Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Huawei-dochterbedrijf Honor kondigt eerste smartphone met f/1.4-cameralens aan

Huawei-dochterbedrijf Honor heeft op een eigen evenement de Honor 20 en 20 Pro aangekondigd. Die laatste is de eerste smartphone op de markt met een camera die een lens heeft met een f/1.4-diafragma. Ook hebben de telefoons een camera voor macro-opnames.

De primaire camera van de Honor 20 Pro is de IMX586 van Sony, een 48-megapixelsensor met pixels van 0,8 micron groot. Die zit afgelopen maanden in veel meer smartphones. De lensopening van de Honor 20 Pro is groter dan gebruikelijk, met f/1.4. Samsung gebruikt een f/1.5-lens voor nachtfotografie op zijn high-end telefoons, andere telefoons hebben lenzen van f/1.6 of lager. De lens moet zorgen voor 'extreem heldere' foto's, claimt Huaweis dochterbedrijf.

Behalve die primaire camera zit er een camera met ultragroothoeklens op de telefoon, met een beeldhoek van 117 graden en een f/2.2-lens. Verder is er een camera met telelens met een brandpunt rond 80mm in 35mm-equivalent. De vierde camera is een 'macrocamera' die scherpstellen op 4cm van een object mogelijk maakt. Huawei-telefoons kunnen dat met de camera met ultragroothoeklens, maar de Honor-telefoons lijken dat niet te hebben.

De 20 en 20 Pro hebben een 96,2cm2 grote lcd met een resolutie van 2340x1080 pixels en een diagonaal van 6,26". Er zit een gat in het scherm voor de frontcamera. De soc is een HiSilicon Kirin 980, die Huawei eerder gebruikte in de Honor View 20, Huawei Mate 20 Pro, P30 en P30 Pro. De 20 Pro heeft een 4000mAh-accu en meet 154,6x74mm, bij een dikte van 8,4mm en een gewicht van 182g. Een 3,5mm-jack ontbreekt op de Honor 20-telefoons. De 20 Pro kost 600 euro, de Honor 20 499 euro.

De Honor 20 en 20 Pro concurreren onder meer met Honors eigen View 20, die in januari uitkwam. Ook Huaweis eigen Mate 20 en P30 zitten rond deze prijsklasse. Deze week werd duidelijk dat Google de Android-licentie van Huawei heeft ingetrokken. Dat geldt ook voor dochterbedrijf Honor. Daardoor kan de fabrikant de telefoons wellicht niet voorzien van Android-upgrades in de toekomst. Wel werd dinsdag duidelijk dat Huawei en Google nog drie maanden kunnen werken aan Android-software.

Honor 20 Pro Honor 20
Behuizing 154,6x74,0x8,4mm, 182g 154,3x74,0x7,9mm, 174g
Scherm 96,2cm2, 6,26"-lcd, 2340x1080px, 19,5:9 96,2cm2, 6,26"-lcd, 2340x1080px, 19,5:9
Processor Kirin 980 Kirin 980
Geheugen en opslag 8GB, 256GB 6GB, 128GB
Camera's 1. Primair, 48MP, OIS, f/1.4
2. Ultragroothoek, 16MP, f/2.2, 117 graden
3, Tele, 8MP, OIS, '3x zoom',
4. Macro, 2MP, f/2.4, 4cm focus
1. Primair, 48MP, f/1.8
2. Ultragroothoek, 16MP, f/2.2, 117 graden
3. Dieptesensor
4. Macro, 2MP, f/2.4
Front: 32MP, f2.0
Authenticatie Vingerafdrukscanner aan zijkant Vingerafdrukscanner aan zijkant
Accu 4000mAh, 22,5W-snelladen 3750mAh, 22,5W-snelladen
Prijs 599 euro 499 euro

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

21-05-2019 • 16:22

107 Linkedin Google+

Reacties (107)

Wijzig sortering
De echte vraag is natuurlijk of je de komende twee jaar voorzien bent van Android-upgrades :+

Ik denk dat het hele Huawei-gedoe de komende maanden toch wel als een donkere wolk boven de sales van Huawei/Honor blijft hangen. Je kunt dan nog zo'n goede camera op je toestel zetten; mensen kijken het journaal en verliezen hun gevoel van trust.

[Reactie gewijzigd door Olympia op 21 mei 2019 16:51]

...mensen kijken het journaal en verliezen hun gevoel van trust.
Nee, denk t toch niet. Denk eigenlijk dat ‘oldies’ dit misschien zullen vinden, jij zegt verliezen, maar de huidige generatie prikt hier dwars doorheen en verliest geen gevoel van trust maar maakt gewoon een keuze. Toestellen uit de VS zijn/worden te duur (door eigen toedoen / domme aanpak en strategie) en wat maakt t uiteindelijk uit voor de gebruiker? Deze electronica/techniek is beter en de software straks ook (think about it)...en deze telefoons zijn ook al goedkoper... Dit verhaal kent straks 1 verliezer en die komt niet uit Azië.
Ik sluit niet uit dat Huawei op een later moment significant betere toestellen levert dan concurrenten, maar in dat tijdperk leven we op dit moment nog niet. Zoals het er nu voorstaat, is Huawei één van de grote smartphonefabrikanten met prima toestellen. Consumenten willen gewoon een toestel waarmee ze het de komende 2/3 jaar mee kunnen uithouden. Elk nieuwsbericht dat twijfel kan zaaien over de mate waarin Huawei in deze behoefte kan voorzien is er dan ook één te veel.

Al zou het een "hetze" zijn tegen Huawei: mensen zijn niet louter rationeel. Een aankoop moet ook goed voelen.
't Zou handig zijn als Google het hele Android afsplitst in een aparte organisatie en die in bijvoorbeeld Zwitserland of Noorwegen ofzo vestigt, zodat het niet meer onder de Amerikaanse wetgeving valt. De wereld is per slot groter dan Amerika (en in de US is Android bovendien veel kleiner dan iOS/iPhone).
Dan moet het helemaal 100% losstaan van Google. Youtube en de Play store moeten daar dan ook bij
Een toestel gaat toch maar 2 jaar mee, bij de meesten vanwege hun abo. Voor mij is de p30 pro het nog steeds waard vanwege de camera. De mogelijkheden van super macro tot 10x scherp zoomen tot night vision fotos is echt veel waard. De rest van het toestel is ook tip top in orde. Daarnaast mag je blij zijn als je een samsung hebt dat je in die 2 jaar 2x een nieuwe versie krijgt. Als je minder om camera geeft zou ik huawei en honor ook even links laten liggen
Juist tegenwoordig kan een telefoon makkelijk langer mee; 3-4jaar is echt geen uitzondering meer.

Ook bij een abonnement met toestel kun je na die 2 jaar gewoon over gaan op een Sim-Only abbo.
Ligt eraan of je nog meewil met de updates als het om de meeste android toestellen gaat is het hopeloos. De s6 is 4 jaar oud en draait op android 7!, Android 10 duurt niet heel lang meer. Zelf ben ik geen fan van oude android toestellen die traag updates krijgen aangezien de meeste mensen toch hun bankzaken en andere belangrijke dingen via de telefoon regelen. Als je een net nieuw toestel met android one koopt is het alsnog maar 3 jaar. Bij een iphone ben ik het met je eens dat je er makkelijk 3-4 jaar mee kan doen. Voordat ik de huawei p30 pro had heb ik 2 iphones gehad. De iphone 4s en de iphone 6s. Beiden gingen 4 jaar mee.

[Reactie gewijzigd door magnat505 op 21 mei 2019 18:57]

Alleen heb je het nieuwste van het nieuwste nodig? De beveiligingsupdates krijg je sowieso nog steeds op de Galaxy s6 dus dat is geen probleem. Ik zie bovendien ook geen meerwaarde met betreft Android 8 en 9 ten op zichte van Android 7. Ik merk het althans niet op mijn telefoon met Android 9...
Het is maar net wat je wensen zijn en hoeveel het van je maandsalaris afsnoept. Tot 2014 kocht ik ook elke twee jaar een nieuwe omdat je dan echt nog veel verschil merkte. Maar ondertussen heb ik niet het gevoel dat er nog een wereld van verschil zit in die 2jaar. Ondertussen doe ik al 5 jaar met mijn galaxys5 neo. De laatste update beveiligingsupdate kreeg ik iets meer dan een half jaar geleden nog; dat zal ook wel echt de laatste zijn neem ik aan. Een paar maanden geleden lineageOS dus erop gezet. Ja drie generaties aan android merk je wel, maar echt wereldschokkend is het niet. Verder geen last van snelheid of geheugentekort. Maar het gevoel om een nieuwe te kopen dringt zich wel op, na vijf jaar pas dus. Een iphone heb je daar niet voor nodig.

Misschien is dat wel een reden waarom de prijs omhoog gaat. Als men veel minder vaak een nieuwe koopt is men ook bereidt net wat meer bij te leggen voor een nieuwe.
'heeft zijn toestel al 3 jaar'

8)7
Ja da's best lang ... Waarom zou je zo lang met een toestel willen doen? Ja okay als je een Samsung tegen volle nieuwprijs koopt of een iPhone van duizend euries maar zelf vind ik dat de moeite niet meer.
Gaat niet om de centen, avondje uit eten met vrienden kost regelmatig meer dan dat maar het is gewoon leuk een nieuwe phone te hebben.
Heb nu een Poco die schitterende foto's maakt en verdomde vlotjes. Als de F2 of hoe ie dan ook mag heten uitkomt, pik ik die wel weer op of zoiets.
Zelfs als je op de centen let, hoeft ie maar 15 maanden mee te gaan ben je nog goedkoper uit dan 4 jaar met een iPhone rondwandelen.
Denk dat als je de restwaarde van je Pocophone naast die van een iPhone legt je nog bedrogen uit gaat komen.
Zoals het er nu uit ziet heb ik de afgelopen twee jaar zo'n €200 afgeschreven.
Waarom zou ik een goed werkend toestel vervangen? Zonde van de moeite, geld, milieu etc.

Krijg zelfs nog updates op mijn oneplus 3.
Huawei blijft wel. Huawei heeft veel meer in de strijd te gooien zoals geen update, material voor telecom die US overigens zelf blokkeren. China kan zeldzame materialen die Amerika nodig heeft niet leveren, waarbij ze nog meer achterlopen voor een paar jaar tot ze het ergens anders in die hoeveelheid überhaupt kunnen krijgen. De zelfde voorwaarden gebruiken zoals Amerika om bedrijven zoals Quallcomm te verbieden inclusief gebruik in fabricage. China heeft zelfs meer keuze in export naar Afrika en Zuid Amerika waar ze al mee bezig zijn om Amerika meer links te laten liggen. Zo zijn er meer dingen en daarbij heeft Huawei een eigen os en chipset zoals meerdere fabrikanten in China en ze kunnen wel zonder die populaire merken maar die hebben ze wel graag vh westen. Amerika trekt uiteindelijk aan de kortste eind inclusief eigen burgers die voor een fiets van 500 een pasr maand geleden opeens 700 betalen en zo is het met meer produkten uit China.
En toch uitbrengen met android? :?
als dat al in de pipeline zat dan zal je denk ik niet snel vlug op het laatste moment gaan wisselen.
Nee dat niet, maar wie gaat dit toestel nu kopen?
Ik zou het niet durven
Waarom zou je dat niet durven?

De regering van de Verenigde Staten heeft de handelsrestricties met Huawei tijdelijk versoepeld. Het Chinese bedrijf mag de komende 90 dagen nog Amerikaanse goederen en diensten aanschaffen, met als doel dat ze updates en services voor hun bestaande diensten kunnen blijven leveren.

https://nl.hardware.info/...elt-maatregelen-tijdelijk
Exact daarom dus.
Tenzij jij genoeg hebt aan 90 dagen updates zou ik toch liever zekerheid hebben over dat mijn nieuwe gsm van 499/599 euro enkele jaren ondersteund wordt.
Zoals aangegeven in het vorige nieuwsbericht, ondersteuning voor huidige phones blijft gewoon doorgaan. Nieuw te ontwikkelen telefoons is anders wat. Dit is een hudige phone, aangezien hij al "af" is. Updates gaan dus wel door. Upgrades word lastig.

[Reactie gewijzigd door Xfade op 21 mei 2019 16:44]

Ook daarna zijn in principe updates nog mogelijk. Deels door Google via de apps, deels door het backporten van AOSP, al zal dat met vertraging gaan omdat AOSP achter loopt op de gesloten versie van Android.
Er is op het moment nog te weinig informatie. Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen en of er updates blijven komen.
Ondertussen is er genoeg keuze op de markt waar je wel updates krijgt.
Ik zou het gewoon kopen als ik hier interesse in zou hebben. De mobiel blijft het gewoon doen.
Eh ja? Dit toestel is al even in ontwikkeling en niet uitbrengen levert sowieso verlies op.
De lancering uitstellen had misschien wel verstandiger geweest met alle onzekerheden op dit moment.
uitstel == afstel. Als je het uitstelt en pas 6 maanden later op de markt brengt heb je er nog niet veel aan daar het toestel op dat moment verouderd is.
Was Honor niet het budgetmerk van Huawei eigenlijk? Wel hoge prijzen voor een prijsvechter. Ze lijkt nu eerder met zichzelf te gaan concurreren.
Volgens mij was Honor meer het experimentele merk. Dit keer is dat onder andere te merken aan de macro lens, volgens mij heeft geen enkele andere telefoon dat.
Ik verbaas me altijd hoe dichtbij een telefoon kan focussen. Door de kleine sensor is dat bijna altijd heel close. Wellicht is het een marketing dingetje om het aan te prijzen?
Honor is niet zo zeer een budget merk, maar een merk met een iets jongere doelgroep. De toestellen bevatten veel features van de Huawei tegenhangers, maar leveren op een aantal punten in om de prijs te drukken (vaak het scherm, de camera en de looks). Hierdoor zouden Honor toestellen het jongere publiek meer moeten aanspreken.

[Reactie gewijzigd door Frietsaus op 21 mei 2019 17:10]

Benieuwd hoeveel licht meer ze echt vangen op f1.4. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er niet een redelijke hoeveelheid vignet aanwezig is. Het blijft een grote sensor voor dat lensje wat ik op de foto zie.
Het blijft een grote sensor voor dat lensje wat ik op de foto zie.
Hoe groot is de sensor dan?
1/2" als mijn geheugenklopt.
Wat is de cropfactor? Wat is een vergelijkbaar objectief voor kleinbeeld?
Als de sensorgrootte 1/2" is, is de crop factor 5,4.
f7.5 zou het 35mm equivalent zijn.
Geen AMOLED scherm, dus dat wordt hem niet. :)
Die paarse, is sexy... en die groene ook.

Alhoewel er veel innovaties hebben plaatsgevonden in de smartphonewereld de afgelopen twee jaar, vind ik de innovatie dat er steeds meer kleurrijke telefoons komen de beste. Dat is misschien niet heel 'techneut' om te zeggen, maar het oog wil ook wat weet je ;) .

[Reactie gewijzigd door Jvann op 21 mei 2019 16:27]

Inderdaad. Ik ben blij dat meer merken wat kleur durven te gebruiken in plaats van het standaard grauwe zwart/grijs met een willekeurig woord het voor geplakt.

Wat hoesjes betreft? Daar doe ik al jaren niet aan en dat bevalt mij heel goed :)

Moet wel lachen om mensen die zich druk maken om het uiterlijk/dikte/gewicht van een telefoon om het vervolgens in een hoesje te stoppen 8)7

[Reactie gewijzigd door Caayn op 21 mei 2019 17:00]

Waar vervolgens toch een hoesje omheenkomt, wegens het achterlijke gebruik van glas op de achterkant. Materiaal wat krast, breekt en koud aanvoelt.

Ik heb hoop dat de MotoMaker customised shells ooit terugkomen. Gewoon lekker grippy textiel of plastic op de achterkant.
Ach smaken verschillen. Ik vind glas wel erg mooi en gebruik het gewoon zonder hoesje. Je kan ook gewoon even controleren of je je autosleutels in je broekzak hebt.
Hoewel sommige mensen toch wel érg gevoelig zijn voor ongelukjes. Zelf loop ik al meer dan 6 jaar rond met telefoons met een glazen achterkant en zonder hoesje, en heb er nog geen enkele gesloopt.
Tja, ik heb zelf sinds de S2 geen ongelukje gehad, totdat ik m'n OnePlus 5 dit jaar liet vallen. Natuurlijk geen hoesje, want "dat gebeurt mij niet". Resultaat: hoekjes van metaal kapot, en scherm gebarsten.

Een glazen achterkant was nog desastreuzer geweest.
Haha ik had precies hetzelfde met mijn Poco. Nog nooit een scherm gesloopt in 10 jaar smartphone gebruik en deze in week 2 dat ik hem had, laat ik hem van 2 hoog op de tegels kletteren. :(
Gelukkig kost een Xiaomi schermpje maar 35$ ... En een uurtje gepriegel het te vervangen.

[Reactie gewijzigd door brammieman op 21 mei 2019 21:06]

Nog nooit last van gehad, dus het hangt ook van de gebruiker af. Ben je een 'lomperik' dan kun je inderdaad beter voor een plastic toestel gaan. Dat maakt glas nog niet direct achterlijk. Mensen zien nou ook graag eenmaal mooie dingen.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 21 mei 2019 16:46]

Heel lomp als de bus plotseling remt, iemand je in je rug duwt en je toestel op de grond flikkert :+
Ongelukjes gebeuren niet omdat je het wil, maar omdat je soms simpelweg pech hebt. Dat is je achterkant mooi in duizend stukjes.
Alhoewel een ongeluk in een klein hoekje zit, is naar mijn ervaring degene die het toestel gebruikt vaak de grootste oorzaak bij kapotte glasplaatjes. In de 12 jaar dat ik telefoons heb is er bij geen een toestel het glas ooit kapot gegaan. Ik gebruik mijn telefoon ook vaak zat zonder hoesje, dus ik zou die mooie paarse achterkant dan wel te zien krijgen.

Het is trouwens niet alleen de achterkant die mooi is. Veel telefoons hebben aan de voorkant zichtbare chamfered edges. Als deze in een leuk kleurtje zijn vind ik het ook al een mooi detail.
Mooi toestel. Maar niks vernieuwends. Helaas kan ik IOS niet los laten. Als ik het dat wel kon dan dit toestel wel een kansje.
Wat houd je tegen? De eerste smartphone van mijn ouders was een iPhone, die hebben ze 8 jaar lang gebruikt. Toen ik ze laatst over heb laten stappen op een Xiaomi Mi A2 Lite was dat een hele verademing voor ze. Ze waren binnen een paar dagen gewend aan de Android ervaring en vonden het zelfs fijner werken dan een iPhone, de grotere vrijheid in het systeem en de integratie met Google vonden ze fijn. Daarnaast gebruiken ze nog wel dagelijk een iPad, je kan Android en Apple prima combineren. Dus waarom zou je iOS niet los kunnen laten?

(Ik probeer hier natuurlijk niet een Apple vs Android discussie op te laten laaien)

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 21 mei 2019 16:56]

Xiaomi gebruikt nu wel MIUI interface welke de overstap iets makkelijker maakt dan de meeste andere launchers. Heeft een hoog IOS interface gehalte.:)
De Xiaomi Mi A2 Lite maakt geen gebruik van MIUI maar van stock Android (One). Daarom was ik er zelf ook wel verbaasd over hoe makkelijk ze gewend waren geraakt.

[Reactie gewijzigd door snippiestgem op 22 mei 2019 07:26]

Ow wist ik niet. Dacht dat ze allemaal de MIUI interface gebruikten. Tnx voor de update. Weten we nu ook ^^
Er is juist wel iets vernieuwends, het is de eerste smartphone met een 1.4 diafragma, waar de meeste smartphones niets vernieuwends te hebben.
Dit hoor ik vaker en heb dan ook al een aantal keer mensen geholpen met de overstap. Onderaan de streep lijkt het eigenlijk heel erg mee te vallen en is het zo gepiept.

Dus, uit pure interesse: wat houdt je tegen?

Ik zeg overigens niet dat je over MOET stappen, ik vindt het alleen raar dat je blijkbaar niet de vrijheid voelt die je zou moeten voelen.
Software updates. Mijn iPhone 5s gebruik ik nu 6 jaar en wordt nog ondersteund. Hoe lang wordt dit bij andere fabrikanten ondersteund? :/
Yup, paar weekjes geleden eindelijk iPhone 5s weggedaan (batterij was echt achteruit gegaan). Dat ding heeft het echt lang volgehouden, zie ik geen enkele Android doen ...
Niet?, mijn broer liep een jaar geleden nog met (van mij gekregen) samsung galaxy nexus (2012) gebruikte hij privé of als werk telefoon maar liep er nog altijd mee. Heeft nu (mijn oude) motorola X (2nd gen, 2014) en een nieuw model xiaomi (sinds een week).
Hoe lang zijn die toestellen al niet meer voorzien van updates? Daar ging het even om. Niet om het feit dat de nog werken.
Ik zie niet dat ik antwoord gaf op jouw vraag :) Zoop gaf aan dan zijn batterij achteruit was gegaan...maar
Moto X heeft lineage OS roms, (custom rom android 8, uit 2018)
Samsung galaxy nexus heeft zowel lineage als aosp en de laatste versie hier was android 7.1 (uit 2017) -en verwijderbare accu-
Nadeel is dat android ondersteuning niet die van apple volgt ~5 jaar fabrieks.
Voordeel is dat je wel custom roms en updates bij android toestellen kan plakken, zeker bij populaire chipsets als de snapdragons.
Blijft behelpen met zulke oude toestellen. Leuk dat een 5s het nog doet maar die van mijn meis toch al een klein jaartje terug de deur uitgemieterd omdat ie traag als dikke .... was. Storage is niet meer afdoende voor fotos, batterij laat ernstig te wensen over, scherm bagger resolutie, enz. Zelfde voor oude android toestellen. Heb hier nog een note 2 die prima android 8 draait maar leuk is het niet meer als je een modern toestel gewend bent.
Maar laten we eerlijk zijn, hoeveel % van de mensen doet 6 jaar met zijn telefoon, zeer geringe doelgroep.
3 jaar, en dan geven ze elkaar een high five en zijn trots. Vaak ook 2 jaar en als je pecht heb 1 jaar.
Geen pech, na een 2 jaar wil ik gewoon een nieuw speeltje O-)
Er is altijd wel een neefje, nichtje, buurjongen blij met m'n 'oude' toestel.

[Reactie gewijzigd door brammieman op 21 mei 2019 21:16]

Integratie met al je andere Apple devices?
Dit vooral bij mij; icloud drive, handoff, icloud keychain, AirDrop, telefoon op Mac aannamen als telefoon niet nabij is, Apple Watch, enz enz.
Ik vind nog steeds ios er veel logischer uitzien en werken. En soms kijk ik naar de verkoop redenen van nieuwe android toestellen op marktplaats. Heel vaak lees ik terug dat een ios gebruiker niet aan android kan wennen en dat dat de verkoop reden is. En dat schrikt mij dan ook af:)
In Android kan je juist alles instellen naar jouw smaak, het is echt niet ingewikkeld, ik had totaal geen last van de omschakeling vanaf ios.
Instellen is overdreven, maar keuze in webbrowsers en mailclients is toch wel fijn hoor.
Heb je op IOS geen keuze in mail clients dan?
Ik denk wel dat je Outlook hebt - wat me verbaasde omdat Apple geen duplicatie van voorgeinstalleerde apps toestaat (of toestond).
Waarom? Het lezen van mail en het bekijken van een web pagina is niet anders hoor.

Kijk op een desktop of laptop ok, maar op een smartphone...
Maar goed
Als het maar een telefoon is, kun je ook genoegen nemen met een oude Nokia 3310.
Ja dat zou zeer goed kunnen.
Het zou van de zotten zijn om nu nog een Huawei/Honor te kopen. Ik zie nu al mensen op MP en masse hun flagships dumpen vanwege de ban.
Dan zie jij meer dan ik. Alsof iemand die een phone op MP zet nu erbij zet dat ie hem verkoopt vanwege de ban. dan koopt niemand hem.
Mensen die het geen zier boeit en alleen maar cheap een telefoon willen scoren kopen 't wel. Joh, er zijn malloten genoeg op Marktplaats die dingen kopen die onverkoopbaar lijken te zijn.
Wat is er onverkoopbaar aan geworden? Ik zou alsnog een P30 Pro scoren voor een zacht prijsje. Toptoestel, en het enige waar je je druk over hoeft te maken is Android Q en verder (en to be honest, veel dingen in Android Q zitten allang in vendor specifieke versies).
Meh. Op dit moment zou ik 't zeker niet doen. Het is nog niet duidelijk wat Google gaat doen, wat Huawei gaat doen en wat de Amerikaanse overheid gaat doen. Ja, er is uitstel van de maatregelen begreep ik maar stel dat ze wél de Play Store en Gmail en zo onklaar gaan maken. Zit je daar met je luxe presse-papier...

Nu gaat dit artikel over Honor en niet zozeer Huawei zelf, maar .. ik zou er even mee wachten.
Ach. Als ik nu een toestel nodig zou hebben zou ik het nog steeds aanschaffen.
De Playstore kan ik echt wel zonder, de APK's die ik nodig heb zijn wel op andere manieren aan te komen. En misschien zullen ontwikkelaars wel nu vaker APK's gaan aanbieden buiten de (Google) Playstore om. Al die idiote stores van Apple, Google, Origin, Steam, Epic...etc. beginnen mij in ieder geval wel knap te irriteren.