Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

DayZ-bedenker Dean Hall staakt ontwikkeling opvolger Ion

Door , 60 reacties

Aan Ion, een mmog met de ruimte als setting van DayZ-bedenker Dean Hall, wordt niet langer gewerkt. De game werd aangekondigd op de E3 van 2015 en was in productie bij Halls eigen studio RocketWerkz en het Engelse Improbable.

De ontwikkeling van Ion ligt al maanden stil, achterhaalde Eurogamer. Tegenover de website gaf eerst het Engelse Improbable toe dat het al geruime tijd niet meer bij de ontwikkeling van Ion betrokken is. Daarna nam de site contact op met Dean Hall, die aangaf dat hij een halfjaar geleden verhuisd is van Londen naar zijn geboorteland Nieuw-Zeeland en dat hij sinds die tijd niet meer aan Ion werkt. RocketWerkz, de studio die Hall een jaar eerder oprichtte, werkt aan andere projecten.

Ion werd aangekondigd tijdens de persconferentie van Microsoft op de E3 van 2015. Hall wilde van Ion een mmog in de ruimte maken. Hall had grootse plannen met de game. "Ik wil een game maken die geen game meer is. Ik wil een game maken die een universum is. Een universum dat niet gebouwd is op scripts en quests, maar op de wetten van natuurkunde, biologie en scheikunde. Een simulatie-mmog die de verovering van het heelal verkent, die spelers de kans geeft om een pionier te zijn in een harde omgeving."

Voor de ontwikkeling van de game zocht Hall samenwerking met Improbable, een ontwikkelaar uit Londen die met SpatialOS een engine ontwikkelt die zeer geschikt is voor een project als Ion. De ontwikkeling van SpatialOS loopt door, volgens Improbable, mede dankzij een investering van Google. RocketWerkz heeft inmiddels een team van veertig ontwikkelaars. De studio heeft vr-game Out of Ammo gemaakt en werkt aan een opvolger die de titel 'Out of Ammo: Death Drive to Italica' meegekregen heeft. De studio werkt ook nog aan 'een grote multiplayergame', waarover het verder nog niets wil loslaten.

Hall werd bekend met DayZ, oorspronkelijk een mod voor de militaire shooter Arma II. In dienst van Arma-ontwikkelaar Bohemia Interactive werkte Hall de mod uit tot volwaardige survivalgame. Nadat DayZ op de markt kwam, verliet Hall Bohemia om voor zichzelf te beginnen.

Aankondiging Ion tijdens E3 2015

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (60)

Reactiefilter:-160057+125+24+30Ongemodereerd29
"In dienst van Arma-ontwikkelaar Bohemia Interactive werkte Hall de mod uit tot volwaardige survivalgame."

Een grotere money grab unfinished game heb ik nog nooit gezien. Ik heb net even gekeken maar het spel is nog steeds in vroegtijdige toegang sinds 16 dec 2013. Hier is dus nog niks volwaardigs aan.
Tevens zijn er bugs die al jaren in de game zitten.

Hopelijk wordt hun volgende game of mod een stuk beter in elkaar gezet anders is het niet marktwaardig.
Nou, de zin geeft letterlijk aan dat de MOD een volwaardige survivalgame is. En in veel opzichten is dat correct. Het is beduidend anders dan gewoon ARMA en het is tot op heden nog steeds een van de beste survival-games tot nu toe.

Dat de Standalone versie unfinished is, is weer een ander verhaal.
Ik geloof dat ze bedoelen dat hij samen met Bohemia een standalone er van heeft gemaakt en die noemen ze volwaardig. De mod is een survivalmod en geen game en daar heeft Bohemia ook niks aan gedaan.

En het de beste survival game tot nu toe noemen is HEEL erg persoons gebonden.
Ik vind het namelijk de slechte survival game ooit en met mij meerdere.
Om het dan weer 'de slechtste survival game ooit' te noemen is natuurlijk absurd.

Er zijn zoveel 'clones' en slechter uitgevoerde survival games te vinden (WarZ, Nether, Rust) dat die vlieger gewoon niet opgaat. Natuurlijk is het subjectief, iedereen zoekt iets anders in een game, maar dit gaat wel heel ver.
Ieder z'n mening maar Rust vergelijken met cashgrabs als WarZ en Nether is een beetje laag en geeft wel aan dat je de game niet speelt/volgt. Daarnaast is Rust voornamelijk PvP/survival/base building en DayZ een mix van PvE/PVP/survival en sindskort pas base building.

Het team van Rust is ook maar een handjevol mensen die toch een game hebben die al jaren in de top 10 van steam staat en dagelijks bijna 50.000 spelers trekt. DayZ haalt amper 10.000 spelers per dag.

Bohemia heeft anerhalf jaar verspeelt aan het upgraden van de engine en dat heeft ze enorm veel spelers gekost, waaronder ook ik. Rust is gelukkig veel eerder begonnen met het porten van de alpha naar een nieuwe engine en dat zie je nu terug in de kwaliteit van het spelen en de concurrent spelers.

Daarnaast zijn de devs achter Rust zijn misschien wel één van de beste indie MMO studios van dit moment met hun wekelijkse updates, constante reacties van developers op reddit/twitter en het betrekken van de community bij het ontwikkelproces.
Rust heeft momenteel zijn eigen problemen (hackers vooral) maar is inderdaad anders dan WarZ en Nether. Toch is het survival-aspect van Rust in mijn ogen niet zo goed. Wederom, dat is subjectief.

https://www.reddit.com/r/...r=on&sort=relevance&t=all

Op /r/playrust zijn er voldoende threads te vinden van mensen die het survival-aspect minder vinden.

Wat ik bedoel is dus niet zozeer dat Rust slecht is, of zelfs vergelijkbaar met die andere 2 titels, maar in mijn beperkte speeltijd in Rust had ik persoonlijk weinig survivalgevoel.
Eens, hackers zijn in Rust een groot probleem (vooral op de official servers) maar dat is niet zozeer een probleem van Rust imo. Alle MMO's hebben last van hacks en dat zal ook altijd zo blijven.

Rust is idd geen survivalgame zoals DayZ, eten/drinken/tools/wapens zijn allemaal vrij snel te vinden als je weet wat je moet doen. Binnenkort zal jagen wel een stuk beter worden wanneer de nieuwe AI voor dieren geimplementeerd is.

Er zijn tot nu toe maar twee games die me echt een survivalgevoel geven en dat zijn the Forest en Stranded Deep, SD is voorlopig alleen single player en heeft bijna geen vijandige NPCs. The Forest is co-op, maar is in een uurtje uit te spelen als je weet wat je doet.

Geef Rust nog eens de kans, denk dat je DayZ snel vergeten bent ;)

[Reactie gewijzigd door mrkleise op 8 maart 2017 13:55]

Rust? Dit is een van mijn meest gespeelde spellen op Steam. Ondanks dat er af en toe flaters bij de updates zitten is het een geweldig spel. Bijna directe feedback bij kritiek van de community. Elke week een grote update en elke eerste van donderdag van de maand een 'major overhaul'. Een hele complete game voor nog geen tientje, die telkens verandert in een (meestal) positieve zin.

Nee, Rust hoort niet in dat rijtje thuis.
Speel je alleen of in een groep? Ik zoek nog een groep namelijk. Speel Rust ook al sinds begin 2014 en ken geen enkele game die me zo vast heeft gegrepen met zo'n simpele formule.
Ja ik speel al met een flinke groep en we zitten elkaar nu al in de weg. Als tip zou ik geven om op Vanilla community servers te spelen. Op official servers word nogal wat gecheat. (Speelde begin deze wipe op Europa Hapis 1 en in de eerste week werden 2 hacker clans gebanned door Holmzy (Facepunch medewerker). Helaas is dit een speld in een hooiberg van cheaters, nog de dag er na werden 4/7 lootkamers van ons geraid, en wat denk je? Precies die waar goeie loot in zat... Toeval? Ik denk het niet.
Ik speel voornamelijk op vanilla comm servers maar het is erg hit en mis qua gedrag van de admins en de stabiliteit van de server zelf. Official speel ik idd niet meer op vanwege al het gecheat en het feit dat ik niet op kan boxen tegen de grote groepen.

ESP cheats zijn idd wel het grootste probleem van Rust, niet te detecteren en net zo hinderlijk als een aimbot.
Ja, ik speel samen met een vriend van mij die top 1 K/D was van Rust, in de eerste maanden na de transitie van Legacy naar de huidige versie. We worden op Community servers zo vaak banned omdat de admins gewoon incompetent zijn.

Speel persoonlijk liever tegen een aimbot, dan zo'n scriptkid die offline met een ESP mijn base leeg rooft. Dat is niet eens "raiden" , gewoon laf.
Er valt veel over te zeggen maar DayZ is geen abandonware. Er wordt nog steeds aan doorontwikkeld en heeft een aantal flinke tech upgrades gezien onderhand. Bohemia heeft het gebruikt als een testbed om hun in-house tech weer omhoog te krikken.
Maar het is wel typisch dat Hal vaker projecten start maar zélf niet afmaakt. Dat was ook het grote kritiek toen hij onder zijn eigen studio ging werken aan een nieuwe early access game voor VR. Goed, die is wel afgerond. Maar de mod en het standalone pakket zijn dat niet, die heeft hij achter zich gelaten.

Hij lijkt daarbij de trekjes te krijgen van Peter Molyneux die waanzinnige ideeën heeft maar uiteindelijk niet kan of wil uitwerken. Bij beide heeft dat producten tot gevolg die lang niet zo interessant zijn als wat is beloofd.
Maar wat maakt dat uit zolang je het goed overdraagt? De development dan DayZ is goed overgedragen, en word zonder problemen doorontwikkeld.
Ja alleen is de game nog ver weg van een release.. Ik denk dat Dean gewoon te grote ideeën heeft.. Goed dat hij dit dus heeft afgeslagen.
Doorontwikkeld is een heel groot woord. Er worden hier en daar steeds wat cosmetische fixes doorgevoerd. Er is eigenlijk maar bar weinig veranderd sinds de release op Steam. Hun changelog bestaat echt werkelijk uit zaken als bijv 'Witte broek iets minder fel wit gemaakt' (even overdreven gekscherend maar daar komt het vaak wel op neer).

Ik denk dat er misschien één persoon aan werkt ofzo die af en toe wat dingen doet zodat het lijkt of er nog aan gewerkt wordt.

Steam zou een tijdslimiet moeten zetten op early access. Binnen 2 jaar full version en anders gewoon weg.
Je bent ervan op de hoogte dat ze laatst een compleet nieuwe renderer hebben toegevoegd aan t spel? En momenteel bezig zijn met alle code van de oude versies van het spel te vervangen voor nieuwe, moderne code?

En het zetten van een tijdslimiet op een EA game is echt geen goed idee, als je een spel koopt dat in EA is, weet je dat je de kans loopt dat het nog járen gaat duren voordat het uit komt.
Alles fijn en aardig, maar de dev keuzes zijn ronduit belachelijk. Nu jaren na dato is er nagenoeg niets speelbaars, is voor de spelers van toen de map totaal uitgekauwd, het gevoel wat de mod had is stuk voor stuk afgebroken.

Ik zie t niet meer goedkomen.

[Reactie gewijzigd door millman op 8 maart 2017 20:37]

Check, The war Z.
Wat nu weeeer gestart is om mensen hun poen afhandig te maken onder " The new Z"

Ik heb inmiddels heel wat uurtjes in Dayz zitten, en het is verre van perfect, maar absoluut geen money grab. Heb er 2 tientjes voor betaald, en ik durf hier niet te melden hoeveel uur ik erin heb zitten al. Zorg wel dat je maatjes hebt, dat maakt het wel veel leuker.
Tjah, of gewoon lezen voordat je impulsief iets aankoopt.
Staat met grote rode koeienletters vanaf dag één al aangegeven dat het NIET bedoelt is voor entertainment en dat het VERRE van speelbaar is.

Daarnaast, men zag de enorme golf aan koper(s) niet aankomen. Binnen de eerste maand al meer dan een miljoen keer verkocht.

Tevens halve wegen besloten om de ARMA 2.5 engine te schrappen omdat het simpelweg niet haalbaar was met de engine om te ontwikkelen wat men voor ogen had.
Enfusion Engine zal binnenkort zich toonbaar maken.
Ik heb daarom ook DayZ standalone ook niet gekocht! :)

Heb tientallen uren in de mod zitten toen die nog nieuw was.
Heb sinds de release van de standalone veel gameplay gezien maar vooruitgang was te traag in mijn ogen om het alsnog aan te schaffen.
Vorig jaar nog een blik eraan gegeven maar zag nog veel te weinig verbetering.
Ik ook niet. Ik vond het concept fantastisch en ik dacht echt dat dit een vet spel zou worden. Gelukkig koop ik zelden tot nooit early access, ik ga toch niet betalen om drie jaar betatester te zijn ffs. . 8)7 Voor een product dat nooit af zal zijn nog wel.

[Reactie gewijzigd door Foxhound83 op 8 maart 2017 14:38]

Haha ja dat is precies hoe ik er ook over denk!!
Vroeger was het bijzonder als je mocht testen voor het spel uit was.
Soms kreeg je ook betaald. Tegenwoordig moet je ervoor betalen helaas :(
Vergeet niet:

WARNING: THIS GAME IS EARLY ACCESS ALPHA. PLEASE DO NOT PURCHASE IT UNLESS YOU WANT TO ACTIVELY SUPPORT DEVELOPMENT OF THE GAME AND ARE PREPARED TO HANDLE WITH SERIOUS ISSUES AND POSSIBLE INTERRUPTIONS OF GAME

Dit staat al sinds dag 1 zo in de Steam store en nog massaal kopen en vooral klagen.
Zoals in andere reacties hier aangegeven is de game nog volop in ontwikkeling en zijn ze inmiddels bijna in BETA. De engine is helemaal vernieuwd en afgezien van de map heeft het nog maar weinig weg van ARMA. En nee ik speel de game eigenlijk nooit meer maar als ze RC releasen ga ik het ongetwijfeld weer is spelen.
Als je even verder had gelezen in de discussie dan had je geweten dat ik de EA van Dayz standalone nooit heb aangeschaft om precies de reden dat ik het niet steun en geen broken game wil spelen.
Tuurlijk, het klopt wat je schrijft. Maar een alpha sinds 2013, en het woord BETA horen we echt al Jaren.

Dit spel heft veel potentie, nooit begrepen dat ze al niet in BETA /final zijn.
Bizar inderdaad. in potentie een geweldige game. Maar mede door de dev's gewoon een melkkoe. Al hebben we laatste jaar wel nieuwe dingen geimplementeerd.

Of het ooit Beta / final wordt......ik vermoed van niet.
Ja ik snapte dat argument nooit.
Je koopt een alpha game en op de store page staat met koeieletters, "gast! koop dit niet, behalve als je actief wilt meewerken aan het verhelpen van de bugs"

En dan zeuren dat het zo lang duurt om de bugs eruit te halen. En ook schijnbaar dat je vind dat artist dan ook maar bugs moeten gaan verhelpen ipv werken waarvoor ze ingehuurd zijn nl. art maken.

Ik neem dus aan dat je vet veel bugs hebt gemeld en ze echt actief geholpen hebt met het oplossen ervan, en dat je dus nu teleurgesteld bent omdat het niet snel genoeg ging.
Dan zeg ik, ok, je hebt gelijk.
Ah we zijn vrienden, cool ;)
Ik geloof je op je mooie blauwe ogen. Heb de mod al een tijd niet gespeeld, omdat de standalone zo lekker draait ;)
(grapje, maar mn FPS in de steden is inmiddels gewoon +60, er is een hoop verbeterd)

Maar goed, ik was het gezeur van mensen die niet snappen hoe je een game ontwikkeld een beetje zat.

Superblij dat er (door early access onder andere) wat meer beweging in de markt komt, maar dan moeten de zeurpieten wel ff snappen dat je in 1 jaar ( jij ook?) geen game af kan krijgen. En zeker niet een game met DIE engine.
SpatialOS is best interessant. Ze hebben tegenwoordig ook een public SDK waar ik eens mee wil gaan spelen. Het belooft een systeem te zijn om gigantische, single shard, persistent online werelden te hosten met een willekeurig aantal clients, doordat alle game systemen decentraal in de cloud gerunt worden. Er zijn al een paar games mee in ontwikkeling, dus hopelijk zien we het binnenkort in actie :)
Ik had er nog niet van gehoord maar het is een leuk concept, jammer dat het niet doorgaat. Het valt me echter op dat er de laatste tijd heel veel ideeën voor extreem uitgebreide games zijn. Deze games worden wel vaak gecanceled (deze) of voldoen niet aan de verwachtingen (No Man's Sky)... Ik vraag me af waar dit vandaan komt want:

"Ik wil een game maken die geen game meer is. Ik wil een game maken die een universum is. Een universum dat niet gebouwd is op scripts en quests, maar op de wetten van natuurkunde, biologie en scheikunde. Een simulatie-mmog die de verovering van het heelal verkent, die spelers de kans geeft om een pionier te zijn in een harde omgeving."

Klinkt niet als iets wat realistisch haalbaar is. Plus het aspect van gameplay wat misschien extreem lastig zal worden omdat het zo realistisch mogelijk moet zijn. Ik hou zelf toevallig van genadeloos moeilijke games (Roguelikes) maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier op zit te wachten.
"Ik wil een game maken die geen game meer is. Ik wil een game maken die een universum is. Een universum dat niet gebouwd is op scripts en quests, maar op de wetten van natuurkunde, biologie en scheikunde. Een simulatie-mmog die de verovering van het heelal verkent, die spelers de kans geeft om een pionier te zijn in een harde omgeving."
Star Citizen komt wel erg dichtbij.
Het klinkt inderdaad een beetje als SC, waarvan ik begrijp dat het een van de weinige games is met een dergelijke visie die misschien een keer afkomt zoals beloofd. En als je kijkt naar de tijd dat het in ontwikkeling is en dergelijke zou ik daar eerder op gokken. Toch ben ik zeer benieuwd wat ze er waar van gaan maken. De verwachting ligt in ieder geval hoger dan bij een gemiddelde andere game voor mij :+

Toch valt me op dat er de laatste tijd heel veel van dit soort grootse projecten zijn waar uiteindelijk niks van terecht komt. En ik heb zo het idee dat dit naast een te hoog enthousiasme van de developer uit dit mogelijk ook te maken heeft met funding. SC heeft wat betreft geld dan ook geen problemen zover ik weet. Toch wacht ik het rustig af: Eerst zien, dan geloven.
Klinkt ook verdacht veel als Elite:Dangerous, dat ondertussen al 2 jaar en een paar maanden beschikbaar is ;-) (al kan je in dat spel nog lang niet alles wat ze er voor hebben gepland, maar ze blijven dan ook nog steeds nieuwe toevoegingen ontwikkelen)
Er is natuurlijk wel een verschil tussen een Roguelike (simpele controls, meestal ook simpele gameplay-elementen, maar met een zeer hoge moeilijkheidsgraad) en een volledige simulatie (complexe controls en gameplay-elementen, maar zodra je dat onder de knie hebt is de moeilijkheidsgraad niet zo hoog), maar ik begrijp je punt wel. Ik denk wel dat de meeste mensen eerder afhaken op complexe controls dan op een uitdagende moeilijkheidsgraad.
Klopt dat is ook ongeveer wat ik bedoelde. Ik had het echter ook over Roguelikes met complexere elementen (The Binding of Isaac is geen roguelike imho) zoals Dwarf Fortress (misschien ook niet 100% roguelike, iig niet volgens de Berlin-Interpretation), DCSS, NetHack, ToME4 welke allemaal toch wat anders zijn dan een RogueLite (zoals bijvoorbeeld games als The Binding of Isaac in de RL-community genoemd worden) en vaak qua gameplay zeer diep gaan en voor controls het complete toetsenbord gebruiken incl. ctrl, shift en soms zelfs meer exotische combinaties voor games.

Voor ik teveel off-topic ga: Dit zijn inderdaad elementen die de meeste mensen afschrikken. Ik doelde dan ook meer dat de moeilijkheid hem in de complexiteit zal gaan zitten. Er zijn genoeg mensen die er echt geen zin in hebben een jaar bezig te zijn om een beetje fatsoenlijk te kunnen spelen.

Maar naast dit lijkt mij ook nog een issue dat de wensen voor een dergelijke game zo complex zijn dat ik mij afvraag of een dergelijke game realistisch haalbaar is. Om een voorbeeld te geven: Dwarf Fortress welke qua simulatie zeer uitgebreid is ( 'physics', anatomie etc.) is al meer dan 10 jaar in ontwikkeling en zit pas op versie 0.43. True, het wordt door 1 persoon ontwikkeld maar het laat wel zien hoeveel tijd er in een dergelijk uitgebreide simulatie gaat zitten. En dan zit er nog niet eens een grafische engine aan vast (ASCII <3). Combineer dit met het feit dat je hierdoor zoveel moet onderzoeken en weten dat je eerst wekenlang bezig bent om te begrijpen wat er allemaal gebeurd (als speler). En zelfs na een half jaar weten de meesten nog niet eens wat er nou allemaal precies kan.

Mocht een idee als dit toch tot stand komen dan vraag ik mij inderdaad ook nog eens af of mensen de tijd en energie hier in willen steken. Zelf zou ik dat wel doen, maar ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen dan te ver gaat.
Iconisch. Hetzelfde verhaal als de ontwikkeling van DayZ dus? :P Je moet voor de gein eens alle recensies lezen op steam :Y)
Ik denk dat je het verwart met "The War Z".

Na Bilnaad zijn opmerking ben ik er achter gekomen dat "DayZ" nog steeds in early access is en dat support minimaal is (zoals hoi3344 zei, lees de reviews op steam).

[Reactie gewijzigd door DevWouter op 8 maart 2017 12:01]

Nee hoor... zelfde verhaal als DayZ
Volgens mij begrijp jij niet wat de bedoeling is van dayz. De ontwikkeling is allerminst gestaakt. De hypelings zijn inmiddels wel afgehaakt ja. Ja het gaaalt langzaam, punt is dat ze alle legacy code eruit moeten slopen..omslachtig maar ze kunnen niet meer terug :p
Ik denk dat hij eerder bedoeld dat Dean Hall er een gewoonte van maakt om ergens aan te beginnen en niets af maakt. DayZ wordt nog wel ontwikkeld ja.. Maar niet met behulp van Dean Hall.
Op die manier, ja dat klopt. Dean Hall gaat liever bergen beklimmen als de uitdaging eraf is.
Maakt Dean Hall ooit een game af?
Blijkbaar niet. Lijkt mij zo'n type te zijn die aan vanalles begint, maar niets afmaakt. Hij kan het waarschijnlijk heel goed uitleggen, maar presteert weinig tot niets.
Misschien heeft dit te maken omdat consistent/shared physics in online multiplayer games op dit moment, naar mijn weten, nog niet echt lekker te ontwikkelen valt op een manier die nodig is bij dit game concept. Outdated related artikel hierover: http://gafferongames.com/game-physics/networked-physics/
"Ik wil een game maken die geen game meer is. Ik wil een game maken die een universum is. Een universum dat niet gebouwd is op scripts en quests, maar op de wetten van natuurkunde, biologie en scheikunde. Een simulatie-mmog die de verovering van het heelal verkent, die spelers de kans geeft om een pionier te zijn in een harde omgeving."
Klinkt mij een beetje in de oren als: we hebben het falen van No Mans Sky gezien, we zien er toch maar van af.
Na het Dayz fiasco zal ik nooit meer een game kopen/steunen waar Dean Hall de lead heeft.
Ik vind het grappig dat je het een fiasco noemt terwijl de game gewoon nog in ontwikkeling is. Ja het duurt uiteraard lang, maar de ontwikkeling van volledige games duurt vaak ook lang. Misschien is early access niets voor jou of ben je kleine indie games gewend na een paar maanden uit early access zijn.

Day Z is nog steeds in ontwikkeling, kijk maar hier: https://dayz.com/blog/. Er worden zeer ingrijpende dingen doorgevoerd in de engine die tijd kosten. Intern hebben ze een milestone build lopen zonder enig legacy systeem.

Ik denk dat er genoeg misbruik wordt gemaakt van Early access, maar ik vind niet dat Day Z daar één van is en zeker geen fiasco. Hoe kan je het een fiasco noemen als het nog doorontwikkeld wordt en nog niet uit early access is?

[Reactie gewijzigd door Luuk1983 op 8 maart 2017 12:49]

Komop, geen misbruik? Deze game zit serieus al vanaf 2013 in Alpha. Met vorig jaar een updateje. En dan wel volle pond vragen.....

Er word compleet niet geluisterd naar feedback, niets gedaan met bugs. En dan nog proberen het goed te praten?

Wow.... Ik durf zelfs voor 10 euro te wedden dat dit spel nooit in BETA zal komen, en lekker zal blijven melken op Alpha voor 29 ekkies.

PS, ik vind het zelf bijzonder jammer allemaal (180 uur ingame), in potentie een enorm vet spel.

[Reactie gewijzigd door X-86 op 8 maart 2017 16:44]

Hij graaft toch eigenlijk best wel diep naar beneden in zijn carriere. Met graven(negatief) dat hij mooie praatjes heeft en ideën, maar ik kan ook spellen dromen. Met DayZ en de Standalone, heeft hij rechten opgebouwd waar hij nu van kan leven neem ik aan.

Het is niet mis wat hij en Bohemia binnen heeft gebracht. Niet alleen Arma 2, maar ook Arma 3(DayZ) en de DayZ standalone, dat gaat in de miljoenen units plus DLC inkomsten.
Zat eraan te komen, Dean Hall maakt nooit wat af.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.


Nintendo Switch Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*