Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 84 reacties
Submitter: Ktenolix

Ubisoft maakt bekend dat gamers van 19 tot en met 21 februari deel kunnen nemen aan de open bta van Tom Clancy's The Division. Xbox One-gamers krijgen een dag eerder toegang en vanaf 16 februari is de game te preloaden op alle platforms.

Eerder organiseerde Ubisoft al een gesloten bèta op uitnodiging, nu kan iedereen die geïnteresseerd is deelnemen aan de test. De open bèta bevat meer content, zoals een verhaalmissie waarin 'spelers kunnen ontdekken hoe ze de stad kunnen redden', aldus het persbericht van de uitgever.

Op het Ubisoft-blog is te lezen dat de ontwikkelaars de meeste problemen met cheaters hebben opgelost. Die problemen deden zich voor bij de pc-versie tijdens de gesloten bèta. Bij de uiteindelijke release moeten al deze issues zijn opgelost, belooft Ubisoft.

Tom Clancy's The Division wordt op 8 maart uitgebracht op de PlayStation 4, Xbox One en voor Windows. De open bèta is beschikbaar op al deze platforms. Alle gamers die meedoen aan de bèta krijgen een in-game beloning als de volledige versie uit is. Wat dat precies is maakt Ubisoft niet bekend.

Het spel speelt zich af in Manhattan, New York City, waar een allesverwoestende pandemie uitbreekt en de samenleving in elkaar stort. Gamers maken onderdeel uit van The Division, een geheime eenheid die is getraind om de samenleving te redden. Samen met andere spelers moet de oorsprong van het virus onderzocht worden en moeten burgers beschermd worden tegen vijandige facties.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (84)

Patch notes (voor de PS4, maar wellicht ook andere platforms):
New Mission Available to play, Subway Morgue:
  • Encounter a new faction: The Cleaners
  • Explore a Mass Grave while trying to restore power to the city.
  • Rescue the missing Engineer, Paul Rhodes
Unlock an additional Wing in the Base of Operations:
  • The first upgrade to the Tech Wing is now available
  • A new Skill can now be unlocked: The Deployable Turret
Numerous Dark Zone updates and improvements:
  • New High End weapons available in the Dark Zone
  • Refresh rate on Dark Zone chests has been greatly reduced
  • Non-player enemies in the Dark Zone have been significantly increased in number
  • Non-player enemies in the Dark Zone have been buffed slightly
  • The Manhunt Timer now pauses instead of refreshing while in combat as a level 5 Rogue
  • The Reward for surviving as a Rogue Agent has been increased to 1.5x the kill bounty
  • The Health Bar for Agents in the Dark Zone now only turns red when they actually become Rogue
  • A new warning icon has been added to indicate an Agent who has shot another player but has not done enough damage to go Rogue
  • Dark Zone experience leveling curve has been adjusted slightly
  • Disabled the option to transfer Dark Zone brackets as a Rogue (This prevents players using Bracket Transfer as a means to escape after becoming Rogue)
  • Removed some ropes that allowed players to reach areas that gave them an unfair advantage
Other changes
  • New Ubisoft Club Action available for participating in the Open Beta unlocking an exclusive reward in-game
  • New and improved Tutorial Video
  • Tutorial video is now available to view from t he Character Select Screen
  • Fixed two bugs that allowed players to become invisible to other players
  • Fixed an exploit with Ballistic Shield Skill that allowed players to become invincible
  • Cheat Detection and Prevention additions and updates
  • Fixed mismatch of stats that occurred occasionally between Vendor Inventory and Player Inventory when item purchased
  • Adjusted player movement speed while running with a grenade in hand
  • Fixed a bug that sometimes caused other player's name and health bar to not be visible in the Dark Zone
  • Fixed some Weapon Mods that resulted in incorrect stat values when equipped
  • Fixed some weapons that didn't appear as Contaminated when obtained in the Dark Zone
  • Fixed a bug with the Reward Claims Vendor that caused stacks of consumables to be decreased under specific circumstances
  • Fixed a bug with stats display not updating when browsing Vendor Inventories
  • Fixed a bug that caused continuous vibration under very specific conditions
  • Fixed a very rare bug that prevented players from being able to fire or switch their weapons
  • Added mission Dialogue lines in Missing Persons: Heather Lau Side Mission
  • Several environment fixes to prevent falling through world issues in specific places
  • Multiple stability fixes (23 unique crashes fixed)
  • Server optimizations and improvements (players will receive less connection errors now)
  • Multiple localization fixes and improvements
  • Additional polish & bug fixes too numerous to mention!
bron

[Reactie gewijzigd door Ktenolix op 10 februari 2016 09:29]

Ah, kan ik eindelijk meer van "mijn" hub vrijspelen. Ik ben benieuwd naar de extra dingen!
en meer tijd in de dark zone :)

"•New Ubisoft Club Action available for participating in the Open Beta unlocking an exclusive reward in-game"
- hee, hooo.. ik krijg wel wat voor de open beta, maar niks voor de closed beta? :/

[Reactie gewijzigd door MCRoadkill op 10 februari 2016 14:15]

Voor zover bekend is niet, nee. Waarschijnlijk zal het puur een cosmetic item zijn. :)
Ja, een suf lintje of achievement wat je vrijspeeld. Wellicht een kleding item of een leuke baseball cap gezien dit spel behoorlijk gericht is op kleding.

over kleding gesproken in de CB kon je heel makkelijk aan nieuwe kledingstukken komen door NPC's die ziek waren een medkit te geven of water en dan droppen ze vaak een kleding stuk :)
Voor deelname aan de alpha krijgen we een unieke weaponskin, zal voor de beta ook wel zoiets zijn vermoed ik.
Ik heb hier een lijst gepost met de rewards (ook de open beta reward *niet bevestigd*).

Kort gezegd:
- Alpha reward : weapon skin
- Closed beta reward : cap
- Open beta reward : jacket
Bovenstaande behoren tot de NY Shortbows set.
Bring it on !
Zin in !! 8)
Veel gestelde vragen: (hier)
Some answers to your questions:
Will I need to redownload the beta if I have the Closed Beta installed?
No, you'll be able to download a small update and be set to play in the Open Beta.

Will my progress from Closed Beta still be there?
This is not likely, you will normally have to restart. Your Open Beta progress will also not carry over to the main game.

Can I pre-load the Beta?
Yes, pre-load will start on February 16th!

How long do I have to play to receive the exclusive reward?
Normally, launching the game will be enough to qualify for the reward.
Is cheating aangepakt in de open beta?
The development team has resolved most of the PC cheating issues tracked during the closed beta, and all of them will be resolved by launch on March 8. The developers will continue to closely monitor the open beta for any new issues, and address them accordingly.

Is er nieuwe content beschikbaar in de open beta?
Added to the content already seen in the Closed Beta, the Open Beta will include an all new story mission for players to explore in their pursuit to take back New York.

Krijg je nog een reward als Open Beta speler?
As a thank you, everyone who participates will be rewarded with a special in-game reward which will unlock for players when the full game is released.

Bovenstaande 3 vragen zelf bedacht, vandaar unquoted

[Reactie gewijzigd door melantrix op 9 februari 2016 19:51]

"Will I need to redownload the beta if I have the Closed Beta installed?
No, you'll be able to download a small update and be set to play in the Open Beta."

Ik ging er al vanuit dat die mogelijkheid er misschien zou zijn! Daarom heb ik de closed beta niet van m'n systeem verwijderd, maar alle files laten staan. Fijn dat ik niet alles opnieuw hoef te downloaden.
Wel sneu voor de mensen die wel meteen "delete" hebben gekozen. :+

Dit betekent wel dat de open beta waarschijnlijkheid hetzelfde gebied omvat en dezelfde missie! Dat is wel een tegenvaller. Als iemand die de closed beta veel gespeeld heeft ben ik dan waarschijnlijk snel klaar met de open beta. Alleen maar even checken of ik meer fps haal en of er minder cheaters zijn.

Edit: er is wel een nieuwe missie!!! :9
Added to the content already seen in the Closed Beta, the Open Beta will include an all new story mission for players to explore in their pursuit to take back New York. As a thank you, everyone who participates will be rewarded with a special in-game reward which will unlock for players when the full game is released.

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 9 februari 2016 19:42]

vandezelfde bron:
Added to the content already seen in the Closed Beta, the Open Beta will include an all new story mission for players to explore in their pursuit to take back New York. As a thank you, everyone who participates will be rewarded with a special in-game reward which will unlock for players when the full game is released.
Niet dezelfde missie, maar misschien wel dezelfde omgeving inderdaad. In iedergeval iets nieuws om te doen voor de closed beta spelers! :D
Dan maar hopen dat de missie wat langer duurt! Die missie van de closed beta was je op normal zo mee klaar. Alleen op hard duurde het iets langer.

Van een RPG verwacht ik eigenlijk dat er ook lange missies / quests inzitten. Niet enkele minuutjes rondrennen met een geweer, en dat is dan de missie. Ik weet niet in hoeverre het met de gekozen co-op structuur mogelijk is om echt interessante missies toe te voegen, la Fallout 4 of Witcher 3.
Als je de missie met 4 man deed op hard was je er wel even mee bezig, maar langer kan natuurlijk altijd. Vergeet niet dat dit in de main game waarschijnlijk een van de eerste missies zal zijn die je tegenkomt, iig in manhattan en dat ze waarschijnlijk groter gaan worden hoe verder je progressed.

Fallout 4 en Witcher 3 heb ik zelf niet gespeeld dus daar kan ik niks over zeggen. Ik weet wel dat de developers heel weinig hebben geroepen over de content zelf en de endgame, dus dat kunnen we alleen maar afwachten :(
Zeer waarschijnlijk zit er verschaling in de quest/missie hoe meer mensen in je team zitten. Is ook logisch anders fluit je er zo doorheen.
Klopt, dit is ook bevestigd door developers. Maar wat ik zelf ervoer is dat het in je eentje een missie doen relatief simpeler was dan een 4 man squad. Relatief in de zin dat het niet evenredig moeilijk wordt.
Dus niet 4x zo moeilijk, maar bijv 6 a 7x zo moeilijk.
Ja klopt vond ik wel in de CB. Als je gewoon goed gebruik maakt van 'cover' dan gaat het wel. Alleen had ik wat moeite met al die granaten die gegooid werden, was lastig voor weg rennen.

Sowieso zou ik zoveel mogelijk proberen in teamverband te spelen, een vast crew waarmee je rondzwerft.
Fallout 4 interessante missies?!

Die ben ik nog niet tegen gekomen..........

Ga naar marker
Kill alles
Keer terug
Profit / repeat
Het lijkt me sterk dat het hele spel zo is. Je kunt namelijk het gehele spel uitspelen zonder zelf ook maar n iemand te vermoorden. Je hebt echt ontzettend veel verschillende opties ter beschikking om iedere missie te voltooien.

Als jij Fallout 4 op die manier speelt, dan ligt dat misschien ook wel aan jezelf. Misschien moet je eens op internet opzoeken op wat voor andere manieren je dezelfde missie allemaal kunt voltooien.
Sorry Dusty maar dat is gewoon niet waar.

Je hebt geen opties in de dialoog alleen de illusie van keuze.
Of tewel het maakt niet uit welke keuze je maakt je eindigt altijd met dezelfde uitkomst.

Hoe kan je het spel uitspelen zonder iemand to vermoorden als 90% van de missies markers zijn waar je de omgeving moet "clearen"

Door die pacify skill te gebruiken? die je pas op hoge lvl's kan unlocken?!
Veel dingen die op het eerste gezicht onmogelijk lijken zijn wel mogelijk:
http://kotaku.com/guy-bea...ne-nearly-brea-1749882569

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 10 februari 2016 14:16]

Ja ik heb footage gezien hoe ze dat doen.

Bijv. eerste missie met waar je je eerste power armour krijgt.

Hij springt naar beneden pacifies de raiders. Dan komt de deathclaw. die maakt alle raiders af die met hun handen omhoog staan.

Speler maakt dus technisch niemand af.

Daarna schiet hij op de deathclaw lokt hem naar preston en na 15 duizend quicksaves komt hij uiteindelijk erdoor zonder kill.

Echter is het eindresultaat nog steeds hetzelfde. Alle raiders zijn dood. En er was geen mogelijkheid om deze uitkomst anders uit te laten pakken.
Co-op missies in Fallout 4?
Nee, in The Division. :O
Ik wou net zeggen, dan heb ik wat gemist in FO4 :/
in the Division is idd vanzelfsprekend :)

Het beste quest systeem vind ik die van Guild Wars 2, hoef je ook nooit meer terug naar de originele quest giver. Dat heen en weer geloop verspil je zoveel tijd mee :/

[Reactie gewijzigd door MCRoadkill op 10 februari 2016 14:25]

3 uur jezus, ging best snel op mijn KPN 500/500. ik moet wel meer naar die Dark Zone kijken in de volgende beta, ik ging daar een en ineens was ik een rogue omdat 3 andere mensen mij hebben aangevallen, wat moet ik dan doen.
Ik heb 200/20 bij Ziggo. Soms gaat het rap, andere keren ruk.
Pauzeren en doorstarten wil nog wel eens helpen. Schijnt dat je dan op een andere donwload server terecht komt.

Dark Zone moet ik ook meer gaan doen, maar ga ik pas echt doen met de vaste groep mensen waar ik mee game.
Solo Dark Zone in is niet echt een aanrader. PvP slagveld soms. Niet tof.
Wat is dat nu voor een gezever. Wacht nu eens totdat je eindelijk kan spelen voordat je een oordeel velt.
Nee, het cheat systeem gaat pas aan bij full release. Dat is waarschijnlijk gedaan om tijdens de Bta een beeld te krijgen wie en hoe mensen cheaten om hun anti-cheat te fine tunen en een lijst te hebben van mensen die ze extra in de gaten moeten houden bij full release.

Vergeet niet dat de open Bta precies dat is, een Bta. Het is in geen geval een full release experience en het is aan de developers om in de Bta te testen wat ze willen testen.
Er staat duidelijk dat het met de release (waarschijnlijk d.m.v. een First-day patch) gefixed wordt.
Joh, wat boeien mij die kut cheaters nou. Ik doe lekker mijn eigen ding. en anders kan je een mooie anti-cheater group opzetten en op jacht gaan.
Dus moet ik de beta die ik heb gedownload gewoon laten staan, of komt er weer een nieuwe??
Je Closed Beta client kun je dmv een update omzetten naar de Open Beta client:
https://twitter.com/UbiMiiSTY/status/697106729172148227
Als je de vorige bta al genstalleerd hebt staan, hoef je alleen een kleine update binnen te halen om klaar te zijn voor de open bta. De open bta bevat n nieuwe missie ten opzichte van de vorige bta.
neem aan dat de open beta wat veranderingen met zich meebrengt, dus ga er maar vanuit dat je hem opnieuw moet downloaden, 3 dagen van te voren pre-loaden :)

[Reactie gewijzigd door AHappyKoalaBear op 9 februari 2016 19:00]

niet dus. Als je de Closed beta al hebt, hoef je maar een kleine update te downloaden.
Verder terug naar boven stond dat je de content van closed beta gewoon zo kan laten, met open beta download de Uplay client een klein stukje extra content voor de open beta en je kan zo weer verder.
Kijk, dit vind ik prima nieuws. Demo's zijn zo goed als verleden tijd maar open betas hebben die taak in veel gevallen overgenomen. Ben er wel benieuwd naar, zeker na het lezen van gemixte reacties (wel overwegend positief).
Bij veel negatief commentaar had ik zelf het gevoel dat ze een compleet uitgepatcht spel verwachten in een closed beta.

Zelf de closed beta gedaan en de potentie is er zeker in het spel, ik ga dan ook zeker de open beta spelen om te kijken hoeveel verschil er in zit.
Commentaar op basis van een beta (dus bugs of zaken die niet in balans zijn) filter ik er redelijk uit, maar als je na gaat dat deze game binnen een maand uit moet komen mag je wel een redelijk 'af' product verwachten.

Wat ik wel hl veel heb gehoord is dat vijanden een soort kogelsponzen zijn en dat wapens niet echt uniek aanvoelen en weinig 'punch' hebben. Ook reageren de personages minder gedetailleerd op de omgeving dan wat je bijvoorbeeld zag in eerdere gameplay-video's, maar Ubisoft is sowieso heer en meester in het vroeg laten zien van spul dat te mooi is om waar te zijn.
mwah, je krijgt geen beeld van het spel met die ene co-op missie. En pvp vond ik echt 0 toevoegen. Totaal geen lol aan gehad.
Deze data waren een tijdje terug al uitgelekt (zie nieuwsberichten van toen). Het was dus al bekend dat er een open beta zou komen deze maand, en de toen uitgelekte data (18 tot 21 feb voor Xbox One; 29 tot 21 feb voor PC, PS4) kloppen ook.

Dit is dus niet zozeer nieuws maar een bevestiging van wat al bekend was. Ik ben meer benieuwd naar de content van de open beta. De closed beta had maar n echte missie. Krijgen we nu wel meerdere echte missies te zien? Is hetzelfde gebied van de stad bewandelbaar, of kunnen we nu andere gebieden verkennen? Ik kan niet wachten totdat deze vragen beantwoord kunnen worden.

Wel goed om te zien dat ze het cheaten op de PC hebben aangepakt! Dat was veel te makkelijk. Hopelijk zijn er nu veel minder hackers in de open beta.

Edit: veel van m'n vragen worden hier beantwoord: http://forums.ubi.com/sho...8?p=11361664#post11361664
Zo is er een nieuwe missie!

[Reactie gewijzigd door dusty-2011 op 9 februari 2016 19:38]

De geruchten waren dat de beta vanaf 16 feb zouden zijn, en dan begint de preload. In die zin was het gerucht dus niet correct.

Dat is ook een belangrijk verschil, het was een gerucht allemaal gebaseerd op 1 screenshot van Xbox Italie. Niet per se een heel betrouwbare bron ;)
Qua data heb je inderdaad gelijk. Aangepast.

Xbox Itali geen betrouwbare bron?? Absoluut oneens. Dit soort dingen lekken niet op deze manier uit indien ze niet waar zijn. Xbox Itali heeft geen mensen in dienst om valse geruchten te verspreiden. Zelfde verhaal met de recente patch van Star Wars: Battlefront. Daar lekte een officile video van uit van EA Brasil. Gingen vervolgens een paar gekken verklaren dat het niet waar was wat in de video verteld wordt. Nou rara wat de patch bevatte. Echt exact alles wat in de video verteld werd.
Xbox Itali betrouwbaar oke, true. Maar 1 random screenshot is best makkelijk te photoshoppen. Daarnaast is het geen bevestiging. Het kan een oude datum zijn, het kan een geschrapte datum zijn, het kan een gehackte facebook pagina zijn etc etc. Pas (zoals nu gebeurd is) als Ubisoft zlf de data vrijgeeft is het daadwerkelijk bevestigd en kan je er pas dn vanuit gaan. Anders is en blijft het een gerucht, hoe officieel de bron misschien ook klinkt.
Een enkele nieuwe missie. Nou nou, geweldig hoor. De eerste alpha had ook al dezelfde content, dus om nou voor de 3e keer er doorheen te lopen. Dan wachten we wel op release
Je moet wel even de open beta opstarten, dan krijg je namelijk een reward voor in de final game!
•Refresh rate on Dark Zone chests has been greatly reduced

bedoelen ze niet Increased? ik heb mischien 2-3 van die kistjes gezien de gehele beta.
Ik denk dat het niet echt lekker verwoord is, maar dat ze bedoelen dat het minder lang duurt voordat een kist weer te openen valt. :)
Stomme vraag misschien, maar is de open beta gewoon uit de PSN store te downloaden voor de PS4?
How do I access the Open Beta?
The Open Beta is free and open to everyone. You don't need a code to enter, simply go to your platform shop, download and play:
  • XBOX ONE: Go to Games and search for Tom Clancy's The Division Open Beta
  • PS4: Go to the Playstation Store and search for Tom Clancy's The Division Open Beta
  • UPLAY PC: Launch Uplay PC, the Division Open Beta will be in your Free Games list
Dit kan vanaf 16 feb. :)
zou je vriendin/vrouw leuk gaan vinden op Valentijnsdag :P
Je weet dat Valentijnsdag op 14 februari valt en de beta van 18 t/m 21 is? ;)
oh ja 14, ik dacht de 16de lol :P
bedankt voor het melden, schilt mij weer een hoop ellende thuis :P
zeer mooi, wil deze game zekers een proberen :)

Iemand interesse om deze in groep uit te proberen?
Gelukkig, voor ik een game koop van ubisoft wil ik het eerst testen anders laat ik de game al links liggen. Door de vele schandalen.

[Reactie gewijzigd door erwinwernars op 9 februari 2016 18:49]

heb de beta gespeeld (beta key digitaal gekocht voor 1 euro)
beviel me al erg goed, de randen van alle objecten waren ook heel precies wat ik al een groot pluspunt opzich vind.
dus hoop dat de open beta ook net zo goed bevalt