Battle-royalemodus Firestorm komt 25 maart uit voor Battlefield V

De battle-royalemodus van Battlefield V komt op 25 maart uit. Dat blijkt uit een cinematische trailer die de ontwikkelaar van het spel online heeft geplaatst. In de modus strijden spelers in solo- duo- en viertalpartijen tegen elkaar op een steeds kleiner wordende map.

In-gamebeelden toont de trailer niet. Wel geeft het korte blik op de werking van de spelmodus. Spelers landen per parachute in een oorlogsgebied dat omgeven is met een ring van vuur. Daar komt de naam van de modus ook vandaan, Firestorm. Die ring zorgt ervoor dat het speelgebied steeds kleiner wordt, maar spelers sterven niet meteen als ze uit de zone komen. Net als bijvoorbeeld PUBG lijkt het alsof spelers slechts health verliezen en zo snel mogelijk weer in het speelgebied moeten komen.

Spelers landen zonder uitrusting en moeten hun wapens op de kaart vinden. In het gebied kunnen de gebouwen worden verwoest en met een lichtkogel kunnen spelers een regen van artilleriegranaten opvragen. Wat voertuigen betreft toont de trailer onder meer een tractor en een eenpersoonshelikopter waar groepsgenoten aan kunnen hangen. Die tractor komt met een aanhangwagen waar een anti-tankwagen aan vastzit. Ook een amfibisch legervoertuig en tank zijn te zien in de beelden.

Het gaat om een cinematische trailer, het kan dus zijn dat bepaalde elementen straks niet in het spel zitten. Wel komen veel elementen overeen met een eerder uitgelekte video. De battle-royalemodus komt volgens de officiële trailer op 25 maart uit met de Trial By Fire-update.

Door Hayte Hugo

Redacteur

14-03-2019 • 17:18

57 Linkedin

Reacties (57)

57
52
19
1
0
32
Wijzig sortering
Persoonlijk gaat dit voor mij Battlefield V maken of breken.
Ik speel dan wel al een tijdje maar ben er totaal niet van onder de indruk, ik hoop echt dat dit mijn lust naar BF weer opnieuw aanwakkert.
Als BF fan van het eerste uur, maakt mij die hele Battle Royale geen fuck uit. Weinig anders dan een normaal potje battlefield waar je je als premade squadje je toch alleen voelt.

Dit gaat BF niet maken of breken. De saaie gameplay is een groter probleem. De balance is nog nooit zo kut geweest 9/10 potjes wordt 1 kant keihard geneukt en je kant er niets tegen doen. En hoe is dit Battlefield? Battlefield 3/4 hadden maps als Gulf of Oman, Firestorm of Golmud. Maps met 5 tanks, 3 LAV's, een antiair, 2 vliegtuigen, 2 helis en 20 jeeps per team! Nu heb je minder voertuigen per map! Je mag al geluk hebben als je meer dan 3 van die kleine kutvoertuigen hebt.

Het beetje grinden wat wel leuk was is weg. Ik was al bijna level 50 toen ik medic level 20 kreeg (de rest level 1-3 oid). En je begint met de rukste wapens. De oudere battlefields waren die vrij te spelen wapens nauwelijks beter (met uitzondering van de AWS of Bulldog)

Gekocht, 80 uur verder. prima FPS. Maar geen Battlefield.
Volledig mee eens! 3/4 vond ik echt battlefield gevoel. Super tof met al die voortuigen. 1 keer wat anders maar al stuk monder en 5 saai
4 was een soort BF3 deel 2, desalniettemin. 1 van de beste Battlefields tot nu toe. De balance liet soms de wensen over, maar een samenwerkend squadje kon het verschil maken en je team losbreken. Die mogelijkheid is naar mijn gevoel _helemaal_ weg. Je moet gaan zitten exploiten (Rotterdam op de daken bv) om het verschil te kunnen maken.

5 is op zich best vermakelijk, qua gameplay speelt het heerlijk weg en voelt het best wel Battlefieldy aan. Maar de gameplay is zo... ontiegelijk saai. Elke game is hetzelfde. De mappen zijn kut uitgewerkt en het voelt allemaal veel te open aan, zonder mogelijkheden om die openheid te benutten behalve door een beetje als sniper te gaan lopen campen. Dan heb je zoals Erwin hieronder aanhaalt, die domme Tides of War. Ik was daar al snel op uitgekeken toen ik 2 objectives niet binnen die week haalde door werk en stress en dus direct special wapen unlocks mis, wtf. De 'kutste' weapon unlock in BF4 was de M249 dankzij de broken single player, en die werd toch outclassed door de AWS.

En het ontbreken van de eigen servers is gewoon merkbaar. Bijna alleen maar official servers. En vet dom, de serverlist en quick match zijn 2 losse systemen. (wtf dice?)
Battlefield V daarom laten liggen, lijkt te veel op Battlefield 1 met een ander jasje. BF3 en 4 waren beter inderdaad.

Tides of war komt uit BF1, had je dat ook. En verplichte waardeloze wapens spelen voor een tijdje om "betere" vrij te kunnen spelen.
Toch vind ik persoonlijk Battlefield V leuker dan Battlefield 1. Waar dat aan ligt heb ik echter nog niet kunnen ontdekken.
Ik kan mij namelijk wel degelijk vinden in de eerdere opmerkingen over (het gebrek aan) balancing. Spelers veroorzaken dat deels ook zelf, omdat een team dat dreigt te verliezen ook vaak ineens snel minder spelers krijgt. Echter had Battlefield 1 een soort final stand extraatje (weet niet meer precies hoe die heet, die gigantische zeppelin etc.) waardoor spelers in een verliezend team toch bleven hangen, om daar nog even gebruik van te kunnen maken. In Battlefield V is dat wel verdwenen en is het echt een sneeuwbal effect, zodra een team achter staat vertrekken de eerste mensen, waardoor het andere team nog makkelijker zal winnen, waardoor meer mensen de match verlaten. Komt geregeld voor dat er de tweede helft van de match 32 vs 12 (of minder) wordt gespeeld...
Dat teams soms/vaak al niet gelijk beginnen is wel een probleem waar ze denk ik iets op moeten verzinnen, willen ze de grote groep mensen zover krijgen om weer een nieuw deel te kopen.
Helemaal mee eens, ik ben teruggevallen naar BF1 maar daar is de balans net zo erg. Ik speel alleen conquest maar vraag me af waarom ik het nog doe. Na een minuut of 5 staat de uitslag vast en dan is het 15 minuten wat free play. Het is een combinatie van slechte maps maar ook een ontzettend slechte community waar het merendeel niet de objective speelt en ook niet doet waar je class voor gemaakt is.

Ik vind eerlijk gezegd zowel BF1 en BFV te moeilijk. Ik ga simpelweg veels te vaak dood, om verklaarbare maar ook heel vaak onverklaarbare redenen. Bij BF3/4 had ik het gevoel veel meer controle te hebben. Op de maps kon je niet van 100 kanten voortdurend beschoten worden maar ook zelf schieten ging gerichter.

Ik erger me ook aan de doorgeslagen complexiteit. Wapenmenus waar je 6 lagen diep zit, het gaat nergens meer over. Misschien moet ik toch maar terug naar CoD, is 10 jaar geleden.
Anoniem: 93248
@Knippr15 maart 2019 09:09
Ik speel ondertussen weer meer COD-WW2 dan BFV, misschien dat ik BF1 ook maar weer eens een kans ga geven. (nadat ik klaar ben met The Division 2 natuurlijk ;))
Helemaal met je mee eens. Ik heb em al voor de release. (nu heb ik daar wel een beetje spijt van) 110 plus uren erin... level 50 en level 26 in Tides of War. Had niet meer genoeg animo om dit af te maken. Ik ben echt een fan van de battlefield series. Maar ik dook meer terug in BF 1 dan dat ik in BFv zat te knallen. En toen kwam Red Dead ......
En nu ligt het in mijn bieb, digitaal te verstoffen. Battle Royaal zal mij niet terug brengen naar BFV.
Voor een pre order en prijs ...bied BFV eerlijk gezegd veels te weinig content. Ook het verloop van timeline is enorm traag. Had wel verwacht dat een paar maanden later de amerikanen zouden komen. Verder mankeert er veel aan het spel zelf. Heb heel lang "high hopes" gehad.Misschien te lang, maar dat is nu echt weg....
Dat is nu verplaatst naar Red Dead lol
Serieus? 110 uur erin zitten en dan zeggen dat het te weinig waar voor je geld is?
Dat is 27 cent per uur. Ik kan me maar weinig dingen bedenken die goedkoper zijn om te doen.

Ik vind het geklaag echt 9 van de 10 keer onzinnig. Het enige is misschien dat er weinig maps uitkomen, of in ieder geval lang op zich laten wachten. Maar gezien het werk wat in de maps van BF V zit en de totale destructie die er in mogelijk is, is dat te verklaren. Maar alle DLC zit bij de prijs is, dus ook dat is het goedkmakertje daarvoor.
Dude....het gaat em niet om per uur rekenen van mijn game
Het gaat om content...
Maar zeker niet de deluxe gekocht....maar zitten wachten totdat ie was afgeprijst

LOL!
F..O
Dude? Enfin; Als er content is om jou 110 uur te vermaken, dan is dat in mijn optiek ruimschoots genoeg content om de 30 tot 50 euro aankoopprijs te rechtvaardigen.
kerel, jij bent echt grappig
bf2 was de beste hoor... 3 was bijna hetzelfde niveau maar vanaf 4 zijn ze het volledig kwijt bij ea... dat ze maar eens stoppen met alles zo spectaculair te maken en terug gaan naar de gameplay en balance te perfectioneren ...
Too little too late. Ik zie niet hoe dit met Apex kan concurreren. Er zit nog steeds een paywall voor, en hiermee splitsen ze de nu al niet zo héél grote mp community nóg meer.

Ik zou wel hard gaan lachen als ze deze mode meer gaan monetizen dan met Apex nu.
Ik denk juist dat er mensen speciaal voor deze mode BFV aan gaan schaffen. Ik heb hem zelf niet en dit is voor mij zeker een reden. Ik ga er vanuit dat hij beter is uitgevoerd dan PUBG en het heeft voor mij persoonlijk een betere flow dan bijvoorbeeld Apex of COD, dat denk ik tenminste op basis van de game flow van eerdere BF's.
Sorry maar ik lees zo vaak dat alle Battle Royal games hetzelfde zijn. Je hebt mensen die realistische shooters willen spelen, arcade shooters, futuristische shooters etc. Je kunt alle battle royal games niet op een hoop gooien en zeggen dat ze hetzelfde zijn.

Persoonlijk heb ik PUGB gespeeld en me er veel mee vermaakt. Fortnite lijkt me daartegen helemaal niets, het bouwen en de cartoon style spreken mij helemaal niet aan. Apex Legends speel ik nu al enkele weken en het is een leuk spel, maar men moet nu niet doen of het een wereld brekende game is. De reden dat veel mensen het spelen is omdat het gratis is. Net zoals Fortnite gratis is. Hierdoor krijg je in korte tijd een grote spelers base, maar dat zegt niet dat dit over paar maand nog het geval is.

Ik heb Battlefield V overgeslagen, omdat mijn computer het niet meer aan kan en ik het niet heel bijzonder vindt. Het is allemaal hetzelfde. Maar het voordeel aan Battlefield is wel dat er ook andere spelvarianten zijn, je hoeft niet alleen maar de battle royal modus te gebruiken. Je hebt uiteindelijk veel meer afwisseling. Als men in ieder geval genoeg spelers heeft...
BF5 vind ik persoonlijk goed alleen de tides of war dat je MOET spelen voor de items is mij een brug te ver.

Waardoor je dus tegen je zin bepaalde spelmodus moet gaan doen en zelfs de game een weekje niet aanraken is onmogelijk...

Dit heeft voor mij bf5 de das om gedaan, want de game zelf is echt een parel. Maar de dingen eromheen heb ik een hekel aan.

Eventjes de bf5 br uitproberen, maar dat zal denk ik weinig indruk maken. Gezien Apex legends de eerste BR game is die goed in elkaar zit (zowel gameplay als grafisch) en maar ongeveer 1 maand oud is.
Veel items uit tides of war kan je gewoon kopen, mits die niet meer actief zijn. Verder ben ik het wel met je eens.
Yep voor maar 100 company coins. Dus als je geen zin hebt om Tides of War te spelen, dan hoeft dat ook niet.
Ik heb niets kunnen ontdekken dat nog iets aan Battlefield 1 kan toevoegen..
Heb het dus ook nooit geprobeerd.

Maar ik denk dat ze Battlefield ook wel gratis kunnen maken, want anders moeten alles wel echt heeeeeel goed zijn om nog een player-base te houden.
Ik heb een beetje hetzelfde BF 1 en hardline vind ik nog leuk maar V viel me enig sinds toch tegen.
Beetje mosterd na de maaltijd.. zit iemand hier nog op te wachten??
Yes hiero! ik vermaak me prima met BF 5 en kan tevens niet wachten op nieuwe factions die joinen. Ik snap dat mensen pessimistisch zijn maar vanuit mijn persoonlijke perspectief vind ik veel mensen wat te negatief tegen over BF V. Dit is volgens mij ook van veel mensen die het niet of amper gespeeld hebben in de huidige vorm.
Talking Heads... :) Nou ja een cover dan.
Ik denk dat EA er goed had gedaan deze game mode free to play te maken. Ik denk dat het publiek voor een BR mode voor Battlefield nog steeds erg groot is, maar BFV voelt een beetje als een verloren zaak.
Lijkt mij een goede zet. Voor een succesvolle Battle Royale Game heb je lijkt mij ook veel spelers nodig.
Ik speel BF:V veel, als in te veel op dit moment. Maar ik heb mijn twijfels bij deze modus (zowiezo geen BR-fan). Ik zie liever nieuwe content in de vorm van maps, wapens en facties. Hopelijk een echt massieve conquest map op basis van de technieken in deze BR-map.

Wat ik al wel eerder heb geroepen is dat ik deze toevoeging niet vind passen in het BF universum, maar dat is een persoonlijke mening. Ik had liever een XL versie van Grand Operations gezien :(

[Reactie gewijzigd door Bernadictus op 14 maart 2019 17:58]

Wanhopige poging om een release te reviven die ze zelf de nek om hebben gedraaid.
Wat een wanstaltige vertoning was dit weer voor DICE en EA.

Ik weet ook niet of dat ik oud begin te worden, of dat games tegenwoordig echt allemaal voor en richting de laagst gemeenschappelijke deler ontwikkeld worden. Niemand durft meer echte uitstappen te maken, en alles is of wordt één en dezelfde grote eenheidsworst met een ander sausje. Oja, en vooral veel DLC, lootboxes, seasonpasses en weet ik wat nog meer.

Ik kan zo geen AAA-titel meer noemen in de laatste 2 jaar waar ik echt super blij van werd.
De innovatie en de creativiteit zitten momenteel bij de Indies, en als daar iets aanslaat buitelt de hele triple-A wereld over elkaar heen om het te kopieren in hun eigen titels.
Wanhopige poging om een release te reviven die ze zelf de nek om hebben gedraaid.
Dat lijkt me sterk. Firestorm (Battle Royale modus) was al in juni 2018 aangekondigd. Ver voor de release datum dus.

[Reactie gewijzigd door eM. op 14 maart 2019 17:35]

Dat niet alleen, er is geen season pass of betaalde DLC, loot boxes zijn puur cosmetisch en optioneel en als ik heel eerlijk ben is er gewoon geen enkele game die mij zo kan pakken als Bad Company 2.. Dat eeft in mijn geval echt te maken met ouder worden. Ik kan echt niet meer 8-10 uur op een dag in Metro rondrennen zoals ik dat in BF3 het liefst dagelijks deed. Ik vind het dan ook sneu dat men eerder op de ontwikkelaars en devs afgeven dan meer relativeren.
Er zijn geen DLCs (of nou ja, die zijn er wel maar gratis, neem aan dat we daar niet over gaan klagen), er zijn geen seasonpasses, en microtransacties zijn puur cosmetisch. En zodra een ontwikkelaar iets echt anders wil doen komt er een online shitstorm van de 'fans' dat verandering eng is, en dat ze gewoon meer van hetzelfde willen met nieuwe graphics.

Dit was trouwens al lang voor de release aangekondigd, dus om het nou een wanhopige poging te noemen om een release te reviven?
Sekiro shadows die twice is misschien wel wat voor je. Daarnaast vind ik divinity original sin 2 ook tof in dat opzicht
Enige game de laatste jaren met een echt goed uitgewerkte local co-op.
En nog een Belgische studio ook, zeg ik als Nederlander.
Je wordt niet oud, ik ben ook van het eerste uur van BF, maar ze beginnen allemaal op elkaar te lijken waardoor je het op den duur wel gezien hebt. AAA titel die ik wilde spelen was Tomb Raider 3. Verder weinig titels die echt iets nieuws brengen.
Veel plezier gehad met bf v tot zover, kan niet wachten deze modus ook te spelen. Tot nu toe nagenoeg elke BR game gespeeld, het meest vermaakt met de ArmA mod vanwege t realisme, PubG ook aardig en apex kan ik wel waarderen. Toch, de meer realistische setting spreekt mij meer aan. Ben benieuwd!
Hier ook een bf speler van het eerste uur. Ik vind dat ze beter een nieuwe bf heroes free to play Battle Royale hadden kunnen uitbrengen ipv in bf V. Denk dat de die hard fan hier niet op zit te wachten. Bf4 vond ik echt wel het vetste qua maps. Er mogen idd bij bf V echt wel meer voertuigen beschikbaar komen. Heb nog nauwelijks in een voertuig kunnen spelen.
Na battlefield 4 is er geen BF meer geweest die zo fantastisch speelt. Heb V wel gekocht maar was al bang dat hij net zo slecht zou zijn als 1 en kreeg inderdaad gelijk. Zelfs 3 was beter met zijn bugs, deze heeft onvergetelijke maps zoals operation firestorm.
En waarom de rest na 4 zo slecht speelt weet ik eigenlijk niet. Maar het begint al met de manier waarmee je op elkaar schiet dit is compleet onrealistisch of misschien wel te. Waardoor je flink moet oefenen wil je iets of iemand raken.
Ik hoop dan ook dat de battle royale mode net zo speelt als PUBG, we zullen het zien.
Ik deel je mening. Waar ik bf3 fantastisch vind qua voertuigen en in speciaal met de jets en attack heli's vind ik bf4 qua infanterie en menu indeling en de modificatie/finetuning echt de nieuwe grens waar een shooter aan moet voldoen op zowel de ps3 als 360

Ik heb zowel bf1 als bf5 op de ps4 gespeeld en echt ik heb het gevoel alsof ik een stap terug doe.
Ik mis de gameplay van bad company, bf3 en bf4 in de nieuwe battlefields 1 en 2..
Had zo gehoopt dat bf 5 het zou zijn maar dit is het toch niet..

Hoop iig dat de nieuwe bf6 kwa gameplay weer op bf3 of bf4 lijkt..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee