Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Xbox Series X-console komt op 10 november uit voor 500 euro

De Xbox Series X krijgt een prijs van 500 euro in Europa. De prijs van de minder krachtige Series S was al bekend en bedraagt 299 euro. Microsoft gaat zowel de Series X- als de Series S-console op 10 november uitbrengen. Vanaf 22 september zijn de consoles te bestellen.

Microsoft laat onder meer op de Amerikaanse Xbox-pagina en op Twitter de prijs van 499 dollar en de releasedatum weten. Een europrijs wordt onder meer genoemd door het Franse Xbox-account. Daar worden prijzen van 499,99 en 299,99 euro genoemd, voor respectievelijk de Series X en de Series S. Dat zullen vrijwel zeker ook de prijzen voor de Nederlandse en Belgische markt worden. Het was al bekend dat de Series S op 10 november uitkomt en die wereldwijde verschijningsdatum geldt nu ook voor de Series X. Geïnteresseerden kunnen de twee consoles vanaf 22 september vooruitbestellen. Microsoft heeft inmiddels wat meer technische informatie over de Series S naar buiten gebracht.

Daarnaast heeft Microsoft bekendgemaakt dat het Xbox All Access-abonnement wordt uitgebreid naar twaalf landen. Daarmee zijn de consoles voor een maandelijks tarief te huren, zonder dat het reguliere aankoopbedrag hoeft te worden betaald. Deze nieuwe uitbreiding betekent dat de dienst beschikbaar zal zijn in Australië, Canada, Denemarken, Finland, Frankrijk, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Polen, Zuid-Korea, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Of en wanneer de dienst in Nederland en België uitkomt, is niet bekend. Met Xbox All Access kunnen gebruikers voor 25 dollar per maand een Series S of voor 35 dollar per maand een Series X-console ontvangen, inclusief het Xbox Game Pass Ultimate-abonnement. Dat abonnement duurt 24 maanden.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

09-09-2020 • 15:44

205 Linkedin

Reacties (205)

Wijzig sortering
Ja wordt nog aan getikt ;)
Watch Dogs: Legion for Xbox Series launches November 10
Tetris Effect: Connected launches November 10
Gears Tactics for Xbox Series, Xbox One launches November 10
DIRT 5 for Xbox Series launches November 10
Assassin’s Creed Valhalla release date moved up to November 10 for Xbox Series, PS4, Xbox One, PC, and Stadia
De volledige lijst (releases en games die XSX patch krijgen):

November 10, 2020 - Assassin’s Creed Valhalla
November 10, 2020 - Dirt 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery)
November 10, 2020 - The Falconeer (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, ID@Xbox)
November 10, 2020 - FIFA 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Forza Horizon 4 (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears 5 (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Gears Tactics (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Haven (4K Ultra HD, Game Pass)
November 10, 2020 - Madden NFL 21 (4K Ultra HD, HDR, Dual Entitlement)
November 10, 2020 - Marvel’s Avengers (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery)
November 10, 2020 - NBA 2K21 (4K Ultra HD, HDR)
November 10, 2020 - Ori and the Will of the Wisps (4K Ultra HD, HDR, 120 FPS, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Sea of Thieves (4K Ultra HD, HDR, Smart Delivery, Console Exclusive, Game Pass)
November 10, 2020 - Tetris Effect: Connected (4K Ultra HD, HDR, 60 FPS, Smart Delivery, Game Pass, ID@Xbox)
November 10, 2020 - Watch Dogs: Legion (4K Ultra HD, HDR, Ray Tracing, Smart Delivery)
November 10, 2020 - WRC 9 (4K Ultra HD, Smart Delivery)

[Reactie gewijzigd door Wom op 9 september 2020 16:54]

Een hoop van die multi platform games komen ook uit op PS5, zouden beide consoles dan toch op dezelfde datum uitkomen? Ach maakt eigenlijk ook niet veel uit als ze een week of twee later zijn, maar vraag het me wel af.
Ik denk dat Sony wel op November/begin December mikt. Maar precies op dezelfde dag zal wel erg toeval zijn. De release dates kosten toch wel aardig wat planning, dus die staat al zo goed als vast bij Sony gok ik.
Eigenlijk elke generatie de xbox console gehaald (afgelopen gen wel hard lopen twijfelen om naar PS te gaan.), en deze ziet er ook heel goed uit, met een goede prijs voor wat je krijgt...

Maar wordt toch een PS dit keer, want tja, heb ook een mooie gamepc staan, en gamepass ultimate, dus heb eigenlijk 0 reden om de console te halen, kan alles gewoon daar op spelen.

Hoop dat ze daar ook blij zat mee zijn bij MS, anders schieten ze zichzelf toch een beetje in de voet, hoe geweldige deal het ook is 😅
Vraag me af waarom deze 2a3x zo groot is als de series S als ze toch veel hardware delen, nou is de videokaart anders, vram langzamer en minder, een cd drive, maar voor de rest?
Omdat de APU redelijk struk krachtiger is moet er ook aardig wat ruimte gemaakt worden voor de cooling oplossing.

Hier kan je zien hoe de Xbox Series X er vanbinnen uitziet: https://www.youtube.com/watch?v=7Fjn4GRw8qE
Voor de mensen die niet doorheen de volledige video wensen te scrollen:
met deze link start je op de juiste timeframe in de video.
Gok ook andere vorm van koeling.
Ja Vapour Chamber versus Ventilator.

De Series X is ontworpen als de Mac Pro van paar jaar terug.
Series S is evolutie van One S ontwerp.
Vapour chamber is verplaatst warmte, ventilator "haalt warmte weg".
Vapour chamber kan je vergelijken met een heatpipe dus je 'versus' is niet helemaal op zijn plaats want een vapour chamber zonder ventilator kan niet bijster veel.
Maar de series x heeft twee fans als ik de website van xbox zo mag geloven. 1 boven en 1 onder in push-pull config.
Kan ook, wellicht ben ik in de war met de One X.
3 dubbele aan rekenkracht, dus pak zwaardere gpu, pak zwaardere cpu cpu blijkt hetzelfde, maar kan wel hoger geklocked zijn, grotere ssd, disk drive enz. Warmte moet ook nog afgevoerd kunnen worden met zo'n rekenkracht, lijkt mij logisch dat groter is. 60% van de series X is de S blijkbaar. Dus niet 2 of 3x zo groot.

CPU is hetzelfde gebleven.

[Reactie gewijzigd door Dmitrov op 9 september 2020 15:56]

Vooral de SSD brengt veel warmte met zich mee, die dingen alleen al maken de kamer makkelijk een graad warmer dan normaal
Volgens mij haal je een paar termen door elkaar. Een SSD kan vast wel een beetje warm worden, maar in verhouding tot een GPU gaat het nergens over.
Nou, we hebben het hier over een NVMe SSD, die kunnen wel wat warmer dan een GPU in idle modus, althans op de PC.

Natuurlijk wordt de GPU wel warmer wanneer je gaat gamen dan een NVMe SSD. ;)
Volgens mij wordt je sarcasme niet gewaardeerd/begrepen.
Voeding zal ook een stukje groter zijn me dunkt.
De drive is een grote factor, want dat ding heeft een minimale fysieke grootte. Maar er is nog een factor: hitte. De GPU van de X produceert meer hitte en dat zal op een manier afgevoerd moeten worden. En daar is bij de X wat minder ruimte voor met alleen een rooster aan de bovenkant, terwijl de S twee openingen heeft.
De drive is een grote factor, want dat ding heeft een minimale fysieke grootte.
Volgens mij valt de grote daarvan wel mee, als je ziet hoe klein (dun!) notebook disc drives kunnen zijn.
Maar er is ook een bepaalde breedte en diepte. En dat bepaald ook de afmetingen, want het design moet wel symmetrisch blijven. De diepte van het apparaat wordt vooral bepaal door de drive lijkt me.
het is vooral de koeling. De xbox series x gebruikt een stuk krachtigere hardware die betere koeling vereist.
Gezien deze krachtiger is, zal naast grotere componenten, er ook grotere koeling enz benodigd zijn. Ook zit volgens mij de PSU ingebouwd? Deze zal voor de Series X ook een stuk groter zijn. Tel dan ook nog de optische drive erbij, dan is het grootte verschil ineens wel verklaarbaar.

[Reactie gewijzigd door skelleniels op 9 september 2020 15:50]

Bij de Series X hebben ze componenten zo geplaatst dat airflow overal langsloopt voor betere cooling.

Bij de Series S zit alles waarschijnlijk op 1 printplaat wat ruimte bespaart.

https://www.gizchina.com/...own-images-and-video/amp/

[Reactie gewijzigd door TweakJunior op 9 september 2020 15:52]

Omdat ze het geen haardroger van wouden maken, waarbij je gehoorbescherming op moet doen. :+

Kwestie van oversizen van de koeling, zodat deze - ook bij stofopbouw - nog héél lang efficiënt kan koelen en de fans niet te snel hoeven draaien. Scheelt een hoop takke herrie. (Playstation Pro anyone?)
Er zijn ook wat meer specs over de Xbox Series S bekend gemaakt.
- CPU: 8x zen2 cores 3.6Ghz 8C/8T, 3.4Ghz 8C/16T(SMT)
- GPU: Niet gespecificeerd (MS noemt zelf 4x Xbox One S)
- RAM: 10GB GDDR6 224GB/s
- Storage: 512GB SSD

[Reactie gewijzigd door Caayn op 9 september 2020 15:49]

Dat is er al één, nu moet Sony z'n kaarten laten zien. Spelletje heeft lang genoeg geduurd.
Ja maar dat is Sony, die wacht al paar generaties lang af wat de concurrentie doet.

Persoonlijk vindt ik het uiterlijk van de nieuwe PS5 echt lelijk en spreek mij de Xbox toch veel meer aan. Erg benieuwd met wat voor prijzen Sony gaat komen, maar hun kennende wordt het ook €499,99
Sony heeft het voordeel dat men al paar generaties erg goed lopende exclusieve game series heeft die mij de vorige keer toch hebben overgehaald om voor een ps4 te kiezen.

Ik ga er vanuit dat Sony snel met een antwoord gaat komen
Dit heb ik ook, wat vind ik die ps5 lelijk. Bijna in staat te wachten op de slim. Ben een beetje locked in, overstappen is niet echt een optie.
Ik heb zelf nooit begrepen waarom het uiterlijk een belangrijke factor is voor een gameconsole.
Als de controller, de games of online mogelijkheden ondermaats zijn dan de massa deze toch niet kopen.
Xbox is mooier, merk is ook aardig gevormd naar wat me aanspreekt. De klassieke Sony games spreken me echter veel meer aan, en daar gaat het toch uiteindelijk om. Dus ben erg benieuwd hoe het aanbod games er uit ziet als ze beide een aantal maanden op de markt zijn. Eerder schaf ik ze toch niet aan
Het gaat mij om de games en dat is voor mij overduidelijk playstation. Ik vind de gamepass van xbox interessant voor multiplayform. Haal ik daarvoor wel een 2 hands series X of S.

Als sony slim is zetten ze de PS5 voor €449 te koop en de DE voor €349. Of de PS5 zelfs voor €399. Dit soort bedrijven hebben oneindig geld, dus prima om de consoles met verlies te verkopen en geld te verdienen met software/lidmaatschappen.
Oneindig geld? Lesje corporate finance nodig?

Het Playstation onderdeel van Sony moet gewoon zwarte cijfers schrijven en een beetje fatsoenlijke ook. Als het rendement te laag is gaat daar uiteindelijk gewoon het mes in, dan kunnen ze beter hun geld in beter renderende zaken stoppen.

Wat wel kan is de PS5 met een verlies verkopen, er vanuit gaande dat je daardoor meer klanten je eco-systeem in trekt die geld gaan besteden op digitale games en PS+ en PS now abonnementen. Maar dit is wel een gok, want je kunt de uitgaven van de klant niet perfect voorspellen. Daarbij gaan in dat geval de kosten ver voor de baten uit, wat op de korte termijn tot een negatieve cash flow leidt. Ook dat is zeer kostbaar (al valt dat tegenwoordig relatief mee door de lage rente standen).

Lang verhaal kort: dit soort bedrijven hebben zeker niet oneindig geld of gratis geld. Ze moeten zich gewoon houden aan de 'wetten' rondom bedrijffinanciering. Zomaar even ver onder kostprijs verkopen is er niet bij, dat heeft serieuze gevolgen.
Mooi verhaal maar dat klopt niet helemaal.

genoeg bedrijven die spullen met verlies verkopen.

Printers bijvoorbeeld.
in de supermarkt ook genoeg producten.
En dat met cash flow als jij teveel geld hebt is het ook niet altijd het beste, dan zou je de console met verlies kunnen verkopen als een investering.
Ik zeg nergens dat men nooit onder kostprijs verkoopt. Wat ik wel zeg is dat je daar goed over na moet denken, omdat organisaties zeker niet oneindig geld hebben. Zomaar even 50 tot 100 euro onder de kostprijs verkopen 'want het boeit toch allemaal niet zo' is er dus echt niet bij.
Sony heeft geen oneindig geld. Er zijn onderdelen van Sony waar flink geld wordt verloren.
Ben de enige die je begrijpt en ben het met je eens!
Je wordt aangevallen op een duidelijk symbolische bedoelde uitspraak over oneindig geld. Sony is tot op heden zeer succesvol/dominant geweest met hun playstation dus ze hebben daar zeer veel geld mee verdient. Microsoft moet het al jaren doen met een tweede/derde plek. Dus jouw prijsstelling vind ik niet eens heel slecht! Gewoon een slimme investering. Ze kunnen hem ook duurder maken met het risico dat Microsoft no.1 positie overneemt......en dat zal vele malen meer geld kosten! Maar daar heb je lesje corporate finance voor nodig o te begrijpen ;-)
Dank voor je support. Oneindig geld is inderdaad symbolisch en niet zo letterlijk bedoelt. Maar laten we wel zijn, Sony heeft op de gamedivisietak wel wat te lijden. Ze hebben samen met Nintendo (naar mijn mening) de kwalitatieve studio’s en dito first party games. Dat weten zij ook. MS heeft daar gewoon veel meer op te bewijzen en Halo Infinite helpt voorlopig niet mee. Een prima strategie en investering om je klanten te kopen en ze vervolgens te binden aan je merk, platform en environment. Dat gaat op een gegeven moment geld opleveren als de tactiek aanslaat. Daar kunnen de heren van de corporate finance afdeling van Sony wel een goed prijspunt aan koppelen. Als de PS5 dezelfde prijs als de XSX krijgt, dan moeten ze gewoon teveel inleveren op de kostprijs. Maar ik ben benieuwd! Games worden steeds meer digitaal verkocht en marges zijn voor de consolebouwer dan gewoon groter, omdat de prijzen in de store fors zijn. Enneh... die lesjes corporate finance heb ik op de studie genoeg gehad. Ik denk meer dan de gemiddelde tweaker hier :p

[Reactie gewijzigd door Hulleman op 9 september 2020 19:00]

Nou een medestander maakt je argument niet vanzelfspreken waar.
Beide halen een leuke omzet met hun game devisie. Maar voor bedrijf is algehele corporate status van belang. Een relevante voorbeeld is de AMD CPU tak die de Radeon tak mee de afgrond in sleurt.
MS heeft andere afdelingen die groot kapitaal genereren. Sony heeft aantal van Ramp devisies.
MS heeft te kennen gegeven dat ze hun console goedkoper willen aanbieden. Omdat hoge momentum in begin de latere jaren een voorsprong kan behalen en dit later terug betaald. Je maakt dan winst na verkopen van paar games. Sony gaat dit niet doen er zijn andere devisies die in de rode cijfers zitten. Rendement moet dus meteen beginnen Sony zal rond de kost prijs zitten MS zou stuk onder de kost prijs om agressief hun release aandeel zwaar te stumuleren. Zij hebben enorme reserves om dat op te vangen. Sony niet. Denk dat Sony ook niet de €600 wilt aantikken. PS3 denk max €550 of ook €500,-
Een heel verhaal, maar eigenlijk zeg je hetzelfde alleen zijn we het dan oneens of Sony wel een rijke stinkerd is. Mijn strekking is dat Microsoft al vele jaren flink geld toegeeft op consoles en ze blijven maar nummer 2 of 3. Op mobile doet microsoft niet mee...boot gemist. En zo zijn er meer voorbeelden te noemen dat MS niet zo sterk meer is als vroeger. Aan Sony nu de vraag wat te doen. Op prijs direct MS een hak zetten(ze kunnen het lijden) of gokken dat het dominantie behoud met hogere prijzen....optie 1 lijkt me slimmer.
De DE? Wat is dat voor ding?
PS5 digital edition. Versie zonder discdrive die goedkoper zal zijn dan de versie met discdrive.
Ah, was even vergeten dat ook PS met een 2e versie kwam.
Ja, moet ook eerlijk zeggen dat Sony er dit keer wat betreft ontwerp een beetje de plank misgeslagen heeft, maargoed, vond het ontwerp van de PS4 ook al niet zo mooi, en het ontwerp van de PS3 super slim is wel het walgelijkste wat ze tot nu toe uitgebracht hebben, de PS3 Phat was dan nog wel erg mooi..
Maar moet ook eerlijk zeggen dat de Xbox series X wat betreft design is wat ik graag zie, mat zwart vierkant doosje zonder bling bling..
Grappig, ik vind de PS3 slim helemaal niet lelijk. De ps3 phat met piano lak daarentegen vond ik niet mooi (zou hem ook niet lelijk willen noemen). Echter de PS5 vind ik by far de lelijkste! daar zijn we het over eens ;-)
De slim is ook niet lelijk, de opvolger van de Phat, maar de SUPER slim, ofwel de opvolger van de slim en het laatste model dat ze verkochten, wel, met die achterlijke handmatige plastic klepje om je disc er in te moeten leggen.. Hadden ze daar ook gewoon een slotloader van gemaakt dan lag het misschien een beetje anders (omdat dan het design ook net iets anders was).
Oh die ...ik had niet goed gelezen. Ja die super slim is lelijkst van allemaal idd :)
Dat klepje dat met veertje open schiet...en met spierkracht zelf weer mag dicht schuiven ;)
Ja, je kunt je met je hoofd er gewoon niet bij wie dat ooit goedgekeurd heeft daar bij Sony. Ze hadden gewoon de Slim nog kleiner moeten maken voor het superslim model.
idd nu Sony, ik kan niet wachten. Ik zou verbaasd zijn als deze meer kost dan 500 dollar/euro, vraag me af of ze het aandurven om hem bv voor 400 of 450 in de markt te zetten. Niet dat dit mijn keuze veranderd hoor.

Moet wel zeggen dat de prijs aankondiging een beetje knullig lijkt over te komen. Zo tussen de soep en aardappelen door. Een beetje alsof het nog niet de bedoeling was geweest, had dit namelijk eerder op een hype event verwacht. Maar ik weet eigenlijk ook niet hoe dit in het verleden ging en door al die marketing evenementen van de consoles van de laatste tijd. Maar ze krijgen wel vol de aandacht nu.
De prijzen en alle info van de Series S waren geleakt, dus ze zijn min of meer geforceerd om nu met alles naar buiten te komen. Wellicht hadden ze het anders met wat meer stijl aangekondigd maar dit is ook niet slecht, gewoon paar tweets en video’s, lekker duidelijk.
400 zal niet gebeuren, hooguit misschien voor de discless versie, maar eerlijk denk ik dat het 449 discless en 499 voor de normale..
Er zijn meer mensen die dat denken, maar het prijsverschil met de disk versie is met 50 euro zo klein dat het waarschijnlijk heel weinig mensen over de streep trekt om de diskless te kopen. Er moet dus genoeg prijsdifferentiatie zijn. Maar ik ben misschien niet de gemiddelde consument (bovenmodaal inkomen), ik denk dat er minimaal 100 euro verschil moet zijn tussen de versie. Maar we gaan het zien :)
Microsoft heeft zo'n één uur geleden een in-depth video over de Xbox Series S geüpload.
Hoewel ik een PS5 ga halen voor de exclusives lijkt mij een Xbox Series S wel handig voor alle Xbox 360 en Xbox One games die ik ben misgelopen (Flight Simulator, Halo).

[Reactie gewijzigd door VirinR op 9 september 2020 15:56]

Tja... ik ben van Xbox 360 naar PS4 gegaan. En heb dikwijls bijna een Xbox 360 slim, of Xbox One S gekocht, omdat ik daar de 360 games op disc nog op zou kunnen spelen. Is er nog niet van gekomen (in geval van de One S omdat maar mn halve collectie ondersteund wordt). Maar dat gaat met de Series S ook niet lukken, daar kunnen geen schijfjes in.
De vraag is nu dan ook of ik mijn huidige Xbox one games die ik op schijf heb op de Xbox series s kan spelen, aangezien deze geen drive heeft. Houdt Microsoft dus ergens in je profiel bij welke games krop disc hebt gekocht?
Nee dat zal niet werken, dat zou wel een hele makkelijke manier zijn voor piracy!
Game van een vriend lenen even in je xbox one en hoppa! 😄
Je moet dan wel alles digitaal aanschaffen. Nou zijn de meeste oude games (in een sale) niet heel duur, maar fysiek zijn ze tweedehands voor een appel en een ei te scoren, heb je echter wel een console met schijflade nodig (dus een Series X).

Ik speel graag nog regelmatig een oudere game, en heb heel veel fysiek liggen van de originele Xbox, de 360 en de One, dus met een Series S wordt dat lastig.
Of de games die je wilt spelen moeten allemaal in de Gamepass zitten.
Voor wat je allemaal krijgt qua spec's is dit wel heel erg goedkoop! Wow. Ik hoop dat xbox all acces ook naar de eu komt dan wordt het wel een erg mooie deal!
Ik had liever nog veel meer gezien kwa specs. Ik vind het ook helemaal niet erg om bijvoorbeeld €750 euro voor zo’n ding te betalen. Je doet er jaren mee en het mag van mij wel een onsje meer zijn.

Ik ga dus binnekort upgraden van de ps4 (eerste model) Naar ps5 of Xbox.

Ik moet zeggen dat ik de xbox de betere console vind lijken.
Consoles worden gemaakt voor de massa, veel duurder lukt dus niet want dan worden ze niet goed verkocht.

Er komt later vast wel weer een betere variant die sterker is, de Xbox Series XXX misschien?
Kinky, maar liever niet. Ik vind het wel fijn dat er een console is waarop alles altijd goed werkt.

Dit is hét punt voor mij om een console te kopen. Al dat geneuzel met instellingen, drivers etc. Wil ik allemaal niet want ik ben casual.

En als casual wil ik graag lang doen met mijn hardware en niet tussen generaties upgraden.
Voor mij mag het ook meer zijn maar wij zijn veel kleinere groep waar ze het juist niet van moeten hebben.
XBSX is kwa spect beetje meer dan de PS5 wat niet zo dramatisch impact heeft op game beleving. Maar meer in de orde cijfer neuken. Voor 750,- zou er apparte discrete GPU er in kunnen met €250 meerprijs.
Of ontiegelijk grote APU met dubbel sized igpu
750 zou maar weinig mensen nu nog betalen voor een console.. Maar moet wel zeggen als dat ding veel meer geheugen had gehad dat 750 best een leuk prijsje zou zijn geweest als je er ook windows op kon draaien (nu vind ik het aantal geheugen nogal beperkt daarvoor).. Kan niet wachten toch er eindelijk nuc's uitkomen met zulke GPU performance, ja, dan mag die best een beetje groter zijn dan de huidige intel nucs..
Nice, goede prijs. Inderdaad echt benieuwd wat Playstation gaat doen. 35,- per maand incl. Gamepass en Ea Play. scheelt tweejaarlijks 70,- euro. (24*15+2*25+500=910) tov (24*35=840)
En na 2 jaar inleveren, of is de Xbox dan van jouw?

Edit: ik ben even gaan graven in de voorwaarden. (Dit gaat over America, dus het kan hier anders zijn).

Basically koop je een Xbox + 24 maanden abbo voor een vast bedrag, en het maand bedrag is het krediet tegen 0% rente.

[Reactie gewijzigd door Hemingr op 9 september 2020 16:26]

Het Xbox All Acces abonnement bevat ook EA Play, dus nog eens toegang tot 60 games van EA.

En: voor 25 dollar per maand krijg je een Series S en voor 35 dollar per maand een Series X.

[Reactie gewijzigd door JustlikeNiko op 9 september 2020 15:49]

Het is eigenlijk XBox Game Pass dat ook EA Play zal bevatten. Dus uiteraard ook XBox All Access, aangezien dat dan weer Game Pass bevat. Ik vermoed trouwens dat Tweakers hier ook wel een artikeltje aan zal wijden. Iemand was me alleszins voor in 'Tip de redactie' :).

De prijzen van All Access staan overigens ook gewoon al in het artikel. (blijkbaar stond het aanvankelijk verkeerd in het artikel, zie ik aan sommige andere reacties).

[Reactie gewijzigd door Twixie op 9 september 2020 15:58]

Mijn EA Access is net met een jaar verlengt.
benieuwd of ze een deel van de maanden die ik nog heb dan omzetten naar mijn gamepass ultimate.
Ga er maar vanuit dat in Nederland dit niet gaat komen of dat het een BKR registratie met zich mee brengt
Dat ligt eraan of het een echt abonnement is, dus huur en na 2 jaar de box terug sturen. Dan is er geen BKR-registratie. Volgens mij is dat het idee dat gamen meer een service is en je na 2 jaar de box omruilt voor een nieuwe.

Edit: in de comments hieronder is het al uitgezocht. Het is huurkoop en dus inderdaad een BKR-registratie zoals bij telefoons.

[Reactie gewijzigd door Dennisdn op 9 september 2020 16:45]

Je mag de console houden na de 2 jaar, dus dan lijkt het me wel.
Volgens mij is een BKR registratie toch alleen van toepassing zodra het geleende bedrag boven de 500€ uitkomt?

In dat geval zou dit dus niet geregistreerd worden en gewoon gezien worden als een abonnement voor een dienst. Gezien de XSX 499,99 op papier kost.

Edit. Lees net dat het vanaf 250€ is, dus voor zowel xsx als xss is dat van toepassing

[Reactie gewijzigd door oviMivo op 9 september 2020 22:24]

Ho hu halt, het is XSX INCLUSIEF 2 jaar abonnement, dus het gaat om $840 (want Microsoft zegt dat er 0% rente is), en het is dus vergelijkbaar met een telefoon abonnement waar het ook draait om het totaal en niet alleen het toestel zelf.
Dat is niet correct, check de site BKR zelf maar.

Voorbeeld van de telefoon maar ff aanhouden: bij een abonnement, waar je een telefoon bij "koopt" van €250+ krijg je een BKR registratie. Het abonnement wordt niet in dat bedrag meegewogen.

Neem jij een Abo + toestel van 249€ heb je dus geen BKR registratie. Ook al is jou maandelijkse kosten 100€ omdat je een mega duur abonnement afsluit.

Hier een quote van dynamiet NL
Voor al deze gevallen geldt: de grens om een BKR-registratie te krijgen, ligt bij 250 euro. Zo krijgt u wél een BKR-registratie als u voor meer dan 250 euro rood kunt staan op uw betaalrekening, maar niet als u voor bijvoorbeeld 200 euro rood kunt staan. Nog een voorbeeld: bij een telefoonabonnement met toestel geldt dat u pas een BKR-registratie krijgt als de telefoon meer dan 250 euro waard is.
Heeft er mee te maken dat je lening en Abo 2 losse dingen zijn, maar voor het gemak en duidelijkheid als 1 bedrag omschreven staan.

Maw. Als de xss 249€ had gekost, dan had het weldegelijk zonder BKR gekunt
Ik val binnen geen van die twee categorieën en wil absoluut geen BKR registratie. Enkel dat kopen wat je daadwerkelijke kan betalen is zonder twijfel het meest verstandige dat je kan doen.
Hear hear. Ik ben bijzonder kredietwaardig, maar principieel wil ik simpelweg geen krediet hebben. Op niets. De hypotheek is een uitzondering, en ook die rente vind ik weggegooid geld, maar tsja.

Eerlijk gezegd betaal ik liever €910 voor de xbox+game pass totaal dan €840 die het zou kosten op de pof en dan een BKR registratie hebben.

Zoals mijn ouders en grootouders al zeiden "koopt niets wat je niet gewoonweg kan betalen".
De rijkste mensen op aarde lenen allemaal, dus misschien hebben je ouders en grootouders het wel verkeerd.

ook veranderen de tijden.

Wel zou ik zeggen als je leent leen verstandig.
Je leent enkel als je met je eigen vermogen meer kan verdienen.

MAW als jij een rendement behaalt van 10% op je eigen vermogen, en je krediet is 5%, dan ga je lenen.
De rijkste mensen op aarde lenen allemaal, dus misschien hebben je ouders en grootouders het wel verkeerd.
Als je financieel rijk bedoelt, dan maken 'de rijkste mensen' vaker de betere keuze tussen 2 redenen om geld te lenen:

Je kunt geld uitgeven aan een investering. Dus met de bedoeling dat het (financieel) onder aan de streep meer oplevert dan het kost.
En je kunt geld uitgeven aan een kostenpost. Dus iets dat (financieel) minder of zelfs niets oplevert.

Mensen zichzelf heel goed kunnen wijsmaken dat iets een investering is terwijl het eigenlijk een kostenpost is. Want een nieuwe telefoon, tv of console kan erg veel plezier geven maar zulke gadgets zullen voor het gros van de consumenten toch echt een kostenpost zijn.

Zeker met lage maandbedragen ipv bijvoorbeeld in een keer €600euro aftikken is de instapdrempel lager. Het feit dat aanbieders van producten en diensten massaal op maandelijkse abonnementen /huurconstructies duiken geeft aan dat dat trucje werkt en mensen meer geld uitgeven, soms onbwust onverstandiger. Een BKR registratie verhoogt die drempel/bewustwording weer via regulering als reactie hierop.
ook veranderen de tijden.
Tijden veranderen zeker, maar als je (structureel) meer uitgeeft dan er binnen komt dan zul je daar nog steeds niet rijk van worden. Ik gok zo maar even dat de grootouders die wijsheid bedoelden;-)
Alleen als jij in 1 keer die game pass koopt voor 24 maanden, dan ben je dus minder geld kwijt dan 35 euro per maand.
Maar ik ben het helemaal met je eens hoor, koop niets wat je niet kunt betalen, zelfs met telefoon vind ik het al dom.
Daar is die BKR dan ook voor, dat je leningen niet de spuigaten uitlopen en het op een acceptabel niveau blijft hangen.

Lijkt wel mensen denken dat BKR een soort ziekte is, het is niks meer dan een register wat bijhoudt dat je xxx euro leent, dat is verder geen straf ofso :)

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 9 september 2020 17:35]

Nou ik kan je vertellen dat je een bkr registratie niet zomaar kwijt bent als de boel is afbetaald, dat gaat heel vaak mis en dat kan voor grote problemen zorgen. Als bkr zou werken als men voor ogen had dan zou het niet erg zijn, maar in huidige vorm is het echt een ziekte. En hoe dan ook, zelf sparen en in een keer betalen is veiliger en verstandiger. Daar naast is het goedkoper want je denkt eel 3x na voor je een sloot geld uitgeeft aan de zoveelste overpricede gadget.
jij hebt het over een wanbetalers registratie.
Als jij altijd netjes betaald is de registratie geen punt.
Als je een hypotheek wilt afsluit kan je gewoon je abo in een keer afbetalen en telt hij niet.
Maar wat blijft er over als bv.. ouders alleen de Console willen kopen en niet vast willen zitten aan een maandelijks abonement voor GamePass.
want GamePass gaat rond de 10 a 15 Euro per maand kosten toch?
Dat kan niet volgensmij als je gebruik maakt van die optie om over lange termijn te betalen, dan moet je dus gewoon het apparaat los kopen (of bij een winkel kopen die zelf een vergelijkbare optie aanbiedt, maar de meeste winkels die ik ken doen dit alleen met een rente, waarbij bij deze service van MS de rente 0% is).
Met Xbox All Access kunnen gebruikers voor 25 dollar per maand een Series S of X-console ontvangen, inclusief het Xbox Game Pass Ultimate-abonnement. Dat abonnement duurt 24 maanden.
Overal waar dit voorbij kwam ging het over 35 dollar. Ik denk dus dat dit niet correct is. 25$ voor dat pakket zou echt een koopje zijn. ( mijn inziens ;) )
Microsoft zegt zelf $25 voor de S en $35 voor de X.
Ik heb het uiteraard over de X. :)


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.