×

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Amazon brengt PlayStation-app voor Prime Video uit in Benelux

Door , 58 reacties

Amazon heeft de PlayStation-app voor zijn streamingdienst Prime Video uitgebracht in de Benelux. De app werkt op de PlayStation 3 en 4. Er waren al apps voor smartphones en tablets, maar de dienst van Amazon ondersteunt bijvoorbeeld geen Chromecast.

Amazon Prime was al langer via de PlayStation-consoles van Sony te bekijken in andere landen, maar in Nederland en België was de app niet beschikbaar. Met de PlayStation-app is het makkelijker geworden voor gebruikers die geen Android-tv hebben en wel over de console beschikken om video's van de dienst op hun televisie te bekijken.

De dienst van Amazon werkt niet in combinatie met Googles Chromecast, alleen met Amazons eigen Firestick. Prime Video is sinds eind december beschikbaar in Nederland en België. De dienst biedt films en series aan, waaronder series die door Amazon zijn gefinancierd. Dat zijn onder andere The Grand Tour, American Gods, The Man in the High Castle en Mozart in the Jungle.

Gebruikers van Prime Video kunnen series en films streamen, maar ook downloaden naar mobiele apparaten om offline te kijken. Een abonnement kost dit jaar 2,99 euro per maand, vanaf volgend jaar stijgt de prijs naar 5,99 euro per maand.

Door Julian Huijbregts

Nieuwsredacteur

06-09-2017 • 11:03

58 Linkedin Google+

Reacties (58)

Wijzig sortering
laat ze eerst eens beginnen met Ideal of Paypal beschikbaar te maken voor de dienst.
Dat leverd ze hier in nederland meer aandeel op dan een playstation app (al zal ik er misschien wel gebruik van gaan maken zodra ideal/paypal beschikbaar komen)
In het artikel staat tevens dat de dienst werkt met de eigen Firestick, maar die is officieel niet in Nederland te koop en werkt hier ook niet. Daarnaast is er ook geen ondertiteling in het Nederlands inmiddels (zie reactie hieronder) wel Nederlandse ondertiteling bij de populaire shows, dus tja... wie ze hiermee willen bereiken? Het is me nog steeds niet duidelijk.

De Nederlandse markt is voor Amazon niet aantrekkelijk, waarom ze dan deze markt aanboren met een product dat niet geschikt is voor het merendeel van de burgers is mij onduidelijk. Het zullen wel de minimale kosten zijn om het hier te activeren, maar serieus genomen wordt je niet als Nederlander.

[Reactie gewijzigd door Hobbykok op 6 september 2017 11:42]

Er is wel ondertiteling in het Nederlands. Helaas verschilt het per titel. De meest populaire en eigen shows hebben bijna altijd ondertiteling. Voor veel van het (oudere) film aanbod is dat helaas niet het geval. Ik heb een abbo genomen om American Gods te kijken en heb daarnaast veel andere content met NL ondertiteling gekeken.
Een aantal maanden geleden heb ik op de app gekeken en zag dat er toen nog geen ondertiteling was voor de eigen shows. Maar dit is dus veranderd? Dan wordt het voor mij een stuk interessanter want ik heb een android TV. Ik vond de app op android TV wel erg traag en niet gebruiksvriendelijk (Als ik het met Netflix vergelijk) Tevens is het aanbod niet heel groot, maar dat mag je ook niet verwachten voor die prijs. Toch hoop ik dat er een groter aanbod komt om dit naast Netflix te houden, dan kan ik met deze twee abonnementen veel van mijn gewenste content invullen (legaal).

Edit: Zit nu te kijken maar "The man in the high castle", "hand of god", "the last tycoon", "Goliath", "I love Dick", "Sneaky Pete", "Bosch", "Patriot" etc ga zo maar door, allemaal Amazon original titels zonder ondertiteling. Er is dus nog niks veranderd in de tussentijd, American Gods is een uitzondering qua ondertiteling. Dus het is voor de Nederlandse gebruiker nog steeds niet interessant. Vind dit toch wel een vreemde ontwikkeling, dit is toch het eerste wat je voor elkaar moet hebben op de Nederlandse markt.

[Reactie gewijzigd door snefkens op 6 september 2017 12:16]

Voor de Nederlandse gebruiker die geen Engelse tv show wil bekijken. Het maakt mij echt geen fluit uit of het NL of EN is. Niet generaliseren dus ;).

Edit: zelfde geldt voor ondertitels in mijn ogen. Ik zet ze meestal uit als het kan en ik ben dus blij dat ik Amazon kan gebruiken.

[Reactie gewijzigd door giantgiantus op 6 september 2017 12:43]

Ik heb het voornamelijk over de ondertiteling, meeste Nederlanders willen ondertiteling anders kijken ze het niet. Amazon biedt bijna geen Nederlandse ondertiteling dus het is voor de meeste Nederlanders niet geschikt. Dat jij een uitzondering bent dat kan zo zijn.
Ik heb een LG met webOS - de video app is niet per se snel, maar langzaam vond ik het ook niet. Wél irritant is dat je per titel je taal moet selecteren. Dat vond ik veel vervelender dan het ontbreken van de NL ondertiteling.
Op Webos van LG is er dus ook een app, als dat zo is ga ik het eens proberen.
Voor die 3 euro wil ik het wel eens een kans geven, echter als er geen Webos app was had ik het niet gedaan.

Ik ga geen speciale stick kopen als een chromecast voor 1 videodienst :P.
Yep die is er! Vind hem niet zo makkelijk navigeren, het aanbod LIJKT beperkt maar volgens mij is het echt gigantisch.
Mooi dan ga ik het eens proberen een keertje, als ik weet dat er wat leuks op is.
Ik heb American Gods al gezien dus eens kijken wat er nog meer is, had ook wel een ps4 maar geen zin om die aan te zetten voor een filmpje of serie.
firestick is gewoon beschikbaar in de benelux (te koop via amazon.de)
Amazon zal nooit Paypal implementeren, noch Ideal. Ideal is te lokaal. Buiten Nederland is het niet bruikbaar. En Amazon concureert met Paypal via haar eigen credit cards.
Amazon zal nooit Paypal implementeren, noch Ideal. Ideal is te lokaal. Buiten Nederland is het niet bruikbaar.
w'rom niet? Dat het buiten Nederland niet bruikbaar is heeft partijen als AliExpress en Sony (playstationstore) toch niet tegengehouden om het te implementeren.

[Reactie gewijzigd door Yucko op 6 september 2017 12:04]

Maar Amazon is officieel niet uit in Nederland op de boeken-afdeling na.

Dus het lijkt me stug, dat ze dat nog gaan doen. Wanneer er grote content is zoals jullie ook aangeven (AliExpress) een groot assortiment hebben zullen ze dit wel uiteindelijk wel doen.

Maar de Nederlandse markt is nog niet populair. (Be)ne(Lux) zijn in dat opzich een veel beter target.
Aan de andere kant verstrekt PayPal hier geen credit cards, hebben sowieso niet veel mensen er een en als ze die wel hebben is dat veelal puur om te betalen waar geen alternatief is (zoals amazon uk en fr).
Ideal hoeft niet perse, de duitse versie kan met een sepa incasso overweg.
Afhankelijk van je credit card en wat je ermee betaalt is het trouwens interessant om deze bij aankopen waar mogelijk te gebruiken. Tenmiste als je een kaart hebt die je extra voordelen biedt bij gebruik van de kaart, zoals 1 of 2 jaar extra garantie op elektro, verzekering bij niet-levering door de verkoper, verzekering tegen beschadiging korte tijd na aankoop, annulatieverzekering, ...
Gewoon elke maand het volledige bedrag aflossen en klaar.

Ik heb er zelfs eentje waar geen kredietopening aan gekoppeld is. Het geld gaat elke maand automatisch van mijn rekening, zonder mogelijkheid tot gespreid betalen.
Toch zijn dit voordelen die je zelf betaald aangezien de kaart niet gratis is. Een deel van de zaken zit ook bij een goede inboedelverzekering inbegrepen, dus of het echt een voordeel is? Zeker niet in alle gevallen. Feit blijft dat het hebben van een creditcard bij veel zaken wel handig is zoals op Amazon Prime een abonnement nemen, zaken kopen in de itunes store van Apple of bijvoorbeeld een abonnement nemen op Office 365.
Da's relatief... De kaart kost me 5 euro per jaar, maar ik krijg 1% (bedragen tot 100 euro) of 0,5% (boven de 100 euro) cashback op alles wat ik ermee betaal, tot maximum 100 euro per jaar. Feitelijk bespaart de kaart me dus geld. Da's ook de kaart met de extra verzekering bij aankopen

De andere kaart zit standaard bij het pakket dat ik heb voor de bankrekeningen, en die kaart biedt me dan weer een annulatieverzekering voor reizen betaald met die kaart en nog wat andere voordelen.
Dan ben ik benieuwd welke kaart je hebt, het klinkt namelijk goed
Eentje van Beobank.
https://www.beobank.be/nl...tkaarten/mastercard-extra

De andere is er eentje van BNP paribas fortis (zonder kredietopening).
Bedankt voor je terugkoppeling. Helaas val ik als Nederlander buiten de boot :P
Maar toch bedankt ;)
Toch zijn dit voordelen die je zelf betaald aangezien de kaart niet gratis is.

Het zijn vooral de verkopers die de kosten betalen.
Amazon zal nooit Paypal implementeren, noch Ideal. Ideal is te lokaal. Buiten Nederland is het niet bruikbaar. En Amazon concureert met Paypal via haar eigen credit cards.
Als het Chinese Aliexpress zelfs het Belgische Bancontact kan implementeren, waarom zou Amazon dan niet Ideal kunnen implementeren? Bancontact is qua gebruikersgebied nog kleiner dan Ideal.
Erg irritant. Ik weiger pertinent om een CC te nemen. Gelukkig ben ik flexibel genoeg om die van mijn moeder te gebruiken als er weer zo'n stompzinnig Amerikaans bedrijf het vertikt om een fatsoenlijk betaalsysteem te gebruiken.

Zelfs de meest vage Chinese winkels hebben PayPal.
Waar komt dan die afkeer naar creditcards vandaan? Dat heb ik me werkelijk altijd al afgevraagd. Heb er sinds een jaar of 8 één en heb nooit meer achterom gekeken naar PayPal of iDeal. Het kost bij sommige rekeningen een beetje extra maar als je nog wel eens een hotel boekt of internationale betalingen doet heb je er een enorme hoeveelheid gemak voor terug.
Ik vind het ook ideaal en snap ook de afkeer totaal niet, een CC betekend niet dat je de schulden gelijk in gaat.
Dat is het zelfde dat je dingen gaat pinnen terwijl je geld bijna op is, dus dat je in het rood kan gaan staan.

Je kan met een gezond verstand toch CC gebruiken, en daarna het geld terug storten vanaf je eigen rekening sta je weer kiet op de CC.
Of een maandelijks bedrag terug laten storten erna toe.
Mijn credit card levert zelfs geld op. Alles wat ik ermee koop is verzekerd en ik krijg een cash-back van de bank. Wel gewoon elke maand dat ding afbetalen natuurlijk.
Nou ja als ideal beschikbaar komt bij amazon dan weet ik al waar ik al m'n spul vandaan haal hoor..
Als ze support inbouwen om in-app aankopen te doen via de Playstation store, dan is het een goede manier, maar ik verwacht dat eigenlijk niet.
tja, en ik heb toch liever dat ze aandacht besteden aan een playstation app want daar heb IK meer aan. Wie heeft er nu geen CC als die vaker in het buitenland dingen besteld.
Altijd dat gezaag over paypal en ideaal, amazon ondersteunt al een universele betaalwijze visa en mastercard.
Daarnaast kan je sinds een paar maanden ook gewoon je bankrekening aan amazon kopelen via domiciliëring
Een visa of mastercard heeft op dit moment voor mij geen toegevoegde waarde, Het kost mij nu extra geld als ik nu amazon videos wil bekijken (goedkoopste prepaid creditcards kosten nog steeds zeker 2 tientjes per jaar)

En zou je me kunnen vertellen hoe ik mijn bankrekening kan koppelen (als Nederlander)?
Want bij payment opties krijg ik alleen te zien:
-Creditcard
-amazon prepaid card
-US Bankaccount
Bij een aankoop op amazon.de kun je bij betaalopties kiezen voor bankrekening koppelen.
En 20 euro voor een prepaid card? mijn gewone visa kaart kost mij nog niet zoveel op een jaar en mijn oude prepaid was gratis
Nog even en je hebt zo dadelijk een app waar en hoe ik mijn media moet kijken want de diversiteit is wel heel erg groot aan het worden. Waar staat mijn film serie of muziek eigenlijk ook alweer?
  • Amazon Prime op de Playstation
  • netflix op tv (maar instabiel) ook te kijken via mijn apple TV of op pagina 150 van mijn horizon XL
  • Apple TV voor iTunes movies
  • Horizon XL voor HBO
  • Wat losse films op mijn HTPC gekoppeld aan mijn NAS
  • Deezer muziek op Horizon XL
  • AppleMusic op de Apple TV
Nou lukt het mij nog wel maar leg dat eens uit aan de vrouw... En dan hebben we het nog niet over de HDMI input selectie van al deze verschillende apparaten ;-)

[Reactie gewijzigd door toet-toet op 6 september 2017 11:28]

Het wordt een zooitje inderdaad. Ik hou het op Netflix op de tablet / telefoon + Chromecast. Daarnaast normaal TV via Ziggo. Jammer dat Amazon er dan weer voor kiest geen Chromecast te ondersteunen, nu weet ik dus zeker dat ik géén abbonnement zal nemen, ondanks dat ik enkele shows misschien wel had willen zien.

HDMI input selectie en welk apparaat in- of uitgeschakeld moet worden op welk kanaal heb ik voor de vrouw eenvoudig gemaakt met behulp van de Logitech Harmony One afstandsbediening ;)
Die heb ik ook ooit gehad, helaas dan had je weer het probleem dat de afstandsbediening gedurende de sequence van commando's niet goed gericht was op alle apparatuur en heel de zooi ontregeld was. En ook overkwam mij dit nooit maar de drie vrouwen bij mij in huis voortdurend. Weet ook niet hoe dat komt.
nVidia Shield? En vervang iTunes movies en Apple Music voor Google Movies en Google Music/Spotify? Dan heb je nog maar twee dozen: de Horizon XL en de Shield. Je kunt ook hopen dat Apple TV 4/5 nieuwe apps krijgt.
Nvidia Shield doet het tegenwoordig bijna allemaal inderdaad. Al zijn er geruchten dat de ATV5 nog net iets verder zal gaan qua aangeboden streamingdiensten.
Als je 450 euro over hebt is een slimme afstandbediening wel een oplossing. Mijn Kickstarter bestelling van NEEO komt over maandje binnen. Lijkt me ideale oplossing hiervoor: https://neeo.com/
jeez wat een fantastisch ding inderdaad. Die zou ik ook wel willen om alleen al aan die blonde vrouw herinnerd te worden in het demonstratie filmpje. Ik ben bang dat het een lange bezemsteel gaat worden van de gamma want een kickstart van 450 zit er niet in helaas. Overigens snap ik niet waarom dit niet gewoon via een telefoon app en controller kan. Hoewel de remote er fantastisch uit ziet is het ook weer een extra apparaat en ik wil juist van apparaten af en vooral adapters!
450 euro voor een f-ing AB? no thanx.
En hij kan dan misschien beter gewoon die 450 steken in een mediapctje oid waar die bijna alle dingen die hij wil op kan draaien: amazon prime, Netflix, iTunes, losse films, deezer, applemusic en volgensmij zelfs HBO via horizon go (dat laatste weet ik niet zeker).
Die app bestaat ook, dat is de Apple TV app! ;)
Mijn Fire Stick kan nog steeds geen Prime Video afspelen, ook wel heel irritant. Waarom fixxen ze dat niet eerst en dan pas Playstation?
Misschien omdat er veel meer Playstations dan filesticks in de Benelux in gebruik zijn?
Heb nu een Android TV-Box voor 2 tientjes gekocht om makkelijk te kijken. Dat weigeren van chromecast functinaliteit is natuurlijk ook een wassen neus. Iedereen met een beetje technisch inzicht weet dit wel te omzeilen. Via laptop, telefoon, of tv-box kan je het alsnog op je tv kijken, nu dus ook met de Playstation wat ik persoonlijk wel fijn vind aangezien mijn TV-Box dan naar de slaapkamer kan.

Helaas ondersteund Prime nog geen Nederlandse ondertiteling, voor mij geen probleem, maar voor sommige misschien wel. Als ze dit zouden doen dan zou het een mooie en betaalbare aanvulling op Netflix kunnen zijn.
6 euro volgend jaar hoe lang gaan ze dat volhouden, ik weet nog dat netflix ook begon met 7 euro of 7,50.
Maar goed voor die 3 euro wil ik best wel betalen, en zeker eens proberen om te kijken wat ze hebben.

edit:

Ik heb dan wel een ps4 maar dat het niet met de chromestick werkt wel een - punt, ik ga niet 1 speciale stick kopen voor een videodienst op tv.
Door die stick kunnen ze zeker het bedrag op 6 euro laten, ze brengen dan gewoon geen apps uit op smart tv's enzo of geen chromecast functies.

[Reactie gewijzigd door Carlos0_0 op 6 september 2017 11:13]

Heffen ze daarmee wel de regio-lock op? De xbox versie kon je dus geen prime afspelen als je console niet op dezelfde regio instellingen stonden als je prime-account was, mijn geval dus Duits. Leuk, maar dan heb je enkel keuze uit Duitse ondertiteling of nasynchronisatie :/

Wel mazzel met m'n abbo, mijne loopt van 25-12 met jaarverlenging, dus precies voor einde van het jaar nog op de oude prijs verder, no way dat ik 5,99 ga betalen enkel om TGT te kijken en wat prime-features van amazon.de te krijgen (vaak gratis verzending of tot 20% korting).
Is dan ook in Ned ook de 4K content beschikbaar ?
Wat mij ook interesseert: ook HDR, Dolby Vision ondersteuning, en straks HDR10+?

Op mijn Panasonic UB 900 loopt het prima, ook de series worden stukje bij stukje toegevoegd om in NL te kijken.
Vreemde is dat de sound via de UB900 App Engelstalig is. Kijk ik direct via de App op mijn Philips UHD tv, heb ik ineens een Duitstalige nasynchronisatie, helaas kan ik dit ook niet omstellen. Zelfde trouwens voor de menu voering van de App's

[Reactie gewijzigd door dinandus op 6 september 2017 19:31]

Ik wilde heel graag deze app gebruiken op mijn pc maar je hebt altijd een CC nodig zo te zien. Ook als jd paypal kiest moet je een cc toevoegen.

Weet iemand hoe je bijvoorbeeld voor 1 maand psnow kunt kopen zonder cc?
Amazon giftcard aanschaffen toevoegen aan je account en je bent klaar.
Cc aanvragen. Kost praktisch niets en je krijgt er ook nog een mooie aankoopverzekering bij ;).
Skrill is een fijne prepaid MasterCard. Kun je met iDeal opwaarderen, en voor ¤10 (afaik) kun je een 'echte' plastic creditcard krijgen. Ideaal als backup kaart als je ergens in het buitenland niet kunt betalen met je pinpas.
prepaid CC kopen? Dat is de gemakkelijkste manier volgens mij. In BE kan je die gemakkelijk bij de Post verkijgen. Bedragen zijn dan wel weer fixed.
Op PSN kun je je PS+ lidmaatschap en games gewoon betalen met Ideal. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor PSnow anders is.

En bij Amazon (duitsland) betaal ik met een bankmachtiging.

Maar je gaat de playstation app nooit kunnen gebruiken op je PC.
Hopen dat deze app het geluid en beeld wel in sync laat lopen. Ik gebruik al een tijdje de app op de Nvidia Shield, maar dat is echt een drama aangezien bij geen enkele film of serie synchroon beeld en geluid synchroon lopen.
Jammer dat Prime zo goed als alles achter regio restricties gooit. Dacht bij een bezoekje aan Nederland even m'n (Duitse) FireTV stick mee te nemen en bij zo goed als iedere serie werd er een geo-restrictie error getoond. Tot zover het plug-and-play voordeel van hun HDMI stick :(