Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Hitman 3 krijgt bij release ondersteuning voor PlayStation VR

De komende Hitman 3-game krijgt bij release ondersteuning voor PlayStation VR. Dat liet Sony weten tijdens zijn State of Play-presentatie die op donderdag werd getoond. Deze PSVR-ondersteuning is direct bij release in januari 2021 beschikbaar.

De aankondiging werd gedaan in een nieuwe trailer, waarin Agent 47 in eerstepersoonsperspectief zijn prooi volgt door een luxueus hotel. Volgens Sony wordt de volledige game speelbaar in vr. Ontwikkelaar IO Interactive laat weten dat het in de komende maanden meer details over deze PSVR-ondersteuning zal delen. Over ondersteuning voor andere vr-headsets wordt vooralsnog niet gerept. Tweakers heeft hierover vragen uitstaan bij de Deense ontwikkelaar.

Eerder werd al gemeld dat spelers de locaties uit de twee voorgaande Hitman-games kunnen importeren naar Hitman 3, waardoor de volledige trilogie speelbaar wordt binnen de komende game. Deze locaties zijn volgens de ontwikkelaar ook allemaal speelbaar in vr. Spelers dienen die voorgaande Hitman-games dan wel in hun bezit te hebben.

Hitman 3 werd in juni aangekondigd tijdens de PS5-showcase van Sony. De game komt in januari 2021 uit voor de PlayStation 4 en 5, de Xbox One en Series X, Google Stadia en de pc.

Door Daan van Monsjou

Nieuwsposter

07-08-2020 • 09:55

54 Linkedin

Submitter: .GoO

Reacties (54)

Wijzig sortering
Dit lijkt mij wel een toffe manier van spelen, alhoewel het denk ik lastiger kan zijn dan in third-person view. Ik heb zelf ook een tijd PSVR geprobeerd, maar ik bleef mij maar misselijk voelen tijdens het gebruik. Ik ben vaak ook wagenziek en het was een race spel dus daar kon het door komen. Hebben andere ook soortgelijke ervaringen, zijn de duurdere PC VR headsets beter?
In mijn opinie heb je de op 1 na slechtste ervaring gehad, vr op mobieltjes is dan nog net wat erger.

De PSVR loopt qua specs behoorlijk achter op de rest, ik heb zelf de Oculus Rift (CV1) gehad en hier kreeg ik in race spellen en andere spellen waar je ver vooruit moest kijken behoorlijke koppijn en ook gewoon na langdurig gebruik. Mijn vriendin werd kotsmisselijk, zij had er nog erger last van. En deze headset is in alles al een enorme vooruitgang t.o.v. PSVR; controllers, refresh rate (hz), beeldhoek, resolutie, etcetc.

Nu heb ik de Index en wat een gigantisch verschil, ook dit is in alles weer een enorme vooruitgang. Mijn vriendin wordt alleen nog misselijk na een flink aantal potjes Beat Saber en ik heb nergens meer last van.

Conclusie van het verhaal; als je de kans ziet om een Index of iets soortgelijks uit te proberen doe dat dan. Uiteraard is de prijs van een Index niet voor ieder weggelegd maar een quest of HP reverb G2 moet ook al een hele verbetering zijn.
Veel mensen maken geen onderscheid tussen de soorten VR-games en de effecten die het met zich meebrengt.

Speel je een spel waar je in-game stil staat dan is de kans dat je misselijk wordt eigenlijk onmogelijk.

Speel je een spel waar in je in-game beweegt, rijdt, loopt, of elke vorm waarin je je vooruit verplaatst, dan is de kans zeer groot dat je misselijk wordt.

Men gaat dan in een achtbaan voor de lol. Wordt misselijk en noemt VR verschrikkelijk voor de rest van z'n leven. Het is echt belangrijk dat je spellen speelt waarin je stil staat.

Moet je alsnog voortbewegen? Er bestaat niet voor niks een teleport functie in nagenoeg elke game.

Kan je het leren trekken? Ja zeker. Zorg dat je stapsgewijs om gaat met VR. Ik werd na mn 1e stap en 1e 40min in Boneworks ook niet goed. Nu stop ik pas als ik geen zin meer heb. En ik ben erg gevoelig voor wagenziekte, wat hetzelfde is.
Veel mensen maken geen onderscheid tussen de soorten VR-games en de effecten die het met zich
Kan je het leren trekken? Ja zeker. Zorg dat je stapsgewijs om gaat met VR. Ik werd na mn 1e stap en 1e 40min in Boneworks ook niet goed. Nu stop ik pas als ik geen zin meer heb. En ik ben erg gevoelig voor wagenziekte, wat hetzelfde is.
Ik denk dat het 'm daar een beetje in zit, zelf heb ik hier namelijk totaal geen last van. Trackmania is het eerste spel waar ik mee begon, daar zit ik zonder problemen 2 uur in. Eigenlijk heb ik me ook helemaal niet druk gemaakt om misselijk worden, dat is gewoon niet aan de orde geweest.

Dat zoveel games teleporteren gebruiken houd me ook eigenlijk tegen om te investeren in PC VR, want dat doet gewoon afbraak aan de beleving.
Dat valt tegenwoordig best mee moet ik zeggen. Ik heb inmiddels meer spellen waarbij je echt rond kan lopen met een joystick.
Dat is jouw houding tegenover teleporting. Je kan het ook zien als een tussenstap voor mensen die er gevoelig voor zijn.

Ik heb het een tijdje gedaan maar teleporteren blijft optioneel in de meeste spellen. Ik speel vol met joystick nu. Dus als het afbraak doet aan je beleving, zet het uit? :)
Het kan niet anders dan dat ze verschillende manieren van locomotion zullen ondersteunen. Bijv in Half Life Alyx kun je, zoals in deze trainer, rondlopen. Maar voor meer comfort kun je ook teleporteren (en daar wordt vrijwel niemand misselijk van). Dat móeten ze hier ook wel gewoon ondersteunen.

[Reactie gewijzigd door Menesis op 7 augustus 2020 17:31]

Ik ben ook over het algemeen vrij gevoel. Word wagenziek als ik niet zelf rijd, zeeziek op boten en misselijk in achtbanen. Ook VR kan mij goed ziek krijgen. Omdat ik VR wel super tof vind heb in de juiste games gezocht en het rustig aan gedaan. Als je langzaam je speeltijd op bouwt, kan je er steeds beter tegen.

Ook is de kwaliteit van de headset heel belangrijk. PSVR maakt mij heel snel heel misselijk. Maar mijn oculus rift deed dat een stuk minder. Dit komt vooral omdat de tracking van PSVR niet super is.

Dus PC VR kan een goede oplossing zijn. Maar verwacht geen wonderen. Doe het rustig aan. Bouw het langzaam op. Dan kun je fantastische dingen beleven.
Wacht, dat was toch juist de hele use case voor VR?
Kan mij niet voorstellen dat ze SteamVR niet gaan ondersteunen. Toch iets om naar uit te kijken, weet niet goed welke games op te pikken nu Half Life Alyx uitgespeeld is.
Hopelijk kan ik je hier enigzins mee van dienst zijn, dit is een playlist welke ik momenteel af aan het gaan ben.
TWD Saints and Sinners
Lone Echo
The invisible hours
Boneworks
VADER IMMORTAL
Moss
IL2-battle of stalingrad
VR Kanajo
Derail Valley
Synth Riders
The Thrill of the Fight
Into the Radius VR
Superhot
Blade and Sorcery
I expect you to die
Zero Caliber
Onward
Arizona Sunshine

Stormland - Revive (soortvan emulator als je geen Oculus headset hebt zoals ik)
Defector - Revive

Coming:
Medal of Honor: above and beyond
Ik mis Hotdog Horseshoes and Handgrenades
Ik vond de screenshots er zo chaotisch uit zien, maar de reviews zijn echt super zie ik. Dan zet ik die ook even op de lijst, dankjewel!
Onward is gedowngrade voor de Quest en de graphics en geluid zijn nu ronduit slecht, en het zit vol met bugs. Onward 1.7 was geweldig, maar de 1.8 die je nu koopt zou ik links laten liggen.
Ah ik ben nog niet zover maar dan speel ik 1.7 wel of ik hoop dat ze het met 1.9 oplossen, thanks.
Zit er niet in dat 1.9 het fixt, ze willen namelijk cross-play en staan onder contract bij Facebook nu. Het is bijvoorbeeld al expliciet aangegeven dat transparantie niet meer terug komt omdat de Quest dat niet aan kan, dus dingen als rook, bosjes of ramen zijn verleden tijd en er ook letterlijk uitgestript.

En 1.7 kan je tijdelijk als beta branch nog spelen, nadat de community in opstand kwam na de geforceerde 1.8 patch, maar dit zal binnenkort ook wel verdwijnen.

Laat al wat zien :)
https://youtu.be/TVgxk0ytTyI

[Reactie gewijzigd door Zoijar op 7 augustus 2020 12:17]

Onward - zeer goede milsim game
Pavlov - CS achtige game met een leuke community
Vertigo Remastered - leuke fantasie game met behoorlijk heftige eindbaas gevechten

Het is eigenlijk maar waar je van houdt. Over Hitman 3 voor de PSVR, kan me niet voorstellen dat deze alleen voor de PS only blijft aangezien deze ook voor de pc uitkomt. Dus SteamVR zal zeker wel op den duur ondersteund worden. Alleen third person lijkt mij persoonlijk weer niks aan. Ik houd totaal niet van third person games.
Zie boven, Onward is in de huidige staat geen milsim meer maar een arcade shooter voor de Quest (met bijbehorende low-detail mobile graphics en geluid) die toevallig ook op de PC kan draaien.
Gewoon 1.17 draaien dan heb je de oude graphics weer.
Ja voor hoe lang nog... en van wat ik hoor zijn de servers dan leeg
We (custom map creators) zijn druk bezig met PC only maps te bouwen in Unity. Ik verwacht dat er een stuk of 10 kwalitatief (graphics + gameplay) goede maps uit zullen komen binnen 2 dagen nadat de SDK beschikbaar wordt.
We zijn er ook mee bezig om betere quest maps te bouwen want Downpour heeft duidelijk minder kennis over de limieten van de quest dan enkele van de mapbuilders. Ik zie daar echt nog acceptabele maps tussen zitten die voor beide platforms gewoon leuk zijn om te spelen.
Ook is er 1 map creator nu bezig met het experimenteren van een echt cartoony map. Dus niet realistische graphics uit het jaar 1998, maar gewoon mooie hedendaagse cartoony graphics.
Hopelijk komt er ook PCVR, want de PSVR is maar matig.
Er zijn wel geruchten dat er een nieuwe PSVR komt maar dat neemt niet weg dat het de VR markt niet goed doet om dit een PSVR exclusive te maken nee.
De PS5 gaat ook PSVR ondersteunen. Verwacht wordt dat de kwaliteit ook met de huidige bril hiermee flink omhoog gaat. Hitman 3 komt ook op de PS5 uit, dus ik verwacht wel dat deze game in VR er op de PS5 (een stuk) beter uit gaat zien dan op de PS4.

Daarnaast zijn er sterke geruchten dat er in 2021 een opvolger van de PSVR komt.
Verwacht wordt dat de kwaliteit ook met de huidige bril hiermee flink omhoog gaat.
Zonder nieuwe hardware gaat dat 'm gewoon niet worden.

De camera-gebaseerde tracking is gewoon te onnauwkeurig en werkt alleen binnen de POV van de camera (obviously). Moderne PCVR brillen gebruiken meer dan 1 camera/tracking unit en gebruiken punten (IR LEDs) ipv grote gekleurde vlakken en realiseren hiermee tracking vanuit meerdere oogpunten, wat veel nauwkeuriger is. Zelfs de Rift S's inside-out tracking is zo goed als perfect, zelfs wanneer de controllers buiten de POV van de camera's verdwijnen.

Hoe dan ook, zonder nieuwe hardware (tenminste extra camera's) zie ik zeer beperkte tot geen mogelijkheden voor verbetering in de PSVR. De controllers (PS3's move controllers) zijn ook een grap.
Daarnaast zijn er sterke geruchten dat er in 2021 een opvolger van de PSVR komt.
Ik hoop het! PSVR's software integratie is veel fijner. Console aanzetten en klaar. PCVR is altijd weer gedoe op een of andere manier.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 7 augustus 2020 14:23]

Van de PS4 naar de PS4 Pro was een duidelijke stap vooruit qua graphics en details op de (huidige) PSVR. Veel VR games zijn 'PS4 Pro geoptimaliseerd' en dat verschil merk je echt wel.

Van de PS4 (Pro) naar de PS5 gaat dus vrijwel zeker ook een (flinke) grafische verbetering opleveren.

[Reactie gewijzigd door .GoO op 7 augustus 2020 15:06]

Het gaat helemaal niet om graphics, maar om tracking en controls.
Daarvoor moeten we echt op een PSVR2 wachten inderdaad.
Echter is de input zo laggy dat je enkel bij mobile-vr nog sneller misselijk wordt.
Graphics hebben 0 waarde op het moment dat de input niet overtuigend overkomt in VR.
Ik hoop dat VR ondersteuning niet weer een PS exclusive wordt, net zoals de Spiderman DLC. VR is imho te klein om als platform exclusive uit te komen.
Nouja... 5 miljoen psvr units is niet niks. Is meer dan hitman 2 in totaal is verkocht dus dat zit wel snor.

Dat gezegd te hebben zie ik m ook erg graag beschikbaar komen op pc!
Ja, vind het ook nog steeds jammer dat Resident Evil alleen VR exclusive is op de PS4 :'(
Had het hier toevallig laatst nog over met mijn broer. Ben erg benieuwd hoe ze dit gaan implementeren. Hitman is een van mijn favoriete game franchises, heb ze allemaal gespeeld sinds Codename 47. Kan niet wachten om de game op deze manier te spelen.
Qua series stond Hitman heel hoog op mijn wishlist qua VR ondersteuning. Hele gave verrassing dat Hitman 3 (en de levels van Hitman 1 & 2 erbij) volgend jaar volledig in VR te spelen zijn. Ik had hem niet direct aan zien komen.

Zo wordt de library van VR topgames toch steeds groter en groter.
Mag toch hopen dat er dan ook ondersteuning komt voor PC VR, die markt is stukken groter.
PC-markt voor VR stukken groter? Ik vraag het me af als ik naar deze verkoopcijfers kijk ...Ik zou niet hebben verwacht dat ervan de PSVR net zoveel verkocht worden als van Oculus Quest en vier keer meer dan Oculus Rift.

https://www.statista.com/...7701/vr-unit-sales-brand/

https://www.reddit.com/r/...psvr_is_the_best_selling/
Je 2e bron is uit 2018.

Bij PCVR moet je natuurlijk wel alle PC VR brillen bij elkaar optellen, want als je er 1tje support, heb je support voor allemaal* (*als je het goed doet, althans).

Ik denk dat de spelers-aantallen elkaar niet ver ontlopen en durf met zekerheid te stellen dat het aantal PCVR spelers groter is dan het aantal PSVR spelers, ondanks dat de PSVR veruit de meest verkochte VR bril is.

Echter, dit alles lijkt me irrelevant voor de toekomst. Als er een nieuwe PSVR uitkomt met de PS5 kan die wel eens erg populair worden. Moeten ze het deze keer wel even goed doen... De tracking van de huidige PSVR is echt waardeloos, zeker als je deze vergelijkt met PCVR.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 7 augustus 2020 10:26]

Hitman is natuurlijk al een vette IP en in fpp moet helemaal immersive zijn. Wel gaat de moeilijkheidsgraad omhoog denk Ik doordat je veel minder het overzicht hebt. Ben benieuwd :)
Weer een developer die door de knieën is gegaan voor een zak geld van Sony.
Zou goed kunnen dat hij (later) ook gewoon naar PCVR komt. Het was een PlayStation event, daar hoef je natuurlijk geen PCVR aankondigingen te verwachten.
Ja, net als Resident Evil 7 zeker. Een spel dat voor geen meter draait op de ps4. Laat staan op de PSVR.

[Reactie gewijzigd door KaiZas op 7 augustus 2020 14:34]

Ik vond RE7 was fantastisch op PS4 en met name PSVR, draaide prima.
Stel je voor hoe het had kunnen zijn op de Vive. Ik heb zowel een OG Vive als een PSVR en ik kan je vertellen dat dit toch dag en nacht verschil is hoor.

Maar door die zak geld van Sony hebben we het nooit mogen meemaken.
Ja dat had waarschijnlijk nog gaver kunnen zijn, ik ben ook geen voorstander van VR exclusives. Maar het is desondanks écht geen slechte ervaring op PSVR.
And how would you know that?

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True