Steam heeft 67 miljoen maandelijks actieve gebruikers

Maandelijks maken 67 miljoen mensen gebruik van Steam. Het aantal dagelijkse gebruikers bedraagt 33 miljoen en het hoogste aantal gelijktijdig ingelogde gebruikers bedroeg ruim 14 miljoen. Sinds begin 2016 hebben 26 miljoen mensen voor het eerst iets op Steam gekocht.

Uit de cijfers blijkt dat de dienst nog altijd flink groeit. De cijfers zijn afkomstig uit een presentatie van Valve, die werd getoond op het Indigo 2017-evenement in Nederland. De presentatie is door een Chinese website online gezet. Gebruikers in Noord-Amerika zijn goed voor 34 procent van de omzet, West-Europa volgt met 29 procent en Azië staat op de derde plaats met 17 procent.

Hoeveel Steam-gebruikers er in totaal zijn, is niet bekend. Valve maakt wel geregeld bekend hoeveel gebruikers de gameclient tegelijkertijd gebruiken. Begin dit jaar was dat een recordaantal van ruim 14 miljoen. Een jaar eerder was dat nog zo'n 8,4 miljoen, staat in de presentatie.

Naast cijfers toonde Valve in de presentatie een aantal komende verbeteringen voor Steam. Zo moet er een vernieuwde interface komen en moet het makkelijker worden om onlangs gespeelde games te starten. Ook moeten spelers in hun gamebibliotheek kunnen zien in welke games er veel activiteit is van andere gebruikers. Verder moet het makkelijker worden om reviews te plaatsen.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

07-07-2017 • 10:49

87 Linkedin

Reacties (87)

87
86
59
6
0
19
Wijzig sortering
Hey, dat zijn mijn foto's. Was niet helemaal de bedoeling dat die op een nieuwssite kwamen maar door een misverstand zijn ze via ValveTime verspreid, waarna ze via een Chinese site een paar dagen later weer een eigen leven gaan leidden. Oh well..
Hebben ze verteld wat die vernieuwde UI inhoud? Met scaling werkt steam nou niet heel goed
Ze hadden helaas nog niks om te laten zien maar het komt neer op een algehele refresh, die dus me dunkt het ook geschikter moet maken voor scaling en andere 'nieuwe' technieken.

Voor de rest veel focus op gebruiksgemak, dus duidelijker zien welke vrienden wat spelen, wat je recent gespeeld hebt, en ook wat 'hot' is (dus de evenementen kalender die dan gebruikt kan worden icm toernooien en major updates).

[Reactie gewijzigd door MatthiasL op 7 juli 2017 11:51]

Er staat ook 'Valve confidential' onder die slides, het is sowieso nog maar de vraag of Valve blij is dat er fotos van gemaakt zijn ;)
Dit is besproken. Maak je geen zorgen, ik weet precies wat ik wel en niet mag delen*.

* er zijn weinig illusies in dat dingen die Valve publiek bespreken lang geheim blijven. Wat we achter gesloten deuren besproken hebben blijft dat overigens wel.

[Reactie gewijzigd door MatthiasL op 7 juli 2017 11:52]

Ik heb mijn aantekeningen er bij gepakt en dit is dezelfde presentatie als bij Unite Europe afgelopen week.

Gaf Alden Kroll deze presentatie?

Bij Unite werd er veel gesproken over interface verbeteringen maar voor zover ik me kan herinneren is er niets "getoond" (zoals in het artikel staat). Was dat bij Indigo anders?

Ik kon daar helaas niet bij zijn.
Correct. Dit kwam ook ter sprake toen ik een grapje maakte over 'Valve confidential' en hoe weinig waarde daar tegenwoordig aan gehecht is, hij gaf aan dat ze het er net zo goed af kunnen halen en dat dezelfde speech een paar dagen eerder bij Unite reeds gefilmd was.

/Edit:
En nee, hier is ook nog niks getoond (publiekelijk).

[Reactie gewijzigd door MatthiasL op 7 juli 2017 15:14]

Copyright infringement. Sue them for monies :-P
Zo snel kan het gaan :P
Nog veel meer (interresante) statestieken zijn te vinden op https://steamspy.com.

Zoals:
  • De totale speeltijd: 8.757.790 jaren , 3 maanden en 26 dagen (waarvan vast ook veel uren met het pauze scherm)
  • Het aantal games: 15.960. Door dit aantal is het niet gek dat er behalve veel goede games ook veel slechte games zijn
Sommige statistieken wijken af, zie de About-pagina voor meer duidelijkheid.

[Reactie gewijzigd door JVos90 op 7 juli 2017 11:07]

waarvan vast ook veel uren met het pauze scherm
Sommige games laten ook een launcher in de achtergrond draaien nadat je ze afsluit. Dan zit je binnen 4 dagen ineens aan de 80 uur speeltijd 8)7
Of van die idle games die je maar laat lopen, maar niet echt speelt.

Zelf heb ik inmiddels 1500+ uur in Star Realms zitten. Maar dat is omdat die game vaak gewoon aanstaat, ook al ben ik niet aan de beurt. Dan gaat het hard natuurlijk.
Football Manager staat bij mij standaard aan. Even alt-tabben en weer verder.
Om op een paar van je punten in te gaan:

ik moest 5 euro toevoegen aan mijn steamwallet om alleen maar mijn friendslist te kunnen gebruiken.
Steam heeft dit zo lang als het kon niet gedaan. Helaas trekt het oneindig maken van gratis accounts en online marketplaces nu ook een bepaald soort (internet)criminelen aan en waren een aantal hardhandige maatregelen nodig. Dit is zeker niet lichtzinnig gegaan, ze snijden zichzelf hiermee immers in de voet als je puur naar de bottomline kijkt. En je betaald iig nog geen 40/50 euro net als bij PS/Xbox ;)

Mijn ervaring met steam is: geld uitkloppen waar ook maar geld uit te kloppen valt.
De realiteit is anders. Veel is gratis, er wordt veel gratis weggegeven (denk aan de drops, cards etc). Uiteraard zijn delen hiervan ge-gamified, dat is de wereld waar we in leven nu eenmaal - en levert leuke dingen op voor de collectors/diehards fan. Voor de rest geven ze je feitelijk gratis geld (niet 100% natuurlijk, want een blije klant is waarschijnlijker om te blijven en later weer dingen te kopen).

Elke dag als ik PUBG speel krijg ik van die godsvreselijke pop-ups van slechte indie games.
Dat klinkt alsof het aan het spel ligt, of malware. Steam doet niet aan marketing en heeft nog nooit (betaalde) advertenties gedaan.

Kan ook best geloven dat dit komt door de 'start with windows' functie op computers van veel nietsvermoedende mensen
Als je puur kijkt naar het aantal actieve spelers is het niet heel ver uit de realiteit gegrepen dat men gewoon echt daadwerkelijk Steam gebruikt.
Als ik Steam opstart krijg ik toch wel regelmatig een nieuwspagina in mijn gezicht geduwd waar de huidige nieuwe releases in staan, huidige aanbiedingen, recommendations, enz...

Ik stoor me er zelf niet aan. Zelf wil ik dat eigenlijk wel weten wanneer een game die in mijn wishlist staat in aanbieding is bvb. Maar ik er wel inkomen dat er mensen zijn die hier niet mee gediend zijn.

Voor de rest ben ik het volledig eens met je post.
Tja, het is ook met een vinkje uit te schakelen in de opties. Dus de mensen die hierover klagen hebben ook niet verder gekeken dan hun neus lang is.
Nog even een paar toevoegingen:

ik moest 5 euro toevoegen aan mijn steamwallet om alleen maar mijn friendslist te kunnen gebruiken.... En je betaald iig nog geen 40/50 euro net als bij PS/Xbox
Je betaald niets, dit bedrag kan je natuurlijk gewoon besteden in Steamshop of op de market.

Mijn ervaring met steam is: geld uitkloppen waar ook maar geld uit te kloppen valt.
Steam is natuurlijk op het moment wel de cash-cow van Valve, maar er zijn (zover ik me kan bedenken) geen features in steam waarvoor je moet betalen. (Behalve items uit de Shop/market.)

Elke dag als ik PUBG speel krijg ik van die godsvreselijke pop-ups van slechte indie games.
Dan moet je de optie om notificaties te krijgen van nieuwe releases etc. uitzetten in je opties:
Settings->Interface->"Notify me about........ upcoming releases" (vertaal indien nodig ofcourse.)
Ik weet niet wat PUBG is, maar popups van Steam die je bij het opstarten van Steam krijgt die kan je uitzetten in de instellingen. Zo ook het automatisch opstarten met Windows (als dat default is, weet ik niet).
Ja, dat is de default. Ik heb het expliciet uit moeten zetten toen ik Steam op m'n tablets installeerde.
De enige reden dat jij €5,- toe hebt moeten voegen aan je wallet is omdat je PUBG niet gekocht hebt via de steamstore, maar waarschijnlijk via een externe website waar een key voor het spel goedkoper was. Lekker makkelijk dus, bashen op steam en zijn functionaliteit terwijl je er nooit echt iets hebt gekocht 8)7
zie ook https://support.steampowe...le.php?ref=3330-IAGK-7663

[Reactie gewijzigd door cardboardgenie op 7 juli 2017 12:00]

Ff over die 5 euro, waarom zou je op steam zitten om niet een game te kopen? Je koopt 1 game en je hebt alle functies....
Gamekeys kopen op sites buiten steam om.
steam geeft geen popups van games tijdens het spelen van een spel, misschien doet PUBG dat, als steam tijdens een game dat zou doen zouden ze er volledig op afgekraakt worden

Ze (valve) verwachten dat een normale steamgebruiker wel een keer wat koopt (en een cd key valt hier niet onder!), dit alles om spamaccounts en misbruik tegen te gaan.

[Reactie gewijzigd door mschol op 7 juli 2017 11:05]

Ik heb nergens getypt dat steam pop ups geeft tijdens het spelen van een game.

Zodra ik steam opstart om mijn game te kunnen spelen, krijg ik een popup van een indie game, iedere dag weer een nieuwe, zonder de mogelijkheid dit uit te schakelen

-edit, misschien was ik inderdaad onduidelijk in mijn verwoording, ik zal het aanpassen

[Reactie gewijzigd door Woodsnaps op 7 juli 2017 11:05]

Ik kan het nu niet checken omdat ik op mijn werk zit maar op internet is de volgende oplossing te vinden.
https://steamcommunity.co...rum/1/527274088382810256/
Kan je toch gewoon uitschakelen in de instellingen? Zit onder interface.
Dit kun je in het menu uitschakelen, net als automatisch opstarten. Bij mij zijn het vaak zat ook normale titels.

Ik vind je mening ook lichtelijk apart. Het is een zeer goed werkend platform met miljoenen actieve gebruikers. Je hoeft niet perse in hun shop te kopen, je kunt ook keys van andere winkels bij Steam activeren. Mijn huidige account is van dag 1 dat Steam uit kwam en ik heb iets van 700 spellen en serieuze problemen heb ik nooit ondervonden. Het word constant beter en beter, steeds meer mogelijkheden.
Hoe bedoel je precies pop-ups? De reclame van de bepaalde games bij het opstarten van Steam? Sommige mensen vinden het juist handig, soms zitten er best interessante dingen tussen ;)

En over die €5, dat is ooit gedaan zodat bots etc. niet allerlei mensen gaan toevoegen:
nieuws: Steam beperkt functionaliteit gebruikers die geen geld hebben uitgegeven

En wees eerlijk; €5 is niks, dus waar hebben we het eigenlijk over. De hele Steam community is verder een 'gratis' dienst.
idem; steam account +8jr oud, kon ineens niets meer kopen/verkopen ... eerst geld toevoegen, dan maand wachten, waarna account weer geactiveerd werdtr :F fck dat :+
En wat ik nog het meest hatelijk vond: ik moest 5 euro toevoegen aan mijn steamwallet om alleen maar mijn friendslist te kunnen gebruiken.
Kost PUBG niet meer dan 5 euro? Een spel kopen telt ook.
Als je het buiten steam om koopt telt het niet.
Niet als je die extern koopt, waarschijnlijk heeft hij de key ergens anders vandaan gehaald.
Ik denk dat dat een instelling us. Als ik pubg opstart heb ik de update news popup namelijk nooit, net geen enkele game overigens.
Ja, dat is natuurlijk terecht.. Steam is by far het fijnste en beste online game platform wat er is. Alles werkt gewoon uitstekend. het programma is snel en stabiel, de betalingen gaan goed, het is vrijwel nooit offline en ze hebben geweldig leuke sales af en toe. Met recht #1. Ik hoop dat ze nog veel groter worden!
ben ik niet met je eens, vind gog beter. De steam winkel is onoverzichtelijk, als ik naar mijn profiel wil of iets anders bezoeken is de 'build in browser' zeer traag. En de games die steam voor mij uitzoekt zijn blijkbaar allemaal prullen van Eearly acces cash grabs. Er is dus nog wel wat verbetering mogenlijk.
Dan moet je de instellingen even aanpassen dat Early Access niet meer aangeraden wordt.
Idd, naar gebruikersgemak is er nog een hele weg te gaan.
Maar goed steam was dan ook één van de eerste en zonder steam zou pc gaming mss volledig uitgestorven zijn vanwege piraterij. Maar kijk zet een degelijk online platform op en mensen gaan makkelijker de stap zetten naar de legale weg.
Het kost iemand gewoon meer werk om illegaal games te downloaden en te spelen dan met steam legaal mogelijk is. Geen haar die er nog bij mij aan denkt om illegaal games te spelen.
Ja, over de browser ben ik het ook volledig met je eens. Dat ding is vreselijk traag. Die 'Early acces cash grabs' zijn verbetert nu Greenlight vervangen is door Steam Direct. Sales zijn ook niet meer zo interessant als vroeger, Ik heb dit jaar en vorig jaar niets interessants gevonden op de summer sale.
Maar het blijft een stabiel programma zonder downtime. Heb een account sinds steam 1 jaar oud was. Ik kan niet herinneren hier ooit over geklaagd te hebben.
Sales zijn ook niet meer zo interessant als vroeger
Daar heb ik ook last van, maar ik heb toch een beetje het idee dat juist de eerdere sales dat hebben veroorzaakt. Ik heb gewoon teveel al.

Een vriend van me die onlangs weer is gaan PC-gamen heeft zich kostelijk vermaakt afgelopen week. Die heeft heel veel leuke games op de kop getikt voor een prikkie.

EDIT: Het helpt ook niet mee dat ik iets terughoudender ben geworden wat betreft het kopen van games, omdat ik nog games heb staan van eerdere sales die ik nog niet eens opgestart heb :+

[Reactie gewijzigd door Patriot op 7 juli 2017 13:50]

Ook niet mee eens, het is fijn omdat IEDEREEN het gebruikt, niet omdat het zo gebruiksvriendelijk of slick is. Interface ziet er enorm verourderd uit, en laten we maar niet over de videoplayer beginnen. Steam heeft naar mijn mening een complete redesign nodig om het overzichtelijker te maken.
Dat is dan een kwestie van smaak. Ik vind de interface juist een verademing. Het hoeft niet flashy, nieuw en "slick" te zijn. Wat dat betreft doet origin etc voor mij duidelijk onder, want dat mag er dan wel "nieuwer" uit zien, maar ik vind het een onoverzichtelijke bende.

Wat is het probleem met de video player btw? werkt hier prima :)
Als je een andere interface dan downloadt je die toch gewoon? De steam interface is volledig aanpasbaar d.m.v. skins...
Alleen kost een spel veel te veel op steam. Bij gamersgate of gamesync heb ik hetzelfde key (legaal) voor 20-30 euro en bij steam 50-70 euro.
Waarom denk je dat de Steam sale zo populair is? Heb daar al veel juweeltjes op de kop getikt voor enkele euro’s.
Ondanks dat de winkel een fysiek hoesje naar je moet opsturen, komt het soms toch voor dat games in de winkel goedkoper zijn dan op Steam. Fallout 4 kostte destijds 35 euro bij Bol terwijl hij op Steam nog 50 euro was. Altijd even rondkijken, uiteraard op betrouwbare sides.
Dat is omdat Valve zelf aanmoedigt dat uitgevers via eigen kanalen verkopen. Als een spel via Steam verkocht wordt dan gaat naar wordt gezegd 40% van de omzet naar Valve. Verkoopt een uitgever zelf een sleutel, dan vraagt Valve 0% voor de geleverde diensten. De keus is uiteindelijk aan de uitgever, maar het is erg lucratief om titels elders goedkoper aan te bieden dan op Steam.

Valve zegt dit te doen om strategische redenen: Voor kortetermijngewin zou je ook voor titels die uitgevers zelf verkopen, maar het is beter veel verkoopkanalen hebben dan alleen Steam zelf als verkoopkanaal. De Steam-winkel verkoopt toch wel zolang mensen de client installeren, maar juist het installeren van de client moedig je aan door Steam als gratis service aan speluitgevers en -ontwikkelaar te bieden.
Vrijwel altijd online??
Elke dinsdagnacht gaat Steam offline voor updates en patches.
Het is goed dat ze dit doen, maar elke week ervaar ik dezelfde problemen dat vrienden van mij ineens offline zijn. Heb zodoende als alternatief maar Discord genomen, Audiokwaliteit is tevens vele malen beter dan in sommige spellen of zelfs in Steam. Zo had ik problemen met mensen die van ver kwamen, te denken aan Australië. Klonk slecht verstaanbaar, hakkelend.


Verder ben ik het me je eens dat Steam de standaard is voor informatie over spellen op community's, aanschaf games, tegenwoordig ook al films (nog maar begin), software. Krijgen we dan straks nog alles in 1 platform waar de consument al jaren om vraagt?

[Reactie gewijzigd door aliberto op 7 juli 2017 12:00]

Ik ben het er wel mee eens dat Steam een nieuwe interface kan gebruiken, want het ziet er wel redelijk ouderwets uit, maar van de andere kant, ik vind het wel erg overzichtelijk. Als ik Origin bijvoorbeeld erbij pak, dan is het design veel 'moderner', maar ik vind het maar een onoverzichtelijke store verder. Ik hoop dus niet dat Steam teveel gaat veranderen in het nieuwe design. Dat ze het makkelijker maken om reviews te schrijven kan ik alleen maar toejuichen, ik moet echt elke keer weer zoeken waar ik ook alweer een review kan schrijven. Die knop zit echt op een onlogische en verstopte plek!
Het meest irritante aan de steam interface vind ik nog wel dat hij niet de schaling van het OS overneemt. Op mijn 4k scherm is steam dus piepklein.

En verder vragen ze de hele tijd om mijn emailadres te verifieren terwijl die zeker wel eens per maand door steamguard al geverifieerd is. En de balk daarvoor valt precies over mijn favorieten heen dus in de standaard interface kan ik mijn favorieten niet zien 8)7
Het meest irritante vind ik dat hij absoluut niet werkt met touch interfaces... Ik moet altijd m'n pen erbij pakken als ik steam open op m'n Surface Pro 2... Skins werken dan helaas niet (dat zou voor jou misschien wel een oplossing kunnen zijn).
Kijk eens naar: metro voor steam. Gebruik ik zelf al heel lang, en heb er erg veel plezier van.

Nadeel is dat nieuw toegevoegde knoppen niet altijd goed verschijnen
Ik heb die ooit wel eens bekeken, maar uiteindelijk niet gebruikt, weet even niet meer waarom...

Ik gebruik nu een aangepaste versie van Minimal Steam UI op mijn tablets en de mediacenter bij de TV (aangepast omdat de tekst van de chatbox in de overlay zo klein was dat ik het op de TV niet meer kon lezen en dat maakte het lezen op een tablet ook een stuk prettiger :p) Het enige probleem is dat ik die scrollbar niet breder krijg.
http://imgur.com/a/aUyeA

Gewoon ricen ;D
Niet echt oplossing voor je maar in Big Picture Mode werkt de scaling wel. (Interface zelf lijkt nergens op maar ja).
Big picture mode is prima als je met een controller op een tv ofzo speelt. Het is natuurlijk niet voor de desktop bedoelt.
Vervelendste is eigenlijk wel dat het een veredelde browser is zonder alle handige dingen van een browsers. Tabs bijvoorbeeld, je kan niet echt handig heen en weer gaan.
Ik ben ook tevreden met Steam. Paar puntjes:
  • Reviews zijn nu thumbs up / thumbs down. Da's wel heel erg binair. Ik heb liever een glijdende schaal van 1-10 (met het risico dat sommige daar ook weer binair stemmen met alleen maar 1 en 10 scores).
  • Mogelijkheid om games te verwijderen uit je lijst. Sommige ga je echt nooit spelen.
  • Jammer dat je niet alles onder Steam kan bundelen. Concurrentie is er nu in de vorm van Uplay, Games for Windows Live, Origin, Battle.net. Ik wil maar 1 DRM client voor mezelf hebben. Als je bv Far Cry 3 koopt, moet je nog steeds Uplay gebruiken. Het zal niet gebeuren maar idealiter zou Ubisoft b.v. Far Cry 3 voor Steam en voor Uplay moeten uitbrengen
  • Meer support voor oude games zoals Prey 2006, AvP 2, en Wolfenstein 2009.
  • Door het aanbod zie je de bomen door het bos niet. Half afgemaakte indie games zitten tussen de AAA games. Ik zie hierboven dat ze de activiteit willen gaan meenemen in de presentatie.

[Reactie gewijzigd door gast128 op 7 juli 2017 12:06]

games kan je wel verwijderen uit je lijst. rechterklik, set category, "hide from my library"
Of als je een spel echt haat, via steam support kan je een game permanent van je account verwijderen.
Dat is meer dan dat er PS4's verkocht zijn. PC gaming is nog lang niet dood.
De PSN heeft ook 70 miljoen actieve gebruikers.
Maar dat is met PS3 toch?
Ja maar hoeveel actieve PS3 gebruikers zullen er nog zijn? Enkele miljoenen? En tel de actieve Xbox Live gebruikers erbij dan heb je een grote console user base. Al hoewel ik nog steeds denk dat PC tenniste 3x groter is dan console. Maar misschien niet in geld en opbrengsten voor alle publishers.

[Reactie gewijzigd door GeforceAA op 7 juli 2017 11:28]

PS3 gamers zullen niet veel nieuwe games meer kopen waarom Sony verdiend. Maargoed, al is PSN groter, dan nog is het verschil betrekkelijk klein en blijft "PC gaming is nog lang niet dood" gewoon waar.

Dat er op PC games minder verdiend wordt dan om console games (vanwege piraterij) lijkt ook steeds minder waar; op Steam koop je namelijk ook met echt geld :)
De PSX en PS2 hebben jaren na release van hun opvolgers nog vele games verkocht, vooral in de wat armere regios.
PS3 gamers zullen niet veel nieuwe games meer kopen waarom Sony verdiend. Maargoed, al is PSN groter, dan nog is het verschil betrekkelijk klein en blijft "PC gaming is nog lang niet dood" gewoon waar.
Alleen betalen er op dit moment 26,4 miljoen mensen jaarlijks € 40,- to € 50,- om gebruik te maken van het PlayStation Network, en betaald er niemand ook maar een cent om Steam te mogen/kunnen gebruiken. Scheelt jaarlijks zeker zo'n € 1.000.000.000,- aan inkomsten die Steam ook zou kunnen krijgen maar dat durfen ze geheid niet aan. Sony is er helaas ook mee begonnen nadat dit succesvol bleek te zijn bij Microsoft.
Dat er op PC games minder verdiend wordt dan om console games (vanwege piraterij) lijkt ook steeds minder waar; op Steam koop je namelijk ook met echt geld :)
Dezelfde game is vaak € 10,- duurder voor consoles, wat denk je wat de ontwikkelaar liever heeft € 10,- duurder en minder hoeven afstaan of € 10,- goedkoper voor de consument die toch wel koopt?
Steam kan ook werken op "oude" PC's die games van 5 jaar oud niet eens aankunnen. Of denk jij dat Valve alleen een bepaalde groep gebruikers telt? Nee, net als Sony, Microsoft, Nintendo etc. etc. tellen ze bij Valve alles wat ze kunnen tellen.
Systeemeisen Steam;
Windows XP, Vista, of 7
512 MB RAM
1 GHz of snellere processor

Intel Mac, OS X versie 10.7 (Lion) of hoger.
Twee-knoppige muis sterk aanbevolen

1 GB schijfruimte (aanbevolen)
Internetverbinding (breedband aanbevolen)

[Reactie gewijzigd door OPSLAGHOND op 7 juli 2017 11:53]

Man man man. Ik weet nog dat Steam toen net gelanceerd werd. Toen zat ik nog in de "Counter-strike scene" en iedereen ging los erover. Het zou gaan falen, het zou waardeloos zijn en onze privacy zou helemaal weg vallen.

En kijk nu! Prachtig om te zien dat Valve de stap heeft durven nemen en er zo succesvol in is gebleken. En terecht trouwens want het is een pracht platform!
Het heeft ook een tijd helemaal niet fijn gewerkt. Wellicht dat daar de reacties van kwamen. Valve heeft daar goed werk van gemaakt en nu werkt het prima :)
Ik heb wel wat te muggenziften over de laadtijden in Steam (bijvoorbeeld het laden van profielpagina's). Duurt soms net wat te lang.
Okay dus steam groeit ontzettend snel! Waarom voelt het dan alsof Valve stil staat.. de "innovaties" waar Valve aan werkt en dan vooral VR is leuk en aardig maar als normale daily Steam user merk ik er niks van terug! (Lees: Heb ik niks aan)

Neem bijvoorbeeld de interface, die is al sinds ik jaren terug begon met steam ongewijzigd gebleven en nog steeds erg traag. (Tis gewoon een veredelde Browser *Kuch kuch*)

Daarnaast maken ze geen games meer zo lijkt het behalve het onderhoudt aan huidige...

Samengevat: Is it just me of zou Steam makkelijk vervangbaar zijn als er een goede concurrent opstaat die wel innoveert :|

[Reactie gewijzigd door luke22 op 7 juli 2017 12:38]

3 games in de maak, en een nieuwe Steam client (beta eind zomer)
Ik ben dan zeer benieuwd waar ze mee komen, want de afgelopen jaren waren echt hetzelfde na hetzelfde na hetzelfde
Steam is zo populair en geïntegreerd in de hedendaagse gaming community dat deze groei zeker nog een lange tijd zal doorgaan. Het is een simpele formule, maar een formule die werkt.
Ik gebruik zelf Steam en vind het fijn werken. Andere platformen ken ik onvoldoende en kan ik geen uitspraak over doen. Wat ik wel belangrijk vind is de compleetheid. Steam heeft helaas niet alle games, sommige staan weer exclusief op GOG en weer andere enkel op Origin. Dat vind ik jammer want heb geen zin om 3 verschillende platformen en dito libraries/communities te onderhouden.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

    Relevantere advertenties

    Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

    Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

    Ingesloten content van derden

    Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

    janee