Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Google en Amazon komen volgend jaar met Airpods-achtige oortjes

Google en Amazon zouden in de tweede helft van volgend jaar eigen Airpods-achtige oortjes willen uitbrengen. Dat zegt analist Ming-Chi Kuo, die zich tot nu toe vooral specialiseerde in informatie over onaangekondigde producten en diensten van Apple.

Daarmee komt de markt voor draadloze oortjes pas echt op gang, verwacht Kuo volgens 9to5Mac. Google heeft nu al bluetooth-oortjes, maar dat zijn geen losse oortjes en ze zijn met draad aan elkaar verbonden. Amazon heeft nu geen vergelijkbaar product.

Het bedrijf Unitech zou voor beide producten het pcb gaan leveren, terwijl Goertek de producten gaat assembleren, zo meldt Kuo. Het is onbekend hoe hij aan zijn informatie komt, maar in het verleden zijn de analyses die hij gaf vaak wel juist gebleken, al was Apple tot nu toe zijn specialiteit.

Kuo ziet Google en Amazon als voornaamste concurrenten voor Apples draadloze oortjes, omdat Google het invloedrijkste merk is op Android-gebied, terwijl Amazon met Alexa een in de VS invloedrijke spraakassistent heeft. Apple bracht zijn Airpods twee jaar geleden uit. Kuo verwacht dat Apple sensoren die gezondheid in de gaten houden, gaat integreren in een komende versie van de oortjes.

Apple AirPod

Door Arnoud Wokke

Redacteur mobile

05-12-2018 • 14:44

160 Linkedin Google+

Reacties (160)

Wijzig sortering
Echt de beste aankoop in jaren en dat van apple.
Ik kan niet tegen genoeg mensen zeggen hoe fijn deze dingen zijn.
Nooit denk ik eigelijk meer na over opladen en ze werken perfect op ios EN android!
Tuurlijk klinken die sure in ears beter maar die draden aan je oren? verschrikkelijk.
En wat veel mensen niet weten, ze werken perfect op Android telefoons.
Dat wist ik niet. Shit. Dan had ik ze met bf moeten bestellen :(
Ik zou toch eerst kijken of je ze ergens kan uitproberen, het hangt nogal van je oren af of dit de beste of slechtste aankoop in jaren is namelijk. Bij mij persoonlijk vallen ze er bij het minste geringste uit :)
Ik heb hele poezelige oortjes.
:) skattig hoor. .

On a serious note. Ik heb moeite met inears omdat er nogal veel changes zijn doorgevoerd aan mijn oren. Ik pas zo een beetje de helft van wat op de markt is maar er is nog nooit een Apple oordopje geweest wat bij mij niet zeer ging doen na 15 min.

Ff passen is wel een goed advies.
Werken ze ook met Windows computers?
Ik zelf vind t lastig. Zijn erg mooie dingen, maar ze zijn gewoon enorm duur. Voor 180 euro heb ik een JBL headset met adaptive noise cancelling, of zelfs een headset met veel betere geluidskwaliteit, maar dan gewoon met een 3.5 mm aansluiting.
Hoe vaak moet je de oortjes opladen? 1x per week? (Uitgaande van 4 uur gebruik per dag)
Vergeleken met andere bekende merken is het juist helemaal niet duur.

En heel veel winkels verkopen het al voor 150 euro.
Ze werken ook met Windows. Het is het enige (Apple) apparaat dat goede ondersteuning voor derde partijen heeft. Zo switch ik tussen de X en de Surface Pro en dan naar de Apple Watch. Seamlessly. Werkt fantastisch.
De prijs is zeker een valide punt. Er zijn alternatieven, maar ik heb graag gebruikersgemak. Daar betaal ik graag voor en het is een van de weinige keren dat ik niet een moment heb gehad dat ik dacht “was dat nu wel slim”. De Airpods zijn puur gebruikersgemak en ze werken met Android en met Windows net zo goed, alleen zonder Siri ondersteuning (al zou ik die sowieso uitzetten).
Mooie dingen? Schoonheid blijkt maar weer eens subjectief. Ik schiet nog steeds in de lach als ik iemand met die belachelijke vormgegeven dingen zie lopen.
Hopelijk komen google en amazon wel met een fraai design, die earpods lijken net normale oordopjes waar iemand het (te dik uitgevallen) kabeltje vanaf heeft geknipt.
waarom maken ze geen in ears met een buisje aan... dat zou pas vernieuwing zijn ipv clone/copy
hoe dan? toen ik van X naar Note 9 ging heb ik gelijk verkocht en nog heb ik spijt van :(
Misschien eerst moeten proberen, ik ben van de 7 plus naar xz3 gegaan en ze werken perfect, zelfs double tap om te skippen werkt. (werkte ook prima op gs9+ en op6 trouwens)
maar ook pairen gaat automatisch wanneer oordopjes in je oren doet?
Ik las ergens dat het altijd goed ging, bij Iphone was er direct een verbinding
Ja zodra je de case open doet pairen ze, wel minder snel dan met de iPhone en disconnecten is ook iets trager, maar niet echt een ramp.
damn , ik dacht dat het niet zo makkelijk was .. anders had ik hem gewoon gehouden.. even wachten op Airpods 2 dan
Err..sorry, maar ik verkies toch echt de beduidend betere geluidskwaliteit in dat geval. ik luister naar muziek om ervan te genieten, en niet vanwege gemaksredenen.
In het geval ik wil van muziek will genieten zet ik een CD of LP op. Gewoon zonder wat voor “oren” dan ook, gewoon via speakers
Hier nog een voor echt lekker geluid steek ik geen dopjes in me oren maar gebruik ik lekker me denon met kef zuilen.

Maar goed iedereen zijn eigen ding
Heb zelf Denon en Focal Chorus zuilen (816V) O-)
Iemand anders weer niet, geen probleem toch?
Ik denk dat de meeste mensen die dopjes onderweg gebruiken of voor achtergrond geluid tijdens activiteiten, of om te bellen natuurlijk. Dan is gemak zeer belangrijk.
Nog een voordeel is dat je met 1 dopje op de fiets naar de radio kan luisteren en het andere oor vrij voor het verkeer hebt.
Als je echt van muziek wilt genieten pak je wel een fatsoenlijke koptelefoon, maar dat zijn nou net niet dingen met een hoog gebruiksgemak of draagcomfort onderweg.
Je moet dopjes niet vergelijken met high end koptelefoons.
Je kan met gewone oortjes ook 1 insteken en 1 niet....
Airpods kosten nog steeds ¤150 voor dat geld heb je hele goede wired earbuds, wired headphones zelfs al wireless headphones die beter zijn dan airpods.
Ik heb een vreselijke hekel aan oortjes en ze zijn ook ongelooflijk slecht voor je gehoor, ik loop thuis de hele tijd met mijn draadloze headset rond ofwel rond mijn nek ofwel op mijn hoofd.
Ja dat kan, heb je er wel lekker 1 bij bengelen. Handig, vooral met dat draadje. Voor 150 heb je vast prima Headphones die beter of slechter zijn, want laten we nou niet doen of die Airpods vreselijk slecht zijn. Daarnaast zul je weinig alternatieven vinden met de functies en het gebruiksgemak van de AirPods.

Thuis loop ik ook met een draadloze koptelefoon, een Bose sounlink of een Sony nc. Maar zodra ik wat mobieler wil zijn of naar buiten of werk ga, dan gaan de AirPods onmiddellijk in. Ze zijn gewoon fijn, en vergeet niet, minstens zo belangrijk voor het kunnen bellen.
Ik heb als oortjes ook nog Bose qc20, fijne dopjes maar ik verkies altijd de AirPods, vooral vanwege het feit dat ze draadloos en erg handig zijn.
Uiteraard blijft het een kwestie van voorkeur, maar hier mijn mening.

Persoonlijk kies ik geluidskwaliteit boven draadloos. De laatste keer dat ik naar oordopjes luisterde van Apple was de kwaliteit echt bagger, zeker voor de prijs die je ervoor betaald.

Momenteel gebruik ik V-Moda Zinc oordoppen met een Cable Turtle van AliExpress, wat 60 cent kosten. De Zinc zitten vanwege het gebruikte materiaal zelden in de knoop, maar dankzij de Cable Turtle voorkom ik die ene keer. Nooit meer klitten, geen lege oordopjes, superieur geluid over die van Apple en dat nagenoeg voor dezelfde prijs.

Ook de pasvorm zijn voor mijn oren niet goed. De dopjes die je bij ‘traditionele’ in-Ears krijgt zorgen voor een betere sluiting van de gehoorgang waardoor ze lekkerder zitten en het geluid beter klinkt.

Daarnaast kan je traditionele oordopjes ook op allerlei andere devices aansluiten zonder verloopje, zowel digitale als analoge devices.

En als laatste: esthetiek gezien ziet het er natuurlijk niet uit :+

[Reactie gewijzigd door D3F op 5 december 2018 17:27]

Persoonlijk heb ik dan weer draadloos boven kwaliteit. Op kantoor gebruik ik het veel, moet nogal eens van mijn plaats. Dan is ht niet prettig- als de phone op buro ligt- dat ‘ie juist door de draadjes een sweeper krijgt.
Je kan de AirPods niet vergelijken met de standaard oortjes die je bij een iPhone krijgt. Geluidskwaliteit van de AirPods is verassend goed.
Tuurlijk klinken die sure in ears beter maar die draden aan je oren
Die en beter klinken en (iig bepaalde modellen) goedkoper zijn dan de Apple earpods.
Dat zijn al twee vrij belangrijke redenen om er niet aan te beginnen.
En dan heb ik het nog niet eens over het opladen, ik luister veel muziek en wil er echt niet onderweg achtrkomen dat ik geen muziek kan luisteren,omdat mijn earpods niet opgeladen zijn.

Ik snap wat je bedoelt hoor met die draden, maar door ze in het etuitje te stoppen die erbij komt is dat eigenlijk geen ergernis meer.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 5 december 2018 15:08]

Nou ja, de SE215 klinkt voor geen meter, daar zit nauwelijks bass in. Misschien zijn die ook niet echt geschikt voor dagelijks gebruik maar meer voor in-ear monitoring op het podium... Maar toch.
Nauwelijks bass? Denk dat je niet de juiste plugjes gebruikt, maar de SE 215 hebben juist een vrij zware bass.
De prijs van de Airpods is juist laag.

Het lijkt wel alsof mensen automatisch iets over de prijs willen roepen puur omdat het Apple is zelfs wanneer de prijs laag is :?

En als je het 1 minuut hebt geladen in het doosje kan je weer een half uur verder dus dat lege accu is echt geen probleem.
Met ¤179 een stuk duurder dan sommige modellen van Shure en mindere geluidskwaliteit.

Als ik kan onthouden dat ik 1 minuut moet opladen kan ik dat ook wel langer. Het gaat erom dat ik er helemaal niet aan zou denken. Weer een extra onderdeel waar je aan moet denken om te kunnen gebruiken
Hij kost geen 180 maar 160 in de pricewatch.

En zelfs al zou die 180 euro kosten is dat vergelijkbaar met concurrenten.

Je kan altijd wel een oortje vinden die betere geluidskwaliteit levert, maar die bieden dan weer niet wat de Airpods wel heeft.

En dat de Airpods opgeladen moeten worden is niet iets wat spefifiek iets voor de Airpods is.

Alle draadloze oortje moeten opgeladen worden :?
Als je nou niet alleen mijn reactie zou lezen maar ook degene waar ik op reageer dan had je gemerkt dat ik niet degene was die Apple erbij haalde. En als je mijn reactie dan in ieder geval goed gelezen had dan je ook gelezen dat ik nergens zeg dat de Airpods van Apple uniek zijn als het op opladen aankomt, dat verzin je er gewoon weer bij.

De persoon waar ik op reageer vergelijkt Shure oordoppen met de Airpods en hoewel ik snap dat hij bedraad vervelend vindt, vind ik het feit dat je de Airpods (ja, ook alle andere draadloze oordoppen!) moet opladen vervelender dan de kabel.
Daarbij zijn sommige modellen van Shure, die nog steeds een betere geluidskwaliteit hebben dan de Airpods, een stuk goedkoper dan de Airpods. Vandaar mijn voorkeur voor Shure.

Maar goed, ik weet inmiddels hoe jij discussies voert. Nu ga jij mij allerlei woorden in de mond leggen die ik helemaal niet gezegd of beweerd hebt, en niet één keer maar eindeloos.
Daar heb ik geen tijd en zin in, dus succes ermee.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 6 december 2018 09:40]

Jij beweert nu dat ik jou woorden in de mond leg, ik zou graag willen dat jij dat niet beweert want dat doe ik niet.

Jij vertelt het verhaal alsof het alleen aan Apple oordopjes voorbehouden is om ze op te laden.
Jij beweert nu dat ik jou woorden in de mond leg, ik zou graag willen dat jij dat niet beweert want dat doe ik niet.
Ok, wil je een voorbeeld? Hier in dezelfde reactie:
Jij vertelt het verhaal alsof het alleen aan Apple oordopjes voorbehouden is om ze op te laden.
Bewijs nodig?
vind ik het feit dat je de Airpods (ja, ook alle andere draadloze oordoppen!) moet opladen vervelender dan de kabel.
Nog meer bewijs:
Als ik kan onthouden dat ik 1 minuut moet opladen kan ik dat ook wel langer. Het gaat erom dat ik er helemaal niet aan zou denken. Weer een extra onderdeel waar je aan moet denken om te kunnen gebruiken
Staan 'Apple' helemaal niet in, sterker nog in de gehele reactie staat het woord 'Apple' niet en toch krijg jij het voor elkaar om die woorden mij in de mond te leggen. De persoon waar ik op reageer noemt Apple ik niet. Ik benoem alleen het opladen van draadloze oordoppen
Behoorlijk irritant gedrag en het feit dat je het nog niet eens door hebt geeft toch aan dat je een behoorlijke plaat voor je hoofd hebt.

[Reactie gewijzigd door Vexxon op 7 december 2018 12:20]

Je hebt een behoorlijke plaat voor je kop als je beweert dat ik een plaat voor mijn kop heb.
Beats X, zijn airpods met betere accu en beter geluid, in-ear.
Grappig die had ik voordat ik me airpods kocht.
Met draad en opgeblazen bass ik vond ze 3 keer niets voor rap & edm.
En had ze weer retour gedaan naar coolblue.
Vooral het opladen is knudde en het draad was veels te lang voor mij.
Bungelde heel klungelig tegen me schouders aan en dat maakte weer herrie in me oren.

Nope ik blijf bij me airpods. Die zijn echt draadloos en het laden is gewoon een non issue omdat je ze opbergt in de lader.
Ik luister er voornamelijk podcasts op, en dan vind ik ze meer dan goed. Ze blijven bij mij ook prima zitten tijdens het sporten.

Voor muziek pak ik liever m'n Senheiser HD4.40bt, maar af en toe muziek op AirPods is voor mij ook prima.
Earpods blijven maar uit mijn oren vallen. Geen haar op mijn oor die er aan denkt deze draadloze wonderen in mijn oren te planten. Dan blijft ik ze maar goed plaatsen, want ze glijden steeds weg. Hopeloos.
Dit is voor mij maar moeilijk te geloven. Je hebt veel te veel betaald voor slechts het verdwijnen van een draadje. Een draadje dat nog veel praktische voordelen heeft ook. Heb bijvoorbeeld nu al twee keer mee gemaakt dat iemand in een vliegtuig een van die oortjes kwijt raakte. Moeilijk doen, benen omhoog, die paniek in de ogen als ze beseffen dat die aankoop van 180e nu door de drain lijkt te zijn etc. Nee alleen als je je echt volledig blindstaart op het missen van een draadje kan je dit een goede aankoop vinden. Anders niet.

Persoonlijk heb ik veel liever de betaalde oortjes van apple. Heb er vier sets van inmiddels, dus als er ooit een verdwijnt heb ik zo weer een nieuwe te pakken. Bovendien doen ze het meteen als ik ze na een tijdje tevoorschijn pak.
Ik snap dat je skeptisch bent maar ik ben het eens met @gunghir, het is zo ontzettend makkelijk om die oortjes uit je doosje te pakken en in te doen, nooit eerst uit de knoop halen. Eentje uit je oor pakken pauseert muziek als je even wat moet praten, ze laden op in het doosje, je kunt gewoon bij je telefoon weglopen als ie aan de lader hangt en doorbellen terwijl je zit te poepen. Switchen naar je mac is n druk op de knop. Als iemand anders jouw tweede oortje in doet kun je met zn tweeen iemand anders bellen zonder de hele ruimte te storen met je speakers. Dubbel tap voor vooruitspoelen of andere acties, dit werkt zelfs onder mijn motorhelm (als ik iets harder op mijn helm mep).

Ja het is wat duurder maar meer awesome dan je van te voren denkt.
Fair enough. Ik geloof ook wel dat het een fantastisch product is. Ik heb wel een probleem met de prijs. In mijn ogen zijn oordopjes gebruiksvoorwerpen die kan laten slingeren etc.
Dan alsnog, een andere fabrikant zou voor zo iets 50 euro vragen. Doe er een apple premium op van 40e dan nog zou je aan 90e komen. Maar in plaats daarvan wordt het dubbele gevraagd alsof mensen die eerste 90e al goed praten aan zichzelf en dan ook maar de volgende 90 euro weten door te slikken.
De grap is juist dat andere merken jarenlang voor meer dan 200 euro oordopjes heeft verkocht.

Het vreemde is dat je daar nooit iemand over hebt gehoord. :?

En die bieden niet eens de functionaliteit van de Airpods zoals het doosje en auto pairing.

Die kritiek op de prijs is juist in dit geval gewoon niet terecht.
Die dopjes worden echt voor een fractie van de kosten gemaakt. Maar goed iedereen kan zijn eigen keuze maken of het je waard is.
Licenties, 10000’en manuren ontwerpen, testen en de machines maken zijn gratis?
Dat is toch met alles? :?

En juist de Airpods word juist veel ontwikkeling in gestopt, Apple heeft notabene specifiek een chip ervoor ontwikkeld.

Zaken zoals auto pairing zouden bij oortjes voor een fractie van de prijs echt niet mogelijk zijn.

En die doosje met ingebouwde accu komt ook niet uit de lucht vallen.
Dat is toch met alles?
Nee, dat is absoluut enkel met Apple producten.
/sarcasm
Die prijsklasse biedt dan ook wel een stuk meer geluidskwaliteit dan dit. Laatst nieuwe gehaald, voor iets meer dan 200 de Shure 425's.
Heb je weer een draadje.
Kijk maar eens naar draadloze concurrenten, die zitten in de zelfde prijsklasse of veel zijn duurder en bieden niet veel meer geluidskwaliteit.
Overigens neem je voor echt kwalitatief geluid helemaal geen oordopjes.
Ja maar hoezo denk jij dat de hele wereld bezeten is van "geluidskwaliteit"

Je doet alsof dat het enige is dat telt, meeste mensen zouden het verschil tussen een 2 euro oortje van de Action en een 200 euro oortje niet eens horen.

Maar waar wel iedereen bij gebaat is het gewoon simpel kunnen pairen en een handige doosje.

Voor een groot deel van de mensen is 200 euro zowiezo veel te veel geld voor oortjes.

En als ze dan het verschil al niet eens horen is het volstrekt nutteloos.
Ik denk serieus dat je de techniek in deze dingen onderschat. Ik heb nog geen enkel vergelijkbaar product op de markt gezien (ook niet uit China), laat staan voor 50 euro.

Ja, er zijn allerlei rip-offs verkrijgbaar, maar die zijn óf flink groter en hebben van die lelijke in-ear doppen eraan, óf ontberen functionaliteit. Veel van die rip-offs ondersteunen namelijk niet dat het ene oortje verder speelt als de andere uit je oor gehaald wordt. Vele hebben niet in beide een microfoon, de accuduur is onder de maat, etc. etc.

Dus zeker, er zit een Apple premium op, maar het prijsbeeld dat jij schetst zie ik niet, zeker niet bij de huidige concurrentie.
Nu met Bluetooth 5.0, zijn een heleboel start-ups begonnen met vergelijkbare in-ears te produceren.

Ik zelf heb deze aangeschaft (De AI versie), en ik geloof niet dat ze onder doen aan earpods.
https://www.indiegogo.com...-affordable-awesomeness#/

Het gaat allemaal sneller dan je denkt met technologie zoals dit, Apple is straks niet meer de enige high-end optie.
waar kan ik de vergelijking lezen van een gerenommeerde reviewer?
Er staan op Youtube een aantal reviews maar niet heel uitgebreid. Het is inderdaad even afwachten.

Omdat het een bedrijf is in Shenzhen waar vaak ook de fabrieken staan, komt de productie snel op gang. Vorige maand ging de Indiegogo van start en deze maand hopen ze alles te verzenden wat nu besteld is.

Edit: Omdat ik een van de 1ste was heb ik ook een W1 versie voor 1usd + 9 usd shipping kunnen kopen :9 .. Ik zal van beide aan het einde van de maand een review schrijven op Tweakers

[Reactie gewijzigd door Monne op 5 december 2018 20:22]

Erg benieuwd naar de AI, met name hoe ze klinken, of ze lekker zitten is altijd een gok natuurlijk. De battery life is aardig, mijn huidige el cheapo's zijn prima voor woon/werk (ook met een laadcase) maar qua geluid nogal mager.

De kwaliteit van de gekozen youtubers is erg matig, hoop niet dat dat indicatief is
Ik heb 12 jaar lang producten in Shenzhen laten produceren. Ik zou op niet teveel hopen als ik jou was.
Thanks voor de link ook maar de AI gebacked. Ben benieuwd voor dat bedrag prima te proberen!
Ik ben alleen bang dat deze oortjes mijn gehoorgang afsluiten.. Daar kan ik maar niet aan wennen, bellen is minder prettig en ik hoor mijn omgeving eigenlijk helemaal niet meer..
Bij bedrade doppen kun je het rubbertje loshalen en raak je ze toch nooit kwijt omdat er een draad aan zit. Zou leuk zijn als ze daar ooit iets mee doen want ik zou er voor deze prijs best willen
Jabra heeft met de Elite 65t al driekwart jaar een vergelijkbaar product, maar dan met betere geluidskwaliteit.

Edit:
Nog wat bronnen.

https://www.cnet.com/vers...truly-wireless-earphones/

https://www.google.nl/amp...-airpods,review-5260.html

[Reactie gewijzigd door BrutalDave op 5 december 2018 21:41]

En die zijn dus net zo duur... het punt dat gemaakt werd was dat Apple duur zou zijn. Jabra maakt overigens prima producten, vind alleen de afwerking altijd een beetje zozo..
Disclaimer: ik heb geen AirPods. Ik heb wel al jaren een draadloze koptelefoon. Draden zijn gewoon shit omdat ze altijd in de war gaan zitten. Er zijn genoeg mensen die ze netjes oprollen iedere keer, maar ik ben er daar geen van, haha. Het gene dat me nog tegenhoud om AirPods te kopen is dat ze nog niet draadloos kunnen laden. Apple heeft dit wel al aangekondigd, dus het is zonde om ze dan nu aan te schaffen... Maar mocht er een Premium merk met een vergelijkbaar product komen dan kan het goed zijn dat ik daarvoor ga. De geluidskwaliteit van de Ear/AirPods is namelijk niet echt vergelijkbaar met een degelijke draadloze headset.
Die nieuwe platte spaghetti draden raken niet meer in de knoop. Tevens ligt dat in de knoop raken echt aan de gebruiker. Ik berg altijd netjes mijn oortjes op en ze zitten nooit in de knoop.
Kijk, dat is nu bruikbare user info, daarom lees ik Tweakers!
Ik was even sceptisch als SwaggyEggs, en zit nog steeds niet op "nog een ding dat opgeladen moet worden" te wachten - ook mijn grootste bezwaar tegen Smart Watches.
Ja, de oortjes stop je in het doosje, maar die moet je dan ook weer meenemen en opladen.
Voor mij dus even nog niet, maar je punten zijn geldig en wie weet maak ik ook de overstap.
Nog fijner zou zijn als Apple ook de 3.5 mm aansluiting in dat iDing had gelaten...
Die doosje hoef je maar 1x in de 2 weken of zo op te laden.

Die tijd dat het kost besteed ik al vele malen meer aan het bluetooth menu om constant mijn koptelefoon te pairen.
Okay ik ben het grotendeels met je eens over het voordeel van draadloze oortjes maar zou je dat laatste punt nog even wat verder uit kunnen leggen? Hoe werken de touch controls van je oortjes door een motorhelm heen?
De controls van de oortjes werken op basis van “taps”, twee maal tikken en hop, volgend plaatje. Deze taps worden gedetecteerd door de microfonen op de oortjes, dus als je hard genoeg op je helm mept werkt dit blijkbaar :D
Damn, dat is super interessant! Ging er eigenlijk van uit dat het gewoon een capacitief touch ding zou zijn aan de zijkant.

Ik moet zeggen, de airpods zijn het eerste apple product wat ik daadwerkelijk overweeg te kopen. Echt eensuper vet stukje technologie.
Ach, ik geloof best dat de toekomst van oordopjes draadloos is, al vind ik het jammer dat een fabrikant als Apple de consument niet gewoon de keuze geeft op een fatsoenlijke manier (een echte 3.5mm aansluiting ipv een verloopje op je laadpoort). Beide mogelijkheden zitten elkaar niet in de weg, maar wat nu blijft hangen is (voor mij in ieder geval) dat het door je strot gedrukt wordt. De beslissing wordt voor je genomen. Als ze echt vertrouwen hebben dat draadloos beter is en dat draadloos is wat de consument wil, faseren ze de 3.5mm-aansluiting uit zodra de consument massaal overstapt. Maar dat vertrouwen hebben ze blijkbaar niet? Ze komen met bullshit-argumenten dat die poort teveel ruimte inneemt.

Maar goed, ik heb nu een setje draadloze oordopjes, omdat ik er ook aan moet geloven op termijn en nu alvast wil zien waar alle "fuss" over gaat. Die dingen gaan zo'n 8 uur mee op 1 lading, wat in principe prima is, maar wat ook betekent dat ik op vakantie alweer een lader mee moet nemen. Rara waarom heb ik nooit een smartwatch gekocht? En mijn oude UE-oordopjes, waar ik aardig wat geld voor heb betaald, zijn straks overbodig. En heb ik me nou jaren gestoord aan de draadjes? Absoluut niet. Die UE's leiden ze zelfs over je oren waardoor de dopjes nog eens beter beveiligd zijn ook als ze uit mijn oren zouden vallen tijdens het fietsen, bijvoorbeeld.

Ik misgun niemand z'n draadloze dopjes, dat moet iedereen lekker zelf weten, maar misgun iemand die geen behoefte heeft aan draadloze dopjes dan ook z'n 3.5mm-aansluiting niet :)

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 5 december 2018 19:07]

Dit lijkt me nu typisch een opmerking van iemand die niet weet hoe AirPods werken. Zodra een AirPod namelijk uit het oor valt, wat bij vrijwel niemand schijnt te gebeuren, houdt de muziek of je gesprek op. Dus weet je meteen dat je er één ‘kwijt’ bent.

[Reactie gewijzigd door rcoranje op 6 december 2018 09:04]

Dan gebruik je toch gewoon Find My iPhone om je AirPods op te sporen?! Met een mooi mapje waar aangeduid staat waar je ze hebt laten liggen.
Ik denk dat ik het zonder die functie ook wel door zou hebben.... Mensen verliezen die kleine units tijdens het opbergen enzo. Jij bent waarschijnlijk nog nooit iets kleins kwijt geraakt in het vliegtuig want dat vind je niet zo 123 terug. Vliegintrofilmpjes adviseren zelfs al dat je in soortgelijke situaties het best een flight attendent erbij kan halen. Zo vaak gebeurt het blijkbaar. Verwijt mij geen onwetendheid als je het zelf blijkbaar bent...
Wat een onzin zeg.
In het afgelopen jaar heb ik vluchten gehad naar Abu Dhabi, Indonesië, Australië, Tenerife en Engeland, met mijn Airpods en niet 1 keer heb ik een filmpje gezien over het feit dat ik die dopjes kwijt kan raken.
Ik ben ze ook niet kwijtgeraakt, overigens.
https://youtu.be/UGnrEacX2Rc en https://youtu.be/RGVlLZujgA4 en dan ben ik wel klaar met de discussie. Laat je niet gek maken. 180e is veel geld en apple is gewoon goed in het verkopen van dingen die eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Maar ieder zijn eigen mening dat snap ik wel.
Min puntje is dat ze evenveel als een budget telefoon kosten en je er best gek bijloopt met die dingen in je oren.

Maar goed het is een Apple product dus met mijn genoemde puntjes komen ze weg.
Gaat Google dit met zijn Pixel meeleveren? Of gaan ze Samsung en LG vragen dit mee te leveren. Volgens mij heeft de Pixel een minimaal marktaandeel. Laatst in de US geweest en daar zie je iedereen met die witte apple dingen lopen. Goede marketing.

[Reactie gewijzigd door arjandijk162 op 5 december 2018 14:46]

Ze kunnen de producten toch ook los verkopen?
Meeleveren?, waarom zouden ze dat doen als ze er in de losse verkoop > ¤100 voor zouden krijgen.
Wat een onvoorstelbaar mooi product die Airpods. Ik heb ze zelf niet gekocht omdat ik me niet de noodzaak kon inbeelden. Toen kreeg ik ze voor vaderdag. Wat een gaaf cadeau en in de praktijk is het hélémaal geweldig. Ik gebruik ze letterlijk 100 keer meer dan de oortjes met draad die ik tot dan toe gebruikte. Door het hele huis en in de auto luister ik draadloos naar podcasts. Zonder m’n telefoon de hele dag bij me te moeten hebben; die ligt ergens in de buurt. Zonder me af te sluiten van de wereld; meestal gebruik ik 1 oortje. Ik kan er handsfree mee bellen op het werk, onderweg of in de tuin.
De killer feature van de Airpods is dat je ze ALTIJD bij je hebt en dat komt de charging case waar je je airpods automatisch weer in doet na gebruik; doordat je die case eenvoudigweg altijd bij je kunt hebben. De case past in het kleine “condoomzakje” in je rechterbroekzak. Het neemt dus geen ruimte in die je normaal gebruikt. En aangezien je de Airpods eigenlijk nooit zo lang gebruikt als dat ze met hun accu kunnen ervaar je nagenoeg oneindige accuduur. Eens in de 2 weken laadt ik de case op. De case maakt dus dat de draadloze oortjes maximaal tot hun recht komen.
In combinatie met de Apple Watch is het helemaal mooi; eenvoudig pas je het volume aan kies je een andere podcast of muziek, pauzeer je, spoel je door. Alllemaal zonder draad naar je telefoon.

[Reactie gewijzigd door nms2003 op 5 december 2018 17:20]

Ben ik nou de enige die draadloze oortjes er zo ontzettend gek vind uit zien ?
Van een afstandje is het toch net of iemand 2 wattenstaafjes in zijn/haar oren heeft.

Ik zal wel te oud zijn maar geef mij gewoon maar een draadje. Al is het allleen al uit esthetisch oogpunt :)
Het heeft natuurlijk met gewoonte te maken, en alles went. Ik vond de eerste mensen met een draadloze telefoon er ook bizar bij lopen, nu staar ik vooral de mensen aan met een bedrade telefoon :+)

Ik verwacht ook nog wel wat design-ontwikkelingen hierin. Ik vind de design-gedacht van de airpods persoonlijk wel leuk (niet dat ik ze zou kopen, maar ik kan het wel smaken),

Ik zou het eerlijk gezegd maar triest vinden als Google en Amazon "schaamteloos" het concept gaan kopiëren. Maar goed, iedereen doet het in de branche zeker?
Ik zou het eerlijk gezegd maar triest vinden als Google en Amazon "schaamteloos" het concept gaan kopiëren. Maar goed, iedereen doet het in de branche zeker?
En jij denkt dat Apple dit concept heeft verzonnen?
Staat in het artikel, Bragi Dash earbuds waren de eerste.
Met "concept" verwees ik naar de wattenstaafjes waar @Iusedto het over heeft. Sorry, misschien was dat niet duidelijk. Ik vind airpods niet op Bragi Dash lijken.

Mijn uitspraak was trouwens algemeen: schaamteloos kopiëren vind ik triest. Dat zou dus net zo goed gelden als ze een Bragi kloon uitbrengen, oid.
Het zijn allebei draadloze in ear dopjes... Natuurlijk gaan die tot op zekere hoogte op elkaar lijken, dat volgt uit de functie. Of je moet er een halve kerstboom aan willen hangen. Zelfde geld voor "design" van smartphones. Zijn allemaal rechthoekige schermen met zo weinig er meer omheen. Dan krijg je op een begeven moment dat het design zit in dit hoekje is rond of juist recht.

Of zeggen dat alle truien hetzelfde design hebben want er is een nekgat en twee mouwen.
Mja, daar ben ik het dus maar gedeeltelijk mee eens. Om het voorbeeld van de smartphone te pakken: het gaat mij niet om de rechthoek maar om de notch bijvoorbeeld. Er was er één die het zou gaan doen, en de rest begon direct ook al.

Terwijl er genoeg bewijs is dat het anders kan: toch gewoon dat randje (niet iedereen vind dat lelijk), een gat in het scherm (the next big thing?), een pop-up camera, en zo kan je met wat biertjes zeker nog 5 opties bedenken.
Ja precies. Allemaal oplossingen om zo dicht mogelijk bij hetzelfde ideaal te komen. Want bezels zijn lelijk en hebben geen echte functie. Tot we uiteindelijk zo'n glasplaatje hebben zoals je wel eens in sci-fi ziet.
Van een afstandje is het toch net of iemand 2 wattenstaafjes in zijn/haar oren heeft.
Dat is puur het design van Apple's Airpods.
Ik denk eerlijk gezegd dat Steve zich om heeft gedraaid in zijn graf toen deze dingen op de markt kwamen. De stokjes waren er voornamelijk om het draad goed te begeleiden en zijn totaal niet nodig voor draadloze dopjes. In plaats daarvan kan er een veel gelikter "in ear"-design gemaakt worden; iets dat andere fabrikanten ook hebben gedaan en wat er mijn inziens veel beter uitziet. Ik denk zelfs dat het praktischer is want je kan ze makkelijker opbergen en stoot ze niet per ongeluk uit als het wattenstaafje aangetikt wordt. Long story short: ik denk dan ook dat Apple onder Steve betere designbeslissingen zou hebben gemaakt.
Ik denk dat Steve Jobs wel degelijk trots zou zijn geweest. Trouwens, wat Steve Jobs ervan denkt wist alleen hij en hij is er niet meer. Maar goed, de wattenstaafjes zijn er niet voor niets. Allereerst huist er in beide een microfoon in waardoor je dus goed verstaanbaar bent in gesprekken zonder dat je er aandacht aan hoeft te besteden. Daarnaast zit daar de accu om drie uur muziek te luisteren. Je tikt ook niet op het wattenstaafje, waarvoor zou je? Je kunt wel heel gemakkelijk de oordopjes uit je oor halen met dat staafje. Dus nee, ik denk dat het een bewuste beslissing is geweest.
Ik heb ook andere oplossingen gezien die een flinke knobbel op de achterkant hebben, dat ziet charmant uit... ook het opbergen vind ik een non-issue want er zit een magneetje in die de wattenstaafjes aantrekt.
Long story short: ik denk dat je het helemaal mis hebt doordat je het product slechts van afstand bekijkt zonder de features te kennen. Uiteraard kan hetzelfde gezegd worden van mij bij de alternatieve Airpods zonder wattenstaafje.
Denk dat Steve enorm trots zou zijn.
De hamvraag is: zou Apple ook deze vorm gebruikt hebben indien er hiervoor geen bedragen versie bestond. In andere woorden: dit "design" bestond nog niet? Ik vermoed dat ze dan op een beter / mooier design uitgekomen waren juist omdat Steve altijd op zoek was naar "beter", "kleiner" en "mooier" (waarbij het laatste uiteraard een kwestie van smaak is).
Het heeft toch niks met een draad te maken?

Die uitstekende stukje is er juist voor de stabiliteit en de accu en er zit de antenne in, de antenne kan daardoor langer zijn en heeft daarom ook een heel goed bereik.

Bovendien begrijp ik niet wat je nu eigenlijk probeert te doen, je bent over smaak aan het twisten.

De Airpods is een enorm succes en blijkbaar heeft Apple iets goed gedaan.

Als Apple de design exact had gemaakt zoals jij dat precies wilt had iemand anders het wel lelijk gevonden.

Je doet alsof het design universeel lelijk is of zo, dat is tocht alleen maar jouw mening.

Bovendien hoor je dit soort "meningen" over alleen producten van Apple, heb je ook een mening over de design van elke variant van de Sennheiser, Bose, JBL, Sony enz enz?

[Reactie gewijzigd door Dark_man op 5 december 2018 23:57]

Ben ik nou de enige die draadloze oortjes er zo ontzettend gek vind uit zien ?
Ik zal wel te oud zijn maar geef mij gewoon maar een draadje.
En dan ook meteen maar een 3,5mm jack. Of 2,5
Vind het design van die van Apple ook niet geweldig met die stokjes er aan maar da's een kwestie van smaak.
Voor mij als android gebruiker vallen ze af want geen aptx en bt5 support. Als je een oudere telefoon hebt is dat laatste misschien minder van belang.

Er zijn er ondertussen tientallen op de markt. Alle vormpjes, maten en prijzen. De 159$ van Apple is niet exorbitant maar voor dat geld kun je voor Android betere doppen krijgen.
Het zijn geen wattenstaafjes maar oralB tandenborstels ;)
Wel humor, in de trein tegenover iemand met airpods zitten en dan doodleuk kijkend 2 OralB-opzetstukjes in je oren stoppen. Kijken hoe ze dan reageren... :D
Het zijn meer van die elektrische tandenborstel opzetstukjes. Ik moet altijd denken aan dit filmpje als ik iemand voorbij zie lopen met die Airpods https://www.youtube.com/watch?v=tMirx_bwmWk
Je bent niet de enige, ik vind ze spuuglelijk!
Vreemde titel. Helemaal omdat Apple niet de eerste was die dergelijke oortjes op de markt en vandaag de dag al zeker niet meer de enige is met andere grote merken als bijvoorbeeld Bose, B&O, JBL en een Samsung.

Zelfs de bron (een Apple nieuwssite) vernoemt andere merken waar Tweakers het laat overkomen alsof Apple de enige is.

[Reactie gewijzigd door Caayn op 5 december 2018 14:59]

Boehoe. Moet bij dit soort nieuws dan elk merk worden genoemd dat soortgelijke producten maakt? Nu weet je door de kop precies wat er wordt bedoeld. Als er had gestaan:

Gerucht: Google en Amazon komen volgend jaar met Bragi The Dash-achtige oortjes

dan was het voor veel mensen niet duidelijk waar het over gaat.

Het gaat er helemaal niet om wie er als eerste was, wie de mooiste heeft of whatever. Het is hier vooral herkenbaarheid.

Edit: Ah, de anti-apple brigade is weer lekker bezig met modereren. :O

[Reactie gewijzigd door Sluuz op 5 december 2018 15:22]

Draadloze oortjes is mijnsinziens herkenbaarder dan Apple achtige oortes.
'Draadloze oortjes' zijn echter best wel breed. Er zijn een aantal eigenschappen van de nieuwe oortjes die voornamelijk herkenbaar zijn bij AirPods:

- Losse, afzonderlijke oortjes, zonder draad er tussen
- Een makkelijke pairing methode, zonder allerlei (voor normale gebruikers) cryptische Bluetooth settings in te moeten
- Geen in-ears

Dat laatste vind ik persoonlijk erg van belang, want bijna alle draadloze earbuds die ik tegenkom zijn in-ears. Ik vind dat gruwelijk pijn doen aan mijn oren.
Lol... cryptische bt settings?
Ja, voor de gewone huis tuin en keuken persoon kan bet best lastig zijn.

Vooral als je nog moet pairen, het is maar de vraag of dat uberhaupt lukt.

Mijn Sony koptelefoon kon ik niet eens pairen zonder NFC, terwijl het aanzetten van de koptelefoon genoeg zou moeten zijn.

NFC werkt ook niet recht toe recht aan waardoor je de apparaten tegen elkaar loopt te schuren zodat ze elkaar vinden wat ook een hele klus is.

Apple heeft die auto pairing juist om deze reden ontwikkeld, als bluetooth pairing echt zo probleemloos ging was er geen noodzaak voor.
De Google Pixelbuds worden ook draadloos genoemd, maar zijn dat niet. Niet helemaal dekkend dus imho.
Noem het bij de product categorie, niet bij een specifiek product. Dit staat neutraler en geeft geen vertekend beeld.

Je zegt toch ook niet "Volkswagen komt volgend jaar met een Tesla achtige auto" als VW een elektrische auto aankondigt of "Samsung brengt volgend jaar een MacBook achtige laptop op de markt" als ze een ultrabook aankondigen?
Welk vertekende beeld dan? Er wordt nergens gezegd dat Apple de enige is. Die conclusie trek jij. Naast het feit dat er nog geen lekkere naam is voor die productcategorie. Pixelbuds worden ook draadloze oortjes genoemd, maar zijn toch flink anders.
Naja bluetooth headsets zijn meestal nogal lomp en de airpods zijn naar mijn weten de eerste die klein zijn en niet verboden met een draad/stang achter je nek. Dus als Google en Amazon ook zulke kleine oordoppen willen maken, dan is het wel degelijk berust op Apple design, aangezien de merken die jij opnoemt totaal verschillende oordoppen maken (groot en lomp). De Airpods zijn voor mij het enige Apple product wat ik zou overwegen om te hebben, ware het niet dat ze erg duur zijn en de batterijduur nog niet echt geweldig is, dus als Amazon en Google een mooi en goedkoper product op de markt brengen dat net zo klein is als de airpods dan is dat wel degelijk interessant.
Sjonge jonge, het is maar weer waar je je druk om maakt....

Apple is overigens wel het eerste merk die fatsoenlijk werkende True-wireless oordopjes op de markt heeft gebracht zonder enige consessies. Mede dankzij de zelf ontwikkelde W1 chip!
Als je het stuk van 9to5Mac leest, zie je dat het succes van de AirPods de reden voor Google en Amazon is om met een eigen versie te komen.

Nee, Apple was niet het eerste, dat is het zelden.
Maar ja, Apple was wel de beste. AirPods zijn inmiddels al twee jaar op de markt en je hoeft maar op straat om je heen te kijken om te zien hoe succesvol ze zijn: je ziet ze overal. Volgens die analist zijn er tot nu toe zo'n 25 miljoen van verscheept, daar komen die concurrenten echt niet aan. Plus: AirPods zijn de enige die niet in-ear zijn, en ook veruit de kleinste en simpelste dopjes.
Nog kwalijker,
er zijn al talloze (goede) imitaties die te koop zijn via onder andere Alibaba en trawanten.
Daarmee komt de markt voor draadloze oortjes pas echt op gang,
Als je voor huis-tuin-keuken nodig hebt zijn ze al voor een appel en een ei te koop, varieert van 5 euro tot 20 euro. Zelfs op Amazon.de zijn ze ook te vinden, maar betaal je wel paar euro’s meer.
https://www.amazon.de/Blu...ID=41YlHCU9elL&ref=plSrch
Bij de link die jij geeft zijn ze nog van de echte AirPods te onderscheiden door het knopje wat op de zijkant zit. Er zijn nu ook imitaties die echt exact hetzelfde zijn qua uiterlijk.

Ik heb zelf de originele AirPods en het viel me op hoeveel mensen ze ook hebben, maar dan blijkt het vaak om een imitatie te gaan.
Opzich niet gek met een prijs van ~150 euro voor iets als oortjes toch :P

Zou zelf ook niet meer willen betalen dan een paar tientjes voor oortjes met bijbehorende geluidskwaliteit*.

*Niks ten nadele van Apple overigens; met oortjes zit je qua speakergrootte gewoon aan een natuurkundige beperking waar een koptelefoon een stuk minder last van heeft; plus dat ik een koptelefoon een stuk beter vind zitten maar dat is persoonlijk.
Andere merken hebben juist jarenlang oortjes verkocht van meer dan 200 euro.

Wat dat betreft zijn de Airpods juist goedkoop, vooral als je kijkt naar de functionaliteit die er in zit.

En dat koptelefoons beter geluid hebben is logisch, als men zich echt druk maakt om geluidskwaliteit is er wat dat betreft geen alternatief voor een koptelefoon.
? Functionaliteit ??

De AirPods is geen slecht product, maar wel extreem duur voor het stukje techniek dat ze aanbieden. Moment dat je muziek als met name achtergrond gebruikt voor onder andere reizen of andere werkzaamheden, dan is het een grappige overweging.

Als je van muziek wilt genieten, dan kun je beter voor koptelefoon gaan,
en anders goedkopere alternatieven overwegen. Verschil tussen prijs en kwaliteit is te groot.
Puur je eigen mening.
Ik geniet bijvoorbeeld enorm van muziek die ik luister via m’n Airpods :)
Functionaliteit ja, auto pairing, doosje met accu, Siri, auto start stop.

Dat zijn geen dingen die standaard in oortjes zaten.

Ik vind dat je veel te makkelijk voorbij gaat aan die zaken vooral auto pairing, zoiets bestond gewoon niet. Is gewoon een soort virtuele draad bijna zo goed werkt het.

En ik zeg toch ook dat koptelefoons sowieso beter geluid geven? Volgens mij lees jij niet wat ik schrijf, maar dat koptelefoons beter geluid geven dan oortjes heeft toch niks met Apple of de Airpods te maken?

En nogmaals de Airpods zijn juist enorm laag geprijsd als je kijkt naar de concurrent die jarenlang zelfs oortjes van 200 euro of meer verkopen.

Jij staart je blind op het woord Apple en trekt automatisch de conclusie dat het wel duur zou moeten zijn. Je doet gewoon een aanname.
Auto-pairing , check,
doosje met accu, check,
Siri niet geprobeerd maar die staat sowieso bij mij uit,
auto-start stop begrijp ik niet helemaal, naar mij weten is dat dat een functie van de iPhone zelf. Als je speakers/headphones op aansluit kun je telefoon zo instellen dat die automatisch muziekspeler start. Hetzelfde moet ook gebeuren met kabeltje.
Die functie werkt niet als er geen sensor in de Airpods zit dat weet wanneer je het uit je oren haalt.
Koptelefoon is ook zo lekker onderweg, op de fiets, in de auto om te bellen etc.
Je moet eerst kijken naar het gebruik en doelgroep en dan zie je dat die Airpods iets meer dan grappig zijn. Goedkopere alternatieven? Vast wel, maar dan ook lever je meteen functionaliteit in.
Ik snap er ook niet zoveel van. Voor mij suggereerde de titel in eerste instantie dat ze specifiek de Apple vormgeving gingen kopiëren. Maar dat is niet te hopen. Het is naar mijn smaak een van de minder mooie designs, en ik vermoed dat Apple zelf ook met een wezenlijk andere vorm gaat komen.
Tjah dat je het niet mooi vind komt omdat je er uberhaupt een mening over hebt doordat het vaak in het nieuws komt.

Ik vind die Samsung oortjes veel lelijker en er zijn ook zat merken die ik ook lelijk vind.

Maar niemand roept hier dat de Sennheiser X lelijk is omdat het niemand boeit en niemand het ook interesseert hun mening over een Sennheiser X te verkondigen.

Maar over Apple heeft iedereen graag een mening.
Dat i s dan natuurlijk ook dat ieder "nieuws" over Apple breed uitgemeten wordt op elke site, met een mogelijkheid om er commentaar op te geven.
Het is al weer even geleden dat ik iets over Senheiser gelezen heb op bijvoorbeeld Tweakers. En als er niet over geschreven wordt, geeft ook niemand zijn mening er over
Zelfs als er nieuws over Sennheiser is komen mensen niet met dit soort commentaar.

Men doet bovendien alsof het een meetbaar aspect is dat het design lelijk zou zijn wat gewoon puur een kwestie van smaak is.

Ook hoor je bij andere merken die zelfs duurder zijn nooit iets over of dat ze te duur zouden zijn en dat de vorige CEO al dan niet zichzelf zou omdraaien in zijn graf in hoeverre dat relatief is.
Zoals die stront die Samsung met enorme marketing campagnes probeert te verkopen? :+
Toch vind ik draadloze dingen in het oor er vreemd uitzien. Zelfde als bluetooth bel dingen die x jaar terug populair waren zzp'ers
Hoezo zou het vreemd zijn zonder kabel en niet vreemd met een lange draad eraan?
ben ik blij dat ik de dash pro heb. Maakt niet uit wat ze zullen proberen, ik denk dat ze nooit in de buurt kunnen komen met wat Bragi heeft neergezet met de dash pro. Alleen de prijs is en geen actieve noise cancelling zijn mijn minpunten, maar met hoeveel updates ik over de jaren heen heb gehad voor mijn dash pro, kan het zo zijn dat ze het toevoegen bij een update. Laatste update gaf toegang tot het customizen van het geluid door middel van MIMI
De dash pro komt niet in de buurt van de Airpods.
Gebruik al enige tijd de Jaybird Run oortjes, ook compleet wireless, met een shortcut button voor play/pause en de google assistant.

Dat google hier nu mee begint wil niet zeggen dat de markt nog niet op gang is.
Ik heb zelf de Bose Soundsport wireless free. Erg tevreden van, ze zijn iets dikker maar minder lang. Heb ondertussen nog mensen gezien met dezelfde. Ook al wat Apple airpods (of toch erg gelijkaardige). Hoofdreden voor mij om de Bose te kopen waren de verwisselbare rubertjes voor de oren.De kwaliteit is ook uitstekend (toch voor mij).
Ik heb zelf ook de Bose Soundsport wireless, alleen de 1ste versie er van.
Dus er zit nog een draadje tussen beide oortjes, ik heb deze al weer 2,5 jaar ondertussen werken prima nog.

Wat ik fijn aan deze vind je hoeft ze niet in een doosje te doen, ik kan ze altijd overal opladen zonder het doosje,
Er gaat in 1 van de 2 oortjes gewoon een micro usb kabel, dus je heb het doosje niet nodig voor het opladen.
Ik heb al jaren Bose ook bedrade oortjes gehad, maar vind de kwaliteit van de draadloze beter.
Je vertelt het alsof het een voordeel is maar een MicroUSB poort om op te laden zou ik juist nadelig vinden.

Lijkt me toch handiger als je ze kan opladen veilig in het doosje.
Ja maar dat doosje moet je dan altijd bij je hebben, waarom zou opladen zonder doosje niet veilig zijn ?.

Je legt op bureau of vensterbank, klepje open van de aansluiting en kabel erin en klaar.
Dan moet je je lader toch ook altijd bij je hebben?

Waarom zou een doosje niet handig zijn? Het is juist om die dingen makkelijk in op te bergen. En tegelijk worden ze opgeladen.
Aangezien je die wel op je werk enzo heb liggen, dit is zo ingeburgerd dat iedereen die wel heeft zowat.
Of die heb je niet op je werk liggen omdat je buiten werkt of geen stopcontact in de buurt hebt.

Niet ieder situatie van ieder persoon is vergelijkbaar.

Bovendien krijg je het doosje erbij dus zie ik het probleem niet zo.
Leuk, maar geen noise canceling toch? Dan hoeft het voor mij al niet.


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True