat ik sinds de eerste Deathadder uit kwam er één gebruik(2006?), ik vindt het persoonlijk één van de fijnste muizen(voor mijn handen). Dus ik heb er aantal versleten, en zal zolang ze hem produceren zal ik hem blijven kopen. Maar dat doet niet af dat het een belachelijk bedrag is.
Deathadder is de beste muis of was die toch. Die 2 knoppen aan het muiswiel hebben het voor mij verpest.
Na de zoveelste maal dood gaan omdat mijn sens ineens 1000x zo hoog is, heb ik de essential aangeschaft. Terug zoals vroeger.
Ja de DPI knop is raar geplaatst, ik heb er zelf geen last van maar je kan de knoppen disablen via Synapse
Het beste is gewoon naar een grote zaak gaan en voelen of die muis lekker in de hand ligt, heb dat zelf met headsets gedaan en kwam toen met een Razer kraken thuis gewoon puur omdat dat ding geen kraakje maakt bij het bewegen van het hoofd.
Ik ben een casual gamer, en werk in de IT. Ik begrijp werkelijk niet waarom je meer nodig hebt dan een Shark Force :-)
Alle muizen in ons huis zijn vervangen voor deze. Wellicht is deze minder geschikt voor hardcore gamers. Dat kan ik niet inschatten.
Ik zie je punt maar zelf vind ik zo'n muis met treeplanken voor duim/pink/pols afschuwelijk in de hand en daarom totaal onbruikbaar. (Smijt-ware)
Zo zie je maar weer wat voor de één werkt etc..

Jammer want erg fraai geprijsd. :)
Ik kan die infinite scroll functie van mijn logitech muis echt niet missen.

En wat mooie bescherming voor duim en pink is best handig.

Maar jdehebt wel gelijk.
Als je 8 uur per dag met dezelfde apparaten werkt en de ene is 10% beter maar kost 2000% meer kan het alsnog de moeite zijn om de dure te halen. Je gebruikt het zo gigantisch veel dat de comfort en snelheids bonus meer waard is over de loop van tijd.

[Reactie gewijzigd door Osiummaster op 23 juli 2024 08:06]

De shark force heeft twee problemen: de max polling rate is 125hz, dat betekent dat je al minimaal 8ms input lag daardoor hebt, en de sensor is op zijn zachts gezegd niet geweldig, want de maximale snelheid die hij aan kan is erg laag, waardoor je kans hebt dat je muis wegspint als je te snel beweegt.
Voor absolute budget gaming muis zou ik naar de Logitech g203 kijken, maar die is inderdaad wel 20 euro duurder dan de muis die je noemt. Voor gamen is het echter wel een must.
Ziet er nog mooi uit ook :D

Is het wat?
Ja, ik vind het echt top muizen. Check de reviews maar. Tientje op Amazon. Kan je geen buil aan vallen.
Ja geloof je wel, maar ik lees idd wel een input lag die je kan hebben tijdens het gamen. Dat is voor een FPS gamer als ik niet echt optimaal :D

125hz = 8ms

Vergeleken met mijn muis corsair m65 (1000hz=1ms)

Is dat zeker een groot verschil!

Maar aan de andere kant heb ik dit linkje even gelezen, nu begin ik te twijfelen :D
https://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?t=38965

[Reactie gewijzigd door ciobaba03 op 23 juli 2024 08:06]

Ja, ik ben geen competitieve gamer, TF2 veel gespeeld, far cry (allemaal), beetje battlefield, etc. Ik begrijp dat als je op een ander niveau speelt elke ms lag er eentje te veel is.
Die ziet er idd aantrekkelijk uit.
Die Deathadder V2 is zo te zien ook in een windtunnel getest.
Dan weet je in ieder geval zeker dat hij met de minste weerstand door je kamer vliegt als je hem wegsmijt tijdens het ragen :D

Maar even serieus...
120 uur op de batterijen is aanzienlijk meer dan mijn Viper Ultimate (70 uur volgens de specs.).
Deze Deathadder V2 is dan weer niet "symmetrisch" (geschikter voor links - en rechtshandigen).
In ieder geval zo te zien en qua knoppen layout aan de zijkant?

[Reactie gewijzigd door HugoBoss1985 op 23 juli 2024 08:06]

Maar dat is toch best erg weinig?

Ik kan met mijn Logitech MX Master 3 2-3 maanden doen op een acculading.
En ik gebruik hem erg intensief voor zowel werk als thuis.

Of zie ik iets over het hoofd hier.

[Reactie gewijzigd door H.Boss op 23 juli 2024 08:06]

Klopt, die MX Master wordt ontwikkeld voor kantoren, waar je een soort van no-nonsense 'het werkt altijd' wil hebben (maar waarom dan draadloos?). De Razer Viper Ultimate is ontworpen om zo licht mogelijk te zijn, en voor snelle reactie tijden. Dat stelt limieten aan het batterij gewicht, en schroeft het stroom gebruik van de zender omhoog. Dat zorgt voor een kortere batterijduur.
Draadloos zakelijk is simpel, wordt vaak uitgeleverd met laptop. Hoe minder draden in je tas hoe beter.
Daarbij zijn werkplekken steeds vaker niet toegewezen aan één persoon.
Bij draadloze muizen merk ik altijd dat ze weer even wakker moeten worden als ze een paar seconden stil hebben gestaan. Als je de reviews over the MX Master 3 leest, dan heeft die dat ook, en het signaal is in de praktijk soms onbetrouwbaar.

Als die en-en draadloos en met een draadje kon werken dan zou ik 'm nog overwegen (handiger voor het zelden onderweg, dus nice-to-have).
Ik had voor 1 maand een MX Master 3 en een MS precision om te kijken welke beter beviel.
Het was de MS precision geworden omdat de Master gewoon te hoog is voor mijn handen.
Maar ik had nooit last gehad van "even wakker worden" was altijd instant, maar dit was met RF.
Niet met BT. De precision muis heeft er wel last van, maar die werkt op BT.
Ik kan me voorstellen dat als je de MX Master 3 op BT gebruikt je er ook last van kan hebben, tis denk ik gewoon BT low power mode besparing.
Blijkbaar gaan de batterijen van die nieuwe Razer-muis 120 uur (= 5 volle dagen) mee, maar je gebruikt je muis natuurlijk niet 24/7. In de praktijk gaan ze dus veel langer mee. Zelfs tijdens je werk maak je niet continu gebruik van de muis. Tijdens het tikken van deze reactie ligt het ding bijvoorbeeld ook werkloos op mijn bureau.
Een low quality 125hz muis?
Speel jij zo hoog competitief dat je de polling rate echt gaat merken in je skills?
Deze Deathadder V2 is dan weer niet "symmetrisch" (geschikter voor links - en rechtshandigen).
In ieder geval zo te zien en qua knoppen layout aan de zijkant?
Gelukkig is die niet symmetrisch. Volgens mij is geen enkele Deathadder dat geweest. Wel had je linkshandige varianten erop pricewatch: Razer DeathAdder Left Hand Edition
Geen idee of dat voor elke Deathadder dat is geweest. Als ik het zo zie is dat de enige.
Als de muis 50g aan kan, dan wordt nadenken over de aerodynamica natuurlijk wel essentieel. Denk vooral features die van toepassing worden bij bepaalde vormen van een ragequit.
Anoniem: 933945 23 september 2020 12:12
Met de jaren is me wel duidelijk geworden dat Razer het voornamelijk van PR moet hebben en niet van hoogwaardige of zelfs revolutionaire produkten.
Er zitten wel goed werkende dingen tussen maar het merendeel bleek (of vind ik) enigzins bedenkelijk qua prijs en/of kwaliteit.
Deze insteek van hun kant vind ik ongewenst en ik doe geen moeite meer uit te zoeken welk Razer produkt wel of niet voor mij werkt en kijk wel elders.
De muizen zijn goed, perfect is een groot woord, de rest laat ik mijlen ver liggen.
Zo, holy moly wat een prijzen. Voor een compleet setje met muis, muisdock, toetsenbord, headset, headsetdock, muis/tooetsenbord mat ben je (via razer in ieder geval) 760 euro kwijt . . . . het is er niet goedkoper op geworden.

Helaas kom ik kwa muis vorm toch steeds weer bij de deathadder uit.
(nu een deathadder elite)
En met al die software er bij wordt je steeds meer richting één fabrikant voor alles geduwd om te voorkomen dat je een ratjetoe aan verschillende software krijgt. (heb nu G-hub, iCue an Synapse nodig 8)7 )

Wellicht toch maar eens naar de Corsair Dark Core gaan kijken . . . . . . .
De bedrade variant van de DeathAdder V2 is al een tijd uit en kost minder dan de helft (70 euro).

Het verschil tussen de Elite en de V2 is best groot. Razer heeft best veel verandert met deze versie: nieuwe sensor, optische switches voor de knoppen, andere bedrading, uitgebreide onboard profielen inclusief macros, betere materialen vrijwel overal. Zelfs het design is een beetje aangepast. De V2 (80g) is ook een stuk lichter dan de Elite (97g), maar wel even groot.

De beste verbetering vind ik dat die belabberde zij-gripjes nu beter aanvoelen en niet meer afpellen. Vooralsnog. Die van de Elite/V1 lagen er al af na een maand. De V2 (bedraad) heb ik nu een half jaar en er is nog geen enkele indicatie dat er ook maar het kleinste beetje slijtage is.

Zie ook de review van Rocket Jump Ninja: https://www.rocketjumpnin...s/mouse/razerdeathadderv2

De bloated software van die grote fabrikanten kan je wellicht links laten liggen als je producten weet te vinden met uitgebreide onboard profielen. De DeathAdder V2 werkt prima zonder Synapse, maar wel alleen met default kleurtjes. De Corsair Dark Core heeft ook onboard geheugen, dus zal ook zonder iCue moeten werken als je eenmaal een profiel hebt ingesteld.
De viper Ultimate kan zonder dock gekocht worden, maar dan is hij 10€ duurder dan met dock.
Wat een absurde prijzen. Razer was altijd al duur, maar dit is belachelijk.

En nog niet eens usb-c hebben op de muis en de rest wellicht ook niet?

[Reactie gewijzigd door Venix1990 op 23 juli 2024 08:06]

Ik vind de Razer Deathadder echt een verschrikkelijk goede muis die ik nu toch wel jaren gebruik. Een draadloze versie klinkt dan ook hartstikke tof natuurlijk, maar 150 euro? Dat gaat toch al snel richting bijna 3x de prijs van de bedrade versie dus ik houd voorlopig nog wel de kabel aan m'n Deathadder
Toetsenborden muizen en laptops van Razer zijn top (Wel best duur...), ik heb alleen erg slechte ervaringen met de headsets.
Ik heb ook slechte ervaringen met de muis en toetsenbord. Het toetsenbord 3x omgewisseld in de eerste 6 maanden en na 2 jaar opnieuw ging het berg afwaarts met de typekwaliteit. De muis kreeg ook net buiten de garantie kuren, echter is de enige producent met degelijke button design op de zijkant, waardoor ik toch altijd weer bij Razer uitkomt wat betreft muizen.
Ik heb inmiddels al vrij lang Razer Huntsman Elite toetsenbord, en daar totaal geen problemen mee gehad. De polssteun is heerlijk en de toetsen zijn echt perfect voor mij. Misschien heb je net pech gehad (of ik net geluk). Rest kan ik niet over oordelen, toetsenbord is mn enige Razer product.
Hier ook een Huntsman Elite, de pols steun is inderdaad heerlijk maar begint bij mij wel wat te slijten. In eerste instantie waren alleen wat bobbeltjes in de top laag te zien maar na verloop van tijd is er een stukje af gegaan. De vulling komt er niet uit want er zit nog een laag textiel onder maar voor het oog is het jammer. Verder geen klachten over het apparaat zelf.
Dat klopt. Het was ook meer om een tegenhanger te geven dat Razer producten top zijn. Imo zijn de looks top, maar is de bouwkwaliteit van de artikelen toch redelijk laag met het vele plastic.
Ik hoor deze klachten vaker maar ik heb er eigk nog nooit last van gehad (meerdere Razer keyboards gehad)
Wat? Geen RGB op de headset? :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.