Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Dice toont trailer voor battle-royalemodus van Battlefield V met in-game beelden

Ontwikkelaar Dice heeft een nieuwe trailer gepubliceerd van de battle-royalemodus voor Battlefield V waarin meer dan drie minuten aan gameplaybeelden te zien is. De battle-royalemodus genaamd Firestorm komt op 25 maart uit.

In de trailer wordt het speelveld van Firestorm beschreven als een grote sandbox en de grootste map ooit, tien keer zo groot als de relatief grote Noord-Afrikaanse Hamada-map, die al onderdeel is van Battlefield V. Het grote speelveld biedt plaats aan 64 spelers, waarbij er een solo- en een squadmodus is.

Op het moment dat de Firestorm-modus uitkomt op 25 maart, zijn in totaal zeventien verschillende voertuigen beschikbaar. Deze collectie loopt uiteen van tanks en jeeps met mitrailleurs tot aan een vrachtwagen, een prototype van een helikopter en een tractor. Ook zijn er boten beschikbaar en een amfibisch voertuig als de Duitse Schwimmwagen.

Daarnaast is de beruchte Sturmtiger beschikbaar, een gemechaniseerd geschut dat 380mm-raketten kan afvuren. Dit soort gepantserde gevechtsvoertuigen zijn echter vrij zeldzaam en zitten opgesloten in bunkers, die sneller geopend kunnen worden door samen te werken. Er zijn antitankwapens en explosieven beschikbaar om gepantserde voertuigen te lijf te gaan.

Uitrusting en wapens liggen verspreid over de map. Mocht je door een tegenstander geveld worden, dan krijg je nog een laatste kans om je te verdedigen, waarbij met een pistool nog wat schoten gelost kunnen worden. Teamgenoten kunnen je echter ook weer tot leven wekken.

Spelers kunnen verder een taak voltooien om een speciale, bijzondere uitrusting te krijgen in de vorm van een dropping. Dat kan bijvoorbeeld een tank, een artilleriebeschieting, maar ook een V1-raket zijn. Deze zijn volgens de makers van Battlefield V echter niet eenvoudig te verkrijgen.

Firestorm komt op 25 maart uit als een update voor Battlefield V. Het is verder een gamemodus die de traditionele regels van een battle-royalemodus volgt; spelers landen via parachutes op het deels besneeuwde strijdtoneel, ze moeten wapens zoeken en er is een ring van vuur die het speelveld steeds kleiner maakt. Eerder was er al een cinematografische trailer en daarvoor een uitgelekte instructievideo.

Door Joris Jansen

Nieuwsredacteur

22-03-2019 • 10:04

64 Linkedin Google+

Reacties (64)

Wijzig sortering
Erg benieuwd, wat verdere info:
  • 150 base health waar je (afhankelijk tot kwaliteit van je gear) 3x 50 extra "health" aan kan toevoegen in de vorm van vervangbare armor plates.
  • Alle loot wordt individueel weergegeven / gedropt. Dus als je iemand dood krijg je niet een mooi enkel kistje maar alle wapens etc los, een van de dingen waar de meeste spelers kritiek op lijken te hebben.
  • De map is vanaf het begin van een potje al voor een deel afgesloten om het tempo goed te houden, denk dat ze dus vrij makkelijk kunnen tunen aan dit formaat mocht dat nodig zijn. Ongeveer 1/3 is gelijk al niet toegankelijk en dit is dus willekeurig voor elke keer dat je speelt wat mogelijk voor extra variatie zorgt
  • Lijkt genoeg anti-tank gear te liggen.
  • Vrij veel flare Pistols waarmee je bijv. Een voertuig of artillerie kan aanvragen. Of de supply drops die we al kennen als squad call-in
De modus lijkt duidelijk minder serieus en meer fun factor te verkiezen ten opzichte van de base game
edit: Lijstje gemaakt

[Reactie gewijzigd door daellat op 22 maart 2019 11:40]

Ik krijg het vermoeden dat dit, zeker vergeleken met Apex een drama wordt. Het voelt als een goedkope uitvoering van BR met houtje touwtje oplossingen in plaats van goed doordachte gameplay. De loot los droppen is daar een typisch voorbeeld van, de map minder open maken is er nog zo een - dat klinkt als hergebruik van bestaande assets, niet als custom made en goed geteste content.
Het is los ontwikkeld door Criterion en ik denk juist dat er over veel dingen wel goed is nagedacht. Hoe je bijvoorbeeld wat gevechten uit kan lokken door voertuigen in bunkers die goed tijd kosten om te openen en sirenes die af gaan om andere spelers te lokken, de objectives op de map voor loot die je ook moet capturen waar ook mensen op afkomen, destruction helpt tegen campen, etc.
Over die los droppende loot ben ik het met je eens dat het beter kan.

Dat over de map snap ik niet zo? De map is duidelijk te groot gebleken tijdens testen voor 64 man en dus begint het al met een hele grote cirkel, lijkt me juist een indicatie dat er wel degelijk getest is. Dan haal je daar ineens hergebruik van assets bij, wat ik niet zo snap. Het is BF V en alle assets komen uit BF V. Zitten wel een aantal nieuwe voertuigen in en dan map zelf is helemaal nieuw (en gigantisch).
Wat is precies zo'n probleem met loot los droppen? Zelfde als in FN toch?
Fortnite is wel even een andere game, ook. Als je Apex hebt gespeeld dan snap je wel waarom de deathbox een heel goed idee is. Vooral als meerdere spelers willen looten, maar ook omdat je dan tijdens het looten een 'sitting duck' bent. Dat maakt het veel meer een tactische keuze om wel of niet meteen op loot af te rennen. Met losse loot kun je vantevoren al zien of er wat leuks ligt en je kunt in de sprint van alles oppikken. Dat haalt het risico er grotendeels uit.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 maart 2019 12:22]

Dat sitting duck verhaal zit exact hetzelfde in deze spelmode, als je de trailer goed bekijkt.
Of als iemand Bangalore heeft daar een smoke screen plaatst. Heb je dekking terwijl je de lootwhore uithangt.
Uit een kist looten waardoor je een lijst krijgt zal gestroomlijnder zijn. Bijv, twee items liggen bijna op elkaar en je hebt moeite de goede te selecteren om op te pakken. Ook liggen al die items dan op de map in plaats van enkel een kistje wat de zichtbaarheid er niet beter op maakt. game-breaking is het niet, maar ik snap de kritiek wel.
De frostbite in-game trailers zien er weer mooi gelikt uit , ik hoop ook dat ze weer niet alle bugs uit BF5 in de game hebben , zoals variabele hitreg van game naar game ( ja het UDP verhaal met een overmacht aan lag compensatie ) , dat ze Ping Limits ( 100 ping of zoiets ) hebben , dat ze een Regio Lock gelijk bij release invoeren voor China , dat Fairfight eens werkt zoals het hoort , enz .. . de lijst is wat lang.

Als ze dit keer de zaken op orde hebben kan het een mooie game zijn , ben wat sceptisch maar ik geef het een kans.
in-game trailers daar aan toe zijn er een hoop filmpjes van o.a. jackfrags en stodeh die al een uurtje of 1,5 hebben gespeeld, mocht je wat meer realistischere gameplay willen zien. Het zijn dan ook de filmpjes van deze mensen die mij hebben overgehaald van nauwelijks geintereseerd naar iets waarvan ik denk dat het zo nu en dan erg leuk kan zijn als afwisseling zeker met vrienden.
Ik heb BF 4 maar weer eens geïnstalleerd en het voelt veel soepeler met een veel betere hit registratie dan BF1 en BV5.
Heb gelijk genoeg gezien waarom ik dit spel niet ga oppakken.

Er zullen vast mensen zijn die het toejuichen maar voor mij had dit spel niet gemaakt hoeven te worden.
Ziet er op zich wel grappig uit. Op zich zie ik best wel voordelen in een BR modus bij Battlefield. Tot op heden heb ik van vrienden gemengde verhalen over BF5 gehoord, maar dit zou me kunnen overtuigen om zelf eens een kijkje te nemen. Ben wel benieuwd hoe het op mijn pc zal draaien, aangezien ik het nog met een GTX970 moet doen.
Ik vind het een prachtige game, muziek en sound zijn perfect, gameplay heb je genoeg te kiezen en nu BR. Niet typisch EA moet ik zeggen, ze blijven deze updaten om de playerbase te behouden. Belooft veel goeds :)
Volgens mij hanteren ze bij BFV het "game as a service" principe.

[Reactie gewijzigd door D-Day op 22 maart 2019 10:16]

Ik heb meer moeite het de hemel in te prijzen om de updates. Bij release leveren ze een game af welke 30 euro waard is. Er mist veel content, te denken aan gamemodi en zelfs single player content, om vervolgens een goed voetje te proberen te behalen om men te laten denk dat ze 'gratis' content ontvangen. Er zitten games bij die je 60 euro laten betalen en dan vervolgens alsnog gratis updates bieden.

In ieder geval goed om te zien dat ze ook daadwerkelijk de contact leveren die ze beloven.
mwa.. veel games kelderen ook wel snel in prijs hoor.
BF V was release inderdaad €60. Een weekje later in de Black Friday deal al €45. Nu na een half jaar €25-30 en zelfs al gezien voor €18
Waar dan? Ik kom ze niet tegen en voor 18 euro heb ik wel interessant.
even pepper in de gaten houden. Xbox versie bij CDkeys
Deze game is erg cpu afhankelijk. Mijn 4790k bottlenecked mijn 1070ti. Of eerder gezegd, de engine kan erg goed overweg met veel cores dus op lage settings spelen levert mij niet meer frames op

[Reactie gewijzigd door daellat op 22 maart 2019 13:18]

Zelf heb ik ook een 4790k met een GTX1080. Gister even kort gespeeld en wat voor mij helpt is om dx11 te gebruiken ipv dx12, dan krijg ik betere frames en geen stutters oid.

[Reactie gewijzigd door Scraxxy op 22 maart 2019 13:50]

Ik heb dezelfde processor ook, dus zal dan hetzelfde ervaren denk ik. Ik zit echt op het punt dat ik of de videokaart moet vernieuwen (>970 dus) of mijn moederbord, geheugen, processor, waardoor ik in beide gevallen een flink bedrag kwijt zal zijn. Dat weerhoudt me er momenteel van om de volgende stap te zetten en langzaam maar zeker trek ik steeds meer richting console. Natuurlijk is hij daar ook gewoon beschikbaar op, maar voor shooters zit ik toch liever op PC. /rant
Ik zou CPU upgrade doen. Alle 4000-series intel CPUs kunnen een bottleneck zijn in battlefield bij een 60fps target (bizar eigenlijk).

Maar een upgrade van 8GB naar 16GB is ook merkbaar.
???? Ik draai met een 2600k battlefield 5 uitstekend. CPU gebruik van 80 tot 95%. Zit nooit aan zn max. En dat met een r9 390. Op medium altijd boven de 60 fps. En dat op 64man servers. Meestal 80+. En in kleinere gebieden 100+.

En dat met slechts 8 gig ram. Ik zorg dan wel dat Chrome op de achtergrond niet open staat :P
De 2600k en 2500k (die heb ik hier nog altijd draaien) waren voor hun tijd erg sterk. Gesoldeerde heat spreader, lomp uitgevoerd en unlocked multiplier zorgt er dus voor dat die CPU's nog goed meekunnen met de nieuwere generaties (mits overgeclockt, mijn 2500k draait zoetjes 4.9 GHz). De generaties na sandy bridge (2xxx) tot nu (9xxx) hadden allemaal koelpasta in de CPU, werden zuiniger uitgevoerd etc.

Bovendien schaalt BF5 met haar Frostbite engine erg goed over meerdere CPU cores (verschillen blijven zichtbaar bij 8 threads) en uw 2600k heeft maar liefst 8 logische kernen.

OT: Ik ben benieuwd hoe deze BR modus zich gaat uitpakken. Als Dice hier een standalone game van kan maken dan hebben ze wellicht een goede tegenhanger voor Apex, PUBG en Fortnite te pakken. Als ze dit laten zoals het nu is, zonder toekomstige patches en content updates dan vraag ik me af of het BF5 veel goed zal doen.
Een 4790K heeft ook 8 threads, geen 8 logische kernen (4c/8t). De 2600K is precies hetzelfde maar heeft een lagere IPC en klokt doorgaans wat hoger. Kortom, deze CPUs zouden in games gelijkwaardig moeten presteren.

De oorzaak van lage of inconsistente prestaties in BFV zit vaak in DX12. Dat blijft een lastig verhaal, kennelijk, en dat zie je meer. Dat zal ongetwijfeld (ook) met optimalisatie voor oudere CPUs te maken hebben, want DX12 morrelt aan de verdeling van load over cores.

Kortom, gewoon lekker DX11 draaien...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 22 maart 2019 12:19]

Threads en logische kernen zijn hetzelfde. Je ziet vaak "4 physical cores" en "8 logical cores" als beschrijving voor 4c/8t CPU's.
"Een 4790K heeft ook 8 threads, geen 8 logische kernen (4c/8t). De 2600K is precies hetzelfde maar heeft een lagere IPC en klokt doorgaans wat hoger. Kortom, deze CPUs zouden in games gelijkwaardig moeten presteren."

Zowel de 4790K als de 2600K hebben 8 logische kernen en 4 fysieke kernen, dat ontkende ik ook niet. (threads is eigenlijk een beetje een vervelende beschrijving aangezien in de programmeeromgeving, threads gezien worden als parallel lopende taken. Een OS kan makkelijk 1000 threads draaien, maar doet dit met x fysieke kernen of x2 logische kernen.)

Ik wilde alleen duidelijk maken dat, omdat BF5 goed gebruik maakt van multicore systemen, BF5 prima op een hoog geclockte 2600K zal draaien. Het bijkomend voordeel dat een 2600k over een 4xxx series CPU heeft is dat de chip makkelijker warmte af kan staan door de betere TIM. Dit zorgt voor stabielere clocks en een fijnere speelervaring. Vandaar ook de rage om CPU's te delidden en ook het grote marketing geweld van Intel toen ze weer bij de 9xxx series soldeer gingen gebruiken.

IPC bij Intel processoren is bij gelijke kloksnelheden helaas niet enorm drastisch verbeterd als het gaat om gaming door de generaties heen. Ja, er is een verschil te merken tussen de 2xxx series en de 9xxx series, maar tussen de 2xxx en 4xxx series op gelijke clocks is dat een stuk minder. Het feit dat een 2600k makkelijk naar de 4.5+ GHz kan en de 4xxx series dat een stuk lastiger vindt (stabiel), geeft bij gaming toch een puntje erbij. Kijk ook uit met de boost functie van de nieuwere generaties, zeggen dat een CPU naar 3.8 GHz kan boosten wil niet zeggen dat alle fysieke cores, constant op die snelheid draaien.

Dat DX er inderdaad nog een flinke inbreng op heeft ben ik zeker met u eens.

[Reactie gewijzigd door Jhonny44 op 22 maart 2019 13:00]

Eh klopt. Dat wordt fysieke kern genoemd... foutje bedankt :P
Voor mijn zoon een gamepc geknutseld, had eerst de AMD X4 955, nu een upgrade gedaan naar de 8350 voor 50,-
Maps met 64 spelers kon hij eerst niet draaien met een fatsoenlijke fps, nu geen problemen meer.
Edit: grafische kaart 290x

[Reactie gewijzigd door D-Day op 22 maart 2019 10:31]

Heb ongeveer hetzelfde probleem. Mijn 3770k bottleneckt ook op mijn rtx2070 . Echter lukt het ongeveer om op high settings op 4k/60fps te spelen. Ultra is wat te hoog gegrepen
Bijzonder, heb zelf een i5 4670k en nergens last van? Heb zelf een geforce 1060 als videokaart. CPU is overclocked naar 4,4ghz en tijdens het gamen draait hij ongeveer 70-80%. Simulatie games zijn zwaarder voor mijn CPU ;)

Speel dan wel op 1080p met alles op ultra misschien dat dit nog iets uitmaakt?
Met bottleneck bedoelde ik dan ook niet zozeer dat de game niet lekker draait, de game draait prima. Meer bedoel ik dat als ik meer frames zou willen het de 4790k zal zijn die wordt geupgrade, niet de 1070ti -voor BFV dan
Op die manier! Ik las bottleneck echt als probleem dat het onspeelbaar was/is.
Durf eigenlijk niet te zeggen of ik meer FPS zou halen wanneer ik de rest van mijn PC zou upgraden.

Zolang het bij mij allemaal speelbaar draait vind ik het prima. :*)
die gtx 970 kan battlefield prima draaien heb m zelf ook, zolang je niet veel verder gaat dan 1080P
ik heb zelf 2560*1080 en dat draait stabiel op 60/70 frames dus ik zou zeggen dat t prima gaat moeten lukken
GTX970 draait prima met BF5. Performance is vrijwel hetzelfde als op BF1.
Beta draaide bij mij wel aardig. Zelfde als BF1 ongeveer.
Huidige staat weet ik niet want heb m op ps4 gekocht met vrindenclubje.
Ik stond niet echt te springen om deze modus toen ik er voor het eerst wat over hoorde. De Cinematic trailer was al best leuk gedaan, maar het gaat om de gameplay.

Na deze trailer en de un-edited zonder commentaar video van Flakfire gezien te hebben moet ik zeggen dat ik erg hyped ben om dit te gaan proberen! Blijft raar dat het op een Maandag pas gereleased wordt, maar dat even terzijde.
Maandag release, dinsdag update day :)
Gisteren was er ook al een update voor BFV. Het zou gewoon logischer zijn om het op een Vrijdag vrij te geven zodat mensen van het weekend deze modus uit zouden kunnen proberen :)

Stiekem had ik gehoopt dat ze het alsnog vandaag zouden releasen maar helaas. Ach. Nog een aantal dagen en dan gaan we erachter komen of het daadwerkelijk leuk is om te spelen :)
wij hoopten dat thuis ook inderdaad, maar allez, eerst even afkicken van Apex :)
Zou beter zij dat ze eens wat gingen doen aan de wallhacks en aimbots. Het begint onderhand schrikbarende vormen aan te nemen.
Dus jij zegt dat er veel hackers in zitten? Dat is voor mij al een reden om af te haken van n spel.
uit de hoeveel potjes ervaar jij een hacker? Even voor mijn informatie om te beslissen of het worth is om te kopen of niet.
Je komt op bijna iedere server wel 3 of meer cheaters tegen.
Jammer dat de modus gelimiteerd is tot 64 players. Mijn ervaring bij de grote Battlefield mappen is dat bij 64 players er niet eens altijd wat te doen is. Als je dan nagaat dat deze map nog 10 keer groter is, dan houdt dat simpelweg in dat je gewoon altijd alleen bent..

Ze zouden zo'n grote map gewoon met 256 players moeten doen. Dan wordt het een mooie chaos zoals Battlefield in de video's altijd laat zien!
Inderdaad jammer die combinatie van 64 players en een 10x zo grote map. Mischien na internal testing toch een balancing puntje om het op die schaal met die player amount te doen zodat 1 persoon die net toevallig een tank vind, niet meteen in range is om alle stragglers te voet te kunnen 1-shotten voordat ze de wapens en gadgets verzameld hebben om iets tegen een tank te kunnen doen.

Net zoals dat apex legends heel wat mobiliteit die je in TF1/2 had eruit genomen had (movement speed/wallrun/double jump etc.) Iedereen zou zich veels te snel af schieten.

Maar wel apart om te bedenken dat BF2 kon je vroeger met 64vs64 spelen voor 128 totaal en dat was echt heerlijk ook. Ik mis grote large-scale fps games.

[Reactie gewijzigd door lithiumangel op 22 maart 2019 10:16]

MAG: Massive Action Game was een heerlijke game met 128 VS 128 mogelijkheid. Spijtig dat Sony het de nek om heeft gedraaid maar het was voor mij de reden om de PS3 te kopen destijds.
MAG was een geweldige game inderdaad! Heel mooi opgezet met meerdere sectors om zo naar een 'hoogtepunt' toe te werken. Het voelde heel episch voor zijn tijd. Echter de engine liet nogal wat te wensen over en totaal niet te vergelijken met de Frostbite met zijn volledig vernietigbare omgevingen.
Voor de grafische standaard van de PS4 zou 128v128 toch echt wel moeten kunnen. :X
Dat zou wel erg gaaf zijn om 128+ spelers in een dergelijke map te krijgen. Werkelijk een natte droom voor Battlefield spelers. Maar denk dat er op dit moment teveel hardware limitaties aan vast zitten gezien de Frostbite engine. Volledig vernietigbare omgevingen brengt nogal wat beperkingen met zich mee helaas.
Net de gamplay gezien van firestorm door Jackfrags, we zien wel wat het geeft :)
Een Battle Royale met voertuigen. Interessant! Ga ik zeker proberen.
En niet zomaar voertuigen! Tanks! Zeer grote zelfs zoals de Sturmtiger. Ik ben erg benieuwd naar deze modus.

Hoop alleen niet dat de main game hieronder gaat lijden net zoals bij Fortnite. Ik heb namelijk Battlefield V gekocht voor Battlefield en niet voor Battle Royale. Dat Battle Royale erbij zit vind ik een plus punt maar ik zou het heel jammer vinden als straks alle resources naar de Battle Royale modus gaan.

Gelukkig weet ik dat Criterion de Battle Royale modus heeft gemaakt, maar als de Battle Royale modus veel spelers trekt zal EA meer resources naar Battle Royale willen sturen ben ik bang.
opmerking maakte ik ook al op het forum.. met TOW events zul je ook echt naar de basisgame moeten, wil je speciale skins e.d. unlocken. En daar "kicked" de jeugd tegenwoordig toch op
De game ligt al een tijdje in de kast en zal daar ook blijven.
Zolang er geen rental servers zijn en je niet met je vrienden kan spelen spelen we Battlefield 4 op onze eigen hardcore server.
En zo nu en dan op een gehuurde hardcore Battlefield 3 server.
Ziet er toch wel heel vermakelijk uit, jammer dat de game erg slecht loopt op oudere computers. Voor BF3 en 4 zelfs nog mijn computer geupgrade, maar ik was er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. BF1 liep nog uitstekend, maar met het spelen van BF5 beta was het een drama. Ook de gameplay vond ik verschrikkelijk met zo weinig ammo en het schieten wordt er ook niet beter op.

Persoonlijk denk ik niet dat men met deze modus de game kan redden. De prijs is misschien wel laag op dit moment, maar ik denk dat men beter ook een stand-alone versie kon aanbieden van de battle royal modus die men ook gratis kan spelen. Ik weet zeker dat ze binnen no-time miljoenen spelers trekken. Een season-pass of lootboxes erin met alleen cosmetische items en men verdient zeker 10 keer zo veel geld dan nu.