Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gerucht: Apple werkt aan draadloze over-earkoptelefoon met noisecancelling

Volgens informatie van Apple-insider Mark Gurman werkt Apple aan een draadloze over-earkoptelefoon met noisecancelling die een hoge geluidskwaliteit moet bieden. Er gingen al eerder geruchten over een dergelijk Apple-product.

Gurman schrijft op Bloomberg op basis van bronnen met kennis van de plannen van Apple dat de release aan het einde van het jaar kan plaatsvinden, maar dat er nog altijd vertraging kan ontstaan. Er bestaat ook een kans dat het ontwerp nog voor de release volledig wordt veranderd of dat het project in zijn geheel wordt geschrapt, aldus de bronnen. Over de draadloze eigenschappen zeggen ze dat deze lijken op die van de AirPods. Apple wilde tegenover Bloomberg niet op de geruchten reageren.

De informatie van Gurman volgt op soortgelijke geruchten die afkomstig zijn van analist Ming-Chi Kuo van KGI Securities. Die zei onlangs in een interview met Apple Insider dat het bedrijf uit Cupertino in het vierde kwartaal van dit jaar een eigen over-earkoptelefoon wil uitbrengen. Of het om een draadloze koptelefoon gaat, zei Kuo niet expliciet. Hij stelde alleen dat het product 'het gemak van de AirPods moet combineren met betere geluidskwaliteit'.

De AirPods zijn Apples huidige draadloze oordopjes, die werken met bluetooth. Daarnaast introduceerde het bedrijf een eigen speaker onder de naam HomePod. Een over-earkoptelefoon lijkt dan ook een logische toevoeging aan dit aanbod. Gurman schreef eind februari dat Apple werkt aan een nieuwe variant van de AirPods, die spatwaterdicht moet zijn en waarmee Siri zonder aanraking oproepbaar moet zijn.

Door

Nieuwsredacteur

114 Linkedin Google+

Reacties (114)

Wijzig sortering
Mooi die AirPods blijven bij mij ook niet zitten.

Trouwens ligt het aan mij of doet apple niet veel met Beats. Ze zijn al enkele jaren eigenaar maar zie weinig gebeuren in die hoek
Het zal moeilijk zijn om de beats spullen aan alle Apple klanten te verkopen door het imago van beats. Beats is momenteel enkel populair bij een groep hiphop en rap jongeren en daardoor niet gekocht worden door “zakenlui en directeuren” ;)
Lijkt me nog wel mee te vallen op dat vlak. Ik heb zelf een Beats Solo in het wit: ik ben geen hip-hop of rap liefhebber, en ik val (helaas) niet meer in de "jongeren" doelgroep (35j).
Nochtans vind ik de headset dan ook geen schreeuwerig over-the-top geval dat alleen maar binnen die doelgroep zou passen. Zelfs de logo's (ook de "BEATS" aan de bovenzijde) zijn in een downtoned grijstint waardoor het er allemaal vrij low-key uitziet. Als je de (mat) zwarte of zwart-met-goud uitvoering bekijkt hebben deze naar mijn mening toch ook helemaal geen "typisch hip-hop" uiterlijk.

De Solo die ik heb heeft dan ook nog eens een W1 chip waardoor deze zich net zoals mijn AirPods gedraagt. Ik weet niet of de nieuwste Studio dit ook heeft maar indien wel dan is volgens mij alleen noise-cancelling het verschil tussen de huidige modellen en deze nieuwe headphones.

[Reactie gewijzigd door Darkstar op 5 maart 2018 14:04]

Welk gedrag krijg je door de W1 chip?
Die W1-chip is een custom wireless chip van apple. In zijn meest basale functie is het eigenlijk gewoon een bluetooth chip. Bij het gebruik in combinatie met niet-apple producten (zoals je android telefoon of windows computer), zal deze zich dan ook exact als een normaal bluetooth apparaat gedragen.

Apple heeft er echter een additionele laag op gebouwd waardoor pairing heel eenvoudig is met apple apparaten. De hoofdtelefoon aanzetten in de buurt van je iPhone volstaat om automatisch een pairing dialog te openen op de iPhone zonder in menu's te hoeven duiken.

Er wordt overigens nog altijd verondersteld dat apple gebruikt maakt van AAC (indien mogelijk) over bluetooth en niet van (hogere kwaliteit) codecs als Apt-X lossless. Je boet dus nog altijd in aan kwaliteit bij het luisteren over deze W1-chip.
Daarbij is pairen tegenwoordig met de wat higher-end headsets kinderlijk simpel met NFC.
Zelfs mijn autoradio heeft een NFC 'spot' zodat je gemakkelijk kan pairen met dat ding.
Voor mij is het niet duidelij genoeg, want alles wat uw koptelefoon ook kan. Doet mijn QC35 ook.
Daar zit je denk ik fout. Beats koptelefoons zijn de enige koptelefoons die in alle Apple Stores, ook online, te koop zijn. Dus voor zakenlui is deze optie nog niet eens zo gek.

Marketing van Beats, richting hiphop scene, is de laatste jaren ook sterk afgenomen. Volgend jaar zit er een Apple logo op.
Volgend jaar zit er een Apple logo op
Dan nemen ze toch alsnog afscheid van beats als merk door het imago? Merk associatie is over het algemeen een blijvend iets. Apple zal dat ongetwijfeld weten
Apple heeft een eigen radio station op Apple Music dat Beats1 heet. Ik denk niet dat ze van het merk afwillen.
Inderdaad, Beats1 blijft gewoon, denk ik. Maar het merk; Beats by Dr. Dre is nu al compleet weg. Koptelefoons heten voortaan Beats- Solo/Studio e.d.. Daar stond voorheen ook altijd nog "beats by dre" op.
Ja maar dat Dr Dre er afvloog was wel te verwachten. Hij heeft daar een paar miljarden voor gekregen. Het is nu Beats by Apple maar het blijft toch echt wel hun merk voor de elektronische muziekliefhebber.
Waar zie jij dat de marketing minder richting hip-hop scene gaat? Beats gaat wel ruimer met hun marketing maar de link met hip-hop en r&b blijft toch echt wel sterk hoor. Het lijkt me zelfs dat Beats net de hip-hop en r&b hype wereldwijd heeft aangezwengeld.

Het is heel simpel hoor. Er zijn 2 dominante muzikale voorkeuren momenteel. Echte instrumenten of elektronische muziek. Beats klinkt heel goed voor de laatste voorkeur. Hou je van dance, techno, hip hop, R&B, enz dan zijn Beats koptelefoons ideaal. Maar rock, klassiek en alle andere genres waar die elektronische frequenties irrelevant zijn klinken niet zoals het zou moeten.

Dat maakt dat iemand die rock luistert niet naar een Beats koptelefoon zal omkijken. Het is die groep die Apple wil aanspreken. Zij die echt niet onder de indruk zijn van hoe vet een monotone beat kan klinken ;)

[Reactie gewijzigd door monojack op 5 maart 2018 17:25]

Destijds had Beats by Dre zwart/witte reclames met veel hiphop muziek eronder. Kleedkamers van een basketbal wedstrijd, nog meer hiphop, etc etc. Dat was toen. Nu hebben de koptelefoons zelf geen echte marketing meer, geen ads en geen eigen website/pagina op apple.com

Als je nu de reclames bekijkt van Apple Music, wat in principe ook gewoon Beats by Dre is. Word er zeker niet alleen in gespeeld op elektronische muziek. Al is bijna 95% van alle hedendaagse muziek elektronisch.

https://www.youtube.com/watch?v=qqo9kTRscKQ
Zakenlui en directeurs dragen geen headset volgens mij. Maar meer oordopjes of hun assistent neemt hun calls op. Zo is het tenminste hier in Luxemburg.
Het staat natuurlijk niet zomaar tussen haakjes ;). Ik probeerde enkel grote verschil in doelgroepen aan te duiden.
Die groep gebruikt juist vaker NC headphones tijdens vluchten.
OT; hoe is het leven en het salaris in LUX?
Dit verschilt van persoon tot persoon.
Maar ivg met nl?
Net zoals in Oostenrijk. Betere lonen, meer extra's en levensonderhoud is ongeveer evenduur
Stereotypes lol :?
Ik ben DJ en ik zie ze anders vrij vaak in het 'DJ wereldje', maar zo zie ik ze ook gewoon dagelijks wel in het openbaar vervoer bij zowel jong als oude mensen :)
Persoonlijk ben ik niet van de Monster/Beats producten. Ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding niet goed genoeg. Voor ongeveer de helft van wat je zou betalen voor een Monster of Beats krijg je een Audio-Technica m50x die stukken beter werkt dat het overgehypte materiaal wat de rage was een paar jaar terug. Je kan ook een Sony MDR model kopen. Persoonlijk heb ik niet veel ervaring met sony maar alles wat ik tot nu toe van ze heb gekocht werkt uitstekend en mijn Sony XBA3 oordopjes levert uitstekend laag met degelijke hoge tonen.

Geen noise cancellation maar ze zijn dan ook een paar jaar oud inmiddels.
Ik moet wel zeggen dat noise cancellation best goed werkt op de koptelefoons die ik tot nu toe heb gebruikt. Het ene moment ben je compleet autistisch muziek aan het luisteren maar wanneer je tikt op de zijkant hoor je in een keer de rest van de wereld erbij komen. Heel tof en zeker bruikbaar voor veel mensen.
Je hebt 3 soorten mensen.
1. Mensen die een mode volgen en/of bij een sociale groep willen horen. Dan kom je in bepaalde gevallen uit op Beats by Dre zaken. Je betaalt dan wat meer maar je hoort erbij, wat ik overigens niet perse als negatief ervaar. Voor sommige mensen is dat nml ook iets belangrijks bij de ervaring van een product.
2. Mensen die onderzoek doen naar kwaliteit van een product maar zich vnl laten leiden door online reviews.
En dan kom je uit bij iets als de Audio-Technica m50x. Maar om even je taalgebruik over te nemen. Dit is ook een enorm overhypte koptelefoon. Sterk gemaakt door YouTubers en een bepaald type reviewers.
3. Mensen die ook van alles zelf proberen en jniet meteen achter de eerste de beste kwaliteits of merkhype aan lopen. En dan kom je uit bij heel verschillende zaken. We hebben het hier over koptelefoons. En als je dan iets wilt wat beter dan de Audio-Technica m50x kom je uit op koptelefoons van Superlux en Samson als het geluidskwaliteit betreft en deze kosten slechts 20% van wat je voor de m50x.

Bij die hele verhaal wil wel eigenlijk vnl aanstippen dat je bij de koop van een koptelefoon op verschillende zaken kunt afgaan, merk, zgnde kwaliteitsreviews of je eigen oren de kost geven. Uiteindelijk moet je zelf beslissen waar je voor kiest, je eigen oren de kost geven kan nml weer veel tijd vergen, dus ga je maar op kwaliteits reviews af.

[Reactie gewijzigd door zap8 op 5 maart 2018 15:17]

Een Beats koptelefoon heeft een pak voordelen die de Audio-Technica niet heeft. Zo heb ik mijn Beats koptelefoon niet moeten pairen. Gewoon naast mijn telefoon houden en sindsdien is ie gekoppeld met al mijn apparaten. Ben ik aan het luisteren op mijn mac en ik krijg telefoon op mijn iPhone dan switcht hij automatisch naar mijn iPhone. Dankzij de W1 chip kom ik ook nooit drops tegen en dat wil ook al wel wat zeggen.

Allemaal zaken die een Audio-Technica niet kan waar je ook rekening mee moet houden. Natuurlijk zijn die features niet voor iedereen belangrijk maar het kan ook wel de aankoop beslissing benvloeden. Het hangt gewoon van je budget af. Kan je wat extra geld missen voor meer gebruiksgemak waarom zou je dan niet voor Beats gaan. Als je van elektronische muziek houdt en al Apple producten bezit zijn Beats koptelefoons momenteel de beste aankoop.

[Reactie gewijzigd door monojack op 5 maart 2018 17:37]

tja, en je zult zien..
Deze over-earkoptelefoon komt 100% zeker van Beats af. Alleen komt er geen b op te staan maar het apple logo. En dan verkoopt die als een trein.
Dus Apple word alleen gebruikt door zaken lui ? .
En die groep waar je naar verwijst is echt onzin.
Iedereen die een beetje goed geluid wilt of iig beter dan wat Apple zelf kan geven zou er voor kunnen gaan.
En ik denk dat er meer jeugd rondloopt met een Apple product dan zakenlui
Dat is echt niet waar hoor. Ik zou liefst hebben dat er wat andere merken komen die evengoed zijn zoals Apple. Maar op het gebied van informatica is dat moeilijk te vinden. En ja ik weet dat als je dit en dat en zus zo dan heb je bijna evengoed als Apple maar het is net dat zus en zo waar ik geen boodschap aan heb.

Eergisteren nog een Apple TV gekocht en het viel me op hoe vervelend saai het was geworden om een Apple product te kopen. Aansluiten, je paswoord invoeren en klaar er valt niks te ontdekken want alles werkt zoals je het verwacht. Maar dat vervelend saaie is wat ik van elk product eigenlijk verwacht. Weinig bedrijven kunnen je zo'n ervaring bezorgen. Ik weet direct hoe ik het apparaat moet gebruiken. Totaal geen frustraties, geen manual nodig. Ik heb al jaren Android op mijn TV staan maar ik denk dat ik op die drie dagen al meer Apple TV heb gebruikt dan op al die jaren Android te hebben gebruikt. Ik weet dat ik het allemaal wel eens ging bekijken maar heb het steeds uitgesteld omdat het allemaal niet zo initiatief was. Philips is n van de weinige bedrijven die dat in sommige productlijnen zoals Hue het gebruiksgemak van Apple kan evenaren maar het is nog niet zo dat ik blind een Philips product zou kunnen kopen.

Apple heeft weinig producten daardoor kan het hogere kwaliteitseisen stellen voor hun producten, door zich te focussen op het duurdere segment van de markt kom je nooit plastieken rommel van hun tegen. Daarom kopen mensen een product met een Apple logo. Niet omdat er Apple opstaat maar omdat ze weten dat ze een goede ervaring met het product zullen hebben.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ja, er zullen wel mensen zijn die zo denken, maar om nu iedereen die Apple koopt als fanboy te bestempelen gaat toch wat ver.
De reden waarom ik bv. AirPods heb gekocht is omwille van de waanzinnige eenvoud, zeker als je ze met meerdere apparaten wil gebruiken. Een standaard bluetooth speaker / headphone gebruiken met meerdere devices is werkelijk een nachtmerrie, aangezien het verdomde ding steeds wil verbinden met het laatst verbonden toestel en je geen eenvoudige manier hebt om te switchen. Dus telkens naar Instellingen --> Bluetooth --> Device kiezen en vervolgens terug naar je music app. Geweldig... :X

Toestellen met een W1 chip daarentegen: icoontje aanklikken om uitvoerdevice te kiezen (kan zelfs vanuit control center op iOS devices) --> juiste headphone kiezen --> Klaar! _/-\o_
En meestal is het ding zelfs slim genoeg om dat door te hebben. De bovenstaande handeling moet ik maar zelden doen met AirPods of de Solo

Dus het hangt er van af welke producteigenschappen je als "beter" ziet. Als je betere geluidskwaliteit wil zal je inderdaad niet bij Beats of Apple gaan shoppen, maar buiten dat zijn er niet zo erg veel argumenten om die user-experience links te laten liggen.

[Reactie gewijzigd door Darkstar op 5 maart 2018 14:36]

Pfff, ik tik gewoon met mijn Samsung smartphone met nfc tegen mijn Sony overear headphone met noice-cancelling en hopla, muziek.

Zo simpel kan het ook.
Ja, tuurlijk, maar helaas niet icm met een iPhone / iPad. Dat is een tekortkoming in iOS, maar net zo goed bij niet-Apple devices die dezelfde functionaliteit niet ondersteunen.
Het zou fantastisch zijn als alle bluetooth headphones / speakers en alle smartphones (ook Apple) dit ondersteunden. Stel je voor: een industry-standard voor UX van bluetooth audio-devices... Maar dat zal helaas nooit werkelijkheid worden.
En vandaar mijn reactie: als je een iPhone hebt is een headset met Apple W1 chip de enige keuze als je hetzelfde gebruiksgemak verwacht zoals jij aangeeft.
Ik bestempel zeker niet iedereen als dusdanig, maar ik durf je de vraag te stellen waarop je geen antwoord hebt gegeven: zoek je telkens je een nieuw toestel koopt de markt af of blijf je in het ecosysteem?
Er zijn duizenden toestellen, honderden fabrikanten en een handvol van hen met hun eigen (al dan niet gesloten) ecosysteem.
Ik begrijp maar al te goed dat eens je er in zit, je daarbij wil blijven, maar dat maakt mensen vaak blind voor wat er verder nog op de markt is. Zo erg soms dat ze rotsvast ervan overtuigd zijn dat dit het beste product is dat er in een categorie te krijgen is en dus zonder morren eender welke premium prijs ervoor betalen die apple er op geplakt heeft.

Als je bvb een android smartphone hebt, maar regelmatig van merk wisselt, dan zie je de (soms subtiele) verschillen in implementatie om een keuze te kunnen maken die je voorheen niet eens wist dat ze bestond. Het voordeel is dat je dan niet per s het topmodel van Samsung moet kopen, maar ook voor een budget Wigo of zelfs een Chinaphone kan gaan, terwijl je wel Beats of Sennheiser-dopjes kan aansluiten, een 128GB SD-kaart en/of een 2e SIM er in steken, terwijl je nog steeds dezelfde 5 usb-laders kan gebruiken die je her en der hebt gedropt om in geval van nood te kunnen bijladen.

Ik heb het bewust wat uitgebreider geschreven om duidelijk te maken dat het niet zozeer gaat om 1 enkele eigenschap, maar om keuzevrijheid als je net die ne eigenschap links laat liggen, zijnde de Apple user-experience, met een griezeliger woord: vendor lock-in.

Versta me niet verkeerd, ik ken genoeg mensen die in beide categorieen thuishoren en vaak kan ik op ervaring aangeven wat voor telefoon ze in hun broekzak of tas hebben zitten. In het zeldzame geval dat ze zelf geen voorkeur aangeven laat ik me door hun manier van denken en werken leiden om de ene of de andere keuze voor te stellen en het gebeurt nog minder dat ze zich achteraf bedenken.
Ik zal antwoorden
binnen het ecosysteem: iMac (nu de 2de), macbook air (2de apple laptop ook), Apple TV, iPhone (de zoveelste al), iPad, zeer tevreden van. Apple headphones meegeleverd met iphones, dikke rommel verschillende generaties reeds.

voordat ik in het apple ecosysteem zat zowel windows als linux op de laptop gehad, beide hadden nadelen die ik op apple niet heb. Apple heeft enkele nadelen TOV windows, maar de nadelen wegen niet op tegen de voordelen

Buiten het ecosysteem
Windows PC van het werk (wat haat ik dat ding), verschillende Blackberys gehad, topdingen jammer bestaan ze niet meer anders had ik er misschien nog een. Sony, Onkyo, beats en een serie merkloze hoofdtelefoons, de Sony is mn favoriet, gevolgd door de Onkyo die helaas slecht gebouwd is. De beats zijn de beste in ears so far, maar wellicht ook de laatste in ears die ik in mn leven gekocht heb. dit jaar komt er een noise cancelation headphone en het zal gaan tussen een Sony en een B&W. Als de apple er tijdig is neem ik hem mee in de vergelijking... maar ja een marktonderzoek dus...

Ik kies gewoon het beste wat er is in mijn situatie en ja dikwijls kom ik dan bij Apple uit. Vind je mij een fanboy? I don't care, ik vind het jammer dat er altijd wel ergens iemand moet zijn die een keuze voor een bepaald ecosysteem per se als "fanboy" moet labelen.

Ik heb collega's die mij een Microsoft fanboy vinden ook...
ik heb het woord fanboy bewust niet vermeld, omdat er altijd wel genuanceerdere meningen zijn en anderen hier uiteraard ook meelezen.

Zoals je zegt is wat in jouw situatie het beste is uiteraard wat telt en dat is uiteindelijk ook het belangrijkste als je een klant of gebruiker voor je hebt die een oplossing zoekt.
Voor priv gebruik zit ik inderdaad redelijk "diep" in het Apple ecosysteem. Dit is langzaam aan gegroeid. Mijn eerste aankoop was een iPhone 3GS, kort nadien een MacBook Pro 15" 2009. De iPhone werd vervangen door een 4S, daarna door 6 die ik nog steeds heb. Ook de MacBook heb ik nog steeds in gebruik, mits een paar upgrades.
Nadien zijn er nog heel wat Apple devices bij gekomen: Apple TV, iPad 2 en nadien een iPad 2017. Ook mijn echtgenote heeft ondertussen heel wat Apple devices.
Vorig jaar een Apple Watch aangeschaft en in de eindejaarsperiode AirPods. De Beats Solo kwam gratis bij een actie van Apple toen mijn echtgenote een Macbook 12" kocht ter vervanging van haar oude Dell laptop.

En nu komt het inderdaad: andere toestellen zijn zeker interessant en iPhones worden me ergens echt wel t duur, zeker de X. Maar ik ben wel heel erg tevreden over alle iPhones die ik al gehad heb.
Overschakelen naar Android zou dus voor mij persoonlijk enkel voor de prijs zijn, en een heel klein beetje voor de grotere "vrijheid" die je hebt op het vlak van instellingen etc op de telefoon zelf.
Maar die overstap betekend ook ineens het volgende: Apple Watch werkt niet meer en is dus useless (ik ben daar overigens ook heel tevreden over), mijn AirPods en Beats werken wel, maar veel minder gebruiksvriendelijk dan voordien. Sommige functies van deze zouden ook missen.
Ik heb best veel gedeelde fotoalbums met zowel mijn echtgenote als andere familieleden. Die (waanzinnig eenvoudige) manier van het delen van foto's zou ik kwijt zijn. Niet alleen dat: ik zou ook nog een alternatief moeten zoeken dat goed cross-platform werkt, en mij dezelfde privacy-garantie biedt als de iCloud.

Dus kort gezegd: nee, ik ben zeker niet blind voor concurrentie en andere ecosystemen, maar wat Apple doet, doet het voor mijn gebruik ook extreem goed. Je hebt het zelf als verwoord: vendor lock-in. Maar in mijn context vind ik dat enkel een nadeel dat ik bij een iPhone moet blijven (waar ik tevreden over ben). Dus als mijn 6 het begeeft zal het omwille van de prijs geen 8 of X worden, maar een SE of een 7...
Jammer, want ik vind toestellen zoals een OnePlus 5T bijvoorbeeld geweldige toestellen met prachtige specs, maar dan moet ik fors investeren in andere apparatuur (Chromecast, NFC compatible bluetooth speakers, andere oplossing voor bv. fotodeling, nieuwe smartwatch,...) als ik dezelfde dingen wil doen die ik nu ook al doe.
Ik heb Apple producten (Mac's, iPad) Maar toch ook Windows laptop & PC en een Android Phone. Dus ben geen fanboy, maar heb toch Apple producten. :)

En ik denk ook dat meerdere mensen Apple producten hebben, maar toch geen fanboy zijn.

[Reactie gewijzigd door iCore op 5 maart 2018 16:07]

Je toont (helaas) perfect aan wat er vaak mis gaat op online communities zoals deze: mensen zitten in hokjes en alles is zwart-wit.
Mensen zijn mensen. Ik heb veel Apple producten (priv), maar ik heb niet alleen maar Apple producten.
De Homepod? Vooralsnog niks voor mij en veel te beperkt in functie.
Voor business use laat ik Apple vaak links liggen, maar ook niet altijd. Een MacBook is voor kantoorgebruik veel te duur (zeker in grote aantallen) en zal weinig of geen meerwaarde bieden. Een iPad is in sommige gevallen (Sales, etc) echter wl een grote meerwaarde, ook ten opzichte van andere tablets.

En er zijn meer mensen die denken zoals mij: devices moeten doen wat ze moeten doen, en worden aangeschaft om allerhande redenen. Er is geen merk dat superieur is aan het andere, wel losse devices die voor bepaalde doeleinden beter zijn dan anderen, los van het merk.

[Reactie gewijzigd door Darkstar op 6 maart 2018 10:14]

Ze doen er niet veel mee lijkt het, maar de Solo3 bevat net als de EarPods de W1-chip waardoor je heel handig en seamless met je verschillende apparaten kunt verbinden. Ik ben wel erg blij met mijne. Het ding is overigens wel overpriced, gebruikt geen Lightning/USB-c en valt regelmatig uit in koud weer... maar 't geluid is erg fijn.
Ben ik het zeker mee eens. Ligt niet alleen aan jou.
Apple heeft Beats volgens mij primair gekocht voor de streamingdienst die ze hadden. Die hebben ze gebruikt voor het starten van Apple Music. De techniek voor koptelefoons is bijvangst.
Dat verschilt natuurlijk ook per individu. Ik heb ze al een jaar in gebruik, elke dag in de sportschool en bij mij vallen ze nooit uit ( behalve als de batterij leeg is 8)7 ) - Maar verder heb ik er nooit problemen mee. De wired versie trok ik altijd per ongeluk uit m'n oren.
Apple doet zeer veel met Beats. Bijna alle Beats producten hebben een refresh gekregen om op dezelfde manier als de AirPods met iOS en MacOS te werken. Probleem voor Beats is denk ik dat ze te Apple focused zijn geworden waardoor ze eigenlijk niet aan te raden zijn voor niet-Apple gebruikers. Al de voordelen zijn enkel op Apple producten te gebruiken.

Ik heb de laatste nieuwe Beats Studio Wireless met de W1 chip. Automatisch pairen, automatisch switchen tussen al je Apple apparaten. Werkt zalig, beste koptelefoon die ik ook heb gehad. Maar als ik reviews lees is wat me opvalt dat het echt te Apple focussed is.

Verder is er ook Beats1 het radio station dat Apple Music moet trekken dus ja Apple doet echt wel wat met die Beats aankoop. Heel Apple Music is zowat gebouwd op die aankoop. Apple Music stijgt qua betalende gebruikers veel sneller dan Spotify in de VS dus ook dat zit al goed. Ook de HomePod is een product waar Beats invloeden heeft dus ja het ligt aan jou ;)
Met van die schuimpjes (ja, ze passen nog steeds in de case) vallen ze niet meer uit.
https://www.youtube.com/watch?v=MYGgqRAEJmU
Ik heb niet de moeite genomen die gaatjes er in te prikken, maar zonder gaatjes werkt de tap-tap functionaliteit niet (goed).

Bij mij blijven de airpods gelukkig wel zitten maar bij het sporten voorzie ik ze van haakjes voor absolute zekerheid.
https://www.aliexpress.co...ric-50PA/32812984567.html

disclaimer: bovenstaande links als voorbeelden.
Ik heb de AirPods.

Toen ze waren aangekondigd, heb ik me kosteloos vermaakt met alle gekscherende meme's die de Pods belachelijk maakte. Wie betaalt er nu 180 voor Apple-koptelefoontjes zonder draad? Ik bedoel je raakt ze in een mum van tijd kwijt of je moet er een draadje bij kopen voor een paar tientjes.

Een paar maandjes later stond ik in de MediaMarkt en ze hadden er een paar liggen. In een moment van verstandsverbijstering heb ik dat ding dan toch gekocht. In eerste instantie dacht ik, waarom? Nu denk ik: ik ga nooit meer terug naar draadjes. Sterker nog, bedraden oortjes voelen en zien er best "ouderwets" uit. Sinds iOS 11 is het ook makkelijker om door je playlist heen te gaan. Zoals je van Apple mag verwachten, werken die AirPods zoals ze horen te werken.

Persoonlijk ben ik geen fan van over ear-koptelefoons, maar ik kijk hier wel lichtelijk naar uit. Wie weet weten ze me ook te overtuigen.
Er bestaan al hele goede over-ear koptelefoons die draadloos zijn. In tegenstelling tot wireless oortjes, is wireless over-ear met noise-cancelling al vele keren gedaan. In de verwachtte prijs-categorie van zo'n 400 euro heb je erg mooi aanbod, waaronder:

Bowers & Wilkins PX
Bang & Olufsen H9i
Bose QuietComfort 35 II
Sony WH-1000XM2
Sennheiser PXC 550

Al deze koptelefoons zijn uitstekend, pairen zonder problemen met meerdere apparaten tegelijk, werken met een draadje, enz.

De B&W PX heeft de volgende highlights:

- Automatisch pauze &spelen wanneer je de koptelefoon afzet en opdoet
- Automatisch standby wanneer niet op hoofd, automatisch inschakelen en pairen zodra je 'm opzet
- Instellen demping-niveau via optionele app of fysieke knoppen
- Koppelen met meerdere bluetooth apparaten tegelijk
- Lossless low-latency bluetooth streaming
- Batterij-indicatie in iOS zonder app
- Microfoon voor bellen & SIRI

De andere koptelefoons hebben hier ook de meeste features van, en vast ook enkele unieke features. Ik heb ze beluisterd, maar niet uitvoerig getest op features.

De draadloze oortjes markt was kaal toen Apple ze uitbracht - de AirPods zijn innovatief en uniek, zelfs nu nog. Daartegen kan Apple geen over-ear koptelefoon uitbrengen die zo revolutionair zijn als de AirPods dat zijn onder de in-ears. Het enige wat Apple makkelijker kan maken is het pairen met hun apparaten, en de enige rede dat dat makkelijker kan bij Apple is omdat ze weigeren "normale" NFC te ondersteunen die touch-to-pair al mogelijk maakte velen jaren eerder.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 5 maart 2018 14:38]

En waarom geen update van de beats? Waarschijnlijk wil Apple waarschijnlijk hun eigen W1 chip toepassen in deze koptelefoon, zodat makkelijk koppelen mogelijk is. Al hebben de nieuwste Beats deze ook al aanboord...

[Reactie gewijzigd door Robberto op 5 maart 2018 13:09]

Beats is bagger als je van echte muziek houdt!!!

Hierboven worden idd de neusjes van de zalm al genoemd. Beats past hier totaal niet tussen zou ik zeggen.
Zelfs skullcandy heeft beter geluid ;-)

[Reactie gewijzigd door digifan op 6 maart 2018 14:47]

Apple heeft natuurlijk alle technologie al in huis, als eigenaar van Beats by Dre. Kan zomaar eens een gerebrande koptelefoon uit die lijn zijn.
Ik weet nu al dat die kopfhrer schandalig duur gaat zijn (geeft niks, want dat weten we van Apple producten), maar ik hoop wl dat de specificaties en bouwkwaliteit van deze koptelefoon net zo spectaculair worden als de prijs. Voor alleen design betalen is z 2013. ;)
volgens mij zijn veel van dit soort koptelefoons schandalig duur.
Bose, Sony, Sennheisser, B&W. Allemaal hebben ze draadloze NC koptelefoons die 350+ euro kosten.
Ook wel goedkoper hoor.
Je hebt die Sony WH-1000 die begon met 500,- en nu 298,- (las ik toevallig net op Kotaku).

Ik heb zelf een Sony die nieuw 180, - was en daarna zakte naar rond de 130,-
Prima noise cancelling, prima wireless functie en vooral lekkere geluidskwaliteit. Maar de andere merken die jij noemt hebben vast ook mooie opties.

Laten we eerlijk zijn, dit ding gaat gewoon als een malle verkopen omdat er een Apple logo op staat. Het is denk ik het enige merk in de reeks waarbij prijs/kwaliteit er minder toe doet. Totdat ze structureel complete bagger zouden leveren, maar dat doet Apple natuurlijk niet.
De pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart) is te koop voor onder de 100 euro. Maar er zit wel verschil tussen deze en die van +350 euro. Vooral NC wordt per generatie beter.
Voor alleen design betalen is z 2013.
Eh, waarom? Ik koop wel veel vaker mooie designspullen. Het oog wil naast het oor ook wat.
En daarnaast, koptelefoons zijn sowieso een dure product, ook bij de concurrent.
Mooi zo, want die Ear- AirPods blijven niet zitten bij mijn rare oren
Maar wat biedt het dan tov de bestaande oplossingen? Earpods hadden dat er geen kabeltje tussen de twee zit zoals meerderheid wel heeft, maar over-ears zullen wel gewoon hoofdband hebben, en daar kunnen kabels dus ook doorheen lopen.

Oftewel specifiek voor jou de vraag: Waarom koop je niet een bestaande oplossing? Welk probleem hoop je dat Apple oplost voor je?

[Reactie gewijzigd door Sissors op 5 maart 2018 13:09]

In mijn ogen zal deze poging van Apple het erg moeilijk gaan hebben met concurrentie aangezien er enorm veel hele goede over ear noisecancelling headphones zijn. Maar aan de andere kan zie je dat de massa veel meer let op het fasion statement dat zo een ding maakt (zie de populaireit van beats). Apple zou enkel qua gebruiksgemak en Siri integratie echt verschil kunnen maken met de concurentie
Zo zwart op wit is het niet. Beats heeft gewoon niet het juiste imago om bij alle Apple klanten populair te zijn.
Er zijn veel meer merken dan Beats met draadloze noisecancelling headphones. Philips, Sony, Sennheiser, etc. Dus de klanten die getrokken worden met de Apple oplossing zijn zeker wel te scharen onder "ik koop dit omdat er een apple logo op staat".
Apple’s manier van pairing met de W1 chip loopt echt ver voor op de concurrentie momenteel. Met de AirPods is het puur gemakzucht als totaalpakkket met het oplaaddoosje, de altijd werkende connectie die automatisch verbind etc. Ben erg tevreden met de AirPods en vind het oprecht het beste Apple product in jaren. Ben benieuwd wat ze precies met deze hoofdtelefoons willen doen om dat gemakzuchtige te evenaren.
De manier waarop apple de pairing doet is inderdaad leuk gedaan. NFC pairing die te vinden is op veel draadloze speakers en hoofdtelefoons werkt naar mijn mening net zo goed.

De extra features, waarvan ik enkel het automatisch pauzeren kan benoemen, zijn ook erg leuk. Maar ook te vinden op andere koptelefoons.

Apple is nu eenmaal heel goed in herverpakken en marketing. Hier is niks op tegen, maar persoonlijk vind ik het jammer dat mensen die het product blijkbaar 'nodig' hebben niet een aantal jaar geleden al tot de ontdekking waren gekomen bij concurenten van apple.
Ik wacht op de volgende generatie airpods, ben niet zo onder de indruk van de huidige.
Ik ben dan weer niet heel erg onder de indruk, mijn PXC550´s doen dat ook allemaal. Inclusief instant verbinden als ik ze aan zet (schelpen recht draai uit het "doosje") en muziek starten, of dat nou spotify, play music of Tidal is. Besturing van je telefoon (muziek, bellen etc) gaat ook uitstekend via de zijkant.

Letterlijk het enige wat bij de airpods makkelijker is, is het opladen. Maar daar krijg je bij de airpods wel, voor de prijs, matig geluid voor terug. Het is een mooi product, maar het beste was Apple in jaren heeft uitgebracht vind ik echt wat veel eer... Of je bent niet tevreden over de rest van hun releases natuurlijk.
Ongetwijfeld. Ze hadden dit natuurlijk ook met beats kunnen proberen
En ook niet de juiste geluidskwaliteit. Met alle respect.
Ook dat ben ik met je eens ;). de kwaliteit kan je makkelijk veranderen maar een imago niet
Dat heb ik helaas dus ook :(
En ik heb dat juist weer niet.
Ik denk dat je plakband of tape niet echt fijn vindt, dan maar haarband voor je oren.
Ik heb de draadloze van JBL, prima hoor over ear-headphones. Alleen het opladen via usb is jammer.
Heb ik ook. Prima ding. Alleen t connecten zou iets makkelijker kunnen, en automatisch pauzeren/uitschakelen zou heel fijn zijn. Ik loop daar wel mee te tobben. Wie weet kan apple dat beter doen...Ik verwacht het wel met de W1-chip.

[Reactie gewijzigd door Prullenbak84 op 6 maart 2018 08:17]

Het aanbod van draadloze noisecancelling headphones is erg groot. En de kwaliteit is over het algemeen ook erg goed. Dus ik ben erg benieuwd hoe Apple deze bestaande ervaring wil verbeteren
Helemaal waar, als ze nu een headphone maken die makkelijk op de qi lader kan liggen!.... met de functies van Beats... koop ik hem meteen.

Andere meerwaarde kan ik niet bedenken...
draadloos opladen via qi zie ik niet zo zitten eigenlijk, tenzij hij op een of andere manier goed vlak blijft liggen is het nog steeds veel positioneren.

Opladen met de lightning connector zie ik wel zitten! Zou een stuk logischer zijn namelijk.
Voor de Airpods komt een nieuwe charging case uit die ook met Qi opgeladen kan worden (naast de bestaande Lightning aansluiting). Dikke kans dat dit voor deze koptelefoon ook gaat gelden.
Is het geen 'Over-ear Koptelefoon'?
Verder zou het mij beter passen dan de AirPods inderdaad!
Wow, wat een concept! Dat product heb ik compleet gemist.

Apple heeft Beats met een reden overgekocht, maar toch denk ik niet dat ze iets als dit gaat worden. Ik verwacht een rebranded Beats, voor nog meer geld. Maar misschien ben ik te cynisch.

off: wel gek dat Tweakers niets over die Nuraphone heeft gemeld, terwijl het blijkbaar toch al een tijdje bestaat.
Dan vind ik de Shure SE215 met de nieuwe bluetooth kabel toch een stuk betere deal. Ja, er zit nog een kabel tussen beide oortjes maar de kwaliteit schiet ook flink omhoog. Daarnaast is de prijs ook dan ook interessanter omdat je naar keuze ze aan een kabel met 3,5mm kan koppelen of de bluetooth kabel kan gebruiken. Voor ieder wat wils dus.
Vermoedelijk wordt het wel wat klankneutraler zoals de AirPods en HomePod. Niet helemaal neutraal wel lichtjes opgepompt maar niet zoals Beats het doet. Ik ben toch benieuwd of ze het voor elkaar gaan krijgen dat ik geen last meer heb van een verspringende geluidskwaliteit zoals de AirPods hebben. Dat klinkt even een paar seconden alsof het geluid door een paar blikjes met een draad er tussen doorkomt voordat het geluid beter wordt.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*