Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 45 reacties
Submitter: FeverDream

Spelontwikkelaar Bohemia Interactive heeft bevestigd dat hackers zijn servers hebben aangevallen. Daarbij is misschien broncode buitgemaakt van de survivalgame DayZ, maar de aanvallers zouden geen toegang hebben gehad tot gebruikersdata.

Op het Unknown Cheats-forum verscheen een posting waarin een gebruiker met het alias DevDomo claimde dat hij met behulp van een sql-injectie toegang had gekregen tot servers van ontwikkelstudio Bohemia Interactive. De aanvaller plaatste als 'bewijs' enkele afbeeldingen van vermeende broncode en code waarmee de servers zouden zijn aangevallen. Inmiddels is ook een tool online verschenen waarmee de survivalgame DayZ is te debuggen.

Bohemia Interactive heeft inmiddels de hack bevestigd en stelt een onderzoek in, zo meldt de website Relyonhorror. De ontwikkelaar zou hebben aangegeven dat de aanvallers geen toegang hadden tot gebruikersgegevens. Ook zou de ontwikkeling van nieuwe titels door de hack niet in gevaar zijn. Desondanks is er het risico dat er in de komende dagen nieuwe exploits online komen, waardoor een speler cheats kan uitvoeren.

DayZ

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (45)

1) dat soort servers zijn normaal nooit op het internet aangesloten
2) als ze dat toch zijn (voor updates, whatever), dan zijn ze niet bereikbaar via buitenaf
3) host er geen forum/site op!
Er draait wel meer software dan enkel forum/site software met SQL.
maar snake heeft helemaal gelijk; je productie omgeving behoord niet (publiekelijk) bereikbaar te zijn.
Wellicht dat hij een SQL injection op de publieke hive heeft weten te doen, hierdoor op deze server is kunnen komen en vanuit daar het interne netwerk heeft weten te benaderen.

Of hij de source heeft is af te vragen maar de server heeft hij zeker. Hij host momenteel een eigen server waar battle-eye op uit staat zodat cheats hun cheats veilig kunnen testen.
Dit is redelijk komisch. Ruim een maand geleden, als het niet meer is, hadden een aantal mensen al toegang tot de Bohemia Interactive servers, inclusief toegang tot the 'confidential files'. Denk hierbij aan bestanden van de amerikaanse en ook de Nederlandse overheid, aangezien Nederland onder de landen valt die Bohemia betaald. Bestanden die nooit naar buiten mogen komen, en toch binnen 5 minuten te jatten zijn.

Deze personen zijn overigens nog niet opgepakt. DevDomo daarintegen ondertussen wel, heb ik gehoord van bronnen.
Denk niet dat de devs er heel lang wakker van zullen liggen. Het spel is nog alpha. Natuurlijk zitten er bugs in en zullen er exploits gevonden worden, maar nu is de tijd dat de code nog met de dag veranderd. Beter nu cheats in het leven roepen dan wanneer ze met fine tuning bezig zijn, dan zijn developers meestal niet zo geneigd meer om de code op grote schaal te veranderen.
Ik denk wel dat ze ervan wakker gaan liggen, een belachelijk kleine buffer overflow die zonder dit voorval mogelijks jaren onopgemerkt zou zijn gegaan kan nu volop uitgebuit worden. Broncode van de servers zijn online, private servers binnenkort ?

Ik denk niet dat jet het mag marginaliseren dit is een dikke *** zaak voor hun.
Erg jammer dat ze zoiets moeten doen,
Hoop dat het niet al te veel invloed zal hebben op de gameplay zelf (maar waarschijnlijk komen alle kansloze nu uit hun schuilplaats en gaan ze massaal hacks creeren om de game te griefen)

Op hacks maken na wat moeten ze met de bron code?
Rocket heeft zelf gezegd dat de DayZ in later stadia mod support krijgt en private hives ?!
Duurde het te lang voor de hacker om hier op te wachten? :|
Of gaat hij nu zelf aan DayZ verder werken? :P
Zou voor het eerst zijn dat mensen ongevraagd verregaande acties ondernemen om andermans werk af te maken omdat ze vinden dat ze het beter kunnen. Wat ik wel een mooi slecht initiatief zou vinden.
Warz/Infestation MMO heeft het zelfde probleem gehad vlak na de release van de game.(nja release "alpha" versie) en er zijn al meerdere emulators te vinden op internet,
en de broncode is te vinden op internet.
Kwalijke zaak, maar afgezien van het feit dat dit de weg voor de nodige exploits vrij kan maken, biedt het ook potentieel voor third party mods welke de DayZ mod voor Arma II zo goed maakten.
Als een DayZ fan vind ik dit echt ronduit extreem kl*te. De mod van Arma 2 was geplaagd door hackers, daardoor ben ik uiteindelijk gestopt die te spelen. De standalone versie lijkt vooralsnog aardig vrij van cheats en hacks maar als die hierdoor opeens veelvuldig gebruikt gaan worden is het spel voor mij voorbij.
Jammer dat er WEER een SQL injectie voldoende was om in te breken op plekken waar je dat van te voren moet zien aankomen. SQLI blijven tricky nu ik mij wat meer verdiept heb in wat het is en wat het doet.

Ik maak mij niet zo druk om forks. Er is inmiddels een mod en standalone, gaat er nu iemand nog een 3e alternatief maken?
Bovendien vind ik de engine aan de verouderde kant om alsnog b.v. een ander genre van te maken. Het is al een klus op zich om huidige aplha naar een gewenst (aangekondigd) niveau te krijgen.

Ik maak mij wel druk om hacks en exploits. Die zijn nu al redelijk "simpel" zelf te maken en ik heb het idee dat er her en der flink vals gespeeld wordt. Game is al buggy en zorgt nu en dan voor genoeg irritatie (gelukkig is er veel meer spelplezier te beleven). Nog meer cheaters en exploits kunnen we nu niet gebruiken.

Wat mij betreft een minpunt voor Bohemia. Hopelijk zorgt dit niet voor vertraging oid want spel is voorlopig niet 100% irritatie vrij. So far heb ik veel plezier met de huidige "ALPHA" versie, voor zo ver je tevreden kan zijn met een work in progress game.
lekker, dayz zat altijd al propvol cheaters (zowel mod als standalone) en nu is 'het hek' helemaal 'van de dam', tijd om te deinstalleren.. hele spel is toch al verziekt, misschien over 12 maanden maar weer eens naar kijken
Dit vind ik wel jammer, Bohemia Interactive is meestal een bedrijf dat veel naar de community luistert (in tegenstelling tot EA en sommige andere publishers).
En wat heeft dat te maken met deze hack?
Luisteren ze nu slechter naar de community?

Ze zijn juist open, geven aan dat er inderdaad een hack is geweest, in plaats van het in de doofpot te stoppen
Ik zou het EA meer gunnen vanwege hun slechte gedrag richting hun klanten, en Alexxxxxxxx ook denk ik.
Ik gun het geen enkel bedrijf. Voor ieder bedrijf is het slecht, dus ook voor haar medewerkers. Neemt niet weg dat ik het erger vindt wanneer dit bij Bohemia Interactive gebeurd dan bij EA.

Al met al moet je gewoon met je poten van andermans spullen afblijven.
Apart.
Dus als er bij jou in de straat wordt ingebroken bij iemand die jij niet mag dan is dat okee. Maar als het bij je aardige buurman gebeurd is het ineens wel erg?
hoe is dat apart? de hele wereld denk zo..
HL2 Anyone?
Neuy, das wel een iets 'waardevollere hack' geweest, uiteindelijk is van hl2 de complete broncode (en zelfs alpha builds) op straat gekomen, hier gaat het maar om een klein stukje (en over een spel waar veel minder aandacht voor is, en wat al speelbaar is)
Hebben ze toevallig ook sporen van Half-life 3 gevonden?
Ja op 1 van de computers van een medewerker werden history files gevonden van zoekopdrachten op google naar Half Life 3 :9
Ah, jij komt dus op cheat fora? note2self, nooit mp spelen met Crp ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True