Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Apple brengt nieuwe versie AirPods uit

Apple brengt de tweede generatie van de AirPods-bluetoothoordoppen op de markt. Geïnteresseerden krijgen daar eventueel ook een opbergdoosje met ondersteuning voor de Qi-laadstandaard bij, waarin de oordoppen draadloos zijn op te laden.

De nieuwe generatie van de AirPods is voorzien van een nieuwe H1-koptelefoonchip die onder meer een verbeterde accuduur moet opleveren. In combinatie met het nieuwe oplaaddoosje is volgens Apple een gebruikstijd van meer dan 24 uur mogelijk of tot 18 uur spreektijd. Zonder het doosje blijft er 5 uur aan luistertijd en tot 3 uur aan spreektijd over. De fabrikant zegt dat 15 minuten in het oplaaddoosje gelijkstaat aan 3 uur luisteren of 2 uur spreken. Wat de luistertijd betreft komt dat vrijwel geheel overeen met de duur die mogelijk was met en zonder het doosje van de AirPods uit 2016.

Het nieuwe doosje ondersteunt Qi-laden, zodat het met een veelheid aan draadloze laders is te gebruiken. Het oplaaddoosje is wat vorm en uiterlijk betreft grotendeels gelijk aan het opbergdoosje van de AirPods die Apple in 2016 uitbracht, op een klein, rond ledje na. Dit geeft de status van de accu weer.

De nieuwe H1-chip moet ook leiden tot een kortere verbindingstijd en sneller wisselen tussen apparaten. Daarnaast biedt de chip ondersteuning voor het stemcommando 'hey Siri', om de digitale stemassistent van Apple op te roepen. Daarmee is het volume aan te passen, is een ander liedje af te spelen of kunnen richtingaanwijzingen worden verkregen.

De chip activeert de microfoon automatisch en stuurt ook de audio automatisch naar een of twee oordoppen, afhankelijk van het aantal dat wordt gedragen. Het afspelen van muziek of podcasts en het doorspoelen gaan via een dubbele aanraking. De AirPods gaan automatisch aan en door middel van sensoren 'weten' de oordoppen wanneer ze uit de oren van de gebruiker worden gehaald, waarna de audio direct op pauze gaat.

Eerder was er een gerucht dat Apple bij de nieuwe AirPods noisecancelling zou integreren, maar daar maakt Apple geen melding van. Ook over een eerder bericht dat ze spatwaterdicht zouden zijn, wordt niets gezegd.

Apple brengt de nieuwe AirPods inclusief draadloos oplaadbaar opbergdoosje uit voor 229 euro, maar geïnteresseerden kunnen ook kiezen voor een 179 euro kostende optie, waarbij de oordoppen met een regulier opbergdoosje worden gebundeld. Die laatste prijs komt overeen met de prijs van de originele Apple AirPods. Het nieuwe opbergdoosje voor draadloos laden kan ook los worden besteld voor 89 euro, zodat het te gebruiken is in combinatie met de al bestaande AirPods van de eerste generatie.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

20-03-2019 • 14:58

216 Linkedin Google+

Submitter: robcoenen

Reacties (216)

Wijzig sortering
Ok, dus de verschillen zijn dit:
  • Draadloos laden van het doosje
  • Een extra LED'je op het doosje
  • Siri is op te roepen
  • De muziek gaat automatisch op pauze als je ze uit doet
  • Blijkbaar bestond dit al
  • Een mogelijk iets betere accuduur
  • H1-chip
Géén nieuwe vorm, géén nieuwe kleuren, géén Bluetooth 5.0.
Wél 40,- 50,- duurder? Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen gezien alle wilde geruchten van de afgelopen maanden. Ik zie nu niet direct een feature die mensen massaal van de AirPods 1 naar de 2 zal laten overstappen.

Ik heb persoonlijk gewacht tot Apple de nieuwe dopjes zou presenteren omdat ik nog twijfelde tussen de nieuwe dopjes van Samsung en die van Apple, maar ik heb toch maar gewoon die van Samsung besteld. Lijkt me overall een betere deal eerlijk gezegd.

[Reactie gewijzigd door Kuusj op 20 maart 2019 15:23]

Zelfde prijs. Alleen als je de draadloze case wilt betaal je meer. Die draadloze case kan mij persoonlijk gestolen worden :Y)
In dat geval zijn de nieuwe features waar we anderhalf jaar op hebben gewacht:
  • Siri met stem oproepen
  • Een batterijduur van "meer dan 24 uur", ten opzichte van "24 uur" (zo werd en wordt de oude generatie geadverteerd)
Het LED'je, als je het al een feature kan noemen, zit alleen op het draadloze doosje en een nieuwe/andere chip is geen feature an sich, mijns inziens.

Neem daarbij mee dat de oudere generatie waarschijnlijk nog wel even verkocht zal blijven worden voor een tientje of twee minder en er blijft van de nieuwe versie ook niet heel veel meer over.

Neemt niet weg dat AirPods nog steeds de beste (qua gebruikerservaring, zeker niet qua geluid) draadloze oortjes zijn, mits je ze met een Apple product gebruikt. Maar dit een nieuwe/betere versie noemen is vergezocht.
Waar niemand het over heeft, maar voor mij wel de belangrijkste toegevoegde waarde zou hebben, is of ze nu wel Bluetooth 5.0 hebben. Ik wil deze als presentatie microfoon kunnen gebruiken en heb daarvoor de rijkweidte van Bluetooth 5.0 nodig. Ik kan nergens vinden of dat nu verbeterd is.
HEt ledje zit er nu ook al in maar dan op een iets minder handige plek. Namelijk aan de binnenkant tussen de twee gaten voor de doppen in. Ik kijk er zelf eugenlijk nooit naar aangezien ik de batterijstatus ook netjes getoond krijg op mn telefoon.
Eerste zin na de lead: "De nieuwe generatie van de AirPods is voorzien van een nieuwe H1-koptelefoonchip die onder meer een verbeterde accuduur moet opleveren."
Waarom staat dan bij de specificaties van de AirPods 1 dat ze ook 24 uur batterijduur leveren door een combinatie van de accu in de oortjes en die van de case? "Meer dan", suggereert inderdaad dat het wat beter is, maar harde cijfers kan ik niet vinden helaas.
True, dus moeten we de reviews en accutest maar afwachten :)
Door Siri op te kunnen roepen zal het accuverbruik ook toenemen. Dat wordt weer gecompenseerd met die verbeterde accuduur. Dat is althans wat mij het meest logische lijkt. Meer opties, zuiniger in verbruik.
Je zegt het zelf al:
door een combinatie van de accu in de oortjes en die van de case?
Dus stel:
Oude Airpods 24 uur, waarvan 2 uur Airpods en 22 uur uit de case.
Nieuwe Airpods 24 uur, waarvan 4 uur Airpods en 20 uur uit de case.

In beide gevallen gaan de combi van Airpods en case 24 uur mee, maar bij de nieuwe hoef je dus veel minder vaak op te laden omdat ze 2x langer mee gaan.

Alleen blijkt uit alle overige specificaties dat bovenstaande niet het geval is. Het is nog steeds 5 uur AirPods, aangevuld tot 24 uur met case. En dan is de verbetering in efficiëntie dus blijkbaar nodig ter compensatie van iets anders. Waarschijnlijk zoals @Julos zegt hierboven.

[Reactie gewijzigd door White Feather op 20 maart 2019 17:12]

Dat zou dus ook kunnen betekenen dat ze een kleinere accu hebben geplaatst zodat er intern meer ruimte is voor meer andere hardware
W1, H1...what's next? X1?

marketing at work! ;)
Marketingtechnisch is dit juist een nadeel lijkt me. W3 klinkt beter dan H1, want het inpliceert dat het de derde iteratie is en dus ver ontwikkeld is. H1 klinkt als een compleet nieuwe chip die nog kinderziektes kan bevatten.
H = headphone
W = watch

Klinkt heel logisch, toch?
Niet bepaald, er zit weinig topt geen logica in. Zo zijn Apple's N-chips namelijk voor 'Neural' en niet voor het product waar het in zit. Daarnaast heeft Apple ook geen headphones, maar earphones...
In dit beval leg ik eerder de associatie van de naam eerder met Health.
Dat klopt, die was ik vergeten. Goede toevoeging!
Maar zoals andere Tweakers al zeggen bestonden een hoop functies al in de AirPods 1, dus wat die chips precies voor een voordelen heeft moeten we zien in de reviews ben ik bang.
De muziek gaat automatisch op pauze als je ze uit doet

Kan ook met versie 1

Een LED'je op het doosje

Bij versie 1 in het doosje
Klopt. Bij de draadloze oplaad case zit het ledje aan de buitenkant zodat je bij het plaatsen op de Qi-oplader kunt zien dat die op de juiste manier verbinding maakt en de case dus wordt opgeladen.
Dat heb je verkeerd. De muziek gaat bij versie 1 ook op pauze als je ze uitdoet. Verder claimt Apple wel verbeterde batterij tijd vanwege de betere draadloze connectie chip, nu genaamd H1.

Wat een betere deal is is dan geheel smaak en persoonlijke ervaring, plus welk ecosysteem je al in zit.
Werken de dopjes alleen met een ander Apple device?
Nee, het zijn en blijven Bluetooth dopjes, werken dus met alle Bluetooth bronnen. Echter zorgen de w1 en h1 chip wel voor veel gemakkelijkere pairing met Apple devices dan het standaard Bluetooth protocol.
Siri kan al met de eerste versie
Automatisch pauze ook. Resumen als je ze weer in doet ook.

Ze zijn echt handig, lees je eens in

[Reactie gewijzigd door Aschtra op 20 maart 2019 15:14]

Dus dan betaal je in feite 50,- méér voor een LED'je, een mogelijk iets langere accuduur en draadloos laden? Ik heb ze zelf overigens ook gekocht vorig jaar, maar omdat ze niet fijn in mijn oren pasten doorgegeven aan mijn zusje die ze wel geweldig vind zitten. Ik vond het ook bijzonder fijne apparatuur, ondanks dat ik een Android telefoon heb.
Nee Hey siri is niet aan te roepen met de eerste airpods. Ik hekelde me daar enorm aan. gelukkig is dit nu wel mgoelijk met de nieuwe airpods
Ja ik ben er ook erg teleurgesteld in. Het is echt een pauper upgrade en de meerprijs is niet te verantwoorden. Ik ben wel fan van Apple producten, maar dit slaat nergens op.
50 euro meer omdattie wireless kan laden en iets betere accuduur heeft? Mijn huidige airpods hebben die accuduur ook al.

[Reactie gewijzigd door Qlusivenl op 20 maart 2019 15:23]

Klein detail: je kunt nu ook een inscriptie toe laten voegen aan de case, dan weet je zeker dat iedereen ziet dat je de nieuwe hebt :+
Lagere latency , en nog snellere koppeling blijkt ook een verbetering te zijn, toch?
Ergste vind ik nog: Geen noise cancellation???
:? Heb je wel goed gelezen. Met de dezelfde case zijn de nieuwe AirPods goedkoper worden, met alle vernieuwingen er ook nog eens bij.

Die Samsungs doppen maar snel terugsturen.
De Airpods bieden meer waar voor je geld en zijn pas echt vernieuwend. Al bestaan er veel vooroordelen.
Lees eens dit: https://www.theverge.com/...eview-wireless-headphones
Waar staat dat de nieuwe airpods geen bluetooth 5.0 hebben?
Ik heb gewacht tot Apple de nieuwe dopjes zou presenteren omdat ik nog twijfelde tussen de nieuwe dopjes van Samsung en die van Apple, maar ik heb toch maar gewoon die van Samsung besteld. Lijkt me overall een betere deal eerlijk gezegd.

Ik zat ook te twijfelen, maar ik las dat over het algemeen de geluidskwaliteit van de Airpods toch beter is. De Samsung buds schijnen nogal doods te klinken.
In elke review die ik heb gelezen en gezien zeggen ze juist dat die van Samsung beter klinken, voornamelijk omdat deze meer bass hebben en dichter sluiten in je oor, waardoor geluid om je heen uitgefilterd wordt.

De meeste zeggen ook wel dat de geluidskwaliteit niet zo goed is als de meeste andere duurdere paren.
Als audiofiel kan ik je zeggen dat hoe belangrijker geluid voor je is, hoe meer een persoonlijke smaak die je ontwikkelt. Alle speakers van 20k of meer klinken ongelooflijk anders van elkaar, b&w is bv niet mijn speaker hoe duur je ook gaat het blijft niet mooi in mijn oren, terwijl ik wel helemaal weg ben van de high end magnat of monitor audio. Zo is dat met deze buds ook. Ik heb de samsung buds gehoord en de apple airpods en in mijn oren hou ik meer van het geluid van de airpods dan van de buds. Sterker nog ik vond de samsung buds echt naar niks klinken.

Het beste blijft gewoon allebei proberen en je persoonlijke smaak laten kiezen. Sommige mensen kiezen overigens bij deze dingen niet om geluid maar om features en gebruiksgemak.

[Reactie gewijzigd door magnat505 op 20 maart 2019 17:01]

Pasvorm is daarbij ook nog een dingetje, de dopjes van Apple vallen bij mij direct weer uit mijn oren. Ik blijf voorlopig nog even bedraad aan mijn UE hangen.
Dat is iets wat ik nooit zal begrijpen, dat ze dit design gebruiken. OK, ze onderscheiden zich van de gangbare earphones met die rubberen ringetjes, maar ze lopen zo toch mogelijke klanten mis.
Ik heb er niet de minste interesse in, en dat is 100% te wijten aan design.
Je vergeet de volgende dingen:
- misschien betere geluidskwaliteit
- beter conncetiviteit met Bleutooth
Ik had ook gehoord, dat deze "stroever" uiterlijk zou krijgen, zodat ze beter in je oren blijven zitten.

Of ze dit nu daadwerkelijk ook hebben weet ik niet.
Veel geld voor waarschijnlijk nog steeds middelmatig geluid.
Je weet dat geluid een peroonlijk ding is he. Dus ja voor jou misschien middelmatig voor de ander superb.
Geen idee waarom je twijfelt tussen Samsung en Apple draadloze oortjes.
Als je geen iPhone hebt zijn AirPods wel bruikbaar maar hebben ze weinig toegevoegde waarde.
Als je een iPhone hebt is er eigenlijk geen beter alternatief, of je moet bepaalde (duurdere) alternatieven verkiezen die enigszins een betere geluidskwaliteit bieden. Waarom je met een iPhone voor de Samsung Earbuds zou gaan is mij een raadsel.
Zoals altijd heeft Apple weer hun maximale inkomsten weten te optimaliseren.

Ze brengen een nieuw model uit en positioneren deze boven de bestaande versie. Doordat ze de bestaande versie houden, is het mogelijk om deze ''extra opties''voor 50,- meer aan te bieden.

Gevolg: een maximaal rendement!

Dit doen zijn met al hun producten, maar logisch is het voor de consument niet..

[Reactie gewijzigd door keanu_ op 20 maart 2019 20:13]

Nee dit keer niet, dit keer is de oude versie die jij schetst alleen maar de oude case en niet oude AirPods. Dus als je nu die van 179€ half krijg je wel nieuwe airpods maar geen draadloos laden case. Welke je los kan kopen 90€ OF je neemt een setje wat 50€ duurder is dan 179€ waar de draadloze laden case bij zit. Zelfs dus 40€ korting.

Ik geef toe dat de wireless charge toevoeging geen 40€ kan kosten qua productie maar goed
Ach als Samsung eerst een voorbeeld moeten hebben en dan pas kan dit bedrijf met iets "beters" komen, maar goed het wordt weer een apple vs samsung verhaal.
Even los van het succes van de EarPods... Maar is er iets aan de hand met de design afdeling?
Is Jonathan Ive al een tijd ziek?

Van creativiteit is weinig sprake meer bij Apple.. Eergister een herkauwde 'nieuwe' iPad, daarna iMacs met hetzelfde design en nu de EarPods met precies hetzelfde design. Ze kunnen toch wel iets verzinnen om de mensen te verrassen? Had lig zwarte EarPods gemaakt, dan was er nog iets.

De EarPods zullen vast prima werken maar ik blijf het een vreemd gezicht vinden.
Off-topic... waar blijft de laadplank die in 2017 aangekondigd is? En waar blijft de Mac Pro?

Ik ben echt een Apple gebruiker maar de laatste 5 jaar is het qua product ontwikkeling echt sterk achteruit gegaan.
Heb de eerste versie van de Airpods en ben best geïnteresseerd in dat nieuwe oplaaddoosje maar 89 euro is echt te gek voor mij. Helaas

[Reactie gewijzigd door MrCrashdummy op 20 maart 2019 15:03]

Zou vreemd zijn als Apple andere prijzen zou hanteren aangezien vervanging (bijvoorbeeld bij defecten buiten garantie) de volgende prijzen hanteert: https://support.apple.com/nl-nl/airpods/repair/service (Airpods €79 per pod en oplaadcase ook €79,-)
Het zou wel sympathiek zijn als je je huidige airpods case zou kunnen omwisselen voor een draadloze met bijbetaling van 49 euro ofzo. Ik vind 89 euro echt belachelijk. Dan kun je beter voor een tientje een hoesje van Chinese makelij bestellen waarmee je je Airpods case draadloos kunt opladen. Niet zo mooi als een originele case maar het prijsverschil is te groot.
En dan nog steeds geen zwarte Airpods terwijl Samsung zijn oordoppen in verschillende kleuren heeft.

Apple is teleurstellend. Als de volgende iPhones ook zo weinig nieuws brengen dan ga ik toch serieus naar Samsung kijken.
Inruilen en bijbetalen zou idd echt top zijn. Maar hey, het is Apple. Geen gekke dingen verwachten.
apart dat ze voor een accu "vervangen" veel minder rekenen dan een verloren AirPod. Ik heb teardowns gezien dat een accu vervangen echt onmogelijk is zonder de AirPod volledig open te slijpen en te slopen. Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat Apple deze defecte accu AirPods ook gewoon direct vervangt voor een nieuwe.
Ik heb de AirPods 1. Zijn een van m'n beste aankopen ooit geweest. Ik gebruik ze elke dag nog met veel plezier. Goed geluid, zitten lekker en nooit meer kabelbreuken.

Enige minpunt: vind wel dat de accu snel slijt. Er zit natuurlijk ook een mini-accu in die oordopjes, dus de afbraak merk je veel sneller dan bij een grotere accu in een telefoon. Na 1,5 jaar is de speeltijd nog maar de helft van wat het ooit was, behoorlijk kort dus. Ik kan nu nog maar 2 uur luisteren voor ze leeg zijn. Moet wel zeggen dat ik ze intensief gebruik, elke dag luister ik wel muziek. Maar voor 169,- vind ik het wel jammer dat ze na 1,5 jaar merkbaar al een stuk korter meer meegaan als in het begin.

[Reactie gewijzigd door CyberMania op 20 maart 2019 15:06]

Klopt dat heb ik dus ook. Die snelle accu slijtage is echt tergend
Haha, ik kan jouw reactie zo kopiëren. Sowieso mijn beste aankoop van 2018, maar de slijtage van de accu is wel een kleine zorg. Merk na een jaar al wel dat ze wat minder zijn. (Wel echt langer dan 2 uur overigens).
Dacht dat ik het erg had, maar ik zit na een jaar op 45~60 minuten minder dan voorheen. Normaliter kon ik na de middagpauze (ik neem vroeg pauze en haal ze dan rond 12:15 weer uit de case) tot half vijf vooruit voor ik het 10% geluidje te horen kreeg. Inmiddels komt dat tussen half 4 en 4. De case zelf is ook minder geworden, maar geen idee hoeveel.

Maar inderdaad, je merkt het erg snel. Ook al moet ik zeggen dat het niet te verbazend is gezien de hoeveelheid van charge cycles die ik erin stop t.o.v. een telefoon. Ik draag ze de hele werkdag, dus min of meer twee volledige cycles per werkdag, dat zijn er dus makkelijk tussen de 400 en 500 per jaar. Dan valt de deg me eigenlijk nog best mee, als ik het zo bekijk.

[Reactie gewijzigd door Aiii op 20 maart 2019 15:22]

Accuslijtage vind ik ook een groot minpunt. Maar het is niet gek want het is een hele klein accu. Als die net zo slijt als een normale blijft er sneller niets van over.
Zelfs zonder slijtage vind ik 5uur echt veel te kort,, denk dat ik minimaal toch wel 10 uur muziek per dag luister. Maargoed het is wat je kan verwachten van draadloze kleine dopjes, vandaar dat ikzelf (naast confor, goede noicecancelling en liever geen drukgolven zo vlak op me oren produceer) nooit dopjes zou halen. Mocht het goede audio zijn die eruit komt (wat ik betwijfel met dopjes) dan mag dat best wat kosten. Hoewel het dan weer voor Apple maatstaven een koopje maakt
5 uur is heel netjes. Bovendien laadt je die dingen in no-time op. 15 minuten geeft je al 3 uur speeltijd.

Ik laad ze op tijdens mijn middagpauze, en af en toe als ik koffie haal. Daardoor is het letterlijk geen issue.
Daarom ook, je kan volgens mij niet heel veel meer verwachten van dit formaat maar alsnog voor mij 1van de redenen om ze niet te kopen
Knappe kerel als je echt de hele dag nonstop die dopjes in hebt. Dat is toch verschrikkelijk? Met de case heb je in totaal 29 uur accuduur en ze laden binnen notime op. Dus 10 uur op een dag haal je makkelijk.
Daarom heb ik dus ook geen dopjes maar een comfy headset, en ook niet altijd met muziek (anders had er een uurtje bij moeten plakken) maar sws wel met noicecancelling (hele dag tikkende toetsenborden om je heen is ook geen feest)
Ik zou helemaal leip worden als ik me de hele dag zou afsluiten met oordopjes of headset of whatever.
...en nooit meer kabelbreuken.
Dat is natuurlijk ook meteen het grootste issue van de EarPods van Apple. Die dingen gaan echt al stuk als je er naar wijst. Apple heeft nooit echt bekend gestaan om de hoogstaande kwaliteit van hun kabeltjes...
Letterlijk 1x een defect setje gehad met een kabelbreuk sinds mijn eerste iPod in 2004.... en 1x stom momentje gehad met een Stanley mes :)

Dus ik denk dat het een gebruikers issue is
In 10 jaar nooit meegemaakt.
Slijtage accu?

Appleslittlesecret all over again!
Helaas nog steeds niet in het zwart.
Er bestaan wraps/skins om ze zwart te maken. Niet the real thing maar toch ...
Probleem is dat ze dan niet meer in de case passen. Erop en eraf halen is niet heel handig.
Met wraps/skins wel hoor, die zijn dun genoeg. Ook minder duur dan ik dacht, bij slickwraps bv 23 dollar en op Aliexpress natuurlijk helemaal geen geld. Helaas blijf je nog altijd een gedeelte wit zien met deze wraps. En bovendien ben ik heel slecht in dingen secuur plakken...
Er bestaan vast wel stiften die oorzweetproof zijn? :+
Hopelijk daalt de prijs van de eerste Airpods. Zie nog niet echt veel dingen die relevant zijn, vind ze alleen nog wat aan de duurdere kant.
Ik vind het een van de enige Apple producten waar de term 'overpriced' niet past.

Concurrerende producten in dezelfde kwaliteitscategorie zijn vaak duurder.
Ik vind het een van de enige Apple producten waar de term 'overpriced' niet past.

Concurrerende producten in dezelfde kwaliteitscategorie zijn vaak duurder.
https://www.whathifi.com/apple/airpods/review

:O
https://youtu.be/BJ2TxY7puEM
UnboxTherapy legt goed uit waar de kracht van Airpods zit, zoals @FiXeR.nl ook aangeeft, het gaat om het gemak. Over elk aspect is nagedacht, ook die rare steeltjes.

[Reactie gewijzigd door Nitai op 20 maart 2019 15:37]

De concurrenten krijgen niet veel betere cijfers. Je koopt dit soort dopjes niet voor perfect geluid, maar voor gemak. En daar zijn de Airpods heer en meester in. ;)

https://www.whathifi.com/reviews/samsung-galaxy-buds
https://www.whathifi.com/jabra/elite-65t/review
Kijk eens wat de Sony;s doen by What HiFi. Jawel. 5 sterren.

https://www.whathifi.com/sony/wf-1000x/review
Ja en heb je naar de prijs gekeken?
Sony's 5 sterren WF-1000X staat voor 130 euro op pricewatch, terwijl Apple's 3 sterren airpods van 2 jaar terug nog steeds 175 euro moeten kosten.

product: Sony WF-1000X
pricewatch: Apple Airpods (Wit)
Nouja paar tientjes, de vergelijking is niet eens goed omdat de case waarmee die van Sony komt wel in staat is de dopjes draadloos op te laden (zit een accu in de case).

Ze zijn dus 43% duurder en die van Sony hebben ANC (met verschillende standen) en de geluidskwaliteit is beter.

Pairing is met die van Sony letterlijk 1 druk op de knop. Paar tientjes, gewoon een verschil van ongeveer €100,--. Je hebt het artikel gelezen?

Edit:
Ik zie nu pas op wie ik reageer, die moeite had ik mijzelf net zo goed kunnen besparen.

[Reactie gewijzigd door bazs2000 op 20 maart 2019 19:36]

5 sterren vs 3 sterren.
Auto pairing is een feature met minimale impact en hooguit interessant als je niet meerdere bluetooth apparaten kunt verbinden, maar wel regelmatig van device wisselt.

Mijn BT-NC headphone heb ik ėėn keer bij aanschaf met m'n telefoon verbonden en sindsdien verbindt die automatisch als ik de headphone aanzet. Auto pairing maakt mij het leven niet makkelijker.
https://www.whathifi.com/onkyo/w800bt/review - 100$

selectief linkjes doorsturen kan ik ook ;)

maar okay. ik geef je gelijk, niet voor iedereen is geluidskwaliteit het selling point.
Ik vind dat het argument dat ze veel kosten voor wat je krijgt nog steeds geldt.

Overigens kunnen mijn beide bluetooth-headphones prima bellen en google assistant gebruiken. Wat maakt apple earpods dan zo geniaal, behalve dan dat siri kan gebruiken ipv google assistant?
Voor mij omdat het traditionele oordopjes zijn maar dat is persoonlijk. Ik heb een hekel aan earplugs. Voor is er geen andere keus als ik echt draadloze oordopjes wil. Er zijn zeker wel betere qua geluid en zelfde prijsklasse.maar dan zit ik dus met de earplugs. Ok de chinese troep heb je nog wel 😁

[Reactie gewijzigd door MissBluefinger op 20 maart 2019 16:09]

Wat maakt apple earpods dan zo geniaal, behalve dan dat siri kan gebruiken ipv google assistant?
Dat ze als een van de weinige draadloze oordopjes een fijne pasvorm hebben vind ik het grootste pluspunt. Ik vind in-ears erg onprettig.
[...]

They look cool?
:/
_/-\o_ prachtig _/-\o_ (overigens was mijn "they look cool" sarcasme hoor ;) )
Maar ik kan me inbeelden dat het voor sommige mensen een statussymbool is, net zoals de Beats een tijdje geleden.
Not the ultimate in sound quality, but Apple still leads the way in wireless headphone tech
Letterlijk de eerste zin.

Klopt dus!
Wat is eigenlijk je punt met die link?

:O
Je merkt het pas als je ze gebruikt, althans ik.
Je opent het doosje en plugt ze in je oren: aan en ready to go. Niks geen bluetooth geneuzel.
Je haalt er één uit en hop de muziek stopt.
Je ruimt ze op in het doosje en ze zitten super snel weer vol stroom.

Hoewel ik mijn overear prefereer gebruik ik deze AirPods bij het sporten: ideaal! Ik vind het wel een van de betere producten die Apple heeft gemaakt.

Draadloos laden is handig, maar niet zoveel geld waard.

[Reactie gewijzigd door iAmRenzo op 20 maart 2019 15:33]

Ik vraag me af of die dingen goed blijven zitten bij wat heftig sporten (MTB)
Denk niet dat ik, als ik er een verlies tijdens het raggen in de bossen, dit nog terug vind :?
Ik kan er mee rennen, maar een vriend van me niet. Is heel persoonlijk. Ze zijn zo licht en ik voel ze amper dat ik soms wel denk: is er nog?
dubbel

[Reactie gewijzigd door OxWax op 20 maart 2019 17:30]

dat ik soms wel denk: is er nog?
Dat bedoel ik dus.
Een bandana of andere hoofdband kan helpen uiteraard.
Denk eerder dat versie 1 bijna overal out of stock was al een tijd of beperkt op voorraad.

Volgens mij worden Apple accessoires zelden of nooit goedkoper....
Zijn er vorig jaar 35 miljoen van verkocht, niemand komt ook maar in de buurt...
Denk eerder mond op mond reklame...
Hoe dan? Ik zie nergens advertenties van deze airpods. Of van de macs. Eigenlijk ben ik alleen reclame van de iphone doir KPN tegengekomen....
Ze zijn de laatste weken niet aan te slepen geweest bij ons, 95% van de tijd moeten wij nee verkopen aan de klant en krijgen wij mondjesmaat Airpods binnen. laatste week is het al weer wat beter. Ik denk niet dat de prijs verlaagd wordt.
Nee, de eerste airpods zijn niet meer te koop in de Apple store.
Ik geloof niet dat aval0ne dat kan beantwoorden, die geeft die +1 immers niet ;)
Omdat het wel klopt?
.

[Reactie gewijzigd door Sumi1976 op 21 maart 2019 18:55]

Ik krijg +1 omdat het wel klopt, en jij krijgt -1 omdat je fake news verspreidt
Op die pagina staan alleen maar de nieuwe (onder alle 3 staat "Nieuw").
Ja dat is waar, maar de oude configuratie (case zonder draadloos laden) staat er ook tussen voor dezelfde prijs als de originele.
Oude configuratie is alleen het feit dat de oplaad case misschien dezelfde is als de eerste versie. De oordopjes zelf zijn daarentegen de AirPods 2.
Neen. Je kan GEEN airpods versie 1 meer bestellen. Ik ben blij dat je een link post die mijn gelijk bewijst. Bedankt!

[Reactie gewijzigd door aval0ne op 21 maart 2019 10:19]

Een van de beste producten die Apple in de afgelopen 5 jaar heeft gemaakt om eerlijk te zijn. Rondlopen zonder allerlei kabels is echt een genot. Draadloos laden is handig, maar voor mij zeker geen 89 euro waard.

[Reactie gewijzigd door NotSoSteady op 20 maart 2019 15:04]

Kost 50 euro als je het bij aankoop al kiest.
Maar het zou mij die 50 euro ook niet waard zijn.

[Reactie gewijzigd door ikweethetbeter op 20 maart 2019 15:10]

Hoe zit het met muziek waar veel bass in zit? Staan ze dan hun mannetje of? Ben eigenlijk wel benieuwd naar de geluidskwaliteit.
Als de geluidskwaliteit niet veranderd is ten opzichte van de eerste generatie (wat ik ook verwacht) is de kwaliteit precies hetzelfde als de EarPods. Verre van slecht dus, maar als dat je motivatie voor aankoop gaat zijn ben je wel beter uit met andere koptelefoons.
Ondertussen wordt in het nieuwsbericht de prijzen in euro genoemd..

Nederlandse prijzen zijn:
  • AirPods met draadloze oplaadcase € 229,00
  • AirPods met oplaadcase € 179,00
  • Draadloze oplaadcase voor AirPods € 89,00
https://www.apple.com/nl/airpods/

[Reactie gewijzigd door Sinus_rhythm op 20 maart 2019 15:11]

Hier in Nederland betaal je voor de nieuwe AirPods met draadloos oplaadbaar doosje 229 euro.
Je hebt ook een variant zonder de draadloos oplaadbare mogelijkheid van 179 euro. Het draadloos oplaadbare doosje is ook los te koop voor zo'n 89 euro.

[Reactie gewijzigd door Hiroj op 20 maart 2019 15:02]