Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 43 reacties

De PlayStation Vita-game Tearaway zal ook op de PS4 uitkomen, onder de naam Tearaway Unfolded, zo heeft ontwikkelaar Media Molecule bekendgemaakt. Ook de pc-titel Dayz krijgt een PlayStation 4-versie, terwijl de titels Journey en The Unfinished Swan eveneens voor de PS4 zijn bevestigd.

Tearaway Unfolded zal volgens Media Molecule geen simpele port naar de PS4 zijn, maar opnieuw worden ontwikkeld om goed gebruik te kunnen maken van de DualShock 4-controller. Zo worden de lightbar en de touchpad van de controller gebruikt om de speelwereld te beïnvloeden. Het spel krijgt nieuwe speelomgevingen en moet in 1080p-modus met 60fps gaan draaien.

Tijdens de persconferentie van Sony op de Gamescom werd ook duidelijk dat de zombiegame Dayz op de PlayStation 4 zal uitkomen. Momenteel is de titel alleen op de pc in een testversie speelbaar. Een releasedatum is niet genoemd.

Sony maakte ook bekend dat de PS3-titels Journey en The Unfinished Swan op de PlayStation 4 zullen verschijnen. De games kunnen via het PSN worden aangekocht. De twee titels moeten later dit jaar beschikbaar komen.

Moderatie-faq Wijzig weergave

Reacties (43)

Ben benieuwd hoe ze DayZ naar de PS4 gaan brengen... De engine die BI gebruikt heeft nu al problemen met stabiliteit en menig krachtige PC heeft moeite om een stabiele 40-50FPS te houden (voor Arma althans, maar DayZ gebruikt dezelfde engine).

Verder vraag ik me af wat dit gaat betekenen voor de ontwikkeling van DayZ voor de PC, want die verkeert nu al maanden in Alpha-stage...
Tweakers info is ook niet volledig. Dean hall zei tijdens de presentatie dat ze van een nieuwe renderer engine gebruik maken.

Edit: Het gaat om een Cross-platform renderer, dus de kans is groot dat DayZ in Alpha of Beta versie zijn opwachting gauw zal maken op de PS4. Volgens mij hoeft het dus niet lang te duren.

[Reactie gewijzigd door Recon24 op 13 augustus 2014 14:50]

Dat zou geweldig zijn. De huidige enige moet vervangen worden.

@DaantjeeuhMe, ik hoop dat deze blijven door gaan, of althans of ze hier nog eens verder mee gaan.
Ik weet niet of ik van de Tearaway port heel blij wordt (de game was echt heel erg tof) of teleurgesteld. Man wat is de Vita weer achtergesteld zeg deze Gamescom (en E3). En dan wordt vervolgens ook nog eens één van de grote (succesvolle) Vita titels van 2013 naar de console gebracht... Tearaway was uniek op elk gebied, speciale handelingen, het verhaal, visuele pracht. Ik ben benieuwd of ze die ervaring kunnen overbrengen naar de PS4.

Journey en The Unfinished Swan heb ik nooit gedaan dus ik ga ze zeker oppakken voor de PS4. Goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd.

[Reactie gewijzigd door Frankaro op 13 augustus 2014 10:13]

Tearaway was echt een prachtige game, gekocht op launch want de trailers zagen er leuk uit.
Ik kon die game maar niet laten staan, elke avond thuis nog uren op de bank spelen, in 1 week uitgespeeld. Pracht game, ga ik zeker nog een keer doorheen. Maar een PS4 port ?

Ja je hebt de touchpad aan de voorkant - maar er word ook gretig gebruik gemaakt van de back touch plate bij Tearaway. En zowel de front als rear camera ook voor de gameplay elementen. Letterlijk elke feature van de Vita word ergens gebruikt. Hier kunnen ze dus geen 1:1 port van maken, dus denk ik ook niet dat het een geslaagde port gaat worden.
Volgens mij stond er heel duidelijk in dat het geen port gaat worden maar en nieuwe game die de features van de PS4 gaat gebruiken (kijk naar het filmpje waar je zit dat ze de ps4 controller touchpad en de controller light gebruiken) dus ik denk dat het zeker wel een mooie game kan gaan worden! :D

/edit: Typo

[Reactie gewijzigd door stingray77 op 13 augustus 2014 10:44]

Gaan ze voor Day-Z dan ook die afschuwelijke engine gebruiken? Alsof iemand een shooter heeft proberen te bouwen in de engine van Flight Simulator '98.

Het draait gewoon voor geen meter, er zitten zo veel bugs in dat ik er weinig vertrouwen in heb. Zombies lopen nog steeds door muren heen, de AI is lachwekkend, geluiden doen maar wat. De animaties zijn afschuwelijk..

Dit zou echt een topgame kunnen zijn.. ooit, misschien dan toch maar op een console spelen als het daar op draait.
Komt omdat ze op een gemodificeerde arma 2 engine werken :P ipv dat ze meteen de arma 3 hebben gepakt ;) Maar goed dan waren we nu nog niet in alpha bezig :D

Ik heb geen last van perfomance issues zelfs op mijn laptop is het speelbaar.
ik vergeleek m laatst met arma 2 en ik moet zeggen dat ze er behoorlijk veel aan hebben gesleuteld. het zijn geen supergrapics maar heb zeker slechter gezien.

probeer m nog een keertje? de laatste update heeft al veel opgelost. de zombies lopen niet meer als kip zonder kop door muren heen, animaties verbeterd, als het goed is vandaag de persistent loot.

ik heb hem ook een paar maandjes laten liggen, maar nu ben ik weer volop aan het spelen.
Mjoah, het draait gewoon niet op mijn PC dus ik ga het sowieso niet spelen. Dat is mijn voornaamste probleem.
ja begrijpelijk. in de steden loopt het bij mij ook echt voor geen meter, en ik heb toch een superpc.
Het is al wel een stuk verbeterd al vind ik, dus ik houd zeker hoop voor de toekomst.
Ik betwijfel of de community in DayZ op de PS4 ook maar een graad beter zal zijn dan de community die er op de PC is..

Heb het spel dik 10 keer geprobeerd te spelen, enige wat er gebeurde is dat je zodra je spawnt, je neergeragd word door een joker met een sniper of zo..
Dan begin je op een te drukke server. Eerst op een rustige server beginnen zodat je spullen kunt verzamelen.
Ik moet toegeven dat je soms eerst flink door een zure appel heen moet als je als news spawn spawnt en je eerst je vrienden en je wapens moet zoeken en hier dik een uur aan bezig bent. Tenminste als je geluk hebt, als je pech hebt wordt je regelmatig neergeschoten.
Je moet dan ook heel veel geduld hebben voordat het spel een beetje leuk wordt. En als je alleen van de snelle actie houd, zoals COD of BF, is dit geen spel voor jou.

Zelf speel ik de mod Dayz OverPoch, is een combinatie van Epoch (http://dayzepoch.com/) en overwatch (http://dayzoverwatch.com/). Dat speel ik op deze server: http://www.omegaforcegaming.com/?game_id=112

Het grote voordeel van deze mod is dat er veel meer voertuigen zijn en een zeer mooi modulair building systeem. Hierbij kan je langzaam wat opbouwen, zodat als je weer dood gaat, je een punt hebt waar je je kan hergroeperen en kan herbewapenen.

[Reactie gewijzigd door kami124 op 13 augustus 2014 10:32]

'Ook de pc-titel Dayz krijgt een PlayStation 4-versie' over een jaar of wat inderdaad.. eerst in 2015 maar eens de BETA uitbrengen.. duurt minimaal nog tot eind december *zoals het er nu voorstaat* voordat de beta uberhaubt uitkomt.

dus ga er maar vanuit dat ze minimaal nog een half jaar nodig hebben om alles te fixen in de beta en dingen toe te voegen/stroomlijnen

dus PS4 fans wacht gerust nog even tot sinterklaas 2015 dan kan je het op je console spelen.. dan spelen wij dayz mooi op de PC tot die tijd.
Dayz is nog nooit op een console uitgegeven.
Ik vind dat je een beetje te zuur bent in dit geval. DayZ mag dan wel een indie game zijn, maar dit is zeker een aanrader kan ik je verzekeren. Kwa gameplay erg bijzonder!

Ja de PS4 heeft nu veel meer indie games dan AAA titels. Maar sinds wanneer is meer content (keuze) slechter dan minder keuze. Je hoeft de games niet te kopen, en je kan ook niet beweren dat de games die uitkomen ook daadwerkelijk slechte games zijn. Indie of niet.
De Dayz standalone gameplay was waardeloos, de hele game trouwens.

Het aanbod rechtvaardigt de aankoop van de PS4 nu totaal niet.
Ik wacht wel totdat er een beetje games zijn.

En Indie games kan je ook gewoon op je PC met een controller spelen, daar hoef je niet apart een apparaat van 400 euro voor te kopen.
Ik vond DayZ wel vermakelijk, omdat het concept gewoon leuk is en je lekker kan klooien met je vrienden.

Het gaat er ook niet om of je hiervoor een PS4 gaat kopen. Chimnino heeft al een PS4 schrijft hij, maar vervolgens is die niet blij met het feit dat er content bij komt en er zoveel indie games op de PS4 zijn.

Meer games is meer keuze, dat lijkt mij nooit slecht.
DayZ is nog vol in ontwikkeling (niet voor niets Alpha met alle waarschuwingen e.d.) Dus hier op het forum beetje zeuren over gameplay is niet fair ten opzichte van de developers.
Je zou je in het process kunnen verdiepen om beter te begrijpen waarom de updates afgelopen kwartaal zo lang op zich hebben laten wachten. De aqcuisitie van nieuwe teams die moeten worden ingewerkt kost tijd, en de visie van de developers is dat ze nu beter extra tijd kunnen investeren in het integreren van alle teams in het traject, dan continu met zinloze updates komen, wat alleen weggegooide tijd is.

Sinds de laatste updates zijn ze vooral aan de gameplay veel meer aandacht aan het besteden. Binnenkort zal de engine naar 64-bit worden getild voor een vloeiendere gameplay en betere server performance.

Ten opzichte van de Mod en Dayz Breaking-Point is de gameplay van de SA het meest ontwikkeld.

Vergeet niet dat een officiele release pas in 2015 plaats vindt. Het is dus veel te vroeg om nu al te bepalen of de game een flop is.
Het concept spreekt veel mensen aan, en de vrijheid die je hebt om je eigen verhaal te trekken en via Teamspeak in groepen de wereld te verkennen maakt het in mijn ogen nog steeds een zeer vermakelijke game.
Dat het bordenvol bugs zit, moet je maar voor lief nemen. Als je dat niet wilt dan moet je het ook niet spelen tot volgend jaar.

[Reactie gewijzigd door dwarfangel op 13 augustus 2014 14:49]

Laten we reëel blijven. Een PS4 variant aankondigen terwijl het op de pc nog in alpha is, is niet netjes.

Het concept van DayZ is geweldig, zeker dan ontkent ik ook niet.
Maar niet (ik weet niet of dit het geval is) de helft van je team op een console versie zetten en de overkapping nog groter maken tot de officieële release. Als er een port komt dan heb ik niets gezegd.

Dit valt bij mij onder de zoethoudertjes.
dayz is nog lang niet uit, dus om nu al met "waardeloos" te gaan gooien is niet correct.
Normaal had je nog niet eens toegang tot de alpha dus nog fftjes geduld.

ontopic: Ik vind het een goede zaak dat ook indie ontwikkelaars een grotere doelgroep kunnen aanspreken. Dat gaat de gamesindustrie alleen maar goed doen. exclusives uitgezonderd dan.
Ja, en dat is denk ik ook een beetje het probleem van speelbare Alpha's.
Een hele hoop mensen snappen niet dat je het spel in een normaal ontwikkeltraject nog niet eens had gezien, laat staan kon spelen. Da's nu ook bij Dayz het geval, en bij talloze andere games.
Ik vind het erg interessant om te zien hoe zo'n spel vordert, en neem de bugs en lage FPS op de koop toe.
Als je daar geen zin in hebt, moet je het spel ook niet spelen vind ik, en ook geen oordeel over vellen.
Ik heb Dayz de mod met plezier gespeeld, iets wat ik van de standalone niet kan zeggen. Natuurlijk zit het in een alpha/beta fase, maar ga het niet verkopen in de huidige staat, daar verlies je toekomstige kopers/backers mee. Ik wil de ontwikkel fase helemaal niet mee maken, ik ben een eindgebruiker, geen bug zoeker. (DayZ is al sinds 16 Dec 2013 in alpha, voor de rest worden we ook niet genaaid..)

[Reactie gewijzigd door Uzuhl op 13 augustus 2014 12:47]

Je koopt een game in alpha maar je wilt geen ontwikkeltraject meemaken..ik snap het echt niet hoor.
Waarom heb je hem dan gekocht?
ok, duidelijk.
En ben het, of eigenlijk meer, was het, zeker wel met je eens. Het ging langzaam.
Aan de andere kant, echt goed referentiemateriaal heb ik niet. Misschien gaat dat in dat stadium wel gewoon langzaam.

Maar goed, laatste maand ineens 2 grote updates. Probeer het nog eens? het is al echt al een stuk verbeterd!
Ik hoop volgende week terug te komen uit Denemarken, ik zal het meteen weer even proberen. Las net een van je reacties waarin je zegt dat de AI nu in ieder geval niet meer door de gebouwen heen kunnen. Dat is al een heel groot pluspunt voor mij :)

Mijn grootste probleem blijft gewoon dat ik de standalone gebacked hebt, en dat het dan zo lang duurt. Met een een up-to-date engine is dit gewoon een geweldig spel!
cool! probeer er nog wel rekening mee te houden dat het nog steeds echt alpha is hoor, maar ik ben inmiddels weer elke dag aan het spelen.
Wie weet, komen we mekaar eens tegen..! Friendly!! ;)
Username is hetzelfde als mijn IGN dus wie weet :)
Ik heb recentelijk ( 1 maand oid) een PS4 gekocht - pure impulskoop omdat ik toevallig een financiele meevaller had . Eerlijk gezegd had ik makkelijk een jaar kunnen wachten. Nu ben ik alijtd van de filosofie dat als je "gamer"bent dat het om de games gaat. Wil je iets spelen dat alleen op console X uitkomt, dan koop je die. Zo heb ik de PS3 voor bepaalde games, de X360 voor andere games etc. Maar als je al een high-end PC hebt staan , en je kijkt naar het aanbod van de PS4 games op de PS store dan is de staat best triest te noemen. Ik geloof dat makkelijk 75% van alles wat in de PS store staat voor de PS4 ook op de PC te spelen valt. En daarom ook juist goedkoper te krijgen is.

Nu komen de exclusive spellen ongetwijfeld wel ; de god of war, de Yakuza, de nieuwe FROM software souls like game ziet er ook goed uit etc. etc. maar dat geld had makkelijk aan iets anders bseteed kunnen worden, en ik zou niemand die nu al een high-end PC hebben staan om uberhaupt in 2015 een PS4 te kopen.

Dat gezegd te hebben, kijk ik wel uit naar Journey; altijd geode dingen over gehoord maar nooit de kans gekregen, PS3 laast YLOD; dus dat het dan op de PS4 komt ala.
precies. ik heb dan ook spijt dat ik de ps4 al vanaf de release heb. ik had hem niet moeten pre-orderen.

het enige waar ik plezier mee heb gehad is bf4, die ik inmiddels alweer zat ben en resogun. dat was wel een leuke release game.

ik gebruik mijn ps4 nu puur voor netflix haha.
Ja das leuk, maar IK zit niet te wachten op indies. Ik wil een God of War, ik wil een Uncharted, Destiny komt er aan, Alien Isolation komt er aan, Metro Redux komt er aan, AC Unity komt er aan. Ik wil verdomme triple A spellen zien of horen in aankondigingen. Behalve AC Black Flag, Infamous Second Son en in mindere mate MGS Ground Zeroes, is er nog bar weinig uitgekomen wat k nog niet op de PS3 gespeeld heb. Mn PS3 maakt overuren met PS+ content.

Het is nu gewoon tijd voor system sellers en ze komen maar niet...
Voor sommige mensen zijn indie-games system sellers.

Hoe kan je trouwens zeggen dat je 'indies' niet leuk vind als het in elk genre kan vallen. Er kan best een nieuwe indie God of War komen op zn tijd.
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk INDIE developers meer innovatief vindt dan de grote "Triple A" Studio's die tegenwoordig melk koeien maken in plaats van games. Waarom zou je bijvoorbeeld een nieuwe console kopen om elke keer het zelfde spel te kunnen spelen. Heb het dan over Titles zoals CoD en/of Battlefield. Elk jaar het zelfde game waarin totaal geen innovatie's zitten.

Voor BF4 of Ghost hoef je echt geen nieuwe console te halen hoor. Ook niet voor CoD: Advanced WarFare en BattleField: Hardline, beiden games hebben totaal geen vernieuwingen ookal zeggen developers van wel.

[Reactie gewijzigd door MnKy op 13 augustus 2014 14:41]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iOS 10 Google Pixel Apple iPhone 7 Sony PlayStation VR AMD Radeon RX 480 4GB Battlefield 1 Google Android Nougat Watch Dogs 2

© 1998 - 2016 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True