Razer introduceert DeathAdder V2 Mini-muis voor 60 euro

Razer heeft een kleinere, lichtgewicht variant van zijn DeathAdder V2 aangekondigd. De DeathAdder V2 Mini weegt 62 gram en is een stuk kleiner dan zijn grote broer. De muis verschijnt per direct en kost 60 euro.

De DeathAdder V2 Mini is door zijn beperkte omvang en ontwerp geschikt voor rechtshandige gebruikers met kleine handen, volgens Razer. Naast de kleinere omvang ligt ook het gewicht van de Mini lager tegenover de DeathAdder V2: 62 gram versus 82 gram.

Razer heeft wel concessies moeten doen wat betreft de sensor. Waar de DeathAdder V2 een Focus+-sensor met gevoeligheid van 20.000 dpi heeft, moet de Mini het met een 8500-dpi-sensor doen. Wel zijn er nog steeds zes via Razer Synapse 3 programmeerbare knoppen en kunnen ook profielen via die software in het geheugen opgeslagen worden.

De muis bevat Razers eigen optische switches en ondersteunt Chroma RGB-aansturing van de verlichting. Het scrollwiel is niet van het tilt click-type. Vanaf 9 juli ligt de DeathAdder V2 Mini in de winkels en voor de prijs van 60 euro levert Razer tape mee voor betere grip.

Razer DeathAdder V2 Mini Razer DeathAdder V2
Afmetingen, lxbxh 114,2x65,4x38,5mm 127x72,7x42,7mm
Gripbreedte 56mm 61,7mm
Gewicht 62 gram 82 gram

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

09-07-2020 • 17:53

56 Linkedin

Reacties (56)

56
52
23
1
0
17
Wijzig sortering
Als deze de bouwkwaliteit van de Viper evenaart dan zie ik het somber in.

@Osiummaster Goed om te weten (met de Glorious Model O had ik ook slechte ervaringen :/ )
De bouwkwaliteit van razer producten is echt bagger.

In de afgelopen 8? jaar verschillende razer producten gekocht:
Razer naga #1: na 1,5 begon het scrollwiel te haperen. Nieuwe gekocht (1 jaar garantie maar), want ik vond het numpad op de muis erg fijn voor MMO's.
Razer naga #2: nieuwe versie, na iets meer dan een jaar wederom problemen met het scrollwiel.
Razer blackwidow tournament editie #1: na iets minder dan een jaar begon de n-toets dubbele aanslagen te geven, iets later driedubbel. Toetsenbord helemaal uit elkaar gehaald, schoongemaakt en in elkaar gezet. Probleem niet kunnen verhelpen. Nieuwe gekregen op garantie (geluk aangezien ik hem uit elkaar had gedraaid).
Razer blackwidow tournament editie #2: na iets meer dan een jaar verschillende toetsen met dubbele aanslagen.
Razer kraken 7.1 headset: na 2 jaar gebruik de hele oorschelpen afgebladderd (nepleer) en microfoon defect.

Nu al 2 jaar een set van logitech, G whatever muis van 44 euro en een G pro keyboard zonder problemen. HyperX headset al 3 jaar.

Nooit meer Razer, ook niet in de 50% korting acties.
Anoniem: 486069
@Xiranhi10 juli 2020 11:22
Dat is een ervaring die ik niet met je deel, waarschijnlijk heb ik heel veel geluk als ik dit zo lees, maar ik heb een Razer Deathadder 2013, die ik al veel jaren met heel veel plezier gebruik, zonder dat er ooit iets mee mis is gegaan :P
De Deathadder is dan ook ongeveer hun ENIGE product die solide is zeg maar (in de meeste gevallen).
Alhoewel ik de Deathadder Chroma heb en ik heb em een jaar gebruikt en hij werkte helemaal prima, dus niks mis mee, maar ik had gewoon interesse in een nieuwe muis .. en heb toen de Deathadder netjes terug verpakt in de doos (ik bewaar altijd die dingen) alsof het nieuw was en in mijn kast gelegd met al mijn apparaten.
Nou toevallig een kleine twee weken geleden weer na ruim 3 jaar uit de verpakking gehaald om weer even mee te spelen, omdat ik wel geïnteresseerd ben in de Glorious Model D en die nagenoeg gelijk is aan de deathadder qua vorm. Ding zag er exact uit alsof ie nieuw was, want ja niks mee gebeurd natuurlijk in de tussentijd. Gelijk al dubbelklik issues op de linkermuisknop wat voorheen nooit het geval was en de crispy/snappy klik van de rechtermuisknop is gewoon weg, het ding piept en kraakt als je er zachtjes op drukt. En de knop zelf voelt ook slap aan, het flext helemaal van zij naar zij. Snap er helemaal niks van lol. Na een tijdje googlen heb ik gelukkig het dubbelklik probleem wel kunnen verhelpen. Heeft te maken met static build-up en je moet een aantal keer in de muis rustig blazen in de openingen, de warme vochtige lucht laat de statische elec verdwijnen, dus dat was mooi. Maar na 5 minuten spelen had ik er al genoeg van hoeveel flex en wiebel er in de rechterknop zat, was niet te doen. Had geen idee wanneer ie geactiveerd werd.

Maar goed daarvoor ook een Razer Taipan gehad. Begon ook te dubbelklikken na 1,5 jaar ofzo en zat enorme input lag in wat ik destijds niet eens door had totdat ik naar die Deathadder overstapte.
En ik gebruik nog steeds de Blackwidow keyboard sinds 2014 ofzo, maar ben er niet echt enthousiast over qua knoppen enz (bijvoorbeeld de keycaps komen er soms ook spontaan vanaf, zo los zitten ze) Maar goed het ding werkt nog zonder echte problemen dus daar ben ik dan wel weer blij mee.
Mijn Deathadder ging na ongeveer 6 maanden kapot. Logitech is niet veel beter moet ik zeggen, die gaan ook altijd binnen een jaar kapot bij mij.
Heb nu een Microsoft Pro Intellimouse en deze lijkt qua bouwkwaliteit de beste tot nu toe, maar de tijd zal het leren, hij is ook 140 gram, maar dat vind ik niet erg.
Ik heb dit Logitech. Alles gaat stuk en de knoppen en software zijn voor mij altijd bagger geweest.

Heb zelf de Razer DeathAdder, toetsenbord en headset 3 jaar gebruikt zonder problemen 3000+ uur.

Steelseries ook prima.
Ik juist weer andersom met Logitech. Alhoewel ik niet echt veel van ze heb gehad. Een draadloze balmuis en toetsenbord begin 2000, werkte gewoon zonder problemen. Een MX500 muis in 2003 die ik zonder problemen heb gebruikt tot 2009/10 en heb weggegeven en ranzig ook dat ie was joh, lol, maar wel echt een tank van een muis. Daarna een G500 die tot 2015 meeging en toen pas begon die te dubbelklikken en endless scroll op dat ding deed het ook niet meer goed, maarja dat valt allemaal onder normale veroudering na zo lang en zoveel gebruik. En een goedkoop media toetsenbord sinds 2003 ofzo en heeft het ook 10 jaar zonder problemen uitgehouden. Pas vanaf 2014 Razer prul beginnen te kopen, 2 muis en een toetsenbord .. meer gezeik mee gehad in veel korter tijdbestek (en zelfs na 3 jaar ongebruikt) dan Logitech stuff. Enige wat imo goed werkt van ze is de deathadder.
Spreek dan wel voor jezelf. Ik gebruik al jaren Razer producten waarbij ook diverse producten en heb er nog nooit problemen mee ondervonden. Het hangt er ook van af hoe je met de producten omgaat. Als je er op een normale manier mee werkt is er niks aan de hand. Om dan gelijk een heel merk naar beneden te halen als Razer vind ik nogal laag.
Ik vind het nogal laag dat je er meteen van uitgaat dat ik mijn producten niet goed behandel.

Ik ram niet op mijn toetsenborden, eet geen pak koekjes aan de computer en typ met 10 vingers. Ik zou niet weten hoe ik slecht met een muis om zou kunnen gaan? Ik vind dat bij normaal gebruik een tech product niet binnen twee jaar kapot mag gaan.

Als een toetsenbord kapot gaat bij normaal gebruik (geen waterschade) en het gaat niet om de WASD toetsen die je voor gamen systematisch veel meer gebruikt dan klopt er gewoon iets niet aan de bouwkwaliteit. Na 2 muizen en 2 toetsenborden met defecten mag ik gewoon dit merk bekritiseren. 1 jaar garantie spreekt natuurlijk ook niet van vertrouwen.

Ik vind het een verademing dat mijn spul nu eens langer dan twee jaar mee gaat, terwijl het ook nog goedkoper is dan Razer alternatieven.

[Reactie gewijzigd door Xiranhi op 14 juli 2020 09:34]

Somber? Bouwkwaliteit van de nieuwe Razer Viper muizen is extreem goed. Heel veel gaming muis experts zijn het hier ook mee eens. In veel TOP 5's staan de Vipers met de Logitech G Pro.
Goede sensors, geen rattle, beste optische knoppen. muisvoetjes en prima textuur.
8500 DPI dat kan echt niet meer hoor in 2020, dat moet minstens 30000 zijn :+
Ach ik game op een Bluetooth muis die 1.600dpi is, en dat werkt heerlijk, heb nooit problemen.
ben jij er al achter wat die 1 2 3 switch op de achterkant doet? Bij 2 en 3 krijg ik m niet aan de praat? Dan blijft het lampje knipperen

[Reactie gewijzigd door DeeJay1965 op 9 juli 2020 18:13]

Koppelen van verschillende apparaten. Met die knop pairt hij met een ander apparaat.
Ah ok, dus niet dpi, waar stel je die dan in?
Daarvoor moet je de Logitech Options software installeren. Dan kun je bijvoorbeeld de knop onder de scrollwheel instellen als DPI switch.
Ja? Het gaat over de Logitech MX Master 3.
Je hebt gelijk, het gesprek was offtopic gegaan in een link :)
Je kan je muis DPI ook instellen in Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers, en dan druk je op MX Master met je rechter muis knop, en dan druk je op Muisinstellingen, en dan Opties voor de aanwijzer, en kan je de snelheid aanpassen van je muis.
Ik denk dat dat is om 3 verschillende bluetooth devices te kunnen connecten, dat is iniedergeval de functie op mijn Logitech bluetooth muis (ander model wel).
Dat zijn 3 verschillende standen voor 3 verschillende apparaten, zo dat je muis op 3 verschillende apparaten kan laten werken zonder iedere keer je muis te moeten pairen met een apparaat elke keer, nu kan je je muis met 3 verschillende apparaten laten werken met een simpele druk op de knop.

Het is niet gemaakt voor DPI standen.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 9 juli 2020 20:44]

geen last van latency over bluetooth? dat kan niet zo snel zijn als een muis over wired USB toch?
De meeste bedrade muizen hebben ook gewoon een latency van rond de 12ms (sommige gamer muizen hebben zo laag als 6ms). Veel Bluetooth muizen hebben tussen de 14 en 17ms latency en infrarood muizen tussen de 9 en 12.

Als je speelt op een 60hz scherm is dat bovenstaande allemaal minder dan een frametijd. En enkel de allersnelste en beste game muizen kunnen dat bij 144hz

https://www.rtings.com/mouse/tests/control/latency
Meer DPI en meer RGB is meer FPS toch? :+

62 gram klinkt erg goed. Gebruik zelf een palmgrip (+ finger tip) en heb vrij brede handen, dus deze is helaas te klein. Anders had ik mijn muizencollectie er wel mee aangevuld :P
Inderdaad :+
Mooi muisje :)
Ik gebruik die knop constant. Wisselen tussen 3 geregistreerde verbindingen. Bvb. 1=dongle op het werk, 2=BT voor de werklaptop en 3=BT thuis.

Je kan 'm ook aan een tablet o.i.d. koppelen natuurlijk. Voor thuiswerk heb ik ook een MX Keys, en heb ik buiten 2 schermkabels (type-c dongle) en enkele oplaadkabel die past op m'n gsm/kb/mouse een lege bureau.

Van de muis ben ik geen super fan, redelijk luid en en het scrolwiel mag meer weerstand bieden. De mx1000 of g9x vond ik aangenamer. Het toetsenbord is muisstil en elke toets voelt nog gloednieuw aan. Dat was niet het geval na een maand of 2 met m'n vorige toetsenborden. Duur, maar ik werk veel rustiger zonder al die extra kabels en diegene die ik soms nodig heb, ligt steeds gereed.

Wat ook prettig is, is dat m'n hoofdscherm automatisch switcht tss. HDMI en USB-C, waardoor het echt plug & play is.
Ik ben even kwijt waar je het nu allemaal over hebt maar goed. Lijkt me dat je het eerst over andere producten hebt en dan heel kort over de muis.

Ik juich het alleen maar toe, vind menig muis te groot dus ben benieuwd of deze dan wel goed in de hand ligt voor mij.
Het ging over de MX master van @DeeJay1965 's comment. Niet deze razer. De comment parent lijkt verloren te zijn gegaan
Rapoo vpro ook een topper trouwens
Nog altijd tevreden van mijn Deathadder V2 :) Ik gebruik hem zelfs full time op kantoor.
Death Adder omdat je steeds dood gaat vanwege het uit zichzelf dubbelklikken?
Het scrollwiel is niet van het tilt click-type.
Welke type is het dan wel?
Ik heb 5 Vipers getest en allemaal hadden ze loszittende knoppen of scrollwheel en 3 Basilisk V2s, elk vol krassen (gesealed). Dus kwaliteit? Ooit misschien. Nu niet meer.
Jammer, weer de zoveelste klein-handige muis.
Wanneer zetten ze nu eens in op grotere muizen? Ik zit elke keer in verplichte "claw-grip" omdat de standaard muizen te klein (kort en laag) zijn.

Wellicht dat een Tweaker zich geroepen voelt om voor deze (kennelijk kleine) markt een muis te 3D printen zodat die groter uitvalt, maar met de hardware overgeheveld van bijvoorbeeld zo'n Razer muis.

[Reactie gewijzigd door Fore! op 10 juli 2020 11:29]

Check de Razer Mamba Wireless. Is een XL muis. Zowie FK1+ B is ook XL. Steel Series Rival 600 en de Roccat Kain 122 zijn ook groot en prima muizen.
Bedankt voor de tips, heb deze even in de vergelijking gezet.. mn huidige CM Storm Sentinel III is daarbij nog de grootste en helaas voelt deze nog steeds klein aan.
Ik heb de normale deathadder v2, en hiervoor de eerste. Ik vind het een zeer fijne muis. Ik heb hem nog niet zo lang, dus moet afw8 hoelang deze meegaat.

Voelt goed in de hand, licht en reageert goed.

FPS heb ik 1000dpi.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee