Amazon brengt Fire TV Stick met Alexa in Duitsland uit voor 40 euro

Amazon start de verkoop van de Fire TV Stick met ondersteuning voor stembediening op 20 april in Europa voor een bedrag van 40 euro. De Europese release van de mediaspeler met de Alexa-assistent volgt op de introductie in de VS, die eind vorig jaar plaatsvond.

Onder andere bij Amazon Duitsland en de vestiging in het VK is de nieuwe generatie van de Fire TV Stick verkrijgbaar. In Duitsland komt de stick ook bij Saturn en de Media Markt te liggen. Inbegrepen bij de mediaspeler is de afstandsbediening met ondersteuning voor spraakassistent Alexa. Deze kan overweg met Duitse en Engelstalige spraakcommando's. Niet alleen kan Alexa gebruikt worden voor mediabediening, maar ook om allerlei andere vragen te beantwoorden.

Ten opzichte van de eerste generatie van de stick, die eveneens 40 euro kost, is de overstap van een Broadcom-dualcore naar een MediaTek MT8127D-quadcore met Cortex A7-cores gemaakt. Daarnaast is er ondersteuning voor wifi-ac en bluetooth 4.1 toegevoegd. De gpu is de ARM Mali-450 MP4, die h265-streams kan verwerken. Afspelen van 4k-video behoort niet tot de mogelijkheden.

Amazon verkoopt de Fire TV Stick niet aan klanten in Nederland of België. De Prime-videodienst van het bedrijf is sinds december wel in de Benelux beschikbaar. Meerdere tweakers lieten bij die introductie weten dat de stick in combinatie met Prime Video werkt, mits het abonnement ook in Nederland of België is afgesloten.

Fire TV Stick gen 2

Door Olaf van Miltenburg

Nieuwscoördinator

21-02-2017 • 09:06

82

Reacties (82)

82
80
25
1
0
54
Wijzig sortering
Hamvraag, kan Kodi hierop en kan die gebruik maken van h265?
Of hij H265 kan gebruiken durf ik niet te zeggen. Kodi kan er op draaien. Alleen moet je hem wel via een omweg er op krijgen. Hij is niet standaard te downloaden via de Store. Maar als je een Android telefoon of PC met VM&Android er op kan je hem via "Sideloaden" met https://play.google.com/s...i.koni.appstofiretv&hl=nl


Er even vanuit gaan dat de nieuwe stick de zelfde versie draait als de oude.

/Edit http://www.aftvnews.com/c...tv-1-2-and-fire-tv-stick/

Nee H265 gaat hem niet worden. Dan moet je hun 99 euro kostend kastje kopen.

/edit Dit gaat om de oude. Volgens Xthemes.us en het artikel zit er andere HW in. dus niet relevant.

[Reactie gewijzigd door loki504 op 22 juli 2024 14:08]

Volgens mij verspreid je hier wat misinformatie, uit het artikel zelf:
De gpu is de ARM Mali-450 MP4, die h265-streams kan verwerken. Afspelen van 4k-video behoort niet tot de mogelijkheden.
Lijkt er dus op in tegenstelling tot zijn voorganger met broadcom soc de nieuwe Fire TV-stick met een Mediatek soc juist wel h265 aankan. Dat is goed nieuws want ik heb de moeder van mijn vriendin een FireTV-Stick kado gedaan en alhoewel daar dankbaar gebruik van wordt gemaakt zijn alle h265 videos er niet op af te spelen.

De bron waar je naar verwijst heeft het trouwens over de 2014 Fire TV-stick, ofwel die met broadcom chip en zonder h265 decoder.

Ik ben benieuwd of er ook een variant komt zonder Alexa want daar zit ik niet op te wachten en de afstandsbediening met microfoon is altijd duurder geweest.
Klopt. Ik ging er even vanuit dat ze het zelfde waren. Bedankt voor de opheldering.
"zijn alle h265 videos er niet op af te spelen."

Alle h265 video's? Ik kom eigen bar weinig niet-4K h265 tegen, en 4K doet 't stickje niet. Er voor Full HD is er meestal wel een keus voor 264 nietwaar?
De keuze is er wel maar het is wel extra opletten bij het downloaden, als je de eerste de beste grijpt dan kom je soms bedrogen uit.
Ik kom eigen bar weinig niet-4K h265 tegen
Ik kom ze tegen voor zo goed als elk zoekresultaat en het is niet geheel ongewoon dat het tevens ook een goede geseede is aangezien mensen graag kleine bestanden hebben.
Eventueel kan je ook de Kodi fork MrMc gebruiken.
Geen gedoe met sideloaden, maar gewoon eenvoudig via de Amazon appstore te installeren.
Ook updatesvan de MrMc gaan heel eenvoudig en automatisch indien gewenst.

MrMC is uiteraard geen volwaardige Kodi. Je kan er geen python scripts op gebruiken.
Maar voor het afspelen van video via je netwerk is het een prima alternatief!

Ik gebruik MrMc inmiddels al enige tijd op iPad, iPhone, Amazon FireTV2 en Amazon FireHD tablets. Werkt prima en alle formaten worden goed afgespeeld. Ook x265.
Ik blijf het raar vinden dat Amazon Nederland (of de Benelux, geen idee hoe het zit in België) zo blijft ontwijken. De Duitse Amazon is nu wel grotendeels in het Nederlands beschikbaar, maar een volledig Nederlandse shop is nog niet beschikbaar (op de e-books na). Kan iemand mij vertellen wat de gedachte hier achter is? Heeft dit te maken met andere grote spelers hier (Bol/Wehkamp etc)? Of met regelgeving die in Nederland misschien anders is dan in andere landen? Of is Nederland gewoon simpelweg te klein en dus niet interessant genoeg voor een groot bedrijf als Amazon?
Amazon begrijpt heel goed dat de Nederlandse (of Benelux) markt een markt is met specifieke eisen en een bepaalde engagement vereist. Wij kopen heel anders en denken ook anders over reclame dan onze oosterburen.

Niet alleen is de wetgeving anders, de markt aanspreken blijft lastig. Kijk naar zoiets als redcoon. Van een internationaal concern met relatief goede prijzen. Maar de slechte reputatie voor aftersales en gebrek aan aansprekende advertenties heeft ervoor gezorgd dat het moederbedrijf ermee stopte.

Bedrijven zoals Bol en Coolblue zijn populair niet omdat ze de goedkoopste zijn maar omdat ze inspelen op de markt en proberen een naam te creëren. Beiden zijn ondertussen giganten op de markt en zijn haast niet meer weg te denken maar ook zij kwamen vanuit het niks.

Amazon herkent dit en speelt daarom nog maar voorzichtig om met de markt.
Amai, die amazon stick is met 40 euro veel goedkoper dan de google chromecast ultra en je krijgt er dan nog wel een afstandsbediening bij en bluetooth

Is de chromecast ultra dan niet overprized aan 79 euro ?

[Reactie gewijzigd door sebastienbo op 22 juli 2024 14:08]

Appels en peren. Die Ultra koop je alleen voor HDR/4K, iets wat die FireTV niet kan. In dat opzicht kun je dit dus beter vergelijken met de standaard-Chromecast, die 35-40 euro is.
Dan kan je inderdaad beter de vergelijking trekking met de FireTV (non-stick), alhoewel ik niet weet of die al h265 ondersteunde of dat daar ook een nieuwe revisie van is met h265 ondersteuning.

Afijn als je zoekt naar een goedkope optie die het allemaal doet, TV-kastjes op basis van Amlogic s905 en Amlogic S912 soc doen zover ik weet 4k, h265 en zijn vanaf ruwweg €30 te vinden op aliexpress/banggood/gearbest etc etc.
Maar verwacht dan niet dat Netflix en/of Prime Video in HD, FHD of UHD afspelen. Je moet de juiste chip hebben (ze zijn er met en zonder HDCP) en het apparaat moet ook op de lijst van Netflix staan wil die app het ook doen in FHD of UHD. Dus even opletten voordat je zo'n apparaat koopt.
Met de Chromecast Ultra behoort 4k-video wel tot de mogelijkheden. Echter lijkt mij het prijsverschil nog steeds erg groot.
Vergeet niet dat er ruim 100 mln mensen Duits spreken. Er zullen onderling verschillen zijn, maar op veel neutrale producten kun je gerichter reclame maken.

België-Nederland-Luxemburg kunnen goed met mekaar overweg maar zijn heel verschillend. We spreken daarnaast ook nog eens 3 talen en ook nog eens fries.

Er valt hier ongetwijfeld van alles te verkopen, alleen is de markt te specifiek voor een mastodant als Amazon. Je kunt naar mijn weten praktisch alle producten bestellen muv bepaalde digitale diensten.
Nederland heeft 1 officiële taal, België heeft er 3 namelijk Nederlands, Frans en Duits en Luxemburg heeft er ook 3 namelijk Luxemburgs, Frans en Duits. Dialecten hebben we genoeg in de benelux https://upload.wikimedia..../82/Languages_Benelux.PNG. In Belgisch Frans en Frans Frans zitten er ook leuke verschillen zoals septante/soixante-dix(70) en nonante/quatre-vingt-dix (90).

Waarschijnlijk heeft Amazon andere prioriteiten of het staat op de todo, maar niks belet ons om naar amazon.de te surfen en iets te bestellen. Er is nog geen muur tussen ons en Duitsland he ;)
Klopt. Alleen probeer jij maar je firetv stick direct vanuit Amazon.de naar Nederland te sturen. Dan zegt Amazon toch echt. He dat product kunnen we niet naar Nederland versturen. Dus er zit blijkbaar wel een regelgeving blokkade op. Gelukkig kan je hem ook gewoon bij MM/Saturn in Duitsland kopen.
Eind vorig jaar heb ik bij Amazon US nagevraagd of het mogelijk is om de nieuwe Fire TV Stick met Alexa ondersteuning naar Nederland te laten opsturen, vanuit de US. Dat bleek geen enkel probleem te zijn, maar men gaf wel duidelijk aan dat niet alle functionaliteiten hier zullen werken. Toch zou ik liever de nieuwe Stick willen bestellen, zodat je niet direct met verouderde hardware zit, op het moment dat hier wél Alexa ondersteuning is...Als het ooit zover komt...
Vreemd want als ik hem via de website wil bestellen geeft aan:

Sorry, this item can't be shipped to your selected address. Learn more. You may either change the shipping address or delete the item from your order. 

De zelfde melding die je Amazon.de geeft.
Maar via via kan je er nog wel aan komen.
Ik heb alleen contact met de helpdesk gehad en het ding niet daadwerkelijk besteld, in afwachting van de officiële release hier. Ik reken niet op een Nederlandstalige Alexa, maar het kan technisch toch niet zo lastig zijn om de standaard versie van Alexa hier uit te brengen?
Als Limburger wil ik toch even opkomen voor de Friezen... Fries is een officiële taal in Nederland.
Fries is een officiële taal in de provincie Fryslân, maar niet over gans Nederland, maar wel goed om weten ;)

https://www.rijksoverheid...d/erkende-talen-nederland
grappig... wist ik niet... beetje logisch... als een Fries hier Fries zou praten zouden wij Limburgers hem/haar niet snappen :) toch goed geregeld dan.

we hebben het geprobeerd.... maar is niet gelukt:

https://www.youtube.com/watch?v=RArjX17JJiI
hehe met alternatieve feiten kun je het altijd proberen te forceren. De media liegen toch altijd ;).
Officiële taal in Nederland die je mag gebruiken in Friesland..... Je hebt als Fries het recht om het te gebruiken. Net zoals een Duitser rustig Duits mag spreken hier in Maastricht of een Belg Frans... Maar ik snap de essentie. Officieel te gebruiken, leuk dit kleine nuance verschil.
Maar voor Belgie kan je perfect meegaan over Amazon FR. Dit is trouwens ook de bedoeling.
Nou het irritante voor België vind ik dan:
Amazon prime moeten we op .fr halen. Maar de Nederlandse versie is enkel op .de beschikbaar. En iedereen weet dat de Duitse site het grootste (en meestal goedkoopste) aanbod heeft.
Volledig akkoord. Jammer dat het niet anders kan :c
Maar waarom dan niet een prima functionerende tv stick afleveren aan NL vroeger was het begrijpelijk zonder Amazon prime. Maar nu is het toch echt een gemis.
Wie a zegt, is wettelijk verplicht b te zeggen. Oftewel je moet alle support, alle teksten 100% Nederlands maken en met Nederlandse support staff.

Tevens kunnen ze niet garanderen dat het werkt in Nederland ivm licenties. Zelfde reden waarom Netflix usa zoveel meer aanbod heeft dan Netflix nl.
Weet je het wel zeker? Waarom heeft een bedrijf als Ryanair, dat zijn diensten in het Nederlands aanbied dan op hun website heel duidelijk staan dat (after sale) contact alleen in het Engels beschikbaar is? Lijkt me niet dat er wettelijke regels bestaan in welke taal je support moet geven!
http://wetten.overheid.nl...el5_Afdeling2_Artikel227b

Ieder bedrijf dat in Nederland diensten of producten wil verkopen aan consumenten is verplicht duidelijk naar de klant te communiceren en vooraf te informeren. Het belangrijkste is daarbij dat de klant weet waar hij aan begint en indien nodig kan herroepen. Het staat er niet expliciet in maar zodra jij een overeenkomst hebt bij een in Nederland gevestigd bedrijf, zijn zij verplicht in jouw taal te communiceren.

De crux zit er in dat veel bedrijven ervoor kiezen niet in Nederland te vestigen en ook niet onder Nederland wet vallen. Case in point: Amazon valt onder het Duitse recht. Deels ben je dan alsnog beschermd als Nederlandse consument onder Nederlandse wet maar veel verplichtingen van het aanbod valt dan onder het Duitse recht.

De ACM treedt pas op bij grof schending van het Nederlandse recht. Dus wanneer jij bij een Nederlands bedrijf iets in Nederland koopt en zij informeren jou niet duidelijk, zullen zij ingrijpen.
Allemaal leuk en aardig, maar Amazon heeft er nooit een probleem van gemaakt om mij een Kindle te verkopen vanuit de US. Dus waarom geen Fire Stick?

Je betoog met betrekking to licenties gaat niet op voor de Fire Stick, want die hangen aan de dienst Prime Video en daar is Amazon perfect transparant over wat je wel en niet krijgt.
Dus volgens jou logica moet Aliexpres ook een Nederlandse support staff hebben?

Ik heb het niet over een volledige Nederlandse webwinkel. Maar een Import verbod op hun eigen product. Voor dat Amazon video in Nederland verkrijgbaar was kon ik het begrijpen. Maar nu het ook gewoon in Nederland verkrijgbaar is vind ik het erg vreemd dat er nog steeds een blokkade op zit.
Als webshop in het buitenland.. Nee.

Als fabrikant die iets officieel in een land aanbiedt? Jazeker.

Als distributeur van media? Jazeker (voornamelijk het licentie deel).

Exact dezelfde reden waarom het even duurde voordat Spotify in Nederland verkrijgbaar is. Amazon heeft vele petten op en daarom ook niet zo makkelijk te vergelijken met andere bedrijven.

Ander voorbeeld, maar net andersom: iPod en iTunes, kleine 14 jaar geleden. Ja je kon het apparaat kopen, nee de store was nog niet actief in Nederland. Heeft nog een tijd geduurd voordat je muziek kon kopen bij Apple Nederland.

Ook de eerste iPhones waren land exclusief. Dit vanwege de enorme (wettelijk verplichte) supporttrein die erachteraan moet hobbelen.

Wat als je fire stick niet werkt? Of wat als het niet met Nederlandse ISP werkt. Kortom, teveel zaken waar Amazon geen invloed op heeft en teveel onbekende variabelen. Genoeg bedrijven hebben hun vingers eraan gebrand.
Waarom zou je ISP iets met jou hardware te maken hebben? De support voor Amazon video moeten ze nu toch al leveren. het is gewoon een apparaat wat verbinding met wifi maakt. Als je ISP daar in gaat roeren moet je er per direct weg gaan. En al zou het zo zijn. Ik klaag toch ook niet bij TPB als mijn ISP er een blokkade op gooit(gedwongen of vrijwillig).

Een hele store kan ik nog bij komen. Maar nu er Amazon video in Nederland is zie ik echt 0.0% reden om er een import blokkade op te zetten)
Uitbreiden naar een nieuw land betekent een flinke investering in een distributienetwerk
Amazon is een Amerikaans bedrijf. Als ze gaan uitbreiden kunnen ze dat niet in 1 keer wereldwijd doen, dat is onbetaalbaar. Dus gaat het met 1 land per keer. Dan doe je eerst de meest interessante markten. En dan heeft een concurrent als bol inderdaad een effect.
E-books zijn een stuk makkelijker. Via internet verstuur je die heel makkelijk over de hele wereld.
Amazon levert al vanuit meerdere centra in heel Europa. Duitsers kunnen het ontvangen van een Duits centrum maar dat hoeft niet.

Sterker nog, Nederland heeft een aantal opslag waarhuizen van Amazon waar ook gewoon leveringen uit komen. Import naar NL vanuit China/Amerika is soms goedkoper dan Duitsland.

Zelfde met zooplus.de.. Komt gewoon uit Tilburg.
Of is Nederland gewoon simpelweg te klein en dus niet interessant genoeg voor een groot bedrijf als Amazon?
Duitsland is de grootste afzetmarkt in Europa. Daarnaast zijn er andere landen waar Duits gesproken wordt. Oostenrijk wijkt wat dat betreft niet zoveel af. Frankrijk en Groot-Britannië zijn ook vrij groot en met Franse content kun je ook een deel van Canada en een groot deel van Afrika bedienen.

Het Nederlandse taalgebied is al een stuk kleiner en is dan ook nog verdeeld. België is, afgezien van de taal toch een heel stuk anders als Nederland, vooral wat betreft wet- en regelgeving. Vlamingen klagen er ook regelmatig over dat ze bij websites e.d. altijd eerst in het Frans worden aangesproken. Sinds de afscheiding van Nederland in 1830 zijn Brussel en de nationale regering sterk verfranst. (Brussel was toen 100% Nederlandstalig) De meeste vlamingen kunnen echter goed Frans (mede omdat Frans een verplichte taal is op de middelbare school) en hebben er dan ook niet zo'n moeite mee. Ook voor veel jobs is volledige tweetaligheid vereist.
Ik had tot vorig jaar "amazon photo unlimited" met die dienst zijn ze gestopt, en ik stuurde een Engelse mail naar de helpdesk over de mogelijkheden btw en technische vragen.. kreeg ik pas na 1,5 week reactie in slecht Nederlands, soort vertaald mailtje, dus stuur ik opnieuw een mail met het verzoek of ze engels willen typen 'want ik zou er niets van begrijpen' en uit eindelijk na diverse mails zijn we dezelfde dag er wel uitgekomen..

Blijkbaar denken ze dat we net als de Duitsers alles in ons moedertaal willen hebben..
Ook België wordt inderdaad ontweken door Amazon, hun eigen producten (Kindle, Echo, Fire TV, etc) zijn vrijwel nooit in NL en BE te koop. Er zijn overigens wel wat trucjes om alsnog aan deze producten te komen. Wat hier beschreven staat voor de Amazon Echo kun je natuurlijk ook gewoon uitvoeren voor de Fire TV: https://www.webshopblog.n...open-nederland-en-belgie/ :-)
Alleen opletten met Echo.

https://www.thesun.co.uk/...ut-its-owners-permission/

Trouwens, heeft iemand ervaring met:
http://www.huifkarverzendservice.nl

[Reactie gewijzigd door Wasabi! op 22 juli 2024 14:08]

Inderdaad, vér van je tv neerzetten. ;-)
Ik heb huifkar wel eens gebruikt, dat liep wel goed eigenlijk, zolang je maar in het achterhoofd houdt dat de aanbieder dit alleen doet als het voor hem/haarzelf ook interessant blijft. Gratis is het dus niet, en het zal misschien ook niet allemaal in 1 dag doorgestuurd worden. Wel is het een goed alternatief voor zelf naar DE te moeten karren.
Die Echo zet je gewoon een pincode op, dan koopt 'ie niks zonder jouw toestemming. Dat kreeg ik ook als advies in een mail vanwege de aankomende superbowl reclames.

Ook kun je er een ander 'wake word' van maken (keuze uit 4), zal ook helpen tegen 'automatische' aankopen.

Die huifkar heb ik net voor het eerst geprobeerd, werd met een werkdag doorgestuurd en kost nu voor incidentele aankopen 19 euro nogwat per klein pakje a la een Echo (de kosten op de site kloppen niet).
Zijn er nog meer "doorstuur" diensten zoals in je artikel?
interessant!
Er zijn er meer, vooral ook die shoppen in de VS mogelijk maken en bestellingen doorsturen naar Europa.
België gaat normaal mee met Frankrijk. Via Amazon FR kan je nochtans gewoon via die site aankopen.

Ook Amazon Prime voor België gaat mee met Frankrijk. Ik heb er atm mijn Premium abo om Prime Video te kunnen gebruiken, samen met Twitch Prime.
Redactie.. klopt dit echt ?

Amazon verkoopt de Fire TV Stick niet aan klanten in Nederland of België. De Prime-videodienst van het bedrijf is sinds december wel in de Benelux beschikbaar. Meerdere tweakers lieten bij die introductie weten dat de stick in combinatie met Prime Video werkt, mits het abonnement ook in Nederland of België is afgesloten.

Ik heb een FireTV (in principe zelfde SW en soortgelijke HW als de Stick)... echter Prime VIdeo werkt echt niet op een FireTV. Probleem is dat de SW alleen US, UK, DE en Oostenrijk (dacht ik) kent als ondersteund land. Dus in mijn geval laad ie de content uit de UK (volgens mij), verkeerde dus. Zelfs als je bv. Grand Tour probeert krijg je errors (was 5505, laatste week andere melding).

Wat wel werkt is een bv. een US Prime abbo, maar dan zit je aan geo-restrictions vast, dus alleen "watching abroad" content (paar Amazon eigen producties) kun je kijken. Rest niet.

Bv. Amazon Video app op een Shield werkt wel.

[Reactie gewijzigd door loekf2 op 22 juli 2024 14:08]

Klopt. Toen Amazon Prime Video beschikbaar kwam, werkte het. Maar door een update van de app, werkt het inmiddels niet meer.

Wat ook nog kan is, de Prime Video App op je Android apparaat zetten en dan casten naar de stick.

Op de shield werkt het ook niet helemaal lekker. Je schijnt de locatie uit te moeten zetten en de taal moet op Engels ingesteld staan.
Klopt. Heb zelf een Shield, vooral voor Amazon Video. Via een iPad via Air play naar een AppleTV vind ik zelf waardeloos.

Er is eind vorige week een FW update voor de Shield geweest waar ook een update voor de Amazon Video app in zit. Het issue met Logitech Harmony schijnt opgelost te zijn (OK knop werkte niet in de Amazon app) en beter werkend 5.1 geluid.

De truc met location services uit werkt nog steeds.

Blijft vaag dat Amazon deze app niet gewoon vrij geeft voor alle 200+ landen waar de Shield gewoon te koop is. Op sommige (Android TV) SmartTVs (dacht bv Sony) werkt Amazon Video ook gewoon in NL zonder omwegen.
Amazon doet erg raar. Ik heb ze rond Kerst gevraagd of ze een apparaat hadden waarop ik Amazon Prime Video kon streamen naar mijn FHD TV en over mijn receiver kon luisteren naar Dolby 5.1 (of beter). Kort samengevat was het antwoord toen dat er geen apparaat was dat dat kon (en met uitzondering van de Shield, geldt dat antwoord nog steeds). En da's best vreemd als je een streaming service wilt verkopen.
Als Belg moet je bij Amazon FR een Prime abbo afnemen. Voor Nederland valt dit onder Duitsland.

Indien je via 1 van die 2 landen je prime afneemt zou dit moeten lukken.
Alleen heb je weinig aan dat Prime abo. De videoverhuurdienst werkt niet buiten DE of FR en de gratis verzendingen gelden alleen voor het binnenland. Dan wordt het dus wel redelijk duur in vergelijking met de €18 die een half jaar Prime Video je kost.
Dat is incorrect voor Frankrijk: België valt onder de geografische locatie voor Prime Video, en gratis verzending geldt ook voor België.
Ach, smartdns service gebruiken en blazen met die hap. Alle US content kijken die je maar wilt(met bijbehorend abo uiteraard)
Is dit eigenlijk een goed alternatief voor de Chromecast als je in Nederland woont? Ik heb nog geen goede vergelijking kunnen vinden die dit voor de Nederlandse markt analyseert..
Kan ik hiermee Netflix kijken op een hotelkamer?

Inloggen op de Wifi kan namelijk nogal problematisch zijn. (Mac-adres spoofen enzo) Vast internet is niet altijd beschikbaar.

De Mi Box die ik op het oog had is namelijk weer iets duurder....
Weet je wat tof zou zijn, en heel misschien wel kan met dit ding:
Via de android app van netflix thuis een aantal afleveringen alvast downloaden die via netflix offline beschikbaar zijn, zodat je op je hotelkamer niet afhankelijk bent van de (vaak karige) hotel-wifi.

Iemand die dit al eens geprobeert heeft? Heeft die stick sowieso genowg opslagruimte voor dit soort fratsen?
De stick heeft daar niet echt de ruimte voor. Dan moet je de box nemen. Maar ik zie geen reden waarom Netflix via WiFi niet zou werken. Tenzij de eigenaar het om wat voor reden dan ook heeft uitgeschakeld.
Netflix is nogal streng met welke apparaten streaming mogelijk is. Deze Amazon stick wordt wel ondersteund (en ook windows en google tv).

De goedkope easycast sticks en android boxen worden geblokkeerd. Dat zou de handigste optie zijn. Eerst downloaden op je telefoon, daarna streamen naar stick/box.

Over Wifi in hotels: Hotels geven bij inloggen daarnaast vaak een internetpagina waarop iets moet worden ingevuld. Dat lukt niet in de GUI van veel apparaten.

Op mijn notebook gaat het nu dus prima (geen streaming met windows). Maar wil eigenlijk wat lichter kunnen reizen.
Maar ik zie geen reden waarom Netflix via WiFi niet zou werken.
Omdat zo'n videostream 5-15MBps nodig heeft. Geen probleem als je thuis op WiFi zit, maar in een hotel (tientallen kamers op niet al te grote afstand van elkaar, mogelijk op hetzelfde access point) ben je wellicht niet de enige die het 's avonds wil gebruiken en komt je bandbreedte wel in de verdrukking. Het is ook niet onwaarschijnlijk dat de totale bandbreedte van het hotel het niet aan kan.
Had er in de VS voor twee weken terug geen enkel probleem mee. Volgens mij kwam dat ook omdat dat hotel een dikke glaspijp had liggen. Hotelkamers hadden 50+ Mbps verbinding en in de lobby had je zelfs 200 Mbps via de kabel..maar goed in een 'gemiddeld' Europees hotel zou dat wel een probleem kunnen zijn inderdaad.
Denk het wel....ik heb een Chromecast en die heb ik twee weken terug nog gebruikt in een hotel. Wat ik altijd doe is de hotspot van mijn Galaxy S7 Edge gebruiken (die kan tegelijkertijd wifi gebruiken en hotspot zijn).

Mijn Chromecast maakt dan verbinding met de hotspot op mijn Edge 7 en die gaat via diezelfde Edge 7 dan via de wifi (waarop ik al ben geauthentiseerd via de telefoon zelf) het internet op. Gebruik dan vaak nog de ipad om netflix op de starten en die streamt het dan weer naar mijn Chromecast....werkt erg goed.
de ipad om netflix op de starten en die streamt het dan weer naar mijn Chromecast
Volgens mij streamt Netflix rechtstreeks naar je Chromecast en in je iPad in deze gewoon een afstandsbediening. Scheelt weer een klein beetje data over je Wifi-netwerkje.

[Reactie gewijzigd door 84hannes op 22 juli 2024 14:08]

Klopt. De VMaster gebruikt echter de omweg om contact met een hotel Wifi mogelijk te maken.

Zal ik binnenkort eens gaan proberen. Dank voor de tip.
Klopt....de chromecast wilde niet direct contact maken met internet.
Jammer dat je met deze stick dus niet The Grand Tour in 4K kunt kijken. Tot mijn verbazing zat dat gewoon inbegrepen bij het 3 euro abonnement en werkt prima op mijn LG met ingebakken Amazon app..
Je zou haast denken: waarom delen ze die dingen niet gratis uit? Het businessmodel is toch gebasseerd streaming media (=meer users is beter) en niet de hardware. Verdienen ze het vanzelf wel terug met al hun streaming media meuk..
Ah, ik denk dat ik deze dan maar ga kopen. Ik ben mijn afstandsbediening kwijt van mijn Fire TV Stick en ze vroegen €30 voor het ding. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen. Eens uitzoeken hoe Alexa verschilt met die Echo dingen.
Ik brak al af toen ik las dat de commando's in het Engels (i spreak verry kut English) en Duits gegeven moesten worden.
Nou Duits? ook dat houd bij mij op bij kutten dag :( dus wachten tot het ook lekker in me moerstaal kan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.