Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 95 reacties

Sony Online Entertainment heeft H1Z1 onthuld. De game wordt een mmo in de stijl van DayZ en moet binnen vier tot zes weken al speelbaar zijn op Windows en PlayStation 4. Volgens de ontwikkelaars bevinden spelers zich bij de game in een wereld met duizenden anderen.

Sony Online Entertainment heeft inmiddels een teasersite online gezet die doorwijst naar een SubReddit. In een demonstratie tegenover Game Talk Live geeft John Smedley, hoofd van Sony Online Entertainment, aan dat het crafting-systeem een grote rol zal spelen in de game. Zo kunnen spelers er niet alleen voor kiezen om als een bandiet te leven en hun materialen van anderen te stelen, maar kunnen ze die zelf ook maken. Smedley spreekt onder andere over elektriciteit, bio-diesel en boerderijen. Wat de omvang van de game betreft, spreekt hij van een schaal die groter is dan Planetside 2. Ook een dag- en nachtcyclus is inbegrepen.

Verder krijgen spelers de mogelijkheid om in H1Z1 eigen gebouwen neer te zetten. Dat zit ook in Rust, maar bijvoorbeeld niet in DayZ. Net als die twee games krijgt H1Z1 geen rpg-elementen als een levelingsysteem mee. Wel zal de game microtransacties bevatten. Bovendien benadrukt Smedley dat brand een grote rol zal gaan spelen in de game. Het zal namelijk mogelijk zijn om zowel bomen als gebouwen in de brand te steken. Net als in DayZ zullen spelers hun gehele uitrusting verliezen wanneer ze respawnen. Ook voertuigen, inclusief vliegtuigen, zullen uiteindelijk te vinden zijn in de game.

De game draait op de Forgelight-engine De Steam Early Access-versie van de game moet binnen vier tot zes weken beschikbaar zijn voor omgerekend 15 euro. De Windows-versie van de game moet als eerste uitkomen, maar een PlayStation 4-versie is ook op komst.

Eerste screenshots H1Z1Eerste screenshots H1Z1Eerste screenshots H1Z1Eerste screenshots H1Z1Eerste screenshots H1Z1

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (95)

H1N1 = Varkens griep
H5N1 = Vogel griep
H1Z1 = Zombie griep :P
An open leter van de een van de game producers: http://www.mmorpg.com/newsroom.cfm/loadNews/30740
Ook een twitter pagina van Jimmy Whisenhunt met Q&A betreft de game!
https://twitter.com/jimmywhis
concurrentie voor Rust & DayZ! Altijd goed.
Eens, ik ben gek op dit soort spellen. Het lijkt ook wel een beetje op state of decay al is dat natuurlijk geen MMO. Hier is trouwens een video van H1Z1: http://youtu.be/lneZYriSbG4
state of decay zou oorspronkelijk een mmo worden, 2e dee lwordt dat wel!!
state of decay zou oorspronkelijk een mmo worden, 2e dee lwordt dat wel!!
Erg jammer dan, want ik hou helemaal niet van MMO's, voor mij is Singleplayer games het leuks, en natuurlijk mogen ze ook Multiplayer toevoegen aan een Singleplayer game.

Heb nooit van al dat MMO's gehouden, boeit mij totaal niet.
Vind het jammer dat ze nu alles gaan namaken en waarschijnlijk lukt ze dat ook vanwege hun kapitaal en mensen. Heb Rust als early access gekocht en hoop dat deze game het juist gaat worden, helaas gaat dit tergend langzaam...
Naice. Kijk er naar uit. Maar een mmo hosten voor maar 15 euro buy once ?
Rust is platform onafhankelijk, lees linux/mac ondersteuning, sony kennende zal dat met H1Z1 niet gaan gebeuren.
Aangezien het OS van de PS4 een unix afgeleide is, zouden ze dit mogelijk wel kunnen doen. Of ze dat ook echt doen is natuurlijk de vraag.
DayZ is dood.
Mooi om te zien dat er meer spelers op de markt komen in dit genre. DayZ is leuk, maar erg buggy in mijn ogen.
Ik hoor dit soort reacties vaker, maar ik snap het gewoon echt niet. Day Z is een alpha waar je toegang toe krijgt voor early access. Je moet elke keer als je speelt aangeven dat je SNAPT dat het een alpha is en wat je kan verwachten. En toch maken mensen de hele tijd opmerkingen dat het buggy is. Ja natuurlijk is het buggy, het is een ALPHA. Geen release, niet eens een BETA, maar een ALPHA! Dus het is nog buggy en ze zijn nog hard aan het ontwikkelen. Als je daar niet tegen kan, dan kan je beter wachten. H1Z1 komt dus ook beschikbaar via early access en daar kan je hetzelfde bij verwachten.

Concurrentie is overigens nooit verkeerd nee, dat ben ik zeker met je eens.
Probleem is, ik heb DayZ nu ondertussen al een half jaar, en er is geen zak verbeterd.
Paar nieuwe zombie spawns, paar nieuwe items...

De bugs en gigantische waardeloze map blijven.
Ik ben het niet met je eens dat er geen zak verbeterd is. Ik zou zeggen, kijk eens door de changelog (http://dayz.gamepedia.com/Changelog), dan is er genoeg veranderd. Het is natuurlijk wel afhankelijk van wat je verwacht. Sowieso is de initial release nog geen 5 maanden geleden (wat toch echt een stuk korter is dan een half jaar) en ik denk dat er genoeg veranderd is. Je kan niet verwachten dat de hele engine bijvoorbeeld 'eventjes' overhoop gehaald wordt. Maar gezien de veranderingen heb ik er zeker goede hoop bij.

Het enige wat ik ze 'kwalijk' neem is dat er geen hogere prioriteit gegeven wordt aan het door muren lopen van zombies. Dat is ECHT een doorn in het oog wat mij betreft. Voor de rest vind ik het spel voor een alpha verrassend goed spelen. Je het is even wennen, maar echte grote bugs kom ik niet tegen. De map vind ik zelf niet waardeloos en een gigantische hoeveelheid sfeer uitstralen. Heb ik in de tussentijd al een uur of 80 opzitten. Maar uiteraard mag jij de mening hebben dat de map waardeloos is.

Als ik je zo hoor dan is Day Z op dit moment nog even niks voor jou. Het ontwikkelteam is recent verdubbeld, hopelijk zien we dat terug in de snelheid. En daarnaast zijn ze natuurlijk ook features aan het ontwikkelen die simpelweg veel meer tijd kosten en waar je niks van ziet, waardoor het lijkt alsof er weinig veranderd aan het spel. Bijvoorbeeld de hele servercode en architecture optimalisaties en het guaranteed message system. Ik kan je van harte aanbevelen blogs en twitter te volgen over de verrichten van het ontwikkelteam. Stil zitten ze zeker niet!
yep. trouwens, ik vind het persoonlijk erg meevallen nog. had het echt veel erger verwacht. niet dat er niet een ontzettende hoeveelheid bugs zijn hoor. zeker wel.
Klinkt goed. Ik vond de Planetside 2 engine wel vrij fijn spelen.

Dayz - Ik heb een beetje de moed opgegeven bij DayZ vanwege de slechte engine optimalisatie en eindeloze bugs en glitches.

WarZ/Infestation/Nether - Grote copy-paste scam complot. Ooit WarZ tijdens alpha aangeschaft en tijdens live gang is mijn account verdwenen en zelfs factuur accepteerde ze niet dat ik er een gekocht had. (Paypal geschil gedaan en toen me geld terug gekregen)

Rust - Mwuah, heb het gekocht maar ik vond het vrij weinig aan in verband met de vele cheaters maar ik mis toch wel de vele verschillende wapens die je in DayZ kon krijgen maar zal wel een smaak ding zijn. En volgens mij zijn er in Rust niet echt zombies maar meer infecteerde wildlife die verrekt lijp zijn.

Verder andere soortgelijke games niet gespeeld/gekocht.... Ik vond DayZ tijdens de vroege stages van de alpha mod nog steeds leukst tijdens het begin voor de cheater periode.
In Rust hebben ze inderdaad de zombies weggehaald om het niet de zoveelste zombie-game te laten zijn. Op dit moment is het inderdaad psycho wildlife, maar ze weten nog niet wat de definitieve 'vijand' gaat worden.

Als je bij Day Z de hoop opgegeven hebt, dan moet je gewoon langer wachten. Het gaat geheid nog beter worden. 't is niet voor niets een alpha en ze verwachten pas de eerste beta begin 2015, dus dat zegt genoeg!
Ik was van mening dat DayZ Standalone nu beta is (of zelfs al release). Ik heb een aantal updates voorbij zien komen op steam maar vind ik nog steeds de grootste problemen een game breaker.

Massale desyncs, netwerk issues, rubber banding en frame issues met een i7 3770K, 16gb ram, dual gtx 660 ti's....
Ik mag toch hopen dat je weet dat DayZ nog in Alpha is, aangezien dit iedere keer dat je het start duidelijk wordt aangegeven.
Ik zal me wel een keer weer verdiepen in de development. Maar wat ik aangaf is meer een probleem met de engine dat eigenlijk zich nog steeds voordoet in ArmA 3 en ik zie dat niet snel gefixed worden.
Ik speel op het moment Project Zomboid en Don't starve.

DayZ kon mijn niet bekoren, het voelde meer als een "knal de rest eerder dood voordat ze het bij jou doen" i.p.v. een zombie-uitbraak proberen te overleven. Project Zomboid focust meer op overleven door voedsel in te slaan, drinken, met paniek en depressies omgaan, goed rusten etc en craften. Nu met de multiplayer is het ook nog mogelijk om met andere samen te spelen.
Toegegeven, er moet nog veel gebeuren in Project Zomboid en de graphics moet je van houden (ik vind het wel grappig), maar ik vind het wel de aanschaf waard.

Don't starve speel ik vooral omdat het een geweldige singleplayer ervaring geeft. Overleven in een wereld waarin alles je dood wilt, zelfs de zomer en winterperioden;) in een geweldige grafische sfeertje.
Ik heb Zomboid demo geprobeerd. Het was moelijk maar toch heel echt vet! Ik zag ook dat er een multiplayer mode is nu dus denk wel dat ik het een keer ga kopen!
Rust is begonnen met zombies maar heeft het helemaal omgegooid en zijn alleen voor wilde dieren gegaan. Denk dat ze rekening houden met de trend dat in de gemiddelde zombie game, je mede spelers toch je grootste vijand zijn =).

Aangezien ze de schaal van Planetside 2 willen aanhouden ben ik ook benieuwd of je iets van allianties aan kunt gaan of zo.
De ontwikkelaars zullen van DayZ Standalone zullen ondertussen wel een beetje gaan zweten nu er nog meer concurrentie komt. Ik kan het alleen maar aanmoedigen. Ik speel DayZ Mod erg veel en SA volg ik op de voet. Maar de engine van die game blijft gewoon dramatisch, daar kan je nog zoveel aan tweaken maar het resultaat zal waarschijnlijk niet al te best zijn. Ik hoopte al dat iemand op een andere engine een vergelijkbare game zou maken en gelukkig is dat het geval. Dit zal de lat ook hoger leggen wat betreft ontwikkeltijden, content en resultaat van SA en Rust.

Ik kan dit alleen maar aanmoedigen en omdat het op een andere engine draait heb ik hier nu al meer vertrouwen in dan in DayZ SA. Hopelijk geeft Dean mij ongelijk en hebben we volgend jaar meerdere MMO survivalgames die de moeite waard zijn _/-\o_

[Reactie gewijzigd door Jasper11 op 10 april 2014 14:34]

Ze zijn een eigen engine aan het ontwikkelen.
Toen je het spel kocht stond er niet voor niets onder dat het om een alpha versie ging.

[Reactie gewijzigd door Emperalhero op 10 april 2014 14:51]

Vind niet eens zoveel mis met de engine.. Ook al is mijn pc ondertussen ruim 4 jaar oud en haalt het qua specs maar net de minimum draaid het best aardig.

Overigens heeft DayZ Mod ook wel crafting erin en voor zover ik weet komt dat in SA ook uiteindelijk er wel in. SA is nou eenmaal nog Alpha en bij lange na niet klaar.
Het is inderdaad een Alpha maar de engine is zoals Dean zelf ook zei 'fundamentally flaud'. Dat zal het in de Beta ook nog steeds zijn en in het eindproduct ook.

Daarom ben ik blij met dezelfde / vergelijkbare game op een engine gewoon beter in elkaar zit voor een MMO.
Precies dit, en het feit dat het ook nog eens voor de PS4 uit gaat komen, zal dit ook nog eens zorgen dat het de DayZ ontwikkelaars moeilijker zal maken. Ik geloof ook zelf dat hij nog eerder naar de PS4 komt, dan DayZ voor de next-gen consoles. Ik heb zowel DayZ mod als Stand Alone. Die eerste raak ik niet meer aan en die laatste heb ik voor het laatst in januari aangeraakt. Speelde super verder, maar ontwikkeling ging imo te traag voor mij. Toch blijft het een game die ik nog blijf spelen, en misschien wacht tot de voertuigen er eindelijk in zitten.

Als ik naar de beelden van H1Z1 kijk, dan heb ik hier sowieso al meer vertrouwen in dan WarZ (deze mag van mij sowieso langzaam dood bloeden). Krijg bij H1Z1 een serieuze DayZ vibe, en het feit dat de engine geavanceerder is en zelfs objecten in de fik gestoken kan worden, zorgt al voor een leuke toevoeging.

Edit: @Emperalhero

Volgens mij niet, DayZ SA is gebouwd op de oude Arma 2 engine, die gewoon een upgrade heeft gehad. De nieuwe engine van Bohemia is de engine waar Arma 3 op draait.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 10 april 2014 14:57]

Early Access wordt steeds meer synoniem voor snel geld verdienen? Weet niet of we wel zo blij moeten zijn met deze ontwikkeling. Leek me vroeger altijd fantastisch om als een game journalist vroeg access te hebben, maar beta is toch vaak wel erg beta en niet altijd heel leuk.
heden dag is Beta een synoniem voor Demo
Een demo is gratis. Dit is een QA team die tegelijk ook nog je spel vast koopt voordat het uit is.
himlims_

Daar ga ik je gelijk mee geven. Het nieuwe game industrie model is geen Demo, maar een Beta waar je in van sommige gevallen voor betaald.

Voor een beter uitleg kijk volgende YT clipje
http://youtu.be/voVpvKlntDM?t=14m48s
Beta's doen afbreuk aan het concept.
Tegen de tijd dat de game echt af is ben ik er al mee klaar.
Dat heb je zelf in de hand en ligt dus puur aan discipline.

Zelf koop ik pas games als ze volledig af zijn. Wel hou ik een lijst bij van games die nu in Early Access zijn en waar ik naar uitkijk.

Zo heb ik bv. DayZ, Rust en Battlefield 4 nog niet gekocht.
(Ja, Bugfield 4 is ook nog steeds in Beta)
graphics zien er niet echt veelbelovend uit (afgaande op de screenshots).
(maar mss gaan ze dit nog verbeteren)
Ik vind het er anders beter uitzien dan wat ik van Dayz heb gezien.
En dan hebben we het nog geeneens over de animations etc.
oneens. dayz vind ik er veel beter uitzien. heb dan wel alles open gezet, maar beter eruit zien doet het.
Ook vind ik de animaties van de personages in dayz echt prima gedaan. ken games die het veel slechter deden, met een veel kleinere scope.
Heb je Dayz wel eens gespeeld? kan het je aanraden. als je een beetje fantasie hebt dan.
DayZ geprobeerd... wat een miskoop. Karakter is nagenoeg onbestuurbaar (animaties vanuit first person... alsof je door dikke blubber probeert te lopen), animaties van andere spelers zijn ook volledig arbitrair. Dit was een paar weken geleden overigens.

Ik geef ze wat slack omdat het een alpha is, maar anders...
zeer waarschijnlijk geprobeerd tijdens een dikke bug na een update. klinkt heel bekend.
wacht nog ff een paar maandjes en probeer het weer?
Nee, rondlopen is gewoon zwaar klote. Vaak ook niet, maar veelste vaak ook wel. Hoe vaak ik wel niet door het level heen gedonderd ben, tot mijn middel in de vloer van een huis sta.
En hoe het lopen sowieso is, omdat het de stappen die je zet wil mimicken (blabla realisme) is het erg vervelend als je normale shooters gewent bent.

DayZ is inderdaad een miskoop ondanks dat ik er toch wat uurtjes in heb zitten. 45 euro voor een BETA die nooit afgemaakt gaat worden (lead developer, degene achter DayZ, is al afgehaakt)
45 euro?? waar heb je m vandaan dan? hij is al zo lang ie uit is 23 euro?
bij steam?
al in geen jaren 45 euro voor een pc game betaald trouwens..

Dean Hall heb jij het over. Maar die gaat pas eind van het jaar ergens weg. Gast heeft hele leuke ideeŽn, maar de ontwikkeling van de game kan je best aan Bohemia overlaten hoor.
Die game gaat gewoon afkomen.

Ik heb er nu 200+ uur inzitten, en ik ben ook zeker wel een paar keer vast komen te zitten, maar echt niet zo vaak. en trouwens ook elke keer weer losgekomen.
En ik weer oneens met jou. DayZ ziet er goed uit, maar het is duidelijk dat de textures er hier wel beter uit ziet. bekijk die gameplay beelden maar van H1Z1, en het ziet er goed uit, waaronder ook de belichting en gunplay.

DayZ is er met de standalone maar een klein beetje op vooruit gegaan qua graphics. Dit ziet er wel degelijk grafisch beter uit. De engine alleen al is beter dan die van DayZ.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 10 april 2014 11:33]

dat kan. iedereen zn mening. net zoals wat we mooi vinden natuurlijk.
ik baseer mn mening op deze screenshots, en als ik die vergelijk met mijn eigen screenshots van dayz..tsja, ik vind het er echt veel mooier uitzien.

hier, check 1 van mn screens..:
volgens mij heb ik hier nog wat opties uit staan ook. oude screen.

http://steamcommunity.com...filedetails/?id=214650224
Als je nou je screenshot veranderd naar 1 die meer lijkt op die van de screenshots hierboven ;-)

Beetje slechte vergelijking.
ik vind screenshot 1 hierboven en mijn screenshot prima vergelijkbaar.
I say: http://www.youtube.com/wa...ZYriSbG4&feature=youtu.be

mwah, als hier niet vermeld was wat voor game het was. Had dit makkelijk DayZ kunnen zijn, want die vibe heeft het namelijk wel!
dat ziet er echt vet uit ja! kan niet wachten!
Oh men.... zolang de gameplay mechanics maar een beetje kloppen.

Uiteindelijk draait het daar om voor mij.

Probeer in DayZ een ladder op of af te gaan... De helft van de keren levert je het een gebroken nekkie op.
ik ben het deels met je eens maar de graphics doen me veel denken aan de graphics van the walking dead series
hmmm beta gratis voor plus leden?
Zou wel tof zijn :p

Hoop dat dit iets gaat worden zal de reddit topics eens induiken :)
Het is een f2p game
zeg dan ook BETA gratis voor PS+ leden, aangezien er gesproken wordt over 20USD voor steam early acces

Sony mag de early adopters wel eens verwennen vind ik :p
F2P, maar kost wel omgerekend 15 euro. Niet echt F2P dus?
Appart, ik dacht dat het F2P was?

Daarnaast is er nog niet over een PS4 versie gesproken toch?
Enige wat ik zo niet kan terugvinden, zit er ook nog een subscription aan vast of hopen ze inkomsten te krijgen van initiele aanschaf en micro transacties ?

Verder ziet het er wel erg leuk uit, zeker het proberen waard.
staat in de tekst dat het microtransacties gaat bevatten, het kost 15 eu.

[Reactie gewijzigd door sunkillmoon op 10 april 2014 11:24]

Ben ook benieuwd naar de micro-transactions. Pay-to-win of alleen visuele aanpassingen. Kan een game maken of kraken tegenwoordig.
Daarnaast zie je micro-transactions vooral in free-to-play games, aangezien de early acces al 15 euro kost lijkt het met niet dat deze game free-to-play word?
Microtransacties zitten ook in payed games, het zit bijvoobreeld ook in COD

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True