Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Microsoft houdt eind oktober Surface-keynote

Door , 81 reacties

Microsoft houdt tijdens zijn jaarlijkse Future Decoded-evenement een Surface-keynote, die gepresenteerd wordt door Surface-topman Panos Panay. Dat heeft het bedrijf tegenover The Verge bevestigd. Waarschijnlijk worden er nieuwe producten aangekondigd.

Wat Microsoft precies gaat aankondigen is nog niet duidelijk. Volgens een bron van The Verge wordt er op zijn minst één nieuw apparaat aangekondigd tijdens de keynote. Bij de introductie van de nieuwe Surface Pro in mei dit jaar maakte Microsoft al bekend dat er later een versie komt met 4g-functionaliteit. Mogelijk wordt dat model in oktober aangekondigd. Er zou ook een nieuw model van de Surface Book kunnen komen.

Een woordvoerder van Microsoft zegt tegen The Verge dat de Windows 10-apparaten die zijn uitgerust met een Snapdragon 835-soc, volgens schema dit jaar uitkomen. Dat dergelijke hardware dit jaar komt, liet Microsoft eerder al weten en Qualcomm bevestigde dat nog eens. Of Microsoft ook zelf een Surface-product met ARM-chip gaat uitbrengen, is echter niet duidelijk.

Microsoft heeft ook in de afgelopen jaren in oktober nieuwe Surface-producten onthuld. Vorig jaar werden de Surface Book i7 en Surface Studio aangekondigd in deze herfstmaand. De eerste Surface Book en de Surface Pro 4 werden in oktober 2015 gepresenteerd. De exacte datum van de keynote is nog niet bekend. Het Future Decoded-evenement vindt plaats van 31 oktober tot en met 1 november. Meestal worden keynotes aan het begin van dergelijke evenementen gehouden.

Microsoft Surface Laptop, aangekondigd in mei dit jaar.

Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

6 september 2017 16:20

81 reacties

Linkedin Google+

Reacties (81)

Wijzig sortering
Surface met een ARM, Windows 10 S op een lichtgewicht als directe concurrent met Chromebook?

En stiekem, hopelijk, misschien, een nieuwe Phone? :P

Al denk ik gewoon een 7-10inch device dat als mini PC, style van continuum, als volwaardig ding kan werken, in arm en x86 variant, zakelijk gericht.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op 6 september 2017 16:37]

Ik heb een surface met een ARM. Maar door zware kritiek is Microsoft gestopt met de surface rt lijn
Ik denk dat je het nieuws van de afgelopen tijd niet helemaal goed hebt gevolgd. Maar MS is bezig met het emuleren van x86 instructieset op ARM processors. Dit betekend dat het mogelijk wordt om een volledige Windows 10 versie die ook op een desktop draait op een ARM cpu te draaien en daarmee alle voordelen van een ARM cpu zoals een ingebouwde 4g modem en een laag stroomgebruik.
Tenzij je een slimme runtime x-compile doet (denk aan Java bytecode or wat Android doet), dus daarna een soort gehercompileerde executable naar x86 of een soort tussenvorm kan ik me niet voorstellen dat emulatie erg power efficient is, vooral voor applicaties die zwaar zijn geoptimaliseerd voor meerdere cores of gebruik maken van de GPU.

Microsoft en Qualcomm zijn er mee bezig. Andere kant, gaan er geruchten over patent issues, vooral van de kant van Intel.

Je moet ook niet vergeten dat de kracht van Chromebooks is dat het vooral een browser is, dus alles via de cloud en online. Dus als je denkt te concurreren met goedkope hardware (ARM SoCs) die een volledige x86 laptop CPU emuleren heb je het volgens mij verkeerd begrepen.
Tenzij je een slimme runtime x-compile doet (denk aan Java bytecode or wat Android doet), dus daarna een soort gehercompileerde executable naar x86 of een soort tussenvorm kan ik me niet voorstellen dat emulatie erg power efficient is, vooral voor applicaties die zwaar zijn geoptimaliseerd voor meerdere cores of gebruik maken van de GPU.
De Photoshop-demo niet gezien op een op een 820? https://www.youtube.com/watch?v=A_GlGglbu1U
Ik hoop eigenlijk op een handheld op basis van deze snapdragon 835 of 845 , dat zou wel echt een droom zijn, onderweg lekker gamen op een Xbox handheld met geoptimaliseerde graphics voor het formaat resolutie van het kleine scherm en thuis verder gaan op je Xbox one x...

Dreams dreams...het zou mogelijk moeten zijn met de snapdragon apu's en UWP GAMES...

[Reactie gewijzigd door solozakdoekje op 6 september 2017 18:21]

En stiekem, hopelijk, misschien, een nieuwe Phone? :P
If only :'(
Ze gaan stoppen met Windows 10 Mobile en de Surface krijgt een nieuwe naamgeving. #SpoilerAlert
Windows 10 mobile gaat vervangen worden door Windows C-Shell (andromeda). Is Windows on any device, scalable to any size. Dat gaat dus ook op de telefoons komen (de nieuwe dan). Voordeel hiervan is dat je 1 SDK krijgt i.p.v nu 1 voor windows 10 en 1 voor mobile.
Surface krijgt een nieuwe naamgeving. #SpoilerAlert
Bron?
Als ze gaan stoppen met Win10 Mobile is dat omdat de ARM hardware nu de normale Win10 kan draaien en zich kan aanpassen aan de grootte van het scherm.. Dus in handpalm modus de GUI die je nu gewend bent op Mobile en met draadloos of bedraad scherm de volledige desktop.

Maargoed.. #dreams
Als het goed is word Windows 10 Mobile gewoon Windows. Dus geen onderscheid meer.

[Reactie gewijzigd door Jay47 op 6 september 2017 21:10]

Ben benieuwd..... Durf het woord haast niet meer in mij 'mond' nemen maar.... Phone?! Vind de surface lijn erg mooi, maar veel ervan is boven mijn budget helaas.

[Reactie gewijzigd door Wallus op 6 september 2017 16:25]

Het zou natuurlijk wel de logische keuze zijn.... Maar inderdaad, het zullen wel pixel/iphone bedragen zijn (gok ik).
Denk niet dat ze de 1000§ van de iPhone en mss pixel gaan aantikken, zou niet zo slim zijn imo.
Mensen die die prijzen willen uitgeven aan een telefoon willen vaak ook wel iets dat stabiel en vertrouwd is, dat is Windows Phone nog niet zo zeer. Ik denk dat ze rond de oude iPhone prijzen gaan zitten dus 500-800 euro.
Microsoft zou met de prijs nog flexibel om kunnen gaan door de phones met een introductieprijs aan te bieden voor een bepaalde periode. Zo kunnen ze kopers aanmoedigen zonder direct de marktprijs te laag te moeten inzetten. Na die gestelde periode gaan de phones dan verder voor de marktprijs weg.
Denk dat we toch rond de e 1000.00 gaan zitten, de 'surface phone' als deze komt is voor de enterprise en niet voor de consumenten. Die markt hebben ze al verloren, dus daar gokken ze niet op.
Uhm, je kunt veel zeggen over windows phone, maar niet dat het niet stabiel was. Overigens heb je volgens mij nu gewoon win 10; zonder Phone suffix
WP8.1 was (is...) heel stabiel en responsief met beperkte hardware recourses. Bij W10 mobile vind ik het wat moeilijk om door de vele updates van het OS heen te kijken welke issues naast het opnieuw opstarten nog bestaan.

Zelf gebruik ik zowel WP8.1 (630)als W10 mobile(650). WP8.1 vind ik nog net iets vlotter werken al merk ik wel meer IE instabiliteit. Ook webpages worden nogal eens minder goed gerendered. Edge (W10M) ervaar ik nu wel stabieler dan IE.

edit: taal

[Reactie gewijzigd door teacup op 6 september 2017 21:13]

Ik denk dat MS zich in eerste instantie op de zakelijke markt zal gaan richten en wellicht een goedkopere versie voor de consumentenmarkt.
Hoop het ook. Wat mij betreft de laatste kans voor Windows 10 op telefoons. Is het dit jaar niet dan is het nooit meer. En dat zou een grote teleurstelling zijn. En zonde van zo'n mooi OS.
Grappig - ik schrijf eigenlijk net hetzelfde in mijn eigen comment! Ik denk dat de consument over het algemeen deze mening deelt. Even los van de zakelijke markt.
Voor zo lang dit duurt - zelf heb ik geleerd na de eerste surface - dat de support-garanties van microsoft ondermaats zijn. En de geschiedenis daarvoor o.a. met drm-gebaseerde muzieksystemen had ons dat moeten leren... Helaas blijven we maar dezelfde fout maken.
Geen windows S voor mij - geen surface - geen windows phone.
Microsoft moet zich houden bij de zaken waar ze goed in zijn - het is geen hardwaremaker.
Ook dat hebben we geleerd uit de desastreuze overname van Nokia.
Ik vind juist de support van MS op de Surface lijn top.
Zowieso out of the box 3 jaar garantie zonder bij te kopen zoals say , Apple.

Mijn ervaringen: 2013 een 2e handse Surface pro gekocht in Tokyo bij een bekende 2e handse retailer.
Paar maanden later begon het me toch echt te irriteren dat zodra ik bluetooth + wifi tegelijk gebruikte de machine nogal eens wilt crashen. MS opgebeld, serie nummer doorgegeven (geen originele aanschafbon nodig) . Unit werd de volgende dag op afspraak opgehaald en 2 dagen later kreeg ik een splinter nieuwe; probleem opgelost.

In 2014 op release de surface pro 3 gekocht. De pen zijn nibje was echt "op" begin 2016. Support gebeld, en 1 week later een compleet nieuwe pen + een hele doosje reserve nibs ontvangen t.w.v 90 euro in totaal. No questions asked.

Als MS hun Surface book in October gaan updaten met coffee lake + Geforce 1050 (komop MS doe de 1050 en niet de 150MX) - dan koop ik hem zo.
Ik zal niet zeggen dat Microsoft alles goed heeft gedaan maar de Surface Pro serie vind ik toch wel goed. De opmerking van jou, dat Microsoft niet goed is in het maken van hardware, ben ik niet met je eens. Ik heb veel verschillende laptops gehad en altijd was daar wel iets mis mee. Scharnieren stuk, fans stuk, batterij los, malware in de fabrieksinstallatie. Mijn Surface Pro 1 en Pro 3 doen het allebei nog goed.

En als Microsoft niet was ingestapt in de hardwaremarkt hadden we nog steeds die crap die we 5 jaar geleden hadden, waar je na openklappen eerst 2 uur bezig bent met opschonen. En ons dan maar afvragen waarom Apple zo groeit.
Ik denk dat het "meningmodden" weer opgeld doet. Ik kan het in ieder geval niet principieel met je oneens zijn.
Ik buk even voor de fans die zitten te wachten (behalve de rest van de wereld) op een Surface phone.. terwijl Windows Phone zo'n beetje dood is (verklaard).
Bukken of buigen?

Is nogal een essentieel verschil, gezien de harde, soms zelfs vijandige, houding van de fans die niet begrijpen dat ze keihard in de steek gelaten worden door MS...
Zijn die er nog? Hier ook een fan van het eerste uur. Ik vind het OS fantastisch, maar 3rd party ondersteuning is ruk (niet zo gek gezien het marktaandeel), en app-ondersteuning van MS zelf is de laatste paar jaar ook al ver te zoeken. Zelfs in zoverre dat bepaalde nieuwe dingen als eerst worden uitgebracht op Android }:|

* .oisyn is dan ook met pijn in zijn hart aan het oriŽnteren op Android telefoons
Ach on de steek gelaten, ik krijg nog steeds updates daar kunnen sommige Android-bezitters alleen maar van dromen.
Maar wat heb je aan updates als je geen apps hebt? ;)
Ken je internet? De enige apps die ik gebruik zijn Spotify en Whatsapp.
De spotify app is mega brak en heeft geen ondersteuning meer. En anno nu zijn er nog altijd heel veel sites zonder fatsoenlijke mobiele ondersteuning. Daarnaast ondersteunt Edge op mobile geen pushnotificaties.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 7 september 2017 11:00]

De spotify app is mega brak en heeft geen ondersteuning meer
Megabrak is zwaar overdreven. Ik gebruik hem dagelijks. Ja er zitten wat bugs in, maar is nog steeds zeer goed bruikbaar.
En anno nu zijn er nog altijd heel veel sites zonder fatsoenlijke mobiele ondersteuning.
Dergelijke website eindigen bij dus ook snel in het verdomhoekje.
Daarnaast ondersteunt Edge op mobile geen pushnotificaties
Heb ik blijkbaar nog nooit gemist.

Maar begrijp me niet verkeerd, de huidige staat van Windows Mobile is zeker niet positief te noemen en MS doet er bewust weinig aan lijkt het, hoewel er dus nog steeds updates worden uitgebracht.
Ik zit ook in een tweestrijd: zal ik tijdelijk overstappen naar een ander platform of wacht ik tot een nieuw toestel? Ik heb eigenlijk nu besloten (gisteren) dat ik deze aankondiging af ga wachten. Als er eind oktober geen duidelijkheid is wat er gaat gebeuren m.b.t. het mobiele platform dan haak ik tijdelijk af
Megabrak is zwaar overdreven. Ik gebruik hem dagelijks. Ja er zitten wat bugs in, maar is nog steeds zeer goed bruikbaar.
Ik moet regelmatig mijn 950XL rebooten omdat hij op een gegeven moment in een state komt waarbij hij niets wil afspelen.
Niks. Met een verouderde browser kun je ook al niets.
Er zijn een aantal dingen mis met Edge op mobile, maar verouderd zijn is daar geen een van.
Dan moet je wel Edge hebben natuurlijk. Bij WP8 is dat niet het geval.
Tja, een browser op een verouderd OS is idd ook verouderd ja 8)7.

Dat is net zoiets als zeggen dat Chrome op Android 5 ook verouderd is.
En Microsoft met geen word rept over wat hun plannen zijn met het OS. Dat maakt het nog dodelijker.
Ik deel je pijn, ook ik ben teleurgesteld in hoe MS W10P vaarwel aan het zeggen is.
Ik zat zelf te denken aan een Nokia maar mijn L650 doet het nog prima, dus ik denk dat ik de keynote nog even af wacht.
Dat kan ik bevestigen. Helaas overgestapt van Lumia 520 via Lumia 640 naar een Samsung S6.
Als OS was Windows Phone voor mij onverslaanbaar. Soepel op hardware met magere specs. Zeer gebruiksvriendelijk. Updatebeleid: top. App-ondersteuning helaas steeds meer bedroevend.
Inmiddels is het zover gekomen dat je de betere beleving en werking van Microsoft apps ervaart als je ze op Android draait (over de werking van deze apps op IOS kan ik niet oordelen).
Eigenlijk cynisch als je er goed over nadenkt.

Surface Phone? Zou mooi zijn, maar ik ben bang de de associatie van Windows/Microsoft met Phone door Microsoft al grondig verpest is. Al te vaak heeft het bedrijf gebruikers in de kou gezet met loze beloften.
;) hoe een opmerking zomaar totaal verschillend is uit te leggen. Buigen is mooi, maar bukken kan praktisch zijn, afhankelijk van de fan in kwestie.

Los van een positieve of negatieve toon zegt het mij wel veel dat in best wat reacties die surface phone aan de orde komt.

Wel een beetje wensdenken verwacht ik, als ik bedenk dat het uitbrengen van die surface Phone naar verwachting gelijk zal gaan vallen met het einde van de W10 mobile support eind 2018. Hoopgevende tegenargumenten hoor ik graag.
Ik hoop dat je wel weet dat wanneer w10m vedwijnt dat dat komt omdat w10 nu tegenwoordig gewoon op ARM draait plus een responsive design heeft. Ze hebben die w10m niet meer nodig nu je w10 op je mobiel kan hebben...
Op de ontwikkelingen op het ARM vlak ben ik wel aangesloten. Dat dit een oorzaak-gevolg verhaal is met de beŽindiging van W10M niet zo op de kaart. Bedankt voor het melden.

Wat ik in dat licht wel maf vindt is dat ze niet in staat zijn om de bestaande toestellen te blijven supporteren (in ieder geval 650, 950XL, 950). Tenminste, dat heb ik wel zo begrepen. Technologisch gaat dat OS eigenlijk hartstikke goed, en worden goede stappen gezet. Het proces is alleen voor de gebruikersgroepen van die verleden tijd OS-sen behoorlijk schurend.
tja, ik weet helaas niet wat er in de hoofden van de management daar om gaat. Dat zou het makkelijker maken :+
Maar ik denk dat het vooral komt omdat ze geen backwards support hell willen hebben zoals indertijd (zelfs nu nog) met windows XP.
Maar ik denk dat het vooral komt omdat ze geen backwards support hell willen hebben zoals indertijd (zelfs nu nog) met windows XP.
Hiervoor is natuurlijk ook iets te zeggen. Waar ik zelf kritisch in tracht te zijn is of we Microsoft ten aanzien van deze support kwestie anders beoordelen dan dat we dit met Google en Apple doen. Dat onwillekeurig voor Microsoft de lat hoger wordt gelegd. Bij Apple is de support heel goed, maar daaraan hangt ook een prijskaartje. En of een 100-120 Euro Android telefoon van 3 jaar oud (denk aan mijn WP8.1 630) nog zo goed/vlot functioneert durf ik te betwijfelen. In het Android domein is de directe relatie tussen een nieuwe smartphone en een nieuwe OS versie eigenlijk een geaccepteerde baseline. Dat sommigen oude toestellen zelf upgraden daargelaten.

Wat dit proces voor Microsoft heel moeizaam maakt zijn de handicaps die haar smartphone activiteit heeft. Door het verkeerde verwachtingspatroon dat Microsoft schiep gedurende de WP8.1-W10M migratie heeft haar betrouwbaarheid een deuk gekregen, terwijl dit proces eigenlijk niet zo veel verschilde van dat van haar concurrenten. De app support was aan het eind van WP8.1 op haar hoogtepunt. Worden gebruikers na dit moment geconfronteerd met een follow up keuze zal de verleiding groot zijn bij W10M weg te bewegen.

Misschien kan je stellen dat dit weglekken van gebruikers al onomkeerbaar is, en dat een duidelijke breuk met het verleden een betere kans geeft op een opgaande lijn in de toekomst. Misschien breekt de ARM support het hele platform open en behoort deze Smartphone discussie tot het verleden. Ik hoop echt dat ze goede redenen hebben voor het pad dat ze nu lijken te kiezen. Misschien is daar nog wat hoop uit te putten ;). Ik heb om eerlijk te zijn weinig zin in de alternatieven, in ieder geval niet op dit moment.
Hiervoor is natuurlijk ook iets te zeggen. Waar ik zelf kritisch in tracht te zijn is of we Microsoft ten aanzien van deze support kwestie anders beoordelen dan dat we dit met Google en Apple doen. Dat onwillekeurig voor Microsoft de lat hoger wordt gelegd. Bij Apple is de support heel goed, maar daaraan hangt ook een prijskaartje. En of een 100-120 Euro Android telefoon van 3 jaar oud (denk aan mijn WP8.1 630) nog zo goed/vlot functioneert durf ik te betwijfelen. In het Android domein is de directe relatie tussen een nieuwe smartphone en een nieuwe OS versie eigenlijk een geaccepteerde baseline. Dat sommigen oude toestellen zelf upgraden daargelaten.
Wat dit natuurlijk nog moeilijker maakt zijn de mixed messages die door de gebruikers die er nu nog zijn worden geuit.
Volgens mij zijn ze nu juist voorzichtiger naar de markt aan het kijken (dit is dan ook waarom het zolang duurt).
Ik denk dat ze hebben gemerkt dat ze een erg sterk product kunnen neerzetten als ze juist de tijd nemen zoals met de surface lijn.
Volgens mij zijn ze ook aan het wachten tot dat de integratie tussen telefoon en PC/laptop extreem soepel werkt (de punten van de volgende update hebben mij dat vermoeden gegeven).
Ik denk dat vanwege de switch van kernel voor windows 10 dat ze zichzelf hadden verkeken op de problemen die daarmee gepaard gaan.
Hierop kan ik dan alleen maar zeggen: "Jammer zeg, maar ja eigen schuld". Daartegenover hoop ik als een oude windows 8.1 en windows 10 gebruiker (heb nog een lumia liggen) dat ze het uiteindelijk weer gaan proberen en dat de traagheid(?) meer voorzichtigheid is dan incompetentie :?

[Reactie gewijzigd door vSchooten op 7 september 2017 21:31]

Ik zou eigenlijk wel iets als een mac mini willen zien maar dan van MS. Ik bedoel ik zou het nooit kopen maar we hebben de surfacebook, laptop, pro en de studio. En volgens mij zou er best plaats kunnen zijn voor bijvoorbeeld een Surface Mini. Hetzelfde als de mac mini relatief klein en krachtig en gewoon lekker compleet met aansluitingen. Nu heb je wel NUC's en dergelijke maar ik zou zoiets van MS willen zien. Zelf een mac mini onder de tv naast de Apple tv en het is gewoon ideaal.

Dus Ms show us the Surface mini :D
Gezien Apple zijn Mac Mini voor het laatst bijna 3 jaar geleden heeft geupdate lijkt het er niet of alsof apple daar nog enige focus op heeft of dat het uberhaubt belangrijk is voor het bedrijf. Weinig nuttig dus voor MS om zo'n product uit te brengen.

Ik denk ook dat gezien de Intel NUC end die nieuwe Intel Compute Card, MS hier zijn partners niet hoeft te stimuleren om het wat beter te gaan doen.
Apple heeft al aangegeven dat er aan nieuwe Mac Mini's word gewerkt. En de NUC's zijn nu niet echt top en compleet ofzo. De mac minis hebben echt een volledige serie aan poorten waaronder 4x USB3 en Thunderbolt 2. Dus ik denk echt wel dat MS hier een markt voor kan creŽren.

http://www.macworld.co.uk...s-specifications-3472956/

[Reactie gewijzigd door FrontlineCoder op 6 september 2017 18:22]

Maar heb jij enig idee welk aandeel ze hebben op de totale omzet van Apple? Ik verwacht dat het minimaal is. Toendertijd is het geintroduceerd door Apple als compact desktopvervanger. Die categorie was toen relevant, ik denk dat hij momenteel zeer klein is. Zeker voor een premium product als de Surface lijn.
Enterprise focused volgens MSPoweruser. Grote kans op Windows op ARM denk ik? De Surface Phone die een laptop kan vervangen als je hem docked? Ik hoop ook stiekem op een Surface Classic - op ARM dus - met een prijskaartje van 600 euro. Dat is een intressante markt voor een premium device als de Surface. Er is geen enkel andere OEM die een premium device maakt in die categorie, terwijl de meeste bedrijven enkel Office en wat andere lichte software gebruiken :) Erg snel hoeft de hardware dus niet te zijn.
Enterprise inderdaad. Microsoft wordt een cloud/enterprise bedrijf en raken de markt voor consumenten kwijt, althans dat is wat ingewijde voorspellen. Ik ben het hier wel mee eens. Van origine gebruikten consumenten thuis een pc/laptop omdat ze deze op het werk ook gebruikte. Nu iedereen een smart phone of tablet gebruikt, is dat gedeelte een stuk minder geworden.

Elke nieuwe iteratie van devices heeft weer samenhang met de smart phone. Denk maar eens aan betalen (apple pay/google pay), auto's (carplay/android auto) en nu ook met de smart speakers. Ook de wearable markt laten ze voor wat het is, er is niet eens een windows versie voor horloges.

Nu, het is wel jammer, maar ik denk dat de consumenten markt steeds zwaarder wordt voor Microsoft. Is dat erg? Het geld zit wel in de cloud en dat is waar Microsoft zijn grootste omzet vandaag haalt. De tijd zal het leren.
Ik verwacht persoonlijk een nieuwe versie van de Surface Hub. Dat is momenteel het oudste toestel in de Surface reeks (als in, het langst niet bijgewerkt). Een nieuwe Book en Studio zie ik ook nog wel gebeuren. Mocht er een nieuwe serie binnen Surface worden aangekondigd, dan zal dat waarschijnlijk wel iets met ARM zijn.
PotentiŽle kopers van de Surface Hub zullen denk ik niet zo geinteresseerd zijn in de specs, enkel wat ze ermee kunnen. Ik denk dat de SH enkel geupgrade als Microsoft er nieuwe features voor heeft verzonnen die nieuwe hardware nodig heeft, anders niet.
Doe mij maar een Upgrade van de Surface laptop op het moment en breng de aansluitingen aan op dit apparaat die ze nodig heeft! Mogelijk ook een 14/15 inch versie met grafische kaart en ga de concurrentie met Dell aan. En ja een nieuwe Phone... Maar vrees dat het geen enkele van deze gaat worden.
Een soort tegenhanger van de XPS 15 van MS in "Surface stijl" met een Coffee Lake CPU + Geforce 1050TI/1060 zou inderdaad ERG mooi zijn :)
zeer zeker ;) Dit segment heeft wat concurrentie nodig ook!
Ik wil ondertussen eigenlijk wel een waardige opvolger voor mijn Surface Pro 3, ik vond de laatste 2 iteraties van de Surface Pro toch niet zo indrukwekkend. (geen USB C, weinig opvallende verbetering naast spec refreshes). En de Surface Book vond ik ook niet heel sterk.
Hopelijk weet MS weer wat nieuw leven in de Surface line up te blazen
Wat zou je veranderen dan? Ik zie toch wel behoorlijke verbeteringen, zoals Windows Hello, hogere resolutie, passief gekoelde i5. Ik zie niet zo veel verbeterpunten meer eigenlijk.
Een betere manier om de pen op te bergen (alleen de magneet is niet sterk genoeg voor in een tas en het toetsenbord lusje is ook niet echt top). USB C zoals ik al opnoemde. Fullsize SD.
En al heb ik de nieuwe pen nog niet gebruikt heb ik begrepen dat deze slechts 1 knop aan de zijkant heeft, in tegenstelling tot de twee die de eerste generatie ntrig pen heeft. De software ervaring van de gehele Surface pen zou wat beter kunnen (knoppen rebinden, zowel van de ntrig module als de bluetooth module is zo gek toch niet)

Windows Hello is grappig, maar niet iets wat ik nou heel erg als fijne nieuwe feature zou bestempelen. De hogere resolutie is wel fijn. En mijn model is een i7 en ik heb nog nooit last gehad met geluid, de fan staat eigenlijk altijd uit tenzij ik echt wat zwaars doe.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn Surface Pro 3 het beste apparaat wat ik ooit heb gekocht, maar juist daarom wil ik een goede vervanger voor wanneer deze de geest geeft. En simpele spec refreshes terwijl de prijs lijkt te blijven stijgen brengen mij niet echt onder de indruk
Inmiddels moge het duidelijk zijn dat MS wel een beetje klaar is met "Windows Phone'', als ze iets gaan doen zou het Win 10 op een ''kleinere device'' zijn (phone?) wie weet de Surface Phone. Dus eindelijk de device gewoon Win 10 draait zonder restricties (of Win 10S, wat net wat logischer zou zijn)

Zelf wacht ik het allemaal wel af, heb destijds een Lumia 950XL gehaald en met plezier deze phone gebruikt, echter viel de telefoon na verloop van tijd uit en tsja de ''app-gap'' is toch iets wat vervelend is. Ik wacht het allemaal wel lekker af.

Al zou een opvolger op de Book best wel nice zijn.

Owh en wie weet krijgen we een AR/MR product in de Surface lijn... (over 5 jaar)

[Reactie gewijzigd door TheNightbringer op 6 september 2017 16:33]


Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn


Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8