Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 63 reacties

De bčtatest voor Tom Clancy's The Division is uitgesteld tot begin 2016. Oorspronkelijk stond de test gepland in december op Windows, Xbox One en PlayStation 4. Een kleinschalige alfatest op Xbox One vindt nog wel plaats van 9 tot 12 december.

De gesloten alfatest staat open voor gebruikers die de Xbox One-versie van The Division vooraf hebben besteld, maar zonder een pre-order maken ze ook kans om binnen te komen als ze zich op de wachtlijst plaatsen. Een pre-order van deze versie is echter ook geen garantie dat spelers ook daadwerkelijk toegang krijgen tot de test, vertelt Ubisoft Massive. De test is voornamelijk bedoeld om de online infrastructuur waar de game op draait te testen in echte gebruiksomstandigheden. "Dat kunnen we intern of op een beurs niet nabootsen," vertelt het ontwikkelteam. Wie toegang tot de alfa weet te krijgen, staat een non-disclosure agreement en een download van 23,2GB te wachten. Deze versie van de game bevat de pvp-gebieden, maar ook 'meer dan dat', aldus de ontwikkelaars.

Voor de bètatest in het begin van 2016 geldt een bestelling van de game vooraf ook niet als een garantie op toegang. De kans is echter wel groter dan wanneer spelers zich zonder pre-order op de wachtlijst laten zetten. Wanneer die test precies van start gaat, is niet bekend. Ook is niet duidelijk bij welke verkooppunten een pre-order van de game geldt als toegangsbewijs voor de bèta. De game is echter direct bij Ubisoft zelf te bestellen, wat de bijvoeging van dergelijke pre-orderbonussen garandeert. De bètatest wordt gehouden op Windows, de Xbox One en de PlayStation 4. Na meermaals uitstel te hebben gegeven, brengt Ubisoft The Division nu op 8 maart 2016 uit.

Onlangs hield Ubisoft ook een bètatest voor Rainbow Six Siege. Kort voordat deze bèta opengesteld zou worden voor iedereen werd dit uitgesteld vanwege problemen met de online infrastructuur van de game. Toen de bèta uiteindelijk echt opengesteld werd, bleken de problemen nog voort te duren. Inmiddels is de game uitgekomen en lijken deze problemen wel verholpen.

The Division, Xbox One

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (63)

Ik ben van mening dat Ubisoft wellicht iets te vroeg de game aan heeft gekondigd (2013?) . Niet zo heel lang geleden was ik bij Ubisoft Nederland op bezoek en gaan we mooie dingen maken voor The Division (later meer over in mijn Tweakers blog ;) )

Mij werd verteld dat de game vrij complex is om te produceren. Verschillende teams verspreid over diverse locaties moeten verschillende onderdelen maken voor de gamen die later samen gevoegd worden en zo 1 game vormen. Bij het samen laten werken van de vele verschillende onderdelen in de game zit / zat ergens een probleem waar ze hard aan werken / gewerkt hebben om het op te lossen. We hebben het over honderden mensen die continu aan deze gamen werken.

Ik heb echt prachtige beelden gezien die enkel voor intern bedoeld zijn en ik denk dat de PC gamers met een stevig systeem hun lol op kunnen. Hoe het er voor de console uit gaat zien weet ik niet. Vast staat voor mij dat het een boeiend verhaal is en met de hedendaagse terreur nivo's overal, niet eens zo heel ver weg van een mogelijke werkelijkheid.

Ik ben in ieder geval blij dat ze de tijd nemen en liever kiezen voor uitstel om het goed te doen. Die instelling zie ik liever dan dat we in een game worden gegooid die niet af is.

[Reactie gewijzigd door RoyK op 7 december 2015 23:22]

Ik heb echt prachtige beelden gezien die enkel voor intern bedoeld zijn en ik denk dat de PC gamers met een stevig systeem hun lol op kunnen.
Hoe kan het dan, dat ze het spel hebben gedowngrade, terwijl het in 2013 gewoon waarschijnlijk is opgenomen met een GTX 680??
Je hoeft voor de alpha test niet gepreordered te hebben. Ik heb zelf vanmiddag een code ontvangen zonder ooit de game gekocht te hebben. Geloof dat er ooit een dag was dat je je kon inschrijven voor een kans op de alpha test.
Hier hetzelfde, ook een code ontvangen maar geen preorder geplaatst.
Dat is heel vreemd. Zeker weten? Hier lees ik dit:
There are a limited number of guaranteed access codes for the alpha. In order to receive one, you must pre-order Tom Clancy’s The Division for Xbox One
1 zin verder staat: You can also choose to register for the waiting list, but this does not guarantee beta access.
Stom van me. Edit-tijd.
Beta is meestal toch niet meer dan een reclame demo
En niet echt goede reclame meestal gezien de laatste open betas
Ja. Kijk naar rainbow six of Battlefront. Allebei een week voor Launch. Knappe dev die dan nog grote improvements kan implementeren
Of the crew, of battlefield
En toch heb ik The Crew gekocht door de beta en Battlefront. En ook Evolve. En ook Hardline.

Enige wat ik tot nu toe niet gekocht heb na een beta te hebben gespeeld is Rainbow Six Siege, puur omdat het nu zo druk is en omdat je aleen Uplay keys goedkooop kan krijgen en geen Steam keys.
Dit is toch wel interessant weer, ook als je de beelden ziet begint dit weer heel erg als Watch Dogs te worden qua proces. De game zag er in de eerste beelden veel beter uit en wordt steeds meer gedowngrade naarmate we dichter bij een launch komen...
er zit een verschil in gamemode;
- speel je in 'dead zone', dan worden graphics naar beneden geschoeft
- speel je singleplayer, dan heb je 'full graphics'

neemt niet weg dat de beelden van beide inmiddels minder indrukwekkend zijn dan de eerste trailer(s). maar graphics boeien niet; zie minecraf (eva) gameplay is -altijd- doorsslagevend.
Ik zeg ook niet dat graphics doorslaggevend zijn, maar het is wel HEEL raar dat ze keer op keer weer adverteren met graphics die niet representatief zijn van het eindproduct.
Je weet vast wel waardoor dit gebeurd. Developers hebben gewoon moeite om het spel soepel op consoles te laten draaien door het verouderde hardware.

The Divison is een spel die voor de release van Xbox One en PS4 is aangekondigd op E3 2013. Toen waren de specs van de zogenaamde "next-gen" consoles nog niet bekend.

Toch hebben ze dit trailer weten te opnemen op een GTX 680, een kaart uit 2012
Graphics zullen niet de doorslaggevende factor moeten zijn bij het aanschaffen van een game. Kijk naar Fallout 4. Naar mijn mening zijn dit niet de beste graphics die er tot nu toe zijn, maar deze game is wel een hype geworden. Misschien wordt dat in het geval van The Division ook wel zo. Ik zie het juist positief in dat ze deze game hebben uitgesteld. Heb liever een game die ze uitstellen met goede gameplay en weinig bugs dan andersom.

Rainbow Six Siege problemen zijn allemaal zo goed als verholpen en ik heb de game sinds de release. Dus dat een beta is uitgesteld, hoeft ook niet per se een slecht teken te zijn. (Ik ben hier en daar nog kleine bugs tegen gekomen, maar daar moest ik wel heel veel moeite voor doen).
Ik zeg ook niet dat graphics doorslaggevend zijn, maar het is wel HEEL raar dat ze keer op keer weer adverteren met graphics die niet representatief zijn van het eindproduct.

Fallout 4, tja, ik vind het een schande hoe lelijk die game is anno 2015 in combinatie met de slechte performance, als die game nou gewoon goed draaide en lelijk was dan was het prima geweest. Maar slechte performance beinvloed de gameplay.
Op zicht vind ik fallout 4 nog goed te doen. Uiteraard in gedachte houdend dat de hoeveelheid 'mods' het allemaal nog beter gaat maken.

Qua prestaties lijkt het veel te verschillen.

Echter zal dit spel wel niet te 'modden' zijn.
Dit is natuuurlijk ook niet zo heel vreemd.
Als je bekijkt dat de eerste demo maar bestaat uit een klein gedeelte van de game en dat ze interesse willen wekken voor het spel zullen ze bij de eerste bekendmaking alles er zo gelikt mogelijk uit willen laten zien.

Naarmate de game in ontwikkeling is komen er steeds meer zaken bij en zullen ze concessies moeten doen. De consoles zijn in verhouding lang niet zo vooruitstrevend als de xbox360 en ps3 in hun tijd. Hierdoor kunnen ze nooit de kwaliteit waarborgen die ze in 2013 lieten zien, je kunt niet meer zaken toevoegen zonder dat dit invloed heeft.

Laten we eerlijk zijn, genoeg andere games waaronder The Witcher 3 heeft behoorlijk wat concessies gedaan als je de uiteindelijke versie vergelijkt met de eerste trailers. Jammer genoeg zal dit tegenwoordig steeds vaker voorkomen. De ontwikkelingen op computer gebied gaan lang niet meer zo snel als 10 jaar geleden en vooral bij open world games komen onwijs veel zaken kijken. Niet iedereen wil na 30 min spelen elke keer 5 min laad tijden hebben.
Daarnaast zullen de hardware specs van consoles nooit veranderen en die van computers wel, zolang er dus geconcentreerd wordt op consoles zullen de games nooit zo vooruitstrevend zijn.
Ja ubisoft zou eens net amd blizzard moeten gaan werken. Een game eerst helemaal afmaken en stabiel krijgen alvorens reclame te gaan maken.
de game ziet er nog steeds erg goed uit, een beta uitstel zegt verder ook niks. Vind het knap hoe mensen hier op tweakers al meteen zo snel een vooroordeel hebben, laten we eerst de reviews en previews afwachten.

en blizzard als voorbeeld noemen is al helemaal slecht, bij heartstone liggen de servers er uit na elke nieuwe uitbreiding of tavern brawl.
Het feit dat er server issues zijn is niet gerelateerd aan het veel te vroeg aankondigen van games en ze vervolgens onder druk van financierders de game veel te vroeg uit brengen waardoor veel mensen de dupe zijn.
Games te vroeg uitbrengen is niet goed, maar mensen die games afkraken omdat de beta niet goed loopt ( precies waar een beta voor is). Plus mensen gaan zeuren als een persconferentie niet goed is, zie laats nog dat mensen klagen omdat op de ps experience te weinig aaa titels werden aangekondigd, maar mensen vergeten dat sony alle knallers voor de e3 bewaart. Zelfde doet ubisoft elk jaar om een uitsmeiter aan te kondigen en z'n ambitieuse nieuwe ip kost gewoon tijd.
Bij Diablo en Wow heeft dat niks met de staat van de game te maken maar aan servercapaciteit. Uiteraard hoort dat zeker niet maar @Luuk.vanRiel heeft het over dat Ubisoft de laatste tijd gewoon onafgemaakte rotzooi op de markt brengt. En dat kan je zeker niet zeggen over de games van Blizzard.
ik heb al voor 99% besloten deze te laten schieten. de 1e beelden die ik zag was ik helemaal hyped en was dit de titel waar ik naar uitkeek. nu we dichter bij de launch komen en er duidelijk grafisch verlies te vinden is vind ik de game niet zo heel spannend meer. ik wacht wel lekker af en besluit pas na de launch.
Door de limiet van de consoles loopt grafisch vast. De speler verwacht meer.
Het wordt o.a. grafisch gedowngrade om bijv. een feature te behouden.
Die kans is inderdaad groot, maar wel een drogreden. Er zijn genoeg spellen waarbij de ontwikkelaar de PC versie goede visuele kwaliteit heeft gegeven zonder verlies van 'features'. Ubisoft doet dat helaas niet (meer) met Watch Dogs als voorbeeld.

Aanpassing: spelling.

[Reactie gewijzigd door EliteGhost op 8 december 2015 09:59]

Eerst werd The Devision voor PC gemaakt, daarom was grafisch mooi. Daarna kwamen ze achter dat ze voor de consoles moeten maken. Daardoor zagen we een downgrade.
Ik hoop dat ze voor PC wel goed uitziet als de eerste trailers van de game.
Totaal niet waar. Eerst was het een console exclusive. https://www.change.org/p/...ncy-s-the-division-for-pc

[Reactie gewijzigd door GoT.Typhoon op 7 december 2015 23:26]

Net als bij Destiny is dat onbegrijpelijk, waarom zou je niet op het grootste platform releasen terwijl je wel op BEIDE consoles het spel uitbrengt?
Ik vraag me ook wel eens af of de pc wel echt het grootste platform is, met zo'n 35-40 miljoen PS4 consoles op de markt. Natuurlijk zijn er veel meer PCs 'out there', maar hoeveel daarvan ook echt als game machine gebruikt worden is maar de vraag.

De uiteindelijke consolemarkt is daardoor misschien wel veel groter.
30 miljoen PS4's met 1 miljoen sales per maand versus 200 miljoen Steam accounts met 5 miljoen erbij elke maand.

Is ook maar de vraag hoeveel van die 30 miljoen het voor exclusives heeft gekocht...
As a new Jon Peddie Research report (via MCV) claims, the total value of PC gaming hardware market worldwide is more than $21.5 billion,that is twice the worth of console gaming market, and it is predicted that the figures will grow significantly over the next three years.
http://wccftech.com/repor...-215-billion-worldwide-2/

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 8 december 2015 13:15]

Het zou ook goed kunnen hoor, ik heb het niet uitgezocht. Alleen stel je dat het het grootste platform is, maar toch wordt er steeds vaker door bedrijven voor gekozen om PC releases later of helemaal niet te doen. Dat doen ze vast niet omdat ze een hekel hebben aan geld verdienen, dus vandaar dat ik er een beetje aan twijfel of het platform wel echt het 'grootste platform is'.

Overigens is je quote niet helemaal relevant, daar hebben ze het over de 'total value of gaming hardware'. Met de geringe kosten van een console, zeker in verhouding tot een die-hard game machine is het niet verwonderlijk dat het bedrag dat aan PC hardware wordt uitgegeven hoger is.

Voor softwarebedrijven hoeft dit niet perse belangrijk te zijn, die zien waarschijnlijk liever 10 Playstations dan 4 PC's die 3x zo duur zijn.
PC heeft gewoon grootste marketshare in gaming industrie sinds ongeveer 2010..

Alleen kijken naar multiplatform sales heeft niet zoveel nut omdat er bij PC veel meer factoren meespelen zoals een goed werkende port, mod support en het belangrijkste het te grote game aanbod waardoor mensen gewoon geen tijd hebben om bijv. Fallout 4 te kopen als ze lekker bezig zijn met hun Dota2, CS:GO, Arma3, Civilization etc.

Over Fallout 4 sales gesproken, PS4 en PC lopen nek aan nek terwijl Xbox One behoorlijk achterblijft. Kan wel zijn dat de PS4 sales net zijn geupdate want paar dagen geleden was het nog 3.1M

1)PS4: 3.71m sales (fysiek en digital)
2) PC: 2.41m digital en 0.55m fysiek = 2.96m sales
3)Xbox One: 2.15m(fysiek en digital)

Bron: http://www.vgchartz.com/gamedb/?name=fallout+4 en http://steamspy.com/app/377160

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 8 december 2015 20:12]

Hmm, ik snap je niet helemaal. Uit die cijfers blijkt toch juist dat de PC markt veel kleiner is dan de consolemarkt? Maar dat was nou precies niet je punt...
Sinds wanneer is 2.96m een kleiner getal dan 2.15m?

Zeg eens zelf, als jij nu een game studio wilt oprichten in Nederland ga je dan richten op PC's of consoles of zoveel mogelijk geld te maken?

Juist... dat dacht ik al :P

[Reactie gewijzigd door Koning Willy op 8 december 2015 23:15]

Ehh, we hebben het toch over PC vs console? De consolemarkt is meer dan alleen de XBO, en 3.71m + 2.15m is toch echt meer dan 2.41

En zelfs per console. Je zegt dat de PC het grootste platform is, maar vervolgens geef je cijfers waar de PS4 op nummer 1 staat.

Dus, als ik een studio zou oprichten en ik zie die top 3 die jij hierboven neerzet, dan zou ik zeker een consolegame gaan maken. (Zou overigens een enorme flop worden natuurlijk, want ik kan voor geen meter games programmeren...)
De fout is dat ze de games niet ontwikkelen zoals de hardware als ps4/xbox one, maar veel hoger inschatten
En dat is alleen Steam.
Met Uplay en Origin erbij zou het nog groter zijn!
200 miljoen steam accounts, erg leuk en aardig maar kijk jij eens even hoeveel personen en dan gaat het vooral met oplichting etc. verschillende steam accounts hebben.

Er zijn gewoon personen met meer dan 5 accounts. Daarnaast heb je het nog niet eens over personen die illegale zaken proberen met accounts en daarvoor soms weel meer dan 50 verschillende accounts hebben.

Heb een tijd wat gedaan voor de dota 2 workshops en om meer stemmen te krijgen was het makkelijker om je item ingame te krijgen. Er waren gewoon personen die een marge vroegen om zo meer dan 2000 stemmen te garanderen. Deze personen maken gewoon 100+ accounts aan om dit te doen. Dus die aantallen wat jij noemt zijn zwaar overdreven.

Valve is toen de tijd erg druk geweest om deze account te sluiten, maar met de mogelijkheid om gratis games te spelen op het steam platform kun je dit moeilijk aantonen.

Daarnaast heb je naast de PS4, bijna net zo veel xbox one gebruikers. en vergeet daarnaast ook niet de mensen die nog een xbox360 of een ps3 hebben staan. Al met al zijn de aantallen denk ik nagenoeg gelijk als het gaat om actieve gamers.

[Reactie gewijzigd door Andyk125 op 8 december 2015 16:36]

Ben het helemaal met je eens wie zegt dat pc wel het grootste platform is? Daarnaast van de hoeveel game pc's worden inderdaad dit soort spellen gespeeld?

Speel zelf regelmatig op beide platformen, maar ik zoek wel de games uit voor welk platform. Zo speel ik liever een rpg of een advanture game op een console dan een PC. Competitieve spellen zoals dota 2, CS en BF bijvoorbeeld speel ik veel liever op de PC.
More moneys, vrij simpel, keys voor pc zijn altijd minder duur, moeten op veel verschillende combinaties werken, en getest worden. Consoles hebben over het algemeen 1 soort hardware dus veel simpeler daar de software naar toe te schrijven en te optimaliseren. Jammere is dat consoles zo el cheapo shit in zich hebben qua specs dat next gen meestal previous gen tov pc hardware is.
Helaas ben ik bang dat door de hele hype die er om dit spel heen hangt het een zware teleurstelling gaat worden.
Oei, pas maar op. Want als ge u negatief uit laat krijg je -1. :)

Maar idd. Volgens mij gaan er zaken serieus fout als er na 3 jaar sinds de aankondiging nu mas een alfa test kan gedaan worden.
Hou er rekening mee dat we op de aankondiging al pre alfa materiaal hadden.
Daar ben ik ook bang voor, maar aan de andere kant nemen ze wel de tijd. Er is al een alpha en beta aangekondigd verder voor release date, dus waarschijnlijk willen ze het echt gebruiken om te testen ipv battlefront en rainbow six 1 week voor de release.

Ik heb gisteren een Alpha key ontvangen, dus ik ben benieuwd. Morgen begint de Alpha :)
Ik ben benieuwd wat Ubisoft van plan is met deze game. Ik geloof niet dat ze de afgelopen een game zolang hebben gehyped en gemarket als The Division. Even de flaters Rainbow Six Siege, Watch Dogs, AC Unity en The Crew terzijde ben ik redelijk enthousiast als deze game voldoet aan wat het allemaal beloofd. Een open world MMO PVP gericht met een apocalyptisch tintje trekt mij zeer aan.

Ik heb overgens al een tijdje geleden een beta key weten te bemachtigen (tegelijkertijd met Rainbow Six Siege) dus ik had gehoopt deze december een indruk te krijgen.
Maar goed, ze doen over deze specifieke game wel extreem lang met het uitbrengen ervan dus dat kan hopelijk alleen maar positief uitpakken. Echter blijft het Ubisoft en wachten we kritisch af tot er duidelijke reviews en gameplay zijn. De tijden van pre order zijn dan ook bij mij sinds AC Unity voorbij.
Wel raar dat het bericht zo'n negatieve ondertoon heeft, terwijl het gewoon positief is dat er over 2 dagen al een alpha test van start is waar nu invites voor worden verzonden. Sure, dat is misschien zuur voor PC en PS4 spelers, maar moet daarom het bericht maar volledig negatief zijn?

Wel jammer van die NDA, maar er is nog genoeg tijd voor de game echt uit komt. Voor een alpha is dat overigens nog niet zo heel vreemd.

Ben benieuwd, zie al wat mensen reageren die hem ook kunnen spelen. En die beta kunnen we later op PC ook nog wel meenemen. Voor een preview van de gameplay is dit echter prima.
Sorry maar als je 3 maand voor een full release zelfs een beta nog uitstelt, dan krijg ik al een benauwd gevoel over de full release, dat het een groot bug fest gaat worden.
Zoveel ingewikkelde methodes om uberhaupt de alpha of beta te spelen.
Kan het niet zoals vroegah dat er maar gewoon echt een specifiek aantal personen de alpha kon testen.
De beta is dan voor server stress, ok.
Maar deze kan dan toch een flink aantal maanden voor de echte release :X .
Dat demo gedoe met pre-order ben ik eigenlijk echt zat, het zou je nooit toegang moeten geven tot de beta, laat staan alpha.
Deze game is nagenoeg dood gehyped bij de release. Ik hoop dat Ubisoft daar eens een keer een lesje uit trekt. Assassins creed had deze problemen en Watch Dogs ook en nu lijkt The division dit ook te gaan hebben.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True