Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 101 reacties

Ubisoft heeft de gesloten bta voor Tom Clancy's The Division met een dag verlengd. Eigenlijk zou deze maandagochtend op 1 februari aflopen, maar dit is uitgesteld naar 12 uur 's middags op 2 februari. De bta begon 28 januari voor Xbox One en 29 januari voor Playstation 4 en pc.

Ubisoft laat weten dat de bèta verlengd is "om zoveel mogelijk personen toegang tot de closed beta te verlenen." Daarnaast hebben meer mensen een e-mail gekregen met daarin een uitnodiging voor het voorproefje van het spel dat op 8 maart uitkomt. Ubisoft probeert zoveel mogelijk mensen toe te laten zonder dat dit problemen oplevert voor de servers.

The Division-bèta verloopt niet zonder problemen. Veel spelers melden op reddit en het Ubisoft forum dat er bijvoorbeeld spelers zijn die zichzelf oneindige munitie geven, of het personage sneller maken waardoor ze onzichtbaar worden voor andere spelers. De communitymanager van Ubisoft heeft aangegeven dat dit geen hacks of cheats zijn, maar dat dit kan ontstaan door misbruik te maken van glitches. Er zou aan een oplossing voor deze verschijnselen gewerkt worden.

Tom Clancy's The Division komt op 8 maart uit voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (101)

Na de Alpha te hebben gespeeld op 9-12 december en vervolgens 18 december op XBOX ONE was al mijn hoop gevestigd op de PC versie van The Division. Ik ben wat betreft de graphics tevreden op mijn systeem. Voor PC footage van een YouTuber met een krachtige systeem kun je hier terecht. Maar zelfs met twee GTX 960 4GB's zoals ik heb gespeeld ziet de game er fantastisch uit.

Na afgelopen weekend uitsluitend TC:TD the hebben gespeeld tot een levelcap van de bta te hebben bereikt kan ik het volgende zeggen.
De bulletsponge is uitermate frustrerend. Het haalt mij telkens uit de beleving van de game. Want laat me vooropstellen dat de game qua graphics indrukwekkend is. Echter de NPC's in de game zijn telkens Afro-Amerikanen. Het is te hopen dat de definitieve versie dat in de winkels komt te liggen wat dat laatste betreft stuk gevarieerder is qua etniciteit. Anders voorspel ik dat dezelfde organisaties achter BlackLivesMatter Ubisoft het enorm kwalijk gaan nemen.

Is er goed nieuws? Ja, dat is er zeker. Ik heb zelden zo erg meegespeeld met wildvreemden in de game. De proximity chat is zeker geslaagd wat dat betreft. Het maakt de game nog levendig en stuk overtuigender.

[Reactie gewijzigd door Ram-G-maN op 1 februari 2016 15:33]

Ja dat viel mij ook op. Er is maar 1 model voor een vijand lijkt het wel, zo'n stereotype bendelid met capuchon. Voor een studio die alles recycled wat ze ooit hebben ontwikkeld had ik wel een breder scala aan vijanden verwacht.
Ook jammer dat die tablet-functionaliteit is geschrapt. Dat leek mij wel erg gaaf; zo'n ingame drone besturen met je tablet. Tsja, misschien in het vervolg van The Division of een andere game van een andere studio.
Maar zelfs met twee GTX 960 4GB's zoals ik heb gespeeld ziet de game er fantastisch uit.

Mag ik toch wel hopen met 400 euro + aan videokaart :/
ziet er goed uit met 1x MST GTX 970 4g ook nog en smooth game play.
Hiero idem dito, op een enkele GTX970 draait hij ook prima!
Gister een dikke 6 7 uren gespeeld en over het algeheel vond ik het best wel vermakelijk. Het begin is wel echt een beetje onduidelijk allemaal, ik had een tijdje nodig om alle menu's enz. door te spitten, maar toen dat eenmaal wat duidelijk was ben ik gaan rondlopen.

Grafisch vind ik het er wel mooi uit zien. Helaas draai ik het niet eens in volle glorie, maar het draait verder wel goed. Heb wel regelmatig gehad dat 'The Division stopped working' en dus keihard terugschoot naar Windows.. Maarja, zal wel een bta bug zijn ga ik maar van uit.

Ben het er mee eens dat het op sommige momenten wel een beetje kaal aanvoelt qua beleving in de wereld. De vijanden die je tegenkomt kun je vrij simpel omleggen met wat goed geplaatste schoten en anders een stickybomb onder ze schieten en meteen opblazen.

Toen ben ik de missie gaan spelen. Normal mode in m'n eentje vond ik wel een beetje simpel en na een crash moest ik sowieso weer opnieuw. Toen maar besloten om Hard te spelen en dan via matchmaking. Vervolgens met 2 anderen de gehele missie gespeeld op Hard mode en dat vond ik echt wel heel vermakelijk. We zijn op sommige plaatsen wel 4 of 5 keer gewiped door de mega stroom aan vijanden, maar uiteindelijk met goed teamwork de missie gehaald.

De Dark Zone nog kort even in geweest, maar dat heb ik nog niet echt aan de tand gevoeld. Vanavond dus maar even.

Overall vond ik het best wel vermakelijk spelen. Er zijn wel veel bugs en sowieso is het crashen naar Windows wel echt heel hatelijk. Ik ben overigens nog niet overtuigd om het spel ook meteen te kopen. Het spel heeft zeker potentie, maar ik vraag me af of het dat ook daadwerkelijk gaat halen.
Ga ik vanavond nog maar wat uurtjes spelen. Wat eerste indrukken. Spel ziet er erg goed uit de wereld is zover ik heb gezien erg groot. Maar dan wat issues:
- Schieten gaat niet heel soepel, je hebt al gauw een clip nodig om een mannetje om te leggen.
- De wereld is mooi, maar leeg. Bijna geen loot te vinden. Auto's kunnen niet open en de meeste gebouwen zijn ook niet toegankelijk. Ik heb veel rondgelopen zonder enige interactie.
- als je rondloopt roepen alle burgers zinnen, alsof ze bedreigd zijn door je. En met 10 zinnen houdt het ook wel op.
- geen interactie met NPC's behalve als het bedoeld is.
- De HUD naast het karakter vind ik maar storend, waarom niet onder in het beeld?
- Overkill aan icoontjes, waar je kunt schuilen en overheen kan klimmen, maar verder weinig interactie.
- Je wordt wel heel erg aan het handje genomen, routes zijn duidelijk. Deuren en kasten die open kunnen lichten op, waardoor je niet echt aan het zoeken bent en dus alles van loot makkelijk vind.

Dit zijn over het algemeen wel zaken die ze kunnen aanpakken, maar het voelt een nu als een zeer visueel gelikt spel, zonder gameplay diepgang.
Heb ik het duidelijk toch iets anders ervaren.

Nu heb ik beta toegang op de xbox one en de pc en moet ik zeggen dat je op de console inderdaad even wat meer kogels nodig hebt om een mannetje neer te krijgen. Op de pc krijg ik veel beter headshots voor elkaar vanwege de bediening met de muis.

En wat loot betreft.. ik kom het echt overal tegen. Dood wat npc's,.. ga opzoek in gebouwen en het metro stelsel. Metname de Dark Zone, waar je maar 6 geinfecteerde items tegelijk kunt dragen heb ik wel eens items moeten laten liggen omdat ik teveel tegen kwam op mijn pad naar het extraction punt.

De lijnen hadden naar mijn mening ook wel wat minder gekunt.. maar ik moet zeggen dat ik tot nu toe (vooral in teamverband) ontzettend heb genoten van de beta :)
Die dark side ben ik nog niet in geweest. Blijkbaar is het daarom te doen en moet je daar al je tijd doorbrengen? Daarbuiten vond ik er in ieder geval niet veel aan. Ik heb geen uren speelsessies gehad en zie ook zeker de potentie. Maar lekker weg knallen (op PC) vind ik het zeker niet, maar dat zal wel aan mij liggen dan!
Zou je willen aanraden de dark zone zeker nog even te proberen. Bij voorkeur met een vriend / vrienden. Heb je geen vrienden met beta access, dan zou ik zeker een random persoon dat je ziet open inviten tot je groep. Meeste mensen accepteren het wel en het kan (let op.. kan!) best leuk zijn.

Los van dat, natuurlijk voor ieder zijn ding... ik ben (tot nu toe) in iedergeval wel te spreken over het vermaak gehalte :)
ik ben echt geen pvp fan dus de Dark side heb ik niets aan. Missies zijn heel snel saai (helaas) Ik vind het jammer dat het niet gewoon een open world is met andere.
Wat ik wacht op is een WOW sort spel met post appocalyptic theme. Fallout 4 MMO zo geweldig zijn. Maar dat ik gewoon mijn smaak.
- Schieten gaat niet heel soepel, je hebt al gauw een clip nodig om een mannetje om te leggen.
mijn record is 6 poppetjes met 1 clip; 4 rounds per poppetje ....

//edit:
meeste guns :+ maar idd, volledig paars (28u gespeeld :X) dan volledig op dps gericht. Ga zelf wel snel dood. Maar met sniper is bijna alles 1-hit-1kill. Meeste agents in DZ ook 2-3 shoten

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 1 februari 2016 15:09]

4 rounds per poppetje kan zomaar kloppen, maar ik heb toch hetzelfde gevoel als Pantostie.
Meestal heb je heel wat meer nodig om iemand neer te krijgen en ik heb het vaak genoeg gehad dat ik bijvoorbeeld met een assault rifle met een scope iemand overduidelijk in het hoofd schoot, maar dat hij toch niet neer ging.
Het voelt in ieder geval voor mij alsof de wapens rubber kogels schieten ofzo.

Verder ben ik het ook eens met Pantosties andere punten, het voelt als een game zonder diepgang waarbij ze zich veel te veel op de visuele aspecten hebben gericht.
Het is dan ook een geen shooter zoals call of duty of battlefield.

Het is een RPG waarbij je moet schieten. het loot systeem en dergelijke zijn belangerijker voor het spel. dit heeft ubisoft ook al regelmatig aangegeven.


Zelf vind ik het spel heerlijk spelen, een kleine 20 uur gespeeld en toen was het voor mij wel gedaan met de pret.
DZ zo'n beetje leeg geloot. en het PvP gedeelte vergt in mijn ogen nog wel wat verfijning. (al ligt dat wss aan het feit dat het beta is. Bv. als je als rogue de beta area uit loopt word je gewoon naar een safepoint gespawnd. en weg is je rogeu status. heel irritant!)

Voor de rest erg leuk. beetje door huisjes en steegjes heen lopen, alles proberen te looten, en dan vervolgens bijna overhoop geschoten worden door NPC's omdat je alleen naar de grond zit te kijken om loot te spotten dan dat je enemies probeert in de gaten te houden.
Ik ben alleen bang dat de single/co-op missies niet heel erg lang zullen duren. en dat dat vervolgens in tig DLC's word gegooid.
Heel erg enthousaist over de game, terughoudend mbt. content.
Het is een RPG waarbij je moet schieten. het loot systeem en dergelijke zijn belangerijker voor het spel. dit heeft ubisoft ook al regelmatig aangegeven.
Ik snap serieus niet waarom het een het ander moet uitsluiten. Het hoeft zeker geen CoD of BF te zijn, maar dan mag het nog wel lekker knallen! Zoals boven jou gezegd, lijkt soms met rubber kogels te knallen, de impact voel je niet. Dan is dus het RPG element dat je moet levelen en je wapens dergelijk moet upgraden om een beetje shooter ervaring te krijgen?

En ter verduidelijking: Ik was eigenlijk blij verrast door de game. Ik had er namelijk niks van verwacht en zie zeker potentie. Iets meer content erin en wat tweaken, kan het mooie game worden. Misschien dat je met setting ook alle overdreven aanwijzingen in de wereld kan uitzetten, dat maakt het al wat boeiender.
oke, akkoord.

Maar zou jij het leuk vinden als je 0,0 kans hebt tegen een team dat spontaan rogue gaat?
als ik jou moet geloven schieten ze allemaal tegelijkertijd een headshot, en jou hele team is weg. en hun kunnen looten.

Dan heb ik toch liever de rubberen kogels. Tevens, wat is het bezwaar tegen rubberen kogels. iedereen heeft de rubberen kogels, het is misschien niet erg realistisch. Maar het blijft dan ook een game.

(of ben je van mening dat als je super goed bent in F1 2015, dat je dan meteen in een F1 bolide kan stappen en een grand prix kunt eindigen?)
Volgens mij kunnen ze PVP en PVE gewoon aparte damage modifiers geven.
Voor PVP kan ik nog begrijpen dat je geen 1 shot kills wilt hebben, maar hier gaat het ook om de NPC enemies, ook die zijn veel te veel bulletsponges.
Dat zou kunnen, maar npc's krijg je met een sniper en een headshot best redelijk neer.
Ik vind het vooral veel commotie om niets. Het maakt ten slotte niet echt uit hoe de damage is. Het is namelijk voor iedereen hetzelfde.
Dat is zo, maar het gaat ook om een stukje gevoel.
Gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt, TotalBiscuit geeft precies hetzelfde aan:
https://www.youtube.com/watch?v=TdNv1alwCSc
Geen idee waar jou 0,0 kans opmerking vandaan komt. Het gaat om de shooter ervaring. In de meeste shooters is een headshot gewoon instant dood. Dus waarom hier niet?
Wie schieten allemaal tegelijk een headshot?
Bij nogmaals lezen, snap ik het meeste van je comment niet :)
Ik wil ook helemaal niet in het echt iemand overhoop schieten, dus je vergelijking met F1 volg ik ook niet.
Reageerde je misschien op iemand anders?
Ok, laat ik een situatie schetsen voor je.

Je staat samen met een maat klaar om je net verkregen loot te extracten. Er komen 2 mensen aanrennen, jij denkt dat ze ook gewoon loot willen extracten. Ze zijn niet Rogue, en hebben beide ook al loot om te extracten. Het touw valt naar beneden. Die andere twee schieten jou en je maat dood door middel van een headshot. (1 shot, 1 kill right?!) extracten vervolgens jou loot en hun eigen loot en jij voelt je genaaid.

Daarom is 1 schot, 1 kill dus geen slim idee ;)

Edit: de vergelijking met F1 is wel degelijk terecht, jij zegt dat een headshot namelijk altijd een kill is. Dat een andere game het anders doet wil niet zeggen dat the divisionist hetzelfde moet doen.

[Reactie gewijzigd door demonic op 1 februari 2016 18:05]

Lijkt me dat als je met een team bent dat er wat gasten op de uitkijk staan om de extract te beschermen. Dus kun je best sneller neergaan. Daarbij doelde ik op het neerhalen van npc's. Maarja het is een keuze. Als je sneller neer gaat, zal je daar je speelstijl op aanpassen.

Maar wat heeft f1 in real Life te maken met een headshot?
Zoals Pantostie al zegt, omdat het een RPG shooter is, blijft iemand leven als hij een kogel in zijn hoofd krijgt ??
Als hij dan nog een helm op zijn hoofd zou hebben, dan zou ik het nog begrijpen, maar dit voelt gewoon niet goed.
Naar mijn idee hebben items looten en rpg elementen hier helemaal niets mee te maken.
Als je bijvoorbeeld bij dark souls of iets dergelijks een baas op hoofd mept is hij toch ook niet in een keer dood.... Er zijn zoveel games waarbij dit niet is, ik snap het probleem niet.

Het is gewoon een RPG game met health bars, zoals het ook is als je niet kunt mikken. En die armor en health moet weggeschoten worden.

En dat de wereld leeg aanvoelt ligt ook een beetje aan het feit dat je moet weten wat je allemaal kunt doen/zoeken. En dan valt het allemaal reuze mee.

Ik vond het een heel vermakelijke game. Hij werkt goed. Is moeilijk genoeg. En ziet er op de PC erg netjes uit. Mij kun je vanavond vinden in de dark zone :)
Daar heb je gelijk in, maar ik vind bij shooters gewoon dat het niet lekker voelt.
Het is dan ook een persoonlijke mening, ik speel bijvoorbeeld battlefield ook het lieftste op hardcore modus.

Om een of andere reden komt het bij mij gewoon heel erg over alsof ik iets niet goed doe en/of ik met rubber kogels aan het schieten ben.
Het zal een stukje realisme zijn, ik zie gewoon niet in hoe iemand het kan overleven als hij een kogel door zijn hoofd heeft gehad of een half magazijn in zijn borstkas heeft zitten.

Voor mij persoonlijk is dat een minpunt, maar dat zal voor niet iedereen gelden.

Wat ik alleen aan wilde geven is dat het RPG elementen niet perse hoeven te betekenen dat er weinig damage gedaan wordt of dat one shot headshot kills niet kunnen, zoals sommigen lijken te stellen.
Zoals Pantostie al zegt, omdat het een RPG shooter is, blijft iemand leven als hij een kogel in zijn hoofd krijgt ??
Dit is iets wat me in fallout erg opviel en waardoor ik uiteindelijk gestopt ben met de game.
In Borderlands daarintegen heb ik me behoorlijk vermaakt met de bulletspongy enemies.

Hoewel minder realistisch is het een gameplay keus om de gevechten zo te ontwikkelen. Je bent langer bezig, het houdt het langer interessant. Er zijn veel abilities/voorwerpen in het spel welke in een realistische setting binnen een seconde een eind aan een gevecht zouden maken.

In een one-shot one-kill omgeving zal je compleet andere tactics moeten gebruiken om je doel voor elkaar te krijgen. In een MMO omgeving met meerdere spelers kan dit vrij onvergeeflijk zijn. 1 van de tientallen snipers heeft je al neer voordat je kunt reageren.
Ik denk inderdaad dat het ook af hangt van de setting.

Als je een realistische setting neer probeert te zetten, dan halen bulletspongy enemies mij juist enorm uit die setting.

Bij een futuristische of fantasy setting heb ik hier minder last van omdat het beter te rijmen is.

Maar hier is dus gekozen voor een (redelijk) realistische setting en dan voelt het gewoon niet lekker als je ongeveer je hele magazijn moet leeg schieten om een of twee tegenstanders neer te krijgen.
Eens, een fantasy setting zoals borderlands maakt het een stuk aannemelijker. In realistische settings is dit meer immersiebrekend.

Het lijkt me wel bijna noodzakelijk (hoewel immersiebrekend) om in een MMO setting niet met het "1 kogel in je hoofd = dood" systeem te werken. Ik kan geen voorbeeld van een MMO game bedenken die dit gebruikt en daadwerkelijk ook nog lekkere shooter gameplay heeft.

Kijk maar eens naar DayZ of alle clones ervan. Daar heb je hele groepen griefers die dagenlang beginners aan het afknallen zijn. spawn -> dood -> respawn -> dood etc. Misschien is dit nu veranderd, maar de shootergameplay heeft hier ernstig onder geleden.
Er zit natuurlijk ook een verschil tussen pve en pvp.

Waar ik vooral op doelde waren de npc's in the Division.

Dat dit niet mogelijk is voor PVP lijkt me vanzelfsprekend.

En ook voor PVE hoeft het echt niet voor iedere tegenstander te zijn, maar los dit dan op door gebruik te maken van NPC uitrusting, bijvoorbeeld een helm en kogelvrije vesten.

Maar goed, ik zei het in een ander bericht ook al, het blijft een persoonlijke mening, voor mij was de beta een indicatie dat het (zonder aanpassingen) geen spel voor mij is.
(al ligt dat wss aan het feit dat het beta is. Bv. als je als rogue de beta area uit loopt word je gewoon naar een safepoint gespawnd. en weg is je rogue status. heel irritant!)

Ow god! zwijg me ervan. Hier heb ik mij van het weekend ook genoeg aan gergerd ze!! en dat zijn dan mensen die veel loot/geld krijgen --> beter gear hebben en dus de exploit beter en sneller kunnen uitvoeren.

Ben zo 4 v 2 verloren. en toen we ze bijna hadden .. spawn weg...
Maar dit is idd een beta issue en geen game issue.
:P Heb je dan je gun ziek geoptimaliseerd? Ik ervaar mega recoil en alleen via headshot gaat het rap, maar zelfs daar heb je meerdere kogels voor nodig? Vind een headshot maken ook niet heel bevredigend voelen. Wat zijn jouw ervaringen daarmee?
Buiten je record, vind je het lekker wegknallen? En een record is geen gemiddelde natuurlijk.
Mee eens m.b.t de headshots. In andere games heb je meer verdoening na het maken van een ‘epische’ headshot. En hoe kan een headshot geen 1-hit kill zijn .. Hoe kan je nog actief schieten als je in je hoofd geschoten wordt .. Dat doe ik in ieder geval niet na. Ik dacht ook, ga zoveel mogelijk headshots maken om met efficientie vijanden sneller om te leggen, dacht ff dat de hitbox onjuist was.
28 uur? Ik heb er nu ongeveer 5 opzitten en ik heb vooral een leuke sniper gevonden die 1200 damage doet. Nu heb ik vooral headshot = kill.
Ik heb in ieder geval al veel plezier beleefd aan de beta en ik heb hem nu zeker gepre-ordered :D
En wat als je nou eens probeert headshots te maken ... kost mij vaak genoeg maar halve clip voor 2 man.
De wereld is nu alleen wel groter dan met de release nieuws: Speelveld The Division voorlopig beperkt tot Midtown Manhattan
altans de vorige beta had alles, toen werd aangekondigt dat het kleiner werd en alleen midtown manthattan word, heb deze beta niet gespeeld nog dus weet niet of deze alles heeft of alleen midtown manhattan maar hou er rekening mee dat de release best wel karig kan worden

[Reactie gewijzigd door HADES2001 op 1 februari 2016 15:12]

Ik heb de Alpha gespeeld en dat was precies hetzelfde gebied als de beta nu heeft ;)
De gebieden buiten midtown manhattan zijn alleen in trailers getoond.
De wereld in de beta is niet groter dan in de release. In de beta heb je uit mijn hoofd 3 wijken en daar nog 2 wijken bij met pvp "the darkzone". Ik denk dat je iets van 20-25 wijken hebt uiteindelijk en veel meer story line.

Inderdaad de map is anders geworden dan men in eerste instantie dacht. Manhatten en brooklyn zit er niet in wat wel is getoond met filmpjes, ik hoop dat ze dit uitbreiden met dlc's maar verwacht niet hele nieuwe buroughs.

De map die je kan zien in de beta is gewoon de volledige game (je kan er niet komen in de beta, wel zien)
Een speelwereld kan nog zo groot zijn, als er niks te doen is schiet het ook niet op. Ik ben een beetje gaan dwalen in de wereld, kwam in een riool terecht, niks te doen. Ging een side quest doen die 0,6 mile afstand lag, enorm eind sprinten, met als enige actie twee bad guys die zo om lagen. Hele stuk gelopen, kreeg een hint en mocht weer terug lopen. Zo ver ik heb gezien zijn er ook geen voertuigen? Komt er dan 'quick travel'? Want alles lopen zonder actie wordt wel heel gauw saai. De wereld voelt daardoor ook niet echt 'hostile' wat je toch wil bij een post apocalyps spel. Bij fallout ligt om elke hoek potentile dood, dat zie ik hier totaal niet.
ik denk dat ze de beta enorm uitgekleed hebben qua content, tov de final.

genoeg om te proeven, genoeg om te testen, maar dan heb je 't ook gehad.
Schieten gaat juist heel soepel. en je hebt een hele clip nodig omdat het meer een RPG is dan een shooter, met bijbehorende eigenschappen.
Waarom zou een RPG er ineens voor moeten zorgen dat je meer kogels nodig hebt ?

Als de reden zou zijn dat je wapens en uitrusting beter worden naar mate je in het spel vorderd, dan kunnen ze dit gewoon compenseren met bijvoorbeeld betere uitrusting (helmen, kogelvrije vesten, etc) voor de tegenstanders en/of het aantal tegenstanders.

RPG elementen hoeven volgens mij helemaal niet uit te sluiten dat je iemand (die in een t-shirt rond loopt) gewoon met 1-2 kogels zou moeten kunnen doodschieten.

Maar goed smaken verschillen, voor mij voelt het schieten gewoon niet goed/realistisch.
Dit is de beta he? natuurlijk laten ze niet alles zien, anders hoeft niemand het straks meer te kopen.

Vermaak mezelf best prima moet ik zeggen, lekker met een paar vrienden knallen in de DZ of een paar side missions doen, natuurlijk is het leeg en kaal maar ik verwacht dat dat minder is als het spel uit komt.
Want misbruik maken van glitches valt niet onder cheaten?
Vreemd verhaal...

Daarnaast gaat de verklaring het doel van een bta natuurlijk volledig voorbij.
Ubisoft laat weten dat de bta verlengd is "om zoveel mogelijk personen toegang tot de closed beta te verlenen."
Noem het dan ook geen bta meer als het primaire doel niet meer is om nog de laatste lading bugs uit het spel te halen. Dit is, net als bij iedere andere release van een bta tegenwoordig, gewoon een reden om nog meer mensen over te halen het spel bij release te kopen of zelfs al te pre-orderen.

Maargoed, wel weer prettig dat ze die glitches nu vinden, doet de bta nog enigszins zijn naam eer aan :)
Of juist een goed middel om de game juist "niet" te kopen.

Een prachtige wereld, vol detail, maar zonder dat er echt iets te doen is..
Als je de meeste loot gevonden hebt, is er pretty much niks te doen inderdaad. Ik vraag mij dan ook af of er veel replayability zit in The Darkzone.
Dat is een beetje met elke RPG game zo ;) Al die side activities zijn leuk, tot je lang genoeg hebt gespeeld. Dan ga je ook niet de side activities meer spelen. Niemand speelt de hele tijd Gwent in Witcher 3, sidequests in Fallout 4 of de 100e patrol missie in Destiny. Zelfs GTA, waar ongelofelijk veel sidea activities zijn, wordt hiermee geplaagd.

Je bent constant bezig om te level en steeds sterker te worden. Je vind steeds betere loot om zo sterkere enemies te kunnen killen, die weer betere loot geven. Op een gegeven moment heb je de meeste gear en kan je alle enemies aan. Nog meer nieuwe gear heeft dan al weinig nut, gezien er geen sterkere enemies zijn. Enemies killen heeft geen zin, want ze geven geen betere loot. En dan heb je de game uitgespeeld en is het wachten op DLC.

Dit is gewoon met elke RPG game, dat is hoe een RPG simpelweg werkt. Constant jezelf ergens naartoe werken. Of er komt een eind of je verliest de interesse omdat je door hebt dat het toch steeds hetzelfde verhaal is: sterker worden, sterkere enemies killen voor betere loot, nieuwe dlc met sterkere enemies en betere loot. Net als Destiny, dan heb je het na een tijdje ook gezien. Tot ze met iets nieuws komen, dan kan je weer een tijdje vooruit.

[Reactie gewijzigd door ASNNetworks op 1 februari 2016 15:02]

Absoluut. Ik heb er alleen weinig vertrouwen in dat Ubisoft die DLC gaat brengen. Ze hebben in mijn optiek niet echt een al te beste track record wat DLC betreft en ze voegen vaak minimale dingen toe. Niet season pass waardig in mijn opinie.

Daarnaast heeft Ubisoft ook geen enkele MMO game, waarmee ze kunnen alten zien van kijk, we kunnen het wel. Meer een reputatie van elk jaar een nieuw deel in een game. Dus ook hier denk ik eerder dat ze eerder met een The Division deel 2 komen, dan van The Division een gaas (gaming as a serivce) maken.
Normaal geef ik je groot gelijk. De DLC van games zoals Watch Dogs en Assassins Creed waren zeer teleurstellend (ik heb n keer in mn leven een Gold Edition gekocht, Watch Dogs, nou mooi mn lesje geleerd!). Maar ik moet zeggen: The Crew heeft me zeer positief verrast als het komt op ondersteuning en DLC. Dus Ubisoft kn het wel, maar moet het alleen nog even wat vaker laten zien.
Hmmmm, The Crew was helaas niet mijn game dus weet dat niet precies (ben niet echt van het racen), maar heb je nog andere voorbeelden waarin het wel enigzins is gelukt? Met Watch Dogs bijvoorbeeld was het volgens mij maar een paar missies die waren toegevoegd, totaal niet de prijs rechtvaardig van de season pass. Zelfde geld voor alle AC titles.

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 1 februari 2016 15:08]

Ubisoft en DLC... 2 extra missies, nieuwe wapens, nieuw costuum, het soort meuk dat zijn geld nimmer waard is. Over het algemeen allemaal ordinaire cashgrabs.

De laatste DLC van Ubisoft waar ik nog wel over te spreken was komen alweer uit AC3.

[Reactie gewijzigd door DeathMaster op 1 februari 2016 15:33]

Ik bedoelde goeie DLC uiteraard in combinatie met Ubisoft. Ik ben zeker van mening dat DLC zeker iets toe kan voegen, zeker wat The Division betreft.
Tenzij ze dat anders aanpakken loop je wel het risico dat het spelersbestand opgesplitst raakt. Stel dat ze.. Central Park als DLC toevoegen, waar eigenaren van enkel het kale spel niet in kunnen. Ik zou er niet blij van worden.
Yeap. Vandaar ben ik ook zeer huiverig of ik de DLC nou wel of niet moet kopen. Zonder de DLC is het spel in korte tijd waardeloos, omdat zodra je de beste loot hebt het spel de kast in kan na een maandje en nooit meer gespeeld wordt.

Enmocht ik de DLC wel kopen, dan loop ik de kans om een miskoop te doen omdat Ubisoft bijna geen content toevoegd. Mocht die content er uiteindelijk wel zijn, dan hebben veel spelers misschien die content weer niet etc. Ik denk dat ik het gewoon even aankijk, wat er een paar weekjes na de release gebeurt. :)
Of je maakt een nieuw character aan en begint weer overnieuw. ;)
Leuk, kan je alles wat je al hebt gedaan nog een keer doen, maar nu zonder de verrassing :+ Ik heb nooit een nieuw character gemaakt, bij geen enkel RPG of MMO. Ik wil juist n ultieme character maken, niet 3x dezelfde story doorlopen en dezelfde loot vinden. FFXIV vind ik daardoor een hele geslaagde MMO voor mij, n character die alle classes kan gebruiken.
op WoW kijken ze je raar aan als je maar 1 karakter hebt.

Je kunt er voor kiezen om alles opnieuw te doen, maar deze keer alleen je pistol en een shotgun te gebruiken ofzo. of probeer van missies time challegens te maken en dat soort dingen. Met GTA V proberen wij met een groepje ook nog regelmatig de heist een keer uit, in een poging om de mastermind vrij te spelen.

Ik ben het wel met je algemene punt eens hoor, maar zeggen dat na 1x alles gedaan te hebben het nooit meer leuk is om het opnieuw te doen vind ik niet waar.
Ik zeg ook absoluut niet dat je alles 1x moet doen, en dat het daarna niet leuk is. Sterker nog, ik ben nogal een grindfest whore. Alleen mijn punt is dat The Division net als alle RPG's op een gegeven moment minder wordt. Ik wil daarmee aangeven dat het niet per se een tekortkoming is van de game, maar simpelweg zo werkt met RPG's. Je wil constant progressie, als dat er niet meer is, dan ontgaat het nut op een gegeven moment.
Ahh ok :)
Ben het helemaal met je eens.
Blijvend nieuwe content release n is de enige manier om het spel op lange duur inderdaad interessant te houden. Ik denk overigens dat dat met alle games is en niet alleen met RPG's is.
Games waar je niet ech ergens naar toe hoeft te werken (dus niet constant betere gear etc) worden relatief lang gespeeld zonder extra content. Daar ben je bij voorbaat al niet bezig om steeds betere gear te krijgen, maar eerder om zelf gewoon beter in de game te worden. Vaak stop je dan met zo'n game wanneer er een nieuwe versie komt. Tenzij je geen uitdaging meer ziet in de game, maar dat kan alleen als je 'de beste' bent. Sport, racr en fighting games zijn hier goede voorbeelden van.

RPG's draaien uiteindelijk om meer, meer, meer. Wanneer er niet 'meer' is, valt opeens het nut van de game weg en ben je er direct klaar mee.
Ze gaven aan dat er weldegelijk een endgame is. Maar ik ben benieuwd.
idem; ik was aardig meegegaan in de hype en marketing bomb van ze (sneeuw in newyork was ubisoft stunt!!) :+ maar zonder gekkigheid, ik heb mijn pre-order gecancelt nalv de beta.

Te veel is het net-niet of zou anders moeten. Feit dat ubisoft 0 verteld over endgame beloofd niet veel goeds. Is beetje alsof dit wederom een game met potentie is, maar de verkeerde keuzes worden gemaakt (en snelle dood kent).
Ene kant roept met het is een RPG, maar zonde RPG elementen :F andere kant is het een shooter maar wel eentje met grinding en herhaling tot sint juttemis. Is het allemaal net niet vond ik.

Hoe moelijk is het om een goede MMOSHOOTER te maken? Planetside 2 kwam aardig in de buurt, maar die game is echt pay2win. Wanneer ik de centen zou hebben zou ik het zelf doen :+

meer info:
- https://www.reddit.com/r/thedivision/
- [Multi] The Division
De communitymanager van Ubisoft heeft aangegeven dat dit geen hacks of cheats zijn, maar dat dit kan ontstaan door misbruik te maken van glitches
bulls*it verhaal, dat zijn clientside toepassingen voor nodig.
er zijn 3 gidges; onzichtbaar worden, out-of-bounds lopen, en sneller rennen door granaat te pakken.
het verkrachten van de gameplay ervaring door oneindige kogels, of 150% loopsnelheid zijn wel degelijk hacks/tools die door de gebruiker gerunt worden. heeft niets met bugs of glidges te makne

//edit; begrijp me niet verkeerd, maar men roept MMO / RPG, dus de spelers verwachten een soort world-of-warcraft shooter. In praktijk blijkt dat niet op te gaan. Dare i say it, er zit niets van MMO in.
zie ook; https://www.reddit.com/r/...seen_too_many_great_mmos/

[Reactie gewijzigd door himlims_ op 1 februari 2016 15:11]

Destiny is geen MMO, hebben de makers ook zelf al uitgelegd, het heeft alleen een aantal elementen nagemaakt van een MMO. maar zodra je in de speelzone bent speel je met max 6 mensen.
Planetside 2 is wel een echte MMO dat zijn honderden mensen op 1 grote wereld. er is nog 1 MMO shooter geweest Tabula Rasa die heeft het echter niet lang vol gehouden.
Ah, verkeerd gelezen. Maar the division is ook geen mmo dan eigenlijk. Want, jr komt niemand tegen alleen in de campen (tower destiny) en zoveel loopt er ook niet rond in de darkzone.
Bta is inmiddels inderdaad een synoniem geworden voor demo.
The-Division is synoniem geworden voor 'NY Marathon Simulator'
Even los van het feit of het onder cheaten of glitchen valt, er zijn op dit moment geen serverchecks die controleren of de spelers met waardes hebben lopen spelen... alles wordt aan de clientkant bepaald. Dat is in ieder geval n manier om dergelijke voordelen te bereiken.

Een dev heeft gezegd dat er in de volledige release wl serverside checks aanwezig zijn icm andere anti-cheat maatregelen, maar men die nog niet in de beta actief wil maken om de makers van cheats geen voorsprong te geven. Die zouden aan de slag kunnen om ze te omzeilen en dan heb je op dag 0 gelijk al hacks.

[Reactie gewijzigd door yinx84 op 1 februari 2016 14:58]

Dat vind ik dan weer raar. Dat je niet je volledige AC in je beta gooit kan ik begrijpen, maar geen server sided cvar checks is gewoon slecht...

In een beta is het de kunst zoveel mogelijk te proberen (om te kijken of je tegen problemen aanloopt), dus ik zou ook in console sv_cheats 1 tikken om vervolgens te kijken wat voor kattekwaad ik allemaal uit kan spoken }>
Glitches misbruiken is gewoon hacken/cheaten.

Maar sowieso als wat jij zegt waar is dan hebben ze dus zelf al geen vertrouwen in hun serverside checks, want blijkbaar zouden die na een paar beta- en alpha-dagen al doorbroken zijn.
Tja, als dat je eigen vertrouwen is dan schat ik in dat de 1e cheats op dag 1 al gaan verschijnen.

Want je AC heeft nog nooit real-live gefunctioneerd en je durft hem ook niet real-live te zetten, yep dat voorspeld veel goeds...
Ik heb op de 29e alleen maar een e-mail gekregen dat er te veel interesse is en dat de mensen op de wachtlijst voorlopig geen toegang krijgen. Zou ik nu nog een e-mail krijgen met een uitnodiging of het is het gewoon over?
Ik kreeg gister om 13:20 nog een uitnodiging, terwijl dit (de verlenging) toen nog niet bekend was. Ik zou het niet uitsluiten dat er nog mensen worden uitgenodigd. Maar bij de tijd dat je de 26gb wegende beta binnen hebt, is het aftellen al begonnen.
Ik kreeg vanmiddag nog een mail met een code. Dus je hebt nog kans denk ik, die van mij was voor Xbox One. Als iemand hem wil trouwens, stuur maar berichtje. Heb hem zelf al gespeeld.
Ik wacht wel een maandje of drie (na de release) tot ik The Division ga kopen. Geeft Ubisoft wat tijd om patches uit te brengen en servers te fixen (die gaan het de eerste weken sowieso zwaar krijgen). Wellicht dat deze titel dan voor een zacht prijsje 2e hands bij de GameMania of via V&A te krijgen is. Ook wil ik de reviews afwachten.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 1 februari 2016 17:09]

Game Mania 8)7 Na 3 maand betaal je nog steeds 70 eu :X
Ik bedoelde 2e hands.
2e hands gaat hem niet worden. hij word aan je uplay account gekoppeld
Kan dat dan zomaar ? Ik dacht dat er wetgeving was dat een game altijd 2e hands verkocht zou mogen worden en ook functioneel zou moeten zijn. Maar goed; ik heb een PlayStation 4, dus vraag ik me af of dat koppelen daar ook geldt.
Op de PS4 geld koppelen ook.

Want het wordt aan je uplay account gekoppeld.
Moet je daar dan ook nog extra voor betalen ? Anders wordt het wel een beetje (drie)dubbel op (game + PSN + Uplay) qua investering.
Dat is nooit het geval geweest.

Bij de Beta was het zo.
Je krijgt een code van The Division, die je op je Uplay account activeert.
Daar kreeg je dan weer een key voor de PS4, en zo kwam je aan het spel.

Ik denk dat het bij de release enkel een key is om in uplay in te voeren, en dan kan je met je spel gewoon spelen en inloggen op Uplay.
Ik zou dit eerder onderverdelen in Exploiteren. Tevens is het mij opgevallen dat veel data client side wordt gelaten waardoor er zeker de mogelijkheid is om eens te gaan spelen met deze data. Ik hoop dat het goed gaat komen, het lijkt mij ondanks andere zaken een geweldige game!

Edit: Yinx84, Ik zie net je post :-) Goed om te weten dat zij uiteindelijk overgaan op Server checks.

[Reactie gewijzigd door Tomtomgogo op 1 februari 2016 15:01]

Natuurlijk geen garantie, maar het ziet er naar uit dat er nog een open beta komt.

http://www.eurogamer.net/...g-an-open-beta-this-month
dat is nieuws waarvan de bron een facebook-fan pagina is [..]
Ja dat heb je goed gezien, daarom begin ik mijn zin ook met 'natuurlijk geen garantie'.
Daarnaast is het de officiele Italiaanse Xbox pagina. Het zal natuurlijk niet de eerste keer zijn dat er per ongeluk op deze manier iets gelekt wordt.
een zeer matige game, deze game laat ik links liggen, bedankt voor de beta, scheelt weer een game kopen :)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True