Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ubisoft kondigt Tom Clancy's The Division 2 aan

Ubisoft heeft aangekondigd dat de studio werkt aan een opvolger van Tom Clancy's The Division. Inhoudelijk vertelt het bedrijf nog niets over de game, behalve ze feedback van de spelers meenemen in het ontwikkelproces.

Ubisoft doet de aankondiging op de Duitse zakenwebsite 4 Traders. Het bedrijf vertelt hoe het veel gebruik heeft gemaakt van diverse feedback van gebruikers om The Division te verbeteren en efficiënter is geworden in het reageren op deze input.

De studio belooft die houding mee te nemen bij de ontwikkeling van de opvolger van de game, Tom Clancy's The Division 2. Het spel wordt gemaakt in samenwerking met de studio's Ubisoft Annecy, Redstorm, Reflections, Ubisoft Bucharest en Ubisoft Shanghai.

Voor het spel wordt opnieuw gebruikgemaakt van de Snowdrop-engine, die nieuwe functies heeft gekregen. Ubisoft deelt verder geen informatie over het spel, dus gegevens als de setting en de datum waarop het verkrijgbaar wordt, laten nog op zich wachten.

Tom Clancy's The Division kwam precies twee jaar geleden uit en werd in de review van Tweakers goed beoordeeld. Het is een openwereldgame die zich volledig online afspeelt. De game speelt zich af in New York, dat er slecht aan toe is nadat een grootschalige uitbraak van een dodelijk virus de stad in zijn greep heeft gekregen.

Door Emile Witteman

Nieuwsposter

08-03-2018 • 21:16

80 Linkedin Google+

Submitter: DigitalError

Reacties (80)

Wijzig sortering
Zo zonde dat deze aankondiging en die van Call of Duty er nu al zijn. Zou véél leuker zijn als alles gewoon in één klap naar buiten komt tijdens de E3. Doe dan rond mei ergens een aankondiging in de trant van "tijdens de E3 komen we met nieuwe games" maar verder geen namen noemen. Maar tegenwoordig is het een trend om aankondigingen van aankondigingen te doen. Soms zelfs de aankondiging van een teaser die weer een aankondiging is van meer informatie in een later stadium. Als je niks zinnigs te melden hebt behalve een naam, meldt dan gewoon niks. Gewoon een grote fatsoenlijke aankondiging doen die inslaat als een bom. Véél leuker!
Ik denk dat de timing te maken heeft met de totale let down die de eerste anniversary was. Dat hebben ze destijds erg slecht aangepakt. Deze aankondiging (of de aankondiging van verdere uitbreiding van D1) was echt iets dat de Division community nodig had
precies, het spel was al snel dood gelopen, zelf vond ik het irrirant dat je de DLC's moest kopen voor uitbreiding.

ik hoop dat er veel verbetering in zitten en niet steeds nerfs en buffs van bepaalde items.
ook zal de vraag zijn is het een nieuw spel dat gekocht moet worden of een upgrade van de huidige versie.
Aan de andere kant de beste content zat wmb in de DLC. Ik ben op een gegeven moment gestopt met de campaign en alles wat erom heen hangt... Hoewel het spel er prachtig uitziet wordt het dodelijk saai op een gegeven moment.
De survival DLC was echter briljant en heb dit nog maanden met een paar maten gespeeld. Fijn dat je die domme campaignmode gewoon kunt skippen en alleen maar survival kan spelen als je dat wilt. Ik hoop dat ze juist hier meer mee gaan doen in deel 2.
Survival is en blijft briljant. Hoe vaak je het ook doet, zo nu en dan wordt je verrast en lig je horizontaal
The Division was cool om te spelen, maar werd op een bepaald moment een herhaling en had ook geen enkele zin om die extra packs te kopen. Ik denk dat ik gewoon tot er een Gold Edition komt en deze lekker ga kopen :)
De voornaamste reden is dat een uitgever nu even helemaal alleen in de spotlight staat met zijn aankondiging, terwijl die in E3 in een ganse zee van aankondigen zou terecht komen waarin zijn game mogelijks niet erg opvalt.

Je zal maar pakweg de Division 2 aankondigen terwijl het zaaltje daarnaast CD Project voor het eerst Cyberpunk 2077 op de wereld loslaat :)
CoD moest wel aangekondigd worden, er was een lek met een foto, een (bekende?) man die mee deed aan de game een pet op had met het IIII logo op

https://goo.gl/images/4toizQ

[Reactie gewijzigd door iLLuSion_xGen op 8 maart 2018 21:58]

Het was een zeer bekende basketball speler (James Harden) en het was natuurlijk geen lek.... Het was **suprise** een marketing stunt...

/ontopic, het zal wel maar mij liggen maar the division was een enorm saai spel. Vijanden waren gewoon kogelsponzen na enige tijd...

[Reactie gewijzigd door dycell op 8 maart 2018 23:13]

Het is een RPG :P in diablo blijf je ook hacken en slashen. Alleen het voelt wat onnatuurlijk aan doordat je geen bijlen en zwaarden hebt maar AR, SMG, LMG en sniper rifles. Enorm gewaagd en uniek van Ubisoft.
Uniek? Ik moet meteen denken aan Hellgate:London, Borderlands, zelfs in zekere zin Strife uit 1996 al.
IMHO totaal wat anders. Hellgate en bordlands gaat over sci-fi, aliens, plasma pistols, energy rifles, etc etc. Daar voelt het niet onnatuurlijk aan om eindeloos door te blijven schieten.

bij de "the division" ben je in New York, schiet je met een M60 LMG (echt bestaand wapen) op een "hooligan" met een capuchon 100 kogels op het hoofd en de vijand is nog niet dood. Dat geeft de division een heel onnatuurlijk gevoel. (kan in het echt niet). Dat maakt the division uniek en toch een beetje raar, terwijl het wel bij een "looter" RPG hoort. (eindeloos schieten / hacken / slashen )

[Reactie gewijzigd door laue op 9 maart 2018 11:02]

Ik heb het een keer tijdens een free weekeind gespeeld en vond het ook raar om in een realistische setting iemand 10 keer te moeten raken voor ie dood was. Heb hem niet gekocht om die reden.
ik vond het spel n het begin erg cool. na en tijdje voelde ik me bekocht, wat een waste of money.
Precies Todd Howard met fallout 4 en fallout shelter. .. blijft geniaal die drop
Edit:// laat maar klopt geen hout van wat ik hier zojuist had neergezet :p

[Reactie gewijzigd door Wootism op 8 maart 2018 23:12]

Dit is alleen geen aankondiging van een aankondiging...
Dat is vaak yo dat alles voor de E3 uitgelekt wordt. Helaas is het dit jaar een beetje meer extreem en is het enkele maanden van te voren. Normaal was het een enkele weken van te voren.
Dat heet hype bouwen. Ik durf er grof geld op in te zetten dat marketingbedrijven dat hebben onderzocht. Hype bouwen, pre-orders binnenharken, en ongeacht wat er in reviews komt te staan heb je je geld al binnen.

Wel heel slim verzonnen.
Vond de endgame nogal tegenvallen ondanks de beloften. De combat was op zich lekker maar het hitpoint systeem doet afbreuk aan het realisme van Tom Clancy games uit het verleden.

De sfeer van de game vond ik echter ongeëvenaard goed. Het rondlopen door new york gaf echt een fantastisch gevoel, een gevoel dat geen enkele mmorpg mij de afgelopen 10 jaar heeft weten te geven. De sneeuw, de lichteffecten etc....zo mooi gewoon.

Weten ze de eerste punten op te lossen dan kan er echt een hele mooie game ontstaan. En die grafische engine is gewoon fantastisch!

[Reactie gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 8 maart 2018 21:28]

Die endgame is er uiteindelijk (helaas wel via DLC) wel ingekomen. De hoeveelheid aan verbeteringen en toevoegingen na release heeft er echt een heel goed spel van gemaakt.
Ik hoop dat Ubisoft geleerd heeft van dat proces en de verbeteringen nu direct bij release meegeeft.
Het spel zoals het nu is (1.8) is gewoon erg goed en is zoals het vanaf begin af aan had moeten zijn. Dan hadden ze een grotere userbase gehouden. Al moet ik wel zeggen, ondanks alle fouten die er in zaten, ze hebben wel doorgezet. Ze hadden na de laatste DLC (die ze verplicht waren te leveren), kunnen zeggen jongens de ballen. Koop deel 2 maar. Zelfde verhaal eigenlijk met Wildlands.
Ik speel beide spelen nog op wekelijkse basis met een groepje vrienden en deel 2 zal ik ook zeker halen. Maar niet als pre-order, eerst kijken wat ze er van maken.
Vond het zelf ook super mooi spel. De sfeer die in het spel zat vond ik ook heel erg goed. Een spel gaat of staat niet alleen bij de graphics. Ik zie het als een vakantie. Je kan nog naar de tofste plek op aarde gaan en als je er zelf niks van maakt wordt het ook niet veel. Heb the Division echt met mega veel plezier gespeeld. Dit kwam omdat we in een groepje van 4 het super naar ons zin hadden. Als ik het spel in mijn uppie had gespeeld was het nogsteeds een heel mooi spel maar mijn experience was heel anders geweest en was ik er veel eerder mee klaar geweest.
Moet wel mogelijk zijn en vond dat dat in the Division erg goed gedaan. Was perfect spel voor 4 man.
We zijn er beetje mee gestopt na 1.4. De zoveelste weapon/gear/set balance.... Het werd zo'n grind op het laatst toen zijn we ermee gestopt. Kijk uit naar de nieuwe versie maar goed dat was al redelijk duidelijk dat die er aan zat te komen.
Voor de rest stoor ik me er niet aan dat het wordt aangekondigd voor de E3. De beelden zijn nog niet vrij gegeven en daarnaast LFB. Doe het als je het een goed moment vind je kan het maar 1 keer officieel aankondigen. De E3 is voor mij altijd meer een voor de beelden van spellen en daarnaast eventuele nieuwe games niet een vervolg.
Ik heb het eerste deel pas veel later gekocht, bij 1.7 geloof ik. ik moet zeggen dat de gunplay vrij solide is. alleen gaat het spel nooit te gek doen. er is niet echt variatie. er zijn 3 factions met ruwweg 4 unit types per faction. de bosses zijn ook niet echt geinspireerd.

de eerste division is gewoon een goede basis maar op een gegeven moment teveel van hetzelfde. en in de ontwikkeling van deel 2 zou dat een van de grootste aandachtspunten moeten zijn.

de grind viel volgens mij wel mee. van mij mag er wel een beetje grind zijn. maar dit moet geen opgeworpen muur zijn met een microtransactiepoort erin.

daarnaast de AI. om ze moeilijker te maken krijgen ze gewoon kneiter veel health. maak een AI die tactiek gebruikt en dergelijke. 20 .338 kogels in je voorhoofd en sommigen lopen gewoon door. Eentje zou per definitie het verhaal moeten afsluiten.

maar samengevat, als ik kijk naar hoe 1.8 van het eerste deel eruit ziet dan ben ik benieuwd naar hoe deel 2 gaat worden. best kans dat het een heel goed spel gaat worden. maar k ga niet pre orderen.

[Reactie gewijzigd door Torakk op 9 maart 2018 12:52]

Ondanks de populaire haat van vele was The Division een fijne titel naar mijn mening. Tientallen uren prima vermaak gehad en deel 2 komt er dan ook zeker.
Dat komt doordat het spel op release een drama was. na een aantal patches ging het spel van slecht tot opzich goed. eigenlijk een beetje hetzelfde verloop als battlefield 4
Heel erg zin in :) Heb The Division 1 gespeeld en vond het op het begin een erg leuke game! Gekocht destijds in de vakantie en de eerste week uren!! (20-30uur :P ) plezier gehad, zowel solo als met vrienden. Vooral het laatste was erg vermakelijk. De hele campaign was niet heel interessant an sich maar het ontdekken van de stad had wel iets, gaf toch wel een kick!


Het enige jammere vond ik de end game. Het was op het begin in de restricted zone toch wel spannend en leuk om onbekende tegen te komen, het feit dat je elkaar kan spreken via VoIP voegde veel waarde toe. Zo heb ik veel farms gedaan in de restricted zone door enkel met mensen te praten i.p.v elkaar meteen afknallen.

Ik ben afgehaakt op het moment dat er veel hackers actief waren, zowel in de pvp als pve. Waarbij ik destijds al niet veel pvp meer deed en daarom gestopt was met het hele pvp, dankzij de hackers. Op naar de pve, ook daar helaas mensen die bosses konden one shotten en was het eigenlijk gear loot fest, dit heeft voor mij het spel voorgoed verpest. Ik heb begrepen dat de nieuwe dlc's en updates erg goed zijn werk hebben verricht en meer balans in de game heeft toegebracht. Ik bezit geen dlc en om deze te kopen vind ik toch wel wat 'risicovol' omdat ik bang ben dat de fun er snel af zal zijn.

Maar goed ik kijk er uit naar deze versie. Hopelijk kunnen ze mij net zo verrassen als assassin's greed Origins doet, want deze game vermaakt mij momenteel enorm! Ondanks slechte ervaring met ubisoft de afgelopen jaren ben ik dankzij AC:O toch wat positiever geworden over ubi, dus kijk straks ook uit naar farcry 5 hoe die zal worden..

Iig ik kijk er al naar uit! :D hopelijk wordt hij niet verziekt door agressieve micro transacties :-)

edit; wat woordjes

[Reactie gewijzigd door Tweakwondo op 8 maart 2018 22:17]

Ik deel je mening, de cheaters hebben het spel eigenlijk verziekt. Grinden voor upgrades was ook een minder leuk aspect. Verder was de gameplay, wanneer we gewoon puur naar de weaponry, interactie met andere spelers en intensiteit van gevechten kijken, moddervet.
Deel 1 vond ik na 20 a 30 uur echt gigantisch tegenvallen, al het PVE-gedeelte gehad, PVP vond ik echt te saai met loot campers..

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de gare beloftes en hetgeen wat wij uiteindelijk kregen..

De DLC heb ik niet gekocht of gespeeld, had ik totaal geen behoefte aan. Nee, deel 2 mogen ze houden!
Dus als ik het goed begrijp ben je teleurgesteld in een game waar je 30 uur ingestoken hebt? :?
Ja, kan toch? Vind samen spelen met vrienden belangrijker, dan de game die we samen spelen.

Ineens was de fun uit het spel. Misschien is het in uren wel minder geweest, weet het niet precies meer ;).
dat is alvast 1 game op het lijstje om naar uit te kijken bij de E3 dit jaar :)
Kwam er maar de bevestiging dat ze aan een nieuwe Splinter Cell werkten :/ Zeker de local co-op mode die je dus samen met iemand naast je kan spelen, is echt gewoon geniaal. Beetje sneaky en stealthy vijanden omleggen terwijl je samen in real life aftelt tot het moment dat je elk de trekker overhaalt; priceless! :*)
als ze daar dan ook een game van kaliber Chaos Theory van kunnen maken, tuurlijk, kom maar op!
Maar denk het niet :+
Benieuwd naar het vervolg, ik zou deel ook maar weer eens opstarten nadat ik positieve verhalen hebt gehoord over verbeteringen. Lijkt erop dat hij ongeveer tegelijk met anthem uit komt. beide zijn Q1 2019 games.
Alleen bij anthem heb ik het idee.. te mooi om waar te zijn.


Al was division 1 e3 trailer ook te mooi om waar te zijn...

Anthem staat ook op me wishlist :)
Ik kan er naast zitten, maar is het screenshot bij dit artikel niet van de infameuze E3 demo? Waar bleek dat de uiteindelijke game veel minder gedetailleerd was?

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met dit tweede deel. Ik heb veel teleurgestelde geluiden gehoord over het eerste deel, zoals het ontbreken van grote stukken level ten opzichte van wat er beloofd was.

[Reactie gewijzigd door s1h4d0w op 8 maart 2018 21:46]

Ik weet nie precies wat er beloofd was. Maar division heeft best een ruim opgezette map.

En ja de screenshot is van de e3 aankondiging toen ;)
Hell Yes, wat was deel 1 een prachtige game op de PC (vooral met mods) en wat speelde die lekker.
Natuurlijk hij was bij lange na niet perfect en zonder maten werd het na de endgame wel een beetje saai, maar vergeleken met andere online games vond ik m geweldig (zowel gameplay, graphics, geluid als setting).

En ik vind dat ze erg goed hebben geluisterd na de kritiek en de game steeds beter hebben gemaakt.

Ik kijk erna uit!